[Multi] Football Manager 2008 - Deel 2

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 37.161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
De PSP versie is nogal beperkt in opties en stats.
Ik had hem gedownload en 10 minuten later weer verwijdert.
De PC versie is echt véél beter en je centen 10x meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lachen zit in seizoen 2014/2015 met Bayern München (FM 2007) mijn spits
spoiler:
Bruno Mezenga welke samen met Alan het aanvals duo vormt
is niet te houden en wordt verkocht aan Roma voor 43,5 miljoen Euro.
Fans boos omdat de publieks lieveling is verkocht.
Zijn vervanger Henk Hendriks (regen) of
spoiler:
Okaka
hebben niet het rendement zoals verwacht
Daar hij bij Roma niet aan spelen toekomt o.a. omdat hij Huntelaar voor zich moet dulden, haal ik hem in de winterstop terug voor 29 miljoen.
Iedereen tevreden en 14,5 miljoen in the pocket _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburg.013
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:35
PirE schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:36:
[...]

Als je in full-screen speelt moet je dit invoeren:

code:
1
"C:\Program Files\Sports Interactive\Football Manager 2008\fm.exe" --fullscreen_width=1100 --fullscreen_height=800

Als je windowed speelt/wilt spelen:

code:
1
"C:\Program Files\Sports Interactive\Football Manager 2008\fm.exe" -small_screen -windowed
En waar moet ik dit invullen (voor Windowed scherm)

[ Voor 5% gewijzigd door Tilburg.013 op 09-02-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
In de shortcut waar je FM mee opstart :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburg.013
wildhagen schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:41:
In de shortcut waar je FM mee opstart :)
WTF is de Shortcut 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
Misschien dat de Nederlandse vertaling snelkoppeling je meer zegt? Het is een linkje bijv. op het bureaublad dat verwijst naar het programma.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburg.013
Chocovla schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:43:
[...]

Misschien dat de Nederlandse vertaling snelkoppeling je meer zegt? Het is een linkje bijv. op het bureaublad dat verwijst naar het programma.
Inderdaad al iets duidelijker, daar rechtermuisknop, eigenschappen en dan bij doel erachter typen
C:\Program Files\Sports Interactive\Football Manager 2008\fm.exe" -small_screen -windowed??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het icoon waar je op dubbelklikt om FM te starten. Klik er met de rechtermuisknop op, klik op Eigenschappen/Properties, ga naar het target (waar fm.exe word aangewezen), en voeg aan die regel toe -small_screen -windowed. Druk op OK, start FM, en nu zou hij windowed moeten zijn.
Tilburg.013 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:44:
[...]

Inderdaad al iets duidelijker, daar rechtermuisknop, eigenschappen en dan bij doel erachter typen
C:\Program Files\Sports Interactive\Football Manager 2008\fm.exe" -small_screen -windowed??????
Ja.

[ Voor 27% gewijzigd door wildhagen op 09-02-2008 16:45 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

:?

Waarom moeilijk doen als je gewoon bij Preferences de Windowed mode kan aanvinken?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tilburg.013
Dan krijg ik:
De naam C:/ Program Files .... (etc) , die in het doel is opgegeven, is ongeldig. Controleer of de bestandsnaam en het pad juist zijn...

EDIT: Dankzij deze screen, is het mij gelukt :*) Toch bedankt iedereen!Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y8/hpp_nipples/fmdsmf.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Tilburg.013 op 09-02-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Angeloonie schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:45:

Waarom moeilijk doen als je gewoon bij Preferences de Windowed mode kan aanvinken?
Goeie vraag, speel al jaren windowed door het gewoon daar aan te vinken ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

Het eerste seizoen met Arsenal, 2011-2012, zit erop.
Het was een zeer bewogen jaar .

In de competitie ging het allemaal wel lekker, tot ik Aston Villa tegen kwam. Nadat ik 2-0 voorstond emt nog 10 minuten te gaan, maakten zij toch nog 2-3. Over pech gesproken, want ik domineerde de wedstrijd. Keeper op de bank de volgende wedstrijd.
Dus toen stonden wij ineens áchter op chelsea. Het was wachten op een misstap van ze, en die kwam er ook tegen manchester City. Helaas kwam ik drie of vier wedstrijden later Aston Villa weer tegen. En weer maken die klojo's en 3-2 van, met nu het enige verschil dat ze 3-0 voor hebben gestaan.
Dus toen liep ik achter de feiten aan, Chelsea verloor niets meer, ik ook niet, dus zij eindigden 1e met 92 punten en ik 2e met 89 (beter doelsaldo, dat wel).

Ondertussen de UEFA cup erdoorheen: Kwalificatieronde en groepsronde zonder enige problemen doorlopen, slechts Schalke wist nog een doelpuntje tegen te krijgen (4-1), de rest verloor gemiddeld met 3-0. Daarna ook niet veel problemen, kwartfinale Middlesbrough, niet moeilijk, halve finale Zaragoza, na een 2-0 uit verlies een 4-0 thuiswinst, wat moeilijker dus en dan de finale tegen Spurs.
Ik ging drinken halen en zag dat het in de rust 2-1 stond.
Ik dus taktiek wijzigen, twee aanvallers erbij voor een middenvelder en verdediger, dus ik speelde 3-1-2-4, en een heus doelpunten festijn viel met helaas een 7-6 verlies voor mij.

Ik stelde mij als doel dat wanneer ik verloor van Chelsea in de FA cup, ik mezelf zou terugtrekken als manager van Arsenal.
Op een of andere manier konden mijn spelers mijn gedachten lezen want nadat we 1-0 achter kwamen in de eerste minuut, maakten ze er al snel 2-1 voor mij voor.
Dus dat wordt nog een seizoen Arsenal, waarin ik ga voor de FA trophy, Champions League/Uefa winst en de landstitel. De rest is bijzaak.

Keeping informed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nou, ik ben toch ook weer gestart met een nieuwe game, na een week of 6-8 geen FM meer gespeeld te hebben begon het toch weer te kriebelen.

Aangezien ik eens wilde starten in een league waar ik nog nooit heb gespeeld, en ik op dit moment bezig ben in een boek over Noord-Ierland (ja, lekker relevant ;)), heb ik besloten om in Noord-Ierland te gaan beginnen. Ik had geen voorkeur voor een club, maar wilde wel in de laagste divisie spelen. Ik heb gekozen voor de club PSNI FC (Police Service of Northern Ireland). Daar zullen vast geen hooligans rondhangen ;)

Riant 'stadion' van wel 1000 plekken, basic facilities op zowel training- als youth-gebied. Een riant transferbedrag van precies 0 euro, een wagebudget van 2600 euro per maand waar ik 500 euro onder zit. Uitdaging genoeg.

Maar mijn God, wat een hoop Cups hebben ze daar. Als je een hekel hebt aan Cups, moet je vooral niet in Noord-Ierland aan de gang....

Ik heb tot nu toe de volgende cups gehad/gezien/deelgenomen:

- Irish Cup
- WKD Intermediate Cup
- nog een keer de WKD Intermediate Cup (2x in één seizoen? :?)
- County Antrim Shield
- Antrim Trophy

En dan is het nu pas half november... ik weet niet of er nog meer komen. En uiteraard de competitie zelf nog natuurlijk.

Ik heb nu 21 games gespeeld, en daarvan zijn er slechts 8 voor de competitie, alle anderen zijn cupwedstrijden, absurd veel.

Nadeel is dat je enorm veel wedstrijden per week speelt, gemiddeld drie per week tot nu toe, en heb nog nooit meer dan 6 dagen achter elkaar verlof gehad, dus de spelers hebben het zwaar, heel zwaar. En dan helpt het niet als je (bijna) niemand kan aantrekken omdat je selectie al zo dunnetjes is... ik moet dan ook regelmatige 16/17-jarige Hot Prospects opstellen in de basis-elf....

Een volledige update komt zodra het seizoen klaar is :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-09 11:53

odan

The dark side is within all!

Angeloonie schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:45:

omdat dat op een widescreen niet wil.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

odan schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:20:
[...]

omdat dat op een widescreen niet wil.
Hier wel anders, alleen links en rechts 1 cm over maar dat stoort niet.

Verder heb ik niets speciaals aangevinkt ofzo. Alt+enter does the job om te switchen tussen windowed en full screen.

[ Voor 33% gewijzigd door Vos op 09-02-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo, seizoen 1 zit er op voor PSNI. Zoals beloofd in mijn vorige post een volledig verslag.

Om te beginnen de transfers. Ik heb slechts twee spelers kunnen aantrekken: een DC (Laponder, ex-FC Den Bosch, ex-Eindhoven) en een AMFC (Crawford), beiden op een free transfer. Beiden werden meteen publiekslievelingen, met name Crawford. Beiden zijn ook meteen zeer belangrijke sdragende spelers geworden, zo heeft Laponder bijvoorbeeld als enige ALLE wedstrijden gespeeld.

Hiertegenover staat het vertrek van 7 spelers voor een totaal bedrag van 10.000 euro plus wat on-next-sale clausules.

Dan de WKD Intermediate Cup, de eerste fase is een poulefase van 6 teams waarbij je ieder team 1 keer ontmoet. Het ging best moeizaam, getuide het eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08060/psni1285.jpg

Ondertussen begon ook de Antrim Trophy. In de tweede speelronde moest ik tegen Dunmurry YM, een non-league team dat ik vrij eenvoudig met 6-0 wist te verslaan. In de derde ronde wachtte Orangefield, eveneens een non-league team. Het werd 2-2, maar in de penalty shoot-out won ik met 3-2. In de vierde ronde moest ik tegen Crusaders Reserves (Crusaders speelt in de Premier League), die ik met enige moeite met 2-1 wist te verslaan. Hiermee was ik doorgedrongen tot de kwartfinales. Hier wachtte Saintfield United, een non-league team. Door een kapitale blunder van een van mijn verdedigers (eigen doelpunt) verloor ik met 0-1.... toch niet slecht gedaan!

Dan volgde de County Antim Shield. In de eerste ronde moest ik tegen Wakehurst, uit mijn eigen divisie. Met behoorlijk wat moeite werd het 1-0 voor mij, waardoor de kwartfinale wachtte. Hier trof ik Albert Foundry, een non-league team dat toch best sterk was, ik wist pas in de verlenging het winnende doelpunt te scoren: 2-1. In de halve finale moest ik tegen Crusaders, twee divisies hoger. Bij voorbaat kansloos natuurlijk, maar toch wist ik de schade door goed spel van mijn team tot een 2-1 verlies te beperken. Wederom niet slecht gedaan!

In de Irish Intermediate Cup, de volgende Cup, ging het aanzienlijk slechter: ik verloor al in de eerste ronde met 0-1 van Lurgan Celtic. Notabene een aartsrivaal van mijn club, de supporters waren dus ook bepaald niet blij!

Dan de Irish Cup. Ook hier ging het niet goed, ik werd al in de derde ronde (1e speelronde) uitgeschakeld door Barn United, een non-league club, in een ware goal bonanza: een 3-4 verlies helaas....

Dan de competitie. Hier was het behoorlijk spannend, de beslissing viel pas in de laatste wedstrijd, maar ik ben kampioen geworden! Niet slecht, als je weet dat de doelstelling van de board een respectable league positie na twee jaar was!

Wel speelde een behoorlijke vermoeidheid van de spelers een behoorlijk grote rol, met name de laatste 7-8 wedstrijden moest ik soms echt knutselen om een fit elftal het veld op te krijgen.

Voor volgend jaar moeten er echt flink wat versterkingen komen om me te handhaven in de first division. Met name de DL, DM en AMC posities moeten versterkt worden, maar eigenlijk kan ik voor elke positie nog wel wat extra spelers gebruiken behalve misschien de GK, ML en ST, daar heb ik er wel voldoende van.

Competitie:

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08060/psni2465.jpg

Selectie:

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08060/psni3403.jpg

Beste speler qua rating:

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08060/psni4114.jpg

Topscorer:

Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08060/psni5279.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09 19:33
Ik ben wel benieuwd naar al die vreemde cups, en heb wat zoekwerk gedaan:
Wikipedia Noord Ierland

Onderaan de pagina, bij competitions, staan alle cups.

En er zijn er nog meer, dan diegenen waar Wildhagen in heeft gespeeld :)

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat lijstje is ook niet helemaal compleet, want de Antrim Trophy staat er niet bij :)

En de Milk Cup en Foyle Cup zijn alleen voor jeugd-elftallen (U19, U16 etc) en doen dus voor de eerste teams niet mee.

De Setanta Cup doe je alleen aan mee als je een van de topclubs van Noord-Ierland of Ierland bent, verder speelt die geen rol.

De League Cup is alleen voor clubs uit de Premier League.

Moet zeggen dat het wel leuk is zoveel cups, is toch weer meer kans op prijzen enzo. Rijk word je er alleen niet van, ik kreeg welgeteld 725 euro voor mijn deelname aan de Antrim Trophy :P

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 10-02-2008 14:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
wildhagen schreef op zondag 10 februari 2008 @ 14:46:
Moet zeggen dat het wel leuk is zoveel cups, is toch weer meer kans op prijzen enzo. Rijk word je er alleen niet van, ik kreeg welgeteld 725 euro voor mijn deelname aan de Antrim Trophy :P
En die had je gewonnen dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
SH4D3H schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:28:
[...]

En die had je gewonnen dan? :+
Dat niet, uitgeschakeld in de kwartfinales (0-1, zoals in mijn verslag staat) ;)

Maargoed, dan verwacht ik wel iets meer dan 725 euro aan prijzengeld eerlijk gezegd. Overigens kwamen hierbovenop dan nog de gate-receipts uiteraard (was een thuis-wedstrijd). Niet dat dat nou zoveel is, met ongeveer 350 bezoekers ;)

Valt trouwens wel op dat bij het publiek de Cups kennelijk ook veel populairder zijn dan de competitie. In de competitie heb ik gemiddeld 227 bezoekers gehad over 22 wedstrijden. En dan was ik de één na best scorende in de competitie wat dat betreft, alleen QUB (Queens University Belfast) had er meer: 231.

In Cups heb ik praktisch altijd 300+ bezoekers gehad, met een record van 500 (1è ronde Irish Intermediate Cup), en slechts één keer minder dan dat (180 bezoekers, 2e ronde Antrim Trophy tegen Dunmurry).

Maar iets meer trouwe supporters zou geen kwaad kunnen, het aantal seizoenskaarthouders dit seizoen was slechts 45. Ik hoop dat er na de promotie meer bij gaan komen....

[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 10-02-2008 17:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
wildhagen schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:33:
[...]

Dat niet, uitgeschakeld in de kwartfinales (0-1, zoals in mijn verslag staat) ;)
* SH4D3H heeft nu braaf je verslag gelezen, scheelt weer een paar domme vragen :+

Toch lukt het mij niet :(
Ik verlies bijna altijd en spring van baan naar baan omdat ik telkens de laan uit gestuurd wordt :X
Ik heb een stuk of 4 punten waar ik per positie naar kijk en daarvan de besten opstel, toch lijkt dat nooit te werken.
Dan komt er ook altijd gezeur over mijn opstelling, maar veranderen helpt meestal 1 wedstrijd.

Zou ik beter af zijn met een topclub?
Ik speel altijd minimaal een league onder de top omdat er dan meer te winnen is, maar ik doe echt iets fout denk ik.

* SH4D3H is jaloers op ^^ die wel wint O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Blijven proberen! Niet opgeven!

Ik heb in FM08 (en ook in FM07) ook heel erg lang moeten zoeken naar een werkende tactiek. Ik gebruik eigenlijk altijd wel dezelfde formatie (4-1-2-1-2, in weze een 4-4-2 Diamond met wat tweaks). Maar de onderliggende tactiek is het lastigste uit te zoeken.

Je moet je tactiek ook aanpassen aan de spelersgroep die je hebt (of andersom, maar da's kostbaarder ;)). Het heeft geen zin om super-aanvallend te gaan spelen als je in de aanval dunbezet bent met zwakke spelers. Dat werkt alleen maar contra-productief.

Ook belangrijk is om niet te vaak van tactiek te wisselen. Bedenk dat spelers ook aan een systeem moeten wennen, net als in het echt. Geef ze een wedstrijd of 5 ofzo, organiseer desnoods wat friendlies, om ze eraan te laten wennen. Pas dan kan je een beetje beoordelen of een systeem werkt voor je ploeg.

Let ook op dat super-statistieken niet per definitie betekenen dat het ook een super-speler is voor jouw team. Er spelen meer dingen zoals persoonlijkheid, type speler (afwachtend. proactief), hoe ligt hij bij de rest van het team etc. En soms is er gewoon geen aanwijsbare reden waarom het niet lukt met een speler. Zo had ik ook een speler in mijn PSNI-team die behoorlijk goede stats had (voor dat niveau dan), maar het wilde gewoon zonder aanwijsbare reden niet lopen. Ook niet na wat aanpassen van tactiek voor zijn positie. In zo'n geval moet je bedenken of het misschien niet handiger is om hem te verkopen, of te verhuren ofzo. Anders ben jij als manager ontevreden, maar hij ook (begrijpelijk). En erger nog: hij kan andere spelers daarmee beinvloeden dat het moraal omlaag gaat, en dan zit je pas echt in de problemen als manager...

Als het je puur gaat om een ideale tactiek te bepalen, of het spel beter te leren kennen, kan je idd beter bij een topclub gaan spelen. Daar heb je nu eenmaal betere spelers, meer budget, betere faciliteiten etc. Maar zodra je alles een beetje door hebt en een goede basis-tactiek hebt vind ik het leuker om een lower- of mid-league team te gaan managen, meer uitdaging enzo. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.

Iig succes en hopen dat het beter gaat!

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 10-02-2008 18:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Ik neem even een 'frustratiepauze' en dan probeer ik het vanavond nog eens met de tips!
De club waar ik nu bij zit is best aardig en daar zou ik dan ook langer dan 4 maanden willen zitten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Laatst online: 16:27
SH4D3H schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:15:
Ik neem even een 'frustratiepauze' en dan probeer ik het vanavond nog eens met de tips!
De club waar ik nu bij zit is best aardig en daar zou ik dan ook langer dan 4 maanden willen zitten :+
een tip is om niet aan je zelf te twijfelen.
pak 11 spelers waarvan jij denkt dat deze qua stats bij die positie passen. natuurlijk moeten ze ook op die positie kunnen spelen en geef ze een paar wedstrijden de tijd om ritme op te doen.
Ga niet na 1 slechte spelers direct andere spelers in het eerste zetten want sommige spelers hebben ritme en vertrouwen nodig om in vorm te komen.

Ga alleen spelers veranderen als jij zelf ziet dat ze constant blunderen. En als jij in de wedstrijden ziet dat spelers bepaalde eigenschappen tonen (solos, steekpasses etc) pas dan de tactiek hierop aan en misschien zelfs hun positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:09

Sherlock

No Shit

Oké, ik wordt af en toe echt helemaal niet goed van dit spel:

"To summarise, the board are pleased with your management of the team.

This has been underlined by the fans' joy at Ajax's 2 - 0 Dutch Cup Semi Final victory over PSV.

Despite the positives, the fans are understandably extremely disappointed at Ajax's European Champions Cup Semi Final First leg 3 -3 draw with R. Madrid and is it likely to remain long in the memory."

WTF??? 8)7 Ik speel uit in de halve finale van de CL 3-3 tegen Real Madrid, en daar zijn de fans extreem teleurgesteld over? Ten tijde van dit bericht had ik net de thuiswedstrijd met 1-0 gewonnen waardoor ik in de finale sta.. Stelletje eikels daar... :(

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Ach ja, bij mij waren de fans na 3 maanden nog boos over een nederlaag in de heenwedstrijd van de promotiefinale. We verloren 2-3, we wonnen daarna met 4-1 en promoveerden. Waarom dan nog zeiken over een 2-3 nederlaag?

Waar ik wel poepziek van wordt: seizoenkaarten. We spelen in de 2e Divisie B4, verkopen zo'n 500 seizoenkaarten. We promoveren en wat denk je? 400 Seizoenkaarten verkocht. We handhaven ons redelijk met gemak en dus een 2e seizoen in de Segunda Division. En sja, dan verkoop je in de voorbereiding tot nu toe (half juli) maar liefst 52 seizoenkaarten...

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:17

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ach.. zo zijn er wel meer dingen.. Heb met pijn in mijn hart in 2010/2011 Eboue verkocht met Arsenal.. Hij wou per se weg, en ik heb hem al 1,5 seizoen tegen zijn zin gehouden, maar hij bleef Unhappy.. dus uiteindelijk voor goed geld weg gedaan.

Krijg ik na de transfer te zien dat hij "desillusionned" was omdat hij zich ineens op de transferlijst bevond :/

Ja hallo, jij wou toch weg? 8)7 *zucht*

Net een knotsgekke kwartfinale CL: AS Roma 4 - 4 Arsenal. Ruststand: 2-3.

Altijd goed voor de uitdoelpuntjes :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Nog bedankt voor de tips!
Mijn team verloor 8 wedstrijden op rij niet en won er zelfs een paar.
Helaas kwamen er een aantal blessures en heb ik geen fatsoenlijke vervangers maar heb ik via een aanvraag 3M transferbudget gekregen :) (Aan het begin van het seizoen was het 30K :+)
Hopen dat ik er na de transferwindow beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45

Hoogie2004

Whohooooo

Is er al iets meer bekend over een 2e patch, deze zou normaal gesproken toch half februari komen?

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 11:54
Hoogie2004 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:42:
Is er al iets meer bekend over een 2e patch, deze zou normaal gesproken toch half februari komen?
Voor zover ik kan zien zal het nog maar een paar daagjes duren. De recenste test build die ik heb ontvangen (gisteravond) heeft al de nieuwe data update en de match engine is in principe ook af.

Verwacht buiten de match engine en data echter niet verschrikkelijk veel verbeteringen. De confidence feature is bijvoordbeeld nagenoeg hetzelfde gebleven helaas.

Vanaf 2008/2009 (ingame) kun je in de Premier League echter wel 7 subs op de bank pleuren, zoals in het echt een paar dagen geleden besloten is \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

In other words, de echte issues hebben ze nog steeds niet behandeld en daarvoor mogen we wachten op 9.0.2...

EDIT:
Oke, erg kort door de bocht. 9.0.0 dan. :P

[ Voor 19% gewijzigd door MazeMouse op 12-02-2008 17:26 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Is die kutbug van de Spaanse registratie er nu wel uit?

En ik baal er wel van dat die confidence bug er nog in zit, ik doe het verdomd goed met Melilla en ik moet steeds wachten tot eind mei voordat ik een nieuw contract krijg, dat terwijl we ver boven niveau spelen.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08072/prachtig936.gif.xs.jpg

sorry dat ie zo klein is XD
en wat een fantastisch resultaat =P

[ Voor 42% gewijzigd door Nilsinho op 12-02-2008 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
King Nothing schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:22:
Is die kutbug van de Spaanse registratie er nu wel uit?
Ja.
En ik baal er wel van dat die confidence bug er nog in zit, ik doe het verdomd goed met Melilla en ik moet steeds wachten tot eind mei voordat ik een nieuw contract krijg, dat terwijl we ver boven niveau spelen.
Die bug is natuurlijk aardig vaag, aangezien er toch redelijk wat schortte aan de confidence :P Er zijn wel wat dingetjes gefixed, maar om het echt te hebben zoals het hoort, zullen we tot FM09 moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmvision
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-09-2019
Een week geleden heb ik na 3 seizoenen FC Omniworld m'n ontslag ingediend aangezien ik niet het gevoel had dat ik nog iets kon bereiken met de spelersgroep. Weinig geld, weinig bezoekers, zelf na promotie van de Jupiler (2e plaats) en een heel verdienstelijke 6e plaats in de Eredivisie. Het bestuur vond het erg jammer dat ik vertrok.

Op naar een nieuwe club dus, maar weinig keus. ik wilde zowiezo richting the de Britse eilanden dus koos ik voor Athlone Town, in Ierland. Dit is de oudste Ierse club (1887) met een goede periode in de 1980's maar zit nu in de onderste regionen van de tweede divisie (Er zijn maar 2 divisies in Ierland). In het 'echt' zitten ze dik in de financiele problemen en worden de spelers al maanden niet meer betaald. In FM2008 hebben ze bij mijn komst 4000 Euro te besteden en 1200 per week aan salaris. Mijn hele team is part-time en er zitten geen echte goede spelers of talenten bij.

Het Ierse seizoen (Eircom League) loopt van Maart tot December, dus ik kwam halverwege het seizoen bij 'De Town'. Ze stonden een na laatste met 20 punten achterstand op de middenmoot en een doelsaldo van -49. Ik heb het team grondig onder handen genomen qua training en tactiek, er was maar 1 trainer die zeer matige stats had dus heb ik 2 jonge trainers ingehuurd die zonder club zaten en redelijk stats hadden. Ik heb vooral gekeken naar goede cijfers voor het training van jongelingen en de verdediging.

Ik heb maar 1 speler gekocht, een 20 jarige keeper (Paul Skinner, 2k van een non-league club) die meteen het publiekslieveling werd. Zeer verdedigend gespeeld de rest van het seizoen en heel veel gelijk gespeeld waardoor ik 6e eindigde met een -2 doelsaldo (mijn doel was 0). Iedereen was blij! Mijn bezoekersaantallen was gemidddeld 250 per wedstrijd :P. Ik zat nog maar in 1 Cup and daar heb ik de kwart finale gehaalt, maar hopeloos tegen een eerste divisie club (Cork City 4-1).

Mijn tweede seizoen verkocht ik maar liefst 95 seizoenskaarten en het gaat tot nu toe goed. Ik sta eerste met 3 wedstrijden gewonnen en 2 gelijk gepeeld. _/-\o_

Ik heb een aantal gratis spelers aangetrokken, o.a. Wilco Krimp die ik nog kende van Omniworld en redelijk goed is voor een low-league. Ook een Nigeriaan genaamd 'Monday' die het goed doet op de linkerflank. Mijn beste spits is een auto-gen die in de eerste 5 wedstrijden 7 keer scoorde!

Tot zo ver...

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 10:32
Ok, maakt me nu toch iets raars mee.

Afbeeldingslocatie: http://aycu37.webshots.com/image/42836/2000527560073675626_rs.jpg

Ik heb uit van PSG gewonnen en thuis gelijk gespeeld. PSG heeft echter beter gepresteerd tegen Arsenal, en Arsenal beter tegen mij.
Hoe wordt er dan bepaald wie er door mag? Niet op doelsaldo?

[ Voor 9% gewijzigd door Brik op 14-02-2008 12:27 ]

• TH0R
De resultaten tegen de no4 worden weggestreept, als de no 2 en 3 (en 1) gelijk staan qua punten geloof ik.

Heb je al op het knopje 'regels' gedrukt? Staat rechtsonder de tabel :-)

Trotse vader!

• Benotti
Jawel, maar alleen het doelsaldo tussen jullie drie, en daar leg jij het op af.

edit: En nu ook voor jullie beschikbaar (8.0.2):

http://community.sigames..../f/521102691/m/3342088083

edit2: Trouwens, ff als een terzijde :P , niet paniekerig gaan doen als de attributen van je spelers na het installeren van de patch allemaal naar beneden gaan, dat hoort zo.

[ Voor 42% gewijzigd door Benotti op 14-02-2008 15:43 ]

• Vos

Vos

AFCA

Zo een de patch proberen, er zit ook in dat je in Engeland 7 subs mag hebben zie ik per 2008/2009. Eens kijken of dat werkt met mijn savegame.

• m4yall
  • Laatst online: 19:00
Benotti schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:51:
[...]

Jawel, maar alleen het doelsaldo tussen jullie drie, en daar leg jij het op af.

edit: En nu ook voor jullie beschikbaar (8.0.2):

http://community.sigames..../f/521102691/m/3342088083

edit2: Trouwens, ff als een terzijde :P , niet paniekerig gaan doen als de attributen van je spelers na het installeren van de patch allemaal naar beneden gaan, dat hoort zo.
Wat is de logica van de achteruitgang van attributen? Dat ze een paar dagen later weer top zijn na wat training en inkomen in de nieuwe patch?

• Benotti
m4yall schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:39:
[...]

Wat is de logica van de achteruitgang van attributen? Dat ze een paar dagen later weer top zijn na wat training en inkomen in de nieuwe patch?
Dat ze vóór deze patch gewoon te hoog waren :)

• m4yall
  • Laatst online: 19:00
Benotti schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:49:
[...]

Dat ze vóór deze patch gewoon te hoog waren :)
Duidelijke taal! :) Ben benieuwd

• Vos

Vos

AFCA

Zolang het maar bij iedere speler is en niet alleen bij je eigen team is het geen probleem ;).

Mirrors vanuit SI forum:
http://rapidshare.com/files/91809066/fm2008_802_boxed-pc.rar
http://downloads.feederclub.com/details.php?file=4
http://www.mediafire.com/?5kdjyfaetsu
http://ut3.yourfirstcreditcard.com/fm2008_802_boxed-pc.rar

En de 7 subs in Engeland lijkt niet te werken met een savegame...kan er nog steeds maar 5 kiezen.

Als reply kreeg ik op forum: No it wont comin to effect until the EOS when the game updates.

Wat is EOS? Zomerstop? Als de 'nieuwe spelers' komen?

[ Voor 27% gewijzigd door Vos op 14-02-2008 17:15 ]

• SH4D3H
End of Season? Denk ik dan :)

• wildhagen
  • Niet online
Volgens mij End Of Season, volgens mij is dat zo'n beetje op het moment dat de league weer op 0 gespeelde wedstrijden gezet word. Maar pin me d'r niet op vast...

Vanavond ff downloaden en installen. Ga wel door met mijn savegame verder, is veel te leuk om nu te stoppen.

Virussen? Scan ze hier!

• Vos

Vos

AFCA

Owja tuurlijk :p. Naja zit net in begin nieuwe seizoen...dan wachten we even.

Verwijderd

Cool, de patch is uit... maareehhh waarom ga ik altijd op vakantie net als de updates uitkomen....

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Itt tot eerdere berichten in dit topic géén data-update dus? :)

Teleurstellend voor mij, wilde met Ajax beginnen inc Lindgren etc.

Sorry; wel dus.

[ Voor 6% gewijzigd door bear87 op 14-02-2008 20:49 ]

Verwijderd

welke inc bestanden moet je ook alweer verwijderen? tijdje niet meer gespeeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Het bestandje "fake" moet je verwijderen, dat is inprincipe voldoende!

ps. Wat zou een originele football manager 2008 opleveren als ik hem verkoop nu? Fantastisch spel hoor maar ik heb veel te weinig tijd om er goed mee te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

bear87 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 12:15:
Het bestandje "fake" moet je verwijderen, dat is inprincipe voldoende!

ps. Wat zou een originele football manager 2008 opleveren als ik hem verkoop nu? Fantastisch spel hoor maar ik heb veel te weinig tijd om er goed mee te gaan spelen.
Niet zo veel lijkt me, omdat je hem nieuw al voor 23 kunt bestellen.
edit:
even linkje opgezocht, maar bij Play staat hij nu voor 38,99 in plaats van de 23 euro die ik ervoor betaald heb. Ook bij Bol betaal je nog 49,99 dus ik denk dat je er wel twee tientjes uit kunt halen.

[ Voor 19% gewijzigd door Sherlock op 15-02-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 20:31
Verwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:35:
welke inc bestanden moet je ook alweer verwijderen? tijdje niet meer gespeeld :D
In de topicstart staat een link naar een bestand op Sortitoutsi, als je die download zijn alle competitienamen ook nog eens correct.
http://www.sortitoutsi.ne...ads&area=file&fileid=4996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik had de patch gister geinstalleerd en was met Groningen begonnen en wat bleek, die lelijke Silva zat er nog steeds :X :P . Heb ik iets verkeerd gedaan of is de afgelopen transferperiode niet meegenomen? Want ik lees hierboven dat de database wel up to date is.
Ik download nu de patch nog een keer, misschien toch de verkeerde maar ik dacht dat ik de goede wel had. (8.02)

Hmm nu wel goed. Alleen waarom heet de UEFA cup Euro cup en de Champions league Europese Champions cup? Hebben ze daar geen licenties voor?

[ Voor 16% gewijzigd door Deruxian op 15-02-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
Deruxian schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 15:35:
Ik had de patch gister geinstalleerd en was met Groningen begonnen en wat bleek, die lelijke Silva zat er nog steeds :X :P . Heb ik iets verkeerd gedaan of is de afgelopen transferperiode niet meegenomen? Want ik lees hierboven dat de database wel up to date is.
Ik download nu de patch nog een keer, misschien toch de verkeerde maar ik dacht dat ik de goede wel had. (8.02)
Bij mij zit Silva gewoon bij Ajax hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Ook de goede database aangeklikt toen je een nieuw spel startte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:18
Ajax heeft een samenwerkingscontract met beijing in de nieuwe update :)

XPENG G9 Performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Real Name Fix nog ergens te downloaden?

Die link in de OP is down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 03:40:
Is de Real Name Fix nog ergens te downloaden?

Die link in de OP is down
De link die JanW gaf hierboven, werkt nog wel :-)

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grunnen
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 21:53
ik baal eigenlijk ervan dat je in Engeland maar 5 subs kunt krijgen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Grunnen schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:01:
ik baal eigenlijk ervan dat je in Engeland maar 5 subs kunt krijgen... :(
Laatste patch installeren ;)

Voor alle fans van de Siple skin, de nieuwe versie voor FM2008 is uit. Downloadlink alhier.

[ Voor 41% gewijzigd door JanW op 16-02-2008 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nieuw met dit spel.

vraag; kan je de resolutie van het spel veranderen?? ik wil graag 1680x1050 gebruiken en niet 1024x768 waar die dus standaard op gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Je kan wel instellen dat hij niet meer in volledig scherm staat. Resolutie in full screen is niet te veranderen. Om te zorgen dat ie in window mode staat moet je even bij Instellingen -> beeld en geluid het vinkje bij volledig scherm weghalen. Als dat niet lukt moet je even aan de snelkoppeling van FM hetvolgende toevoegen: -small_screen -windowed. Zie ook onderstaande screenshot.
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/5023/fmwindowedic7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFM
  • Laatst online: 19:04
Jan, het is wel te veranderen hoor. Die fullscreen resolutie. Ik zal het even opzoeken.
[...]
--fullscreen_height=[N]

If you want to run in full screen on a "non-standard" resolution then you can use this option to specify what resolution you want to run. Use with care - if the resolution is incorrect or unsupported on your system the game will not start up properly.

--fullscreen_height=1050

Tells FM that the vertical resolution is 1050 pixels.

This option is particularly useful for running the game in fullscreen on wide screen monitors.

--fullscreen_width=[N]

If you want to run in full screen on a "non-standard" resolution then you can use this option to specify what resolution you want to run. Use with care - if the resolution is incorrect or unsupported on your system the game will not start up properly.

--fullscreen_width=1400

Tells FM that the vertical resolution is 1400 pixels.

This option is particularly useful for running the game in fullscreen on wide screen monitors.
[...]

bron: http://www.sigames.com/sibase.php?type=view&id=166

[ Voor 93% gewijzigd door MaartenFM op 16-02-2008 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Ondanks de tips heb ik een telleurstellend 3/4 seizoen achter de rug en ben ik weer werkloos.
Het ging na de tips veel beter totdat er veel van mijn basisspelers of een langdurige (2 maanden+) blessure kregen of regelmatig een schorsing opliepen. Een dieptepunt was mijn spits die tot dan volop scoorde en er opeens mee stopte :+ Toen ik eenmaal in het transferwindow zat om nieuwe spelers aan te trekken was het bestuur niet bereid het maximale loon te verhogen waardoor ik geen echte verbeteringen kon aantrekken. (Als zo'n speler 25k p/m 'eist' nemen ze geen genoegen met 15k :X)

Kortom, weer op zoek naar een nieuwe club :(
Inmiddels weer een 1-jarig contract bij Sparta!

Morgen even een selectie uitzoeken en (hopelijk) knallen :)

[ Voor 8% gewijzigd door SH4D3H op 16-02-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

FMM is geupdate voor 8.0.2 voor de liefhebbers.
http://jpee.91.tc/indexeng.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Bedankt voor de tip!

Maar op de vorige pagina (voor mij dan) was dit ook al bekend :)

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Laatst online: 22-08 10:49
Welcome to three days ago. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 19:49
Speel nog met patch 8.01 en net loop ik tegen een vervelende bug aan. Ik speel met Ajax (3 seizoenen, een soort onderlinge wedstrijd met een vriend om te kijken wie het beste met een semi-topclub uit de voeten kan; hierna meer mijn dingen: low league management) en mijn feederclub is, gedreven door mijn talentvolle spelers, gepromoveerd naar de Eredivisie.

Op zich geen probleem, ik heb het bestuur simpelweg gevraagd om een nieuwe club te zoeken. Zo gezegd zo gedaan, alleen blijkt nu dat ik al éérder die maand, toen Haarlem nog niet officieel gepromoveerd was, een dergelijk bezoek heb gedaan. Toen mocht ik kiezen (keuze: financiele link), dus nu krijg ik op dezelfde dag 2 lijstjes met clubs waaruit ik kan kiezen. Wat ik ook doe, hoe ik het ook aanpak, ik blijf vastlopen, want zodra ik lijst A afkeur (of een club kies), kan ik niets met lijst B. Ik kan er wel op klikken en op 'Reject Recommendations' klikken, maar dan kom ik weer terug bij m'n nieuwsscherm dat me weer naar de lijst clubs wijst, waardoor ik simpelweg niet verder kan spelen 8)7

Gelukkig nog een redelijk recente savegame van daarvoor, maar dat betekend wel dat ik het saaie transferseizoen nog een keer moet doen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Kun je niet een weekje op vakantie gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net terug van weekje vakantie en een paar weken FM-loos zijn. Mooi dat de patch er is want ik had weer zin gekregen in FM. Ik hoop dat het wat beter speelt nu.

De game met Villemomble laat ik even voor wat het is. Ik ben een nieuwe game begonnen (38 leagues in bijna 20 landen) en ga starten in de Regionalliga. Welke club weet ik nog niet zeker. Sturttgarter Kickers, Dynamo Dresden, FSV Frankfurt, Fortuna Düsseldorf...

Dynamo Dresden it is. Wegens de iets betere jeugd setup en minder schuld. 5 jaren plan met als doel een respectabele 2. Bundesliga club te worden. Daar kan ik me in vinden, sterker, ik wil meer!

Ik zag op de site van Kicker dat volgend seizoen (08/09) de Regionalliga's overgaan in een 3. Bundesliga. Gaat dit ook op in FM?

edit:
Okay, géén geld voor transfers, salarisbudget is 'even'. € 1M in kas en een lening van € 5M bij de bank. We gaan er eens wat van maken, de spelers zien er op zich wel redelijk uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens dit forum wel zie onderstaand bericht:
King Nothing schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:26:
Bayern is mijn mijn save net niet gedegradeerd naar de 3e Bundesliga, Schalke ook net veilig (1 en 2 punten boven de streep). Middlesbrough heeft degradatie naar League Two net weten te ontlopen. :X
En ik zit nog maar in 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe, net de patch geinstalleerd, staat er geen nieuwe database file in mijn FM2008 map. Toch voor de zekerheid FM opgestart en een nieuwe game start met, jawel, de 8.0.2 database :P

Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Football Manager 2008\data\updates\update-802

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benotti schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:46:
Football Manager 2008\data\updates\update-802
Thank you ;)

*Normaal wist ik dit soort dingen, maar zo lang niet meer gespeeld :P Even vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 12:42:

Ik zag op de site van Kicker dat volgend seizoen (08/09) de Regionalliga's overgaan in een 3. Bundesliga. Gaat dit ook op in FM?
3e Bundesliga komt er na het eerste seizoen, maar niet als vervanger van de Regionnelliga. De top zoveel van de Regionelliga's gaan naar de 3e Bundesliga, de rest blijft gewoon in de Regionelliga en die blijft ook gewoon speelbaar. :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:06

Ottooo

Vuurvlieg

Er komt zelfs een derde divisie bij in de Regionalliga. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik kom nog eens klagen....

Ik sta 19 punten voor op de nummer 5 (Twente) met nog 10 wedstrijden te gaan. Dan weet meneer Rutten me nog te vertellen dat, ongeacht de uitslag, Twente aan het einde van het seizoen boven Ajax zal eindigen...

En er zit niet eens een optie bij waar ik hem keihard uit kan lachen :(

Maar serieus, dat soort "commentaar" is echt triest. Ook als je al kampioen bent, krijg je ook nog van dat soort berichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
Zojuist begonnen met het Nederlands elftal en mijn eerste belangrijke handeling is al verricht :)

Afbeeldingslocatie: http://i169.photobucket.com/albums/u231/FMIjan/vanbommel1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i169.photobucket.com/albums/u231/FMIjan/VanBommel2.jpg

Heb ik vast een aanvoerder voor de restant van de kwalificatiewedstrijden en het EK binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okeeeej, ik speel net m'n tweede oefenpotje met Dresden. Kansloos 3-0 onderuit tegen VV Kloetinge (hoofdklasse B in NL). Al die jongens hebben stats van 7,8 of 9 met wat uitschieters. Daar moeten mijn spelers met gemiddeld zo'n 4 punten meer toch wel tegenop kunnen. Scheldpartij in de rust heeft ook niet geholpen. Wat voor prutteam heb ik nou weer gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Zit zelf met Vitesse, sinds ik na drie keer op rij te hebben verloren met een wereldteam bij Arsenal ontslag genomen...(Wenger is teruggekeerd en staat nu 15e in Februari)
Vitesse is vorig seizoen samen met Feyenoord gedregradeerd naar de Jupilerleague, en nu is het aan mij Feyenoord er nog steeds in the houden (dus niet kampioen te laten worden) (evil laughs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Iemand tips voor een ploeg die in de laatste tien à vijftien minuten je hele voorsprong weg loopt te geven? is al vier x achter elkaar gebeurd :(..

Verwijderd

Ik heb een vraaghe over Finances...ik ben onlangs maar eens een nieuw potje begonnen, met FC Twente deze keer. Deze club heb ik nog nooit gemanaged dus het leek me wel leuk om te doen. Zelf een taktiek in elkaar geflanst die ik EN snap EN die werkt. Ben in de reguliere competitie nu als 5de geeindigd, keurig aan de doelstelling voldaan. Ik heb een paar goedkope aanwinsten gehaald, die allemaal voldoen, zij het wat wisselvallig (jonge jongens dus dat kan gebeuren)...maar m'n nieuwe spits heeft er 23 in liggen, daar zal niemand over klagen.

Alleen...de balans gaat steeds negatiever, en daar is het bestuur boos over (they are annoyed by your lack of worry). Maar WTF kan IK er aan doen? Ik zit RUIM onder m'n wage budget, ik heb alle huurlingen waar ik het loon van betaal teruggestuurd, ik heb geen scouts, maar een paar coaches...dus ja...volgens mij heb ik hier verder geen invloed op, of mis ik gewoon iets? Ik kan geen dure spelers ontslaan, dat kost me handenvol geld...mutual termination van nutteloze spelers doet geen enkele speler, behalve voor 2 jaarsalarissen ofzo...iemand tips, of gewoon negeren en hopen dat je een leuke transfer maakt?

• SH4D3H
Bekijk de contracten eens goed!
Er zijn een hoop spelers met wedstrijd- en doelpuntpremies, die tikken vaak stiekem over je loonbudget :)

Zeker een speler die al een tijdje in de basis staat zal een hoger loon aannemen zonder die vage extra's waardoor je beter weet wat je uitgeeft.

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:09
Pfff ik heb gisteravond met Ajax verloren in de halve finale Champions League (Champions Cup).. penalties 3-2... allebei de wedstrijden 0-0.. echt super spannend.

Ik heb wel 2 keer op rij de UEFA cup gewonnen waar je dan 2.5 miljoen voor krijgt... wat krijg je eigenlijk voor het winnen van de cup met de grote oren???

Verwijderd

heb hem toevallig gisteren gewonnen haha 7 miljoen en 25 mil televisiegeld

Verwijderd

Nilsinho schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:12:
Iemand tips voor een ploeg die in de laatste tien à vijftien minuten je hele voorsprong weg loopt te geven? is al vier x achter elkaar gebeurd :(..
Vaak past de tegenstander in het laatste kwartier zijn taktiek aan, ik heb mezelf aangeleerd om zo rond de 75-80ste minuut altijd even de taktiek van de tegenstander te bekijken, zeker als ik voor sta (en niet met 4 goals verschil). Best kans dat de tegenstander opeens met 4 spitsen speelt, waar ze begonnen waren met 1. Je eigen taktiek daar weer op aanpassen en dan gebeurt dit niet meer zo vaak...het kan natuurlijk altijd nog wel, maar niet 4 keer achter elkaar.

Verwijderd

Nou, 3 wedstrijden onderweg in de Regionalliga Nord. Wegens zoektocht naar fatsoenlijke trainers is het grootste gedeelte van de voorbereiding (voor zover daar sprake van was) de mist in gegaan.

Heb nu een leuke tactiek en corner-setup van het SI-forum gehaald. Vooral die corners werken goed. Mijn DC is topscorer.... van de competitie. Met 6 uit 3... :P

Eerste wedstrijd werd 3-1 verloren, daarna 3-1 en 0-4 winst. Tussendoor met 3-1 (een beetje) weggespeeld door Wolfsburg in de eerste bekerronde. Maar dat geeft niet.

Ik hoop nog een goede spits te huren, verder is het team redelijk compleet. Wel irritant dat in de wedstrijdselectie 6 Duitse U24 en/of 2 U21 spelers moeten zitten.

• TH0R
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:16:
Heb nu een leuke tactiek en corner-setup van het SI-forum gehaald. Vooral die corners werken goed. Mijn DC is topscorer.... van de competitie. Met 6 uit 3... :P
Linkje naar die corner-setup? Ben wel benieuwd :)

Trotse vader!

• Nilsinho

Nilsinho

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:19:
[...]

Vaak past de tegenstander in het laatste kwartier zijn taktiek aan, ik heb mezelf aangeleerd om zo rond de 75-80ste minuut altijd even de taktiek van de tegenstander te bekijken, zeker als ik voor sta (en niet met 4 goals verschil). Best kans dat de tegenstander opeens met 4 spitsen speelt, waar ze begonnen waren met 1. Je eigen taktiek daar weer op aanpassen en dan gebeurt dit niet meer zo vaak...het kan natuurlijk altijd nog wel, maar niet 4 keer achter elkaar.
K...zoals een extra verdediger erin gooien ofzoiets?

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:48
Nilsinho schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 18:29:
[...]

K...zoals een extra verdediger erin gooien ofzoiets?
Als de tegenstander overschakelt op 4-2-4 ga ik zelf over naar 5-3-2 met time wasting voluit. Gebeurd mij zelden dat ik dan nog gelijkspeel of verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TH0R schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:39:
[...]

Linkje naar die corner-setup? Ben wel benieuwd :)
Set corners to 6 yard box.
1 ) Have your best corner taker set to forward and defualt taker.

2 ) Then you put your strongest and best header must have good jumping and heading on challange goalkeeper I have alou diarra here and he will normally get around 10 goals a season.

3 ) Get your second best header to attack near post this player will need to have better pace so he can get away from his maker.

4 ) Your third best header should be set to attack ball from deep. again he will need good heading ,jumping and pace.

5 ) The last player in the box should be set to stand on far post. This player needs good finishing and anticipation usually your quick striker.

6 ) put one player on short option he will need to be a good crosser of the ball. so he can put the ball back in if it is cleared

7 ) the last attacking player set as out side box. this needs to be some one with good long shots and a good first touch.

8 ) set all remaining players to stay back
this will leave the area with more space for your attaking players to find.

I now always have a second player attacking from deep. still working well I have scored 5 goals in six games in the champions league and 8 in 15 in the premiership
Bron: klik

Stap 7 "last attacking player set as outside box" begrijp ik niet helemaal. Ik denk dat het "lurk out of area" is.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Dankje!

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Laatst online: 19:03
ik ben ook maar weer begonnen met feyenoord

eerste aankoop die ik heb gedaan is dembele gekocht.

eerste oefenwedstrijd met 5-4 van benfica gewonnen.
merk wel dat de guzman in trek is bij clubs heb een bod van 9mln gekregen deportiva

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Door de nieuwe DB ben ik maar een game gestart en heb zowaar de leiding over NL gekregen :)
Ben ongeslagen (incl. kwalificatie) tot de halve finale van het EK gekomen, waar ik 4-2 werd geklopt door Frankrijk dat later ook won.

Op naar het WK.

Eerste divisieteams enzo willen me opeens als manager :+

[ Voor 13% gewijzigd door SH4D3H op 29-02-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:04:
[...]

[...]

Bron: klik

Stap 7 "last attacking player set as outside box" begrijp ik niet helemaal. Ik denk dat het "lurk out of area" is.
'Outside area' denk ik? Dan blijft die speler buiten de 18 staan, voor de afvallende ballen. Vandaar ook good long shots and a good first touch.

[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 29-02-2008 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zeg ik idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ik zag de optie lurk zo ff niet ;).

Richards heeft in mijn Arsenal mp game in 5 comp. games er al 6 inliggen :p.

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 29-02-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Veranderen je managerstats niet als je bondscoach bent?
Mijn stats lijken nog altijd hetzelfde als toen ik begon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Seizoen 2012-2013 met Arsenal/Vitesse en Ghana zit erop!

Het begon allemaal zo hoopgevend bij Arsenal: oefenwedstrijdjes werden heel makkelijk gewonnen.
3-2 op Hearts was de minste wedstrijd (7-0 op Zulte Waregem!)
Ook tijdens de Community Shield leek er nog niet veel aan de hand; er werd met 2-0 van Chelski gewonnen.
Er werd thuis met 1-1 tegen Sunderland gelijk gespeeld. Kan gebeuren. 1-1 tegen Aston Villa. Oke.... Verloren van Blackburn. Ik, toen een beetje chagrijnig, besloot dat het beter was voor mij en voor Arsenal als ik daar vertrok.
Ik nam ontslag en vond twee maanden later bij een gedegradeerd Vitesse onderdak. Vreemd, want ze waren net over hun financiele crisis heen.
Gelijk de helft naar de reserves gegooid en enkele nieuwe spelers gehaald

Sun Xiang (oud PSV, speelde in 2012 in China), Maximilliano Muniz (om Maldonado zich meer thuis te laten voelen)
en enkele goede regens.
Eind maart werd Nourdin Boukhari bij Sparta ontslagen vanwege de financiele crisis daar. Dus ik bied hem een contract aan, en heb eindelijk de invaller voor de vier maanden geblesseerde Koen van de Laak.

Mijn team:

Doel: Hallgrimson (regen)
Verdediging (L->R) Sun Xiang ,Karim Saïdi, Jimmy Estacio, Claudemir
Middenveld (L->R) Van de Laak, Maldonado, Muniz, Eduardo (niet die van Arsenal :P)
Aanval (L->R) Hagary, Sosa.

Hagary heb ik trouwens met een spelersruil voor mijn tweede keeper met Feyenoord gekregen. Blijkt nog eens een goaltjesdief te zijn ook :)

Ik kwam bij Vitesse toen ze vierde stonden. Uiteindelijk als 6e geëindigd zonder periodetitel.
In de eerste ronde moest ik tegen Emmen. De eerste wedstrijd (uit) verloor ik, de tweede won ik en de derde ook. Toen moest ik tegen het nacompetitiegeval VVV. Na 17 minuten werd er al gescoord. Toen dacht mijn israëlische verdediger Cohen dat men het wel zonder hem af kon en gaf een aanvaller een elleboogstoot. Gevolg: Saai zeer defensief voetbal op de counter, PSV-spel dus. Werd 1-1. De tweede wedstrijd wel weer gewonnen net als de derde, wat mij recht gaf op duels tegen Telstar. In de eerste wedstrijd werden ze heel simpel opzij gezet, maar er werd vergeten te scoren. Dit werd in de thuiswedstrijd wel gedaan, dus stond het 1-1. De derde wedstrijd was me er eentje:
Ik kwam op voorsprong al na 7 minuten. Opeens stond het 1-1 toen ik het spel domineerde. 2-1 werd het daarna, maar mijn keeper raakte geblesseerd en ik moest een keeper die ik voor later had gehaald erin gooien. Prompt domineerde ik de wedstrijd niet meer en moest ik vechten voor wat ik waard was. Uiteindelijk heb ik het gehaald.

Eindstand:

Afbeeldingslocatie: http://xs224.xs.to/xs224/08095/ned-vit1971.gif.xs.jpg
(ja, feyenoord is inderdaad gedegradeerd :D!)

Ojah, dan hebben we nog Ghana.

Er gebeurt iets vreemd in de poule waarin ik zit (Mali, Guinee, Egypte, Ghana, Tanzania, Benin). De ploegen die onderaan horen te hangen staan bovenaan (Mali, Benin), en de toppers zitten onderaan *(Egypte). Ik sta gedeeld eerste met Mali op het ogenblik (Mei 2013).
Na het WK ga ik weg bij Ghana, even kijken of ze me bij Nederland of een europees topland willen. Anders nog wel leuk om ploegen als de Antillen op het WK te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Nilsinho op 29-02-2008 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Laatst online: 19:03
Nilsinho schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:56:
Seizoen 2012-2013 met Arsenal/Vitesse en Ghana zit erop!

Eindstand:

[afbeelding]
(ja, feyenoord is inderdaad gedegradeerd :D!)
heb je nog netjes gedaan.
ik zelf was ook heel ver totdat mijn savegame er geen zin meer in had.
had alles gewonnen dat er te winnen valt met feyenoord en een zeer sterk aanvallend team.

ben nu opnieuw begonnen 20gespeeld 1ste 3punten los van psv nac en vitesse.

heb maar 3 spelers gekocht:
Dembele
en 2 spelers van 17 jaar keeper en verdediger groote talenten.

mooi is wel om te zien hoeveel aanbiedingen ik krijg voor vlaar bahia (ze denken toch niet dat ik mijn centrale verdedigings duo verkoop _/-\o_ ) en De guzman maar daar zijn de biedingen niet hoog genoeg voor of het is ajax die biedt. (feyenoord heeft 1 keer een fout gemaakt om leonardo naar ajax te laten gaan dat ga ik dus niet doen :D :P)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste