Even een vraagje omtrent de providers, wie weet of Orange de HTC S730 in het assortiment opneemt? Ik wil namelijk verlengen, maar dan het liefst direct met deze telefoon...anders moet ik hem los kopen. Graag reacties!
Anoniem: 214909
Hmm nog eens langs gaan dan, wil maar 1 jaar. Maar vragen kan geen kwaad. Okee back to topic:)vanpeltje schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:57:
[...]
als je nou Internet erbij nam, kreeg je 120 euro korting en was je maar 10 euro kwijt
edit: Terug gegaan, 1 jaar VF 35 +internet toetsel nog steeds 99 euro. Wordt dus internet
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 214909 op 04-12-2007 13:20 ]
of je doet nieuw abonnement met nummerbehoud (vaak betere acties dan verlengen)Anoniem: 192669 schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:09:
Even een vraagje omtrent de providers, wie weet of Orange de HTC S730 in het assortiment opneemt? Ik wil namelijk verlengen, maar dan het liefst direct met deze telefoon...anders moet ik hem los kopen. Graag reacties!
ik ben ook van orange overgestapt naar Vodafone (heeft limiet van 50 mb en Orange maar 25 mb
vanpeltje
Anoniem: 59363
Kwam zojuist dit filmpje tegen waarop Tom Tom draait op dit toestel: http://www.youtube.com/watch?v=pTHO86--VHM
Anoniem: 192669
vanpeltje bedankt voor je reactie. Ik neem aan dat jou abonnement gewoon verlopen was. Ik moet nog 3 maanden...vanpeltje schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:03:
[...]
of je doet nieuw abonnement met nummerbehoud (vaak betere acties dan verlengen)
ik ben ook van orange overgestapt naar Vodafone (heeft limiet van 50 mb en Orange maar 25 mb)
Over orange, die heeft nu Orange World Extra (100mb) en Basis TV voor 15 euro en ik dacht 50mb voor 10 euro bij vodafone?. Klik hier voor de link.
Ik wil liever bij Orange blijven. Tegoed is onbeperkt houdbaar. Als ik een maand niet bel, hoef ik het de volgende maand niet op te bellen. En ze hebben zeer aantrekkelijke voordeelbundels.
Ik zat eraan te denken om bij smartphoneshop te verlengen of iets...maar volgens mij kunnen zij geen nummerbehoud doorvoeren bij verlengen of aansluiten ofzo...ik had het een keer gevraagd aan de tel...weet niet of dit echt zo is...
Er hoort bij dit filmpje een vervolg filmpje. Hierin zegt hij: 'Hope it will be enabled at the shipped rom'. Krijg dus sterk het vermoeden dat dit niet de final versie was. Hij is dus op dit moment disabled, maar wie weet wat HTC eraan zal doen.Anoniem: 59363 schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:09:
Kwam zojuist dit filmpje tegen waarop Tom Tom draait op dit toestel: http://www.youtube.com/watch?v=pTHO86--VHM
Klik hier voor de link van het vervolg filmpje.
Kan je er niet gewoon een sony ericsson bluetooth headset op aansluiten? of werkt dat helemaal niet? Want dan zou dat probleem voor mij ook opgelost zijn...goede dopjes SE vergelijkbaar zijn echt een must!vanpeltje schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:57:
[...]
Enkele nadelen:
- dik
- maar 64 mb RAM geheugen...(Touch Dual heeft 128!)
- batterij snel leeg bij de hele dag Wifi
- gare oordopjes (ben Sony Ericsson gewend)
- Persoonlijk: ik mis toch wel een beetje de 'touch'
Maar voordelen zijn natuurlijk ook super! zoals MSN! De keyboard, HSDPA (nog niet getest)
de app's als skype die erop kunnen etc.
Anoniem: 243027
Ik zit nou echt te twijfelen tussen een s710 voor 230 euro in totaal(in een jaar) en een s730 voor 384 euro(in twee jaar). Kan me voorstellen dat als ik de s730 nam, die wel bruikbaar zou zijn 2 jaar lang en vast wel langer.
Volgens mij kun je idd gewoon een bluetooth headset erop aansluiten, zal wel ongeveer zijn zoals op de s710(zie de thread). Maar als het goed is is er ook een kabeltje om de usb om te zetten naar een normaal 3.5 audio ingang.
Vind het ook een beetje jammer dat er nog niet echt uitgebreide reviews zijn over dit toestel.
Volgens mij kun je idd gewoon een bluetooth headset erop aansluiten, zal wel ongeveer zijn zoals op de s710(zie de thread). Maar als het goed is is er ook een kabeltje om de usb om te zetten naar een normaal 3.5 audio ingang.
Vind het ook een beetje jammer dat er nog niet echt uitgebreide reviews zijn over dit toestel.
Zou er iemand die het toestel reeds in bezit heeft zo vriendelijk willen zijn om een foto van de sim-houder te maken?
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
VF heeft (sinds kort) een limiet van +/- 250 MB en ze waarschuwen eerst 3x voordat ze je een beter passende data abo aanbiedenvanpeltje schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:03:
[...]
of je doet nieuw abonnement met nummerbehoud (vaak betere acties dan verlengen)
ik ben ook van orange overgestapt naar Vodafone (heeft limiet van 50 mb en Orange maar 25 mb)
Wat mij nog steeds interesseert, in hoeverre werkt deze telefoon goed? Als het geheugenprobleem een serieus probleem is lijkt mij al het andere toch niet interessant meer, want dan hoef ik die telefoon niet.
Misschien let ik niet op hoor, maar over welk geheugenprobleem heb je het?
ja dat vraag ik me eigenlijk ook af? is er dan iets bekend over bugs?
Ik heb het ergens in een review van iemand gelezen... gevonden hij meldde dat er standaard 15-10 mb (van de 64) vrij is terwijl er nog geen applicatie op de foon gestart was..kan even de review niet terugvinden..
en nog iemand vanuit pocketinfo forum:
"Het enige probleem nu is dat hij steeds heel weinig vrije ram aangeeft. Dus als je skype open hebt staan en internet explorer en dan de camera wil gebruiken krijg je een out of memory bericht, met de vraag of je een programma wil sluiten. Maar ik vraag me af of dit te verbeteren is in een firmware update. Het is namelijk niet consequent. De ene keer sluit ik alles af (in de task manager) en dan geeft hij 15mb vrije ram aan, dan weer 9 mb dan weer 12. Lijkt net of hij ram vasthoud terwijl dit vrijgegeven moet worden als alle programma's zijn afgesloten."
en:
"Ik heb even contact gehad met HTC, niet zo'n beste service. (misschien lag het aan de dame die ik sprak)
Ik zit namelijk met een probleem met ram-geheugen. je start met 16 a 17 mb vrije ram, zodra je een programma opent (bv internet explorer) en dit programma sluit in de taak-manager (dus echt afsluiten) heb je opeens nog maar 11-12mb vrij... Die 16 a 17 komt ook niet meer terug.
Nou vind ik 16 a 17 sowieso heel weinig, maar ok, HTC geeft aan dat dit eraan licht hoeveel programma's geinstalleerd zijn in de rom. En dat sommige roms minder programma's bevatten zodat er meer vrij geheugen is....
Ik vind het wat vreemd allemaal, ga ze deze week nog maar een keer bellen.
Het lijkt erop dat nadat alles is afgesloten het gehuegen niet meer wordt vrijgegeven. ligt dit nou aan windows mobile 6 of aan HTC, ik weet het nog niet...."
Vandaar mijn vraag dus
en nog iemand vanuit pocketinfo forum:
"Het enige probleem nu is dat hij steeds heel weinig vrije ram aangeeft. Dus als je skype open hebt staan en internet explorer en dan de camera wil gebruiken krijg je een out of memory bericht, met de vraag of je een programma wil sluiten. Maar ik vraag me af of dit te verbeteren is in een firmware update. Het is namelijk niet consequent. De ene keer sluit ik alles af (in de task manager) en dan geeft hij 15mb vrije ram aan, dan weer 9 mb dan weer 12. Lijkt net of hij ram vasthoud terwijl dit vrijgegeven moet worden als alle programma's zijn afgesloten."
en:
"Ik heb even contact gehad met HTC, niet zo'n beste service. (misschien lag het aan de dame die ik sprak)
Ik zit namelijk met een probleem met ram-geheugen. je start met 16 a 17 mb vrije ram, zodra je een programma opent (bv internet explorer) en dit programma sluit in de taak-manager (dus echt afsluiten) heb je opeens nog maar 11-12mb vrij... Die 16 a 17 komt ook niet meer terug.
Nou vind ik 16 a 17 sowieso heel weinig, maar ok, HTC geeft aan dat dit eraan licht hoeveel programma's geinstalleerd zijn in de rom. En dat sommige roms minder programma's bevatten zodat er meer vrij geheugen is....
Ik vind het wat vreemd allemaal, ga ze deze week nog maar een keer bellen.
Het lijkt erop dat nadat alles is afgesloten het gehuegen niet meer wordt vrijgegeven. ligt dit nou aan windows mobile 6 of aan HTC, ik weet het nog niet...."
Vandaar mijn vraag dus
[ Voor 138% gewijzigd door snowmanappie op 04-12-2007 20:38 ]
Dat klinkt inderdaad niet zo best...Misschien last van bloatware?
Maar levert het ook problemen op, of zie je alleen maar dat hij minder geheugen heeft? Wellicht wordt het geheugen vrijgegeven zodra een andere applictie het nodig heeft? Of zeg ik nu iets heel doms?
Mensen met de S730 die dit 'geheugenprobleem' ook al hebben geconstateerd? Ben zeer benieuwd!
p.s. Sir_Killalot vodafone heeft toch een bepaalde regeling omtrent het mobiel internetten. Er is toch niet een vast aantal MB's die je kunt gebruiken?
p.s. Sir_Killalot vodafone heeft toch een bepaalde regeling omtrent het mobiel internetten. Er is toch niet een vast aantal MB's die je kunt gebruiken?
64MB ram is gewoon te weinig wil je nu de dingen vlot doen en een beetje multitasken. Op de TYTN heb je gemiddeld meer dan 65MB ram vrij/over. Dat werkt vlot. Je leest de verhalen in de HTC Touch thread ook die "maar" 64MB aan ram geheugen heeft, dat men ook zwaar te kort komt.
Gisteren heb ik 'm besteld.
Hij is op voorraad bij GSMwarenhuis.nl voor het luttele bedrag van €374,- incl BTW
. Helaas kon ik 'm niet aan de pricewatch toevoegen.
Eerder zag ik iemand een vraag stellen over het gebruik van koptelefoons. Er zijn verschillende kabels in de handel. Van ExtUSB naar 3.5" koptelefoonaansluiting maar ook een zogenaamde Y-cable met een normale USB aansluiting en een koptelefoonaansluiting. Je kunt dan de gewone koptelefoons gebruiken.
Zie bijvoorbeeld de Smartphoneshop.
[Edit] Kreeg net bericht van GSMwarenhuis dat hij bij hun leverancier op voorraad is. Hoezo .... Direct leverbaar
Hier krijg ik zo'n vreemd onderbuik gevoel van.
Direct leverbaar betekent bij GSMwarenhuis "op voorraad bij de leverancier", wat betekent dat als je voor 16:00 besteld, het toestel de volgende dag bij GSMwarenhuis is en dan pas naar de koper wordt verstuurd.
. Jammer.
Hij is op voorraad bij GSMwarenhuis.nl voor het luttele bedrag van €374,- incl BTW
Eerder zag ik iemand een vraag stellen over het gebruik van koptelefoons. Er zijn verschillende kabels in de handel. Van ExtUSB naar 3.5" koptelefoonaansluiting maar ook een zogenaamde Y-cable met een normale USB aansluiting en een koptelefoonaansluiting. Je kunt dan de gewone koptelefoons gebruiken.
Zie bijvoorbeeld de Smartphoneshop.
[Edit] Kreeg net bericht van GSMwarenhuis dat hij bij hun leverancier op voorraad is. Hoezo .... Direct leverbaar
Hier krijg ik zo'n vreemd onderbuik gevoel van.
Direct leverbaar betekent bij GSMwarenhuis "op voorraad bij de leverancier", wat betekent dat als je voor 16:00 besteld, het toestel de volgende dag bij GSMwarenhuis is en dan pas naar de koper wordt verstuurd.

[ Voor 25% gewijzigd door epoortvliet op 05-12-2007 14:43 ]
Anoniem: 229972
Hi Djelgrande,Anoniem: 192669 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 09:35:
Mensen met de S730 die dit 'geheugenprobleem' ook al hebben geconstateerd? Ben zeer benieuwd!
Lerende van de gebruikerservaringen de afgelopen maanden hebben we besloten de Fair Usage Policy aan te passen naar 10 keer het gemiddelde gebruik per maand. Het gemiddelde gebruik in de afgelopen maanden zat tussen de 20 en 25 MB.
Als het gemiddelde datagebruik toeneemt, groeit de FUP uiteraard mee. Om deze reden werken wij niet met een "statisch" aantal MB's per maand.
Ik heb nog geen ervaring met smartphones, maar ik neem aan dat het mogelijk is om de contacten uit mijn nokia 6230i over te nemen in een HTC S730? Ruim 500 namen, telefoon nummers, mailadressen etc. Dus liefst via tooltje, programma of zo. Outlook? excel?
Hoe zijn de relaties over te zetten?
ps: dit is de laatste hobbel voor het daadwerkelijk bestellen van de S730. Als dit goed mogelijk is gaat hij er waarschijnlijk komen (zakelijk, baas ook meteen één)
Alvast bedankt voor de hulp!
ps: dit is de laatste hobbel voor het daadwerkelijk bestellen van de S730. Als dit goed mogelijk is gaat hij er waarschijnlijk komen (zakelijk, baas ook meteen één)
Gebruik de Nokia PC suite om de Nokia te synchroniseren met Outlook. Desnoods maak je een aparte folder aan voor de contactpersonen uit de telefoon. Vervolgens installeer je Activesync welke bij de S730 wordt geleverd en synchroniseer je de boel naar de S730. Klaar!!teake schreef op woensdag 05 december 2007 @ 14:32:
Ik heb nog geen ervaring met smartphones, maar ik neem aan dat het mogelijk is om de contacten uit mijn nokia 6230i over te nemen in een HTC S730? Ruim 500 namen, telefoon nummers, mailadressen etc. Dus liefst via tooltje, programma of zo. Outlook? excel?
Dus met gaat niet meteen moeilijk liggen doen wanneer er dus een keer 300 of 400MB verstookt is? Je leest wel eens over gebruikers die hoge spook rekeningen krijgen, omdat ze zonder waarschuwing van Vodafone een torenhogen rekening ontvangen hadden.Anoniem: 229972 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 10:46:
[...]
Hi Djelgrande,
Lerende van de gebruikerservaringen de afgelopen maanden hebben we besloten de Fair Usage Policy aan te passen naar 10 keer het gemiddelde gebruik per maand. Het gemiddelde gebruik in de afgelopen maanden zat tussen de 20 en 25 MB.
Als het gemiddelde datagebruik toeneemt, groeit de FUP uiteraard mee. Om deze reden werken wij niet met een "statisch" aantal MB's per maand.
Dat weerhoud mij nog van het afsluiten van Vodafone Blox
en vanpeltje, al enig nieuws over de 730??vanpeltje schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 15:11:
Leuke weetje:
A.s vrijdag is ie verkrijgbaar bij T for Telecom in Lelystad
Belde net en hij zat in de bestelling.
Jammer zeg heb m net besteld....toch weer te vroeg ge-hapt...Chutney schreef op woensdag 05 december 2007 @ 09:52:
64MB ram is gewoon te weinig wil je nu de dingen vlot doen en een beetje multitasken. Op de TYTN heb je gemiddeld meer dan 65MB ram vrij/over. Dat werkt vlot. Je leest de verhalen in de HTC Touch thread ook die "maar" 64MB aan ram geheugen heeft, dat men ook zwaar te kort komt.
ato
Nah Nah kop optakumas schreef op woensdag 05 december 2007 @ 18:01:
[...]
Jammer zeg heb m net besteld....toch weer te vroeg ge-hapt...
Maar uit eigen ervaring heb ik zelf 4 jaar met een Ipaq gelopen welke maar 64MB Ram en Rom had. Ik had toen ook al capaciteitsproblemen met het beschikbare ramgeheugen. Dit was WM2003SE. Nu dus met WM6 een topper met 128MB ram op mijn TyTN
Ach 64mb, ligt eraan wat je ermee gaat doen...Beetje surfen/bellen/agenda is geen probleem....
Ja er zijn idd ergere dingen. Ik ken het probleem van geheugen opslokken, zelfs na sluiten, van apps van mn nokia 6680. Daar kon ik mn TomTom ook regelmatig niet opstarten na lang gebruik van telefoon. Na opnieuw opstarten was er wel weer genoeg geheugen vrij.
ato
ik heb het toestel sinds gisteren, en hier heb ik ook last van.Anoniem: 192669 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 09:35:
voor de rest ben ik wel tevreden met dit toestel.
ik heb hiervoor een SE w850i gehad daarvan vond ik de batterijduur echt kort.
en dat terwijl ik geen muziek mee luisterde.
de wekker van de SE vond ik weer wel top.
die van de S730 wekt je alleen als het toestel aan staat.
als je voor het slapen het alarm bijv. om 6:30uur instelt en je zet het toestel uit dan gaat het alarm niet af...
kleine minpunt maar ik kan ermee leven.
weet iemand trouwens hoe je dat toetsgeluid uit kan zetten wanneer je een telefoon nummer intikt om te bellen? ik heb al bij de instellingen gekeken maar kan er niks over vinden, ook niet in de manual
Vind je het erg hinderlijk dat geheugenprobleem BoneHead? Wanneer komt het wel ter sprake en wanneer niet? Heb je al veel andere programma's geinstalleerd of gebruik je hem nu zoals hij out-of-the-box kwam dus heb je er meteen al last van bij 'standaard' gebruik?BoneHead schreef op donderdag 06 december 2007 @ 00:22:
[...]
ik heb het toestel sinds gisteren, en hier heb ik ook last van.
voor de rest ben ik wel tevreden met dit toestel.
ik heb hiervoor een SE w850i gehad daarvan vond ik de batterijduur echt kort.
en dat terwijl ik geen muziek mee luisterde.
de wekker van de SE vond ik weer wel top.
die van de S730 wekt je alleen als het toestel aan staat.
als je voor het slapen het alarm bijv. om 6:30uur instelt en je zet het toestel uit dan gaat het alarm niet af...![]()
kleine minpunt maar ik kan ermee leven.
weet iemand trouwens hoe je dat toetsgeluid uit kan zetten wanneer je een telefoon nummer intikt om te bellen? ik heb al bij de instellingen gekeken maar kan er niks over vinden, ook niet in de manual
Gister met belzaak.nl gepraat en volgende levering komt pas januari
en ik had nog wel een pre-order zucht.......
Hoe kun je nou als bedrijf niet eens genoeg phones hebben voor pre-orders terwijl die bij anderen op vooraad staat.
Hoe kun je nou als bedrijf niet eens genoeg phones hebben voor pre-orders terwijl die bij anderen op vooraad staat.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Ben ik ook zeer benieuwd naar of het geheugenprobleem al opspeelt vanaf het moment dat je hem out-of-box gebruikt of pas als je er volledig gebruik van maakt. Je hoort mensen zeggen dat ze er last van hebben, maar wanneer dan? Bij het intoetsen van een nummer of als je aan het multitasken bent. Heeft iemand al een navigatie programma werkend gekregen of speelt dan ook het geheugenrprobleem op?
Nou keuze gemaakt. deze wordt het. Wat een verschil in prijzen zeg. GSMweb is echt circa 100 euro goedkoper dan andere winkels! Jammer, had hem liever bij een 'echte' winkel meteen meegenomen
Anoniem: 244151
GSM web? daar zag ik hem helemaal niet staan? Bij een 2-jarig vodafone 27,5 abonnement met onbeperkt internet kreeg ik hem gratis.
Heeft iemand die de telefoon al heeft al uitsluitsel over de werking van de GPS? Ik ben erg benieuwd of hij het doet of niet. Dat zou me over de streep halen om hem ook te kopen.
Heeft iemand die de telefoon al heeft al uitsluitsel over de werking van de GPS? Ik ben erg benieuwd of hij het doet of niet. Dat zou me over de streep halen om hem ook te kopen.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 244151 op 06-12-2007 16:19 ]
ik vind het tot nu toe geen probleem,snowmanappie schreef op donderdag 06 december 2007 @ 12:29:
[...]
Vind je het erg hinderlijk dat geheugenprobleem BoneHead? Wanneer komt het wel ter sprake en wanneer niet? Heb je al veel andere programma's geinstalleerd of gebruik je hem nu zoals hij out-of-the-box kwam dus heb je er meteen al last van bij 'standaard' gebruik?
de smartphones zijn in de loop der jaren wel wat sneller geworden.
ik gebruik hem nu zo out-of-the-box en heb nog geen andere prog's geinstalleerd.
ik merk niet dat ie langzaam is met dat geheugenprobleem maar het is alleen raar dat ie zo weinig heeft ook na het afsluiten van lopende applicaties via task manager.
maybe dat dat in de toekomst verholpen wordt met een (firmware) update? who knows.
Ik wil 1 jarigAnoniem: 244151 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:16:
GSM web? daar zag ik hem helemaal niet staan? Bij een 2-jarig vodafone 27,5 abonnement met onbeperkt internet kreeg ik hem gratis.
http://www.gsmweb.nl/forms/vf363.htm
gps of niet.
Wat denken jullie hiervan?
http://www.supergps.co.uk...ree-pda-phone-p-1032.html
Ik hoor het graag want dat zou definitief de doorslag geven
Corn\e
Wat denken jullie hiervan?
http://www.supergps.co.uk...ree-pda-phone-p-1032.html
Ik hoor het graag want dat zou definitief de doorslag geven
Corn\e
gps: zo goed als,
zie: http://forum.xda-develope...hread.php?t=308305&page=5
morgen ga ik tomtom 7 instaleren, iemand al gelukt?
Ben benieuwd! Laat het even weten of het lukt.twente18 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:46:
Hmm interesant. Denk dat TT7 trouwens enkel werkt op die apparaten van TT zelf. Je zou voor versie 6 moeten gaan denk ik...twente18 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:46:
Je kan ook een klein GPS tooltje installeren. Het gaat erom of we GPS siugnalen kunnen opvangen...
Anoniem: 161485
TomTom 5.2 installed maar geen gps gezien
heeft iemand al in de registry gekeken misschien dat daar nog iets aangezet kan worden
maar ik ben zelf bang, dat we de phone zelfs open moeten schroeven om het uberhaupt werkend te krijgen
heeft iemand al in de registry gekeken misschien dat daar nog iets aangezet kan worden
maar ik ben zelf bang, dat we de phone zelfs open moeten schroeven om het uberhaupt werkend te krijgen
TT 5.2 werkt toch zoiezo niet op een smartphone?Anoniem: 161485 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:31:
TomTom 5.2 installed maar geen gps gezien
jawel werkt prima maar alleen met externe gpsAnoniem: 214909 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 12:51:
[...]
TT 5.2 werkt toch zoiezo niet op een smartphone?
TT6 heb ik nog niet werkend gezien op een WM smartphone
bedenk me nu wel dat TT5 misschien wel helemaal niet met een interne GPS kan werken
Denk niet dat het daaraan ligt hoor...Denk dat GPS op S730 gewoon niet werktAnoniem: 161485 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:31:
[...]
jawel werkt prima maar alleen met externe gps
bedenk me nu wel dat TT5 misschien wel helemaal niet met een interne GPS kan werken
Je kan even kijken naar http://www.gpstuner.com/ (eerste paar dagen gratis) en kijken of dat wel werkt...Dan sluit je IIG TT errors uit
Bij de TyTN 2 zit versie 6.032, oudere versies werkte niet met de intenre GPS module.Anoniem: 161485 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:31:
[...]
jawel werkt prima maar alleen met externe gps
de TYTN is een touchscreen / PDA, hier kan gewoon TomTom 6.032 geïnstalleerd worden. De 730 is een smartphone, die heeft een smartphone applicatie nodig. TomTom 5.2 is de laatste versie hiervan.
Wil iemand de GPS testen dan kan hij dat ook via deze GPS test programma:
http://www.pocketpc-softw...st-download-uykfcoyy.html
je kunt hem gratis downloaden. Bij mij vindt de S730 één satelliet. Op een of andere manier is de ontvanger niet gevoelig genoeg. geen antenne of een ander probleem.
Wil iemand de GPS testen dan kan hij dat ook via deze GPS test programma:
http://www.pocketpc-softw...st-download-uykfcoyy.html
je kunt hem gratis downloaden. Bij mij vindt de S730 één satelliet. Op een of andere manier is de ontvanger niet gevoelig genoeg. geen antenne of een ander probleem.
Anoniem: 167015
er is een prog die er voor zorgt dat je in tomtom 6 een cursor krijgt
het is dan een kruisje die je met de 5 weg toets kunt bedienen op de s730
ik heb heet zelf geprobeert en het werkte op zich wel
dus de gps is dus te gebruiken met tomtom6 en het prog fakecursor
ik heb op mijn werk gisteren een S730 gekregen maar ik wil mijn oude S710 terug. Hij is niet heel veel breder, langer of dikker (scheelt enkele mm's) maar wel 10 gram zwaarder! En de 710 was al geen lichtgewicht. Hij is ook wat minder afgerond en daardoor voelt hij groter en ziet hij er groter uit. Bovendien is van mijn exemplaar de navigatiebutton niet helemaal goed. Navigeren naar boven gaat veeeeel te zwaar. Zal wel exemplarisch zijn. Afwerking voelt minder solide dan van de 710.
Dat van dat vrije geheugen is waar. Zonder een enkele applicatie opgestart is er nog maar 7 mb!!! vrij. Ik krijg bij het opstarten van de fotocamera zelfs de melding dat die niet opgestart kan worden omdat er niet genoeg geheugen vrij is. Of ik applicaties af wil sluiten. Er staat niets open!!
Het toetsenbord is er ook niet beter op geworden. De toetsjes zijn voortaan van rubber en veel platter dan van de 710. Je toetst veel sneller per ongeluk twee letters tegelijk in.
Hij is wel veel sneller dan de 710 maar daar was ik ook al best tevreden over. Ik zie geen reden om een 730 aan te schaffen. Ik ga mijn 710 terug vragen. Als je het mij vraagt gaat dit model niet lang mee. Ik denk niet dat ie zo populair wordt als de 710.
Dat van dat vrije geheugen is waar. Zonder een enkele applicatie opgestart is er nog maar 7 mb!!! vrij. Ik krijg bij het opstarten van de fotocamera zelfs de melding dat die niet opgestart kan worden omdat er niet genoeg geheugen vrij is. Of ik applicaties af wil sluiten. Er staat niets open!!
Het toetsenbord is er ook niet beter op geworden. De toetsjes zijn voortaan van rubber en veel platter dan van de 710. Je toetst veel sneller per ongeluk twee letters tegelijk in.
Hij is wel veel sneller dan de 710 maar daar was ik ook al best tevreden over. Ik zie geen reden om een 730 aan te schaffen. Ik ga mijn 710 terug vragen. Als je het mij vraagt gaat dit model niet lang mee. Ik denk niet dat ie zo populair wordt als de 710.
| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5
Spijtig om te horen... Ik was vol lof, maar ik hoor alleen maar negatieve dingen over de S730..weet niet of ik hem ga aanschaffen. Dat geheugenprobleem is gewoon een probleem. Ik wil wel een degelijk toestel.. Jammer!niXnut schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:43:
ik heb op mijn werk gisteren een S730 gekregen maar ik wil mijn oude S710 terug. Hij is niet heel veel breder, langer of dikker (scheelt enkele mm's) maar wel 10 gram zwaarder! En de 710 was al geen lichtgewicht. Hij is ook wat minder afgerond en daardoor voelt hij groter en ziet hij er groter uit. Bovendien is van mijn exemplaar de navigatiebutton niet helemaal goed. Navigeren naar boven gaat veeeeel te zwaar. Zal wel exemplarisch zijn. Afwerking voelt minder solide dan van de 710.
heb je zelf ook een 730 en werkt de gps bij jou?Anoniem: 167015 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 18:43:
er is een prog die er voor zorgt dat je in tomtom 6 een cursor krijgt
of werkt TT6 bij jou en kunnen wij het dus ook proberen icm de interne gps?
Anoniem: 167015
ja heb ook de s730 en de gps werkt niet.Anoniem: 161485 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:38:
[...]
heb je zelf ook een 730 en werkt de gps bij jou?![]()
of werkt TT6 bij jou en kunnen wij het dus ook proberen icm de interne gps?
tomtom 6 werkt wel alleen kun je sommige instelingen niet selekteren.
omdat tomtom 6 voor een pda bestemt is en niet voor de smartphone.
tomtom 6 is wel goed te gebruiken met het prog fakecursor.
de gps zit er wel in maag geeft bij mij maatr 1 sateliet weer.
en dit is te weinig om met tomtom6 te kunnen navigeren.
ik hoop op een update van htc die dit gewaan even moet fixen.
gr
Ik heb 'm gelukkig niet zelf hoeven kopen en ik kan gewoon mijn oude S730 terugkrijgen. Ik heb lang op de S730 gewacht en ik vind het een teleurstelling. Misschien dat het later beter wordt maar het toestel voelt gewoon nog niet zo solide als de S710. Ook zijn er een hoop features uitgehaald die er wel in zouden komen; 128 mb geheugen, camera met flits, gps en hij zou ook lichter en kleiner worden dan zijn voorganger. Mooi niet.Anoniem: 192669 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:52:
[...]
Spijtig om te horen... Ik was vol lof, maar ik hoor alleen maar negatieve dingen over de S730..weet niet of ik hem ga aanschaffen. Dat geheugenprobleem is gewoon een probleem. Ik wil wel een degelijk toestel.. Jammer!
| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5
Ik heb nu beide telefoons binnen, dus zowel de S710 ALS de S730. De 730 is, zoals verwacht, toch een stukje sneller dan de 710. Het toetsenbord vind ik persoonlijk fijner, omdat de 710 bolle knopjes heeft, waar je alleen met nagels haast (fijn) op kan drukken! Het geheugen van de 730 bij mij is WEL 128MB en inderdaad MAAR +/- 10MB vrij. Ik heb de telefoon gister pas opgehaald en is nu zo out-of-the-box. TomTom wil ik allemaal nog installeren, maar heb ik nog niet gekocht (
)... Heb ook nog geen progjes gevonden (ook nog niet gezocht) om GPS te proberen.
Wanneer er mensen zijn die echt vragen hebben over het verschil tussen de S710 en S730 kunnen mij altijd ff een PM sturen, ofwel mij een mailtje sturen. Ik kan dan altijd even kijken of ik jullie vragen kan beantwoorden!
Wanneer er mensen zijn die echt vragen hebben over het verschil tussen de S710 en S730 kunnen mij altijd ff een PM sturen, ofwel mij een mailtje sturen. Ik kan dan altijd even kijken of ik jullie vragen kan beantwoorden!
20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output
Heeft er iemand uberhaupt al contact met HTC opgenomen i.v.m. het 'memory leaken' ? Ik ben benieuwd of ze er iets aan gaan doen. Zou iemand dat kunnen doen. Krijgen we weer wat meer informatie omtrent de HTC S730. Misschien kan er dan ook direct worden gerefereerd naar de GPS die eventueel geactiveerd kan worden in de toekomst. Want op dit moment horen we alleen maar negatieve dingen over de HTC S730. Ik zie dit graag veranderen...
Anoniem: 15392
Kan er iemand iets meer vertellen over de gebruikstijd van de batterij.
Volgens de specs. is het 290u, dat zijn ongeveer 11 dagen standby zijn. Wat ik veel vind in vergelijking met de S710 175u. Is bijna het dubbele?
Is dit ook effectief zo?
Volgens de specs. is het 290u, dat zijn ongeveer 11 dagen standby zijn. Wat ik veel vind in vergelijking met de S710 175u. Is bijna het dubbele?
Is dit ook effectief zo?
Nee, verre van dat. Als ik de HTC S730 niet gebruik, gaat hij gemakkelijk 2 dagen mee. Als je hem echter gaat gebruiken (en dat is toch ook wel de bedoeling, lijkt mij) mag je blij zijn als je net 1 dag haalt.Kan er iemand iets meer vertellen over de gebruikstijd van de batterij.
Is dit ook effectief zo?
Ik weet ook niet waar de fabrikanten deze tijden vandaan halen, ze raken kant noch wal. Er is mij een tijd geleden een keer verteld dat deze tijden haalbaar waren wanneer je niks met het toestel zou doen (alle functies uit e.d.), maar zelfs dit lijkt me onrealistisch. Daarbij hebben we niks aan zulke gegevens, aangezien de gemiddelde consument zijn telefoon wel wil GEBRUIKEN!
Hopelijk wordt e.e.a. nog verbeterd in een toekomstige firmware update, want ook over de accuduur kan ik helaas niet van de daken gillen op dit moment.
[ Voor 8% gewijzigd door CentralX op 09-12-2007 15:43 ]
Mij is ook een keer vertelt dat deze tijden de maximaal haalbare tijden zijn die de telefoon kan halen. Maar ik neem aan dat als je de telefoon niet gebruikt dat je dan makkelijk in de buurt zou moeten komen. Maar één dag is niet echt veel. Mijn P3300 houdt het wel een aantal dagen. Hebben mensen al contact opgenomen met HTC ivm een evt. GPS update of het memoryleaken?CentralX schreef op zondag 09 december 2007 @ 15:32:
[...]
Nee, verre van dat. Als ik de HTC S730 niet gebruik, gaat hij gemakkelijk 2 dagen mee. Als je hem echter gaat gebruiken (en dat is toch ook wel de bedoeling, lijkt mij) mag je blij zijn als je net 1 dag haalt.
Ik weet ook niet waar de fabrikanten deze tijden vandaan halen, ze raken kant noch wal. Er is mij een tijd geleden een keer verteld dat deze tijden haalbaar waren wanneer je niks met het toestel zou doen (alle functies uit e.d.), maar zelfs dit lijkt me onrealistisch. Daarbij hebben we niks aan zulke gegevens, aangezien de gemiddelde consument zijn telefoon wel wil GEBRUIKEN!
Hopelijk wordt e.e.a. nog verbeterd in een toekomstige firmware update, want ook over de accuduur kan ik helaas niet van de daken gillen op dit moment.
Voor de GPS zal waarschijnlijk wel een hackertje te vinden zijn die daar een oplossing voor gaat verzinnen. Als ik de filmpjes op youtube check schijnt het te kunnen dus dat moet (op de langere termijn) blijken. Echter de memory-leak oid, misschien dat ze daar wel een antwoord op hebben gezien dat iets is waar volgens mij iedereen last van moet hebben.
Ik heb al in andere topics gezien dat bij een probleem email contact werd opgenomen met HTC Support. Die melden dan dat het probleem bekent is (of niet) en of ze er wel of niet iets aan kunnen doen. Ik vroeg me af of iemand met de HTC S730 dat ook al had gedaan :-)
No offence op jouw opmerking. Ik denk alleen dat de supportafdeling minder snel antwoord geeft op het gps-'probleem' dan op het geheugenprobleem, omdat zij niet mogen zeggen dat de gps wel mogelijk is (zie de youtube-filmpjes) als het niet mag (de huidige software ondersteunt het nog niet) Desalniettemin hoop ik ook dat iemand die een s730 heeft een belletje doet of een emailtje stuurt naar htcAnoniem: 192669 schreef op zondag 09 december 2007 @ 17:24:
Ik heb al in andere topics gezien dat bij een probleem email contact werd opgenomen met HTC Support. Die melden dan dat het probleem bekent is (of niet) en of ze er wel of niet iets aan kunnen doen. Ik vroeg me af of iemand met de HTC S730 dat ook al had gedaan :-)
[ Voor 7% gewijzigd door snowmanappie op 09-12-2007 18:34 ]
Klopt, het ging mij meer om het memory leaken. Ik snap dat ze niets mogen zeggen over de eventuele GPS functie. Maar dat memory leaken moet gewoon opgelost worden.snowmanappie schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:32:
[...]
No offence op jouw opmerking. Ik denk alleen dat de supportafdeling minder snel antwoord geeft op het gps-'probleem' dan op het geheugenprobleem, omdat zij niet mogen zeggen dat de gps wel mogelijk is (zie de youtube-filmpjes) als het niet mag (de huidige software ondersteunt het nog niet) Desalniettemin hoop ik ook dat iemand die een s730 heeft een belletje doet of een emailtje stuurt naar htc
Zijn er verder nog mensen die problemen ondervinden bij de HTC S730?
Anoniem: 244526
Ik ben mij aan het orienteren op dit toestel en zou graag willen weten of je de software die bijgeleverd wordt (incl windows mobile 6 zelf) in verschillende talen kunt instellen of dat je hier bij de aanschaf rekening mee dient te houden?
Daarnaast zou ik willen weten of het keyboard ook verlicht is.
jep is verlichtAnoniem: 244526 schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:13:
Ik ben mij aan het orienteren op dit toestel en zou graag willen weten of je de software die bijgeleverd wordt (incl windows mobile 6 zelf) in verschillende talen kunt instellen of dat je hier bij de aanschaf rekening mee dient te houden?
en de taal kan je zelf instellen
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 161485 op 09-12-2007 23:22 ]
De mijne is verstuurd en als het goed is morgen binnen..
"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"
Ben benieuwd of de GPS functie nog gaat functioneren
.... weet iemand of 't mogelijk is om een abonnement af te sluiten, telefoon al krijgen maar abonnement pas ingaat over 3 maanden? (orange zei dat het bij hun mogelijk was) weet iemand of het bij andere mogelijk is ?
Ik wil 'm zsm hebben, 2 abbo's lopen nog tot februari

Anoniem: 243027
Bij t-mobile kan het als het goed is ook. Tenminste ga ik ook zo doen. Mijn nieuwe abbonement gaat pas in maart in. Het is nu echter wel een verlenging. Maar het kan ook bij een nieuw abbonement.jerryw00h schreef op maandag 10 december 2007 @ 01:04:
Ben benieuwd of de GPS functie nog gaat functioneren.... weet iemand of 't mogelijk is om een abonnement af te sluiten, telefoon al krijgen maar abonnement pas ingaat over 3 maanden? (orange zei dat het bij hun mogelijk was) weet iemand of het bij andere mogelijk is ?
Ik ga vandaag mijn contract opsturen naar gsmweb, hopelijk krijg ik het toestel snel binnen(s730 dus)
Ik neem aan dat je dat niet in de orangeshop zelf hebt geregeld? De orangeshops hebben de HTC S730 niet in hun assortiment, ik weet ook niet of dit gaat veranderen. Ik hoop uiteraard van wel.jerryw00h schreef op maandag 10 december 2007 @ 01:04:
Ben benieuwd of de GPS functie nog gaat functioneren.... weet iemand of 't mogelijk is om een abonnement af te sluiten, telefoon al krijgen maar abonnement pas ingaat over 3 maanden? (orange zei dat het bij hun mogelijk was) weet iemand of het bij andere mogelijk is ?
Wat ik weet van orange is dat ze bij verlenging jou aan het eind van je huidige abonnement een nieuw abonnement kunnen aanbieden. Dus zodra je huidige abonnement verlopen is, gaat het nieuwe abonnement in. Je profiteert zo van de kortingen die nu spelen en je kunt direct een willekeurige telefoon uit de shop meenemen.
Heb het zelfde gedaanjerryw00h schreef op maandag 10 december 2007 @ 01:04:
cool, ik wil de actie van t-mobileAnoniem: 161485 schreef op maandag 10 december 2007 @ 09:40:
[...]
Heb het zelfde gedaanmaar dan van Orange naar Vodafone en nieuwe abb gaat pas over 3 maanden in (kon ook niet wachten
hopelijk krijg ik er geen spijt van)
in de winkel, ken je meteen bij zo'njerryw00h schreef op maandag 10 december 2007 @ 12:11:
[...]
cool, ik wil de actie van t-mobile![]()
... heb je hem gewoon in de winkel afgesloten? of op internet?
suk6
Huh, sinds wanneer kan je in de winkel een abonnement afsluiten met de HTC S730. Geen enkele provider heeft deze telefoon in het assortiment op dit moment. Alleen via internet valt dat toch te regelen?Anoniem: 161485 schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:00:
[...]
in de winkel, ken je meteen bij zo'neen microsd kaartje erbij lullen
suk6
Btw, kan je nu wel of niet via outlook mailen op je PDA met zorgeloos internet. Mij is vertelt dat het alleen kan met een push email bundel. Maar dat geloof ik niet zo...
Als je een phone house of belcompany inloopt kan je elk toestel wat zij in het assortiment hebben koppelen aan elk abonnement bij elke provider hoorAnoniem: 192669 schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:03:
[...]
Huh, sinds wanneer kan je in de winkel een abonnement afsluiten met de HTC S730. Geen enkele provider heeft deze telefoon in het assortiment op dit moment. Alleen via internet valt dat toch te regelen?
What a fine day for Science! | Specs
Anoniem: 244533
Ik ben zeer benieuwd,ik was zaterdag ff bij tfortelecom en heb de 710 bekeken toen me verteld werd dat ze binnenkort de 730 binnen kregen.Mijn abbo loopt tm april maar ik kan hem in februari omsluiten (tmobile naar tmobile).
Ben nog een beetje aan het orienteren,maar de 730 is waarschijnlijk degene die ik zou nemen (heb nu nog een MDA compact,en werkt nog prima).
Ben nog een beetje aan het orienteren,maar de 730 is waarschijnlijk degene die ik zou nemen (heb nu nog een MDA compact,en werkt nog prima).
wou ik net zeggen heb hem zaterdag 1 december al bij Belcompany gehaaldHarmsen schreef op maandag 10 december 2007 @ 13:41:
[...]
Als je een phone house of belcompany inloopt kan je elk toestel wat zij in het assortiment hebben koppelen aan elk abonnement bij elke provider hoor
ik heb 'm nu dus op gsmweb bestelt.. ik heb nog 2 abonnementen lopen tot eind februari. Ik kon het abonnement al afsluiten (GSM al krijgen) en het abonnement in laten gaan na 3 maanden. ( Zowel orange en t-mobile gevraagd) mooi dat de htc s730 simlock vrij is
jeuj.. ff afwachten nu
Owwww op die fiets! Ik dacht in een shop van bijv. Vodafone zelf. Excuses!Anoniem: 161485 schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:11:
[...]
wou ik net zeggen heb hem zaterdag 1 december al bij Belcompany gehaald
Zijn er mensen die PIT hebben van T-mobile? hoe is de snelheid daarmee? (ook via hsdpa?) ben benieuwd
Anoniem: 237820
Hey,
De HTC S730 lijkt me een zeer geschikte kandidaat als mij volgende mobiele telefoon. Ik heb nu net even alle 8 pagina's van dit topic doorgelopen, en komt toch zeer veel klaag-berichten tegen...
Dus ik vraag me af; is het memory-leak-probleem echt zeer vervelend, of is er mee te leven? Is hij echt veel zwaarder, groter, dikker dan 'gewone' mobiele telefoons (niet-smartphone's) en de HTC S710?
De HTC S730 lijkt me een zeer geschikte kandidaat als mij volgende mobiele telefoon. Ik heb nu net even alle 8 pagina's van dit topic doorgelopen, en komt toch zeer veel klaag-berichten tegen...
Dus ik vraag me af; is het memory-leak-probleem echt zeer vervelend, of is er mee te leven? Is hij echt veel zwaarder, groter, dikker dan 'gewone' mobiele telefoons (niet-smartphone's) en de HTC S710?
Mijn advies, neem een S710. 10 gram lichter (met 140 gr. is de S710 al geen lichtgewicht), smaller, korter en platter. Dat memory-leak probleem is echt een probleem. Ik heb al verschillende keren de melding gekregen dat ik applicaties af moest sluiten om de camera op te starten. Dit terwijl ik geen enkele applicatie open had staan. Erg vervelend. HTC is over het algemeen niet al te vlot met rom-updates dus het kan wel even duren voordat dit opgelost is. Ik heb mijn nieuwe S730 weer ingeruild voor een nieuwe S710Anoniem: 237820 schreef op maandag 10 december 2007 @ 20:33:
Hey,
Anoniem: 244645
Ik ben erg happy met mijn S730.
Hiervoor had ik een MDA vario en ik vind dit een waardige opvolger.
Tis wel even wennen omdat het een smartphone is.
Ik heb er Tom Tom 5.2 op met een externe GPS.
Ik kan alleen niet de optie vinden om de mail op de storagecard op te slaan en niet op het toestel zelf.
Iemand hier een suggestie voor?
Hiervoor had ik een MDA vario en ik vind dit een waardige opvolger.
Tis wel even wennen omdat het een smartphone is.
Ik heb er Tom Tom 5.2 op met een externe GPS.
Ik kan alleen niet de optie vinden om de mail op de storagecard op te slaan en niet op het toestel zelf.
Iemand hier een suggestie voor?
Ik heb al redelijk wat gewerkt met de S710, een vriend van me heeft hem. Het grote nadeel vond ik de snelheid, daarom heb ik mijn oog gericht op de S730 die twee keer zoveel processorkracht heeft... Ik denk dat ik gewoon nog even wacht tot er meer informatie is over het memory-leak probleem.
Wat ik wel constateer is dat er maar een paar mensen zijn die hier echt nog over het probleem spreken. Terwijl er voldoende zijn die de S730 hebben aangeschaft. Dan ga ik me het volgende afvragen, heeft niemand het door dat er memory leak is, speelt het maar bij een aantal toestellen of stellen mensen 'te hoge' of juist 'mindere' eisen aan het toestel. Ik ben hier wel erg benieuwd naar eigenlijk.
Ik ga in februari een knoop doorhakken,de accu en memoryleak zijn dingetjes die echt wel minder zijn.Hopelijk binnenkort opgelost.
Is het niet mogelijk dat er verband bestaat tussen de leak en de lage stdby-tijd?
Is het niet mogelijk dat er verband bestaat tussen de leak en de lage stdby-tijd?
Ja, ik heb ook nog geen quote gezien van HTC Support dus waarschijnlijk heeft nog niemand de tijd genomen/gehad het hier te posten of uberhaupt contact op te nemen. Ik denk dat HTC er op korte termijn toch wel iets aan zou moeten doen.Anoniem: 244533 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:41:
Ik ga in februari een knoop doorhakken,de accu en memoryleak zijn dingetjes die echt wel minder zijn.Hopelijk binnenkort opgelost.
Anoniem: 186131
Ik zit met het probleem dat als mijn WIFI uit valt deze altijd verbinding wil maken met mijn G3. Soms staat hij hier mee in verbinding zonder dat ik het door heb en dan kan het wel eens kostelijk uitkomen. Kan je nergens je provider verbinding uitschakelen? of op zijn minste het laten vragen of hij op G3 kan overschalen? Nu heb ik zelfs al zoveel zitte prutsen dat als mijn WIFI aanspringt hij na verbinding weer onmiddelijk uitvalt.
Voor de rest heb ik niet echt een probleem met het geheugen tekort. Het inderdaad zo dat je in het begin de hele smartphone wil bekijken en daar elke keer een programma te openen deze ook open laat staan. Ze hadden wel eens een functie "minimaliseren" er op mogen zetten inplaats van het programma apparaten beheer. Want wanneer het meestal goed vast loopt geraak je daar niet meer fatsoenlijk op om programma's te sluiten. Het zal allemaal wel verbeteren als ik de micro SD heb aangeschaft, dan komt het geheugen ook weer wat vrij.
Ben anders wel tevreden van enkele freeware programma's waar zelfs normale windows filmpjes kunnen mee afgespeeld worden. Dan kan ik ook de mails met filmpjes afspelen zonder hiervoor mijn computer te gebruiken. Aangezien ik van Belgie ben moet ik hierwel wennen aan het qwerty bord, de S730 met AZERTY zijn enkel in frans of engels. Dus, voorlopig gaat MSNe wel nog sneller met het Key-pad dan met het qwerty bord.
De batterij is inderdaad snel leeg. Denk met continu wifi gebruik dat je hem makkelijk op een paar uur leeg krijgt. Ook verschiet ik er van dat op mijn werk waar wegens staalcontructie weinig ontvangst is, deze op einde van de dag een lege acu veroorzaakte.
De camera is wel een tegenvaller tenopzichte van mijn SE K750i. De autofocus deed namelijk veel aan scherpere uitterlijk en ook macro valt hierdoor weg. Ik had het wel verwacht maar een investering naar een cruise of tytn II was net iets teveel van het goeie als je het niets echt als zakelijk nodig hebt.
Ook mis ik de instelling van het allarm. Bij mijn K750i kon ik deze instellen op afzonderlijke dagen. en als je acu leeg was sprong hij voor het allarm toch nog aan. Bij de HTC S730 is dit niet het geval. Wel heb je keuze voor weekdagen maar ik werk namelijk ook int weekend en vanmorgen op mijn vrije dag was ik dus voor niets te vroeg wakker... wel weer extra tijd om op mijn HTC te tokkelen
Keuze S710 of S730? Denk dat je het niet voor de 10 gram moet doen. Hij is sneller + G3 (die ik op dit moment liever niet had
) en in verhouding niet veel groter dan de S710 of mijn oude SE K750i.
Voor de rest heb ik niet echt een probleem met het geheugen tekort. Het inderdaad zo dat je in het begin de hele smartphone wil bekijken en daar elke keer een programma te openen deze ook open laat staan. Ze hadden wel eens een functie "minimaliseren" er op mogen zetten inplaats van het programma apparaten beheer. Want wanneer het meestal goed vast loopt geraak je daar niet meer fatsoenlijk op om programma's te sluiten. Het zal allemaal wel verbeteren als ik de micro SD heb aangeschaft, dan komt het geheugen ook weer wat vrij.
Ben anders wel tevreden van enkele freeware programma's waar zelfs normale windows filmpjes kunnen mee afgespeeld worden. Dan kan ik ook de mails met filmpjes afspelen zonder hiervoor mijn computer te gebruiken. Aangezien ik van Belgie ben moet ik hierwel wennen aan het qwerty bord, de S730 met AZERTY zijn enkel in frans of engels. Dus, voorlopig gaat MSNe wel nog sneller met het Key-pad dan met het qwerty bord.
De batterij is inderdaad snel leeg. Denk met continu wifi gebruik dat je hem makkelijk op een paar uur leeg krijgt. Ook verschiet ik er van dat op mijn werk waar wegens staalcontructie weinig ontvangst is, deze op einde van de dag een lege acu veroorzaakte.
De camera is wel een tegenvaller tenopzichte van mijn SE K750i. De autofocus deed namelijk veel aan scherpere uitterlijk en ook macro valt hierdoor weg. Ik had het wel verwacht maar een investering naar een cruise of tytn II was net iets teveel van het goeie als je het niets echt als zakelijk nodig hebt.
Ook mis ik de instelling van het allarm. Bij mijn K750i kon ik deze instellen op afzonderlijke dagen. en als je acu leeg was sprong hij voor het allarm toch nog aan. Bij de HTC S730 is dit niet het geval. Wel heb je keuze voor weekdagen maar ik werk namelijk ook int weekend en vanmorgen op mijn vrije dag was ik dus voor niets te vroeg wakker... wel weer extra tijd om op mijn HTC te tokkelen
Keuze S710 of S730? Denk dat je het niet voor de 10 gram moet doen. Hij is sneller + G3 (die ik op dit moment liever niet had
Okay, ik denk dat ik heb in januari ga kopen, als hij overal beschikbaar is, dan kan ik de goedkoopste plek uitkiezen
Kijk hier eens naar. Op mijn HTC P3300 heb ik NoData en daarmee kan ik de GPRS verbinding uitschakelen en gewoon op wifi internetten zonder dat ik mij zorgen hoef te maken over evt. op gprs internetten en als gevolg een hoge rekening. Dit is een programma wat volgens mij op Windows Mobile 6 moet werken. In ieder geval het proberen waard! Succes!Anoniem: 186131 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:24:
Ik zit met het probleem dat als mijn WIFI uit valt deze altijd verbinding wil maken met mijn G3. Soms staat hij hier mee in verbinding zonder dat ik het door heb en dan kan het wel eens kostelijk uitkomen. Kan je nergens je provider verbinding uitschakelen? of op zijn minste het laten vragen of hij op G3 kan overschalen? Nu heb ik zelfs al zoveel zitte prutsen dat als mijn WIFI aanspringt hij na verbinding weer onmiddelijk uitvalt.
ik vroeg me af is het feit dat je geen touch screen hebt heel erg belemmerend?
Want ik zie bijvoorbeeld heel veel progamma'tjes die er wel gebruik van maken. Ik weet niet in hoe verre die dan goed werken op de s730? Iemand die me hier meer over kan vertellen? Om maar even een voorbeeld te noemen die free ware calculators.
Verder staat het eigenlijk al bijna vast dat het dit mobieltje gaat worden, aangezien ik bij een abbonoment niet al teveel wil bij leggen voor een nieuw mobieltje. En laat deze nou goedkoop zijn en aan al mijn eisen voldoen.
Want ik zie bijvoorbeeld heel veel progamma'tjes die er wel gebruik van maken. Ik weet niet in hoe verre die dan goed werken op de s730? Iemand die me hier meer over kan vertellen? Om maar even een voorbeeld te noemen die free ware calculators.
Verder staat het eigenlijk al bijna vast dat het dit mobieltje gaat worden, aangezien ik bij een abbonoment niet al teveel wil bij leggen voor een nieuw mobieltje. En laat deze nou goedkoop zijn en aan al mijn eisen voldoen.
Geen touchscreen
,ik heb navigatie en schaken op mijn MDA,en ook internet is met touchscreen wel prettig...moet mijn keuze gaan heroverwegen ben ik bang,wordt dan mogelijk een Touch of een TyTN (2)...jammer want het is een fantastisch apparaat.
Agelopen zaterdag werd ik gewezen op de 730 omdat deze juist ts zou hebben,verkeerd ingelicht,maar ik heb het zelf ook niet meer gecheckt...
Moet ff wat meer reviews gaan lezen

Agelopen zaterdag werd ik gewezen op de 730 omdat deze juist ts zou hebben,verkeerd ingelicht,maar ik heb het zelf ook niet meer gecheckt...

Moet ff wat meer reviews gaan lezen
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 244533 op 12-12-2007 00:37 ]
Ik ben eigenlijk benieuwd of mensen met de HTC S730 ook navigeren met deze telefoon of dat zij een aparte TomTom of iets dergelijks gebruiken. Zoja, welke programma's worden er dan zoal gebruikt. Welke programma's werken nu echt goed en welke zouden jullie afraden.
Ik heb Route 66 en je hebt hierbij toch echt een touchscreen nodig.Anoniem: 192669 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 10:08:
Ik ben eigenlijk benieuwd of mensen met de HTC S730 ook navigeren met deze telefoon of dat zij een aparte TomTom of iets dergelijks gebruiken. Zoja, welke programma's worden er dan zoal gebruikt. Welke programma's werken nu echt goed en welke zouden jullie afraden.
Afhankelijk van welke versie tomtom of route 66 je gebruikt en op welk apparaat je hem installeert.Anoniem: 244533 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:13:
[...]
Ik heb Route 66 en je hebt hierbij toch echt een touchscreen nodig.
Anoniem: 244813
Ik heb de S730 nu 4 dagen en ik ben er heel tevreden mee. De problemen die hier al eerder zijn beschreven ben ik nog niet tegen gekomen (effe afkloppen
)
Ik heb hiervoor de HTC P3300 gehad, en deze weer verkocht omdat windows te vaak bleef vast lopen, het pennetje was super irritant (ik reis nogal veel met de auto en ff stiekem snel een smsje sturen lukt dan al niet eens meer
) Bovendien vond ik hem errug traag in het algemeen.
Vanaf gister was ik bezig geweest TomTom 6 erop te gooien, maar dit lukt steeds niet. Kreeg eerst installatie problemen, toen een andere versie erop gegooid, kon hij hem niet activeren, toen kon hij geen mappen vinden. Maar uiteindelijk (na 24 uur) is het me toch gelukt.
1 minpuntje: afgezien het feit dat ik overal kan komen in het menu, mis ik het pennetje wel, want ff snel een adres selecteren of naar beneden scrollen kan nu niet meer
Ik hou dit draadje zeker in de gaten, want ben erg benieuwd of dit toestel nu wel of geen ingebouwde gps heeft. Scheelt me weer 80 euries.
Ik heb hiervoor de HTC P3300 gehad, en deze weer verkocht omdat windows te vaak bleef vast lopen, het pennetje was super irritant (ik reis nogal veel met de auto en ff stiekem snel een smsje sturen lukt dan al niet eens meer

Vanaf gister was ik bezig geweest TomTom 6 erop te gooien, maar dit lukt steeds niet. Kreeg eerst installatie problemen, toen een andere versie erop gegooid, kon hij hem niet activeren, toen kon hij geen mappen vinden. Maar uiteindelijk (na 24 uur) is het me toch gelukt.
1 minpuntje: afgezien het feit dat ik overal kan komen in het menu, mis ik het pennetje wel, want ff snel een adres selecteren of naar beneden scrollen kan nu niet meer
Ik hou dit draadje zeker in de gaten, want ben erg benieuwd of dit toestel nu wel of geen ingebouwde gps heeft. Scheelt me weer 80 euries.
Hij heeft een ingebouwde GPS, het is dezelfde chipset and processor als de Kaiser. GPS is aanwezig maar presteert niet omdat waarschijnlijk de antenne afwezig is of afgekoppeld is. Er zijn al diverse lui dit aan het onderzoeken.
hoe kom je aan die info ?MichelJ schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:34:
Hij heeft een ingebouwde GPS, het is dezelfde chipset and processor als de Kaiser. GPS is aanwezig maar presteert niet omdat waarschijnlijk de antenne afwezig is of afgekoppeld is. Er zijn al diverse lui dit aan het onderzoeken.
omdat dit bij de meeste htc telefoons hedendaags gebeurd.
Dan kunnen ze volgende maand zo'n zelfde telefoon op de markt brengen met gps en er nog meer geld voor vragen.
en 1 chipset gebruiken voor al je telefoons is goedkoper als telkens een andere
Dan kunnen ze volgende maand zo'n zelfde telefoon op de markt brengen met gps en er nog meer geld voor vragen.
en 1 chipset gebruiken voor al je telefoons is goedkoper als telkens een andere
Welke versie van TomTom met welke maps heb je er nu op staan? Ik werk op dit moment zelf ook op een HTC P3300 en wil graag overstappen op een ander. HTC S730 vindt ik echt een goed alternatief. Ik wil alleen wel ermee kunnen navigeren, belangrijk voor mijn werk, maar ik vind het ook een must.Anoniem: 244813 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:53:
Ik heb de S730 nu 4 dagen en ik ben er heel tevreden mee. De problemen die hier al eerder zijn beschreven ben ik nog niet tegen gekomen (effe afkloppen)
Ik heb hiervoor de HTC P3300 gehad, en deze weer verkocht omdat windows te vaak bleef vast lopen, het pennetje was super irritant (ik reis nogal veel met de auto en ff stiekem snel een smsje sturen lukt dan al niet eens meer) Bovendien vond ik hem errug traag in het algemeen.
Anoniem: 244813
Ik heb tomtom 6 erop met de Western Europe. Eerst wou ik alleen de Benelux erop doen (scheelt weer ff geheugen) maar deze paktte hij niet. Had ergens nog een WE liggen en voila!Anoniem: 192669 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 08:23:
[...]
Welke versie van TomTom met welke maps heb je er nu op staan? Ik werk op dit moment zelf ook op een HTC P3300 en wil graag overstappen op een ander. HTC S730 vindt ik echt een goed alternatief. Ik wil alleen wel ermee kunnen navigeren, belangrijk voor mijn werk, maar ik vind het ook een must.
Ik vond mijn overstap echt geen slechte keus (van de P3300 naar de S730), want ben super tevreden met het toestel.