Toon posts:

Geen reactie van af het moederbord (Award/a-open)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een al wat oudere computer eentje met een a open moederbord met een award bios (AX63pro). Het probleem is dat ik geen beeld meer heb en dat de computer niet meer boot (waarschijnlijk staat dit in verband ;)

De eerste tekenen bestonden uit het blijven hangen in het 'tweede boot scherm' het scherm waar de ram wordt geteld en de ide apparaten gedetecteerd, de computer bleef hier hangen en leek niks te doen. Ik heb toen later alle overbodige kaarten losgehaald inclusief de ide apparaten en de pc toen weer aan gedaan, helaas bleef deze wederom 'hangen' in het tweede scherm. Echter heb 'm toen maar een paar uurtjes alleen gelaten en toen ik terug kwam zag ik dat de pc eindelijk verder was geboot hij stond nou wieleswaar te zeuren dat die geen os kon vinden (want jah ik had de hds los gehaald) maar hij was een 'scherm' verder gegaan.

Echter toen ik deze pc de volgende dag weer aan deed kreeg ik totaal geen reactie, de fans gingen draaien maar verder niks geen beeld geen gepiep, doodstil.
Ik nou inmiddels het geheugen er uit gehaald en maar een reepje er weer in gedaan, ik heb nogsteeds alle overbodige onderdelen uit de kast gehouden en ook de de agp kaart omgewisseld, ik heb de processor eruit gehaald en er weer in gedaan, Ik heb de kast zelfs grondig schoongemaakt. Maar niks heeft geholpen, wel kreeg ik de bekende piepjes bij het booten zonder grafische kaart of geheugen maar met deze geplaats krijg ik geen foutcodes te horen. Daarnaast heb ik zonet de CMOS ook maar eens gerest, helaas heeft dit ook niks geholpen.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Ik heb zo een beetje dezelfde symptomen gehad, en bij mij schijnt het de BIOS zelf zijn geweest.
Ik weet niet in hoeverre het voorkomt dat een BIOS chip het steeds minder goed gaat doen en uiteindelijk het loodje legt, maar bij mij lijkt dat het geval te zijn geweest.

Kijk eens of het een verschil maakt of je boot met of zonder BIOS-chip (nee, in geen gevallen doet ie het nee :Y) Maar ik doel op de piepjes. Bij mij was t doodse stilte, tenzij ik boote zonder videokaart. Hier veranderde niets aan zonder BIOSchip)

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens of het een verschil maakt of je boot met of zonder BIOS-chip (nee, in geen gevallen doet ie het nee :Y) Maar ik doel op de piepjes. Bij mij was t doodse stilte, tenzij ik boote zonder videokaart. Hier veranderde niets aan zonder BIOSchip)
Ik krijg met de BIOSchip dus wel de bekende drie piepjes te horen wanneer mijn videokaart er niet inzit, en zonder de bioschip is het dood stil. Dus het lijkt mij dat die chip het nog wel doet... oh ik kom er net achter dat nu ik de BIOSchip er weer in heb gedaan, dat ik geen piepjes van het niet hebben van een videokaart meer krijg. moest 'm nog even goed aandrukken :P

herkent niemand de symptonen die ik in de eerste post heb gezet?
Dus het blijven hangen het daarna pas na lange tijd verder booten en bij de volgende keer helemaal niks meer doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 10:09 ]

• flupke1
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Hoe is de toestand van de condensators op je moederbord?

Als er enkele bol staan, ligt daar waarschijnlijk (volgens mij) je probleem.

Spoart au kjeis makker, de prosesse es nog lank.

Verwijderd

Topicstarter
flupke1 schreef op 25 October 2003 @ 10:03:
Hoe is de toestand van de condensators op je moederbord?

Als er enkele bol staan, ligt daar waarschijnlijk (volgens mij) je probleem.
Nee alle condensators staan er goed bij.

Nou ik de BIOSchip even goed heb aan gedrukt, krijg ik bij het booten/aandoen weer de "pieeeeep piep piep" te horen van het niet aanwezig zijn van een videokaart en daarna volgt nu een constante "piep piep...' wat aan houdt tot in de eeuwigheid met zelfde tussenposen. Maar wanneer ik er een videokaart indoe zijn alle piepen en piepjes weer verdwenen.

Ik zelf al gezocht maar ik kan nergens een beep guide vinden waar dit in wordt beschreven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 10:15 ]