boot probleem gigabyte ga-p965-ds4

Pagina: 1
Acties:
  • 542 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:36
Ik heb sinds een tijd het probleem dat mijn workstation niet meer wil draaien. Ik had mijn mobo opgestuurd voor RMA, daar is het slechte component vervangen (was de chipset volgens het rapport. :s)

Nouja, mobo kreeg ik weer thuis. Ik blij, ik testen.. Blijkt het probleem nog steeds hetzelfde te zijn. }:|

Het is als volgt:

Ik zet de pc aan, pc lijkt te booten, alles springt ook aan. Echter na 5 seconden springt de boel weer uit. Na enkele seconden springt de pc weer aan en blijft daarna ook aan.. Van piepjes is niets te horen.. Dat is wel zo wanneer ik bijvoorbeeld het geheugen eruit haal of de videokaart. Aan de voeding of de videokaart of het geheugen ligt het niet, daar heb ik allemaal al een andere voor genomen om te testen, maar het probleem blijft. Dat het aan de CPU ligt lijkt me vrij onlogisch, dat is juist een van de componenten die het minst vaak kapot gaat. Zonder CPU piept ie overigens ook niet..

Het gaat om de volgende configuratie:

Intel Core 2 Duo E6600
2x 1GB PC5400 CL3 Crucial Tenth Year Anniversary
Gigabyte GA-P965 DS4
Sapphire ATI 1900XT 256mb edition

Het lijkt me dat ze het moederbord daar toch hebben getest na de RMA dus ik vraag me af of er misschien nog iets is wat ik over het hoofd heb gezien. Hopelijk kan iemand me verder helpen, want met de Troubleshooter kom ik er niet uit.

--

Symptonen lijken hierop:

Geen reactie van af het moederbord (Award/a-open)
Systeem boot (en piept) niet

[ Voor 8% gewijzigd door Steephh op 23-11-2007 00:42 ]

_@/'

• Steephh
TVP/Kick :P

_@/'

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

dat het mobo even uitgaat en erna boot is volgens mij normaal, althans mijn p5k met p35 chipset doet dit ook, alhoewel hij dit alleen doet als ik wat verander in bios (overclocken ed)

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Steephh
Probleem is (en ik zie dat ik dat vergeten ben te vermelden) dat hij niet doorstart. Anders had ik er niet zo een probleem mee. :)

http://forum.giga-byte.nl...topic=338.msg2030#msg2030

Zo is het bij mij ook gelopen.

[ Voor 27% gewijzigd door Steephh op 25-11-2007 12:36 ]

_@/'

• Steephh
Teruggekregen en het probleem was nog steeds exact hetzelfde. Ik mag eventueel mijn moederbord weer terug sturen maar ik begin nu toch te twijfelen of er niet iets kapot is.

Het enige waar het nog aan zou kunnen liggen is:

1. Geheugen (echter zou de pc dan moeten piepen, hij heeft er voorheen ALTIJD mee gewerkt). Daarnaast, er is dan toch geen reden waarom de pc opnieuw start.
2. Processor (deze kans lijkt me zeer klein, ik ga deze binnenkort testen)
3. Voeding. Echter, deze is van Tagan, een enorm zware en lompe voeding. Het probleem is, als deze voeding mobo'tjes sloopt (zomaar oppeens :s) dan sloop ik opnieuw een mobo zodra ik hem ergens anders op aan sluit. Wat is een goede manier om een voeding dan te testen zonder allerlei dure voedings testers aan te schaffen?

_@/'

• Steephh
Kickje.. Het staat wel leuk.. Al die posts van mij. XD

_@/'

• Steephh
Just Another Kick

_@/'

Verwijderd

Heb je alle componenten apart kunnen testen? Bijvoorbeeld ander moederbord?

offtopic:
staat wel leuk, al die kickjes :P

• Steephh
Jawel, op zeg maar de processor, geheugen en voeding na.. Ik heb alleen geen zin om als de voeding het mobo sloopt een ander moederbord ook te verneuken. Is er daarom een manier om een voeding te testen zonder andere hardware te slopen?

_@/'

• Steephh
Kickje

_@/'

• Steephh
Kick :o

_@/'

• Steephh
Hi Ha Ho.. Een kickje doe je zo..

Echt niemand? :>

_@/'

Verwijderd

Ik had het euvel in het begin met mijn p35 ds4 ook. Echter nu gaat t steeds goed eigelijk...
Mss moet je gwn eens goed overclocken, en een goede bios (bij mij F6) laden. Ik heb alles nu hoger geclockt zowat. Denk ook zeker aan de vdimm hoger te zetten. :)
Iets anders dan met je bios settings klooien zou ik ook neit weten. Alle voedingsconnectors op mobo voorzien van stroom?

• Steephh
Jaaa.. OMFG.. Leest dan niemand.. :S

Steephh in "boot probleem gigabyte ga-p965-ds4"

!!!!!!

_@/'

• Eximius
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-09-2025
Topics kicken wordt hier niet echt gewardeerd. Lees ook is de FAQ hier op na, daarin staat dit omschreven.

Verder, test je CPU even in een ander mobo om die ook uit te sluiten, 1reepje geheugen ipv alles. en verder alleen maar Je HDD waar ook je bootpartitie opstaat, alle onnodige zooi dus uitlaten. en kijken hoever je dan komt.

ik sluit overigens niet uit dat je maybe ergens kortsluiting maakt in je kast, probeer anders even buiten je kast te draaien op een stuk hout of karton.

[ Voor 18% gewijzigd door Eximius op 09-12-2007 23:58 ]

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:15
Heb je de 'Hangen en Opstartproblemen troubeshooter' al helemaal doorgenomen?

• Tommy_G
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-02 09:04
Ik heb precies hetzelfde met de Gigabyte GA-P965-DS3, zodra de computer een tijdje uit heeft gestaan start die niet in 1x door.
Ik druk op de power-knop, systeem springt aan, fans draaien, niks
Dit tot 8x toe achter elkaar. Uiteindelijk start die wel door. Geen idee wat het probleem is, eigenlijk ook nooit zin gehad om te zoeken waar het probleem zit, aangezien die uiteindelijk toch wel doorstart.

Wat het probleem zou kunnen zijn, is dat de voeding het niet trekt. Zodra je het systeem start, komt er een tijdelijke spanningspiek door alle randapparatuur die mee opstart. Het kan zijn dat je voeding dit niet kan leveren. (Ik heb het hier over het aantal amperes wat op 1 moment geleverd moet worden)

• Steephh
Eximius schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:56:
Topics kicken wordt hier niet echt gewardeerd. Lees ook is de FAQ hier op na, daarin staat dit omschreven.

Verder, test je CPU even in een ander mobo om die ook uit te sluiten, 1reepje geheugen ipv alles. en verder alleen maar Je HDD waar ook je bootpartitie opstaat, alle onnodige zooi dus uitlaten. en kijken hoever je dan komt.

ik sluit overigens niet uit dat je maybe ergens kortsluiting maakt in je kast, probeer anders even buiten je kast te draaien op een stuk hout of karton.
Ik zie dit nergens in de faq staan.. Waar dan? Ik weet wel dat er de regel is dat je niet binnen 24 uur mag kicken..

Ik heb alles al buiten mijn kast draaien.. Duuh. Heb ik ergens staan dat ik hem weer terug erin heb gezet dan? Mijn moederbord was opgestuurd, ik ga het niet eerst inbouwen om het dan weer te testen, om er daarna weer achter te komen dat het weer niet werkt. HDD is niet belangrijk voor het booten.. Van de CPU ga ik niet uit, deze wordt op het moment door iemand getest in een vergelijkbaar moederbord. Ik zie ook niet in waarom het geheugen niet meer zou werken.. Vooral omdat het zeg maar downhill ging.. In stappen en niet dat hij oppeens niet meer werkte.. Ik heb namelijk nooit problemen gehad wat betreft memory errors.
En opnieuw.. In de TS staat toch al dat ik er met de troubleshooter niet uit kwam? Lees AUB eerst de TS door voordat je een wedervraag stelt..
Tommy_G schreef op maandag 10 december 2007 @ 00:04:
Ik heb precies hetzelfde met de Gigabyte GA-P965-DS3, zodra de computer een tijdje uit heeft gestaan start die niet in 1x door.
Ik druk op de power-knop, systeem springt aan, fans draaien, niks
Dit tot 8x toe achter elkaar. Uiteindelijk start die wel door. Geen idee wat het probleem is, eigenlijk ook nooit zin gehad om te zoeken waar het probleem zit, aangezien die uiteindelijk toch wel doorstart.

Wat het probleem zou kunnen zijn, is dat de voeding het niet trekt. Zodra je het systeem start, komt er een tijdelijke spanningspiek door alle randapparatuur die mee opstart. Het kan zijn dat je voeding dit niet kan leveren. (Ik heb het hier over het aantal amperes wat op 1 moment geleverd moet worden)
Dat was bij mij ook het geval.. Hij starte steeds moeilijker op en uiteindelijk helemaal niet meer.. Het is niet het probleem van de capaciteit van de voeding want hiervoor heeft hij het altijd gedaan..

----

Afijn, hier dan nog maar een copy past van de laatste vraag:

Jawel, op zeg maar de processor, geheugen en voeding na.. Ik heb alleen geen zin om als de voeding het mobo sloopt een ander moederbord ook te verneuken. Is er daarom een manier om een voeding te testen zonder andere hardware te slopen?

_@/'

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Toch maar even met een andere voeding testen zou ik zeggen. Gaat dat wel goed dan is de Tagan echt verdacht. Wat voor Tagan is het?

[ Voor 37% gewijzigd door Gianni Rombios op 10-12-2007 00:30 ]

• Steephh
Ik heb mobo ook al met een andere voeding getest, maar pas nadat ik met die Tagan had getest.. Vandaar dat ik niet nog een keer met de Tagan wil gaan testen, omdat ik dan weer een moederbord sloop (als het aan de Tagan zou liggen). En met een andere voeding testen gaat niet want stel het lag aan de voeding dan doet het moederbord het nu niet meer. Maar misschien is er een andere manier, doormeten ofzo? Wat zou ik daar dan voor nodig hebben?

Het betreft de Tagan TG480-U22, 480Watt.

_@/'

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-04 09:08
Steephh schreef op maandag 10 december 2007 @ 00:40:
En met een andere voeding testen gaat niet want stel het lag aan de voeding dan doet het moederbord het nu niet meer.
Dan lijkt het mij tijd om het geheugen te switchen...
Al op google gezocht hoe je een voeding door kan meten? Ik ben dat onderwerp namelijk vaak genoeg tegengekomen.

[ Voor 32% gewijzigd door JasperE op 10-12-2007 00:49 ]

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik heb precies hetzelfde met mijn DS-4. Twee Zalman voedingen gaven hetzelfde euvel. Ik heb trouwens dit probleem alleen als de CPU is overgeklokt. Als de CPU op de standaard snelheid draait (E6600 op 533mhz ipv 667mhz), dan is er niks aan de hand en start ie gewoon normaal op.

In principe boeit mij dit niks. Ik heb dit er wel voor over op mijn E6600 op 3,0Ghz (tegen geen extra voltage) te laten lopen.

TS: je houding is een beetje irritant en als je wilt dat zoveel mogelijk mensen je helpen zou ik wat minder geirriteerd overkomen (en ook wat minder vaak je topic kicken, ondanks dat dit mag na 24 uur).

[ Voor 20% gewijzigd door silmaril8 op 10-12-2007 02:00 ]

• Steephh
Nouja.. Eerlijk gezegd vind ik het niet het probleem dat mensen me niett willen helpen.. Maar eerder dat mensen niet eens fatsoenlijk de TS doorlezen om vervolgens een antwoord geven.. Thanks iig voor de reply's.. Ik heb hier nog andere geheugenmodules liggen, die ga ik eens testen.

_@/'

Pagina: 1