[Discussie] Algemene data-abonnementen deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 58.549 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Bert2000 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:37:
[...]

[mierenneukerij]
geeneens bestaat niet, gelieve "niet eens" te gebruiken. ;)
[/mierenneukerij]
[/vindthettochwelgrappig-mode]
Top Bert2000! Als we nog even zo doorgaan, dan wordt dit forum nog eens intellectueel:P
[/vindthettochwelgrappig-mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
Laten we het wel ontopic houden hey :) .

Straks krijgen jullie een dyslectisch (+ taalkundig achtergesteld) modje op je dak. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door SirNobax op 28-12-2007 11:35 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Modbreak:Het Nederlands Dictee is al afgelopen. En mocht je graag willen schermen over hoe goed je ben, ga dan maar eens naar Vlaanderen. Die zijn toch altijd beter dan de Nederlanders.

Voor de rest: Wij zijn hier geen forum voor interlectuelen, maar ook zeker niet voor mensen die MSN/BrEeZaH-taal schrijven.

Wij verachten dat mensen de moeite nemen om hun post duidelijk te maken. Interpunctie, hoofdletter etc.. is dan ook zeer gewenst. Maar op kleine fouten moeten we geen zout leggen. d/t fouten maar ik zelf ook onwijs vaak, maar ben toch van mening dat mijn post toch (redelijk) te lezen is :)

Please, ontopic verder

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-E
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 12:59
Voor diegenen die het gemist hebben:
nieuws: Vodafone verlaagt tarieven mobiel internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:17
Alleen wel:
"Het aanbod geldt echter niet voor gebruikers die via een mobiel toestel 'onbeperkt' internetten."

dus heeft alleen nut voor de USB modems...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:08:
Ik wil dus misschien ook wel even een Internet abbo nemen voor mijn N73.
Heb een Hi abbo en wil eindeloos online nemen van hi (die van 9,95 p/m).

Nou lees ik wel van die rare limieten.
Ik ga het voornamelijk gebruiken voor Streaming Muziek (via shoutcast denk ik), misschien ook YouTube, maar ook e-mail (Gmail) en gewoon beetje doelloos surfen enzo.

Is dit wel een beetje mogelijk op die Hi Eindeloos Online?

En werkt dat internet nou via UMTS of GPRS?

Heeft iemand ook een beetje ervaring met deze abonnement en kan hij zn bevindingen ervan geven?
Kan iemand dit nog graag voor mij beantwoorden a.u.b.? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:10:
[...]

Je kan gewoon doen wat je schreef, geen probleem. Gmail checken via je browser (alsmede via POP) valt binnen de bundel. Ik ben er alleen nog niet achter of checken via IMAP er ook binnen valt. Alleen let op:
Voor jouw data verbruik geldt geen vaste data limiet. De enige beperking die Hi stelt is dat je niet regelmatig tien keer zo veel (of meer) data verkeer verbruikt dan het gemiddelde van alle overige gebruikers van Eindeloos online. Hierdoor ben je in staat om zonder zorgen te surfen en te e-mailen vanaf je mobiele telefoon.

En:
Indien je geen normaal gebruik maakt van Eindeloos online (zie 1) zal Hi je hierover informeren en verzoeken het gebruik aan te passen. Hierbij geven wij tevens aan wat het gemiddelde dataverbruik van alle overige abonnees van Eindeloos online is. Je krijgt minimaal 2 keer de kans om jouw gebruik aan te passen. Indien je ondanks onze verzoeken blijvend geen normaal gebruik maakt van Eindeloos online, heeft Hi het recht het abonnement te beëindigen en jou een aanbod te doen voor een opvolgend abonnement.

Het werkt met zowel GPRS als UMTS/HSDPA alleen de snelheid is gelimiteerd.
Bij Eindeloos online geldt een maximale download snelheid van 128 kbit/seconde. Daarnaast geldt een maximale upload snelheid van 64 kbit/seconde.
Ik had HI maar ben overgestapt naar Vodafone omdat zij niet de snelheid limiteren.

(Overigens allemaal te vinden op www.hi.nl)

[ Voor 27% gewijzigd door GoTyce op 29-12-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:10:
[...]

Cloudje schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:40:
[...]

Je kan gewoon doen wat je schreef, geen probleem. Gmail checken via je browser (alsmede via POP) valt binnen de bundel. Ik ben er alleen nog niet achter of checken via IMAP er ook binnen valt. Alleen let op:
Voor jouw data verbruik geldt geen vaste data limiet. De enige beperking die Hi stelt is dat je niet regelmatig tien keer zo veel (of meer) data verkeer verbruikt dan het gemiddelde van alle overige gebruikers van Eindeloos online. Hierdoor ben je in staat om zonder zorgen te surfen en te e-mailen vanaf je mobiele telefoon.

En:
Indien je geen normaal gebruik maakt van Eindeloos online (zie 1) zal Hi je hierover informeren en verzoeken het gebruik aan te passen. Hierbij geven wij tevens aan wat het gemiddelde dataverbruik van alle overige abonnees van Eindeloos online is. Je krijgt minimaal 2 keer de kans om jouw gebruik aan te passen. Indien je ondanks onze verzoeken blijvend geen normaal gebruik maakt van Eindeloos online, heeft Hi het recht het abonnement te beëindigen en jou een aanbod te doen voor een opvolgend abonnement.

Het werkt met zowel GPRS als UMTS/HSDPA alleen de snelheid is gelimiteerd.
Bij Eindeloos online geldt een maximale download snelheid van 128 kbit/seconde. Daarnaast geldt een maximale upload snelheid van 64 kbit/seconde.
Ik had HI maar ben overgestapt naar Vodafone omdat zij niet de snelheid limiteren.

(Overigens allemaal te vinden op www.hi.nl)
Ik heb nu zelf een weekje Eindeloos Online van HI en wat ik heb begrepen is dat streaming van muziek en video's NIET in de Eindeloos Online bundel vallen maar als extra kosten in rekening worden gebracht: http://www.hi.nl/web/show/id=105136 (#4 van FUP)
Hoe streng ze hier precies mee zijn weet ik eigenlijk niet, ik lees namelijk van verschillende mensen dat ze er gewoon op los streamen.. ik doe er nu zelf even voorzichtig mee.. misschien dat ik een fimpje stream en de eventuele kosten(?) afwacht, tot nu toe heb ik alleen nog maar filmpjes gedownload.
Zou het trouwens erg vreemd vinden als dit wel het geval is, volgens mij is HI dan de enige provider waarbij het streamen niet binnen de bundel valt.. niet echt slim lijkt me.. Maja als je al eenmaal een abbo heb bij Hi, heb je weinig keus :(
(Behalve een prepaid kaartje kopen bij een andere provider zodat je via die provider een bundel kan nemen, maar vind ik erg omslachtig)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2007 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/huh.PNG

En ik maar denken dat ik de vorige keer 100MB erdoorheen had gejast, ...klop geen drol van die Telfort software.

HUAWEI E220 Bezitters, U bent gewaarschuwd ! ! !

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 21:20
Diëla schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:13:
[...]

[...]

Ik heb nu zelf een weekje Eindeloos Online van HI en wat ik heb begrepen is dat streaming van muziek en video's NIET in de Eindeloos Online bundel vallen maar als extra kosten in rekening worden gebracht: http://www.hi.nl/web/show/id=105136 (#4 van FUP)
Hoe streng ze hier precies mee zijn weet ik eigenlijk niet, ik lees namelijk van verschillende mensen dat ze er gewoon op los streamen.. ik doe er nu zelf even voorzichtig mee.. misschien dat ik een fimpje stream en de eventuele kosten(?) afwacht, tot nu toe heb ik alleen nog maar filmpjes gedownload.
Zou het trouwens erg vreemd vinden als dit wel het geval is, volgens mij is HI dan de enige provider waarbij het streamen niet binnen de bundel valt.. niet echt slim lijkt me.. Maja als je al eenmaal een abbo heb bij Hi, heb je weinig keus :(
(Behalve een prepaid kaartje kopen bij een andere provider zodat je via die provider een bundel kan nemen, maar vind ik erg omslachtig)
De helpdesk is er ook erg vaag over maar ik heb al aardig wat muziek gestreamed en een paar RTSP streams bekeken zonder extra kosten :)

Je moet alleen niet aan de internet instellingen gaan zitten want ik had even mn oude wap proxy erin gezet en dat koste me wel 14 cent voor 0.5 MB gestreamde video ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Ik wil met een maand een HTC Touch Cruise kopen met daarbij een internet abonnement.
Nu wil ik graag het volgende weten: tot hoever kun je streamen met een PIT abonnement? Is T-mobile met HSDPA op een HTC Touch Cruise (veel??) sneller dan GPRS op mijn HTC P3300 (Artemis)? Dit kan ik uit de tabellen in de OP niet echt goed opmaken.

Is dit (grote voetbalfan ;)) goed te streamen met een PITabbo met HSDPA?

Alvast bedankt! :>

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

Pinobigbird

doesn't share food!

Livia schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:14:
Ik wil met een maand een HTC Touch Cruise kopen met daarbij een internet abonnement.
Nu wil ik graag het volgende weten: tot hoever kun je streamen met een PIT abonnement? Is T-mobile met HSDPA op een HTC Touch Cruise (veel??) sneller dan GPRS op mijn HTC P3300 (Artemis)? Dit kan ik uit de tabellen in de OP niet echt goed opmaken.

Is dit (grote voetbalfan ;)) goed te streamen met een PITabbo met HSDPA?

Alvast bedankt! :>
Die stream is 64kb/s, oftwel gelijk aan de maximale snelheid van HSDPA van T-Mobile PIT (correct me if I'm wrong). GPRS is maximaal 54 kb/s, dus dat zal niet zonder haperingen lukken.

Bedenk wel, 1 uur luisteren op 64kb/s is 18,125MB per uur. Denk aan je datalimiet als je dit vaak wilt gaan doen.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SirNobax schreef op zondag 30 december 2007 @ 01:55:
[afbeelding]

En ik maar denken dat ik de vorige keer 100MB erdoorheen had gejast, ...klop geen drol van die Telfort software.

HUAWEI E220 Bezitters, U bent gewaarschuwd ! ! !
Wellicht rekent die telfort software er de communicatie van je modem er ook nog eens bij, dus niet zoals windows doet, het alleen-naar-buiten-verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia

Livia

Sleep

Pinobigbird schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:30:
[...]

Die stream is 64kb/s, oftwel gelijk aan de maximale snelheid van HSDPA van T-Mobile PIT (correct me if I'm wrong). GPRS is maximaal 54 kb/s, dus dat zal niet zonder haperingen lukken.

Bedenk wel, 1 uur luisteren op 64kb/s is 18,125MB per uur. Denk aan je datalimiet als je dit vaak wilt gaan doen.
Nouja, als het niet zonder haperingen kan, heeft het toch geen nut ;( :P
Knijpt T-Mobile de HSDPA verbinding dan zodanig dat je bijna op GPRS-snelheid uit komt? Ik snap namelijk niet dat de verschillen tussen beide verbindingstypen zo klein kunnen zijn? :?

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Livia schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:35:
[...]
Nouja, als het niet zonder haperingen kan, heeft het toch geen nut ;( :P
Knijpt T-Mobile de HSDPA verbinding dan zodanig dat je bijna op GPRS-snelheid uit komt? Ik snap namelijk niet dat de verschillen tussen beide verbindingstypen zo klein kunnen zijn? :?
T-Mobile levert mij geen HSDPA hoor, wel UMTS wat inderdaad gecapped is op 64kbit (vroegah 80kb/s maar daar zijn ze nu dus ook van afgestapt :( )

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
T-Mobile levert wel degelijk HSDPA ;)

http://forum.pocketinfo.n...iet-bellen-hsdpa-kpn.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Goed lezen:
T-Mobile levert mij geen HSDPA hoor
;)

/me Sir Nobax heeft een T-Mobile PIT abbo + Vodafone Prepaid Internet blox die hij weer op een Telfort branded Huawei E220 modem gebruik, jaja.

[ Voor 19% gewijzigd door SirNobax op 30-12-2007 22:29 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia

Livia

Sleep

Is er iemand hier die een Vodafone abonnement heeft en mij uit kan leggen hoe streng ze zijn met het gebruiken van zorgenloos internetten aansluitenop de laptop. En waar VOIP en SMSoIP voor staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
"En waar VOIP en SMSoIP voor staan?"

Je kon natuurlijk google gebruiken, maarja.

VOIP = via het internet bellen met bv. skype
SMSoIP = sms'en via het internet

Beide zijn goedkoper dan standaard (als je het juistste proggy heb), en een telco verdiend hier niet aan, dus vandaar dat het 'verboden' is.

Ik heb nu al een paar weekjes Vodafone in gebruik, ik zal het over ~10 dagen weten, dan is mijn 1ste maand voorbei.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia

Livia

Sleep

Na wat zoek werk ben ik erachter dat T-Mobile het meeste korting geeft op de HTC Touch Cruise.
Echter: GPRS heeft een max download snelheid van 54 kb/s.
bij HSDPA van T-Mobile is de snelheid 64/16 Kbit/sec.
Dan is de snelheid bijna niks sneller als ik nu heb op mijn P3300 met GPRS.
Of zie ik dat verkeerd,?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Livia schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 13:43:
Na wat zoek werk ben ik erachter dat T-Mobile het meeste korting geeft op de HTC Touch Cruise.
Echter: GPRS heeft een max download snelheid van 54 kb/s.
bij HSDPA van T-Mobile is de snelheid 64/16 Kbit/sec.
Dan is de snelheid bijna niks sneller als ik nu heb op mijn P3300 met GPRS.
Of zie ik dat verkeerd,?
Dat zie je helemaal goed.
Wil je sneller mobiel internet, dan zou je T-Mobile Internet Totaal Plus (1,8 Mbps) voor € 69,50 kunnen nemen, of Vodafone Zorgeloos Internet Blox (ook 1,8 Mbps) voor € 9,50.
Het is wat jij belangrijker vindt: iets meer korting op je toestel bij T-Mobile óf sneller internet bij Vodafone.

[ Voor 11% gewijzigd door Pinobigbird op 02-01-2008 13:51 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over vodafone mijn eerst maand zorgeloos internet loopt bijna af dus moet ik dan weer een smsje sturen om het aan te doen of hoeft dat niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Prepaid wel, als je een abo hebt wordt de blox automatisch verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je nou wel of niet IMAP gebruiken met Hi Eindeloos online? Want dat is wel een voorwaarde voor mij :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Niet online

GoTyce

B S U R

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 15:11:
Kan je nou wel of niet IMAP gebruiken met Hi Eindeloos online? Want dat is wel een voorwaarde voor mij :P.
Het werkt wel ik weet alleen niet of er extra hiervoor wordt berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIERAAP
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-07 12:38
Is bekend of bij Telfort Pushmail wel is toegestaan??

Of bij Vodafone?
Bij Vodafone kan ik namelijk niks vinden wat specifiek erop wijst dat het niet is toegestaan?

Tot je ogen in de grindbak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb al een tijdje een imap open staan met imap idle (melding bij nieuw bericht, push dus :) ) en dat werkt prima. Ook geen bericht gehad dat het niet mag of wat dan ook dus zal wel goed zijn. Zowieso verbruikt het nou niet echt veel data, minder dan om de 5 minuten pollen of je mail hebt dus voor hun is het ook goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BIERAAP
  • Laatst online: 09-07 12:38
Sick Nick schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:00:
Ik heb al een tijdje een imap open staan met imap idle (melding bij nieuw bericht, push dus :) ) en dat werkt prima. Ook geen bericht gehad dat het niet mag of wat dan ook dus zal wel goed zijn. Zowieso verbruikt het nou niet echt veel data, minder dan om de 5 minuten pollen of je mail hebt dus voor hun is het ook goedkoper.
Is dit bij Vodafone??
Of Telfort?

Tot je ogen in de grindbak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

vodafone aangezien ik geen trek meer had in een trage verbinding. 2 jaar PIT gehad, na het 1e jaar werd dat geknepen op 64 kbit en dat is nu nog zo... Nu bij vodafone gewoon een vlotte hsdpa verbinding, haal 130 KB/sec ipv de magere 5 KB/sec die ik eerst had :) Sites openen zo veeeeeel sneller en plaatjes zijn nu weer fijn ipv irritant traag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
ik zit op dit moment bij orange (icm met orange world), internetten gaat prima (ook nette snelheid van 50KB/ps). maar voor de andere services heb ik de access point "internet access" nodig en dan valt het onder de 25mb data limiet. hier wil ik dus nu graag vanaf. ik wil bijvoorbeeld altijd online zijn met fring zonde gezeur. nu kan ik ivm de fusie van orange en tmobile ook makkelijk overstappen en zint het "absoluut geen data limiet" van tmobile me wel. dus lekker voip gebruiken en dus goedkoop bellen. Het enige wat ik me afvroeg is: is 64kb/ps genoeg voor fring/voip of moet je dan toch pit+ hebben (en is dat al genoeg. en als ik tmobile flex neem, komen die pit kosten er dan bij of worden die van mijn "flex beltegoed" afgeschreven.
(nijg overigens al naar pit+ omdat ik ook graag video/audio wil streamen)
bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-09 10:55
Aangezien ik ook over een tijdje tegen een nieuwe abbonnement keuze aan loop vraag ik jullie dus hier even om advies, ik zit namelijk aan de ene kant te kijken naar Hi, bij hen krijg ik namenlijk een redelijke korting op de P1i en is de prijs per sms vrij laag, de snelheid is echter `slechts` 128/64 kbit.
Daarom kijk ik aan de andere kant ook naar vodafone, maar daar is de korting op het toestel niet zo groot en de prijs per sms en per minuut bellen is weer wat hoger...(en de P1i heeft geen HSDPA, slechts UMTS) Ik verwacht vooral van de verbinding gebruik te gaan maken voor MSN, af en toe mail checken en wat sites bezoeken (gelukkig geen radio streamen, want er zit al een fm tuner in) en dit dan vooral als ik niet thuis of op school ofzo ben (dit valt dus nog wel mee) omdat ik daar toch wel op het WIFI kan
Alvast bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een leuke (nou eigenlijk niet zo) grap van Hi.

Ik heb op 31 december gebeld om een Eindeloos Online Bundel af te sluiten van Hi.
Die man stelde voor om em op 1 januari in te laten gaan ivm met maandelijkse kosten, dus ik ging daarmee akkoord.
Heb netjes half uur na dat gesprek alle instellingen voor mijn N73 binnen gekregen.

Ik dus vanaf 1 januari mooi internetten, dingen testen je weet wel..

Ik dacht ik kijk vanmorgen eens hoeveel belminuten ik nog over heb op mijn Hi (dan moet je saldo smsen naar 1244). Krijg een smsje terug:
Genoeg belminuten. Krijg ik nog een smsje:

Melding Hi Soms Online:
Vebruik 46,680MB t.w.v. €112,69 sinds factuur 17 december.

Ik meteen weer bellen naar dat nummer waar ik die bundel heb afgesloten.
Ik vertel mijn verhaal, hij kijkt in het systeem en ziet ook idd dat die bundel niet geactiveerd is.

Heeft hij alsnog dat opnieuw ingevoerd voor me en ik zeg hoe zit het dan, want ik heb al gebruik gemaakt van dat internet sinds 1 januari. Beloofde hij me dat KPN/Hi dit waarschijnlijk niet zal verrekenen en anders krijg je dat geld terug.

Muah schrok best wel toen ik ook nog dat bedrag zag staan en dat die *** niet even me Eindeloos Online Bundel heeft geactiveerd.

Maarja heb ikdus vandaag ee nbevestiging gehad met he volgende:

U heeft ons gevraagd om de abonnementsvorm of de opties op uw mobiele aansluiting te wijzigen. Onderstaande wijziging is verwerkt.
Mobiel nummer 06-********
Hi Eindeloos Online, Actie 1 mnd gratis, 0 jaar

Ik weet ook niet wat dat nou precies betekend, Hi 0 jaar 1 maand gratis.

Me abbo loopt af eind december dus dat het niet een hele jaar is neem ik aan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
Diëla schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:13:
[...]

[...]

Ik heb op 31dec telefonisch een n95 8gb besteld via Hi. Die man aan de telefoon zei dat streaming enzo wel binnen de bundel valt, dit heb ik nog nadrukkelijk nagevraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Startpost geupdate met snelheidsverhoging T-Mobile. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 17:28

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:06:
Startpost geupdate met snelheidsverhoging T-Mobile. :)
Eindelijk is T-Mobile weer gelijkwaardig met de concurrentie die al langer op 128Kbit down zat. En als ze die 128KBit ook echt altijd halen zou het helemaal mooi zijn. UMTS en HSDPA verbindingen zitten vaak een stuk lager dan de aangegeven snelheid (HSDPA verbinding met slechts 25KByte/sec om maar iets te noemen).

En nog steeds echt onbeperkt _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door Mars Warrior op 04-01-2008 09:36 ]

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Livia

Livia

Sleep

Mars Warrior schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:33:
[...]

Eindelijk is T-Mobile weer gelijkwaardig met de concurrentie die al langer op 128Kbit down zat. En als ze die 128KBit ook echt altijd halen zou het helemaal mooi zijn. UMTS en HSDPA verbindingen zitten vaak een stuk lager dan de aangegeven snelheid (HSDPA verbinding met slechts 25KByte/sec om maar iets te noemen).

En nog steeds echt onbeperkt _/-\o_
Hoe zit het met de verdere voorwaarden van T-Mobile. In de vorm van VOIP, Streaming, en aansluiten op laptop, beeldbellen, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Livia schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:20:
[...]

Hoe zit het met de verdere voorwaarden van T-Mobile. In de vorm van VOIP, Streaming, en aansluiten op laptop, beeldbellen, enz.
Totaal geen beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Laatst online: 04:05

itarix

404 soul not found

kom laten we allemaal gaan testen.
om te kijken of zelfs gprs er op vooruitgaat heb ik mijn gprs snelheid getest.
heb net niet umts in mijn huis

Ik heb mijn test via de volgende website gedaan:

http://www.dslreports.com/mspeedtest

4/1/2008

toestel mda vario III (kaiser)
3strepen gprs bereik

bestands grote: 100kb
snelheid: 47kbit/sec
latency: 1.204sec
download tijd: 18.176sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Cloudje schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 16:56:
[...]

Het werkt wel ik weet alleen niet of er extra hiervoor wordt berekend.
Wordt niet extra berekend, tenminste, ik heb er nog geen kosten van gezien, en ik maak er nu een paar maanden (sinds ik de boel gefixed heb weten te krijgen bij KPN) gebruik van.

Wel makkelijk, even snel mail checken terwijl je in de kroeg zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1800
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-09 15:29
Wat dacht je hiervan,
December mijn vodafone simonly verlengt met een jaar, halen ze ongemerkt de blox eraf. half december zie ik tot mij schrik dat de datakosten al op bijna 400 euro zitten. ik heb gebeld en er is een creditering aangevraagd. maar ik heb tot nu toe nog niks gehoord. dus wees gewaarschuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itarix schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 23:10:
kom laten we allemaal gaan testen.
om te kijken of zelfs gprs er op vooruitgaat heb ik mijn gprs snelheid getest.
heb net niet umts in mijn huis

Ik heb mijn test via de volgende website gedaan:

http://www.dslreports.com/mspeedtest

4/1/2008

toestel mda vario III (kaiser)
3strepen gprs bereik

bestands grote: 100kb
snelheid: 47kbit/sec
latency: 1.204sec
download tijd: 18.176sec
Toestel Nokia N73
Hi Eindeloos Online i.c.m. UMTS

Bestandsgrootte: 100kB
Snelheid: 85kbit/sec
Latency: 0.66s
Download tijd: 9.956s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Treo 750
Vodafone 'Zorgelijk Internet' HSDPA

Bestandsgrootte: 1MB
Snelheid: 495 kbit/s
Latency 0.55s

Met Telfort (toen het nog goed werkte) haalde ik steevast 360 kbit/s met UMTS. Dus zo'n grote stap voorwaarts is het niet, HSDPA. Je mobieltje kan qua CPU-power eigenlijk ook niet veel meer aan.

[ Voor 48% gewijzigd door Stereotomy op 05-01-2008 15:12 ]

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Laatst online: 10-09 21:26
Ik zat het topic met interesse te volgen. Ik moet binnenkort wat HTML bestanden en wat mailtjes sturen via een pc door in te bellen via mijn mobiel. Ik heb een Nokia N70 met de laatste firmware, en recenste pc suite van Nokia en dan de beschikking over een data kabel of bluetooth verbinding. En een simonly abbo bij Vodafone.
Nu wil ik via die internet Blox de gegevens versturen, maar dat abbo is niet van toepassing voor je pc als moden, en kost bij navraag:
"De kosten van de verkeers informatie vallen inderdaad binnen de mobiele
internet blox. De kosten die u maakt als u u toestel als modem instelt
is 2 euro per mb."
Daar heb ik dus geen zin in, nu lees ik dat je ook de gegevens echt via je mobiel kunt laten lopen zodat het niet als modem gezien wordt. Wat zou ik daar voor moeten doen, en welke software komt daar bij kijken? Of is het alleen een kwestie van life.vodafone als proxy op te geven?

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

L1800 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 09:07:
Wat dacht je hiervan,
December mijn vodafone simonly verlengt met een jaar, halen ze ongemerkt de blox eraf. half december zie ik tot mij schrik dat de datakosten al op bijna 400 euro zitten. ik heb gebeld en er is een creditering aangevraagd. maar ik heb tot nu toe nog niks gehoord. dus wees gewaarschuwd.
Deze grap had ik het een paar weken geleden over.
Ik kwam er per toeval via My Vodafone vlug achter en had 'gelukkig' nog niet veel dataverkeer, alleen vaak verbinding gemaakt voor even, en dat kost elke keer 75 cent (20x per dag gaat zoiets hard)
Bij mij bleef het op 100e hangen, en ik heb na HEEL lang gezeur 25 teruggekregen..
Voor een fout van hun, vind ik dat nog steeds belachelijk.
En ik vroeg me meteen af hoe het zou zijn gegaan als het bedrag veel hoger was geweest, zoals bij jou, dus laat de uitkomst hier nog maar eens weten?!

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
"De kosten van de verkeers informatie vallen inderdaad binnen de mobiele
internet blox. De kosten die u maakt als u u toestel als modem instelt
is 2 euro per mb."
Waar staat dat het 2 euro per mb kost, als je je telefoon als modem gebruikt ?
Dan heb ik namelijk een hoge rekening volgende maand.

Dit zou echt belachelijk zijn, om het maar even heel erg netjes te zeggen.

[ Voor 56% gewijzigd door BladePHQ op 05-01-2008 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
BladePHQ schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:38:
[...]

Waar staat dat het 2 euro per mb kost, als je je telefoon als modem gebruikt ?
Dan heb ik namelijk een hoge rekening volgende maand.

Dit zou echt belachelijk zijn, om het maar even heel erg netjes te zeggen.
Dat zeiden ze bij de helpdesk, ik kon het niet terug vinden in de algemene voorwaarden. Daarin staat alleen dat je je mobiel niet als modem voor je pc/laptop mag gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Volgens mij hebben hier al wat tweakers de telefoon als modem gebruikt en daar geen problemen mee gekregen.

Ik heb zelf voor de zekerheid een prepaid kaartje met blox gekocht, zodat ik me daar in het vervolg geen zorgen om hoef te maken.

Vraag me zowiezo af hoe ze dat willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
BladePHQ schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:44:
Volgens mij hebben hier al wat tweakers de telefoon als modem gebruikt en daar geen problemen mee gekregen.

Ik heb zelf voor de zekerheid een prepaid kaartje met blox gekocht, zodat ik me daar in het vervolg geen zorgen om hoef te maken.

Vraag me zowiezo af hoe ze dat willen zien.
Buiten het feit hoe ze het kunnen opmerken kan het natuurlijk ook "bang makerrij" zijn van gebruik je mobiel niet als modem, dat is duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schuit24
  • Laatst online: 20-06 20:09
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 13:05:
[...]

Toestel Nokia N73
Hi Eindeloos Online i.c.m. UMTS

Snelheid: 85kbit/sec
Latency: 0.66s
Download tijd: 9.956s
Toestel: Nokia E61i
Hi eindeloos Online icm UMTS

Snelheid: 90kbit/sec
Latency: 0.615s
Download tijd: 9.442s/l time

Locatie Zoetermeer, mast: leidescheveen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat vodafone je idd alleen maar bang wilt maken, ik heb het gebruikt met prepaid en heb in mijn 1e maand zeker 5 gb verbruikt heb alle regels overtreden en heb NOG geen waarschuwing ofzo gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
@ TS. Vodafone heeft nieuwe databundels, misschien wel intressant om mee te nemen :)

http://www.vodafone.nl/za...ct_datacard/wat_kost_het/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 16:47
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:53:
Ik denk dat vodafone je idd alleen maar bang wilt maken, ik heb het gebruikt met prepaid en heb in mijn 1e maand zeker 5 gb verbruikt heb alle regels overtreden en heb NOG geen waarschuwing ofzo gehad
hoe willen ze je met prepaid waarschuwen behalve via een smsje? ze hebben geen van je gegevens of wat dan ook en kunnen dus ook niet zomaar kosten in rekening brengen. in tegenstelling met een abbonoment, waarmee ze alles van je weten. ik denk dat als je een keer van plan bent 5gb te gaan gebruiken je ook het beste vodafone prepaid kaartje kunt halen

edit: misschien zit ik er wel helemaal naast maar zo intrepeteer ik het iig

[ Voor 5% gewijzigd door cuberob op 05-01-2008 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Ik heb een beetje last van bout-snelheden met mijn Vodafone pre-paid ding. Ik krijg ook maar 1-2 streepjes HDPA. Lokatie R'dam zuid.

Download
14.9 KByte/sec (=119 kbps)
Upload
7.1 KByte/sec (=57 kbps)
74.0 Conn/min

Over een paar dagen fietst mijn ongelimiteerde PIT dus het HSDPA netwerk van Vodafone eruit. Ik zal eens wat klooien met verlengkabels, kijken of ik wat beter bereik krijg.

[edit]

Oh, en het netwerk knalt er om de haverklap uit. :(

[ Voor 7% gewijzigd door SirNobax op 05-01-2008 19:19 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaannO schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:59:
@ TS. Vodafone heeft nieuwe databundels, misschien wel intressant om mee te nemen :)

http://www.vodafone.nl/za...ct_datacard/wat_kost_het/
Check, ga ik zo even doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zit met een keuze-probleem: Internet-abonnement van Telfort Surf&Mail of T-Mobile PIT, beide EUR 10,-.

Ik ben al ruim 2 jaar tevreden Telfort klant. Ik ben echter niet tevreden over de snelheid van het internet. EDGE is gestopt, ik heb geen UMTS toestel dus ik internet via GPRS. Speedtest vanaf laptop (via bluetooth en Nokia 6021) geeft down 5.4 KB/s (43 kbps) en up 2.4 KB/s (19 kbps).

Belabberd dus.

Ik ga een abonnement nemen bij T-Mobile of mijn Telfort-abonnement verlengen, in combinatie met een UMTS-toestel uit de Nokia N-serie.

Wat is nou het meest geschikt als ik puur kijk naar de goedkope internet abo's?

Over Telfort lees ik in dit topic heel weinig. Het Telfort-topic gaat vooral over de duurdere abonnementen en veel snelheidsproblemen. Zou dat bij T-Mobile beter zijn? Wat ik ook over T-Mobile lees is dat er geen beperkingen zijn. Maar van de andere kant lees ik ook nergens iets over beperkingen bij Telfort. Is T-Mobile toch beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
svdmeer schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:30:
Over Telfort lees ik in dit topic heel weinig. Het Telfort-topic gaat vooral over de duurdere abonnementen en veel snelheidsproblemen. Zou dat bij T-Mobile beter zijn? Wat ik ook over T-Mobile lees is dat er geen beperkingen zijn. Maar van de andere kant lees ik ook nergens iets over beperkingen bij Telfort. Is T-Mobile toch beter?
Ik ben gisteren even bezig geweest om wat algemene voorwaarden door te nemen van de aanbieders. Dit zijn de voorwaarden van Telfort:
Surf & mail unlimited bundel biedt toegang tot internet met een maximale snelheid van 128 kbit/s en is uitsluitend bedoeld voor mailen, surfen en chatten voor gebruik onderweg op een mobiele telefoon. Het is niet toegestaan om met surf & mail unlimited bundel gebruik te maken van streaming, voice-over-IP, pushmail, VPN en andere handelingen waarbij een grote hoeveelheid data wordt verbruikt. Het is niet toegestaan surf & mail unlimited bundel te gebruiken in combinatie met een laptop. Op Telfort internet unlimited en surf & mail unlimited bundel is de Fair Use Policy van toepassing.
Veel beperkingen dus, waaronder het veel gebruikte push-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is niet toegestaan surf & mail unlimited bundel te gebruiken in combinatie met een laptop.
Deze heb ik zojuist nog overtreden.

Echt helder is het niet. Ze zeggen dat het bedoeld is voor een mobiele telefoon. Er wordt expliciet gezegd dat het dus niet op een laptop mag. Ze zeggen niets over een PDA, die ik onderweg veel gebruik (gescheiden van de telefoon, verbonden via bluetooth). Evenmin wordt er iets over een desktop PC met bluetooth dongles gezegd.

En dit soort beperkingen heeft T-mobile dus niet?

[ Voor 45% gewijzigd door SvMp op 05-01-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
svdmeer schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:40:
[...]

Deze heb ik zojuist nog overtreden.
En dit soort beperkingen heeft T-mobile dus niet?
Nee. Sterker nog: ze leveren bij hun branded toestellen een cd'tje mee met modemdrivers voor de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
SirNobax schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:12:
Ik heb een beetje last van bout-snelheden met mijn Vodafone pre-paid ding. Ik krijg ook maar 1-2 streepjes HDPA.

Download
14.9 KByte/sec (=119 kbps)
Upload
7.1 KByte/sec (=57 kbps)
74.0 Conn/min

[...]

Ik zal eens wat klooien met verlengkabels, kijken of ik wat beter bereik krijg.
Kabeltje van 10CM er tussengedouwd en de HSDPA modem naar boven gericht:

Download
143.4 KByte/sec (=1147 kbps)
Upload
17.8 KByte/sec (=142 kbps)
238.0 Conn/min

:X |:( 8)7

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

SirNobax schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:11:
[...]

Download
Upload
238.0 Conn/min

Kijk, dát zijn pas snelheden :9
* Pinobigbird was nog aan het twijfelen tussen T-Mobile PIT en Vodafone Internet Blox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 15:38
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 148.6 KByte/sec
(=1189 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 17.1 KByte/sec
(=137 kbps)

Via de laptop :P

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff oven het data gebruik.......
buiten data verbruik......
Ik heb hier een topic over geopend...
wat kunnen ze ons nog meer in rekening brengen...
voor de toekomst word dit aleen maar
BEZORGD INTERNET

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramBo
  • Laatst online: 11-09 15:31
Toestel: HTC Tytn II
Vodafone Zorgeloos Mobiel Internet (HSDPA)

Bestandsgrootte: 1MB
Snelheid: 943kbit/sec
Latency: 0.449s
Download tijd: 9.131s/l time

lokatie: Brummen

Moet zeggen dat internetten op je mobiel hiermee perfect gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pinobigbird schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:23:
[...]

* Pinobigbird was nog aan het twijfelen tussen T-Mobile PIT en Vodafone Internet Blox
Ik ook, maar het ondoorzichtige beleid van VF over datalimieten heeft mij doen besluiten om bij T-Mobile te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:19:
[...]

Ik ook, maar het ondoorzichtige beleid van VF over datalimieten heeft mij doen besluiten om bij T-Mobile te blijven.
Het limiet is gewoon 250 MB. Is volgens mij meerdere keren kenbaar gemaakt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik heb nu Orange World en dat zou werken op GPRS-snelheden..
Bevalt me allemaal wel goed, maar Orange houdt er mee op dus dat wordt overstappen..

Nu heb ik 2 mogelijkheden
T-mobile PIT: 128/32 Kbit/sec
KPN Surf & Mail Totaal: 128/64 Kbit/sec

- Wat zijn de GPRS-snelheden die Orange hanteert? Welke class?
Momenteel vind ik de speeds wel goed qua laden sites en dergelijke...

Voor zover ik 't begrijp wordt 't zowel met KPN / T-mobile altijd sneller,
omdat de hoogste class GPRS hoogstens: 48 kbps upload / 48 kbps download is...

En in de TS staat bij KPN dat je dan niet via 'n laptopje mag internetten..
Hoe kunnen ze dan controleren dat ik via m'n telefoontje via BlueTooth internet op m'n klaptop?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaannO schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:20:
[...]

Het limiet is gewoon 250 MB. Is volgens mij meerdere keren kenbaar gemaakt :?
Het laatste bericht van VF was volgens mijn informatie 10x het gemiddelde maandverbruik. Hoeveel dat dan is mag naar geraden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En dat is precies die 250MB die aangehaald wordt en wat keurig in de TS staat uitgelegd ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
CLB schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:52:
En dat is precies die 250MB die aangehaald wordt en wat keurig in de TS staat uitgelegd ;)
Idd:
quote: Uit de TS
: Friendly User Policy Vodafone is 10x het maandgemiddelde van Vodafone abonnees. De afgelopen maanden lag het gemiddelde gebruik tussen 20 en 25MB

Volgens mij moet het trouwens Fair zijn ipv Friendly, staat wel minder vriendelijk :P

[ Voor 10% gewijzigd door DaannO op 05-01-2008 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat werd toen in november meegedeeld door een VF-medewerker op het forum van Pocketinfo. Dat heb ik inderdaad in de ts gezet. Hoeveel het maandgemiddelde op dit moment (Jan. 2008) is wordt echter niet kenbaar gemaakt.

edit: die dame van VF noemde het Friendly. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

CLB schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:33:
[...]

- Wat zijn de GPRS-snelheden die Orange hanteert? Welke class?
Momenteel vind ik de speeds wel goed qua laden sites en dergelijke...

Voor zover ik 't begrijp wordt 't zowel met KPN / T-mobile altijd sneller,
omdat de hoogste class GPRS hoogstens: 48 kbps upload / 48 kbps download is...
[...]
Alle Nederlandse providers gebruiken Coding Scheme 2 (CS2) waarbij de maximale snelheid 13,4 kilobit/s per time slot is.

De oude telefoons hebben multislot klasse 4, wat inhoudt dat het 3 download slots heeft.
13,4kbps/slot × 3 slots = 40,2 kbps

Een multislot klasse 10 toestel (o.a. Nokia 6230, iPhone, HTC/MDA Touch) heeft 5 slots, waarvan maximaal 4 download slots.
De maximale snelheid is dan 13,4kbps/slot × 4 slots = 53,6 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:55:
Dat werd toen in november meegedeeld door een VF-medewerker op het forum van Pocketinfo. Dat heb ik inderdaad in de ts gezet. Hoeveel het maandgemiddelde op dit moment (Jan. 2008) is wordt echter niet kenbaar gemaakt.

edit: die dame van VF noemde het Friendly. :P
Weer een bewijs dat de klanterservice soms ook wat te wensen over laat (ook de dealer overigens :X ).

Maar ze meten dit niet elke maand en stellen dan voor die maand een gemiddelde op, ze gingen eerst kijken hoe het bij hun uitpakte en toen kwamen ze op date getal. Dat is dus iets vasts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok. :P Maar goed, de echte reden waarom ik niet heb gekozen voor VF is de beperking in je vrijheid. Ik heb twee jaar geleden PIT genomen om een plotseling hoge telefoonrekening te voorkomen, ik ben wel een mobiele dataverbruiker. Door nu over te stappen zou ik weer een beperking krijgen terwijl ik weet dat ik van mijn huidige aanbieder niks ga horen.

Alle aanbieders willen voorkomen dat je met een goedkoop abonnement lekker kan surfen op je laptop en dat men daardoor niet de duurdere abonnementen kan verkopen. Dat kunnen ze op twee manieren doen: de snelheid laag houden zodat dingen als VoIP bemoeilijkt worden of bepaalde dingen gaan verbieden cq. beperken. Aan de gebruiker de keuze wat hij wenst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Pinobigbird: Dankje! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:17
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:31:
Ok. :P Maar goed, de echte reden waarom ik niet heb gekozen voor VF is de beperking in je vrijheid. Ik heb twee jaar geleden PIT genomen om een plotseling hoge telefoonrekening te voorkomen, ik ben wel een mobiele dataverbruiker. Door nu over te stappen zou ik weer een beperking krijgen terwijl ik weet dat ik van mijn huidige aanbieder niks ga horen.

Alle aanbieders willen voorkomen dat je met een goedkoop abonnement lekker kan surfen op je laptop en dat men daardoor niet de duurdere abonnementen kan verkopen. Dat kunnen ze op twee manieren doen: de snelheid laag houden zodat dingen als VoIP bemoeilijkt worden of bepaalde dingen gaan verbieden cq. beperken. Aan de gebruiker de keuze wat hij wenst. :)
Heb ook zitten te twijfelen tussen Vodafone of om bij T-Mobile te blijven. Denk dat ik uiteindelijk gewoon maar lekker bij T-Mobile blijf, zeker nu ze hun snelheid gaan verdubbelen. Vind het beleid bij VF ook niet echt geweldig, een heel wazig datalimiet, MSN werkt nu opeens weer een maand niet, tunin.FM moet je voor betalen. Ik wil niet weten wat voor grapjes ze nog meer uithalen daar... T-Mobile is gewoon veel duidelijker, geen gezeik, niks geblokkeerd. Vind ik toch fijner :)
(al vinden waarschijnlijk alle VF gebruikers VF beter, en T-Mobile PIT beter :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
Grappig trouwens..... bij mij werkt MSN gewoon met VF hoor! En er is geen enkel moment geweest dat die niet functioneerde bij mij. En de paar keren dát ik met m'n laptop op inet ben gegaan hebben ze me niet in rekening gebracht hoor (zal kwa MB's ook niet zoveel geweest zijn, onder de 10 iig). Voor mij is het dus nog steeds onbezorgd.

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt msn trouwens ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

F-Tim schreef op zondag 06 januari 2008 @ 10:04:
Grappig trouwens..... bij mij werkt MSN gewoon met VF hoor! En er is geen enkel moment geweest dat die niet functioneerde bij mij. [...]
Let er wel op dat het gaat om het programma Windows Live™ Messenger® voor Windows Mobile. Dit is een programma waarvoor providers geld in rekening kunnen brengen voor het dataverkeer gebruik van de 'dienst', zoals Hi doet. Microsoft heeft een overeenkomst met Vodafone, KPN en Hi over het gebruik hiervan. De vodafoneklanten betalen niets extra wanneer ze het Zorgeloos Mobiel Internet Blox aan hebben staan.

Het gebruik van dit programma levert problemen op bij Vodafone. Het gebruik van ieder ander programma om 'te MSN'en' werkt wél. Dus kan 'MSN' best werken op het vodafonenetwerk, de vraag is of het ook werkt met Windows Live™ Messenger® voor Windows Mobile. Maar laten we die duscussie voeren in MSNen met Vodafone. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Pinobigbird op 06-01-2008 10:43 . Reden: dataverkeer ⇒ 'dienst' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb windows mobile live messenger werkt perfect bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op zondag 06 januari 2008 @ 10:41:
[...]

[...]

Let er wel op dat het gaat om het programma Windows Live™ Messenger® voor Windows Mobile. Dit is een programma waarvoor providers geld in rekening kunnen brengen voor het dataverkeer gebruik van de 'dienst', zoals Hi doet. Microsoft heeft een overeenkomst met Vodafone, KPN en Hi over het gebruik hiervan. De vodafoneklanten betalen niets extra wanneer ze het Zorgeloos Mobiel Internet Blox aan hebben staan.

Het gebruik van dit programma levert problemen op bij Vodafone. Het gebruik van ieder ander programma om 'te MSN'en' werkt wél. Dus kan 'MSN' best werken op het vodafonenetwerk, de vraag is of het ook werkt met Windows Live™ Messenger® voor Windows Mobile. Maar laten we die duscussie voeren in MSNen met Vodafone. ;)
En hoe/wanneer kom je te weten dat het geld gaat kosten? Want ik gebruik het nu gewoon met Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:12:
[...]

En hoe/wanneer kom je te weten dat het geld gaat kosten? Want ik gebruik het nu gewoon met Hi.
Geen flauw idee. Op de Hi-website staat alleen dit:
Windows Live Messenger
Chatten op je mobiel zoals je gewend bent op je PC. Dan heb je altijd al je contacten bij de hand! Je kunt kiezen uit een gratis of een betaalde versie. Voor 2.50 euro p/m heb je een betere gebruiksomgeving.
Wil jij Windows Live Messenger op je mobiel?
Je kunt deze dienst vinden op de Hi portal op je mobiel onder de categorie: Andere sites - E-mail/Chat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-09 16:37
Mja, maar er staat ook dat een poort door VF geblockt wordt. Als het MSN protocol over een bepaalde poort gaat, dan maakt een ander programma daar toch ook gebruik van? Of zie ik dat nou zo verkeerd? Welke tool je dan als front-end msn gebruikt staat daar volgens mij toch los van? Dat zou iig zo moeten?

Wanna play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Laatst online: 11-09 16:17
Hoi, ik heb dit topic net ontdekt en daar ben ik ontzettend blij mee!
Ik wil binnenkort een telefoon van HTC kopen (HTC Touch Cruise voor de kenners) en daarbij wil ik ook gebruik maken van onbeperkt internet. Ik heb nu een abonnement van KPN die loopt in september af dus dan kan ik zonder zorgen ergens anders op overstappen of bij KPN blijven. Ik heb alleen mijn twijfels over KPN mobiel internet vanwege de F.U.P. Is er een alternatief die sneller is of beter? Wat raden jullie mij aan?

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Sneller is te zien in de TS.. T-mobile is sneller.. Vodafone is sneller... Beter tsjaa das subjectief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
SirNobax schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:11:
[...]

Download
Upload
238.0 Conn/min

Ik snap dit niet. Ik wil ook Vodafone 'Zorgeloos Internet' nemen, maar ik las op hun site (en ook hier in de startpost) dat de upload snelheid maximaal 64 Kbit/s is. Hoe kom jij (of anderen) dan op snelheden rond de 142 kbps??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Jochem_ schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:44:
[...]
Ik snap dit niet. Ik wil ook Vodafone 'Zorgeloos Internet' nemen, maar ik las op hun site (en ook hier in de startpost) dat de upload snelheid maximaal 64 Kbit/s is. Hoe kom jij (of anderen) dan op snelheden rond de 142 kbps??
Geen idee, ik vind het eerlijk gezegd de snelheid nog steeds mager voor een (3.6mbit) HSDPA verbinding. Zowel van de upload en download.

...oh, en ik weet zeker dat ik die upload snelheden haal, aangezien ik zojuist 15MB aan foto's moest uploaden, in slechts 1-2 minuten tijd.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem_
  • Niet online
Okay, thanx... Heb 'm besteld voor een jaartje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

SirNobax schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:27:
[...]

Geen idee, ik vind het eerlijk gezegd de snelheid nog steeds mager voor een (3.6mbit) HSDPA verbinding. Zowel van de upload en download.

...oh, en ik weet zeker dat ik die upload snelheden haal, aangezien ik zojuist 15MB aan foto's moest uploaden, in slechts 1-2 minuten tijd.
Heb je misschien een zakelijk data-abonnement? Dat is volgens mij 3,6Mbps / 384kbps:
Het resultaat is een netwerk dat datasnelheden tot maximaal 3.6 Mbps downlink en 384 Kbps uplink ondersteunt in de dekkingsgebieden van het Mobiel Breedband netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Nee, prepaid met internet blox.

En nu iedereen stil hoor, voordat er vodafone medewerkers meegluren en hier een melding van maken :X .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Crosspost van Pinobigbird in "Vodafone gaat snelheid opwaarderen". Maar het lijkt me hier ook thuis te horen. De snelheid van Vodafone Zorgeloos Internet Blox is dus nu officieel 3,6Mbps. Iets voor in de startpost :)
Pinobigbird schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:54:
In het reclamefoldertje van Vodafone dat ik vandaag in de bus kreeg stond bij de uitleg van de Vodafone Blox dit:

Zorgeloos Internet Écht internet op je mobiele telefoon. Zonder je zorgen te maken over de kosten. Supersnel (3,6 Mbps)

Op de website van Vodafone staat nog gewoon 1800kbps.

Zou dit kunnen betekenen dat de snelheidsverhogong er nu echt aan gaat komen?
De website van Vodafone is dus vandaag aangepast. De url is ook veranderd: http://www.vodafone.nl/pr...el/kosten_zorgeloos_blox/

Vodafone levert een snelheid tot wel 3600 Kbps (afhankelijk van je toestel) voor downloaden en 64 Kbps voor uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Nou maar hopen dat de andere snel volgen :)

*kuch* KPN, lezen jullie mee? *kuch*

[ Voor 31% gewijzigd door Sir_Killalot op 09-01-2008 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sir_Killalot schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:48:
Nou maar hopen dat de andere snel volgen :)

*kuch* KPN, lezen jullie mee? *kuch*
Zoveel anderen zijn er niet meer. :P Vodafone en T-Mobile zitten inmiddels op 3.6Mbps, dus inderdaad alleen nog KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:12:
[...]

Zoveel anderen zijn er niet meer. :P Vodafone en T-Mobile zitten inmiddels op 3.6Mbps, dus inderdaad alleen nog KPN.
Alleen betaal je voor 3,6Mbps downlink bij Vodafone € 9,50 en bij T-Mobile € 69,50.
Ok, de uplink is 64kbps ipv 384kbps en er zitten wat meer restricties aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:28
Pinobigbird schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:20:
[...]

Alleen betaal je voor 3,6Mbps downlink bij Vodafone € 9,50 en bij T-Mobile € 69,50.
Ok, de uplink is 64kbps ipv 384kbps en er zitten wat meer restricties aan.
Dat is het hem ook, ik heb dus werkelijk geen ene bal aan vodafone, gezien ik op een boot werk en elke keer ergens anders ben. Met PIT+ hangt ie heel de dag aan mijn laptop en is zorgeloos echt zorgeloos! download gerust een film of wat andere spullen!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Pinobigbird schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:03:
Crosspost van Pinobigbird in "Vodafone gaat snelheid opwaarderen". Maar het lijkt me hier ook thuis te horen. De snelheid van Vodafone Zorgeloos Internet Blox is dus nu officieel 3,6Mbps. Iets voor in de startpost :)

[...]

De website van Vodafone is dus vandaag aangepast. De url is ook veranderd: http://www.vodafone.nl/pr...el/kosten_zorgeloos_blox/

Vodafone levert een snelheid tot wel 3600 Kbps (afhankelijk van je toestel) voor downloaden en 64 Kbps voor uploaden.
Vodafone levert een snelheid tot wel 3600 Kbps voor downloaden en 384 Kbps voor uploaden.(Afhankelijk van je toestel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird

Pinobigbird

doesn't share food!

Imperium schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:03:
[...]

Vodafone levert een snelheid tot wel 3600 Kbps voor downloaden en 384 Kbps voor uploaden.(Afhankelijk van je toestel)
Hé, dat stond er eerst echt nog niet! Mooi! VF wordt zo wel erg aantrekkelijk...
* Pinobigbird twijfelt nog steeds tussen VF en T-M...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:12:
[...]

Zoals iemand anders al opmerkte, ik bedoel wel 3.6 Mbit voor onder de 10 euro ;)

(70 euro is echt afzetterij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Hey, das toch grappig, ik zelf vind 3,6 Mbit aanbieden met 250 MB datalimiet (lees 11 minuten internet op fullspeed) afzetterij...

Mijn punt: Zulke termen zijn niet nodig, je kunt kiezen voor kort en snel (Vodafone) of langzamer en geen enkele beperking (VOIP, Notebook MSN etc) (T-mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Alleen is die 250 MB geen harde limiet (het gemiddelde zal met deze snelheden rap omhoog gaan) en je krijgt eerst 3 keer een waarschuwing voordat ze actie ondernemen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Sir_Killalot op 10-01-2008 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinobigbird schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 15:03:

[...]

Imperium schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:03:

Gisteren hebben we de gemelde netwerk snelheid op de Vodafone website aangepast, mede naar aanleiding van de gedeelde bevindingen van gebruikers in dit forum.

Het Vodafone netwerk biedt momenteel een maximum snelheid van 3,6 Mbps download en 384 Kbps upload.
De snelheid is onder meer afhankelijk van de netwerkdekking, weersomstandigheden, locatie en niet te vergeten het toestel.
Vodafone heeft geen snelheidslimiet voor klanten, iedere klant kan altijd gebruik maken van de hoogste mogelijke snelheid die binnen dat gebied aangeboden wordt.

Op onze website staat zowel bij de snelheid voor een zakelijke aansluiting (bijvoorbeeld met een Mobile Connect Card) als bij de snelheid voor Zorgeloos Internet BloX 3,6 Mbps download en 384 Kbps upload vermeld. De Mobile Connect Card is ook gewoon voor consumenten en in prepaid beschikbaar.

Bij Zorgeloos Internet BloX is de netwerksnelheid hetzelfde, maar in het gebruik onder meer afhankelijk van de snelheid die je mobiel aankan. Er zijn veel mobieltjes die, soft- of hardwarematig, beperkt zijn tot 1800 Kbps down en 64 Kbps up. Het aanbod aan mobieltjes die 3,6 Mbps down en 384 Kbps up aankunnen groeit echter snel (bijvoorbeeld Nokia N95 8GB, Samsung G800 en de LG Viewty).

Antoine
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.