Geen biepes wel draaiende fans P5K

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-05 17:46
Vraag

Ik heb net een nieuw mobo (asus P5k) maar zodra ik hem aanzet gaat alles wel draaien maar er gebeurd verder niks blijft zwart ook geen biepies (groen lampje brandt wel op het mobo)
Wat ik al heb gedaan.
1 mobo zonder kast aan gesloten om te kijken of er geen kortsluiting word gemaakt met 1 reepje ram , vga + CPU (probleem blijft)
2 mobo kaal getest dus zonder ram , zonder vga en zonder cpu ook geen succes en ook geen biepies.
3 Clear CMOS ook geen succes

Is het MOBO nu defect ? omdat hij sowieso geen geen power on self test doet.
De piepjes komen toch vanuit het mobo? daar heb ik geen externe speakers voor nodig om die te horen ?

Verwijderd

IDE kabels los gehad; Lijkt me wel, maar je hebt het er niet bij staan.

• Rfrancois
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:30:
IDE kabels los gehad; Lijkt me wel, maar je hebt het er niet bij staan.
Ja ide ook los ,alleen voeding is aangesloten verder kaal mobo geen cpu ,geen ram en geen vga

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-03 16:34
Wat voor geheugen? Was met P5B dlx en Commando bekend probleem omdat default vdimm 1.8v was wat aan de lage kant kan zijn voor bepaalde setjes. Oplossing zou kunnen zijn booten met 1 no-name DDR2 latje om vervolgens vdimm wat hoger in te stellen en daarna wisselen.

• Rfrancois
Viss schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 23:42:
Wat voor geheugen? Was met P5B dlx en Commando bekend probleem omdat default vdimm 1.8v was wat aan de lage kant kan zijn voor bepaalde setjes. Oplossing zou kunnen zijn booten met 1 no-name DDR2 latje om vervolgens vdimm wat hoger in te stellen en daarna wisselen.
Het zijn OCZ reaper pc8500 2x1gb ,ik zal morgen wel even kijken voor een ander latje

• Rfrancois
Inmiddels geeft hij wel biepes zonder geheugen, zodra ik er een latje inprik dan krijg geen biepes
hij wil ook niet door het bios heen alles blijft zwart.
Zal morgen wel een latje lenen en dan voltage omhoog gooien.

Iedergeval bedankt

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 07:48
Ik heb precies hetzelfde probleem, draaiende fans geen piepjes en geen beeld. Het systeem startte eerst wel op (vista geinstalleerd), maar nu niet meer dus ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen.

Alle onderdelen zijn verwijderd behalve de cpu en grafische kaart, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem :/ Zijn er nog dingen die ik kan proberen of kan ik aannemen dat het moederbord stuk is ?

Het systeem :

C2D 6750
Asus P5K-E
2 GB Mushkin XP-6400
MSI 88000 GTS OC 640 MB

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op een Gigabyte P35-DQ6 heb ik wel externe speaker nodig om piepjes te horen, misschien is dat bij de P5K ook zo. Proberen, proberen, proberen...

Verwijderd

Klinkt misschien stom, maar heb je het 4 pins molex stekkertje er wel inzitten? (ervaringsdeskundige)

Zit rechtsboven (vanaf RAM gezien) je processor.

• TwiSteD1
Het systeem deed het eerst prima en gaf ook piepjes (dus geen externe speaker nodig) en ik heb de 8- en 24-pins atx power supply connectors ook aangesloten ja. Ik denk dat ik RMA ga aanvragen voor het moederbord...

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem met een asus p5n32-e sli.
Lees op internet veel van deze problemen bij de asus moederborden.
meestal is er een Intel D2C gebruikt.

Toen ik vandaag naar de winkel was geweest hebben ze me verteld dat ik een oudere processor en videokaart moet gebruiken en dan een bios update moet doen.

Omdat de nieuwe processoren en videokaarten niet ondersteund worden door een oude bios.

Ik heb zelf een Intel 6850 en een Nvidia 8800GXT

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2007 20:09 ]

• TwiSteD1
Ik heb nu een MSI Platinum P35 en een keer hetzelfde probleem weer gehad na het verkeerd instellen van het bios, maar na een bios reset bootte de pc weer prima. Het resetten (vd bios) van het asus moederbord had geen effect.

• Dutchneon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01-2024

Dutchneon

6.375Wp Panda's&5100Wp SF-MT10

Heb net voor een maat ook exact zo'n zelfde systeem in elkaar gezet:

- E6750
- Asus P5K
- Corsair 6400 c4
- X1950xt

Systeem geinstalleerd en na reboot spontaan zwart, draaiende fans en niks meer!!!!

iemand al een oplossing????
heel raar dit, afgelopen maand 5 cd2's gebouwd, eerste P5K hier..... ik begin toch sterk te twijfelen aan het bord :X

[ Voor 21% gewijzigd door Dutchneon op 13-08-2007 14:12 ]

Powerplants: 6375Wp Yingli Panda & 5440Wp SF170s: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=34987

• Ziasod
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07-2025
heb ook zoiets gehad ik heb die cmos baterij ruim 30 min verwijdert en alles werkte weer.
eerste hiervoor rest spanning verwijdert door de aan knop 5 sec lang in te drukken, zonder dat er de 230 volt stekker he ;).

residue spanning op een mobo is onwijs irritant.

[ Voor 9% gewijzigd door Ziasod op 13-08-2007 17:32 ]

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-05 16:41
Hmm,

kennelijk ben ik het volgende slachtoffer: Gisteren in elkaar gezet:
- Q6600
- Asus P5K-E/Wifi
- 2 *1 GB OCZ PC6400
- Sonata III kast met ingebouwde 500W voeding
- MSI 8800GTS 640MB

En jawel - draaiende fans, maar geen beeld - SOMS ! Soms doet ie het echter wel! Alleen hangt ie dan al vrij snel, en na een volgende reset is het weer mis: zwart beeld, geen piepjes, niks.

Het gekke is dus dat ik zeker weet dat alles *kan* werken, en dan even later er weer mee op houdt.
Ben nu maar bovenstaande tip aan het uit proberen - 30 minuten alle spanning er van af.

Ik vind het echter bijzonder irritant om dat iedere keer te moeten doen. Heeft er iemand al een meer permanente oplossing ?

Verwijderd

ja,bord terug brengen lijkt me duidelijk dat het bord niet helemaal lekker is,als er al zoveel mensen zijn met de zelfde problemen

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:50
ìk heb hetzelfde probleem maar ik kom er niet uit
ook niet met wat jullie hebben gedaan

beeld blijft zwart, ik hoor geen piepjes en fan draait wel
ik heb ook geen geheugen op mobo, alleen cpu en videokaart

hebben jullie een ATX of een EATX stekker op mobo aangesloten?
want ik heb een ATX stekker en vraag me af of het daar aan kan liggen

• cryptapix
overigens
mijn pc is geheel nieuw, ik heb alles aangesloten en wil voor eerste keer starten
dus niet na een OC poging oid

verder specs
cpu intel e2180
vga 8400gs

[ Voor 15% gewijzigd door cryptapix op 17-11-2007 14:21 ]

• cryptapix
kan iemand misschien antwoorden?

ook zonder cpu geen biepjes

edit:
met de extra 4pins connector start de fan nog geen sec en dan stopt hij

[ Voor 39% gewijzigd door cryptapix op 18-11-2007 11:03 ]

• cryptapix
is er echt niemand die nog een idee heeft??

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

cryptapix, zou je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even stap voor stap door willen lopen en in geval dat niets uithaalt een nieuw topic willen openen met daarin uitgelegd wat het probleem is, en wat je zoal gedaan hebt om het te verhelpen? :) Een fris begin is nooit verkeerd in dit soort gevallen ;).

Vergeet bij het troubleshooten niet dat je met minder hardware meer kunt uitsluiten en minder kans op problemen hebt. Met andere woorden: haal alle non-essentiële hardware uit de PC en zorg dat alles zo kaal mogelijk is. Loop ook alle connectoren eens na en vergeet niet om de manual van het moederbord erop na te slaan voor gevallen zoals 'want ik heb een ATX stekker en vraag me af of het daar aan kan liggen' :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.