Op zoek naar andere auto voor circa. 6000-8500 euro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 647 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:07
Volgens mij moet dit volgens de policy kunnen, zo niet mijn excuses.

Ik zit met het volgende; als donderslag bij heldere hemel kwam er bij een kleine beurt bij mijn Renault Laguna (1994) naar voren dat de steunbalken onder de portieren zijn doorgeroest. Hier is dus niks meer aan te doen. Dat terwijl de auto nog perfect rijdt.

Nu zit ik dus met het probleem dat de keuring 18 december afloopt; en ik dus voor die tijd een nieuwe auto moet hebben gevonden.

Wat zoek ik? Nou veel mensen hebben mij afgeraden om weer een Franse auto te kopen terwijl ik erg tevreden was met het comfort van mijn Laguna. Fijne vering, lekker stoelen. Ok beetje traag in de 4e en 5e versnelling, niet erg zuinig maar goed.
Ik heb zelf even een kort lijstje gemaakt van wat ik zelf leuke auto's vindt en wat enigszins mogelijk moet zijn...

- Opel Astra (model 98) 1998-2000 / max km stand 130.000
- Ford Fiesta (model 02 of nieuwer) / max km stand 50.000
- Toyota Corolla (model 02) / max km stand 130.000

De Toyota vanwege zijn looks (spreekt me erg aan) en vanwege de hoge betrouwbaarheid.
Misschien dat mensen hier nog meer tips aanwijzingen voor me hebben?

Was hier totaal niet op voorbereid en heb ook maar weinig tijd dus...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wil/moet je dieselen of is benzine ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
johnnyv.nl schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:07:
Wil/moet je dieselen of is benzine ook een optie?
voorkeur voor benzine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 16:37

Altaphista

1. check manual, 2. ask

wat heb je tegen (goeie) duitse auto's?

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:00

unclero

MB EQA ftw \o/

Altaphista schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:43:
Behalve dan dat ze, door het gebrek aan snelheidslimieten op hun snelwegen, wat meer afgeragd zijn dan Nederlandse auto's van dezelfde leeftijd, bedoel je? ;)

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:10

gwystyl

Beugeltje dan maar?

unclero schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:12:
[...]

Behalve dan dat ze, door het gebrek aan snelheidslimieten op hun snelwegen, wat meer afgeragd zijn dan Nederlandse auto's van dezelfde leeftijd, bedoel je? ;)
Niet als ze gewoon vanaf het begin op NL kenteken staan neem ik aan O-)
Ik zou voor de Corolla gaan; Verder kan je voor je budget waarschijnlijk wel een hele sloot auto's krijgen. Zomaar een selectie tussen de 7000 en 8500 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 12:41
Kmstand is niet zaligmakend.
Er zijn zat prima auto's te koop met een wat hogere kmstand. Scheelt je ook het nodige in aanschafsprijs. Onthoud dat veel korte ritten veel meer slijtage veroorzaakt dan veel lange ritten.
(ik heb de mijne met 176 dkm gekocht en er nog gas in laten leggen. Maar verwacht dan ook wel, op basis van onderhoudshistorie en degelijkheid, vergeleken met soortgenoten zeg maar, dat ie nog wel een 150 dkm mee gaat)

Verder geef je helemaal niet aan wat must-have's zijn, hoeveel km je per jaar rijdt.
Dus eigenlijk geef je erg weinig info om jou te kunnen helpen.

Dan blijft er weinig anders over dan : ga eens op marktplaats kijken. Staat zat. :)

[ Voor 4% gewijzigd door aZuL2001 op 26-11-2007 18:21 ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Kun je het niet laten lassen?
Of mag dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:58
Peugeot 206 dan? Heb je een franse auto en is wel te vinden voor dat budget.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 14:58
Je kan voor dat geld ook een Polo diesel uit let's say 2000 krijgen dus op zich als dat in het budget valt kun je ook Duits rijden. En dan maakt fahren freude :p

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Altaphista schreef op maandag 26 november 2007 @ 17:43:
Ik vind ze vaak een beetje overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Alfa 147? zet al je eventuele vooroordelen over Alfa even opzij en ga deze ook eens bekijken :) goede stoelen, perfect weggedrag, standaard 8 airbags, mooi interieur (persoonlijk) en stevige goede afwerking.

ik stond een tijdje terug ook voor deze keuze kwa budget en de 147 kwam er met kop en schouders bovenuit ookal was ik voorheen echt _geen_ alfa liefhebber. voor 8500 vind je er makkelijk 1 met weinig km, climate control, cruisecontrol enz.

wellicht een goede tip dus :)
[edit]
http://zoek.autotrader.nl...alertypeid=b&id=97173882#

zoiets bijvoorbeeld. weinig km, alles erop en eraan. geinige wagentjes toch?

[ Voor 36% gewijzigd door Luuk op 26-11-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
aZuL2001 schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:20:
Verder geef je helemaal niet aan wat must-have's zijn, hoeveel km je per jaar rijdt.
Dus eigenlijk geef je erg weinig info om jou te kunnen helpen.

Dan blijft er weinig anders over dan : ga eens op marktplaats kijken. Staat zat. :)
Sorry was gister even niet meer in staat om mijn post aan te vullen ivm een ziek (inmiddels overleden) huisdier

Must have's:
- liefst 5 deurs
- electr. ramen, vergrendeling, buitenspiegels
- indien mogelijk airco
- min. 2 airbags
- benzine (want ik maak niet veel km's)
- lm velgen

Ik rij ca. 15.000 km per jaar
Dazsur schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:27:
Kun je het niet laten lassen?
Of mag dat niet?
Kan wel, maar moet je iemand zien te vinden die je auto opensnijdt, roest verwijderd, balken vervangt en weer netjes afwerkt... zal snel een 1000 euro kosten denk ik. Maar nogmaals; er zijn ook maar weinig mensen/bedrijven die dit willen doen met de kans dat ie ook alsnog wordt afgekeurd
G-PHREAK schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:27:
Alfa 147? zet al je eventuele vooroordelen over Alfa even opzij en ga deze ook eens bekijken :) goede stoelen, perfect weggedrag, standaard 8 airbags, mooi interieur (persoonlijk) en stevige goede afwerking.
toch zit ik inderdaad met vooroordelen. Mijn broer rijdt ook een 147, en niet alleen heb ik vooroordelen over de auto maar ook over alfa-rijders. Op een of andere manier heb ik altijd slechte ervaringen met asociale alfarijders... en wil niet gezien worden als een van hen

Bovendien kocht mijn broer toen die Alfa en de dag dat ie em betaalde viel het hele electronische systeem uit (kosten. 3000 euro)
NoepZor schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:07:
Peugeot 206 dan? Heb je een franse auto en is wel te vinden voor dat budget.
Tja Peugeot... ken 3 mensen met die auto en alledrie niets dan problemen... en zij hebben geluk dat ze een leasebak hebben maar dat heb ik dus niet
RobertJ schreef op maandag 26 november 2007 @ 23:13:
Je kan voor dat geld ook een Polo diesel uit let's say 2000 krijgen dus op zich als dat in het budget valt kun je ook Duits rijden. En dan maakt fahren freude :p
Tja heb gekeken naar een Opel Astra, maar ze zijn nog best duur vind ik.
Persoonlijk vind ik echt alle VW's oerlelijk O-)

[ Voor 40% gewijzigd door Phusebox op 27-11-2007 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Phusebox schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 08:32:

Bovendien kocht mijn broer toen die Alfa en de dag dat ie em betaalde viel het hele electronische systeem uit (kosten. 3000 euro)
Ik neem aan dat hij daar wel werk van gemaakt heeft?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Slasher schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:26:
[...]

Ik neem aan dat hij daar wel werk van gemaakt heeft?
ja heeft ie wel gerepareerd gekregen, maar goed dat kun je dus ook 3 maanden later gebeuren

stiekem toch even naar een alfa zitten kijken en ik vind deze uitvoeringen wel mooi:
optie 1
optie 2

iemand hier die zo kan zeggen of dit een goede prijs is of niet? hmm ik zie wel net: garantie in overleg... da's toch wel minder kost je weer een hoop geld natuurlijk

[ Voor 63% gewijzigd door Phusebox op 27-11-2007 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Phusebox schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 08:32:
[...]
[...]
Tjah, dat kan je net zo goed hebben met een Franse auto, want die staan ook niet zo bekend om hun goede elektronische geneuzel..

Ben ook toevallig een Alfarijder en wil je nu niet overhalen om voor een Alfa te gaan want dat moet je helemaal zelf weten. Ik snap alleen niet waar je het over hebt met "asociale alfarijders"? Ben nog géén asociale alfarijder tegen gekomen behalve dat de meeste van hun wel sneller rijden dan de max. snelheid maar dat mag geen reden zijn om het als asociaal te bestempelen.

Zelf ben ik helemaal niet te spreken over Opels, dat is ook niet helemaal een vooroordeel want ik ken genoeg mensen in mijn directe omgeving die Opel rijden. Motorisch erg sterk maar zit geen karakter in en roesten vervolgens aan alle kanten..

Verder wil ik je best nog wel een tip meegeven: kijk ook eens voor een Volvo V40 of S40, ook hele degelijke Zweedse auto's die je een veilig gevoel geven en waar je niet zo in opvalt.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-07 12:23
Tjah, dat kan je net zo goed hebben met een Franse auto, want die staan ook niet zo bekend om hun goede elektronische geneuzel..
...en net zo goed met een duitser. Ik ken iemand die met een Mercedes S-klasse rondrijdt en die sinds hij em (nieuw) gekocht heeft niets dan problemen heeft gehad met elektronica..

Ikzelf zou een Franse wagen nemen, omdat ze op de tweede handsmarkt goedkoper uitkomen, en het extra geld dat je daarmee uitspaard in reserve hebt om eventuele kosten op te vangen (tweede hands weet je nooit 100% wat je koopt, ook niet met een Duitser, Japanner, enz.)

BOE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
R3dn3ck schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:42:
[...]

Ben ook toevallig een Alfarijder en wil je nu niet overhalen om voor een Alfa te gaan want dat moet je helemaal zelf weten. Ik snap alleen niet waar je het over hebt met "asociale alfarijders"? Ben nog géén asociale alfarijder tegen gekomen behalve dat de meeste van hun wel sneller rijden dan de max. snelheid maar dat mag geen reden zijn om het als asociaal te bestempelen.

Zelf ben ik helemaal niet te spreken over Opels, dat is ook niet helemaal een vooroordeel want ik ken genoeg mensen in mijn directe omgeving die Opel rijden. Motorisch erg sterk maar zit geen karakter in en roesten vervolgens aan alle kanten..

Verder wil ik je best nog wel een tip meegeven: kijk ook eens voor een Volvo V40 of S40, ook hele degelijke Zweedse auto's die je een veilig gevoel geven en waar je niet zo in opvalt.
daarom ook geen franse auto meer waarschijnlijk. Ik zal es kijken naar een volvo maar past niet in mijn budget denk ik.

Tja qua asocialiteit heb ik gewoon al best vaak meegemaakt dat ik iemand snel zag naderen, die vervolgens ging bumperkleven en met zijn lichten knipperen (en als ik 130 rij en duidelijk iemand aan het inhalen ben ga ik dus niet aan de kant/harde rijden). En in veel van die gevallen gaat het om alfa rijders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
cman schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:52:
[...]

...en net zo goed met een duitser. Ik ken iemand die met een Mercedes S-klasse rondrijdt en die sinds hij em (nieuw) gekocht heeft niets dan problemen heeft gehad met elektronica..

Ikzelf zou een Franse wagen nemen, omdat ze op de tweede handsmarkt goedkoper uitkomen, en het extra geld dat je daarmee uitspaard in reserve hebt om eventuele kosten op te vangen (tweede hands weet je nooit 100% wat je koopt, ook niet met een Duitser, Japanner, enz.)
Ik zou tweedehands echt nooit van mijn leven een Franse auto kopen. De tweede generatie Laguna was zelfs volgens Renault zelf een mislukking eerste klasse. Peugeots uit die tijd roesten nog, Citroens is de electronica brak en Renault eigenlijk hetzelfde.

Waarom kijk je niet voor een (zoals eerder gezegd) Volvo V/S40 of een Opel Astra? Die Corolla is ook wel een aardige auto, alleen zou ik zelf nooit in zo'n karakterloze auto willen rijden (hoewel hij net zo karakterloos is als een Astra, das waar).

Een BMW 3-serie uit +- '98-'00 is vast geen optie? Zijn erg fijne auto's, veel fijner als alle eerder genoemde auto's. Elektronica niets mis mee, roest niet, achterwiel aandrijving, goede veiligheidsfeatures, kan makkelijk 300d km hebben zonder al teveel problemen. Ideale auto lijkt mij.

Past ook nog eens binnen je budget!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Een S40 zou wel moeten lukken binnen je budget, V40 kan moeilijk worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 27-11-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:32:
[...]

ja heeft ie wel gerepareerd gekregen, maar goed dat kun je dus ook 3 maanden later gebeuren

stiekem toch even naar een alfa zitten kijken en ik vind deze uitvoeringen wel mooi:
optie 1
optie 2

iemand hier die zo kan zeggen of dit een goede prijs is of niet? hmm ik zie wel net: garantie in overleg... da's toch wel minder kost je weer een hoop geld natuurlijk
ik vind ze alle 2 wat aan de dure kant, vooral de tweede door z'n redelijk hoge km-stand. daarbij staan ze allebei op kleine 15" wieltjes.

kijk vooral naar een veloco distictive uitvoering. tweedehands gek genoeg bijna net zo duur als een progression (basismodel) maar de veloce heeft 120pk ipv 105, cruise en climatecontrol, lederen stuur enz.

ik zou je niet laten beinvloeden door het (in jouw ogen) asociale karakter van alfa rijders. ik heb daar zelf nog nooit van gehoord. in mijn ogen zijn het meestal de bwm rijders die als asociaal te boek staan :P

succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
best een leuke auto dit alleen vrijwel onmogelijk voor die prijs lijkt me... nieuwprijs ca. 70.000 euro
en nu maar 9.500?

http://www.autotrack.nl/o...o_id=4689616&p_hitcount=N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
G-PHREAK schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:23:
[...]

ik vind ze alle 2 wat aan de dure kant, vooral de tweede door z'n redelijk hoge km-stand. daarbij staan ze allebei op kleine 15" wieltjes.

kijk vooral naar een veloco distictive uitvoering. tweedehands gek genoeg bijna net zo duur als een progression (basismodel) maar de veloce heeft 120pk ipv 105, cruise en climatecontrol, lederen stuur enz.
hmm ik zie weinig alternatieven op de bekende sites die rond die prijs zitten... die eerste is wel met leren bekleding dus dat maakt het ook wat duurder lijkt me

hmm deze maybe: maar er staat geen cruise control bij

(mijn auto staat nu op 14"-ers :) geen probleem mee?)

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 27-11-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:27:
best een leuke auto dit alleen vrijwel onmogelijk voor die prijs lijkt me... nieuwprijs ca. 70.000 euro
en nu maar 9.500?

http://www.autotrack.nl/o...o_id=4689616&p_hitcount=N
Hoe kom je daar bij?

Die bak kostte nieuw nog geen 40K:
http://www.autoweek.nl/ca...o&vpos=&id=16099&cache=no

Daarnaast schrijven duur(de)re auto's gewoon harder af dan "goedkope" Golfjes ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Plague schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:40:
[...]

Hoe kom je daar bij?

Die bak kostte nieuw nog geen 40K:
http://www.autoweek.nl/ca...o&vpos=&id=16099&cache=no

Daarnaast schrijven duur(de)re auto's gewoon harder af dan "goedkope" Golfjes ofzo.
:X zal wel guldens zijn geweest wat ik heb gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ben bezig met een soortgelijke zoektocht met hetzelfde budget. Ik zoek naar auto's met minimaal airco, Bovag garantie en een KM stand tot 130.000 .

- Fiat Stilo vanaf 2002
- Volkswagen Passat 1999/2000
- Volvo S/V40 1998/1999
- Opel Vectra 1999/2001
- Ford Focus 2000/2002
- Mitsubishi Galant 1998
- Renault Laguna Grand Tour (2001)

Enz.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Phusebox schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:37:
[...]

hmm ik zie weinig alternatieven op de bekende sites die rond die prijs zitten... die eerste is wel met leren bekleding dus dat maakt het ook wat duurder lijkt me

hmm deze maybe: maar er staat geen cruise control bij
Ja dat is inderdaad een leuke wagen, ben blij dat je toch nog aan Alfa wil denken hoewel ik van mening ben dat ze helemaal niet zo asociaal zijn, zoals G-PHREAK al aangeeft zijn dat meer de BMW (ed.) rijders.

Mocht je meer informatie willen over de Alfa 147 welke duidelijk nog jouw voorkeur geniet dan zou ik even verder kijken op de Alfa-fora zoals http://www.alfa147club.nl
Wie weet hebben hun wel een leuke 147 van een clublid te koop staan, deze hebben meestal netjes hun onderhoud gehad en zijn rustig warm gereden.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Exorcist schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:56:
Ik ben bezig met een soortgelijke zoektocht met hetzelfde budget. Ik zoek naar auto's met minimaal airco, Bovag garantie en een KM stand tot 130.000 .

- Fiat Stilo vanaf 2002
- Volkswagen Passat 1999/2000
- Volvo S/V40 1998/1999
- Opel Vectra 1999/2001
- Ford Focus 2000/2002
- Mitsubishi Galant 1998
- Renault Laguna Grand Tour (2001)

Enz.

:P
opel vectra valt voor mij af, te groot bakbeest en ook niet echt mooi
mitsubishi, nooit iets mee gehad
renault laguna ... 2001... ALARM BELLS RINGING???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Phusebox schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:20:
[...]

opel vectra valt voor mij af, te groot bakbeest en ook niet echt mooi
mitsubishi, nooit iets mee gehad
renault laguna ... 2001... ALARM BELLS RINGING???
Haha, ja, volgens mij zijn Laguna's uit 2001 berucht door de elektrische problemen. Ik vraag me dan ook af of dat inmiddels niet gewoon op te lossen is, door wat computer-trucjes toe te passen o pde software in die wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Exorcist schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:22:
[...]

Haha, ja, volgens mij zijn Laguna's uit 2001 berucht door de elektrische problemen. Ik vraag me dan ook af of dat inmiddels niet gewoon op te lossen is, door wat computer-trucjes toe te passen o pde software in die wagen?
nou ik ken mensen met zo'n auto, en geloof me tis niet leuk als je ergens staat (far away from home) en je auto wil niet meer dicht... of niet meer open... of niet meer starten... etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Phusebox schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:24:
[...]

nou ik ken mensen met zo'n auto, en geloof me tis niet leuk als je ergens staat (far away from home) en je auto wil niet meer dicht... of niet meer open... of niet meer starten... etc
Nog steeds dus. Dan valt de Laguna ook voor mij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:24:
[...]

Als je zo precies gaat kijken valt een gloednieuwe Astra ook af :o :+ (die heeft precies die problemen, maar dan met bouwjaar 2007 :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
R3dn3ck schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 14:56:
[...]

Ja dat is inderdaad een leuke wagen, ben blij dat je toch nog aan Alfa wil denken hoewel ik van mening ben dat ze helemaal niet zo asociaal zijn, zoals G-PHREAK al aangeeft zijn dat meer de BMW (ed.) rijders.

Mocht je meer informatie willen over de Alfa 147 welke duidelijk nog jouw voorkeur geniet dan zou ik even verder kijken op de Alfa-fora zoals http://www.alfa147club.nl
Wie weet hebben hun wel een leuke 147 van een clublid te koop staan, deze hebben meestal netjes hun onderhoud gehad en zijn rustig warm gereden.
hey daar ben ik ook lid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
wat vinden jullie van deze: ben er nog niet uit of de kleur fout is of niet:

Afbeeldingslocatie: http://images.wheeler.nl/s1188643680/1039005-1-2-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 14:58
Die hele auto is fout ;)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:26

Wimo.

Shake and Bake!

Het is een alfa, natuurlijk is ie fout :+

Ik zie trouwens flink wat vooroordelen langskomen van merkgebonden mensen. Ik heb zelf een Renault megane gehad (oei oei, frans) een alfa 156 (oei oei italiaans ) en nu een bmw (oei, ik ben een sjonnie)
Daarnbij heb ik een Omega en een astra .. geen spatje roest 8)

stuk voor stuk prima wagens .. al kreeg ik bij de 156 wel een nasmaak van het volk wat er in rijdt. Gewoon proefrijden in wat verschillende wagens. Overigens, een galant is best een mooie wagen!

[ Voor 6% gewijzigd door Wimo. op 27-11-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Wat denk je ondanks je VW haat van een Audi?

Heb mn A3 nu bijna 2 jaar en ben er zeer tevreden mee. Collega's met nieuwe lease auto verbazen zich over de kwaliteit van een bijna 10 jaar oude auto. Geen rammeltjes of kraakjes en een degelijke constructie :)

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ok het hele verhaal kan de prullenbak in, mijn vriendin bedacht zich net opeens dat het onzin is om zoveel geld uit te geven aan een auto en het veel goedkoper is om mij te laten rijden in een wrak van 1000 euro :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
marccom schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:45:
Wat denk je ondanks je VW haat van een Audi?

Heb mn A3 nu bijna 2 jaar en ben er zeer tevreden mee. Collega's met nieuwe lease auto verbazen zich over de kwaliteit van een bijna 10 jaar oude auto. Geen rammeltjes of kraakjes en een degelijke constructie :)
een auto hoort sowieso niet te rammelen/kraken lijkt me, dan is er iets mis :+ zelfs mijn eerste auto'tje (astra 1992, 500,-) rammelde of kraakte niet. :P

edit.. Phusebox, is je vriendin thuis de baas ofzo? betaald zij hem? come on! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk op 27-11-2007 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Nu online
een 2005 en 2006 Astra kraakt en piept. Er zijn er 3 en alle 3 hebben ze wel wat... Nee voor mij nooit zo'n ding. Qua afwerking ben ik er ook niet weg van.

Een auto kopen voor 1000 euro is leuk maar kost het dan volgend jaar niet weer x als er iets wordt afgekeurd?

Je kan dan ook een Ford Fiestatje kopen. Ding hier is inmiddels 4 jaar in bezit, 30k km verder en bijna 18 jaar oud. Nog nooit mankementen in ons bezit.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
had niet gedacht dat er de laatste jaren nog auto's werden verkocht piepen en kraken.

gelukkig kraakt mijn 147 niet O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Phusebox schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:47:
ok het hele verhaal kan de prullenbak in, mijn vriendin bedacht zich net opeens dat het onzin is om zoveel geld uit te geven aan een auto en het veel goedkoper is om mij te laten rijden in een wrak van 1000 euro :S
Ik hoop dat je eerste opmerking een sarcastische was ;)

Fuck vriendinnen die bepalen wat jij met je geld moet doen ;) Gewoon rebels zijn en een dikke Bentley kopen van 300K. Dat zal d'r leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Phusebox schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:47:
Helemaal gelijk. Zit jij veel geld in een vrij nieuwe auto te steken, terwijl je voor (letterlijk) een paar duizendjes lekker luxe rond kan tuffen. Van het verschil kan je flink wat onderhoud en wegenbelasting inlopen ten opzichte van een nieuwere wagen.

Maar ja, ik ben dan ook biased O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Wekkel schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:37:
[...]

Helemaal gelijk. Zit jij veel geld in een vrij nieuwe auto te steken, terwijl je voor (letterlijk) een paar duizendjes lekker luxe rond kan tuffen. Van het verschil kan je flink wat onderhoud en wegenbelasting inlopen ten opzichte van een nieuwere wagen.

Maar ja, ik ben dan ook biased O-)
Ik zie een paarse deur in een zwarte bmw :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

offtopic:
Voor 2 rooitjes maak ik mij daar echt niet druk over. Rijden met dat kreng >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Plague schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 21:11:
[...]

Ik hoop dat je eerste opmerking een sarcastische was ;)

Fuck vriendinnen die bepalen wat jij met je geld moet doen ;) Gewoon rebels zijn en een dikke Bentley kopen van 300K. Dat zal d'r leren.
ehm nee niet sarcastisch dus.... als ik de komende 10 jaar ruzie wil voorkomen kan ik dus no way de auto kopen die ik wil... en dat terwijl ik nu helemaal om was voor een alfa 147

heb al voorgesteld om met haar te ruilen, dan koop ik voor haar een auto van 1000 euro en dan neem ik die van haar wel (peugeot 306 1.6xs)

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 28-11-2007 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Phusebox schreef op woensdag 28 november 2007 @ 08:38:
[...]

ehm nee niet sarcastisch dus.... als ik de komende 10 jaar ruzie wil voorkomen kan ik dus no way de auto kopen die ik wil... en dat terwijl ik nu helemaal om was voor een alfa 147

heb al voorgesteld om met haar te ruilen, dan koop ik voor haar een auto van 1000 euro en dan neem ik die van haar wel (peugeot 306 1.6xs)
Heb je zelf geen inspraak? Veel vrouwen maken het niet uit waarin ze rijden, met het welbekende motto "het rijdt toch?". Nee dus, je bent een man! Je wilt een leuke, recente auto met handige (en veilige) opties als ABS, TRC en noem t maar op.
Zo rij je je hele leven in een rammelbak, je gaat toch ook niet in een krot wonen puur omdat je dan een dak boven je hoofd hebt? En ze koopt wel iedere maand voor veel geld nieuwe kleding, of niet?

Sorry voor de rant, maar krijg altijd de kriebels van dat soort gezever..mijn vriendin vind het zonde om een nieuwe auto te kopen, en dat ben ik met 'r eens. Maar een auto van 6000/8000 euro die je naast een leuke auto ook nog wat luxe geeft...

:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31491

Ja, lekker goedkoop rondrijden in een wrak van 1000 euro die over een jaar voor 2000 euro aan onderdelen vervangen moet hebben.

Neem je vriendin mee voor een proefrit in een 147 Twin Spark. Rustig warm rijden en dan lekker doortrekken tot 6500 toeren. Is ze zo om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Exorcist schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:42:
[...]

Heb je zelf geen inspraak? Veel vrouwen maken het niet uit waarin ze rijden, met het welbekende motto "het rijdt toch?". Nee dus, je bent een man! Je wilt een leuke, recente auto met handige (en veilige) opties als ABS, TRC en noem t maar op.
Zo rij je je hele leven in een rammelbak, je gaat toch ook niet in een krot wonen puur omdat je dan een dak boven je hoofd hebt? En ze koopt wel iedere maand voor veel geld nieuwe kleding, of niet?

Sorry voor de rant, maar krijg altijd de kriebels van dat soort gezever..mijn vriendin vind het zonde om een nieuwe auto te kopen, en dat ben ik met 'r eens. Maar een auto van 6000/8000 euro die je naast een leuke auto ook nog wat luxe geeft...

:>
ach ja ik zal me er maar bij neerleggen, had eerst mijn 24" imac gecanceld (wat ook onzin was) maar die gaat dan dus wel door als er een goedkope auto komt.

ik begrijp haar standpunt ook wel maar ik ben nu 28 (over 2 dagen) en wil nu ook wel es een fatsoenlijke auto rijden na dit rijtje: fiesta 1.0 uit '87, mazda 323 uit '93, laguna uit '94.

maar goed ik hoef maar 10km naar mijn werk (ja en ik ga niet met de fiets :)) maar wil gewoon wat luxe voor in t weekend en als we ergens naar toe gaan. Zo gaan we altijd in Hasselt(B) naar de bioscoop, wat voor ons 65km enkele reis is. Zie ik me niet meer zo snel doen met een oud wrak...

[ Voor 11% gewijzigd door Phusebox op 28-11-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Phusebox schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:57:
[...]

ach ja ik zal me er maar bij neerleggen, had eerst mijn 24" imac gecanceld (wat ook onzin was) maar die gaat dan dus wel door als er een goedkope auto komt.

ik begrijp haar standpunt ook wel maar ik ben nu 28 (over 2 dagen) en wil nu ook wel es een fatsoenlijke auto rijden na dit rijtje: fiesta 1.0 uit '87, mazda 323 uit '93, laguna uit '94.
Een relatie takes two, maar het lijkt me dat er voldoende steekhoudende argumenten zijn om geen rammelbak van 1000 euro te kopen. En was het geen optie om dan bijv. een leuke auto uit 99 te kopen voor een euro of 5000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
jongen, koop een 147 en dump je vriendin :? :+

mijn vriendin die gaat bepalen wat ik wel en niet mag doen met mijn eigen geld = exit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
G-PHREAK schreef op woensdag 28 november 2007 @ 13:03:
jongen, koop een 147 en dump je vriendin :? :+

mijn vriendin die gaat bepalen wat ik wel en niet mag doen met mijn eigen geld = exit :D
haha tja nou ja als je samen een huis hebt gekocht en samenwoont is het niet langer je eigen geld :)

ik ga nog maar es kijken tot hoever ik kan gaan, en wat daarvoor dan te vinden is. alhoewel alle leuke auto's dan meteen afvallen (als ik me beperk tot max 5000 zit je of met oude lelijke modellen of met km. standen boven de 200k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
ik woon ook samen in een koopwoning maar dat wil nog niet zeggen dat mijn vriendin dan gaat bepalen wat ik met mijn eigen (spaar)centen doe :?

maargoed dat zal per stelletje blijkbaar verschillen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ok na ca. 1500 auto's bekeken te hebben in de prijsklasse 3k-5k ben ik eigenlijk wel tot de conclusie gekomen dat daar echt niks te vinden is. Dit is dus geen optie.
Het moet dus of een fatsoenlijke worden of een fiesta die ik net zag voof 650 euro.

Waarom ben ik ook zo kieskeurig? er staan dus wel genoeg auto's te koop in die prijsklasse maar geen een die me bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:31

Destruction

(ex-)Automonteur

Woow, dat is nog eens budget bijstellen :P

Serieus, als ik een auto koop bepaal ik wat ik daarvoor over heb, en daar gaat mijn vriendin niks aan veranderen :P Die Fiesta van 650 euro kan het 3jaar prima doen, maar wat als bij wijze van spreken na een paar maanden de motor eruit valt? :P Je zegt het zelf al, je bent 28 en je wil nu wel eens in een goede jonggebruikte wagen rijden.. Doe dat dan ook :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Phusebox schreef op woensdag 28 november 2007 @ 14:48:
ok na ca. 1500 auto's bekeken te hebben in de prijsklasse 3k-5k ben ik eigenlijk wel tot de conclusie gekomen dat daar echt niks te vinden is. Dit is dus geen optie.
Het moet dus of een fatsoenlijke worden of een fiesta die ik net zag voof 650 euro.

Waarom ben ik ook zo kieskeurig? er staan dus wel genoeg auto's te koop in die prijsklasse maar geen een die me bevalt.
Voor dat geld kun je ook een mooie Alfa Romeo 156 rijden! Zelfde motorblokken als de 147 en net zo zwaar (1250kg). Gaan als een speer. Het interieur is om je vingers bij af te likken.

Je zou haast denken dat ik bevooroordeeld ben ;) (rij zelf een 156 2.0 TS uit '98)

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Phusebox, er bestaan nog meer types van Alfa natuurlijk. Dat jij nou je zinnen hebt gezet op de 147 omdat je dacht wat meer te kunnen spenderen maakt nu natuurlijk niet elke Alfa ongeschikt.

Zo rijd ik in een zeer mooie Alfa Romeo 146 1.9 JTD Type 2 die niet enorm duur was. Het ontwerp van de 145/146 stamt ergens uit 1994 en het model kan nog steeds de moderne ontwerpen evenaren imho..
Je hebt al een snelle/goede Alfa Romeo 145/146 2.0ti voor rond de 2500 EUR wat dus een goede compromis kan zijn tussen je vriendin en jou.

Ik zou zeggen, kijk eens op marktplaats naar een 145 (3 deurs) of een 146 (5 deurs) want er zijn d'r genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 15-07 10:42

Mystikal

It never hurts to help!

*Kuch* ik moet nog van mijn a3 ambition af met 160k op de teller. In prima staat.. :-)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
bijkomend nadeel is dat ik in Limburg woon, en daar krijg je dus niet echt een Alfa 156 onder 5000 euro (wel met 200k+ op de teller ja)

De prijzen van auto's liggen hier echt significant hoger... had beter kunnen verhuizen naar Belgie; dat was nog beter geweest qua prijzen
Mystikal schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:38:
*Kuch* ik moet nog van mijn a3 ambition af met 160k op de teller. In prima staat.. :-)
voor 650 euro :)?

[ Voor 38% gewijzigd door Phusebox op 28-11-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Phusebox schreef op woensdag 28 november 2007 @ 15:58:
bijkomend nadeel is dat ik in Limburg woon, en daar krijg je dus niet echt een Alfa 156 onder 5000 euro (wel met 200k+ op de teller ja)

De prijzen van auto's liggen hier echt significant hoger... had beter kunnen verhuizen naar Belgie; dat was nog beter geweest qua prijzen

[...]

Ik reis voor een goede auto gewoon af naar een plek waar men dat aanbiedt. Rij van t weekend naar Friesland om naar een auto te kijken (en kom uit omg. Rotterdam).

/Opel Vectra niets voor je? Ford Focus? Uit 1999 met meestal KM stand rond de 130.000/150.000.

[ Voor 7% gewijzigd door Exorcist op 28-11-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl

[...]

Als je een niet te super deluxe zoekt kan dat best wel. Meestal gaan ze rond de 4 weg en dan heb je een mooie auto.
Kijk anders eens rond op het forum: www.alfaromeo156club.nl/forum

Of een snelle zoekactie op Autotrader levert de volgende bella op in limburg:
http://zoek.autotrader.nl...ealertypeid=b&id=97275426

[ Voor 25% gewijzigd door k0ewl op 28-11-2007 17:15 ]

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
k0ewl schreef op woensdag 28 november 2007 @ 17:08:
[...]

Of een snelle zoekactie op Autotrader levert de volgende bella op in limburg:
http://zoek.autotrader.nl...ealertypeid=b&id=97275426
die tristar velgen heb ik ook onder mijn 147 liggen :9 een van de mooiere alfa velgen imho. O+

@K0ewl, een 147 1.6TS weegt wel wat minder dan 1250kg.. ik dacht 1175kg

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk op 28-11-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-07 10:50

djidee

Mr. Slungel

Met je oude prijs nog in het hoofd: Een ford mondeo misschien, uiterlijk moet je van houden, of doorheen kijken, maar zijn over het algemeen wel kilometer vreters, zelfde geld ook voor de Galant.. Als je budget laag is, ga voor een jap. Iets anders in die prijsklasse gaat vaak snel kapot, en dan heb je er alleen maar meer kosten aan (goed excuus richting vriendin), of je moet een 205 of een golfje ofzo kopen en wat handig zijn, dan kun je met onderdelen van de sloop erg goedkoop rijden :9

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-07 16:31

tazzman

a real boardmonkey

Als je van een gokje wagen houdt, kan je altijd nog kijken bij Milano (.nl).
Die kopen oude lease auto's op en hadden vroeger veel 156jes.

Nu is 5000 wel heel erg weinig voor een 156 natuurlijk maar je zou er eens kunnen kijken?

voorbeeld:

http://www.milano.nl/html/occasions_detail.asp?id={EEB973BF-EB8F-2F32-179A-DDA9C5F49869}

156 met 93K op de teller, 1.8 TS uit 2002 voor 6750.

Ben zelf geen Alfa rijder of fan maar hier krijg ik het wel warm van hoor..

Afbeeldingslocatie: http://www.milano.nl/upload/%7BC2C83DF8-70FA-3F25-F1EB-CD24670EFAE5%7D.jpg

8)

[ Voor 25% gewijzigd door tazzman op 28-11-2007 21:21 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
G-PHREAK schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:28:
[...]

die tristar velgen heb ik ook onder mijn 147 liggen :9 een van de mooiere alfa velgen imho. O+

@K0ewl, een 147 1.6TS weegt wel wat minder dan 1250kg.. ik dacht 1175kg
147: massa leeg: 1225 kg
156: massa leeg: 1245 kg

Dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00

Wok

Dakloos...

TS: je zit serieus onder de plak, als ik het zo lees. Stand up for your rights! 8)

klik hier voor een steekhoudend argument om geen rammelbak van €1000 te kopen :X ;)

(voor de goede orde: niet mijn auto of van een bekende van me, maar in de klasse van 1000 kom je vaak terecht in een auto als dat en daar wil je, zoals de link laat zien, geen ongeluk mee krijgen)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
k0ewl schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:47:
[...]

147: massa leeg: 1225 kg
156: massa leeg: 1245 kg

Dus.....
http://www.autoweek.nl/ca...o&vpos=&id=20344&cache=no

massa leeg: 1175 kg

dus.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
tazzman schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:18:
[...]

Als je van een gokje wagen houdt, kan je altijd nog kijken bij Milano (.nl).
Die kopen oude lease auto's op en hadden vroeger veel 156jes.
hoezo gokje wagen? niet betrouwbaar dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
das zo'n kleine 1.6... ik heb het over beide 2.0 TS-en. De 1.6 van de 156 is ook lichter, maar staat niet vermeldt :S Zal wel hetzelfde schelen dan.

Maargoed, back ontopic: Ik heb in ieder geval gehoord dat Milano je soms om de tuin leidt.

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Phusebox schreef op woensdag 28 november 2007 @ 22:15:
[...]

hoezo gokje wagen? niet betrouwbaar dus?
Ik ben er zelf nog nooit geweest maar het was (vroeger) altijd zo dat ze bij Milano rijen ex-lease auto's hadden staan. Wel met alle papieren erbij, maar je kon er geen proefrit mee maken. Volgens mij werden die auto's daar weer in partijen opgekocht. Ik weet niet of dat nog steeds zo is natuurlijk - maar je kan een probleem auto kopen of gewoon een prima onderhouden en bereden ex-lease auto. (Niet alle lease auto's zijn afgereden .... die van mij in ieder geval niet.) Maar ja, de prijs is er dan ook wel naar natuurlijk, de Alfa dealer op de hoek is veel en veel duurder.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Phusebox
wat vinden jullie van deze? mooie km stand op zich

http://zoek.autotrader.nl...alertypeid=b&id=97264164#

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Leuke, betrouwbare auto's met veel opties. Hij is dan wel uit 97 en is groen, maar het model is nog steeds gangbaar vind ik. :)

• Luuk
  • Niet online
leuke auto's! kwalitatief dik in orde die A3's. ik vind het zelf ietwat saaie auto's maar dat is geheel persoonlijk natuurlijk. kwa opties en kilometerstand een aantrekkelijke auto denk ik :)

• marccom
  • Nu online
Ding is alleen import. Kijken of de historie er dus bij zit. Dit is de goedkoopste uitvoering van de A3 trouwens. Niks mis mee, heb er zelf ook een naar volle tevredenheid ;)

Whoop!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Tja ik vind dit model van de A3 echt 4x niets en dan nog in het groen ook. :) Kijk dan liever naar een full-options Golf IV of een leuke full-options Seat Leon.

• marccom
  • Nu online
Van deze serie is de A3 kwalitatief de beste tov de Golf en Leon. In de Leon zit hetzelfde dashboard maar dit is van mindere kwaliteit.

Overigens zijn de Golf IV en Leon MK1 ook niet verkeerd :)

Heb 1 nadeel ontdekt aan de A3: op het moment dat je de ramen open doet als er water op het dak ligt komt dat in de eerste bocht naar binnen toe...

[ Voor 27% gewijzigd door marccom op 29-11-2007 13:51 ]

Whoop!

• Phusebox
marccom schreef op donderdag 29 november 2007 @ 13:37:
Ding is alleen import. Kijken of de historie er dus bij zit. Dit is de goedkoopste uitvoering van de A3 trouwens. Niks mis mee, heb er zelf ook een naar volle tevredenheid ;)
hmm ja nee import zal wel iets mee zijn ofzo. Hoe had je dat zo snel trouwens ergens gezien?

en een Leon full option voor dat geld? lijkt me niet

• marccom
  • Nu online
Phusebox schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:55:
[...]

hmm ja nee import zal wel iets mee zijn ofzo. Hoe had je dat zo snel trouwens ergens gezien?

en een Leon full option voor dat geld? lijkt me niet
Kenteken hoort niet bij de 8L serie ;)

Een Leon van 2002 met alles er op en er aan zal je nog van staan te kijken wat deze kost (in jouw voordeel!). Wist niet dat die dingen zo goedkoop waren tegenwoordig!

Whoop!

• Phusebox
marccom schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:59:
[...]

Kenteken hoort niet bij de 8L serie ;)

Een Leon van 2002 met alles er op en er aan zal je nog van staan te kijken wat deze kost (in jouw voordeel!). Wist niet dat die dingen zo goedkoop waren tegenwoordig!
kan er anders geen vinden

ben ook nog aan t kijken naar Alfa's:
http://www.autotrack.nl/o...o_id=4638214&p_hitcount=N

Kleur is minder maar goed, verder klinkt het wel goed. 6 mnd garantie. Denk dat ik zaterdag es een proefritje ga maken. Enige nadeel is dure onderhoud natuurlijk bij Alfa's.

[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 29-11-2007 15:30 ]

• k0ewl
Ik vind het over het algemeen nog wel meevallen eigenlijk. Mijn Alfa heeft al de nodige dingen vernieuwd gekregen (dit wist ik van te voren) En afgezien van een airbag computer helemaal niets raars aan gevonden. Airbag ECU wil wel eens kapot gaan door het starten met startkabels. Als je je lampen aandoet vangen die de spanningspiek op ipv de airbag ECU heb ik me laten vertellen. Owja, je kunt tegenwoordig ook een overspanningsbeveiliging (3x woordwaarde :p) erop schroeven.

Vind de velgen alleen verschikkelijk. Jammer trouwens dat het geen sportpakket bij zit, dat maakt de auto naar mijn mening altijd net even af. Is voor dat geld trouwens wel meer te vinden denk ik. Let er bij deze even op dat de distributieriem of net vervangen is of nog moet. Dat grapje scheelt je € 400

• Wimo.
  • Laatst online: 00:26

Wimo.

Shake and Bake!

Maak van die 400 maar 250. Dat was ik iig kwijt bij een alfa dealer.

Verder op de gewone alfa dingen letten. LMM, thermos , ROEST. Vooral bij de wielkasten voor .. en op het dak. Verder leuke wagens :)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Is het in de 156 niet het TS blok dat problemen geeft? (en dan wijs ik voorzichtig richting het Alfa-topic..)

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Luuk
  • Niet online
Destruction schreef op donderdag 29 november 2007 @ 18:43:
Is het in de 156 niet het TS blok dat problemen geeft? (en dan wijs ik voorzichtig richting het Alfa-topic..)
op gas ja.. over het algemeen zijn die twinspark blokjes prima in orde

• AkroBatik
  • Laatst online: 15-07 10:10

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Weinig intressant. Het is nogsteeds dezelfde belasting catogorie.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 18:18
Een mooie Saab dan? Laat er gas in leggen en je hebt gegarandeert een fijne wagen man!

Wel een turbo pakken dan..

[ Voor 14% gewijzigd door Saab op 30-11-2007 03:05 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ik ga vanmiddag maar eens naar een kleine garage hier in de buurt. Helaas is hier weinig te vinden. Heb zojuist via de telefoongids en diverse andere sites alle auto's van alle garages in heel Limburg bekeken. Of ja was er sinds gisteravond al mee bezig. In heel Limburg staat geen 1 auto te koop (via internet) welke me bevalt qua prijs/kwaliteit verhouding.

Dus denk dat mijn vriendin toch haar zin krijgt en ik maar ga overbruggen met iets zo goedkoop mogelijks (denk aan 500-700 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Zal waarschijnlijk een hoop mensen over me heen krijgen, maar met 10 km woon werkverkeer, en af en toe een ritje van 70 km in het weekend, heeft je vriendin wel een punt. En jij woont er mee samen, en niet die "kerels" die hier een hoop herrie maken, en thuis ook niets te vertellen hebben.

Auto's is een dure hobby.

Gas is wegens gebrek aan km's voor jou niet interessant (om in te laten bouwen, als het er al in zit is het mazzel). Diesel is dus ook te duur.

De suggestie van een Saab is zeker geen verkeerde.
Een 9000 CD is bomvol aan luxe, rijdt uitstekend, en er zijn er diverse voor minder dan € 2000.- te koop.
(maar ik ben niet helemaal objectief met mijn 9000 CSE Anniversary ;) )

Golfjes, Audi's, Alfa's, en al dat soort hippe voertuigen zijn tweedehands gewoon veel te duur.
En, gezien de gemiddelde bestuurders, vaak wat meer afgeragd.

En tot slot heb je meer aan een auto die je zonder gezeik op je werk krijgt, dan aan geen auto.
Hoe dat ding er uitziet is dan toch wat minder belangrijk lijkt me.

Als er kinderen komen verandert er toch heel veel, en waarschijnlijk voldoet de huidige auto dan ook niet meer. Je zou dus ook tactisch je tijd even kunnen uitzitten... ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
aZuL2001 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:11:
...
Auto's is een dure hobby.
...
bedankt voor de tip van de Saab. Hier is alleen een leuke te vinden voor 250k+ ? weet niet hoe lang zo'n ding dan nog meegaat (en dan kost ie nog 4000)

Heb hier ook iets leuks gezien onder de 4000:
http://www.charlesautomob...ken/0/rover-600-serie/139
nevermind, lees er alleen maar slechte dingen over...

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 30-11-2007 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Als je toch goedkoop gaat zoeken, neem een 309. Redelijk goedkop te vinden en je zit toch even wat groter dan een Ford fiesta ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Hier staat een mooie 9000 : http://link.marktplaats.nl/131957286 iets boven tweede budget.

of deze http://link.marktplaats.nl/121476961 , er staan er eigenlijk zat. Ook in Z Limburg.

Klik Gaspedaal.nl Meer dan keuze zat :P

De 2.0 en 2.3 motoren zijn goed.
Er rijden er diverse rond met 400 dkm en meer op de klok.
Je moet alleen wel netjes hem op tijd nieuwe olie geven.
Da's redelijk belangrijk.

En anders doe je toch een ANWB / Dekra aankoopkeuring ?

[ Voor 60% gewijzigd door aZuL2001 op 30-11-2007 13:35 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Phusebox schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:26:
[...]

bedankt voor de tip van de Saab. Hier is alleen een leuke te vinden voor 250k+ ? weet niet hoe lang zo'n ding dan nog meegaat (en dan kost ie nog 4000)

Heb hier ook iets leuks gezien onder de 4000:
http://www.charlesautomob...ken/0/rover-600-serie/139
nevermind, lees er alleen maar slechte dingen over...
Dat is wel een mooie auto zeg, voor het geld :D

Maar ik heb gehoord dat onderdelen schreeuwend duur zijn voor rovers. Dus als je wat pech hebt, ben je veel geld kwijt.

edit: nou snap ik waarom die rovers zo goedkoop zijn; http://www.crash-test.org...ultat.php?mod=rov600_1997

Toch geen goede optie :D

Als ik de TS was, had ik een volvo 440 gekocht. Goede wagens voor weinig geld. En als je iets meer uit te geven hebt een s40 uit 96 of 97.

Geen Audi, bmw, golf, alfa's, zoals azul zegt. Allemaal overpriced vanwege populariteit, en bovendien veelal bereden door malloten. Kleine kans dat je in die hoek een echt goede deal maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Bartjuh op 30-11-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 18:18
ik kocht mijn Saab met 130.000 op de teller voor 9000 euro, inclusief winterbanden en check bij mijn garage in Nijmegen, auto kwam uit Drunen. Laatste onderhoud op kosten van de vorige eigenaar!!

Ik heb daar gas in laten leggen en daar met heel veel plezier nog 100.000 bij op gereden in twee jaar tijd, nooit 1 probleem mee gehad, buiten normaal onderhoud.

Auto was super, luxe, met airco, alles electrisch, 130pk onder de kap, top van 215 en 0-100 in <10 seconden, wat sommige golfjes en astra's wel eens verbaasde.

Ben er probleemloos mee naar Italie geweest, naar Saint tropez, meerdere malen naar Parijs. En het is een auto waar je uitgerust mee aankomt! En waar je mee gezien kan worden.

Was een 9-3 LPT uit 1998, maar je vind voor minder een 9-3 uit 2000 of 2001.

Overweeg het maar...

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Ik heb mijn 98-er 9000 CSE Anniversery gekocht met 170 dkm op de klok, en er ook nog gas in laten leggen.
Maar heb hem nog geen half jaar, maar tot nu toe uiterst content ermee.

Heel veel auto voor het geld, en uiterst comfortabel.
Maar goed, het is jullie keuze, en je weet nu waar je kunt zoeken, en we hebben je een paar goede suggesties gedaan.

It's up to you.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

mijn pa's V40 phase 2 is 3 maanden geleden ingeruild voor 1800 euro met 180k op de teller (lage inruil door veel bodywork schade). D.w.z dat je hem bij de dealer zou kopen voor 3000 (ofzo?), en dus in veel betere staat voor 5000 a 7000 euro moet je toch een behoorlijke V40 kunnen kopen.

Denk dat de V40/S40 goed te doen zijn, en ik denk dat de Saab en Volvo om het even zijn in veiligheid en betrouwbaarheid. Echter vind ik de hatchbacks Saabs zo enorm lelijk (vooral de achterkant), maar das natuurlijk persoonlijk. Daarentegen is de Volvo natuurlijk een bevooroordeelde familie wagen met Labrador erop ern deraan ;)

Je kunt ook kijken naar laag-km oude V70/850. Goede auto's die met 75k tot 125k best goed te krijgen zijn voor onder de 10k.

Tja weet helaas alleen wat van de volvo's.

Bdw onderhoud is gemiddeld wel wat duurder dan toyota of een franse auto. Om onderhoud van een Alfa nog maar niet te spreken (die onderdelen en service uren zijn way overpriced)

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
aZuL2001 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:11:
En jij woont er mee samen, en niet die "kerels" die hier een hoop herrie maken, en thuis ook niets te vertellen hebben.
:D _O- :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Laatst online: 07-06 06:46

MadMan

What the....

Dan kijk je toch echt verkeerd, of je kijkt alleen op internet en gaat nergens langs, dan is het logisch dat je niets vind. Ik heb 2 maanden geleden nog een alfa 156 2.0 ts in de meest luxe uitvoering, bouwjaar 1998 met 138k op de klok gekocht voor mijn vriendin, voor 3560,-. Beter kijken dus, en anders wil ik wel es met je meegaan.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MadMan schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 23:26:
[...]

Dan kijk je toch echt verkeerd, of je kijkt alleen op internet en gaat nergens langs, dan is het logisch dat je niets vind. Ik heb 2 maanden geleden nog een alfa 156 2.0 ts in de meest luxe uitvoering, bouwjaar 1998 met 138k op de klok gekocht voor mijn vriendin, voor 3560,-. Beter kijken dus, en anders wil ik wel es met je meegaan.
kijk inderdaad alleen op internet, verwachtte eigenlijk dat men tegenwoordig alle auto's wel online zou zetten die men heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

Seesar schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:18:
mijn pa's V40 phase 2 is 3 maanden geleden ingeruild voor 1800 euro met 180k op de teller (lage inruil door veel bodywork schade). D.w.z dat je hem bij de dealer zou kopen voor 3000 (ofzo?), en dus in veel betere staat voor 5000 a 7000 euro moet je toch een behoorlijke V40 kunnen kopen.
:o

Dat is echt héél weinig inruil. V40 Phase II begint eigenlijk pas bij zo'n €7000 als je een kilometerstand van onder de twee ton wil en niet de kleinste motor wil (die is eigenlijk te zwak voor de V40). Bij een Bovag garage mag je er nog eens 1000 bij optellen. Voor 1800 had ik 'm in ieder geval zonder na te denken van je overgenomen, ook met blikschade.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 02-12-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07 21:06

Trebbors

Failure is no option!

Phusebox schreef op woensdag 28 november 2007 @ 12:57:
[...]
Eerst was de Laguna een fijne auto volgens jou en nu na de roest is het geen fatsoenlijke auto meer?
De lag valt normaal niet in de rij fiesta en mazda 323 kwa type auto.

Veel mensen vergeten helaas dat de problemen met de laguna pas kwamen bij type 2, bouwjaar 2001 en verder.

Zowiezo vind ik het een raar verhaal dat het doorgeroest is, zou je niet contact opnemen met Renault Nederland?

Ten 2e, waarom niet de laguna inruilen bij de dealer voor een andere type 1 maar dan een fase 2? Van bouwjaar 2000? Dan zit je nog niet met de problemen van de Laguna 2 en heb je toch een iets modernere en meer luxe dan het type 1.

Normaal is de dealer duur maar in dit geval misschien beter aangezien het lag tegen lag is. Ook met doorgeroeste balken ;)

Type 1 Fase 2:
Afbeeldingslocatie: http://i205.photobucket.com/albums/bb79/ariba_01/IMG_8876.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i205.photobucket.com/albums/bb79/ariba_01/IMG_8869.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i205.photobucket.com/albums/bb79/ariba_01/IMG_8885.jpg
Pagina: 1 2 Laatste