Toon posts:

fout tijdens laden van besturingssysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
GVD ik heb weer problemen met mijn pc.
Ik dacht, vandaag gooi ik xp erop naast vista. Dus xp home cd erin, ervan booten en verder. Op een gegeven moment vraagt ie naar de map waar xp moet komen, uiteraard kan ik niet \WINDOWS kiezen omdat ie dan over mijn vista installatie gaat. Dus ik typ een andere locatie (\WINDOWSXP) (duh.. kwam ik later achter), maar die is ongeldig. Dus ik sluit de setup af en de pc start opnieuw op. Nu komt er bericht: fout tijdens laden van besturingssysteem.

Dus (op dit moment ben ik ook wel wat aan het googlen) wat moet ik nu doen? Gewoon terug booten van de windows cd en windows xp installeren over vista? Of kan ik op een andere manier toch xp naast vista installeren?

ik heb maar 1 partitie.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:00

itsalwaysme

Graast voor DB

Volgens mij moet je eerst Windows XP installeren en daarna pas Windows Vista daarnaast.

Ik zou overigens ook 2 partities overwegen, voor elke Windows 1, werkt wat makkelijker.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Als je eerst onderzoek had gedaan had je nu niet dit soort problemen. Je moet eerst een oude os instaleren op partitie 1 bijv en dan de nieuwe os op partitie 2. De nieuwe os maakt dan automatisch een boot menu aan zo dat je kunt kiezen tussen deze os.

Verwijderd

Topicstarter
behoud ik mijn bestanden als ik nu xp erop zet?

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:21:
behoud ik mijn bestanden als ik nu xp erop zet?
Nee als ik jou was zou ik je hdd eruit halen, de dingen backupen die je wilt backupen. 2 partities maken en dan eerst winxp instaleren en dan winvista klaar. Als je nu verder gaat installeren ben je alles kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de partitie nu gedelete en ben er 2 aan het maken, 15gb voor xp en 35gb voor vista. Moet ik in de overige niet-gepartitioneerde ruimte ook een paritie maken zodat ik de overige 200gb van mijn hd kan gebruiken voor de rest?

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-12-2025
Misschien dat je iets aan deze link hebt/had : klik

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dit is wel een beetje basiskennis die je op meerdere plaatsen op dit forum bij kan werken.

Zo is er de OM FAQ / Beleid waar partitioneren aan de orde komt, en in onze Windows Clients - FAQ staat ook een flinke hoeveelheid nuttige zaken.

Je stelt een aantal vragen die met een beetje meer moeite van jouw kant (door je wat vertrouwder te maken met de materie) prima zelf te beantwoorden zijn.
Daarnaast is het je waarschijnlijk wel opgevallen dat het hier de gewoonte is je Windows versie ook in je topictitel te vermelden, maar dat zie ik ook niet.

Om die redenen ga ik je topic ook sluiten, en vraag je de Windows Clients - Policy nog eens te lezen zodat je bij een volgende keer ook weet waar je aan moet denken voor je een topic aanmaakt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.