Ik heb na 2 maanden Alice besloten dat het genoeg is. Ik heb opgezegd en ga met veel plezier het dubbele betalen bij XS4All..
Bij het begin beginnen.. Ik zou aangesloten worden op 15 april. Die dag de hele dag thuisgebleven, omdat er een monteur zou komen van de kpn. Waarom is mij tot op heden een raadsel, maar er was een afspraak gemaakt. De beste man kwam niet en ik belde om een uur of 6 met de helpdesk.
Daar werd mij verteld dat de monteur niet ging komen, omdat mijn order was 'blijven hangen'. Een schatting van hoe lan e.e.a. ging duren was niet te geven. Ik vertrok en werd om 1900 gebeld door de kpn monteur, dat 'ie voor een dichte deur stond.
Uitgelegd hoe e.e.a. zat en monteur balen dat 'ie voor niks was gestuurd, aangezien ik ook geen modem had ontvangen nog.
Week later: order hangt nog steeds ergens. Ik zou worden teruggebeld, dat gebeurde natuurlijk nooit. Zelf weer een aantal dagen later weer gebeld en toen kreeg ik doodleuk te horen dat alles was opgeleverd en gewoon werkte. Op mijn vraag of het misschien handig was om dan ook een modem op te sturen werd een beetje verbaasd gereageerd, maar het zou nu dan eindelijk gaan goedkomen.
Toen het modem er was e.e.a. aangesloten en alles leek meteen te werken. Telefonie kon ik nog niet testen, omdat mijn toestellen nog in een verhuisdoos zaten. Internetverbinding was vanaf het begin behoorlijk instabiel. uurtje op, 2-10 minuten weg, etc. Helpdesk wist er geen raad mee, behalve met en zonder splitter proberen. Echt stabiel is het nooit geworden.
Telefoon uit verhuisdoos gehaald en aangesloten (philips dect, dus uitdaging, had ik al begrepen). Helaas geen sjoege. Ik kan gebeld worden, maar krijg voor uitbellen geen kiestoon. Adsl filter geprobeerd op aanraden helpdesk, maar dat helpt (logisch) niet.
Ondertussen wilde ik graag een factuur hebben, daar ik die nodig had om een gedeelte van mijn abbo te kunnen declareren bij m'n werkgever. Via de alice lounge facturen opvragen geeft echter een time-out als er (nog) geen facturen zijn. Helpdesk gebeld en de medewerker zou het even voor me nakijken. Of ik even mijn gebruikersnaam en wachtwoord kon doorgeven. Ik gaf aan dat niet van plan te zijn, waarop de beste man mij niet kon verder helpen.
Mail gestuurd naar klantenservice dat ik de facturen niet kan opvragen (timeout). Reply is een standaardantwoord: 'we vinden het vervelend dat u niet kunt inloggen, bel vooral de helpdesk.'
Witheet een mailtje teruggestuurd met daarin wat ik van de klantenservice vind en een kleine samenvatting van de telefoonkosten richting 0900156 in de afgelopen 2 maanden. Dat bedrag plus abbonnementstarief is ongeveer gelijk aan een half jaar het duurste abonnement bij de kpn. Weg kostenvoordeel dus. En voor het gratis bellen hoeft het ook al niet, want uitbellen gaat niet lukken. Ik ben niet van plan een analoge telefoon te gaan kopen omdat alice een inferieure copperjet aanbiedt die enkel werkt met bakelieten draaischijftoestellen. Uiteindelijk mijn abonnement vrijdag opgezegd. Telefonisch is mij medegedeeld dat de lijn op 12 juli vrijkomt. De bevestigingsmail geeft vervolgens 31 juli aan. Zucht.
Toen dacht ik eraf te zijn, maar de klantenservice werd wakker. Ik kreeg zowaar een telefoontje (heel vriendelijk overigens) dat het allemaal wel heel vervelend was gelopen en of ik niet wilde heroverwegen als er een oplossing was voor het telefoon-probleem, want die zou er zijn! (Waarom de helpdesk dat dan niet communiceert!?) Ok, ik wilde wel heroverwegen en de medewerker gooide er dan ook nog een korting en gedeeltelijke restitutie van betaald abbonnementsgeld tegenaan. Ik zou alleen een 10KOhm weerstandje hoeven plaatsen tussen de rode en groene draad in de telefoon-wcd.
Klonk als plausibel, dus ik heb aangegeven het te willen proberen en dan afhankelijk van of het werkt besluiten of ik wel of niet klant zou blijven. Zo gezegd zo gedaan... naar de electro-toko gegaan, weerstandje gehaald, weerstandje geplaatst, vol verwachting de telefoon gepakt en.... geen kiestoon! Helaas.
Wel weer vriendelijk gebeld door de servicedesk, waar ik helaas heb moeten besluiten de opzegging te laten staan.
What the eyes see, and the ears hear, the mind believes...