Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 15:25:
Ook ik heb de so speaky hdmi hier staan ( van mijn oom ) nu had ik deze geformatteerd naar ntfs voor ik had gekeken voor eventuele iso-support en of dat de speler wel ntfs ondersteund. nu heb ik de schijf weer geformatteerd naar fat32 en krijg ik met geen mogelijkheid beeld. alles wat in dit topic staat is geprobeerd. ik ben geen leek. eerst had ik wel beeld met menu, alleen stond er dan alleen ROOT 000/000 e.d. toen ik de gehele schijf formatteerde naar FAT32 gaf die geen beeld meer, ook niet als ik op "video" druk
Even format32 downloaden dan moet het gewoon weer werken .

http://www.chiligreen.com...s&k=MediaDisk%5F1%5CTools

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2010 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een dane-elec so speaky 500 gb aangeschaft.
Heb m nu eindelijk aan de praat gekregen, maar als ik wil opnemen krijg ik 'geen signaal'
Wat doe ik fout????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen last dat het beeld af en toe blijft hangen tijdens een film op de so speaky hdmi+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:28:
Heb ook een dane-elec so speaky 500 gb aangeschaft.
Heb m nu eindelijk aan de praat gekregen, maar als ik wil opnemen krijg ik 'geen signaal'
Wat doe ik fout????
Opnemen met een so speaky hdmi ?? dat gaat toch niet of bedoel je de PVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd de PVR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Steeds maar haperend beeld bij het bekijken van films. Heel erg irritant.
Kan een firmware upgrade dat oplossen? Of ligt het gewoon aan de HD die er in zit, is die te traag?

Denk er nu aan om er een snellere externe HD aan te hangen, maar die wordt op dit moment niet herkent door het systeem ..... iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:06:
Ik heb hetzelfde probleem. Steeds maar haperend beeld bij het bekijken van films. Heel erg irritant.
Kan een firmware upgrade dat oplossen? Of ligt het gewoon aan de HD die er in zit, is die te traag?

Denk er nu aan om er een snellere externe HD aan te hangen, maar die wordt op dit moment niet herkent door het systeem ..... iemand daar een oplossing voor?
Er zou een firmware update komen maar ik heb nog niets gezien op de site .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SRT-ondertiteling kan ik inmiddels aan de film koppelen, maar ik blijf een probleem houden met menu's in de films. Als ik die wil bedienen start de film direct: het lukt me niet om de subtitles aan te zetten. Als ik op de knop sub-t druk verschijnt er zo'n handje. Doe ik iets fout, of is de 500g sospeaky er gewoon niet toe in staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eenzelfde probleem als pmarty. Ik ben dagen bezig. Echt om van uit het raam te springen.
Ik heb van alles geprobeerd, nieuwe firmware, opnieuw formateren in de computer op ntfs en vervolgens op de tv 50% FAT32 en 50%NTFS. Vervolgens op de pc aangesloten en 1 film als test erop gezet. Ik kon nu inderdaad 2 harde schijven op de tv herkennen met de film erin. Ook bij mij werd de film op een gegeven moment afgekapt en kon ik opnieuw beginnen. Ik dacht dat te hebben opgelost met de tv instelling niet meer op HDMIauto in te stellen maar op PAL.
Toen ik hem vervolgens weer op de pc aansloot om meer films over te zetten kwam de so speaky pvr niet meer op de pc in beeld.
Na wel keer 20x of zo opnieuw aansluiten kwam hij op de pc in beeld met 2 schijven een op Fat 32 en een in NTFS zoals ik hem ook geformateerd had via de tv. Ik kon er zelfs films op overzetten. Ik was zo blij. Totdat de schijf opeens met een vrolijk "ping" weer uit de pc verdween. Op de laptop wordt hij trouwens maar als een schijf gezien waar niets op staat.
Ook de aan/uitknop heeft nukken reageert niet op een keer indrukken, wel op 2x kort.

Wie weet raad met de herkenning van de schijf op de PC. Of toch maar terug naar de winkel
Alvast dank van een wanhopig mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb ook zo'n ding ( So Speasky PVR met 1 TB) gekocht.
Ook niet herkennen door de PC, opnieuw formatteren , nieuwe software (trouwens, de huidige firmware bekijken door op VIDEO-in en stop en play te drukken, werkt bij mij ook niet, ik krijg geen regeltje te zien)
Op de site FAQ staat dat wel NTSF wordt ondersteund, ergens anders staat weer van niet.
Wat is dat voor meuk??

Dane_Elec gemaild, maar denk je dat je antwoord krijgt??, forget it. Nu 4 x een mail gestuurd maar geen eens een ontvangstbevestiging.
Spijt als haren op mijn hoofd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orandajin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-07 07:54
Ik heb eindelijk een link van een firmware voor de So Speaky HDMI gevonden, er staat alleen niet precies bij wat er allemaal veranderd/verbeterd :S Ik zal hem straks eens proberen.

http://www.danedigital.co...RMWARE_SO_SPEAKY_HDMI.zip

http://thunderskill.com/en/stat/Chinpokemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orandajin schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:44:
Ik heb eindelijk een link van een firmware voor de So Speaky HDMI gevonden, er staat alleen niet precies bij wat er allemaal veranderd/verbeterd :S Ik zal hem straks eens proberen.

http://www.danedigital.co...RMWARE_SO_SPEAKY_HDMI.zip
De HDMI versie kun je gewoon bij dane-elec downloaden .De HDMI+ versie is anders dan de gewone hdmi versie dus kijk eerst goed wel apparaat je hebt.
+ of gewoon

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of de So Speaky hdmi 1tb ook RM/RMVB files kan afspelen? Of anders of dit apparaat een Realtek chipset heeft? Ik heb begrepen dat Realteks wel met real media files overweg kunnen ook als het niet in de gebruiksaanwijzing staat vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 04:01:
weet iemand of de So Speaky hdmi 1tb ook RM/RMVB files kan afspelen? Of anders of dit apparaat een Realtek chipset heeft? Ik heb begrepen dat Realteks wel met real media files overweg kunnen ook als het niet in de gebruiksaanwijzing staat vermeld
Als je het gewoon even probeerd ? is de makelijkste weg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:27:
[...]

Als je het gewoon even probeerd ? is de makelijkste weg .
:S ik heb het apparaat niet...
ik wil hem aanschaffen als hij met real media files overweg kan dus vandaar mijn vraag aan gebruikers hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze So Speaky van 500GB gisteren bij de marko gekocht. Leuk apparaat alleen mis ik de mogelijkheid om MKV bestanden af te spelen. Upscaling van beeld naar 1080i is leuk, maar kom niet verder als DVD 9 formaat die ik vooraf eerst moet omzetten vanaf blueray discs.

Firmware change naar ook support voor mkv bestanden zou echt ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 13:31:
Ik heb deze So Speaky van 500GB gisteren bij de marko gekocht. Leuk apparaat alleen mis ik de mogelijkheid om MKV bestanden af te spelen. Upscaling van beeld naar 1080i is leuk, maar kom niet verder als DVD 9 formaat die ik vooraf eerst moet omzetten vanaf blueray discs.

Firmware change naar ook support voor mkv bestanden zou echt ideaal zijn.
Weet iemand waar ik de nieuwste Firmware kan downloaden en ook hoe je die moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ben ook opzoek naar firmware bij dane elec op de site krijg ik steeds een fout melding dat hij er niet is ben op zoek naar firmware van de so speaky pvr 1 tb
grtzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zegt customer support van Dane Elec zelf ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had een mail gestuurd met dat het niet wou en dit aangaf
Not Found
The requested URL /UserFiles/File/HDD/FW/SO_SPEAKY_PVR/Last_Firmware_So_Speaky_PVRv1.33.zip was not found on this server.

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/2.2.3 (CentOS) Server at www.danedigital.com Port 80

wat ik hier aan kon doen of ze een andere plek hadden waar ik weg kon halen
hun antwoord
dane-elec.com
meer niet hier was ik zelf ook al achter dat dit niet werkte heb weer een mail gestuurd maar tot op heden nog geen reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht om 1 of andere redenen dat ze de goedkopere versie niet willen upgraden. Wel jammer, had afspelen van MKV bestanden wel willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo goedkoop vond ik de mijne niet vind het ook jammer dat het zo moet maar hij is nog geen jaar oud dus ik lever hem gewoon ter reparatie in kijken wat ze doen vind het alleen jammer van al mijn films die er op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit nu een aanrader om te kopen of niet?

Ik twijfel wel wat, kan een 1TB versie kopen , maar is het een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er wel issues mee. Sommige dvd's leest hij totaal niet (iso) en soms loopt hij gewoon vast op een willekeurige scene. Moet wel zeggen dat hij een klap heeft gehad, maar muziek enz speelt verder prima af. :P

Wel jammer dat niet alles ondersteund wordt en de support van Dane Elec verder ook weinig aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm, dan zoek ik even verder. Ik vind het wel verdacht dat zoveel mensen hier klagen over wat vage problemen en dat is voor mij persoonlijk niet erg, vind het leuk om ergens aan te knutselen, maar mijn vrouw moet er ook mee overweg kunnen en die kan hier absoluut niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou ook verder kijken ben de mijne zo zat ga hem morge ter rep, laten opsturen hij loopt na 5 min vast van klantenservice van dane elec krijg je ook geen normaal antwoord nou ja dan maar 750 aan films formateren en opsturen kreeg ze er ook niet meer vanaf kut app. laatste dane elec product wat ik ooit gekocht heb
gr ikke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem terug gebracht naar mediamarkt ter reparatie half jaar oud alle films kwijt kreeg er niks meer af mog ik een nieuwe uitzoeken ook ander merk beter
heb nu een medi8er med500x snel erg makkelijk in gebruik geluids arm geen straaljager die opstijgt zoals de dane-elec mooi van dat .....apperaat af
gt ikke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met vastlopende films is opzich op te lossen door snel op Fast Forward (vooruitspoelen) te klikken en weer op play, teminste bij mij is dat het geval. Alleen veel DVD's geven dit soort grapjes waardoor je sommige stukken mist.

Nu zocht ik dus een firmware maar nergens op de website van Dane Elec kom je iets tegen -O- 2 jaar na dato mag je toch wel verwacht hebben dat ze iets updaten ... Blijkbaar vind je nergens nog wat erover, alleen sites met veelzijdige user reviews waar je niets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
ik heb een dane-elec so speaky black diamond 1tb.
ik heb alleen een probleem, steeds als ik een dvd afspeel begint hij na iedere "track" weer vooraan de film opnieuw te spelen. :?
Ik moet dus steeds op de knop drukken vooruit spelen.
heb de mappen al op verschillende manieren geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar, weet iemand misschien een oplossing!! :)

gr yvonne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritzthefox
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 08-03-2024
kan er iemand mij meedelen waar ik mijn dan-elec so speaky HDMI+ kan updaten en hoe ik dit moet doen?

sorry als deze vraag niet op de goede plaats staat,ik ben nieuw op deze site en weet niet waar ik mijn vraag moet plaatsen ? :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ooit eens de Firmware versie v.1.33 voor de SO Speaky PVR gedownload (640GB versie), daarna is er nooit meer een update te vinden geweest van dit device.

Ik heb mail contact gehad met Dane-Elec support over 2 punten:

1: Ook ik kocht dit apparaat net voor/toen MKV op kwam dus vroeg ik "Gaat er ooit MKV ondersteuning komen?"
-> Volgens Dane-Elec is de processor die hier in zit niet sterk genoeg om MKV af te spelen.

2: Het device draait op Linux :-) Aangezien ik de hele site doorgespit hebt en de software in de SP Speaky PVR onder de GPL valt heb je het recht op de complete source code op te vragen (en te krijgen). Mijn vraag aan Dane-Elec "Omdat de firmware onder de GPL valt wil ik graag de firmware development files ontvangen zodat ik deze zelf kan aanpassen".
-> Dane-Elec wil me 'graag' de firmware leveren, maar of ik dan wel even een voldoende aan mezelf gefrankeerde enveloppe wil sturen en € 25,- voor de kosten van de DVD en de arbeid enz. :(

Misschien ga ik alsnog wel die enveloppe sturen en ze vragen of ik die firmware kan krijgen, zullen ze vast leuk vinden >:)

Het positieve is dat er iets in zit wat lijkt op een JTAG achtige connector oid op zit, maar eens de meter en scope er aan gooien en kijken wat er uit komt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furious5
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-12-2024
Hallo,

ik zoek een firmware update voor mn DANE-ELEC SO SPEAKY HDMI PLUS. De sites van Dane-Elec zijn offline... Ik heb last van haperend afspelen. Ik hoop hem weer te kunnen gebruiken met een magische firmware update :)
Pagina: 1 2 Laatste