Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Dane-Elec So Speaky 500 Gb / Maplin edia Player / Noontec MP35 / Chilli green Multimedia hdd

Bovenstaande harde schijf gekocht. Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand of er een uitgebreide nederlands of engelstalige handleiding is? Is niet meegeleverd.

Schijf aan computer gehangen, muziek er op gezet en wat foto’s (mapje, muziek, foto’s en films aangemaakt).In totaal 200 Gb muziek, 30 gb foto’s

Het media gedeelte werkt maar is bar traag. Als ik muziek aanklik krijg ik geen “tree” maar staan alle nummers er los in. (zo rond de 44.000, moet je eens ZZ-Top zoeken). Bij foto’s hetzelfde. Niet handig. Zijn er mogelijk om gewoon de mappen te laten zien? Kan je hele pagina’s skippen?(stuksgewijs is niet makkelijk)? Kan er misschien op letter gezocht worden of zoiets?. Heb het nog niet gevonden.

Nu kan je via folders wel een apart bestand zoeken maar dit is ook nog niet de oplossing. Als er een nummer speelt en je wilt naar een nummer in een ander bestand dan ben je vijf minuten bezig. Iedere keer moet hij volgens mij de volledige schijf weer uitlezen.

Iemand suggesties?

Dank Arthur (Newbee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

de website van dane-elec al bekeken? Gezocht naar een manual? Wat heb je nog meer gezocht/geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
ja, site al bekeken. Biedt geen uitkomst. Internet levert via een of andere wazige site een summiere engelstalige handleiding op. Volgens mij wel veel in het Frans, ook forum's, helaas beheers ik dat niet.....

Dane-Elec Nl al gemaild, nog geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Staat er geen handleiding op de meegeleverde CD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Niet dat ik kan vinden ...... Helaas. Overigens als die net zo uitgebreid is als de Engelse versie dan heb ik er weinig aan. Hoopte op gebruikerservaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-09 22:48
Ik heb er ook een en het menu is idd erg traag, maar als je de settings een keer reset werkt het wel weer vlot.

Verder heb ik het probleem dat bij sommige VOB files er geen geluid is. Terwijl als ik ze op een dvd brand en in de dvd speler prop het prima werkt.
En ik erger me mateloos aan de afstandbediening die soms de vorige actie herhaald in plaats van juiste opdracht uit te voeren...

Wie het laatst lacht is traag van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Misschien een domme vraag maar hoe reset je de settings?

Overigens heeft Dane-Elec vandaag nw firmware uitgegeven, die kan je hier vinden. http://www.danedigital.co...externes/5-so-speaky.html

Net duidelijk welke aanpassingen er in staan.
Probleem met ab is mij (nog) niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
Setup knop op je ab->preferences->setup values->default je moet dan een keer naar rechts en ok drukken.

De firmware ga ik maar eens proberen. Geprobeerd.

Ab troubles komen nog steeds voor.
Nog steeds zijn sommige VOB's zonder geluid.
*patch for starting and language change.
Dat verklaart alles. Er lijken wat talen toegevoegd en het NL is sterk verbeterd, wat ook niet echt moeilijk was gezien de staat waarin het verkeerde. :X

[ Voor 68% gewijzigd door doodindegoot op 28-11-2007 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Dank

Firmware nu ook geprobeerd. Helaas inderdaad nog traag.

Al iemand een oplossing om niet alle bestanden op alfabetiche volgorde te krijgen als je muziek aan klikt? Gewoon mapjes, misschien zelfs met album art, is toch veel handiger ..... Dit geldt trouwens ook voor de foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Voor de liefhebber. Volgens mij is dit exact hetzelfde apparaat

http://www.chiligreen.com...er/3.5_SATA-MEDIADISK.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Vraagje. Indien je twee partities maakt maar is het dan zo dat je bij opstarten een mogelijkheid krijgt een schijf te kiezen. Bijv. een foto/film en twee muziek? Is de schif,j omdat hij niet meer de hele schijf hoeft te doorzoeken, dan veel sneller? Iemand ervaring hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Ook in dit apparaat heb ik interesse, pakt deze gewoon srt files als ondertiteling?
En de traagheid, is het soms niet werkbaar? Of wel te verkroppen zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb dit apparaat nu 2 weken,mijn ervaring is dat hij alleen ondertitels geef als de film een menu heeft.Maar ik heb nu weer een ander probleem,ik ben het menu kwijt op het apparaat,ja hoe krijg je het voor elkaar,ik deed een upload en daarna had ik het programma niet verwijderd,dus begon hij weer zette ik hem uit,ja en later deed ik hem aan alleen blauw scherm maar geen menu meer ,dus kan ik mijn films nog niet afdraaien, en ja ik heb hem later weer overnieuw erop gezet en nog eens proberen maar mijn afstandsbediening doet niets en nog steeds blauw scherm met de woorden dane-elec en dat was het.
En nu..........wie weet raad.O ja en ik ben nog een mail gestuurd naar dane-elec nou er zou een handleiding staan op de schijf nou niet bij mij.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag, ik heb ook de So Speaky gekocht maar als ik er een film (vob avi) opzet krijg ik geen bestand gevonden in het beeld te zien. Ook bij MP3 het zelfde, alleen als ik er een sd kaart in stopt dan krijg ik mijn foto's te zien.
Moet je eerst een map aanmaken of iets dergelijk.
Heeft iemand een oplossing.
:? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik heb dit ding al een tijd en mocht 'm teruggeven, omdat het gewoon allemaal niet werkt, maar heb 'm uit luiheid maar gehouden.
Kijk er wel DVD's op (via de DVD knop op de AB).

Voor de rest werkt het eigenlijk allemaal niet.
AVI's draaien niet, Muziek zoeken eindigt in invalid codec etc.
En oneindig traag en niet logisch in de 'verkenner'.
Jammer had zo'n leuk product kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het mediagedeelte niet helemaal perfect functioneerd, hoe zijn dan de ervaringen als opslag bij de pc. Belangrijkste: werkt de schijf stil?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2008 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Als externe harde schijf werkt hij goed, weinig geluid.

Ook het mediagedeelte is niet zo'n drama als beschreven. OK ding is niet snel maar het werkt allemaal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
Ik had hem weer ons onder het stof vandaan gehaald en kwam tot de ontdekking dat er weer een nieuwe firmware is. Natuurlijk meteen geprobeerd en alle DVD's werken zoals het zou moeten. En volgens mij is er ook wat verbeterd wat betreft codecs, want sommige files die hij eerst niet draaiden, draaien nu wel. Maar ik kan nergens een lijst met de updates vinden, dus ik weet niet of het ook echt door de firmware komt.

http://www.danedigital.co...k-Drives/5-so-speaky.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze schijf ook een dikke maand. Nu alweer twee weken terug naar leverancier aangezien de usbverbinding niet werkte met computer. Opzich werkt het apparaat goed, maar de menu's zijn inderdaad traag. Ook heb ik soms dat ik naar boven druk en het menu naar beneden gaat....:-S
Al meerdere malen met de dane elec helpdesk contact gehad en ze handelen alles wel zeer goed af overigens. Als ik mijn geld terug heb van de 500 ga ik voor de 750 of 1TB. Met deze opvolgers gaat kennelijk minder vaak wat mis begreep ik van de dane elec supervisor.
Iemand bekend met alternatieven voor deze so speaky?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doodindegoot schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 20:25:
Ik had hem weer ons onder het stof vandaan gehaald en kwam tot de ontdekking dat er weer een nieuwe firmware is. Natuurlijk meteen geprobeerd en alle DVD's werken zoals het zou moeten.
Werken bij jou de ondertitels wel van de DVD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doodindegoot
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:54:
[...]
Werken bij jou de ondertitels wel van de DVD's?
Wel als je de knop "DVD play" gebruikt voor het afspelen van dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand overigens nog problemen met die haperingen in een film? Bij mij komen ze niet bij iedere film, maar bij sommige om de 30 sec. Zeer irritant. Ik heb nu overigens de 750. Eigenlijk geen verschil met de 500.
DVD's werken (ook de ondertitelingen) overigens altijd met de dvdknop. avi's ziet ie daarentegen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanObe
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2010
Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 21:53:
Iemand overigens nog problemen met die haperingen in een film? Bij mij komen ze niet bij iedere film, maar bij sommige om de 30 sec. Zeer irritant. Ik heb nu overigens de 750. Eigenlijk geen verschil met de 500.
DVD's werken (ook de ondertitelingen) overigens altijd met de dvdknop. avi's ziet ie daarentegen niet.
Heb hetzelfde probleem met die haperingen ik vind het ook zeer vervelend maar goed we moeten ons er maar bij neerleggen denk ik, verder ben ik nog op een probleem gebotst. Als je doorspoelt en play drukt en dit een paar maal aanhoud dan stopt ie op een gegeven moment met draaien (lijkt wel een crash ofzo). Dan moet je hem weer uit zetten enkele seconden wachten en weer aanzetten voor hij weer wil werken :(

[ Voor 20% gewijzigd door DanObe op 02-01-2009 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanObe
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2010
Heb deze pas een paar weken geleden gekocht :(

[ Voor 149% gewijzigd door DanObe op 02-01-2009 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 09:39
Heb het apparaat (de 500GB versie) ook net in bezit, is vanaf dinsdag (13-01 tot 26-01 / 2009) in
de aanbieding (als prijspakker) bij de Makro voor € 105.-- incl. btw.
(overigens is de kleinere broer, de 320GB versie ook in de aanbieding bij Opus voor € 85.-- excl. verzendkosten. Maar als je er meteen nog even een spindeltje dvd'tjes, cd'tjes, een geheugen keytje of misschien wel een tweede media players voor de buurman bijbesteld en het totaal bedrag komt boven de € 120.-- uit dan is de verzendkosten 0 € ;) - anders komt er binnen NL € 5,75 verzendkosten bij. )

Ik heb er net een beetje mee zitten spelen, en zo op het eerste gezicht bevalt hij mij
tot nu toe prima. Ik wil hem hoofdzakelijk alleen gaan gebruiken voor het afspelen van AVI
en Divx films. Moet ook wel meteen toegeven dat de afstandsbediening af en toe een beetje
laat/sloom reageerd. Ik heb overigens niet de bijgeleverde losse software geinstaleerd daar ik hier
toch geen gebruik van wil maken.
(Bijgeleverde software is o.a. backup software en een trail versie van een virus/malware pakket.)
Als ik de schijf aansluit op m'n laptop dan wordt hij verder meteen keurig herkent als externe schijf.
Het is overigens een Samsung HD.

Samsung Spinpoint T166 SATA series
capacity : 500 GB
interface : SATA 3.0 Gbps
buffer memory : 16 MB
key specifications
Rotational Speed : 7200 rpm

Dus een normale mid-butget schijfje.

Ik heb vervolgens drie mappen aangemaakt: Photo - Music - Movie en daar wat test bestanden
in gecopieerd. En zonder problemen worden deze Foto's / MP3's / en AVI filmpjes afgespeeld.
Even wat instellingen naar eigen inzicht gewijzigd, en (laat ik het afkloppen) tot nu toe nog zonder een
of andere happering. De klacht dat eventuele grote aantallen MP3's onoverzichtelijk zouden worden heb je
verder zelf in de had. Want als je voor elke artiest, muziekstijl of CD een eigen map aan maakt dan is dit echt wel in de hand te houden. Wel vind ik dat de overgang tussen het lade van de foto's iets sneller zou kunnen. Maar ik had nu getest met hoge resolutie foto's (dus grote bestanden) en steeds full screen weergeven. Ik zal binnenkort eens wat kleine jpg'tjes uitproberen en bekijken of dit de snelheid ten goede komt.

Voorafgaande aan mijnaankoop had ik over dit Dane-elec toestel al wat op internet
lopen zoeken en kwam o.a. op de eigen site van Dane-elec de tekst tegen dat je voordat je begint
met het instellen van het playertje je er verstandig aan doet om eerst even de firmware versie te controleren

zie website tekst.

Als er als laatste V3.51 staat beschikt u over de laatste firmware en is uw So Speaky gereed voor gebruik
Staat dit er niet, dan is een update aan te bevelen.
Staat er in het de regel 64M, dan heeft u firmware V3.51_i nodig
Staat er in het de regel 128M, dan heeft u firmware V3.51_H nodig

Alleen kwam ik na mijn controle in mijn tekst regel helemaal geen 64M of 128M tegen ?
Maar wel; tot mijn verbazing een nieuwe firmware versie, namelijk de: V3.52 + 12 language.
Met creatie datum (25-10-2008). Dus dit toestel is dus zelfs met een nieuwere firmware geladen
dan die versie die als laatste update op de site staat.
Wat daarnaast ook afwijkt van de tekst op de site is het verhaaltje dat de CD zou zijn vervallen, en dat
de bijgeleverde software nu op een USB geheugen key of SD kaart wordt mee geleverd. Want in mijn verpakking zit dus jammer genoeg wel weer gewoon (net als voorheen) een CD.
Maar dit kleine item mag verder de pret niet drukken.

Ga morgen ook eens kijken of het met een DVD en subitels ook wil gaan lukken, maar zoals de player
zich nu profileerd heb ik daar alle vertrouwen in. Ik zal mijn ervaringen dan ook later even vermelden.

[ Voor 13% gewijzigd door Marinus-Roro op 14-01-2009 23:36 ]

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
Update:

Nou ik zou hier nog even mijnervaring delen m.b.t. het afspelen van DVD bestanden en Divx/AVI

Nou over het afspelen van de DVD kan ik erg kort zijn. Dit gaat allemaal zoals het hoort. Met of zonder
ondertitels, en zonder (zoals hierboven geschetst) problemen bij het vooruit of achteruit spoelen,
pauzeren, enz. enz.

Het afspelen van MP4, AVI of Divx, geeft ook geen problemen. Alleen krijg ik als ondertitel alleen het
SRT bestands formaat aan de praat. Het veelvoorkomende SUB formaat wordt jammer genoeg niet ondersteund. Hij herkent hem wel, maar de file kan niet worden gemount. Dat SUB niet ondersteund
werd stond al wel in de online handleiding, maar omdat mijn toestel draait met een nieuwe firmware dit
toch even uitgeprobeerd. Verder zou ook nog (SSA & SMI) moeten werken als ondertitel file, alleen had
ik die nu even niet voorhanden. Dus misschien iemand anders die dit kan bevestigen.

Als er nog andere vragen of opmerkingen zijn dan lees ik dat vanzelf.
Ben nog steeds 100% van mening dat het playertje doet wat ie moet doen.

All in one - touch desktop. *en de benodige overige spullen - anders looptieniet :-) *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg net het mailtje van Opus waarin ik inderdaad zag dat ie in de aanbieding was. Zo'n ding lijkt me de ideale vervanger voor het iedere keer branden van DVDtjes :)

Wat ik mij alleen even afvroeg (na alle voorgaande verhalen), is ie wel een beetje makkelijk te gebruiken? Alsin: het is gewoon plug en play, geen gezeur, spullen erop, aansluiten op de tv en hij doet het? En wat is trouwens de aansluiting voor aan de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:51:
Ik kreeg net het mailtje van Opus waarin ik inderdaad zag dat ie in de aanbieding was. Zo'n ding lijkt me de ideale vervanger voor het iedere keer branden van DVDtjes :)

Wat ik mij alleen even afvroeg (na alle voorgaande verhalen), is ie wel een beetje makkelijk te gebruiken? Alsin: het is gewoon plug en play, geen gezeur, spullen erop, aansluiten op de tv en hij doet het? En wat is trouwens de aansluiting voor aan de tv?
De player heeft voor weergave drie uitgangs mogelijkheden. Maar voor je TV zal je overwegend de AV uitgang gebruiken. Hiervoor is een standaard kabel bijgeleverd, met aan de ene zijde een kleine AV jack die je in de player plugt, en aan de andere zijde drie cinch stekkers. Die kun je of rechtstreeks in je TV steken. ROOD / GEEL / WIT of in een z.g. scart verloopplug (Deze is overigens niet bijgeleverd). Voor de rest is hij inderdaad volledig plug en play. Het enige wat je soms even moet instellen is het source kanaal van uitzending op de player zelf. Deze moet je eerst even op AV zetten voordat je het AV kanaal op je TV kunt selecteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Marinus-Roro op 28-01-2009 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds zaterdag zo'n ding in gebruik. Na even wennen geen enkel probleem, speelt alles af wat er wordt beloofd, onderteitels geen probleem, via netwerk, externe harde schijven, whatsoever, het werkt. Alleen jammer dat WMV en Realplayer niet worden ondersteund. 't Zou ook prettig zijn, als bij een volgende firmware update SHN en FLAC ook zouden werken.
Heb wel gemerkt, dat een enkele AVI file niet wordt herkend, zal wel aan de codec liggen, verreweg de meeste AVI, DIVX, ISO etc. gaat prima! :)
Ook de AB geeft geen problemen; kortom: veel waar voor z'n geld (OPUS, € 137,50).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me die schijf onlangs ook aangeschaft om films te kopiëren. Als ik ze weergeef is het beeld perfect, het geluid is OK maar ik kan geen ondertitels krijgen.Help????????????????

• faahrev
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-02 16:03
Vandaag het kastje binnen gekregen en aangesloten.
Tot nu toe tevreden, echter een aantal zaken staan niet in de handleiding waar ik wel naar op zoek ben.

1. Marinus: vertel eens meer over avi's en ondertitels. Ik krijg er geen een in beeld. De knop subtitles geeft een weigerend vingertje in beeld. De srt heeft dezelfde naam als de avi. Maakt het verschil of er spaties worden gebruikt of niet? Heeft de lengte van de bestandsnaam invloed?

2. Marinus: Hoe heb je de DVD op de HDD van de speaky geplaatst? In een aparte map en in VIDEO_TS formaat of is het een ISO van de DVD?

3. Weet iemand of je de Speaky kunt benaderen vanaf een PC? Andersom lukt prima. Mar van PC naar Speaky zou ideaal zijn. Op IP-adres al geprobeerd, maar geen reactie.

Ik heb geen idee wat m'n firmware versie is. De optie zoals de handleiding het beschrijft werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
ben sinds enkele weken ook in het bezit van de So Speaky 500 de eerste maal heb ik het ding eens aan de tv aangesloten om te kijken of alles werkte. Als ik hem nu terug aan de tv bevestig vind mijn hd tv hem blijkbaar niet meer heb al vanalles geprobeerd en opgezocht op internet en nu zit ik hier. Mijn vraag is welke mappen zouden er op de SP500 moeten staan buiten Music, Photo en Movie ik heb hier nog een autorun staan met volgende vermelding
[autorun]
icon=de.ico
label=Dane-elec
is dit voldoende want ik denk dat er iets verloren is gegaan pc heeft dit eenmaal aangegeven;
exterene schijf is niet correct afgesloten met mogelijk verlies van data
is er iemand die dit ook heeft voor gehad en me mss kan helpen
alvast bedankt voor de moeite

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen om de schijf op TV aan te sluiten. Ik heb een verloopplug gekocht om op een SCART aan te sluiten, maar ik krijg geen beeld als ik hem op AV zet (heb de menuvoorkeuren wel naar AV aangepast).

Dan probeer ik de rood/groen/blauwe aansluiten via m'n DVD recorder. Ik krijg echter enkel zwart-wit beeld en geen geluid.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
faahrev schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 19:55:
Vandaag het kastje binnen gekregen en aangesloten.
Tot nu toe tevreden, echter een aantal zaken staan niet in de handleiding waar ik wel naar op zoek ben.

1. Marinus: vertel eens meer over avi's en ondertitels. Ik krijg er geen een in beeld. De knop subtitles geeft een weigerend vingertje in beeld. De srt heeft dezelfde naam als de avi. Maakt het verschil of er spaties worden gebruikt of niet? Heeft de lengte van de bestandsnaam invloed?

2. Marinus: Hoe heb je de DVD op de HDD van de speaky geplaatst? In een aparte map en in VIDEO_TS formaat of is het een ISO van de DVD?

3. Weet iemand of je de Speaky kunt benaderen vanaf een PC? Andersom lukt prima. Mar van PC naar Speaky zou ideaal zijn. Op IP-adres al geprobeerd, maar geen reactie.

Ik heb geen idee wat m'n firmware versie is. De optie zoals de handleiding het beschrijft werkt niet.
Sorry voor de late reactie.

zeno46 en Faahrev

1: Als je een AVI wilt afspelen met een los ondertitelings bestand dan moet je de AVI film en ondertiteling
in de zelfde map hebben staan. Ook moet de naam van de AVI ( bv: Ben-Hur.AVI) precies gelijk zijn aan
de ondertitel ( namelijk Ben-Hur.SRT) Daarna ga je met je pijltjestoets naar de map waarin je de AVI en
SRT bestand hebt opgeslagen en selecteerd deze. vervolgens selecteer je (middels de OK knop) eerst
het srt bestand (bv. Ben-Hur.SRT) en en pas daarna start je de film (Ben-Hur.AVI) op.
voor alle duidelijkheid: ondertitels van het formaat SUB worden niet ondersteund op de speaky.

2: Ik heb voor mij zelf voor DVD films een aantal mappen aangemaakt
(o.a. TV Serie - Oorlogs films - wester films - en overige DVD films.) - daarnaast heb ik nog wat mappen
gecreeerd voor muziek / foto's / AVI films.
In zo een map maak je dan een sub-map aan met de naam van de DVD film. (bv. Ben Hur)
Hierin zet je vervolgens de twee DVD mappen: VIDEO_TS & AUDIO_TS
in de eerste copieer je dan de DVD bestanden en in de tweede de evt. extra audio bestanden.
Maar 99 van de 100 keer is de audio map dus gewoon leeg. Nu selecteer je via de pijltjes toets de
dvd map die je wil afspelen, en drukt druk je dan op de play dvd toets. (let op! dus niet eerst de map
waarin de DVD mappen zich bevind openene en vervolgens de VIDEO_TS map opstarten)
Als de film opstart kun je eventueel via een aanwezig menu een andere taal of ondertiteling selecteren.
Is dit menu er niet dan kun je als de film eenmaal speelt dit nog wijzigen via de SUB knop. Dit moet je
dan pas tijdens het afspelen van de hoofdfilm wijzigen.

3: formuleer vraag die eens opnieuw. Wat wil je hier nu precies mee.

[ Voor 16% gewijzigd door Marinus-Roro op 06-03-2009 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 09:02:
hallo,
ben sinds enkele weken ook in het bezit van de So Speaky 500 de eerste maal heb ik het ding eens aan de tv aangesloten om te kijken of alles werkte. Als ik hem nu terug aan de tv bevestig vind mijn hd tv hem blijkbaar niet meer heb al vanalles geprobeerd en opgezocht op internet en nu zit ik hier. Mijn vraag is welke mappen zouden er op de SP500 moeten staan buiten Music, Photo en Movie ik heb hier nog een autorun staan met volgende vermelding
[autorun]
icon=de.ico
label=Dane-elec
is dit voldoende want ik denk dat er iets verloren is gegaan pc heeft dit eenmaal aangegeven;
exterene schijf is niet correct afgesloten met mogelijk verlies van data
is er iemand die dit ook heeft voor gehad en me mss kan helpen
alvast bedankt voor de moeite

mvg
Buiten de door jou aangegeven drie mappen en het autorun bestandjes, moet er verder nog een DE.ICO bestandje staan. Overigens doet het auto-run bestandje eigenlijk niets, omdat deze er alleen maar op staan om in de verkenner van je PC een mooi icoontje bij je schrijf te toveren (Zwart plaatje met oranje DE)
Meer of minder doet dit niet. Ik dacht dat ik er in het begin ook nog een mapje met de naam data op de schrijf had staan, maar hierin stonden alleen maar een paar pdf file met de handleiding in drie talen.
Die die heb ik dus meteen gepoetst. Maar met andere woorden - volgens mij ben je niets kwijt.

Verder ben je zelf helemaal vrij in het aanmaken en de benaming van de mappen. Een logische indeling van de mappen is echter wel aan te raden. Want als je er bijvoorbeeld heel veel muziek albums op je player wilt zetten of losse nummers dan wordt dit bijvoorbeeld in de map muziek alleen maar op alfabetische volgorde geplaatst. Dus dan is Abba snel terug te vinden, maar voor ZZ-Top moet je dus elke keer de hele lijst doorscrollen. Maar nogmaals hierin heeft ieder zijn eigen voorkeur.

[ Voor 7% gewijzigd door Marinus-Roro op 06-03-2009 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 18:38:
Ik heb problemen om de schijf op TV aan te sluiten. Ik heb een verloopplug gekocht om op een SCART aan te sluiten, maar ik krijg geen beeld als ik hem op AV zet (heb de menuvoorkeuren wel naar AV aangepast).

Dan probeer ik de rood/groen/blauwe aansluiten via m'n DVD recorder. Ik krijg echter enkel zwart-wit beeld en geen geluid.
Ja je moet namelijk via de afstandsbediening ook kiezen voor het juiste uitgaande video signaal.
(is het knopje Video of source) op de So-Speaky afstandsbediening Want vermoedelijk zit je nu via je
DVD recorder naar een afwijkend "b.v. NTSC" signaal te kijken.

Succes.

[ Voor 3% gewijzigd door Marinus-Roro op 06-03-2009 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

Maakt het veel uit dat hij geen HDMI uitgang heeft?
Dit is de enige reden waarom ik nog twijfel om dit apparaat te kopen.

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort de dane elec so speaky en hij werkt prima maar sinds gisteren heb ik het volgende probleem.
Als ik een Dvd wil kijken en als ik die dan gestart heb blijft halverwege de film hangen en krijg ik een disk error.Wat is er aan de hand of heb ik iets verkeerds gedaan met het over zetten naar van pc naar de dane elec?
Ik kopieer de map video ts naar de dane elec en dat ging altijd goed maar sinds gisteren niet meer.Staan er mischien teveel films op? (37 films)
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om een So Speaky PVR dus met recorder aan te schaffen ter vervanging van de irritante UPC mediabox met hd recorder.

Mijn vraag is dan ook, heeft iemand hier ervaring met het opnemen van TV met de So Speaky? Kan dit bijvoorbeeld ook analoog, of moet je daar voor digitale tv decoder hebben?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk erover om de 1TB HDMI te kopen, iemand ervaring met deze Dane Elec? Jammer dat hij geen MKV-files aankan, ben vooral benieuwd of dit apparaat vlekkeloos HD films afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien teveel betaald voor de 1 TB versie. gelukkig zijn de kinderziektes eruit want voorlopig weinig last van traagheid of dergelijke. Wel vraag ik me af of het mogelijk is om de schijf als netwerkschijf vanaf je pc te zien. Of dat je verplicht hem aan je pc moet hangen of via de functie bestanden kopieeren op de PVR de bestanden over kan zetten.

Bij voorbaat dank voor enig advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 09:55
Heb de so speaky 320G net een paar dagen in bezit. Alles werkt goed tot nu toe. Overigens alleen divx-en afgespeeld en dat werkte allemaal perfect. Ik heb wel een paar vragen.
  • Is het mogelijk om het beeld in te zoomen/ uit te strechen? Bij veel divx zie ik nu grote zwarte balken?
  • Is de schijf te vervangen door een 1 Tb schijf of werkt het geheel dan niet meer? Wellicht handig voor in de toekomst?
Voor diegene die twijfelen. De 320 versie is goed met totaal niks spannends of extra's erop. Verwacht geen extra opties. Je kan een divx aanzetten, vooruit spoelen en stoppen. Ondertiteling srt werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de manuel staat in een pdf file op de harddisk van de dane elec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorretje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-03 14:12
Heb 't apparaat ook aangeschaft, werkt in principe prima, echter:

Verbinding maken vanaf de player naar 't netwerk is geen probleem. Andersom krijg ik dit niet voor elkaar. Dus van pc via netwerk verbinding maken om bestanden over te zetten.. (da's zoveel makkelijker dan iedere keer meenemen naar pc). Heeft iemand misschien tips om te proberen of heeft iemand dit al, met succes, geprobeerd??

Via ftp, http en verkenner heb ik 't al geprobeerd en 't ding is niet beschikbaar, echter wanneer ik 'm ping reageert ie prima.

zie net dat dit inmiddels hierboven ook gepost is..

[ Voor 4% gewijzigd door thorretje op 18-04-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een Dane Elec So Speaky 640 GB aangeschaft. Er was geen software op geinstalleerd, er zat wel een CDROM bij met daarop Backup My PC, Easy Archive, PcTools en Windows 98 Driver.

De computer (Vista) herkende hem direct en ik heb 3 mappen aangemaakt, Photo, Video en Audio. De foto's en video's die ik erop heb gezet doen het goed op de PC.

Als ik hem aansluit op de TV krijg ik alleen een beeld met daarin Bibliotheek en Root. Daarbinnen kan ik niets openen. Op de Dane Elec website word ik niet wijzer en in de gebruiksaanwijzing ook niet.

Wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandokan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-02-2024
Is het mogelijk dit apparaat ook met SCART op je TV aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilbo.Balings
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
ja, je kunt dit apparaat via scart aansluiten, ik weet alleen niet meer of de adapter meegeleverd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Heb dus sinds een paar dagen ook dit apparaat in huis. "So Speaky PVR 500GB"
Ik kan met de afstandsbediening van de Dane_Elec wel mijn computer benaderen incl. de gedeelde mappen. Maar vanaf mijn computer via het netwerk kan ik de Dane_Elec niet benaderen.
Kan wel pingen naar de Dane-Elec.
Subnetmask is ook ingevoerd.
Standaard Gataway is ook ingevuld.
Heb een netwerk met 5 computers, snap het ff niet meer.
Wie heeft een oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Laatst online: 10-05-2022
Hallo allemaal

Ik heb net de Dane Elec So Speaky gekocht.
maar 2 dingen lukken nog niet

- Internet

- opnemen

ik heb de utp kabel in het apparaat gestopt maar het lampje vooraan gaat niet branden?

Het opnemen wil me ook niet lukken.

iemand enige idee alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritske1978
  • Laatst online: 22-09 08:34
Hallo,

Ik wil deze ook gaan kopen (1 TB nu bij de Macro voor 153 euro) maar wat ik me afvraag:
Kan/mag deze ook liggend geplaatst worden, of moet hij altijd rechtop staan zoals ik op elke foto zie.
Ik kan hem dan namelijk precies kwijt in het kastje bovenop de dvd speler.

Ik kan het ook niet vinden op de site van dane-elec, in de gedownloade manuals etc.

Groeten fritske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleereerst is het misschien verstandig om de harde schijf te formatteren. Deze staat op fat32 maar is heel gemakkelijk om te zetten naar NTFS. Dan kan je ook bestanden groter dan 4 gb overbrengen naar de pvr. als je wilt opnemen op de pvr zet dan niet meer dan 70% van de harde schijf om in NTFS.
Jammer van het apparaat dat hij geen Hd afspeeld maar voor de rest een makkelijk apparaat.
Voor degene die hem op max 5 meter van de pc hebben staan, doe er een 5meter usb kabel aan en zet dan de films over, fluitje van een cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wehave
  • Laatst online: 07-08 22:11
Hallo allemaal,

Ik heb er dus ook 1 van 750 gig maar ik heb wel een probleem,met sommige dvd's lukt het niet om via de knop dvd play de film te beginnen en moet ik dus een video bestand echt selecteren om de film te starten wat het probleem brengt dat ik niet in de dvd menu kan komen om bv de ondertitels aan te zetten.
heeft iemand enig idee wat ik fout doe?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

ik heb hetzelfde probleem als wehave. Bij films kan ik gewoon gebruik maken van de dvdplay knop, het werkt dan ook prima, maar bij series op dvd formaat werkt de dvdplay knop niet. (bijvoorbeeld Lost / Greys Anatomy - in ieder geval meerdere afleveringen per dvd / disc). Ik kom dan niet in het menu voor afleveringselectie / ondertitels etc. :'(

Heeft iemand ditzelfde probleem of een oplossing?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

het geluid wat bij de dvd's hoort of bij de mp3's hoort is er niet. Het lijkt net of hij de muziek software niet heeft.
ook bij het scherm configuratie staat er geen muziek bij en wel video en foto. de map Audio_TS is er ook niet? zou dit aan het installeren kunnen liggen, want de cd die ik heb geintstalleerd op de computer. die stuurt niks naar de so speaky, zou iemand mij kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit topic krijgt voor nu een schopje naar Themaforum: Mediaspelers.

Modbreak:Als iemand zich geroepen voelt om over deze apparaten een goede topicstart te maken, laat het even weten, dit topic mist een echt goede TS namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb een soort gelijk probleem, alleen ten 1e ik heb maar 1 map (manuel) en daar staan alleen een paar foto's van het kastje en afstandsbediening.. En daarnaast staat er een bestandje van dat autorun, en daar naast alleen nog het logo van DE.. Omdat ik niet wist waar ik anders een film in zou moeten zetten heb ik het er maar naast gezet, en daarna ben ik hem gelijk gaan uitproberen, dus ik deed hem aan alleen er gebeurde verder niks, alleen het aanknopje brandde oranje.. ik heb vele dingen geprobeerd, en ook knopjes op de ab, alleen ik kwam geen stap verder..
Iemand met suggesties?

gr Quido.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb deze schijf nu 1 dag en wat me opvalt is dat de je de ventilator wel erg goed hoort. Vreemd genoeg hoor ik hier niets over. Ben ik de enige die zich daaraan stoort? :?

Met name als ik 's-avonds in bed nog wat wil kijken en het geluid dan uiteraard niet zo haard staat, vind ik dat storend.

Is daar iets aan te doen??

Grt

Verwijderd

Hoi allemaal : :) .
Zelf heb ik de Dane Elec So Speaky 1TB net aangeschaft (149,00 excl)

Ik heb al vaker gelezen dat men zich aan de ventilator stoort, iemand had de ventilator zelfs losgekoppeld, maar volgens mij zit die koeling er niet voor niets, jammer van de ruis, maar ik ben tevreden over de prijs-kwaliteitverhouding.

Ik ken ook multimediaplayers die na slechts 3 submappen al aangeven dat het "Pad" te lang is en je dus genoodzaakt bent om de hele bubs er los in te smijten waardoor je een grote chaos op je externe schijf kijgt en niets terug kan vinden.
De Dane elec kan vele submappen in de diepte aan waardoor je snel via de browser naar de gewenste map kan scrollen ..

Ik heb 5 mappen geplaatst met daarin submappen.
01.Mp3's, 02.Foto's, 03.Concerten, 04.Homevideo's en 05.Speelfilms.
Als je een fotopresentatie wil bekijken van b.v. een vakantie dan kun je muziekachtergrond in de config instellen, je moet dan even een aantal geselecteerde nummers (mp3) in de zelfde fotomap van die presentatie plaatsen (b.v. 2009_Vakantie Frankrijk) en dan heb je achtergrondmuziek bij de diavoorstelling, helaas zoals het wordt beschreven werkt dat nog niet.

Er is overigens nieuwe firmware te downloaden via de site van Dane Elec incl. duidelijke install. handleiding. nu is het scherm b.v. ook in het Nederlands, playlists etc..
Heb de 2e update en installatie poging van het apparaat gedaan en het is gelukt, je moet de bestanden wel uit de map halen en op een SD kaart zetten (dus niet in de uitgepakte map laten staan, dat werkt niet..

http://www.danedigital.co...ves/9-faq-et-support.html
Hier vind je alle niet beantwoorde vragen ook hoe je b.v. een playlist moet aanmaken

Groeten Arnold

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 13:18
Ik heb vandaag ook de 1TB versie gehaald, deze is sinds vandaag bij de Makro in de reclame voor 141 euro en een paar cent inclusief BTW.

Ik moet zeggen, leuk apparaatje dat het goed doet. En ik vind de ventilator niet echt veel lawaai maken, bij het opstarten maakt de schijf wel wat geluid, maar ik heb er verder weinig problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 00:33:
hai paar keer eerder hier de vraag gelezen maar nog geen antwoord hierop: kun je met dit apparaat (op een of andere manier) vanaf tv opnemen?
Als deze vraag gaat over de standaard So Speaky, dan moet iIk je teleur stellen,
maar dat is niet mogelijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Marinus-Roro op 18-09-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:52:
Alleereerst is het misschien verstandig om de harde schijf te formatteren. Deze staat op fat32 maar is heel gemakkelijk om te zetten naar NTFS.
Denk dat henkie hier een goed advies geeft, alleen dit niet verwarren met de standaard zo speaky - waar hier de meeste vragen over gaan - Bij deze So Speaky moet je dus nooit je harde schrijf formateren naar NTFS.
Ten eerste ondersteund de hardware/firmware dit niet, en ten tweede ben je dan ook je garantie volgens de Dana-Elec kwijt. Ik zie overigens ook niet in wat het voordeel zou zijn van deze actie, daar de software toch geen iso bestanden ondersteund. En een normale dvd is meestal opgebouwd uit meerde +/- 1 GB bestanden dus je zal niet snel tegen een max. bestands waarde aanlopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Marinus-Roro op 18-09-2009 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:01:
Hallo,
Ik heb een soort gelijk probleem, alleen ten 1e ik heb maar 1 map (manuel) en daar staan alleen een paar foto's van het kastje en afstandsbediening.. En daarnaast staat er een bestandje van dat autorun, en daar naast alleen nog het logo van DE.. Omdat ik niet wist waar ik anders een film in zou moeten zetten heb ik het er maar naast gezet, en daarna ben ik hem gelijk gaan uitproberen, dus ik deed hem aan alleen er gebeurde verder niks, alleen het aanknopje brandde oranje.. ik heb vele dingen geprobeerd, en ook knopjes op de ab, alleen ik kwam geen stap verder..
Iemand met suggesties?

gr Quido.
Om de boel overzichtelijk te houden moet je eerst zelf even een paar mappen
via de PC aanmaken. denk bijvoorbeeld aan namen als: DIVX, DVD, MUZIEK, FOTO
En daarin copieer je vervolgens je bestanden naar de doelmappen op de speaky.

DVD films zet ik dan overigens ook weer elk in een eigen sub-map (in de hoofdmap) DVD.
In deze sub-map (bv - zomerhitte) plaats ik dan de mappen: VIDEO_TS en AUDIO_TS
In de video_ts zit dan de daadwerkelijke film, en de audio_ts is doorgaans een lege map.

Dus dan heb je de volgende situatie: ROOT / DVD / ZOMERHITTE / VIDEO_TS & AUDIO_TS
Dan sluit je de speaky aan op de TV en ga je na het opstaten met de cursor
(via de afstandsbediening) op de map DVD staan en klikt op OK, Daarna op de submap: zomerhitte,
en vervolgens druk je op het knopje (DVD-PLAY) van je afstandsbediening.
Daarna kun je eventueel altijd nog switchen tussen de diverse (mits aanwezig) ondertitels middels
de knop: SUB-T.

Onderbreken en stoppen gaat via de normale video knoppen.

DIVX/AVI bestanden afspelen is iets anders geregeld.
Dan moet je eerst het bijbehorenden .SRT bestand selecteren voor een eventuele ondertiteling
en vervolgens de avi file openen middel de OK knop.

Muziek idem als DIVX / echter zonder eerst de ondertiteling te kiezen :+

[ Voor 12% gewijzigd door Marinus-Roro op 18-09-2009 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinus-Roro
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2009 @ 12:02:
hey,

Maakt het veel uit dat hij geen HDMI uitgang heeft?
Dit is de enige reden waarom ik nog twijfel om dit apparaat te kopen.

grtz
De oude versie heeft geen HDMI uitgang, en de nieuwe versie heeft HDMI uitgang wel.

Maar....
Als je de speaky aansluit op een TV zonder HDMI ingang, dan maakt het niet veel uit.
Als je alleen naar AVI of DVIX bestanden wilt kijken dan maakt het niet veel uit.
Als je alleen naar DVD bestanden wilt kijken die doormiddel van dvd-srhink zijn aangemaakt dan ..
Wil je alleen muziek afspelen op je geluidsinstallatie. dan maakt het niets uit.

Maar wil je overwegend alleen HD (blu ray rip's) bestanden afspelen die niet gecomprimeerd zijn !!!
Dan lukt dit zo ie zo niet op de oude versie, maar wel op de nieuwe (HDMI) versie.
En ja dan maakt het inderdaad iets uit.

Dus bepaal aan deze voorwaarde wat je wilt doen of gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dit topic helemaal nagelezen, maar ik blijf eigenlijk nog met 2 vragen zitten:

a) Heeft de nieuwe versie van deze doos een volwaardig HDMI signaal (dus MET -liefst dolby- audio??)
b) Kan ik nu wel of niet bestanden via het netwerk van de pc naar de So Speaky kopieren? Of moet ik hem iedere keer op mijn pc aansluiten?

Gr.
Weird Science

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de so speaky pvr 500 gb nu 4 dagen in huis. ik heb een paar dingen niet begrepen,graag antwoord van een kenner op de volgende vragen :

1. speelt deze nou wel hd of niet ?
2. ik heb een aantal films er op gezet die ik van een vriend heb gekregen (via externe hd),met .mp4 aan het einde, als ik deze selecteer krijg ik een melding onbekend formaat/bestand.

hij hoort deze wel af te spelen,als het goed is.

heeft iemand hier ervaring mee ?

mvg

serdar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de goed heilig man komt niet langs mijn huis... maar hij zij wel dat ik lief was geweest dus heb ik mezelf beloond met de Dane-Elec SO-Speaky HDMI+ 500 GB

Maar.....

nu heb ik hem thuis... paar films erop gezet.. aangesloten op me tv.. en daar zegt hij dat er geen bestande op staan. hij ziet wel de folders die ik heb aangemaakt. maar zegt dat die leeg zijn... terwijl ik er al wel 50Gb aan verschillende types films op heb staan (video_ts / MKV / m2ts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs ook een So-Speaky HDMI 750 gekocht.

Nu merk ik dat bij sommige films het geluid niet helemaal synchroon loopt, dit is makkelijk op te lossen door de film eventjes 4x vooruit te spoelen, even op pauze te zetten en dan even af te spelen, als het geluid dan goed loopt weer even terug naar waar het geluid niet meer lekker liep en je kan weer met plezier kijken.
Dit is een niet zo'n extreem probleem, en lekker snel en makkelijk op te lossen.

Nu heb ik een tweede probleem, en die is een stuk serieuzer.
Ik heb er een aantal films opstaan die ca 2:30 duren, en bij dit soort films kapt de So-Speaky er na ca 2:05 minuten de film af. Ik heb dit met alle films die langer duren dan ca 2:05 uur.
Als ik de film gewoon via usb afspeel (op de pc dus) dan speelt de film tot het einde af.
Ook heb ik geprobeerd de film er opnieuw op te zetten (zelfs na opnieuw encoden) zonder enig succes.

Voor dit probleem heb ik helaas nog geen oplossing kunnen vinden, en ik zit al meer dan 9 dagen te wachten op reactie van Dane Elec (FAAL).

Heeft iemand anders het zelfde probleem, en (nog belangrijker) heeft iemand er reeds een oplossing voor (aub niet van dat slappe geleuter van koop een ander oid).

Verder ben ik best tevreden over het doosje van D.E., alleen jammer dat ik dit probleem ontdekt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze gisteren de mediaplayer recorder So Speaky PVR 500GB. aangeschaft alleen ik kan er niet mee opnemen.

In de QuickGuide staat dat er een adapter (scartblokje met audio/video ingang) nodig is of een set top box.

Wat is de opname kwaliteit, iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Dane-Elec So Speaky HDMI (1TB) aangeschaft.

Hier lees ik een aantal postings waarin mensen een link naar de site v. Dane-Elec hebben geplaatst
om de firmware te downloaden.
Ik zoek mij een ongeluk op die site, maar vind tot nu toe geen firmware.

Kan iemand mij berichten waar ik die firmware kan vinden?
(Dane is gemailed, maar dat gaat blijkbaar duren.....)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat op de franse website van daneelec
Vreemd dat hij niet op de nederlandse staat.

http://www.danedigital.com/mp-HDD/sospeakyhdmi_fr.html

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:04:
Hij staat op de franse website van daneelec
Vreemd dat hij niet op de nederlandse staat.

http://www.danedigital.com/mp-HDD/sospeakyhdmi_fr.html
Dank je lopac42!!
Inmiddels (toch wel snel) een reactie van Dane_elec gehad.
In een mailtje ook de bijlage met de firmware.
(Blijft vreemd idd dat op de nl site je tevergeefs een ongeluk kan zoeken..... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware erop gezet: die van '091103'.
Nog steeds zie ik de bestanden op de HD niet (wel die van een SD-kaart).

Een tip van iemand anders; partitioneren de HD.
Heb ik gedaan; ik zie nu 2 HD's, maar nog steeds geen bestanden op de HD's.

Iemand nog een tip voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:08:
Nieuwe firmware erop gezet: die van '091103'.
Nog steeds zie ik de bestanden op de HD niet (wel die van een SD-kaart).

Een tip van iemand anders; partitioneren de HD.
Heb ik gedaan; ik zie nu 2 HD's, maar nog steeds geen bestanden op de HD's.

Iemand nog een tip voor mij?
Zit er nog iets nieuws in die firmware die je van hun gehad hebt ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:25:
de goed heilig man komt niet langs mijn huis... maar hij zij wel dat ik lief was geweest dus heb ik mezelf beloond met de Dane-Elec SO-Speaky HDMI+ 500 GB

Maar.....

nu heb ik hem thuis... paar films erop gezet.. aangesloten op me tv.. en daar zegt hij dat er geen bestande op staan. hij ziet wel de folders die ik heb aangemaakt. maar zegt dat die leeg zijn... terwijl ik er al wel 50Gb aan verschillende types films op heb staan (video_ts / MKV / m2ts)
Volgens mij kan hij geen MKV bestanden lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 20:28:
[...]

Zit er nog iets nieuws in die firmware die je van hun gehad hebt ?.
Helaas, lopac42, kan ik dat niet vertellen.
Omdat ik nauwelijks iets zie, zie ik ook geen verschillen. :-(
Het heeft nog steeds 13 talen (dat zie ik aan de naamgeving).

Als iemand geïnteresseerd is de nieuwe firmware wil ik met alle plezier
deze ergens uploaden en de link hier plaatsen.

Ik heb overigens van de 'helpdesk' van Dane-Elec een reactie gekregen dat
deze player geen partities zou ondersteunen!!

Ik draai dat wel terug, maar ik heb ze (de helpdesk) wel gemailed hoe ze dan mijn
probleem kunnen oplossen.

Wordt vervolgt...... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 00:40:
[...]

Ik heb overigens van de 'helpdesk' van Dane-Elec een reactie gekregen dat
deze player geen partities zou ondersteunen!!

Ik draai dat wel terug, maar ik heb ze (de helpdesk) wel gemailed hoe ze dan mijn
probleem kunnen oplossen.
Inmiddels v.d. helpdesk vernomen dat de HD in FAT32 zou moeten staan.
Verbazing want uit de doos was de HD op NTSF.
Ik heb de HD omgezet naar FAT32 (met een partitiemanager).
Met bijgeleverde software 'Back-up....', een kopy van de HD teruggezet.
Nieuwe firmware erop gezet.
Nu zie ik op de TV mijn diverse mappen (wat voorheen niet lukte), maar de afstandsbediening
en de knoppen op de Speaky zelf weigeren te werken. Ik kan dus niet bladeren.
In de FAQ wordt gewaarschuwd dat je niet moet formatteren omdat dat de software
van de Speaky zou vernaggelen. Mogelijk is dat gebeurd.

Iemand een idee hoe dit op te lossen/herstellen?
(Dit probleem ook voorgelegd aan de helpdesk....)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 10:43:
[...]
Nu zie ik op de TV mijn diverse mappen (wat voorheen niet lukte), maar de afstandsbediening
en de knoppen op de Speaky zelf weigeren te werken. Ik kan dus niet bladeren.
In de FAQ wordt gewaarschuwd dat je niet moet formatteren omdat dat de software
van de Speaky zou vernaggelen. Mogelijk is dat gebeurd.

Iemand een idee hoe dit op te lossen/herstellen?
(Dit probleem ook voorgelegd aan de helpdesk....)
Reactie v.d. helpdesk; U apparaat is wss defect, terugsturen naar de verkoper.
(Beetje magere reactie.)

Ik ben zelf gaan lezen in de FAQ van andere apparaten, en kwam een soort van reset tegen.
De reset die daar beschreven werd 'pastte' niet bij mijn knoppen.
(Vreemd dat van dit model nergens een reset beschreven staat.)
Maar ik heb de Speaky uitgezet en vervolgens met ingedrukt houden van de 'setup-knop' op
de afstandsbediening, de power weer aangedaan.

En wat denk je? Yes..... ik kan nu vrolijk met de 'verkenner' bladeren!!!
Zelfs DVD's worden correct afgespeeld middels 'DVD-Play'.

Tot nader order ben ik helemaal happy!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo voor een ieder die dit leest,

Ik heb een vraag, ben sinds kort in het bezit van een Dane-elec so speaky pvr 500 gb.
Heb hem draaiend gekregen, enkele muziek en film bestanden er op gezet en aangesloten aan mijn Philips TV toestel en het werkt prima, (de ventilator maakt wel veel geluid).
Ik heb hem tevens in mijn netwerk geplaatst, maar ik kan geen enkele PC of map van een PC zien laat staan benaderen.
Heeft iemand dit probleem ook gehad?

Mijn besturings systeem op mij PC is Windows 7 Ultimate, ik weet in de handleiding indows XP en Vista.

Graag een reactie of dit aan het besturingssysteem ligt of anders.

PS firewall staat uitgeschakeld en de mappen zijn gedeeld

Groet
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net de dane elec so speaky 1.5 TB HDMI multimedia hard disk gekocht maar heb een probleem ik zet er een dvd op vb map Ben hur met een audio TS en een video TS submap ik druk op dvd play alles goed ik krijg het menu film loopt maar dan na één hoofdstuk springt de film telkens naar het begin van de film dus naar begin eerste hoofdstuk heeft iemand nog dit probleem en weet iemand een oplossing en de repeat chapter functie staat af Als ik de film gewoon van men pc speel loopt alles perfect dus ligt aan de so speaky.
.Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:14:
heb net de dane elec so speaky 1.5 TB HDMI multimedia hard disk gekocht maar heb een probleem ik zet er een dvd op vb map Ben hur met een audio TS en een video TS submap ik druk op dvd play alles goed ik krijg het menu film loopt maar dan na één hoofdstuk springt de film telkens naar het begin van de film dus naar begin eerste hoofdstuk heeft iemand nog dit probleem en weet iemand een oplossing en de repeat chapter functie staat af Als ik de film gewoon van men pc speel loopt alles perfect dus ligt aan de so speaky.
.Alvast bedankt
Als je in de video-ts map bovenaan op dvd play (play op je afstandbediening)drukt moet hij de hele film doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb recent een so speaky hdmi gekocht. Deze heb ik via de rode/ gele en witte kabel op mijn tv aangesloten. Enkel krijg ik geen beeld. In de handleiding staat vermeld dat ik dan de video ( of source) knop moet gebruiken. Maar op mijn ab staan deze niet vermeld. Kan iemand mij helpen? Op mijn andere tv met hdmi aansluiting doet ie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--------------------------------------------------------------------------------
ik heb net een so speaky hdmi+ 1tb gekocht,als ik films via een usb stick wil overzetten duurt dat geweldig lang en stopt hij na de 2e film,het is net of de verbinding verbroken wordt.is er geen betere manier om films over te zetten?of moet ik hem telkens aan mijn pc aansluiten?en hoe kan ik hem via mijn netwerk aansluiten?
dank u

negeer dit bericht,heb hem geruild voor een so speaky pvr 1tb.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:22:
--------------------------------------------------------------------------------
ik heb net een so speaky hdmi+ 1tb gekocht,als ik films via een usb stick wil overzetten duurt dat geweldig lang en stopt hij na de 2e film,het is net of de verbinding verbroken wordt.is er geen betere manier om films over te zetten?of moet ik hem telkens aan mijn pc aansluiten?en hoe kan ik hem via mijn netwerk aansluiten?
dank u
Ik heb dezelfde Speaky op dezelfde wijze aangesloten op een oude (15 jr) Philips TV.
Ik kan op de ab v.d. Philips kiezen tussen beeld van: extern-1, extern-2 en front.
Via de laatste (front) komt mijn Speaky in beeld.
Misschien heb je er wat aan hopelijk?

Edit: Sorry 'tall guy', mijn reply was bedoeld voor 'aansumo'.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 12:02:
Ik heb recent een so speaky hdmi gekocht. Deze heb ik via de rode/ gele en witte kabel op mijn tv aangesloten. Enkel krijg ik geen beeld. In de handleiding staat vermeld dat ik dan de video ( of source) knop moet gebruiken. Maar op mijn ab staan deze niet vermeld. Kan iemand mij helpen? Op mijn andere tv met hdmi aansluiting doet ie het wel.
Ik heb dezelfde Speaky op dezelfde wijze aangesloten op een oude (15 jr) Philips TV.
Ik kan op de ab v.d. Philips kiezen tussen beeld van: extern-1, extern-2 en front.
Via de laatste (front) komt mijn Speaky in beeld.
Misschien heb je er wat aan hopelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem aan een 5 meter lange usb kabel hangen gaat goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kreeg laatst een mailtje dat ze met nieuwe firmware voor de so speaky hdmi+ bezig zijn.

We will make a new firmware soon.

Best regards

Technical Department

Dane-Elec Memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:43:
[...]

Als je in de video-ts map bovenaan op dvd play (play op je afstandbediening)drukt moet hij de hele film doen
hallo

Heb ik ook al geprobeerd speelt steeds het eerste hoofdstuk en blijft dit eindeloos herhalen iemand enig raad (en de repeat chapter functie staat uit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een So Speaky van Dane-elec (Dane Digital).
Nu was ik gisteren iets aan het overzetten op het apparaat, en toen liep de boel vast.
Aangezien het apparaat niet meer naar behoren functioneerde heb ik 'm geformatteerd.
Helaas ben ik er pas later achtergekomen dat dit niet de bedoeling was.
Wat is nu het probleem?
De computer (zowel mijn laptop als mijn desktop) reageren niet meer als ik het apparaat aansluit.
Als ik 'm op de tv aansluit krijg ik wel gewoon keurig het menu, maar aangezien er niets meer opstaat kan ik er natuurlijk niets mee. Wat moet ik doen?
Ik ben al oplossingen tegengekomen als 'ga naar compmgmt.msc en selecteer dan de So Speaky harddisk', maar die staat daar niet tussen.
Ik wil 'm ook wel opnieuw formatteren oid, maar dat gaat moeilijk als geen computer 'm herkend.
Wat te doen, wie helpt....??? O ja, ben een behoorlijke leek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 16:54:
Ik heb sinds kort een So Speaky van Dane-elec (Dane Digital).
Nu was ik gisteren iets aan het overzetten op het apparaat, en toen liep de boel vast.
Aangezien het apparaat niet meer naar behoren functioneerde heb ik 'm geformatteerd.
Helaas ben ik er pas later achtergekomen dat dit niet de bedoeling was.
Wat is nu het probleem?
De computer (zowel mijn laptop als mijn desktop) reageren niet meer als ik het apparaat aansluit.
Als ik 'm op de tv aansluit krijg ik wel gewoon keurig het menu, maar aangezien er niets meer opstaat kan ik er natuurlijk niets mee. Wat moet ik doen?
Ik ben al oplossingen tegengekomen als 'ga naar compmgmt.msc en selecteer dan de So Speaky harddisk', maar die staat daar niet tussen.
Ik wil 'm ook wel opnieuw formatteren oid, maar dat gaat moeilijk als geen computer 'm herkend.
Wat te doen, wie helpt....??? O ja, ben een behoorlijke leek...
Misschien kan je de firmware (er is nu iets van 03-11-2009 uit) op een SD kaart zetten met de computer.
Vervolgens stop je deze kaart in de Speaky. Als je de Seaky dan opstart dan gaat die de firmware erop zetten.
Ik weet het niet maar misschien valt er dan iets te redden?
Ik heb mijn Speaky (HDMI - 1TB) geconverteerd van NTSF (zo was die geleverd) naar FAT32 en toen ook
de nw firmware erop gezet.
Op de site van Dane-Elec kan je de nw firmware downloaden en lezen hoe je die installeerd.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor je reactie, maar dat heb ik al geprobeerd. Nieuwe firmware werkt geweldig via de tv, maar via de pc/laptop kan ik nog steeds niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer vaags... Als ik mijn So Speaky aansluit aan de computer registreert wel dát er iets wordt aangesloten, maar er verschijnt niets in de Verkenner (in tegendeel, die loopt vast...) Als ik PC Inspector gebruik ziet die dat er een extra schijf van 953 GB is, maar ik kan er verder niets mee. (het is wel een physical drive, maar geen optical drive). Verder in Apparaatbeheer geen kruisjes of uitroeptekens... Wat is er aan de hand, ik wordt gek 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik hier ook af en toe last van onder windows 7 .In het begin werkte het perfect op beide front usb aansluitingen. Nu werkt het alleen nog maar op de rechter front usb poort de computer ziet wel de harde schijf in systeem maar niet in de verkenner. na een paar keer aansluiten ziet hij hem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is komt er een nieuwe firmware voor de So Speaky hdmi+ (deze is niet het zelfde als de gewone hdmi versie).

Hoop dat deze firmware deze problemen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:43:
Als het goed is komt er een nieuwe firmware voor de So Speaky hdmi+ (deze is niet het zelfde als de gewone hdmi versie).

Hoop dat deze firmware deze problemen oplost.
HDMI+ ???
Op de site van Dane-Elec kan ik deze niet vinden.
Heb je link naar dit apparaat?

Verwijderd

bij werkt hij prima, alleen krijg ik dvd's niet in breedbeeld weet iemand hoe dit moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb de so speaky hdmi hier staan ( van mijn oom ) nu had ik deze geformatteerd naar ntfs voor ik had gekeken voor eventuele iso-support en of dat de speler wel ntfs ondersteund. nu heb ik de schijf weer geformatteerd naar fat32 en krijg ik met geen mogelijkheid beeld. alles wat in dit topic staat is geprobeerd. ik ben geen leek. eerst had ik wel beeld met menu, alleen stond er dan alleen ROOT 000/000 e.d. toen ik de gehele schijf formatteerde naar FAT32 gaf die geen beeld meer, ook niet als ik op "video" druk

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een so speaky pvr van 1tb aangeschaft,als ik een file via het "file copy" scherm op de mediaplayer wil overzetten van mijn pc naar de multiplayer via netwerk, moet ik mij aanmelden via een gebruiker en wachtwoord ,heb dat ingegeven maar krijg steeds de melding "fout aanmelden".wat doe ik verkeerd?

zelfs als ik via mijn guestaccount op mijn pc ben aangemeld,blijft de pvr een gebruikersnaam en wachtwoord vragen als ik op het netwerk wil! ik snap er niets meer van,iemand raad?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte lezer,

Ik heb een vraag over deze "Dane-elec So Speaky".
Ik vroeg me namelijk af of dit een goed systeem is om audio op af te spelen via een centraal audiosysteem.
Het is ook belangrijk dat er makkelijk playlists gemaakt kunnen worden en er tussen artiesten gewisseld kan worden.
Het systeem Alsac, dat in menig kroeg wordt gebruikt, is eigenlijk het ideale systeem maar dit is financieel niet haalbaar. De opzet van dit systeem is dus wel iets wat ik zoek.

Ik hoop dat jullie me er meer over kunnen vertellen.

Met vriendelijke groet,
Loek Berkers
Pagina: 1 2 Laatste