PC blijft rebooten en geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-04 20:45
Onlangs heb ik nieuwe computeronderdelen gekocht,

CPU: Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, 1333 MHz, 4 MB, Boxed
Moederbord: Asus P5B-Se
Geheugen: Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Non-ECC
HDD: Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, S-ATA II/300
Behuizing: No-Name incl. b-merk 430watt voeding
DVD: NEC DVD-RW AD-7170S S-ATA
VGA: Asus GeForce EN8600GT/HTDI 256 MB, PCI-e 16x
Besturingssysteem: Windows Vista 64 Bit Home Premium NL

Na alles in elkaar te hebben gezet, wou ik beginnen met het softwarematige deel van een pc bouwen. Dit bleek echter niet te gaan zoals gepland, bij de eerste start kreeg ik geen beeld en moest ik de reboot knop gebruiken. Bij de reboot kreeg ik wel beeld, en kreeg ik de (standaard) ASUS foutmelding “Overclock Failure”, ik kon echter wel gewoon door gaan en Windows Vista installeren (wat ook uiteindelijk gelukt is). Dit probleem bleef zich echter voordoen, wat natuurlijk niet wenselijk is. Dus heb ik het moederbord met het oog gecontroleerd op beschadigingen, die kwam ik helaas ook tegen aan enkele pinnetjes van het socket.

N.a.v. de beschadiging heb ik een nieuw moederbord gekocht (MSI P965Neo-F V2) omdat ik er van overtuigd was dat het beschadigde socket het probleem vormde. Inmiddels is het nieuwe moederbord geïnstalleerd, echter is het probleem helemaal niet opgelost. Ik heb met het nieuwe moederbord nog geen beeld gezien, en de pc blijft rebooten (soms na 1 sec soms ook na 5-10 sec). De B-Merk voeding zou natuurlijk ook de oorzaak kunnen zijn, dus heb ik een voeding uit een andere pc geprobeerd (Huntkey 500watt) dit had echter geen effect. Ik heb de videokaart in een andere pc zonder problemen geprobeerd hier zit dus geen probleem. Het moederbord sluit ik eigenlijk zelf ook uit.

Wat ik nog meer geprobeerd heb:
- Andere harde schijven
- Opstarten met 1 geheugenreepje
- Andere kast (dus andere opstart, reboot kabeltjes)
- Andere monitor

Ik zou nu echt niet meer weten wat het nog kan zijn, iemand ideeën?

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter geprobeerd?

[ Voor 31% gewijzigd door Mathijs1 op 20-11-2007 17:57 ]

• Reanimation

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Het is ook handig als je de resultaten daarvan post, zodat we niet dubbelop dingen blijven herhalen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Reanimation
Sebazzz schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:05:
Het is ook handig als je de resultaten daarvan post, zodat we niet dubbelop dingen blijven herhalen.
Deels staan die verwerkt in de startpost,

maar goed:

High-range systeem (Athlon64, P4 Prescott, P4EE, Core2Duo): minimaal 350W. -> 500W

Start zo kaal mogelijk op (moederbord/cpu(koeler!)/één reepje geheugen/videokaart) en check of hij doorstart en/of stabiel blijft. -> Done, zonder resultaat

Probeer optimaal gebruik te maken van alle beschikbare molex connectoren. Bijvoorbeeld twee aparte connectoren voor een RAID0 set met twee HDD's (dus niet een enkele kabel met twee verloopjes gebruiken). Verder is het aanbevelenswaardig om alle fans apart aan te sluiten i.v.m. fluctuaties in de stroom van de gebruikte kabel. -> Was al zo, en helpt dus niets

Als de fans niet draaien of slechts eventjes aanslaan, dan is er mogelijk sprake van een overbelaste voeding of een kortsluiting ergens (zie onder Moederbord bij Conflicten). -> dat is het geval dus dan zal het een overbelaste voeding moeten zijn (lijkt me zeer onlogisch) of kortsluiting, ik heb o.a. al een andere kast geprobeerd en alles kabeltjes nagekeken hielp ook niets.

Heel veel dingen zijn niet van toepassing omdat ik bijv. al niet in de bios kan komen en omdat ik niets heb overgelokt. Videokaart heb ik dus ook al verwisseld, helaas zijn de cpu en geheugen niet uitwisselbaar met mijn andere pc.

• Reanimation
Zou het misschien kunnen dat de voeding te weinig amperes levert? de 430w voeding geeft 15A op de +12v lijn en de 500w voeding geeft 18A op de +12v lijn.

• Mathijs1
  • Niet online
Als je pc meer dan 15A trekt dan is er iets erg mis met de electronica...

• Reanimation
Mathijs1 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:08:
Als je pc meer dan 15A trekt dan is er iets erg mis met de electronica...
In de Manual van het moederbord staat anders dat de ATV12V lijn minstens 18A moet leveren, dus zo vreemd lijkt dat me niet?

• Mathijs1
  • Niet online
Oh ik dacht de voeding in zn geheel, de 12V lijn zou kunnen inderdaad. (nog veel, maargoed)

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:50
wat me opvalt is dat er de laatste tijd veel van dit soort topics te vinden zijn:
vaak met een asus mobo (p5k en p5b). zelf heb ik dit probleem dus ook met een p5k en krijg het niet opgelost
(zie mijn topic p5k boot niet)
(ander topic Geen biepes wel draaiende fans P5K)

maar jij hebt het nu dus ook met een ander moederbord
ik ben benieuwd waar het aan gaat liggen, want er worden zoveel opties gegeven (geheugen op verkeerde voltage, bios die cpu niet ondersteunt, bios reset, kaal opstarten, etc) maar tot nu toe heeft voor mij nog niets geholpen

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-05 08:08
Ik heb zelf ook een soort gelijk probleem met de Msi neo-combo-F van de zelfde chipset ik heb een E6550 processor.
Bij mij gebeurt eigenlijk precies het zelfde alleen start ie 19 van de 20 keer ofzo wel gewoon op na de eerste auto reboot zegmaar. Het vreemde is soms start ie wel normaal op. En dit is pas na een paar maanden gekomen. ook heb ik al 2 keer gehad dat ik een overclok failed message hoewel er niet geoverclocked is.
Ik zelf ga nu nog proberen om een nieuwe bios versie te installeeren, misschien dat dit helpt. denk het niet. Maar dat meerdere mensen met deze chipset dit probleem hebben lijkt mij te duiden dat er misschien een fabricage fout kan zijn in deze chipset, wellicht is dat een mogelijkheid.

• Reanimation
Vrietje schreef op woensdag 21 november 2007 @ 15:41:
Ik heb zelf ook een soort gelijk probleem met de Msi neo-combo-F van de zelfde chipset ik heb een E6550 processor.
Bij mij gebeurt eigenlijk precies het zelfde alleen start ie 19 van de 20 keer ofzo wel gewoon op na de eerste auto reboot zegmaar. Het vreemde is soms start ie wel normaal op. En dit is pas na een paar maanden gekomen. ook heb ik al 2 keer gehad dat ik een overclok failed message hoewel er niet geoverclocked is.
Ik zelf ga nu nog proberen om een nieuwe bios versie te installeeren, misschien dat dit helpt. denk het niet. Maar dat meerdere mensen met deze chipset dit probleem hebben lijkt mij te duiden dat er misschien een fabricage fout kan zijn in deze chipset, wellicht is dat een mogelijkheid.
Ik krijg steeds meer het idee dat het te maken heeft met de chipset + XX50 Core 2 Duo processors dat niet werkt.

• Reanimation
Ik heb inmiddels ook een andere CPU geprobeerd (E6420) dit ook zonder positief effect, ik begin het nu echt een beetje zat te worden, niets lijkt te helpen... iemand misschien toch nog een gouden tip?

Ook nog even getest om op te starten zonder CPU installed.. Hierbij blijft de pc wel draaien en reboot 'ie niet, maar hoe kan een (nieuwe!) processor kapot zijn net zoals de andere, dit is en blijft een raadsel voor mij

[ Voor 35% gewijzigd door Reanimation op 28-11-2007 21:10 ]

Pagina: 1