Onlangs heb ik nieuwe computeronderdelen gekocht,
CPU: Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, 1333 MHz, 4 MB, Boxed
Moederbord: Asus P5B-Se
Geheugen: Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Non-ECC
HDD: Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, S-ATA II/300
Behuizing: No-Name incl. b-merk 430watt voeding
DVD: NEC DVD-RW AD-7170S S-ATA
VGA: Asus GeForce EN8600GT/HTDI 256 MB, PCI-e 16x
Besturingssysteem: Windows Vista 64 Bit Home Premium NL
Na alles in elkaar te hebben gezet, wou ik beginnen met het softwarematige deel van een pc bouwen. Dit bleek echter niet te gaan zoals gepland, bij de eerste start kreeg ik geen beeld en moest ik de reboot knop gebruiken. Bij de reboot kreeg ik wel beeld, en kreeg ik de (standaard) ASUS foutmelding “Overclock Failure”, ik kon echter wel gewoon door gaan en Windows Vista installeren (wat ook uiteindelijk gelukt is). Dit probleem bleef zich echter voordoen, wat natuurlijk niet wenselijk is. Dus heb ik het moederbord met het oog gecontroleerd op beschadigingen, die kwam ik helaas ook tegen aan enkele pinnetjes van het socket.
N.a.v. de beschadiging heb ik een nieuw moederbord gekocht (MSI P965Neo-F V2) omdat ik er van overtuigd was dat het beschadigde socket het probleem vormde. Inmiddels is het nieuwe moederbord geïnstalleerd, echter is het probleem helemaal niet opgelost. Ik heb met het nieuwe moederbord nog geen beeld gezien, en de pc blijft rebooten (soms na 1 sec soms ook na 5-10 sec). De B-Merk voeding zou natuurlijk ook de oorzaak kunnen zijn, dus heb ik een voeding uit een andere pc geprobeerd (Huntkey 500watt) dit had echter geen effect. Ik heb de videokaart in een andere pc zonder problemen geprobeerd hier zit dus geen probleem. Het moederbord sluit ik eigenlijk zelf ook uit.
Wat ik nog meer geprobeerd heb:
- Andere harde schijven
- Opstarten met 1 geheugenreepje
- Andere kast (dus andere opstart, reboot kabeltjes)
- Andere monitor
Ik zou nu echt niet meer weten wat het nog kan zijn, iemand ideeën?
CPU: Intel Core 2 Duo E6750 2.60 GHz, 1333 MHz, 4 MB, Boxed
Moederbord: Asus P5B-Se
Geheugen: Kingston ValueRam Dual Channel 2048 MB, PC5300, 667 MHz, 5, Non-ECC
HDD: Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, S-ATA II/300
Behuizing: No-Name incl. b-merk 430watt voeding
DVD: NEC DVD-RW AD-7170S S-ATA
VGA: Asus GeForce EN8600GT/HTDI 256 MB, PCI-e 16x
Besturingssysteem: Windows Vista 64 Bit Home Premium NL
Na alles in elkaar te hebben gezet, wou ik beginnen met het softwarematige deel van een pc bouwen. Dit bleek echter niet te gaan zoals gepland, bij de eerste start kreeg ik geen beeld en moest ik de reboot knop gebruiken. Bij de reboot kreeg ik wel beeld, en kreeg ik de (standaard) ASUS foutmelding “Overclock Failure”, ik kon echter wel gewoon door gaan en Windows Vista installeren (wat ook uiteindelijk gelukt is). Dit probleem bleef zich echter voordoen, wat natuurlijk niet wenselijk is. Dus heb ik het moederbord met het oog gecontroleerd op beschadigingen, die kwam ik helaas ook tegen aan enkele pinnetjes van het socket.
N.a.v. de beschadiging heb ik een nieuw moederbord gekocht (MSI P965Neo-F V2) omdat ik er van overtuigd was dat het beschadigde socket het probleem vormde. Inmiddels is het nieuwe moederbord geïnstalleerd, echter is het probleem helemaal niet opgelost. Ik heb met het nieuwe moederbord nog geen beeld gezien, en de pc blijft rebooten (soms na 1 sec soms ook na 5-10 sec). De B-Merk voeding zou natuurlijk ook de oorzaak kunnen zijn, dus heb ik een voeding uit een andere pc geprobeerd (Huntkey 500watt) dit had echter geen effect. Ik heb de videokaart in een andere pc zonder problemen geprobeerd hier zit dus geen probleem. Het moederbord sluit ik eigenlijk zelf ook uit.
Wat ik nog meer geprobeerd heb:
- Andere harde schijven
- Opstarten met 1 geheugenreepje
- Andere kast (dus andere opstart, reboot kabeltjes)
- Andere monitor
Ik zou nu echt niet meer weten wat het nog kan zijn, iemand ideeën?