Systeem boot (en piept) niet

Pagina: 1
Acties:

• Vondelpark
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 16:56
Tja, geen vernieuwend en verheffend onderwerp.
Gisteren niets aan de hand, vandaag absoluut geen opstart. Zelfs geen POST en geen piepjes.
Bij het aanzetten start de fan van de voeding en de cpu, harddisk start, geen beeld op de monitor.
De technische PMG FAQ heb ik van A tot Z doorgewerkt. Helaas geen afwijkingen kunnen vaststellen.

Zeer kale pc, geen internet, geen games, geen mail, geen Office, "slechts" de administratie op Win2k met sp3.

Suggesties zijn zeer welkom.
Specs: Microstar 6198, Pentium 3-733, 256 Kingston, ATI 3D Rage Pro, Samsung Spinpoint 20,4 Gb, Intel netwerkkaartje.

Computer says, noo

• Gambit
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 10:30

Gambit

Al geprobeerd om je bios te resetten?

If it is alive it can be killed

• Vondelpark
Ja, geen effect

Computer says, noo

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Al geprobeert met een andere videokaart????

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Zo uit de losse hand denk ik dat je processor kapot is.

• Vondelpark
Andere videokaart geprobeerd, geen effekt.

Processor kapot. Mhm, waarom denk je dat?

Computer says, noo

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Geen piepjes en geen POST... dat klinkt niet als een win2000 probleem, maar echt een hardware probleem.

Wat je even kan proberen is het geheugen uit je systeem halen. Als je je PC-speaker goed hebt aangesloten en je moederbord functioneert krijg je in dit geval wel wat piepjes te horen, als je niks krijgt te horen is de kans wat groter dat je moederbord gaar is.

Heb je ook al een ATX reset geprobeerd?

euss: volgens mij heeft hij die al doorgenomen. :o Teminste, dat staat zo in de topicstart: "De technische PMG FAQ heb ik van A tot Z doorgewerkt. Helaas geen afwijkingen kunnen vaststellen."

[ Voor 21% gewijzigd door Laurent op 13-07-2003 23:47 ]

• Vondelpark
Ja, het lijkt mij ook een hardware probleem.
En inderdaad zonder geheugen aan boord zijn er ook geen piepjes. (speaker is goed aangesloten)
De ATX Reset was nieuw voor mij. Bedankt. Jammer genoeg geen effekt.

Computer says, noo

Verwijderd

Heel vervelend... De enige oplossing om uit te vinden wat het wel is, had je waarschijnlijk zelf ook al geraden: ander mobo proberen. Moet je inderdaad wel toevallig even hebben liggen.

• Vondelpark
Deze mobo/processor lijkt mij overleden. De hd gaat in een andere machine, kijken of we de administratie aan de praat krijgen.
Ja, er zijn backups....

Computer says, noo

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:08

LopeZ

Too much is never enough

Titelfixje :)

• Vondelpark
Vondelpark schreef op 14 July 2003 @ 00:02:
Deze mobo/processor lijkt mij overleden. De hd gaat in een andere machine, kijken of we de administratie aan de praat krijgen.
Ja, er zijn backups....
De HD wilde natuurlijk niet booten op een Intel moederbord, hij kwam immers van een MSI met een VIA chipset.
Na een Reparatie-installatie van Windows 2000 en Intel-drivertjes erbij, werkte alles geheel feilloos. :*)

Computer says, noo

Pagina: 1