Anoniem: 320813
Cashmoney, zeker leuk: dat koude met die warme kleurtjes geeft zeker een kerstsfeertje.
[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 320813 op 19-12-2009 20:00 ]
@Donmetal: De tweede versie met de zonsondergang is een stuk plezieriger
@Gerbenvandijk: Smaken verschillen :-) want ik vind juist de tweede erg mooi gedaan. Goede compositie en uitdagend om over na te denken.
Dank jullie wel. Ik heb hier nog een andere variant uit dezelfde serie:

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik kwam onderweg wat ganzen tegen..

http://nl.tinypic.com/r/r0d1lf/6
Thanks! Jouw tweede vind ik ook erg mooi, geweldige kleur die lucht!wolver1ne schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:06:
@gerben
Mooi foto's. Vooral de tweede van zaterdag 19 december 2009 09:32.
@cashmoney
Maak er een postcard van
[afbeelding] [afbeelding]
Ik vind deze wel erg donker, ook zeer veel ruis.. Was midden in de nacht zeker?
@Lennart: Jammer dat je nauwelijks meer ziet dat deze foto's 's-nachts genomen zijn.
@XIII1987: Ik vind de compositie erg centraal, en het contrast is wat laag. Zo vind ik hem niet zo heel mooi. Misschien kun je er in de nabewerking nog wat van maken?
@gerbenvandijk: Vooral de eerste en de laatste vind ik erg geslaagd, de schoen doet mij niet zoveel.
@Blatiebla: Wow, HDR?
@Amstel76: Erg netjes
@Wolverine: De zwart-wit omzetting van die molen is erg goed gelukt, en de toning van de andere plaat is erg mooi.
@simon: Deze plaat doet me weinig, erg donker, veel ruis en de compositie is erg centraal.
Mijn 'winter-foto':

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
@psyBD: Lekker! Mooie lucht!
@wolver1ne: Foto van molen is heel mooi!
@Cashmoney: Hele mooie plaaten voor kaartjes
[ Voor 69% gewijzigd door Makkelijk op 20-12-2009 17:20 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Anoniem: 480
[ Voor 255% gewijzigd door Universal Creations op 18-02-2016 13:46 ]
Maar er lag paarse sneeuw hoorDeathchant schreef op zondag 20 december 2009 @ 00:36:
blatiebla, hij kon IETS minder paars voor de rest:
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Geel-blauw kleurenblind?
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
[ Voor 104% gewijzigd door LordMithril op 21-12-2009 09:17 ]
Bier, Whiskey en Metal!!
Vind je de halo niet storen? Ik vind het jongetje er namelijk ultraschattig op staan, maar de halo verpest het een beetje.
Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2
Heb hem iets aangepast, maar moet zeggen dat de halo mij niet stoorde/opviel, zal wel aan het scherm liggen...ssj3gohan schreef op zondag 20 december 2009 @ 23:53:
[...]
Vind je de halo niet storen? Ik vind het jongetje er namelijk ultraschattig op staan, maar de halo verpest het een beetje.
Nog 1 dan

Tja, dat vind ik een beetje een makkelijke opmerking. Alhoewel je in zoverre gelijk hebt, dat ik niet snap wat hier een goede foto aan is. Ben wel benieuwd wat je hebt willen laten zien, dat wij niet zien.simon schreef op zondag 20 december 2009 @ 16:25:
of jullie snappen 't niet.
Heerlijke kleuren die tweede foto!wolver1ne schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:06:
@gerben
Mooi foto's. Vooral de tweede van zaterdag 19 december 2009 09:32.
@cashmoney
Maak er een postcard van
[afbeelding] [afbeelding]
Zwartwit foto van de molen is ook mooi, maar deze twee foto's op deze manier naast elkaar presenteren ziet er wat gek uit
Op zich wel leuke foto, de kleuren enzo, alleen jammer dat het vanuit een staande positie is genomen (zo lijkt het tenminste). Het is net als kids vanaf je eigen hoogte fotograferen, komt meestal niet heel erg interessant over.
@dcs
Beetje te donker. Voorgrond iets meer licht geven in Photoshop of welke andere programma je gebruikt. Dmv een gradient bijvoorbeeld.
@sakura
Laaste is inderdaad leuk. Overigens een mooi boom op de eerste foto.. maar de foto zelf valt helaas tegen.
@onnokamer
Tweede foto heeft wel iets.
@thomasw
Tweede foto vind ik beter geslaagd. Zit meer beweging in dan in de eerste. Had wel leuk geweest als de sneeuwbal ook op de foto was.
@mcdronkz
Geinig.
@zoeff
Thx. En betreft foto's naast elkaar - gewoon ruimte besparing.
Uitzicht op de overweg vanaf het station

Fietspad richting station

Bewogen

Sneeuwschuivert over het fietspad

Laagje sneeuw in de tuin, tafel & gieter ook...

Wat gespeeld met handafdruk en vinger in de sneeuw op een auto

En ja, dan moet je weg... en de auto schoonmaken

Rest van de set in mijn photostream op Flickr

Dit was gisteren avond, helaas met de volgende sneeuw bui in de aantocht en het werd al donkerder.

Klikker de klik voor groter

Ik wilde paar foto's van vanmiddag in de sneeuw showcasen. Betere plek dan hier weet ik even niet. Ik wilde nog op fotopad en woon vlakbij fotogenieke Militair Museum in Soest. Leek me wel grappig om er met sneeuw te zijn en voila!

M270 MLRS // Militair Museum Soest by Jasper, on Flickr

Militair Museum Soest by Jasper, on Flickr

F-86 Sabre // Militair Museum Soest by Jasper, on Flickr

Leopard 1V // Militair Museum Soest by Jasper, on Flickr

Supermarine Spitfire LF.IX 3W-B // Nationaal Militair Museum Soest by Jasper, on Flickr
hele set hier: https://www.flickr.com/ph.../albums/72157662333133234
Jullie nog sneeuwfoto's gemaakt vandaag?
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Na een tijd actief te zijn geweest op het inmiddels helaas ten dode opgeschreven Dutchphotozone is hier gelukkig nog meer activiteit te vinden. Althans een aantal categorieën dan
@ Jazzper, Je best foto vind ik nummer drie, best mooie detailfoto. Je tweede foto heeft aardig wat diepte alleen vind ik het groen op de voorgrond teveel aandacht wegtrekken. Probeer eens een omzetting naar zwart-wit. De eerste en de laatste ben ik niet zo kapot van, het vliegtuig is bijna niet te zien op die achtergrond.
Hieronder dan mijn eerste bijdrage op het fotoforum van Tweakers
(Nu alleen hopen dat de link van OneDrive blijft staan

En ja dat groen voorin dat rietland is storend. Kan het in LR nog wat downtonen hoewel ik de tint groen wel weer mooi vindt.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Anoniem: 480 schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:07:
Vanmiddag wat foto's gemaakt hier in de wijk.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En soms krijg je gewoon hele leuke plaatjes door gewoon eens recht onder een boom te gaan staan en recht omhoog te fotograferen
[afbeelding]
Bovenkant van een melkbus, hier lag een plasje water in en dat is bevroren.cedras schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 22:40:
Intrigerende foto, alleen geen idee waar ik naar kijk. haha...
Never fall in love with your own design!
hood schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:45:
[...]
Bovenkant van een melkbus, hier lag een plasje water in en dat is bevroren.
Vraag me niet hoe het bloemetje heet, maar deze komen hier sinds twee weken uit de grond zetten en waren laatst dus omringd door een laagje sneeuw

edit: ah, bedankt! Weer wat geleerd
[ Voor 68% gewijzigd door tobiasvs op 18-02-2016 15:55 ]
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Zo doet ie het wel:
1
| https://www.dropbox.com/s/jv7jssam3yjy9mo/15 February 2016 - 12.16.48 - DSCF0434.jpg?dl=1 |
(dus even dl=1 zetten, ipv dl=0)
[ Voor 44% gewijzigd door Orion84 op 18-02-2016 15:50 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Mij stoort die kleine scherptediepte niet. Mooi contrast tussen de blaadjes en de bloemen.tobiasvs schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 15:46:
Vraag me niet hoe het bloemetje heet, maar deze komen hier sinds twee weken uit de grond zetten en waren laatst dus omringd door een laagje sneeuwWas even bedoeld om mijn X-Pro1 uit te testen, maar hij is wel leuk geworden zo (afgezien van de iets te krappe DoF en het bloemetje links in beeld):
[afbeelding]
Maar eerst mij op schoonheidsfoutjes wijzen en vervolgens er zelf eentje (bloempje links) erin laten staan en zelfs benoemen

Deze foto is onbewerkt

[ Voor 4% gewijzigd door johanneslol op 24-02-2016 23:10 ]
Je eerste onbewerkte foto is het best. Door het pad krijg je diepte in je foto dat loopt naar het verlichte deel en de horizon ligt niet in het midden. De andere twee foto's zijn niet echt sterk, ten eerst omdat ik ze veel te veel bewerkt vind. Bijvoorbeeld de wolken in foto 2 lijken wel uit Mordor te komen. In foto 3 ligt er blauwe sneeuw naast zwarte en het onderwerp staat in het midden (wat geen probleem hoeft te zijn).
Ook nog even gekeken naar je andere foto's op je Flickrprofiel en daar zitten mooie tussen! Deze twee winterfoto's vind ik veruit de minste.
Hey thanks !MRIdev schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:03:
Dat foto's maken met je mobiel geen beperking hoeft te zijn voor mooie foto's is hier te zien.
Je eerste onbewerkte foto is het best. Door het pad krijg je diepte in je foto dat loopt naar het verlichte deel en de horizon ligt niet in het midden. De andere twee foto's zijn niet echt sterk, ten eerst omdat ik ze veel te veel bewerkt vind. Bijvoorbeeld de wolken in foto 2 lijken wel uit Mordor te komen. In foto 3 ligt er blauwe sneeuw naast zwarte en het onderwerp staat in het midden (wat geen probleem hoeft te zijn).
Ook nog even gekeken naar je andere foto's op je Flickrprofiel en daar zitten mooie tussen! Deze twee winterfoto's vind ik veruit de minste.
Graag horen we van je wat je van andermans foto's vindtAnoniem: 731981 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 20:06:
graag hoor ik van jullie wat jullie hier van vinden
Beetje teveel van het goede. Misschien leuk als cadeaupapier, maar voor een foto zit er te weinig diepte in en ontbreekt een onderwerp. De sneeuw lijkt ook een tikkeltje te weinig doortekend (overbelicht).Anoniem: 731981 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 20:06:
[afbeelding]
graag hoor ik van jullie wat jullie hier van vinden

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
jewel, maar niet in dit topic->[Testcase] Vorst in NederlandUniversal Creations schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 23:31:
Niemand maakt winterfoto's?
Ik vind m goed gelukt, hoeft ook niet aan gecropt te worden. Het enige wat ik jammer vind is die laag contrast hdr look. Ik mis een beetje de schaduwen in je foto, zal wel aan de camera hebben gelegenNaja, dan nog maar 1 plaatsen. Deze is gemaakt met mijn telefoon onderweg na het werk (nadat ik de auto even had stilgezet en uitgestapt was):
[afbeelding]Winter HDR 1 by Universal Creations, on Flickr
En als je wil dat ik dan toch iets in dit topic plaats, ik was rond oud en nieuw vlakbij nieuwkoop, genoeg om een testcase te vullen maar dat vrij kort achter mn vorige elkaar dus dat doe ik maar niet.

ora et labora
De eerste is ook heel lekker, fijne tonen en sfeer. Vind deze beide mooier dan wat je in je Testcase liet zien.
Hier in Helsinki is vandaag zo'n 20cm gevallen. De winter lijkt nu echt begonnen.
Daarnaast voor eind van de week helder en - 20 beloofd. Eens zien of ik dit topic wat kan aanvullen dan
[ Voor 16% gewijzigd door MattiB op 03-01-2017 16:48 ]
Zelf ben ik vanochtend de sneeuw in geweest, en niet ontevreden over waar ik mee terug ben gekomen.
#1: Misschien een onnodig kleine scherptediepte, maar nu ik een lens heb die zover open kan ga ik dat doen ook

RAW_6806 by reinoutn, on Flickr
#2: Bovenaanzicht van dit bruggetje. Ik heb hem in zwartwit overwogen, maar dat beetje kleur op de brugleuning maakt hem voor mij leuker om naar te kijken.

RAW_6818 by reinoutn, on Flickr
#3: De trapplaat. Ongegeneerd aan de contrastslider gezeten, maakt dat mij een slecht mens?

#4: Het uitzicht, panorama van twee foto's. Niet teveel inzoomen, want hij is een beetje slordig gestitcht

Panorama 1 by reinoutn, on Flickr
Op Flickr heb ik nog wat meer foto's van mijn ochtendsessie staan, maar ik wilde niet meteen het hele topic volgooien.
The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.
Bij die eerste ligt de focus helaas niet op de sneeuw, en ik zou die foto van de traanplaat weghalen, doet mij niet denken aan winter.Egocentrix schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:35:
Oeh, die eerste vind ik echt ontzettend gaaf! Door de negatieve vignetting (heet dat zo?) krijgt het een heel sprookjesachtig sfeertje.
Zelf ben ik vanochtend de sneeuw in geweest, en niet ontevreden over waar ik mee terug ben gekomen.
#1: Misschien een onnodig kleine scherptediepte, maar nu ik een lens heb die zover open kan ga ik dat doen ook. Eigenlijk jammer dat er geen sneeuw op het uiteinde van de leuning zat.
[afbeelding]
RAW_6806 by reinoutn, on Flickr
#2: Bovenaanzicht van dit bruggetje. Ik heb hem in zwartwit overwogen, maar dat beetje kleur op de brugleuning maakt hem voor mij leuker om naar te kijken.
[afbeelding]
RAW_6818 by reinoutn, on Flickr
#3: De trapplaat. Ongegeneerd aan de contrastslider gezeten, maakt dat mij een slecht mens?
[afbeelding]Trapplaat by reinoutn, on Flickr
#4: Het uitzicht, panorama van twee foto's. Niet teveel inzoomen, want hij is een beetje slordig gestitcht.
[afbeelding]
Panorama 1 by reinoutn, on Flickr
Op Flickr heb ik nog wat meer foto's van mijn ochtendsessie staan, maar ik wilde niet meteen het hele topic volgooien.
ora et labora
Zo is het idee van de brug van boven goed maar is de uitvoering wat slordig doordat alles wat scheeft staat. De omstandigheden waren zo te zien verre van ideaal. Misschien dat zwart wit hier wel goed had gewerkt.
Hier was het 2 dagen rond de -20C dus weer flink wat kleren aan en op pad gegaan:

[ Voor 4% gewijzigd door MattiB op 09-01-2017 19:12 ]
Rond de -20? Waar woon jij als ik vragen mag?MattiB schreef op zondag 8 januari 2017 @ 21:22:
Hier was het 2 dagen rond de -20C dus weer flink wat kleren aan en op pad gegaan:
[afbeelding]Freezing by MattiB, on Flickr
Verder fraaie foto. Voor mij net iets te donker onderaan bij de stenen, maar prima plaat verder
HelsinkiPdeBie schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:22:
[...]
Rond de -20? Waar woon jij als ik vragen mag?
Verder fraaie foto. Voor mij net iets te donker onderaan bij de stenen, maar prima plaat verder
Denk idd dat de voorgrond iets te donker is.
Juist ervoor gekozen om de keien centraal te plaatsen. Vond zelf de manier hoe ze geplaatst zijn in de foto goed werken.Toff schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:26:
Geweldige sfeer in je foto Matti! Als mogelijk verbeterpuntje zouden die voorste keien misschien iets minder centraal in beeld genomen kunnen worden?
Ah, dat verklaartMattiB schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:12:
[...]
Helsinki
Denk idd dat de voorgrond iets te donker is.
Wellicht kan je met een gradient filter de voorgrond iets optrekken.
Maarre, boven in de lucht zie ik, ondanks de beperkte resolutie, toch wat sensorvlekjes...
Nou je het zegt, deze was geen stitch.. Net iets teveel in photoshop zitten pielen denkehtweak schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 20:11:
@MattiB: een stitch en slechts 2Kx1,4K resolutie? Daar heb je geen D750 voor nodig!![]()
Maarre, boven in de lucht zie ik, ondanks de beperkte resolutie, toch wat sensorvlekjes...
@Egocentrix: kleine scherptediepte kan best mooi zijn in een landschap. Maar dan moet je wel een mooi onderwerp hebben maar het bruggetje dat jij gevonden heb, is stukje minder mooi dan die van mrc4nl
@MattiB: Bij jou vind ik de eerst het mooist! Goede opbouw van de foto (voorgrond, achtergrond en midden allemaal goed in orde. Mooi onderwerp en heerlijke kleuren. Geen verkeerde plek om te wonen als fotograaf...
Hier wordt het eind van de week pas weer winters (zegt men). Dus maar even een plaatje van 2 weken geleden. Mist en rijp. Wat wil je als fotograaf nog meer? Gewoon geschoten in mijn eigen dorp....

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Ik zal jullie niet vervelen met heel veel shots, maar enkele van afgelopen weekend wilde ik toch graag delen. Let niet op de JPG-compressie, die is niet heel erg best. Het is me vooral te doen om de compositie en bewerking(en). Ik ben benieuwd naar jullie feedback!

1. by Christian Woelders, on Flickr

2. by Christian Woelders, on Flickr

3. by Christian Woelders, on Flickr

4. by Christian Woelders, on Flickr

5. by Christian Woelders, on Flickr
[ Voor 9% gewijzigd door Icephase op 17-01-2017 13:00 ]
Ik zag deze op flicker langskomen en ik moest direct aan jou foto denkensys64738 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:42:
@mrc4nl: Die laatste is echt fraai. Heerlijke sfeer en dat bruggetje maakt het helemaal af.
@Egocentrix: kleine scherptediepte kan best mooi zijn in een landschap. Maar dan moet je wel een mooi onderwerp hebben maar het bruggetje dat jij gevonden heb, is stukje minder mooi dan die van mrc4nl
@MattiB: Bij jou vind ik de eerst het mooist! Goede opbouw van de foto (voorgrond, achtergrond en midden allemaal goed in orde. Mooi onderwerp en heerlijke kleuren. Geen verkeerde plek om te wonen als fotograaf...
Hier wordt het eind van de week pas weer winters (zegt men). Dus maar even een plaatje van 2 weken geleden. Mist en rijp. Wat wil je als fotograaf nog meer? Gewoon geschoten in mijn eigen dorp....
[afbeelding]

ora et labora
Van jouw platen vind ik 1 en 5 het mooist. Kinderen zijn altijd goed. Zeker in de sneeuw. Bij plaat 1 had het hek of meer of minder aandacht moeten krijgen. Wat ik bedoel is: op prominenter in beeld of helemaal uit beeld. Foto 3 en 4 zijn best mooi maar missen een onderwerp/aandachtspunt.
@mrc4nl: geinig. En ik vond die van mij al wat donker ;-) Je kunt zo wel goed zien dat die boom echt goed in elkaar gedrukt wordt door het gewicht van de sneeuw/rijp.
@Icephase: je blauw/wit van de sneeuwpartijen is iedere keer anders van tint...(?) wellicht je WB wat bijstellen?
In de loop van de middag trok alhier de aanvriezende mist op en werd het een uurtje helder. Snel ff wat ijsaangroei op een paar takken vastgelegd:

Cold201701 by Erik Haak, on Flickr

Cold201702 by Erik Haak, on Flickr
Gewoon met een oud (>35 jaar) MF macro objectief. De lucht op de achtergrond was net niet helemaal blauw, maar door beperkte DOF is dat grotendeels vervaagd.
Is bewust, aangezien de foto's allemaal op een ander tijdstip - en dus lichtinval van het zonlicht - zijn gemaakt kwam dit overeen met hoe ik zelf de kleur van de sneeuw ook ervaarde. Stoort het?ehtweak schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:14:
@Icephase: je blauw/wit van de sneeuwpartijen is iedere keer anders van tint...(?) wellicht je WB wat bijstellen?
Het stoort niet, het valt op. Vooral omdat je de foto's in één rijtje bij elkaar plaatst...
Met name dat laatste zal het inderdaad opvallend maken. De foto's zijn ook niet bedoeld als serie, maar meer als collectie van losstaande platen. Maar bedankt voor je feedback, het was me zelf niet opgevallen als mogelijk punt van aandacht, dus ik heb er in die zin zeker wat aan!ehtweak schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:04:
[...]
Het stoort niet, het valt op. Vooral omdat je de foto's in één rijtje bij elkaar plaatst...
[ Voor 60% gewijzigd door tobiasvs op 20-01-2017 12:40 ]
Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl
Heel gaar, surrealistisch haast. De scheve bomen maken het plaatje helemaal af.sys64738 schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 21:42:
[afbeelding]
@Ehtweak, leuke details zo. Weinig op aan te merken
Jullie lijken daar beter weer te hebben dan hier in Finland, toch maar poging gewaagd voor wat winterse plaatjes. Blijft toch lastig met die sneeuw om de witbalans goed te krijgen, daarnaast zijn de meren hier enorme witte vlaktes geworden waar je eigenlijk niets mee kan.
Vond deze wel geslaagd:

Die witbalans zou ik met niet te druk om maken. Op auto laten staan en gewoon in RAW schieten dan kun je in post ongestraft je WB aanpassen naar smaak.
En je probeert ons toch niet wijs te maken dat Finland niet fotogeniek is hè?!?
sys64738 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 08:03:
En je probeert ons toch niet wijs te maken dat Finland niet fotogeniek is hè?!?

Hier in het noorden zijn het donkere dagen, voorlopig nog weinig sneeuw gezien.

Jep, het water was niet geheel vlak die dag, daarom een langere sluitertijd zodat de reflecties mooier tot zijn recht komenKabouterplop01 schreef op zondag 10 december 2017 @ 14:44:
die 2e vind ik prachtig, de kleur de symmetrie en de rots. beiden lange(re dan gemiddeld) sluitertijd?
@MattiB: De kleuren in de 2e zijn erg lekker om naar te kijken. De eerste heeft een mooie soort metallic blauwe zweem er over zitten die ik wel mag.
1.

2.

@shreklich Lekker symmetrisch en zijn ze ook nog eens zwart/wit gezet of toevallig zo?
Bij ons heeft het eigenlijk vanaf het begin af aan alleen maar gesneeuwd dus daar viel niet zoveel mee te doen, dus dan maar een beetje de macro stand gaan zoeken met sneeuwvlokken:

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8
Nikon D7200 | Nikon 18-55 | Nikon 55-200 | Sigma 50-500
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Omdat je nu 3 foto's plaatst waarvan 2 in z/w en eentje blauwig, valt die laatste wat uit de toon. Misschien een idee om die ook in z/w om te zetten?
Eentje in puur zwart/wit, van een paar jaar geleden, toen het echt koud (-22o) was:

ColdTree1 by Erik Haak, on Flickr
Vind het zelf ook altijd lastig.

FrozenTreeCLR by Erik Haak, on Flickr
of:

FrozenTreeBW by Erik Haak, on Flickr
Er valt voor beiden wat te zeggen. Maar zelf heb ik eigenlijk geen voorkeur.
[ Voor 39% gewijzigd door ehtweak op 12-12-2017 09:56 ]
Ik heb met zwart wit zitten spelen, maar heb nog geen goede 'gevonden'ehtweak schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:11:
@BlaTieBla aardige indruk van het barre weer!
Omdat je nu 3 foto's plaatst waarvan 2 in z/w en eentje blauwig, valt die laatste wat uit de toon. Misschien een idee om die ook in z/w om te zetten?
[...]
Ik ook niet, maar die laatste spreekt moj het meeste aan.BlaTieBla schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:57:
[...]
Ik heb met zwart wit zitten spelen, maar heb nog geen goede 'gevonden'. Omdat het niet als serie bedoeld is vond ik zelf de afwijking niet storend.
@shreklich Iets te contrasty voor mij.
@CasGas Niet je doorsnee winter platen maar wel lekker hoor. Bokeh is ook erg mooi maar een grote sneeuwvlok zou het echt afgemaakt hebben.
@BlaTieBla Die fietser is erg sterk. Inderdaad vechten tegen de elementen. Mooi.
@ehtweak Nee, die zwart-wit conversies doen het niet voor mij. Te onnatuurlijk denk ik. Die met blauwe lucht is stukken beter. Maar die had dan weer wat ruimer/wijdser gemogen.
Zelf ook lekker op stap geweest in de sneeuw maar niet heel veel moois geschoten. Ach, gewoon lekker buiten zijn word ik al blij van. Deze plaat vond ik nog wel leuk. Moeder en dochter die ook voor een rondje in het bos gingen. Die paraplu maakt de foto.

Hoewel simpel, vind ik het leuk onderstaande foto's toch hier te delen.

30-40cm sneeuw op Groot Heidestein:

Voor mooie sunrisers hoef je niet heel ver weg op vakantie blijkt maar weer (<1km van mijn huis)
@sys64738 mooi momentje, dat minipluutje als enig kleuraccent. Hoogstens jammer dat het niet in dezlefde positie staat als de mamaplu, maar je kan niet alles hebben.
@LA-384: heel herkenbaar gevoel - mijn foto's zijn ook nooit wat ik me ervan voorstel. Maar dat is een reden te meer om te blijven fotograferen. Denk overigens ook dat die boom ion vierkante uitsnede beter tot zijn recht komt.
@BlaTieBla: idd. mooie sfeer, voor mij ook een beetje hel - mis het zonsopganggevoel en de kleuren van de lucht een tikje.
@MattiB: Dacht eerst dat het een crop was op panorameformaat, realisserde me pas later dat de voorgrond sneeuw is. Mooi strak dus, dat pure wit met al die details van hety geboomnte erachter.
Hier geen sneeuwjachten, wel kou - en samen met de nodige nattigheid levert dat soms aardige winterbeelden op. Vooral als je niet te veel afstand houdt..
1. Oprukkende kou

2. IJsbloemen

3. Frozen death

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes