[Discussie] Algemene data-abonnementen deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 58.547 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Imperium schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:36:
[...]

ff de vodafone klantenservice bellen. ogenblikje

1. over msn.... volgens de afdeling Data is het wellicht een blacklist van microsoft die de Vodafone proxy tegenhoud. Vodafone komt binnenkort met een eigen msn applicatie die dat omzeilt. maar dat is wel vreemd aangezien als ik internet via Active Sync dus met vodafone internet uit. dan heb ik alsnog die melding... zelfs met WiFI doet ie het niet... mischien toch niet vodafone related?

2. dataverkeer. gemiddeld verbruik is 5!!! MB. dus 10x = 50. (omfg?) je kan dr een keer met 2 gb overheen en dr is niks aan de hand. maar is het 3x constant nemen ze contact met je op voor een ander abbo. je hoeft dan alsnog op dat moment niks te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

2. dataverkeer. gemiddeld verbruik is 5!!! MB. dus 10x = 50. (omfg?) je kan dr een keer met 2 gb overheen en dr is niks aan de hand. maar is het 3x constant nemen ze contact met je op voor een ander abbo. je hoeft dan alsnog op dat moment niks te betalen
Dat hangt ook maar van de dag af hoe de medewerkers geinstrueerd worden. Recentelijk is het gemiddeld verbruik als 20 MB aangemerkt, en een softe limiet (weer!) waarbij men op hun hoofd gaan krabben is 200 MB.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 11:11
Niemand anders die nog wat ervaring heeft met Hi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om ook Vodafone te nemen, omdat ik een aantrekkelijke aanbieding heb gezien voor een HTC Tytn 2 icm vodafone internet.

Hopelijk gaan dan steeds meer mensen het gebruiken, waardoor het gemiddelde gebruik hoger gaat liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-09 19:35
In de USA zou dit Vodafone gedoe veel leuker zijn:

Vodafone:
"Je mag 10x het gemiddelde downloaden, alles hierna valt buiten de FUP.
Na 2x de FUP 'overtreden' moet je een ander abbo nemen."

USA Klant:
"MOOI!"
*loopt naar een willekeurige rechtbank toe*
"Hierbij klaag ik Vodafone aan vanwege onduidelijke, niet te controleren eisen in het contract omtrent het toegestane dataverbruik."

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Precies. Duidelijkheid is kwantificatie: vertel mij maar precies hoeveel MB ik per maand mag downloaden, zodat het reproduceerbaar en controleerbaar is.

Vodafone blijft nu in vage marketingtermen steken, waarbij ze alle voordeel van de twijfel willen behouden. "Ja, u hoeft zich GEEN ZORGEN te maken (omdat een marketingmuts de naam "zorgeloos internet" heeft bedacht), want pas na 10x het gemiddelde van de maand (oh ja, en hoeveel is dat dan precies? Dit geeft Vodafone niet per maand vrij, dus niet controleerbaar of produceerbaar, ze hadden net zo goed 49 MB kunnen zeggen), nemen we contact met je op en gaan we eens een babbeltje houden, en na 3x sluiten we je af en moet je een duurder abonnement nemen.

Yeah right. Wél de marketingvoordelen van de naam 'zorgeloos internet' maar oh wee als iemand veel zorgeloos gaat downloaden, dan wordt er een goed woordje met je gesproken en mag je je beginnen zorgen te maken.

Idioterie. Noem het dan geen "zorgeloos mobiel internet" maar gewoon 200MB-internet ofzo. Zoals Telfort dat vroeger ook had. Gewoon een 5MB of 200MB-bundel heette dat. Dat was pas duidelijk, reproduceerbaar en controleerbaar.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-09 20:22
SirNobax schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 23:18:
In de USA zou dit Vodafone gedoe veel leuker zijn:

Vodafone:
"Je mag 10x het gemiddelde downloaden, alles hierna valt buiten de FUP.
Na 2x de FUP 'overtreden' moet je een ander abbo nemen."

USA Klant:
"MOOI!"
*loopt naar een willekeurige rechtbank toe*
"Hierbij klaag ik Vodafone aan vanwege onduidelijke, niet te controleren eisen in het contract omtrent het toegestane dataverbruik."
Het is inderdaad ronduit belachelijk dat vodafone hier mee weg komt in nederland. die 50 mb stelt nix voor... 3 x tweakers loaden en 2 x nu.nl en je zit al op 10% van de data limit :S

Maargoed, ik zit nu al binnen 3 dagen op de 300mb :D afleveringgemist in de trein werkt best goed!! Op naar de 3gb + per maand ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
dubbelpost..

[ Voor 97% gewijzigd door Bert2000 op 16-12-2007 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik het nu sïnds 6 december en heb al meer dan 1.5 gb verbruikt, mijn snelheid ligt nu trouwens ook veel hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol, heb gemiddelde gebruik schiet vast omhoog nu! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Even een berichtje voor de mensen die Vodafone Blox gebruiken icm hun laptop:

Indien ik Netlimiter geinstalleerd heb staan, worden enorm veel applicaties van het internet geblokkeerd... Zelfs als ik netlimiter uitschakel. Dit kan een configuratie fout van mijn kant zijn, maar ik heb het zootje eraf gegooid.

Warcraft III, FTP sites uploaden etc etc ! alles werkt nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beuzelarij schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 11:39:
[...]

Dankjewel voor deze reactie!

Ik heb ook nergens in de voorwaarden gelezen dat Imap-idle niet mocht worden gebruikt, maar in zo'n Vodafone-winkel werd expliciet beweerd dat het geblokkeerd wordt. Daar had ik al zo m'n twijfels over, aangezien Imap door de gewone consument toch niet op zo'n heel grote schaal gebruikt wordt. Maar goed, dat zullen wel instructies zijn om zodoende meer mensen een duurder abonnement in de maag te splitsen.

Nog een vraagje: Heb je dat Imap-idle getest met Internet-blox aan, of met een "kaal" prepaid-kaartje?
Prepaid kaartje met internet-blox. Maar werkte ook zonder blox. Technisch lijkt mij het ook precies het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Bert2000 schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:16:
Indien ik Netlimiter geinstalleerd heb staan, worden enorm veel applicaties van het internet geblokkeerd... Zelfs als ik netlimiter uitschakel. Dit kan een configuratie fout van mijn kant zijn, maar ik heb het zootje eraf gegooid.

Warcraft III, FTP sites uploaden etc etc ! alles werkt nu perfect.
...Bij mij wou de Netlimiter Service ofzoiets niet meer opstarten na een reboot van mijn pc, dus werkte Netlimiter ook niet meer :/ .

Anyway, gelukkig dat spellen wel werken ..... was nl. de reden dat ik een HSDPA kaartje wou hebben :).
Is het een beetje lag-loos?

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
SirNobax schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:51:
[...]

...Bij mij wou de Netlimiter Service ofzoiets niet meer opstarten na een reboot van mijn pc, dus werkte Netlimiter ook niet meer :/ .

Anyway, gelukkig dat spellen wel werken ..... was nl. de reden dat ik een HSDPA kaartje wou hebben :).
Is het een beetje lag-loos?
Dat was hier ook de reden :)

Maar uhm, ik heb nog niet de tijd genomen om het uitgebried te testen, maar warcraft 3 werkten vrij goed, het is in ieder geval een grote verbetering op gamen met PIT+. Of FPS games goed draaien (geforce go 7400 trekt dat niet echt ;))weet ik niet. Ik denk dat het wel te doen is, maar niet op prof niveau, eerder recreatie niveau.

PS. voor de mensen die wel proberen zich aan de data limiet te houden, installeer Opera web browser en disable images. Scheelt een hoop.

[ Voor 8% gewijzigd door Bert2000 op 16-12-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:32

Osxy

Holy crap on a cracker

Bert2000 schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:13:
[...]

Dat was hier ook de reden :)

Maar uhm, ik heb nog niet de tijd genomen om het uitgebried te testen, maar warcraft 3 werkten vrij goed, het is in ieder geval een grote verbetering op gamen met PIT+. Of FPS games goed draaien (geforce go 7400 trekt dat niet echt ;))weet ik niet. Ik denk dat het wel te doen is, maar niet op prof niveau, eerder recreatie niveau.

PS. voor de mensen die wel proberen zich aan de data limiet te houden, installeer Opera web browser en disable images. Scheeld een hoop.
Bedankt voor de tip, ben nu op me laptop me meest bezochte sites images aan cachen 8)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimescene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-01 19:40
crimescene schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 12:50:
Hoe zijn jullie ervaringen met het Hi eindeloos abbo? Ik ga hoogstwaarschijnlijk donderdag om de n95 8gb bij kpn, als ze binnen zijn gekomen.
Ik kan alleen lezen dat ze ook werken met FUP, maar lees nergen of er nou echt een limiet is.
Niemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorted.bits schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:26:
Vandaag effe met een Truus van Vodafone aan de telefoon gezeten over de voorwaarden van Zorgeloos Mobiel Internet. Ze vertelde me (en ze zou met het PDF bestand sturen) dat de voorwaarden waren veranderd en dat er tegenwoordig een betere FUP op hun abonnement zit, namelijk:

Wanneer jij meer dan 10 x het gemiddelde (van alle users) gebruikt aan datatransfer hebt, krijg je de 1e keer een waarschuwing, de 2e keer nog een waarschuwing en de 3e keer kunnen ze je afsluiten of naar een ander data abonnement migreren.
Afgelopen week dus de eerste waarschuwing binnengekregen.

Ik ben gewoon een klant die de N95 incl. data abonnement heeft genomen. "De" nieuwe multimedia computer waar je alles mee kan doen en altijd online mee kan zijn... Totdat je hier ook daadwerkelijk gebruik van gaat maken... :|

Meer dan casual internetten doe ik niet (nieuws, 92ov, filenieuws, googletje),
gebruik een paar apps zoals gmail, gmaps, jaiku en soms een podcast (meestal via wireless omdat de snelheid van VF Live toch niet geweldig is) en sinds een paar dagen nog geen half uurtje per dag online radio.

Ben ik nou een wan gebruiker of een gemiddelde gebruiker? Volgens VF ben ik het eerste, naar mijns inziens doe ik niet meer dan nog niet eens het ten volste benutten van mijn toestel+abonnement.

Vodafone biedt zelf online radio aan, maar wanneer je hier gebruik van gaat maken overschrijd je blijkbaar al heel snel de gebruiksvoorwaarden en raden ze je aan (in de brief) om op te passen met het gebruik hiervan :S.

Oneigenlijk gebruik? Het zal wel. Oneigenlijke gebruiksvoorwaarden eerder...

Ik blijf gewoon lekker m'n toestel gebruiken zoals ik dat nu doe. Dan mogen ze me na de 3e waarschuwing naar een ander data abonnement migreren. Die van een andere provider!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apetit, mag ik vragen hoeveel mb je permaand verbruikt? Trouwens ongelofelijk dat vodafone dit zomaar zonder problemen mag doen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 21:20
Das idd jammer, Brussel let wel erg op de europese beltarieven maar naar de data abo's (en de vage voorwaarden) kijkt niemand.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-08 11:21
Nav mijn post hier heeft Vodafone contact met mij opgenomen. In plaats dat ik rond de €65 moet betalen hebben zo voorgesteld dat ik in plaats daarvan de kosten van een Zorgeloos Internetten Blox a €9,50 hoef te betalen. Verder werd mij beloofd dat het op de site de tekst verbeterd zal worden (al heb ik dát nog niet gezien). Kortom, heel erg netjes afgehandeld uiteindelijk!

Beetje jammer alleen dat de vrouw van klantenservice dit niet heeft aangeboden overigens.
RemCOW schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:09:
Laat ik mij ook eens mengen in de wondere wereld die internetten-via-je-telefoon heet. Aangezien door verhuizingen en problemen bij Orange (grr..) ik sinds 6 november jl zonder internet zit hier thuis dacht ik de ideale oplossing te hebben gevonden: zo af en toe internetten op mijn computer met mijn telefoon (Nokia N73), met mijn Vodafone abbonement. Aansluiten en gaan met die banaan, hoezee! Volgens de site €0.75 per kwartier, niet zo duur als ik had verwacht.

Maar helaas... na een paar keer wat te hebben geinternet (opdrachten inleveren voor mijn studie, paar artikelen binnen halen, mails checken) was mijn verbruik inmiddels zo'n €50 buiten mijn bundel om! Na een telefoontje met de klantenservice van Vodafone bleek het volgende: binnen die 15 minuten max je maximaal 1 megabyte downloaden. Elke megabyte daar boven, is €2!! Tsja, met een paar pdfjes zat ik daar zo overheen dus.

Nu zit ik de Vodafone site door te zoeken naar FAQs/helpfiles/voorwaarden waar dit duidelijk staat vermeld, maar ik kan het nergens vinden. Ook de klantenservice mevrouw vond het niet zo snel. Iemand die een linkje voor mij heeft? Ik ben eigenlijk van plan hierover een klachtenbrief te schrijven aangezien het zo ontzettend slecht staat aangegeven op de site (waar dus doodleuk staat dat het maar 75ct kost per kwartier, en nergens wordt er een woord geschreven over de €2 per megabyte die ik net noemde)...

Nu maar een Vodafone Zorgeloos Internetten Blox gekozen, waarbij ik hard mijn best moet doen om binnen die 200-250 megabyte te blijven. Zucht, het leven van een tweaker zonder ADSL (of een werkende telefoonlijn) is hard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dat is wel weer netjes van Vodafone vind ik.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 10:36:
Apetit, mag ik vragen hoeveel mb je permaand verbruikt? Trouwens ongelofelijk dat vodafone dit zomaar zonder problemen mag doen !
Mijn log van de afgelopen 30dagen (mooi dat ik nu weet dat het ook ergens te vinden is) volgens mijn N95 =

Alle verzonden gegevens: 9.87 MB
Alle ontvangen gegevens: 133.98 MB

Zou het fijn vinden dat VF het over een vorige maand heeft waarbij mijn datagebruik 10x zo hoog is geweest, anders wil ik echt geen €9,50 meer betalen voor zo'n slappe dienst.

EDGE? Leuke ontwikkeling. HSDPA? Geweldig, mooie service, super snel en overal internetten. Je gebruikers bekrompen beperkingen opleggen omdat je infrastructuur je eigen markering niet aan kan... toch wel een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar je weet dus niet of die waarschuwing van je laatste maand is ? Want als ze al moeilijk gaan doen bij 140mb dan heb je hier niks aan lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:17
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:18:
Maar je weet dus niet of die waarschuwing van je laatste maand is ? Want als ze al moeilijk gaan doen bij 140mb dan heb je hier niks aan lijkt mij
Ben druk naar VF aan het kijken (T-Mobile vind ik veel te langzaam eigenlijk) maar als je maar zo weinig mag gebruiken, is de lol er wel erg snel af idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FabianNL schreef op maandag 17 december 2007 @ 15:41:
[...]

Ben druk naar VF aan het kijken (T-Mobile vind ik veel te langzaam eigenlijk) maar als je maar zo weinig mag gebruiken, is de lol er wel erg snel af idd.
Nooit wat te klagen gehad over VF. Ben sinds de zomer klant van ze geworden en vanaf het moment dat ik de winkel ben binnen gestapt tot aan nu ben ik prima geholpen. Leuke korting gekregen bij de aanschaf, toestel netjes omgeruild na wat problemen hiermee, service desk doet goed z'n werk. Alleen nu, met het internet. Prima dienst, lekker snel (up/down) alleen het limiet is wat karig ingesteld blijkbaar.

Als voormalig klant van KPN en Telfort gaat mijn voorkeur uit naar VF, maar als het zo blijft met m'n data abonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vodafone internet is inderdaad snel maar als ik toch moet kiezen heb ik veel liever gewoon onbeperkt gprs dan hsdpa waar je maar 250mb mag verbruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:40:
Vodafone internet is inderdaad snel maar als ik toch moet kiezen heb ik veel liever gewoon onbeperkt gprs dan hsdpa waar je maar 250mb mag verbruiken
GPRS zullen ze dezelfde limieten voor handhaven, maar het duurt 10x zo lang voordat je daaraan zit :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag mbt PIT van T-Mobile. Las dat dat in het buitenland 9 cent per 10kb kost. Prima, als je er dus niet aso veel data door pompt Nu wil ik het hoofdzakelijk gebruiken voor het ophalen van mail (IMAP) in het buitenland. Ik heb het al zo ingesteld dat ik alleen de headers ophaal. En dat als ik een mail echt wil lezen hij deze dan pas in zn geheel download.

Maar ik vraag me nu af als ik om het uur mn mail ophaal is dat een paar bytes aan headers. Dus kun je voor 9 cent (10kb) heel wat ophalen. Maar ronden ze het niet af naar boven? dat als je bv in 1 sessie 2kb ophaalt dit wordt afgerond naar boven? Dan zou je dus elke keer voor je mail ophalen al 9 cent kwijt zijn. Dat zou dan in een weekje tijd al zo'n 20 euro zijn alleen aan headers. Iemand enig idee hoe dit wordt berekend die data in het buitenland? Via T-Mobile kan ik er helass weinig over vinden, ja wel dat het 9 cent per 10kb is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Kunnen jullie mij vertellen of HI ook snelle internet diensten aanbied voor de mobiele telefoon?

Of zit ik dan automatisch vast aan Vodafone? Ik heb namelijk een HI abbonement die afloopt, maar ik ben er wel altijd erg tevreden mee geweest vanwege het goede bereik!.

Weet iemand of vodafone op hetzelfde kpn netwerk zit?

Ik heb nu tijdelijk mijn KPN kaartje in mijn htc, als ik hierbij 3G gebruik (voor bellen) betaal ik dan voor gprs kosten en dergelijke?

[ Voor 17% gewijzigd door Workaholic op 18-12-2007 10:29 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:03:
[...]
GPRS zullen ze dezelfde limieten voor handhaven, maar het duurt 10x zo lang voordat je daaraan zit :P.
Het gaat niet om de hoeveeldeid MB's, het gaat om de maximale belasting in één regio.

Een mast heeft een limiet aan bandbreedte wat hij kan leveren.

Als 1000 man 64kb/s (T-Mobile) gebruiken is dat dus ~64Mb per seconde wat de mast moet verzenden.
Gaan er 1000 man met 1Mb/s (Vodafone) downloaden, is dat dus 1000Mb per seconde wat de mast moet kunnen leveren.

Doordat mensen met een Vodafone abbo niet meer dan xxx MB mogen downloaden zullen ze dus niet hun verbinding constant open laten staan, wat bij T-Mobile niet zo'n probleem is, aangezien ze 15x minder bandbreedte per persoon hoeven te leveren.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier of het inschakelen van Push Mail extra kosten met zich mee brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:16:
Ik heb een vraag mbt PIT van T-Mobile. Las dat dat in het buitenland 9 cent per 10kb kost. Prima, als je er dus niet aso veel data door pompt Nu wil ik het hoofdzakelijk gebruiken voor het ophalen van mail (IMAP) in het buitenland. Ik heb het al zo ingesteld dat ik alleen de headers ophaal. En dat als ik een mail echt wil lezen hij deze dan pas in zn geheel download.

Maar ik vraag me nu af als ik om het uur mn mail ophaal is dat een paar bytes aan headers.
Als je toch Imap gebruikt, waarom dan niet Imap-idle? Dan haal je enkel iets op als je een seintje krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Audi-Addict schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 10:27:
Kunnen jullie mij vertellen of HI ook snelle internet diensten aanbied voor de mobiele telefoon?

Of zit ik dan automatisch vast aan Vodafone? Ik heb namelijk een HI abbonement die afloopt, maar ik ben er wel altijd erg tevreden mee geweest vanwege het goede bereik!.

Weet iemand of vodafone op hetzelfde kpn netwerk zit?

Ik heb nu tijdelijk mijn KPN kaartje in mijn htc, als ik hierbij 3G gebruik (voor bellen) betaal ik dan voor gprs kosten en dergelijke?
Vodafone heeft niks met KPN te maken hoor, ze hebben net als T-Mobile (nu samen met Orange) een eigen netwerk :)

Helaas heeft KPN de download snelheid voor particulieren gelimiteerd op 128 Kbit/s (10-12 KByte/s), dat is dus ook bij Hi en Telfort die beide onderdeel van KPN zijn.

En als je alleen belt in UMTS modus is er niks aan de hand, zolang je maar niet 2x een 3G icoontje ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Van een VF medewerker uit een ander topic over het Live Messenger probleem:
@all,

Op dit moment werkt MSN Messenger en Live Messenger op sommige toestellen niet. Dit is niet de bedoeling, en we onderzoeken nu samen met Microsoft de oorzaak van het probleem. Er is in ieder geval geen enkele sprake van blokkades op MSN diensten of Live Messenger door Vodafone, zoals door sommige posters geopperd wordt.

Zodra de oorzaak gevonden is en belangrijker, het mogelijk manco hersteld, laten we dat direct weten. Uiteraard hopen wij dat jullie snel weer kunnen chatten via MSN.

Onze excuses voor dit ongemak.
uit: Verwijderd in "HTC TyTN 2 (Kaiser) deel 6"

Moet binnenkort weer werken dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:30

Sick Nick

Drop the top!

Ik krijg niet eens meer de live startpagina (live.vodafone.com) geladen? Ligt die ook plat ofzo?

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hoe zit het met Telfort's Surf & Mail? Als ik het goed heb kan ik hier mee 128kb/sec downloaden beperkt door een FUP. Is Telfort streng in haar FUP? Ook vraag ik me af of ze dingen blokken want ik zou bijvoorbeeld graag streaming radio willen luisteren. Op dit moment is het wel lekker aantrekkelijk met een sim-only abbo. Kost nu eerste maand 13,95 dan heb je internet en 200 minuten de maanden daarna kosten 16,95. Het mooiste je zit er maar een jaar aanvast! Kijk ik ergens over heen? Het lijkt iets te mooi.

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
GRATIS i-net tot aan het einde van het jaar via KPN

http://www.portablegear.n..._op_je_mobiel_bij_KPN.htm

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 16:03
BTW, op mijn Toshiba G900 is UMTS browsen bijna net zo snel als WIFI, bijna geen lag via SSH oid. Heb het een paar weken gebruikt met mijn laptop, iedere dag in de trein maar heb er geen melding over gekregen. Daarnaast browse ik vrij veel in de trein / auto / werk. IMAP met bijlagen, t.net, got, flitsservice.nl, tomtom updates, live messenger, ssh, rdp en meer ook daar geen melding over gekregen. Heb helaas geen statistieken.

Echter een vriend van mij heeft al wel een rekening gekregen voor het kijken van youtube videos, gelukkig maar 5 euro.
Waarom link je niet gewoon naar de frontpage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Ah niet gezien nog.. njah bij deze heh :) Imho niet zo boeiend waar het nieuws vandaan komt, als het er maar komt.

en ik begrijp de intentie van je reactie.. spam, en nee ik ben niet van die site oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 22:17
Graag even hulp met het volgende:

Sinds vandaag doet mijn gewone adsl internetverbinding het thuis niet meer.

Ik wil dus tijdelijk voor mijn mail en heel licht surfwerk mijn tytn 2 icm vodafone zorgeloos internetblox aan mn laptop koppelen.

Ik heb op mijn tytn "internetverbinding delen" aangezet en daarna via usb aan mn laptop geplugd.

Echter gebeurt er niets! Er worden geen modem gevonden bij apparaatbeheer o.i.d.

Moet ik nog een inbelverbinding opzetten o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nee, je hebt enkel active sync nodig, maar die had je waarschijnlijk al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
jadjong schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:57:
Nee, je hebt enkel active sync nodig, maar die had je waarschijnlijk al.
Ik gebruik vista icm windows mobile apparaatcentrum, maar krijg het met geen mogelijkheid aan de praat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar moet je mobiel internetten abbo persé van de zelfde provider zijn als van je gewone telefoon(mobiel) abbo??
Dus kan je bijvoorbeeld met een Hi telefoonabbo, mobiel internetten via Vodafone?
Zo te lezen heeft iedereen heer zeer veel verstand over deze zaken, dus alvast bedankt voor het antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Het moet natuurlijk van dezelfde provider zijn, want je maakt gebruik van 1 SIM-kaart.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
DaSaN schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:07:
Graag even hulp met het volgende:

Sinds vandaag doet mijn gewone adsl internetverbinding het thuis niet meer.

Ik wil dus tijdelijk voor mijn mail en heel licht surfwerk mijn tytn 2 icm vodafone zorgeloos internetblox aan mn laptop koppelen.

Ik heb op mijn tytn "internetverbinding delen" aangezet en daarna via usb aan mn laptop geplugd.

Echter gebeurt er niets! Er worden geen modem gevonden bij apparaatbeheer o.i.d.

Moet ik nog een inbelverbinding opzetten o.i.d.?
Misschien een beter idee om deze vraag in het Kyser II Topic te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iets:

Zoals hier volgens mij vaker vermeld is mag je via Hi Oneindig Online geen filmpjes en radio streamen en betaal je daar apart voor. Het is voor mij niet duidelijk of youtube hier nou wel of niet onder valt.. Ik heb nu begrepen dat youtube niet echt streaming is, maar progressief downloaden? Wat dan dus weer wel zou mogen..
Iemand hier ervaring met Hi Oneindig Online en het bekijken van youtube filmpjes.. valt dit nu wel of niet binnen de bundel?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
GrooV schreef op donderdag 20 december 2007 @ 23:59:
BTW, op mijn Toshiba G900 is UMTS browsen bijna net zo snel als WIFI, bijna geen lag via SSH oid. Heb het een paar weken gebruikt met mijn laptop, iedere dag in de trein maar heb er geen melding over gekregen. Daarnaast browse ik vrij veel in de trein / auto / werk. IMAP met bijlagen, t.net, got, flitsservice.nl, tomtom updates, live messenger, ssh, rdp en meer ook daar geen melding over gekregen. Heb helaas geen statistieken.

Echter een vriend van mij heeft al wel een rekening gekregen voor het kijken van youtube videos, gelukkig maar 5 euro.

<knip>
Misschien handig als je de providers even vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

+1 scherp

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Sir_Killalot schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 15:53:
[...]

Misschien handig als je de providers even vermeld?
Sorry, KPN Hi met eindeloos online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb vandaag de usb modem van vodafone gekocht. Ik haal een mooie 100 kb/s in mijn huis, dus ik ben erg tevreden.

Het is prepaid, dus ik kan lekker los gaan op de internet blox :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er alweer meer mensen die een waarschuwing hebben gehad van Vodafone? Zoja, wat was ongeveer je dataverbruik per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Vorige maand 250 MB verbruikt, geen waarschuwing.

Houwe zo. :(

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotto
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-03 18:16

Flotto

Graag gedaan!

Heeft iemand al met Vodafone "zorgeloos" internet Skype of Fring gebruikt? Ben benieuwd of het gewoon werkt of dat het geblokkeerd wordt door Vodafone.

Flotto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 12:11

Ryudo

Daily dose~

Eind maart 2008 gaat mijn KPN Hi abonnement pas in en nu wil ik tot die tijd wel gebruik maken van de Zorgenloos Internet BloX van Vodafone.
Maar wat me niet geheel duidelijk is is het volgende. Hoe berekent Vodafone de kosten precies als ik nu de BloX aanvraag? Betaal ik dan 9.50 van 22 dec t/m 21 jan? Of betaal ik 9.50 tot eind december en dan begin januari weer 9.50 voor de gehele maand?
Ik heb er op de Vodafone site niet echt iets concreets over kunnen vinden en de klantenservice is pas maandag weer bereikbaar voor dit soort vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Ryudo schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 22:49:
Eind maart 2008 gaat mijn KPN Hi abonnement pas in en nu wil ik tot die tijd wel gebruik maken van de Zorgenloos Internet BloX van Vodafone.
Maar wat me niet geheel duidelijk is is het volgende. Hoe berekent Vodafone de kosten precies als ik nu de BloX aanvraag? Betaal ik dan 9.50 van 22 dec t/m 21 jan? Of betaal ik 9.50 tot eind december en dan begin januari weer 9.50 voor de gehele maand?
Ik heb er op de Vodafone site niet echt iets concreets over kunnen vinden en de klantenservice is pas maandag weer bereikbaar voor dit soort vragen.
Je betaald van die 9,50 gewoon het aantal dagen dat jij blox actief hebt kunnen gebruiken, dus 9,50/31 (december dagen)= y * dagen in gebruik = prijs

Ik had hier ook naar gevraagd via de klantenservice, maar ik twijfel ten zeerste of ik wel I-net blox zal gaan afsluiten, aangezien er STEEDS meer afgesloten/beperkt wordt. Zit er zelfs aan te denken om over te stappen naar KPN icm surf en mail of telfort..Na ruim 10 jaar Libertel klant te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-09 12:11

Ryudo

Daily dose~

Ah ok, geheel duidelijk. :)
Wat betreft de afsluitingen/beperkingen, dit kan me niet zo heel veel schelen. Ik ga er denk ik niet gelijk honderden MB's doorjagen. Ik wil de internet mogelijkheden van m'n nieuwe toestel even wat proberen dus leek me een tijdelijke BloX wel wat om niet voor onverwachte verassingen komen te staan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net contact gehad met Vodafone over hun internet blox en MSN.
Ik kreeg dit als antwoord terug:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het antwoord op u eerste vraag is dat er momenteel inderdaad problemen
spelen met de msn messenger met een vodafone abonnement. Hier wordt vol
op onderzoek naar gedaan op dit probleem op te lossen helaas is er nog
geen inzicht wanneer dit precies zal zijn.

Het antwoord op u tweede vraag is dat met de zorgeloos internet blox een
fair usage policy op zit die 50 mb is. Dit is bijna onmogelijk te halen
met een toestel. Mocht dit toch gebeuren krijgt u een waarschuwing
hierover.

----

Wat is dit nou voor een antwoord? 50MB? Dat was toch afgeschaft? aan de 50MB zit ik in 2 dagen zeker wel! en dan check ik alleen mijn Email via IMAP en check ik een aantal site's dagelijks.
een fair use pollicy? dan lijkt het mij toch zeker normaal dat ik gewoon dagelijks mijn mailtjes etc kan lezen? Zorgeloos internet wat is dit? ik denk dat ik maar even een belletje richting die klantenservice doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:18:
Net contact gehad met Vodafone over hun internet blox en MSN.
Ik kreeg dit als antwoord terug:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het antwoord op u eerste vraag is dat er momenteel inderdaad problemen
spelen met de msn messenger met een vodafone abonnement. Hier wordt vol
op onderzoek naar gedaan op dit probleem op te lossen helaas is er nog
geen inzicht wanneer dit precies zal zijn.

Het antwoord op u tweede vraag is dat met de zorgeloos internet blox een
fair usage policy op zit die 50 mb is. Dit is bijna onmogelijk te halen
met een toestel. Mocht dit toch gebeuren krijgt u een waarschuwing
hierover.

----

Wat is dit nou voor een antwoord? 50MB? Dat was toch afgeschaft? aan de 50MB zit ik in 2 dagen zeker wel! en dan check ik alleen mijn Email via IMAP en check ik een aantal site's dagelijks.
een fair use pollicy? dan lijkt het mij toch zeker normaal dat ik gewoon dagelijks mijn mailtjes etc kan lezen? Zorgeloos internet wat is dit? ik denk dat ik maar even een belletje richting die klantenservice doe.
Klopt de eerste lijns zijn vaak nitwits xD. De 2de lijns support is vaak beter al.. De voorwaarden spreken niet meer over 50MB.. dus ik zou dat lekker laten varen die opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah oke, maar ik vraag me dan nog wel af wat dan het gemiddelde verbruik is. Ik geloof nooit dat dit maa r 25mb per maand is.
Mijn GPRSmonitor zegt dat ik vandaag alweer aan de 9MB zit (vanaf 12 uur vanacht)
dingen die ik heb gedaan:
Email checken, 1bestand binnengehaald van 3mb.
meer niet... dus lijkt me een beetje vaag.. vooral ook omdat ze zegt:
'50 mb is. Dit is bijna onmogelijk te halen met een toestel. ''
Haha, dat zit er in een paar dagen zeker wel op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
GrooV schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:20:
[...]

Sorry, KPN Hi met eindeloos online
Das wel weer een beetje jammer want bij klantenservice zeiden ze dat videostreamen bij het Eindeloos Online abo hoort :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ook al eerder gezegd, het gemiddelde verbruik kan echt nooit op 25mb liggen dat heb je namelijk zo gehaald vodafone liegt hier gewoon over !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 1uur radio zou luisteren heb je al 25mb gehaald, dat zegt genoeg lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
Sir_Killalot schreef op zondag 23 december 2007 @ 15:02:
[...]

Das wel weer een beetje jammer want bij klantenservice zeiden ze dat videostreamen bij het Eindeloos Online abo hoort :/
Volgens mij zit er ook nog verschil in of je mobiele youtube gebruikt of de normale. Maar ik probeer het iig niet meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotto
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-03 18:16

Flotto

Graag gedaan!

Flotto schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:38:
Heeft iemand al met Vodafone "zorgeloos" internet Skype of Fring gebruikt? Ben benieuwd of het gewoon werkt of dat het geblokkeerd wordt door Vodafone.
Ik heb nu KPN surf & mail en dat gaat goed i.c.m. voip. Ook surf ik als ik niet thuis ben vaak op mijn Nokia N800 tablet, waarbij ik mijn N73 als modem gebruik.
Xs4all gebruikers kunnen trouwens hun data aanzienlijk beperken door gebruik te maken van de mobiele web accelerator http://www.xs4all.nl/alle.../mobilewebaccelerator.php

Deze proxyserver onderzoekt de PNG, JPEG en GIF afbeeldingen op de websites die je bezoekt. Vervolgens levert de Web Accelerator deze afbeeldingen aan in lagere beeldkwaliteit, waardoor het aantal Kb's van de afbeelding gereduceerd wordt.
Internetpagina's laden sneller en je verspilt geen dataverkeer aan het ophalen van onnodig grote afbeeldingen. Een afbeelding behoudt zijn oorspronkelijke afmetingen, dus de opmaak van de internetpagina blijft intact. Door de kleine schermafmetingen van een mobiele telefoon merk je het verlies aan beeldkwaliteit nauwelijks.

Zou trouwens graag antwoord krijgen op bovenstaande vraag. Overweeg om Vodafone te nemen.

Flotto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Volgens mij kan je beter Opera Mini gebruiken dan de oplossing van XS4ALL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 14:30:
Jah oke, maar ik vraag me dan nog wel af wat dan het gemiddelde verbruik is. Ik geloof nooit dat dit maa r 25mb per maand is.
Mijn GPRSmonitor zegt dat ik vandaag alweer aan de 9MB zit (vanaf 12 uur vanacht)
dingen die ik heb gedaan:
Email checken, 1bestand binnengehaald van 3mb.
meer niet... dus lijkt me een beetje vaag.. vooral ook omdat ze zegt:
'50 mb is. Dit is bijna onmogelijk te halen met een toestel. ''
Haha, dat zit er in een paar dagen zeker wel op!
Ben met je eens, paar uurtjes in trein emailen en wat surfen en zat al op 10/15MB, en dat is dan 1 dag.
Per maand zou ik op een 200/300MB uitkomen. 8)7
Sir_Killalot schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:42:
Volgens mij kan je beter Opera Mini gebruiken dat de oplossing van XS4ALL ;)
_/-\o_ Gebruik het nu al een tijdje en het is echt het meest complete browser(tje) die je voor je mobiel kan hebben imo.

[ Voor 17% gewijzigd door Osxy op 23-12-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Ik heb nu een modem van vodafone icm een prepaid kaartje. Kan het dus lekker onbeperkt gaan gebruiken en mocht in afgesloten worden, dan koop ik een nieuw prepaid kaartje :D

Beetje omslachtig, maar zo voorkom ik dat ik straks extra kosten bij me normale abo krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
BladePHQ schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:51:
Ik heb nu een modem van vodafone icm een prepaid kaartje. Kan het dus lekker onbeperkt gaan gebruiken en mocht in afgesloten worden, dan koop ik een nieuw prepaid kaartje :D

Beetje omslachtig, maar zo voorkom ik dat ik straks extra kosten bij me normale abo krijg.
De beste oplossing atm :)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Zolang ze je IMEI maar niet loggen :( .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Bij de weg, het HSDPA probleem van het KPN netwerk (dus ook Hi en Telfort) is opgelost, ik kan bellen en gebelt worden als er H in het scherm van m'n TyTN 2 staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Mijn probleem bij Telfort en KPN is ook opgelost!

Ben namelijk geen klant meer. :')

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Bij deze een waarschuwing.

Vodafone heeft er voor gezorgd dat je geen blox op die usb modem kunt zetten. Iemand die een oplossing heeft hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
BladePHQ schreef op maandag 24 december 2007 @ 11:36:
Bij deze een waarschuwing.

Vodafone heeft er voor gezorgd dat je geen blox op die usb modem kunt zetten. Iemand die een oplossing heeft hiervoor ?
Bij mij werkt het gewoon... vanaf wanneer werkte het niet meer bij je "?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen weer een reactie terug van Vodafone.
Ik vroeg om meer duidelijkheid over de datalimiet.

''Hartelijk dank voor uw mail.
Het is inderdaad maximaal 10 keer het gemiddelde verbruik van alle
vodafone klanten, dit is momenteel 20 mb gemiddeld.
Verder valt het streamen van tunin.fm niet van de bundel dus wordt niet
berekend.''

Dus dat komt er op neer dat we maximaal 200MB per maand mogen verbruiken.
Daar ga ik dus straks dik overheen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Zet er verd***mme dan ook neer dat het niet 'zorgeloos onbeperkt' is maar 200 MB!!!

Mijn god, is het nou ZO moeilijk om helder naar de klant te zijn in plaats van de marketingafdeling z'n gang te laten gaan?

Vodafone :r

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Bert2000 schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:45:
[...]

Bij mij werkt het gewoon... vanaf wanneer werkte het niet meer bij je "?
Internet werk via prepaid meteen. Ik kan niet met andere sim kaarten (zowel abo als prepaid) op internet via de modem.
Een sms naar 4000 geeft de melding dat me tegoed niet voldoet oid.

Ik kan bovendien niet bellen met de prepaid simkaart op mijn telefoon (ook al zo vreemd).

Hoe heb jij de internet blox aangevraagd op die prepaid kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
BladePHQ schreef op maandag 24 december 2007 @ 14:04:
[...]

Internet werk via prepaid meteen. Ik kan niet met andere sim kaarten (zowel abo als prepaid) op internet via de modem.
Een sms naar 4000 geeft de melding dat me tegoed niet voldoet oid.

Ik kan bovendien niet bellen met de prepaid simkaart op mijn telefoon (ook al zo vreemd).

Hoe heb jij de internet blox aangevraagd op die prepaid kaart ?
Je moet een losse prepaid kaart kopen, niet die je bij het pakket krijgt, daarmee activeer je op een simlock vrije telefoon blox, en dan gooi je m in je modem. Dan moet je nog even het APN handmatig veranderen naar live.vodafone.com en klaar = kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladePHQ
  • Niet online
Het werkt !!
De instellingen waren het inderdaad.

Ik ben je heel erg dankbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
BladePHQ schreef op maandag 24 december 2007 @ 17:53:
Het werkt !!
De instellingen waren het inderdaad.

Ik ben je heel erg dankbaar :)
graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Stereotomy schreef op maandag 24 december 2007 @ 13:54:
Zet er verd***mme dan ook neer dat het niet 'zorgeloos onbeperkt' is maar 200 MB!!!
[..]
Wat is dat met de combo "Telecom bedrijven en Mobiel Internet", iedereen buiten T-mobile doe met de voorwaarden waar ze zelf zin in hebben.

:r :r

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
En ze komen er nog mee weg ook omdat de OPTA, Consumentenbond enz zich er niet echt op richten :/

Misschien is een mailtje sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

'Misschien' kan geen onderwerp in een zin zijn. :')

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Stereotomy schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 21:54:
Heerlijk! Eindelijk een tweaker die het belabberde taalgebruik van veel tweakers eens aan de kaak stelt!

We leven in Nederland, dus spreek dat dan ook!

Hulde aan Stereotomy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flotto schreef op zondag 23 december 2007 @ 17:25:
[...]

Ik heb nu KPN surf & mail en dat gaat goed i.c.m. voip. Ook surf ik als ik niet thuis ben vaak op mijn Nokia N800 tablet, waarbij ik mijn N73 als modem gebruik.
Gebruik jij nu ook speciale instellingen voor de verbinding met je N800 bij Hi?

Ik heb een pocketpc die ik via bluetooth verbind met mijn Nokia. Via een inbelverbinding met nummer *99# krijg ik direct via GPRS een werkende internetverbinding, maar ik kan dus niet controleren of hij nu de juiste APN instellingen gebruikt en weet derhalve ook niet of het dan wel via de Eindeloos Online bundel verloop. Wordt er bij Hi gelet welke instellingen gebruikt worden of maakt het geen zak uit via welke APN instellingen je internet.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:32
Ik vroeg mij af wat de recente ervaringen met de Telfort Surf & Mail Unlimited bundel zijn? Is dit nou gprs/umts? En wordt de max snelheid van 128kbit gehaald? En het bereik/stabiliteit? Dit zou nu toch gelijk moeten zijn aan dat van KPN?

• CasperBTU
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11-2021
ik heb de hand weten te leggen op een PCMIA-vodafone HSDPA/UMTS kaart. Kan ik hier gewoon zo'n prepaid sim instoppen en de blox voor een maand activeren?

Verwijderd

Ik wil dus misschien ook wel even een Internet abbo nemen voor mijn N73.
Heb een Hi abbo en wil eindeloos online nemen van hi (die van 9,95 p/m).

Nou lees ik wel van die rare limieten.
Ik ga het voornamelijk gebruiken voor Streaming Muziek (via shoutcast denk ik), misschien ook YouTube, maar ook e-mail (Gmail) en gewoon beetje doelloos surfen enzo.

Is dit wel een beetje mogelijk op die Hi Eindeloos Online?

En werkt dat internet nou via UMTS of GPRS?

Heeft iemand ook een beetje ervaring met deze abonnement en kan hij zn bevindingen ervan geven?

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:26
Ik zit al aan bijna 700mb pm ... af en radio via het internet, af en toe hotmail checken. ... gaat snel!

• CasperBTU
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-11-2021
Weet iemand waar ik de software voor zo'n vodafone datacard kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maurits82 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 19:19:
Ik zit al aan bijna 700mb pm ... af en radio via het internet, af en toe hotmail checken. ... gaat snel!
en welke provider heb je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Ik internet niet elke dag, maar paar dagen in de week een paar uur, kom echter niet boven enkele MB's!! Beseft men wel dat je je dataverbruik flink kan verminderen door bijvoorbeeld afbeeldingen uit te schakelen? (gaat ook sneller). Of gebruik maken van Opera Mini op je telefoon, scheelt sowieso al wat dataverbruik omdat de operaserver automatisch de pagina's verkleint voordat het naar je telefoon gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Jazco2nd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 02:43:
Ik internet niet elke dag, maar paar dagen in de week een paar uur, kom echter niet boven enkele MB's!!
Dus jij ben degene die ons "gemiddelde" omlaag trek :( .

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik ga niet met een UMTS/HSDPA verbinding nog eens mijn plaatjes uitschakelen, kom zeg. Je gaat toch ook niet in je Ferrari alleen op woonerven rijden? :')

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flotto schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 19:38:
Ik gebruik Fring op mijn P1 via Vodafone en WiFi. Dit werkt naar tevredenheid. SIP naar PSTN verbindingen hebben nog wel eens wat lag, maar niet enorm storend. Skype naar skype verbindingen hebben niet de kwaliteit die ik gewend ben, maar ook hier is het niet enorm storend. Ik merk niet een groot verschil tussen UMTS en WiFi.

Op het Fring blog heb ik eens de reactie gelezen op het Vodafone UK VoIP verbod; ze verwachtten niet dat Vodafone dit kon blokkeren.

PS hiervoor gebruikte ik T-Mobile PIT (goedkoopste), zolang Fring de enige applicatie was die gebruik maakte van de verbinding werkte dit net zo goed. Best indrukwekkend voor een 16kbit/s upload!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Stereotomy schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 21:54:
In dit geval is 'is' geschreven, ipv 'eens'... (eens, es, `s, is... valt dit al onder 'belabberde schrijfwijze'?)
Het onderwerp komt geeneens ter sprake. Of moet iedere zin een onderwerp hebben? :')
DaSaN schreef op woensdag 26 december 2007 @ 00:15:
[...]

Heerlijk! Eindelijk een tweaker die het belabberde taalgebruik van veel tweakers eens aan de kaak stelt!

We leven in Nederland, dus spreek dat dan ook!

Hulde aan Stereotomy!
Gelukkig spreek ik Nederlands
Helaas moeten we onderscheid maken tussen spreken en schrijven; jij mag dus op het (overmatig) gebruik van leestekens gaan letten.

</Nederlands>

Back ontopic!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSaN
Michael Knight schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 06:30:
[...]

In dit geval is 'is' geschreven, ipv 'eens'... (eens, es, `s, is... valt dit al onder 'belabberde schrijfwijze'?)
Het onderwerp komt geeneens ter sprake. Of moet iedere zin een onderwerp hebben? :')

[...]
eens, 's zijn allemaal prima, maar is is echt fout. Dat is een vervoeging van het werkwoord "zijn", en zo gebruikt was misschien idd het onderwerp van de zin.

en ja, een zin heeft 2 elementen: onderwerp en persoonsvorm van een werkwoord:P.

En inderdaad, nu weer on topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Stereotomy schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 03:22:
Ik ga niet met een UMTS/HSDPA verbinding nog eens mijn plaatjes uitschakelen, kom zeg. Je gaat toch ook niet in je Ferrari alleen op woonerven rijden? :')
nee maar het is aan te raden om Opera in te stellen dat hij slechts cached images laad. Zo hoef je maar 1 x al die plaatjes te laden, ipv 1000000x dezelfde elke keer weer. Het zijn veelal toch dezelfde sites die men bekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Michael Knight schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 06:30:
[...]

[...]

Gelukkig spreek ik Nederlands
Helaas moeten we onderscheid maken tussen spreken en schrijven; jij mag dus op het (overmatig) gebruik van leestekens gaan letten.

</Nederlands>

Back ontopic!
[mierenneukerij]
geeneens bestaat niet, gelieve "niet eens" te gebruiken. ;)
[/mierenneukerij]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
Jazco2nd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 02:43:
Ik internet niet elke dag, maar paar dagen in de week een paar uur, kom echter niet boven enkele MB's!! Beseft men wel dat je je dataverbruik flink kan verminderen door bijvoorbeeld afbeeldingen uit te schakelen? (gaat ook sneller). Of gebruik maken van Opera Mini op je telefoon, scheelt sowieso al wat dataverbruik omdat de operaserver automatisch de pagina's verkleint voordat het naar je telefoon gaat.
Ik gebruik op mijn telefoon (htc tytn2) ook opera mini, niet zozeer om de data limit maar vooral omdat het zo een snelle browser is, de standaard browser van windows mobile is een verschrikking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Bert2000 schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 10:34:
[...]

nee maar het is aan te raden om Opera in te stellen dat hij slechts cached images laad. Zo hoef je maar 1 x al die plaatjes te laden, ipv 1000000x dezelfde elke keer weer. Het zijn veelal toch dezelfde sites die men bekijkt.
Daar doe je niet alleen je provider blij mee maar ook jezelf want het scheelt vrij veel tijd. Ik heb op mijn laptop mijn meest bezochte sites gecached op mijn thuis DSL verbinding en kan dus vrij snel full reso internetten zonder extreem veel dataverkeer 8)

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.