8800gt topic pontificaal gesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:30
Volg ik al een tijdje het topic "Het 8800 GT topic - deel 2" , kijk ik vanmorgen weer en heeft een "moderator"het topic gesloten na 22 page's met de mededeling "VOL" :?

Er moet me iets van het hart en ben benieuwd of dit blijft staan:

De laatste tijd is het of de duivel ermee speelt, her en der modereerd men maar wat aan , de pest is dat je ineens voor een voldongen feit komt te staan.

Neem nu zo'n topic dichtgooien.
Dit is als een belastingkantoorbalie waar het loket voor je neus wordt dichtgegooid onder het mom van "ik heb voldoende mensen geholpen en houdt er mee op voor vandaag.
Het is nog lang geen 17.00 uur en de man moet gewoon nog even doorwerken , maar je hebt geen keuze , je moet naar een andere balie.
Ook kun je je beklag doen maar omdat er balies genoeg zijn doe je dit niet want daar ben je tijd mee kwijt en krijg je toc maar een verhaal te horen van de man doet zijn werk etc etc.
Dit is echter niet het ergste, de frustratie vreet aan je dat de man dit zomaar flikt!

Ditzelfde geval doet zich voor als een "moderator" een topic sluit "for the fun of it "lijkt het wel.

Tuurlijk, topics genoeg en je kunt een nieuwe openen maar als die na 1 page ook al wordt dichtgegooid?!!! |:( topic: 8800GT topic dicht zonder dat er een nieuwe is?
Het is de ergenis, een fatsoenlijke moderator waarschuwd even als hij vindt dat het topic te groot wordt zodat men een nieuw deel kan openen .
Na het openen en anderen waaarschuwen dat het nieuwe deel geopend is en men daar dus verder kan gaan sluit de moderator dan het topic.

In dit geval ..en zo zijn er velen geweest waar ik dus geen beklag over deed (nu wel anders zeggen ze ook nog dat er nooit een beklag wordt gedaan en dus niets aan het handje is O-) )
werd er na het abrupt sluiten een nieuw topic geopend en wat verklaard hierin de moderator als reden van sluiten vorig topic ?

"Als ik dit topic niet gesloten had, zou er dan wel een nieuw deel gestart zijn?" :X
of "Of had het niemand opgevallen dat we over de 500 posts zaten?"

Sorry hoor, moet ik nog uitleggen hoe dit mijn vermoeden over dit moderatorgedrag bevestigt?

En het verspreid zich gezien de frequentie waarmee het de afgelopen tijd zich voordoet.
Ik maak me hier zorgen over , het verandert pas als er moderatoren komen die dit probleem inzien en er wat aan doen .Maar ja zijn die moderatoren er nog? ;(

Btw met de laatste opmerkingen trapt hij de users nog even na onder het mom van "ik wil er wel aan werken ";

"Ik wil er dus best aan mee werken, graag zelfs, maar daarvoor zijn betrokken users nodig.
En als ik kijk naar de hoeveelheid feedback uit het 8800GT topic dan heb ik totaal niet de indruk dat het er in zit, aan jullie natuurlijk om het bij het volgende deel anders te doen zodat we met 'traditie' kunnen breken "

I rest my case :O

Note : BbK ..dank je voor de foto's , heb ze in 2e topic gevonden _/-\o_

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

..Ahum.. nou heb ik het onderbuikgevoel dat dit mede komt doordat men vindt dat het hele topic geen bestaansrecht heeft, omdat het in het NV nieuwstopic hoort (waar ik overigens zelf ook wel aan twijfel). Nou kan ik er volledig naast zitten natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

No offence natuurlijk, maar met de tijd die kwiijt bent geweest aan dit topic had je toch ook een mooie topicstart in elkaar kunnen draaien voor deel 3?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
Kan zijn...maar ook dat mag men dan gerust even zeggen , dit is nu net mijn punt.
Het "ik kan het en doe het..nana na na "gevoel wat men mij (en ik denk meerderen) geeft.
Dit is niet nodig en ik vindt zelfs niet wenselijk in een keiforum als Tweakers altijd was en blijft hoop ik.
Creepy schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:16:
No offence natuurlijk, maar met de tijd die kwiijt bent geweest aan dit topic had je toch ook een mooie topicstart in elkaar kunnen draaien voor deel 3?
was te verwachten en brengt niets in...typisch vingertje en houdt af van de discussie.
Ik laat anderen (als ze dit topic vinden ) nu aan het woord, heb voldoende gezegd en is duidelijk dacht ik.

Plaats dan een link in de dichtgegooide topics hiernaar toe..ben benieuwd of men dit gevoel ook heeft, if not...moest ik het iig kwijt want ik heb dit gevoel wel en zoals gezegd , daar is lieve adjes voor ....toch?

Dank voor het willen aan"horen "van mijn mug dan en ga zo door :+

[ Voor 61% gewijzigd door scorpio op 21-11-2007 10:21 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het topic is vol, er hoort dan een nieuw topic te worden aangemaakt, namelijk deel 3 :)
Dat het niet vermeldt is, is natuurlijk misschien verkeerd van de moderator.

Al met al denk ik dat je een beetje moeilijk doet en van een mug een olifant maakt.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outerspace schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:17:
Het topic is vol, er hoort dan een nieuw topic te worden aangemaakt, namelijk deel 3 :)

Al met al denk ik dat je een beetje moeilijk doet en van een mug een olifant maakt.
Toch is het wel vreemd dat het topic gesloten wordt voordat het nieuwe deel er ook daadwerkelijk is, dat is normaal toch niet zo.

De TS moet maar net de tijd hebben om weer een volgend topic aan te maken, wat kan het dan voor kwaad als het topic 1 dagje langer open staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:21

Cyphax

Moderator LNX
Zo'n nieuw deel van een topic wordt vaak wel eerst gemaakt alvorens inderdaad een oud deel dichtgaat maar als dat niet zo is: maak zoals Ultraman ook aangeeft een topic aan. Ik heb nog nooit een waarschuwing gezien met "dit deel is bijna vol, nog 10 posts!" of iets van die strekking. Ik kan me je frustratie voorstellen maar er wordt je niet de mogelijkheid om je ervaringen te posten ontnomen: start een nieuw deel. :)

Ultraman had in dit geval niet het idee dat er heel veel behoefte aan is, dus heeft ie daar zelf niets voor gedaan.

Ik denk zelf dat ie dat topic, als het low-traffic is ofzo, beter gewoon open had kunnen laten. Maar dat ben ik maar. ;)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:45
Outerspace schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:17:

Was het geen ATi fanboy die het topic gesloten heeft zonder iemand de kans te geven een tweede topicstart te maken. ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds wanneer is een topic na 500 posts vol? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Ontegenzeggelijk is het slotje wel abrupt, maar zoals Pollewob al aangeeft in Pollewob in "8800GT topic dicht zonder dat er een nie..." is het niet de taak van de mod om óf een nieuw topic te openen, óf om de betreffende TS te waarschuwen dat de limiet is bereikt.

Enig proactief gedrag van de users in het topic zelf is gewenst, de 500-posts limiet is al even bekend lijkt me.

Maar goed: ik ben geen mod, noch heb ik op de korte termijn aspiraties om er een te worden. Ik moet gewoon ff mijn ei kwijt.
* Swaptor gaat voldaan terug op zijn stoel zitten.

Edit: Abbadon in "1000 replies limiet."
Abbadon geeft aan in 2004 dat hij in PMG (niet V&B, ik weet) 't liefst alle topics van >500 replies dicht mept i.v.m. de doorzoekbaarheid. Wat Cyphax dus aangeeft hieronder ergens ;)

edit2: [Leopard] Ervaringen en Discussie, meer dan 2k posts :P

[ Voor 22% gewijzigd door Swaptor op 21-11-2007 10:29 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Swaptor schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:22:
Enig proactief gedrag van de users in het topic zelf is gewenst, de 500-posts limiet is al even bekend lijkt me.
Mwah, dit was altijd 1000 posts afaik. En dan dit soort topics: GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 5

(1638 posts en nog open).

[ Voor 17% gewijzigd door Bor op 21-11-2007 10:25 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:19:
[...]

Toch is het wel vreemd dat het topic gesloten wordt voordat het nieuwe deel er ook daadwerkelijk is, dat is normaal toch niet zo.

De TS moet maar net de tijd hebben om weer een volgend topic aan te maken, wat kan het dan voor kwaad als het topic 1 dagje langer open staat?
Normaliter wordt er van te voren besproken dat er een nieuw topic aangemaakt kan worden. Dit wordt al vaak aangevraagd door de topicstarter of door iemand die het wil aanmaken. Dat kan dmv een post in het topic of dmv een DM.

Ik kan niet zien wat er gecommuniceerd is en wat de reden was voor de afsluiting, daar heeft Ultraman meer inzicht over :)
Jumpman schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:21:
[...]

Was het geen ATi fanboy die het topic gesloten heeft zonder iemand de kans te geven een tweede topicstart te maken. :)
offtopic:
Ik denk het, ik denk dat Thandor alle AMD topics op slot gooit omdat ie een Intel fan is, ik denk dat Dido alle rum topics sluit omdat hij liever Single-malt Whiskey drinkt en elevator alle NOS topics sluit omdat ie van WOS is....

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Die 500-postlimiet zit tussen de oren van het beheer. :P
HTC TyTN 2 (Kaiser) deel 5 -> nu meer dan 1200 posts. GoT draaide jaren terug op andere software die wel een soort limiet had voor het ging buggen (React heeft ook wel zo'n limiet maar die staat niet echt vast, en die is enorm hoog), of het is omdat zo'n topic op gegeven moment gewoon oud is en een vers topic netter is ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

scorpio schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:06:
Er moet me iets van het hart en ben benieuwd of dit blijft staan:

De laatste tijd is het of de duivel ermee speelt, her en der modereerd men maar wat aan , de pest is dat je ineens voor een voldongen feit komt te staan.
Kan je dat ook verder onderbouwen? Of gaat dit puur over dat ene topic? :)
Tuurlijk, topics genoeg en je kunt een nieuwe openen maar als die na 1 page ook al wordt dichtgegooid?!!! |:( topic: 8800GT topic dicht zonder dat er een nieuwe is?
Natuurlijk gaat dat topic dicht. Als het een normaal nieuw 8800GT-topic was, was er niks aan de hand. Maar beleid aanvechten gebeurd nog altijd in LA, zoals jij nu hier ook doet. Dat leggen twee moderators onderaan ook uit geloof ik. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Bor de Wollef schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:24:
[...]

Mwah, dit was altijd 1000 posts afaik. En dan dit soort topics: GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 5

(1638 posts en nog open).
Wat is het meeste recente beleid hierover? blijkbaar weten modjes het ook niet meer helemaal zeker.

Performance probleem bij extreem grote topics is (al heel lang) weg, en in topics vann 500 posts kun je toch al niet meer zoeken, dut dat argument is ook niet meer geldig?????

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:37

Dido

heforshe

Outerspace schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:24:
offtopic:
Ik denk het, ik denk dat Thandor alle AMD topics op slot gooit omdat ie een Intel fan is, ik denk dat Dido alle rum topics sluit omdat hij liever Single-malt Whiskey drinkt en elevator alle NOS topics sluit omdat ie van WOS is....
offtopic:
Daar heb je wel een punt ... hoeveel open rumtopics ken je?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

leuk_he schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:28:
Wat is het meeste recente beleid hierover? blijkbaar weten modjes het ook niet meer helemaal zeker.
"Het beleid" is dat iedereen voor zijn eigen forum mag bepalen hoe ermee wordt omgegaan. Er is geen hard- of softwarematige beperking die zegt dat er maar een x aantal posts in een topic mag zitten. Wel wordt het topic na een x aantal posts behoorlijk traag; volgens mij zit die grens ergens bij 15.000 à 16.000 posts.

Het zou natuurlijk leuk zijn om een eenduidig beleid te hebben, maar wat in het ene forum werkt hoeft in het andere niet te werken natuurlijk.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

leuk_he schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:28:
[...]

Performance probleem bij extreem grote topics is (al heel lang) weg, en in topics vann 500 posts kun je toch al niet meer zoeken, dut dat argument is ook niet meer geldig?????
GoT-wijd zijn grote topics tegenwoordig blijkbaar wat minder gewenst, maar subforums hebben hun eigen regels. Bij VB is dit blijkbaar 500 posts :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch heb ik persoonlijk nog nooit gezien dat een (groot) topic dicht ging voordat er een nieuw topic was...

Normaliter sluit een mod het topic met een linkje naar het nieuwe topic en het bericht: Daar verder oid.

Of heb ik het dan verkeerd? Iemand linkje naar een situatie waarbij het oude topic dicht was voor het nieuwe topic er was (en dan niet 5 min maar echt een langere tijd, als het 5 min is is het vaak gewoon in overleg gegaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

De vraag is dan alleen of het proactief werk was van de originele TS, of een andere actieve gebruiker, of dat de mod een user heeft ingelicht over de eminente sluiting van het topic.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:47:
Normaliter sluit een mod het topic met een linkje naar het nieuwe topic en het bericht: Daar verder oid.
Dit geval was ook niet "normaliter" maar een moderator die het gevoel heeft dat de animo voor het topic zo laag is dat ie zelf geen energie steekt in een nieuw deel, maar wel het beleid aan wil houden.
En als ik kijk naar de hoeveelheid feedback uit het 8800GT topic dan heb ik totaal niet de indruk dat het er in zit, aan jullie natuurlijk om het bij het volgende deel anders te doen zodat we met 'traditie' kunnen breken
Oftewel afwachtende houding aannemen. Open een topic en laat zien dat er animo voor is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Dido schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:34:
[...]

offtopic:
Daar heb je wel een punt ... hoeveel open rumtopics ken je?
offtopic:
helaas geen, allemaal gesloten :/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:51:
[...]

Dit geval was ook niet "normaliter" maar een moderator die het gevoel heeft dat de animo voor het topic zo laag is dat ie zelf geen energie steekt in een nieuw deel, maar wel het beleid aan wil houden.
Tjah beetje rare beslissing, als er geen animo voor is dan kun je het topic net zo goed open houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 10:34
Ik vind de sluiting ook nogal abrupt en gewoon met de melding "Vol :) ". Plaats dan op z'n minst een link naar een vervolg topic (dat er blijkbaar nog niet is). Dat er geen animo is is ook niet waar, op 10 dagen zijn er 500 posts gedaan dus animo genoeg.

Het beleid van de 500 posts per topic is misschien bekend onder enkelen maar zeker niet onder heel GoT. De meeste topics gaan lustig door tot 1000 en sommigen gaan zelfs nog een pak verder.
Hier wordt dan aangegeven dat er een nieuw topic aangemaakt moet worden en dat ze er ook met bezig zijn. Niet iedereen heeft even de tijd om een degelijke topicstart in elkaar te knutselen. Laat ze gewoon verder discussiëren en een nieuwe TS zal wel vrij snel volgen voor de 8800gt.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:47:
Zo'n linkje kan er altijd later nog bij gezet worden; sterker nog, dat zal ook wel gaan gebeuren zodra iemand een nieuw topic opent. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

een fatsoenlijke moderator waarschuwd even als hij vindt dat het topic te groot wordt zodat men een nieuw deel kan openen .
Na het openen en anderen waaarschuwen dat het nieuwe deel geopend is en men daar dus verder kan gaan sluit de moderator dan het topic.
Ik ben het met je eens, maar zo klinkt het helaas makkelijker dan het is. In de praktijk blijkt het lang niet altijd zo vanzelfsprekend dat er dan iemand opstaat die een nieuw topic opent.

De argumenten voor een limiet van 1000 posts per topic zijn nog altijd actueel, maar momenteel lopen er in Apple Talk bijvoorbeeld enkele topics die daar al ver overheen zijn, zonder dat er iemand zich bereid heeft getoond een nieuw deel te starten.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawuss schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:13:
[...]

Ik ben het met je eens, maar zo klinkt het helaas makkelijker dan het is. In de praktijk blijkt het lang niet altijd zo vanzelfsprekend dat er dan iemand opstaat die een nieuw topic opent.
Inderdaad. Ik heb zo vaak in bepaalde topics aangekaart dat er een nieuw topic zou moeten komen en ik iemand zoek die de TS wil maken. Maar meestal staat er niemand op. Het klinkt inderdaad allemaal wat makkelijker dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:43:
[...]

Inderdaad. Ik heb zo vaak in bepaalde topics aangekaart dat er een nieuw topic zou moeten komen en ik iemand zoek die de TS wil maken. Maar meestal staat er niemand op.
Dan moet je gewoon het topic sluiten, dan zie je vanzelf wel dat mensen een nieuw topic openen. Je hebt dan iig jouw best gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 11:00:
[...]

Tjah beetje rare beslissing, als er geen animo voor is dan kun je het topic net zo goed open houden.
Dat had ook gekund en had ik zelf waarschijnlijk ook wel gedaan zoals ik eerder aangegeven heb. :)
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:43:
[...]

Inderdaad. Ik heb zo vaak in bepaalde topics aangekaart dat er een nieuw topic zou moeten komen en ik iemand zoek die de TS wil maken. Maar meestal staat er niemand op. Het klinkt inderdaad allemaal wat makkelijker dan het is.
Waarom dan niet in dit geval het topic gewoon open laten en topics niet na 500 posts al als vol beschouwen? Als je zegt na 1000 posts het topic pas dicht halveer je de frequentie ongeveer dat dit voorkomt. Technisch is het ook geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Cyphax schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:54:

Waarom dan niet in dit geval het topic gewoon open laten en topics niet na 500 posts al als vol beschouwen? Als je zegt na 1000 posts het topic pas dicht halveer je de frequentie ongeveer dat dit voorkomt. Technisch is het ook geen probleem.
Dat het technisch haalbaar is, is al lang bekend. Echter houdt men van regelmaat, dus het afsluiten van een topic rond 1000 posts zit bij menig mens ingebakken.
offtopic:
itt 500

Maar goed, ik zie de topics ook liever rond de 1000 posts gesloten worden ipv dat er zo lang door wordt gepraat. Maakt het er niet echt duidelijker op, zeker niet als de TS niet geupdate wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op woensdag 21 november 2007 @ 12:54:

Het is aan de moderator van dat hok om te besluiten hoe hij daarmee omgaat. Als het een topic is waarvan de TS niet hoeft worden geupdate, dan is een slotje eerder gezet. Kwestie van copypasta voor het volgende topic.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:17:
[...]

Het is aan de moderator van dat hok om te besluiten hoe hij daarmee omgaat.
Natuurlijk, allleen zou het handig zijn als er globaal over heel GoT dezelfde richtlijn aangehouden wordt. Dat is voor de users die in meer dan 1 forum lezen een stuk overzichtelijker, dan weet je immers waar je aan toe bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen is er nog geen Deel 3. Blijkbaar missen jullie het topic niet?
Erkens schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:20:
[...]

Natuurlijk, allleen zou het handig zijn als er globaal over heel GoT dezelfde richtlijn aangehouden wordt. Dat is voor de users die in meer dan 1 forum lezen een stuk overzichtelijker, dan weet je immers waar je aan toe bent.
Je zult zien dat als men besluit dat elk topic bij 1000 posts dicht moet mensen er ook over gaan struikelen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:27:
Ultraman in Het 8800GT topic 3.1, wat inmiddels op slot zit.:
Hartstikke leuk dat je een nieuw deel wilt starten, maar op deze manier is dit natuurlijk niet bepaald een waardige opvolger.
Nou wilde ik voorstellen om vantevoren eens contact op te nemen met bverstee, maar ik zie dat de beste jongen zowel geen emailadres in zijn profiel als de DM functionaliteit uitgeschakeld heeft staan. Dan wordt het dus een tikje lastiger.
Het lijkt me echter sterk dat het hem niet op zal vallen dat het vorige deel dicht zit, misschien is hij er wel mee bezig, alleen weet ik er dus niets van. Ik zou zeggen geef het nog even deze dag de tijd, als ik vanavond nog geen goed nieuw deel zie dan zal ik hem wel even een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37

[...]

Je zult zien dat als men besluit dat elk topic bij 1000 posts dicht moet mensen er ook over gaan struikelen ;).
Of is er iemand een Fatsoenlijk topic aant maken en kost dat even wat tijd ? : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:17:
Het is aan de moderator van dat hok om te besluiten hoe hij daarmee omgaat.
Dat snap ik wel, het was ook wel aan de mensen achter dat forum gericht. :)
Maar mocht er bij andere fora ook een limiet van 500 zijn: why 500 en niet 1000 als het in de praktijk niet zo heel makkelijk is om een topic zo te sluiten en er vanuit te gaan dat er wel iemand een nieuwe opent? Dat scheelt een factor 2 als het gaat om hoe vaak je dit probleempje tegenkomt. Het is geen oplossing maar een verlichting van de kwestie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
/noob functie aan/..... ehm ..hoe zet je DM aan?? :?.... /noob functie uit/

In het verleden ook berichten willen sturen naar medetweakers maar kon niet meer en dacht dat het eruit gehaald was .
Meerdere mensen problemen mee zie een vorig lieve Adjes topic

Voor wat betreft het onderwerp ben ik blij dat de discussie gaande is ..zoals ik zei en zoals terug te vinden is in meerdere topic beeindigingen ./..komt zoiets gewoon bot over.
DIt kan anders en gaat gelukkig ook vaak wel anders.
Moderator zijn , besef ik me , is niet altijd een eenvoudige en dankbare taak maar wordt wel even meer gewaardeerd als het op een andere wijze gebeurt dan het beschrevene.

Met bepaalde afspraken zoals hiervoor voorgesteld kom je een eind en fatsoen brengt je de rest v/d weg denk ik.
Een nieuw vervolgtopic zie ik ook nog niet geopend maar das een combinatie van onbehagen na afgekapt zijn en misschien wel geen zin een vervolg te beginnen ..maar dat zijn ook gesprekken IRL .
Geen reden zo'n gesprek bot af te kappen als dit niet nodig is.

K moet weg (duty calls again ;) ) maar vindt het goed dat deze discussie gaande is en mogelijkerwijs een (of meerdere) oplossingen biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyphax schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:53:
[...]

Dat snap ik wel, het was ook wel aan de mensen achter dat forum gericht. :)
Maar mocht er bij andere fora ook een limiet van 500 zijn: why 500 en niet 1000 als het in de praktijk niet zo heel makkelijk is om een topic zo te sluiten en er vanuit te gaan dat er wel iemand een nieuwe opent? Dat scheelt een factor 2 als het gaat om hoe vaak je dit probleempje tegenkomt. Het is geen oplossing maar een verlichting van de kwestie. :P
Precies wat ik dacht en net wou verwoorden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

afaik werden topics altjid bij 1000 afgesloten, echter blijkbaar zijn er nu een paar moderators die dat al bij 500 doen. Of het nog nuttig is om ze te sluiten of niet, het gaat gewoon om de duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Wat ik dan ook weer niet snap is dat het 8800gt topic vol is na 22 pages, terwijl andere topics inmiddels tegen de 70 pages tellen.

Hoe wordt dit dan gemeten? Aantal pages zal het niet zijn, want een gemiddeld goed lopend wordt vaak pas na 50 pages dicht gegooid?

concrete voorbeelden:

Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 5) 59 pages: gesloten

Het Samsung U600/U700 topic 69 pages : nog open

[ Voor 33% gewijzigd door AndereKoekoek op 21-11-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
In VB is het gebruikelijk dat topics na 500 posts dichtgaan, in andere forumdelen is dat 'limiet' weer anders.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Floris-K schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:10:
Wat ik dan ook weer niet snap is dat het 8800gt topic vol is na 22 pages, terwijl andere topics inmiddels tegen de 70 pages tellen.

Hoe wordt dit dan gemeten? Aantal pages zal het niet zijn, want een gemiddeld goed lopend wordt vaak pas na 50 pages dicht gegooid?

concrete voorbeelden:

Dat is het verschil in beleid in verschillende subfora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Floris-K: het gaat niet om pagina's, aangezien dat per persoon verschilt.
Ik heb namelijk 100 posts per pagina, wat dus betekend dat dat topic na 5 pagina's dicht gaat (want 500 posts)
Edmin schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:13:
Dat is het verschil in beleid in verschillende subfora.
de vraag is alleen, waarom?
bedankt voor de bijdrage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 23-09 16:51

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

scorpio schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:16:
was te verwachten en brengt niets in...typisch vingertje en houdt af van de discussie.
Absoluut niet. Het forum is voor en door users. Het is de taak van de moderator om het forum schoon en netjes te houden en ervoor te zorgen dat iedereen zich aan de regels houdt. Als het de lokale subforum-regel is dat een topic max 500 posts mag hebben om vervolgens in een deel verder te gaan, dan staat het de moderator vrij deze regel te handhaven. Jij als user hebt vervolgens de mogelijkheid dat nieuwe topic te openen. Dat een moderator dat soms doet is service, maar geen standaard mod-taak.

Wat wellicht een valide klacht had geweest, is de inhoud van de sluitmessage. Normaalgesproken vraag ik zelf in het topic eerst even of iemand anders een nieuw topic wilt openen, voordat ik dat topic sluit. Dat is waarschijnlijk een wat vriendelijkere wijze dan deze. Heb ik het bij het goede eind als ik concludeer dat dat eigenlijk je klacht is?

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

scorpio schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:05:
/noob functie aan/..... ehm ..hoe zet je DM aan?? :?.... /noob functie uit/
Direct messages Ja - Gebruikers kunnen mij een direct message sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Floris-K schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:10:

Het aantal pages hangt totaal af van hoe jij in je prefs je instellingen hebt staan 8)7

Dus nogal logisch dat het daar niet van afhangt :+
concrete voorbeelden:

Ieder subforum kan z'n eigen beleid hebben. In VB hanteren we 500 posts omdat op meerdere momenten in het verleden overdreven grote topics de rest van het subforum dood lieten bloeden (er werd meer in een of twee grote topics gepost dan erbuiten), het niveau van posts in zeer grote topics vaak enorm te wensen overlaat - slowchat en basic vraagjes alom - en het is behoorlijk lastig in-topic modereren. Om het geheel wat hanteerbaarder te maken hebben we besloten om het limiet bij 500 posts te zetten. Dat betekent dat topics waar eigenlijk niet zoveel animo voor is sneller een stille dood sterven, en topics waar dergelijke animo duidelijk wel aanwezig is 'verser' blijven, met goed geupdate topicstarts.

In dit geval is er nog geen nieuwe topicstart (althans, geen die ook maar minimaal aan de voorwaarden die we op GoT aan een topicstart stellen voldoet). In eerste instantie is het beleefd om de 'eer' daarvoor over te laten aan de topicstarter van een vorige deel. Maar als dat echt lang op zich laat wachten, kun je prima zelf een topicstart maken.

Wat ik hier alleen niet snap is waar al die enorme verontwaardiging vandaan komt over een topic die welgeteld minder dan 24u dicht is. Alle informatie in de oude topics is nog beschikbaar, dus als een vraag hebt kun je daar prima in zoeken (wat je ook als er wel een nieuw topic was geacht zou worden te doen). (Slow)chat kan nog altijd beter over IRC dan in een topic. Wat hou je dan over: waar het topic echt voor bedoeld is, namelijk nieuws over de GF8800GT. Is er afgelopen 24u iets gebeurt wat wereldschokkend is en totaal haaks staat op wat in het laatste deel stond :? Nee he :z

Kortom, ofwel geduld hebben, danwel zelf de inzet tonen om een degelijke topicstart neer te zetten... :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

scorpio schreef op woensdag 21 november 2007 @ 10:16:

Ik laat anderen (als ze dit topic vinden ) nu aan het woord, heb voldoende gezegd en is duidelijk dacht ik.
Typisch vingertje? Nee nu wordt ie mooi. Jij wijst hier met een vinger naar een mod maar vertikt het zelf om ff actie te ondernemen en een nieuw topic te openen. Nogmaals: een nieuw topic had er al kunnen staan en op dat moment is deze discussie compleet overbodig.
Plaats dan een link in de dichtgegooide topics hiernaar toe..ben benieuwd of men dit gevoel ook heeft, if not...moest ik het iig kwijt want ik heb dit gevoel wel en zoals gezegd , daar is lieve adjes voor ....toch?
Tuurlijk. Onderbouwd commentaar is altijd welkom. Maar je kan natuurlijk verwachten dat je ook commentaar terugkrijgt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 21-11-2007 16:12 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:10:
[...]
Nogmaals: een nieuw topic had er al kunnen staan en op dat moment is deze discussie compleet overbodig.
Op het feit na dat de betreffende mod in al zijn wijsheid IMHO beter iets vriendelijker kunnen zijn en even wachten tot dat nieuwe topic er ook daadwerkelijk was.

Hij had bijvoorbeeld even kunnen posten dat het topic bijna vol zat en dat iemand een nieuw topic dient te openen omdat het betreffende topic spoedig gesloten zou gaan worden.

Iets waarover discussie wellicht niet nodig was geweest maar een beetje verantwoordelijkheid nemen kan ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 14:45

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Is het niet een idee om een constructie te maken dat de topcistarter een automatische DM krijgt wanneer het topic bijna over limiet is. De persoon in kwestie heeft dan 1 dag de tijd om een nieuw topic aan te maken, voordat de mods deze dichtgooien.

Misschien wat ver gezocht, maar wel iets om over na te denken ;)

p.s. ik denk dat de mensen momenteel erg gefrustreerd(ik ook) zijn ivm leverbaarheid 8800GT en daarom willen ze niks missen van het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:30:
[...]

Op het feit na dat de betreffende mod in al zijn wijsheid IMHO beter iets vriendelijker kunnen zijn en even wachten tot dat nieuwe topic er ook daadwerkelijk was.

Hij had bijvoorbeeld even kunnen posten dat het topic bijna vol zat en dat iemand een nieuw topic dient te openen omdat het betreffende topic spoedig gesloten zou gaan worden.
Tuurlijk. Maar neem dat dan op als klacht i.p.v. het feit dat het topic is gesloten (want daar komt de startpost gewoon op neer). Ondertussen verschuift de originele discussie dus dat het wat vriendelijker/uitgebreider had gekunt en dat het misschien handig is om 1 got wide beleid op te nemen met een maximum aantal.
Iets waarover discussie wellicht niet nodig was geweest maar een beetje verantwoordelijkheid nemen kan ook geen kwaad.
Die verantwoordelijkheid werkt dus twee kanten op. Als mod heb ik die maar als user zeker ook. Voor VB in dit geval had iemand de verantwoordelijkheid moeten nemen om een nieuw topic te openen
Is het niet een idee om een constructie te maken dat de topcistarter een automatische DM krijgt wanneer het topic bijna over limiet is. De persoon in kwestie heeft dan 1 dag de tijd om een nieuw topic aan te maken, voordat de mods deze dichtgooien.
Het probleem hiermee is, is dat er geen limit is ingesteld op het forum. Dus geautomatiseerd dit sturen kan op het moment gewoonweg niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Creepy op 21-11-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Floris-K schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:38:
[...]

p.s. ik denk dat de mensen momenteel erg gefrustreerd(ik ook) zijn ivm leverbaarheid 8800GT en daarom willen ze niks missen van het topic.
En dat is iets wat we zeer nadrukkelijk niet in dat topic willen zien :o

Leverbaarheid is iets van het moment. Als je een week later dezelfde post terugleest, is het niet meer relevant. Dat is dus zuivere vervuiling van de knowledgebase.

Verder is er sowieso niets nieuws over te zeggen. De vraag naar 8800GT kaarten is enorm en nVidia kan het even niet aan. Dat betekent dat de prijzen nu hoog gaan liggen. Een beetje verstandig mens wacht even tot na kerst als de druk van de ketel is en de prijzen door voldoende aanbod wel gaan zakken :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:47:
[...]

Tuurlijk. Maar neem dat dan op als klacht i.p.v. het feit dat het topic is gesloten (want daar komt de startpost gewoon op neer). Ondertussen verschuift de originele discussie dus dat het wat vriendelijker/uitgebreider had gekunt en dat het misschien handig is om 1 got wide beleid op te nemen met een maximum aantal.
Eensch, de startpost is onduidelijk en matig opgezet, maar je kunt op je water wel aanvoelen waar de frustratie vandaan komt wat toch uiteindelijk de basis is van dit topic.
[...]

Die verantwoordelijkheid werkt dus twee kanten op. Als mod heb ik die maar als user zeker ook. Voor VB in dit geval had iemand de verantwoordelijkheid moeten nemen om een nieuw topic te openen
Absoluut, het ging er mij ook niet om dat er geen verantwoordelijkheid bij de users zou liggen, maar zelf wat verantwoordelijkheid nemen kan nooit veel kwaad en was IMHO wel op z'n plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 16:30:
[...]

Lijkt me niet... Een topic gaat dicht omdat ie 'vol' is; afhankelijk van de vraag en behoefte naar zo'n topic wordt een nieuw deel geopend. Ik kan genoeg grote topics aanwijzen waar het topic eerst op slot wordt gezet voordat een nieuw topic is geopend. Dat jij het niet zelf ervaart wilt niet zeggen dat het niet gebeurd :)
Die grens wordt per subforum bepaalt en is niet hard. Als die grens in VB bij 500 zit en het topic blijft ineens open tot 800 posts, dan kan je zo'n reactie van een moderator verwachten. Als VB blijkbaar vaker rond de 500 dichtzet, dan hoef je dat niet elke keer te communiceren.
Verantwoordelijkheid over wat? Het lijkt alsof er nu verantwoordelijkheid moet worden afgelegd over iets wat blijkbaar langer gehanteerd wordt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:05:
[...]

Lijkt me niet... Een topic gaat dicht omdat ie 'vol' is; afhankelijk van de vraag en behoefte naar zo'n topic wordt een nieuw deel geopend. Ik kan genoeg grote topics aanwijzen waar het topic eerst op slot wordt gezet voordat een nieuw topic is geopend. Dat jij het niet zelf ervaart wilt niet zeggen dat het niet gebeurd :)
Gelieve even aan te wijzen? Ik had gezocht (om mijn eigen beleving te checken), maar niet gevonden.
[...]

Die grens wordt per subforum bepaalt en is niet hard. Als die grens in VB bij 500 zit en het topic blijft ineens open tot 800 posts, dan kan je zo'n reactie van een moderator verwachten. Als VB blijkbaar vaker rond de 500 dichtzet, dan hoef je dat niet elke keer te communiceren.
Dan is er sowieso al een fout van de mod dat hij niet eerder heeft ingegrepen.
(Iedere keer communiceren lijkt me overigens wel iets wat belangrijk is, zo vaak komt het ook weer niet voor, zeker aangezien de regel per 'hok' anders is).
[...]

Verantwoordelijkheid over wat? Het lijkt alsof er nu verantwoordelijkheid moet worden afgelegd over iets wat blijkbaar langer gehanteerd wordt.
Het gaat er ook niet om dat het gedaan is, dat is prima, het gaat om de manier waarop.

Je snapt toch zelf ook dat als je zomaar ineens een topic dichtgooit met 1 woord zonder echte aanleiding (wie ziet nou dat er al zoveel posts in zaten, blijkbaar was het de mod zelf niet eens eerder opgevallen) mensen dat niet op prijs zullen stellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 17:11:
[...]

Gelieve even aan te wijzen? Ik had gezocht (om mijn eigen beleving te checken), maar niet gevonden.
Jij gaat het ook niet zien, aangezien je geen diffs van posts kan zien ;) Tenzij je van diverse topics de laatste post en nieuwe topic data gaat vergelijken...
[...]

Dan is er sowieso al een fout van de mod dat hij niet eerder heeft ingegrepen.
(Iedere keer communiceren lijkt me overigens wel iets wat belangrijk is, zo vaak komt het ook weer niet voor, zeker aangezien de regel per 'hok' anders is).
Als je in een "grote topic" rondhangt, dan weet je echt wel wat de lokale regels zijn hoor. Als ik een paar grote topics doorscan zie ik heel veel regulars. De mensen die 1 vraag droppen en nooit meer komen die interesseert het echt niet na hoeveel posts het topic dicht gaat.
[...]

Het gaat er ook niet om dat het gedaan is, dat is prima, het gaat om de manier waarop.
Laat dat dan de discussie zijn :)
Je snapt toch zelf ook dat als je zomaar ineens een topic dichtgooit met 1 woord zonder echte aanleiding (wie ziet nou dat er al zoveel posts in zaten, blijkbaar was het de mod zelf niet eens eerder opgevallen) mensen dat niet op prijs zullen stellen.
Waarom zouden mensen dat niet op prijs stellen? Nogmaals het gaat hier om regulars
Volg ik al een tijdje het topic...
en het is nou eenmaal een leidraad voor topics in VB.

Dat het kort beschreven is, tja daar kan je wat over zeggen. Aan de andere kant roep ik ook niet veel meer op 't moment dat een groot topic wordt gesloten en ik krijg daar ook geen negatieve feedback over :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 23-09 14:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb ondertussen contact gehad met de topicstarter van Deel 1 & 2, bverstee.
Hij heeft op het moment wat weinig tijd om de topicstart te updaten voor een goede Deel 3, wie tijd over heeft en zich geroepen voelt mag er dus aan het knutselen om een waardige opvolger neer te zetten. :)
bverstee heeft aangegeven dat de huidige plaatjes op zijn webspace gebruikt mogen worden, doe er je voordeel mee.
Overigens is het misschien handig om te vermelden, voor wie er aan gaat werken, dat je er mee bezig bent/gaat. Dan is er in ieder geval duidelijkheid wie er gecontact kan worden voor eventuele suggesties.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
mOrPhie schreef op woensdag 21 november 2007 @ 14:28:
[...]

Absoluut niet. Het forum is voor en door users. Het is de taak van de moderator om het forum schoon en netjes te houden en ervoor te zorgen dat iedereen zich aan de regels houdt. Als het de lokale subforum-regel is dat een topic max 500 posts mag hebben om vervolgens in een deel verder te gaan, dan staat het de moderator vrij deze regel te handhaven. Jij als user hebt vervolgens de mogelijkheid dat nieuwe topic te openen. Dat een moderator dat soms doet is service, maar geen standaard mod-taak.

Wat wellicht een valide klacht had geweest, is de inhoud van de sluitmessage. Normaalgesproken vraag ik zelf in het topic eerst even of iemand anders een nieuw topic wilt openen, voordat ik dat topic sluit. Dat is waarschijnlijk een wat vriendelijkere wijze dan deze. Heb ik het bij het goede eind als ik concludeer dat dat eigenlijk je klacht is?
Mijn opmerking over vingertje haal je uit contekst en was tegen creepy gericht die stelde dat ik maar een topic moest openen ipv mijn beklag te doen (topic openen is wat ik deed in LA toch :? )
Vandaar mijn opmerking..
Conclusie die je hierna trekt is een goede...mijn (en meerdere users) frustratie is dat je plomptverloren voor een voldongen feit staat en alleen nog kunt reageren (omdat dit niet meer in DIE topic kan immers) in een nieuw topic (evt zelf te openen ) of in lieve Adjes.

Die laatste keuze heb ik dus gemaakt en is de reden dat we (incl moderators) nu een discussie hebben over hoe dit te voorkomen in het vervolg zodat het afsluiten van een topic i.i.g. netjes gebeurd zonder al te veel frustraties en rotgevoel achter te laten bij de mensen die in dit topic vrolijk hun ei kwijtkonden en nog met elkaar "in gesprek "waren
.
Ik ben me bewust dat moderator zijn niet altijd een dankbare taak is en ik zie (gelukkig) dat het ook anders kan, en ben blij dat ook andere moderators het hiermee eens zijn en erover meedenken hoe dit te waarborgen (afspraken oid)

I.i.g. dank voor het aanhoren van deze frustratie en ook voor de discussie...verder petje af voor de job that has to be done by someone _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Laatst online: 23-09 14:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

slotje?

Dow! Iets met policy....

• Outerspace

Outerspace

Edmin schreef op woensdag 21 november 2007 @ 23:43:
slotje?

Dow! Iets met policy....
Topics kunnen gewoon wegzakken, niet overal hoeft een slot op
offtopic:
maar ja, om dit vertellen koste het wel weer een hoog plaatsje in de AT

Pagina: 1