Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Op zoek naar andere auto voor circa. 6000-8500 euro

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 677 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 18:34
Trebbors schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:42:
[...]

Eerst was de Laguna een fijne auto volgens jou en nu na de roest is het geen fatsoenlijke auto meer?
De lag valt normaal niet in de rij fiesta en mazda 323 kwa type auto.

Veel mensen vergeten helaas dat de problemen met de laguna pas kwamen bij type 2, bouwjaar 2001 en verder.

Zowiezo vind ik het een raar verhaal dat het doorgeroest is, zou je niet contact opnemen met Renault Nederland?

Ten 2e, waarom niet de laguna inruilen bij de dealer voor een andere type 1 maar dan een fase 2? Van bouwjaar 2000? Dan zit je nog niet met de problemen van de Laguna 2 en heb je toch een iets modernere en meer luxe dan het type 1.

Normaal is de dealer duur maar in dit geval misschien beter aangezien het lag tegen lag is. Ook met doorgeroeste balken ;)

Type 1 Fase 2:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Laguna Nederland kan niks doen omdat de auto niet in al die jaren dealer onderhouden is, helaas.
Vanavond krijg ik uitsluitsel of het zin heeft om hem te laten repareren.
Inruilen in deze staat lijkte me nutteloos, dan krijg ik er misschien 250 euro voor? Die korting krijg ik ook wel zonder in te ruilen.

De reden dat ik geen Laguna meer zou kopen ligt meer aan het feit dat iedereen die ik spreek tegen me zegt dat ik absoluut geen Franse auto meer moet kopen :S

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 16:12

Trebbors

Failure is no option!

Phusebox schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:29:
[...]
De reden dat ik geen Laguna meer zou kopen ligt meer aan het feit dat iedereen die ik spreek tegen me zegt dat ik absoluut geen Franse auto meer moet kopen :S
Doe lekker wat je zelf wil, het is je eigen geld.

Zolang je maar geen Laguna type 2 van 2001 koopt ;)
Alhoewel type 2 fase 2 (vanaf 2004?) is ook weer goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Trebbors op 03-12-2007 11:32 ]

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Phusebox schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:29:
Dat zal ik nooit zeggen - de Lagune II (dus niet type 1 phase 2) was gewoon echt een drama op zich. Men probeerde te veel nieuwe snufjes te verwerken in een auto die gewoon veel te snel op de markt werd gebracht. Met de latere modellen van de Laguna II had men toch wel een hoop problemen verholpen - maar het waren juist die oudere, eerste generatie Laguna II's die erg problematisch waren.

Ik heb zelf enige jaren met een Renault Megane Coupe 1.9 DTi Sport gereden (phase 2, bouwjaar 12/1999) .. en elke rit heb ik van die auto genoten. Die auto reed echt heerlijk, de sport stoelen waren geweldig (stevig maar toch zeer comfortabel, met genoeg steun), de auto reed met z'n 105 pk diesel motortje zeker niet als een slak, de wegligging en het rij comfort vond ik uitstekend.

Ik heb enige electrische problemen gehad, voornamelijk met de centrale deurvergrendeling maar dat werd prima door de dealer verholpen .. en men had de speakers verkeerd ingebouwd maar dat lag aan de dealer, niet aan de fabriek in Frankrijk.

Voor 2 personen + kind of hond is er meer dan genoeg plek.. en ik ben zelfs met 3 volwassen op vakantie geweest waar de persoon achterin toch ook best aardig kon zitten. Probleem is natuurlijk de kofferbak .. hoewel die opzich niet heel klein is, is die opening zo onhandig dat je daar niet iets groots in kan proppen.

Geen idee wat een phase 2 Megane Coupe moet kosten maar volgens mij zijn ze toch ook niet vreselijk duur meer?

Ik heb met mijn Golf IV's veel en veel meer gel*zer gehad dan met mijn Renault Coupe, waar ik iets van 115.000 probleemloze kilometers mee afgelegd heb (voordat ik met auto in een greppel terecht kwam :X ). Mijn beide Golf IV's (130 pk TDI Highline en 150 pk TDI Highline) begonnen na de 80.000 km compleet uit elkaar te vallen.... motor management systeem stuk bij de een, lucht massa meter bij beide natuurlijk, compleet uitval van electronica bij de ander, airbag-sensoren probleem bij de een, ABS sensoren naar z'n grootje bij de ander, bij de een wilde de ramen niet meer naar beneden.. bij de ander flikkert ineens een ruit uit de ophanging.. (2x! .. volgens de dealer bekend probleem bij de Golf IV :? ) ..

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 18:34
ok update: toch iemand gevonden die mijn auto gaat fixen, voor 350-400 euro is alles gemaakt wat er aan gemaakt moet worden (niet alleen de balken waren verroest maar nog wat andere kleine reparaties zijn nodig).

Dan heb ik in ieder geval wat meer rust om te kijken voor een andere auto.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 16:12

Trebbors

Failure is no option!

Phusebox schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:13:
ok update: toch iemand gevonden die mijn auto gaat fixen, voor 350-400 euro is alles gemaakt wat er aan gemaakt moet worden (niet alleen de balken waren verroest maar nog wat andere kleine reparaties zijn nodig).

Dan heb ik in ieder geval wat meer rust om te kijken voor een andere auto.
Gewoon nog jaren lekker doorrijden ;)
Pagina: 1 2 Laatste