Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 16.870 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Vince22 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 10:49:
offtopic: Potje doen straks?

Zwaar weekend achter de rug maar kwam toch ff wat melden... dit weekend Uncharted gespeeld, uitgespeeld en kan er maar 1 ding over zeggen.. _/-\o_

Net DS3 besteld bij dezelfde store als jij Nudie... 4 dagen levertijd was het? :9
Ik heb mijn DS3 afelopen zondag ook bij dezelfde handelaar besteld, dus ik hoop m deze week nog binnen te krijgen. Ik heb gisteren in ieder geval al een bevestiging gehad dat ie verstuurd is.

Gisteren ook CoD4 binnen gekregen en ik moet zeggen dat ik m tot nu toe wel aardig vind. Ik heb m nog maar even kunnen spelen dus ik moet er nog echt inkomen :)
Ik ga eerst AC en R&C uitspelen voordat ik serieus aan CoD4 begin, want anders ga ik teveel door elkaar spelen. En dan komt deze week ook nogeens Uncharted binnen, zucht... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 27-11-2007 11:46 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De preview van The Orange Box voor PS3 is overigens nog niet heel verkeerd, op IGN. De framerate is niet zo stabiel als op de 360, maar het scheelt niet zoveel. En in belichting is het dan weer wat beter op de PS3. Metname episode two zou last hebben van framedrops in sommige delen. Al met al niet heel negatief dus. Maar het blijft een preview en geen review. En mijn ervaring leert dat die bij IGN niet altijd kloppen met de werkelijkheid.

[ Voor 6% gewijzigd door Shiver23 op 27-11-2007 11:52 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 10:15

Dxue

PSN:EvilDrunk

Shiver23 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:47:
De preview van The Orange Box voor PS3 is overigens nog niet heel verkeerd, op IGN. De framerate is niet zo stabiel als op de 360, maar het scheelt niet zoveel. En in belichting is het dan weer wat beter op de PS3. Metname episode two zou last hebben van framedrops in sommige delen. Al met al niet heel negatief dus. Maar het blijft een preview en geen review. En mijn ervaring leert dat die bij IGN niet altijd kloppen met de werkelijkheid.
zijn ze te positief of negatief? te negatief is nooit erg :)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Over het algemeen zijn ze in previews niet heel kritisch, wat vervolgens bij reviews wel anders kan zijn. Mooi voorbeeld daarvan is AC waar ze in de previews heel lyrisch waren en in de review toch wel erg veel minpunten vonden. Dat is de reden dat ik een beetje huiverig ben. Maar misschien valt het mee.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

nudie schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:30:
Grootste oorzaak voor shitty ports en het feit dat we ingame XMB nog niet hebben is volgens mij t feit dat het aardig wat optimalisatie kost om dat ivm het geheugen te regelen. Dat is ook het enige wat ik Sony verwijt. Ik weet dat 512mb (2x256mb) geheugen voldoende is als je alles op je Cell dumpt en dat werkt ook perfect (1st party titles) echter het had denk ik het eerste jaar voor Sony een stuk geholpen als ze 512mb normaal geheugen erin hadden gedaan en dan nog 256mb voor de RSX/GPU. Maargoed ze waren druk bezig dat ding zo goedkoop mogelijk (Ja 600EUR was goedkoop) neer te zetten zonder al te veel verlies te maken dus het is hun vergeven. Maar het had de ports een stuk beter gemaakt denk ik.
Ware het niet dat het behoorlijk duur geheugen is. De grafische chip heeft GDDR3 ofzo maar het systeem geheugen is XDR van rambus. Zeker omdat de Cell grote bandbreedte nodig heeft om gevoed te worden is "normaal" geheugen bijna niet haalbaar en is XDR de beste optie maar...het is duur!

Dus daarom ook maar 256Mb, zou leuk zijn als het meer was maar ja! Economisch moet het biggetje ook eten. Het lijkt zo makkelijk om 1Gbyte als minimum te verwachten maar in de console wereld is alles zoveel meer geoptimaliseert dat ze op zich met 2x256 of zouden moeten kunnen!

Weet je dat de Playstation 2 grafische chip geheugen aanspreekt over een 2560bits bus. Oh ja..dan praat je over bandbreedte die ze zelf vandaag de dag nog moeilijk eruit kunnen persen alleen maar doordat ze zo'n opzet gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door swampy op 27-11-2007 12:24 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Na de CPU gaan ze nu ook met de RSX overschakelen op 65nm:
RSX Shrinks Next Month

According to a report from Nikkei late last week, Toshiba is planning on switching manufacturing of the PlayStation 3's RSX graphics processor to a 65nm process next month. Currently, the chip is manufacturing using a 90nm process, the same as it's been since the system's launch.

A smaller die size for the chip can mean cheaper production costs and less heat, contributing to lower prices for the consumer, and a quieter, more reliable PS3 system.

The latest versions of the system's Cell CPU are being manufactured using a 65nm process. It is widely believed that the switch to 65nm for the Cell is one of the main reasons Sony was able to drop the PS3's price down to $399 in time for the holidays.

Nikkei also reports that Toshiba is planning on beginning manufacturing at 45nm in the latter half of the next fiscal year, and speculates that the RSX and other PlayStation 3 chips are prime candidates for the new line.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
swampy schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 12:21:
[...]

Ware het niet dat het behoorlijk duur geheugen is. De grafische chip heeft GDDR3 ofzo maar het systeem geheugen is XDR van rambus. Zeker omdat de Cell grote bandbreedte nodig heeft om gevoed te worden is "normaal" geheugen bijna niet haalbaar en is XDR de beste optie maar...het is duur!

Dus daarom ook maar 256Mb, zou leuk zijn als het meer was maar ja! Economisch moet het biggetje ook eten. Het lijkt zo makkelijk om 1Gbyte als minimum te verwachten maar in de console wereld is alles zoveel meer geoptimaliseert dat ze op zich met 2x256 of zouden moeten kunnen!

Weet je dat de Playstation 2 grafische chip geheugen aanspreekt over een 2560bits bus. Oh ja..dan praat je over bandbreedte die ze zelf vandaag de dag nog moeilijk eruit kunnen persen alleen maar doordat ze zo'n opzet gebruiken.
Ah okay, bedankt :) Klinkt erg logisch!

@Vince22, zondag besteld, woensdag in huis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 109288 schreef op maandag 26 november 2007 @ 18:45:
Is er een telefonische helpdesk voor de PS3? Kan niets vinden op de site
Achter in het boekje van een game staat het telefoonnr.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Eindelijk:
Nu officieel aangekondigd een patch voor de PS3-versie die het bevriezen/vastlopen van de game op moet lossen:

Patch voor PS3-versie Assassin's Creed aangekondigd

Enne op naar deeltje 16 nu we weer over de 1000 posts zijn? :)

Edit:
Ik heb niets gezegd :X

Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 16

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 27-11-2007 13:04 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.