Vergeet je zijn tussenstapje in Noord-Brabant niet?RenaldoNiels schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:13:
[...]
feyenoord heeft 1 keer een fout gemaakt om leonardo naar ajax te laten gaan dat ga ik dus niet doen![]()
)
Ikd acht ikg a lekker even de Champions League voor de 5e keer op rij winnen met Roda (2033) want in de halve finale moesten we slechts tegen RKC.
Uit gewonnen met 0-1 en thuis krijgen we een draai om de oren van 1-3
RKC heeft een erg sterk team (draait al meer dan 10 jaar mee in de top 3 in mijn game) maar mijn team is toch op elke positie een beetje beter maar toch krijg ik een flinke draai om de oren.
Denk dat de grootste oorzaak van dit alles de gigantische blessure golf is van dit seizoen. Ik heb nooit veel last gehad met blessures, nooit veel blessures en meestal waren het dingetjes van 2 a 3 weken.
Dit seizoen 3 spelers uit het eerste tussen de 3 en 6 maanden weg. en dan nog pakweg 5 andere spelers uit mijn beste 16 geblesserd voor een maand of 3.
Voordeel van deze gare zooi was dat 3 spelers uit mijn jeugd hierdoor hebben kunnen doorbreken doordat ze nood gedwongen veel speeltijd kregen.
Nadeel is dat ik geen kampioen ben, verloor de beker en verlies nu in de halve finale champions league
Enige positieve aan dit siezoen is dat Engeland en Italie dusdanig zwak speelden in Europa dat Nederland 1 positie is opgeschoven in de uefa ranking.
Stonden 4e op zon 15.000 punten maar staan nu vlak voor het einde van het seizoen 5.000 punten voor op nr4 Italie en 3.000 punten achter nr2 Engeland.
Dus krijgt nederland komend jaar 4 Champions League plaatsen
Uit gewonnen met 0-1 en thuis krijgen we een draai om de oren van 1-3
RKC heeft een erg sterk team (draait al meer dan 10 jaar mee in de top 3 in mijn game) maar mijn team is toch op elke positie een beetje beter maar toch krijg ik een flinke draai om de oren.
Denk dat de grootste oorzaak van dit alles de gigantische blessure golf is van dit seizoen. Ik heb nooit veel last gehad met blessures, nooit veel blessures en meestal waren het dingetjes van 2 a 3 weken.
Dit seizoen 3 spelers uit het eerste tussen de 3 en 6 maanden weg. en dan nog pakweg 5 andere spelers uit mijn beste 16 geblesserd voor een maand of 3.
Voordeel van deze gare zooi was dat 3 spelers uit mijn jeugd hierdoor hebben kunnen doorbreken doordat ze nood gedwongen veel speeltijd kregen.
Nadeel is dat ik geen kampioen ben, verloor de beker en verlies nu in de halve finale champions league
Enige positieve aan dit siezoen is dat Engeland en Italie dusdanig zwak speelden in Europa dat Nederland 1 positie is opgeschoven in de uefa ranking.
Stonden 4e op zon 15.000 punten maar staan nu vlak voor het einde van het seizoen 5.000 punten voor op nr4 Italie en 3.000 punten achter nr2 Engeland.
Netjes gedaan om Vitesse op de rails te krijgenRenaldoNiels schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:13:
[...]
heb je nog netjes gedaan.
ik zelf was ook heel ver totdat mijn savegame er geen zin meer in had.
had alles gewonnen dat er te winnen valt met feyenoord en een zeer sterk aanvallend team.
Is het niet zo dat de championsleague plaatsen niet het volgend jaar, maar pas het jaar daarop geldig zijn? (anders weet je van te voren als club niet, welke europees voetbal plaatsen er zijn).Deadsy schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:06:
Trotse vader!
* SH4D3H heeft eindelijk eens wat gewonnen! 
Na het EK, waar ik in de halve finale van Frankrijk verloor, kwamen de kwalificaties voor het WK.
De groep zag er op papier erg makkelijk uit, met wat klein grut: Luxemburg, Oostenrijk, Bulgarije & Servië. Appeltje, eitje, toch?
De eerste 3 wedstrijden werden overtuigend gewonnen, maar toen kwam Servië ...
Mijn jongens gingen met 3-1 onderuit, 'n waardeloze pot voetbal.
De returns werden allemaal gewonnen, op Servië na. Die wedstrijd eindigde in een 2-2 gelijkspel waardoor ik 'slechts' tweede werd in de groep en een extra kwalificatieduel moest spelen.
Omdat het niet zo lekker ging, besloot ik de hele selectie naar huis te sturen en helemaal van nul zelf een selectie te kiezen, niet op naam of waarde, maar gewoon op de stats die ik belangrijk vindt op een bepaalde positie.
Selectie:

De naam die je niet kunt lezen omdat er zo'n 'tooltip' overheen staat is: Kenneth Vermeer.
Mijn reserve keepert
De kwalificatiewedstrijden tegen Finland werden gewonnen en ik mocht naar het WK!
Mijn groep: Japan, Argentinië & Guatamala.
De eerste wedstrijd was tegen Japan, we kwamen al snel op een voorsprong, maar dat mocht niet heel lang duren. Toen rond de 60e minuut Sneijder zijn 2e gele kaart kreeg, werd het best een lastige wedstrijd en kwam ik 2-1 achter. Gelukkig wist de ploeg in de 89e minuut nog gelijk te maken om in de race te blijven. Argentinië versloeg Guatamala met ruime cijfers.
De tweede wedstrijd was tegen Guatamala, maar vanwege de asynchrone start wist ik al wat Japan-Argentinië had gedaan: 1-0 voor Japan
Ook in deze wedstrijd kwam ik snel op voorsprong, maar helaas was dat ook het enige doelpunt dat viel.
De laatste wedstrijd moest ik minimaal gelijk spelen, maar tegen een team als dat van Argentinië klinkt dat makkelijker dan het is. En hoewel het langer duurde dan ik dacht, kwam Argentinië in de 40e minuut op voorsprong. Gelukkig en om een nog onbekende reden, speelden mijn jongens de sterren van de hemel
in de tweede helft en werd er 2-1 gewonnen!
Japan werd eerste in de groep, ik tweede en Argentinië kon t'rug naar huus.
Daarna kwamen Italië, Portugal & Spanje op mijn pad, die ik allemaal met een 2-1 winst wist uit te schakelen. Daar stond ik dan, met het NL elftal voor de 3rde keer in de geschiedenis in de finale!
En tegen wie anders dan Brazilië ...
De finale verliep moeizaam, een aantal vaste krachten was niet fit/geblesseerd dus het was best wel een gedoe een fatsoenlijke line-up neer te zetten voor deze finale.
De wedstrijd was behoorlijk in balans, hoewel ik zo nu en dan vreselijk werd weggespeeld.
In de 75e minuut kwam de verlossende treffer: Drenthe werd neergelegd in de 16, waarna Van Persie de bal in de netten werkte vanaf de stip. 1-0 1-0 1-0!!!11111one
Gelijk 4-2-4-1 gaan spelen met alleen Huntelaar op de helft van de tegenstander en met wat geluk (de laatste minuten waren zenuwslopend) de finale gewonnen!
Topscorer:

Iedereen dolblij, ik een plaatsje in de eregalerij, reputatie op continentaal & verschillende boden van Premier League teams om te gaan manageren. Ik ben er nog niet uit wat ik precies in het nieuwe seizoen ga doen, maar werk is er nu genoeg.
Na het EK, waar ik in de halve finale van Frankrijk verloor, kwamen de kwalificaties voor het WK.
De groep zag er op papier erg makkelijk uit, met wat klein grut: Luxemburg, Oostenrijk, Bulgarije & Servië. Appeltje, eitje, toch?
De eerste 3 wedstrijden werden overtuigend gewonnen, maar toen kwam Servië ...
Mijn jongens gingen met 3-1 onderuit, 'n waardeloze pot voetbal.
De returns werden allemaal gewonnen, op Servië na. Die wedstrijd eindigde in een 2-2 gelijkspel waardoor ik 'slechts' tweede werd in de groep en een extra kwalificatieduel moest spelen.
Omdat het niet zo lekker ging, besloot ik de hele selectie naar huis te sturen en helemaal van nul zelf een selectie te kiezen, niet op naam of waarde, maar gewoon op de stats die ik belangrijk vindt op een bepaalde positie.
Selectie:

De naam die je niet kunt lezen omdat er zo'n 'tooltip' overheen staat is: Kenneth Vermeer.
Mijn reserve keepert
De kwalificatiewedstrijden tegen Finland werden gewonnen en ik mocht naar het WK!
Mijn groep: Japan, Argentinië & Guatamala.
De eerste wedstrijd was tegen Japan, we kwamen al snel op een voorsprong, maar dat mocht niet heel lang duren. Toen rond de 60e minuut Sneijder zijn 2e gele kaart kreeg, werd het best een lastige wedstrijd en kwam ik 2-1 achter. Gelukkig wist de ploeg in de 89e minuut nog gelijk te maken om in de race te blijven. Argentinië versloeg Guatamala met ruime cijfers.
De tweede wedstrijd was tegen Guatamala, maar vanwege de asynchrone start wist ik al wat Japan-Argentinië had gedaan: 1-0 voor Japan

Ook in deze wedstrijd kwam ik snel op voorsprong, maar helaas was dat ook het enige doelpunt dat viel.
De laatste wedstrijd moest ik minimaal gelijk spelen, maar tegen een team als dat van Argentinië klinkt dat makkelijker dan het is. En hoewel het langer duurde dan ik dacht, kwam Argentinië in de 40e minuut op voorsprong. Gelukkig en om een nog onbekende reden, speelden mijn jongens de sterren van de hemel
Japan werd eerste in de groep, ik tweede en Argentinië kon t'rug naar huus.
Daarna kwamen Italië, Portugal & Spanje op mijn pad, die ik allemaal met een 2-1 winst wist uit te schakelen. Daar stond ik dan, met het NL elftal voor de 3rde keer in de geschiedenis in de finale!
En tegen wie anders dan Brazilië ...
De finale verliep moeizaam, een aantal vaste krachten was niet fit/geblesseerd dus het was best wel een gedoe een fatsoenlijke line-up neer te zetten voor deze finale.
De wedstrijd was behoorlijk in balans, hoewel ik zo nu en dan vreselijk werd weggespeeld.
In de 75e minuut kwam de verlossende treffer: Drenthe werd neergelegd in de 16, waarna Van Persie de bal in de netten werkte vanaf de stip. 1-0 1-0 1-0!!!11111one
Gelijk 4-2-4-1 gaan spelen met alleen Huntelaar op de helft van de tegenstander en met wat geluk (de laatste minuten waren zenuwslopend) de finale gewonnen!
Topscorer:

Iedereen dolblij, ik een plaatsje in de eregalerij, reputatie op continentaal & verschillende boden van Premier League teams om te gaan manageren. Ik ben er nog niet uit wat ik precies in het nieuwe seizoen ga doen, maar werk is er nu genoeg.
Wow, 2033... En ik zit nog steeds af en toe een wedstrijdje te doen in 2010-2011 nu. Zijn er al veel verschuivingen geweest in de verschillende competities? Altijd leuk om naar te kijkenDeadsy schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:06:
Ikd acht ikg a lekker even de Champions League voor de 5e keer op rij winnen met Roda (2033) want in de halve finale moesten we slechts tegen RKC.
Best wel.m4yall schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:05:
[...]
Wow, 2033... En ik zit nog steeds af en toe een wedstrijdje te doen in 2010-2011 nu. Zijn er al veel verschuivingen geweest in de verschillende competities? Altijd leuk om naar te kijken
In Engeland zitten Manu en Arsenal in de subtop.
ManU was 10 jaar geleden zelfs gedegradeerd maar wist dank hun giga stadion en een overname weer terug te komen na 1 jaar.
De top in Engeland is Hull, Liverpool, Portsmouth, en de afgelopen paar jaar nog Millwall erbij.
Tottenham heeft tussen 2010 en 2020 de engelse competitie en in europa gedomineert vooral dank een paar gratis top spelers zoals Messi.
In Duitsland ontloopt bayern al een paar jaar degradatie.
In Spanje ontloopt Real Madrid nu al een paar jaar degradatie, europees voetbal halen ze al een paar jaar niet meer. Barca heeft ook een paar zwakke jaren gehad zonder europees voetbal maar het verschil is dat Real Madrid niet echt veel geld heeft en matige spelers en Barca centjes heeft en een erg sterk team.
De top in Spanje is Depotrtivo en Almeria (wereld top).
In Nederland is PSV en Feyenoord flink afgezakt naar de subtop.
De to is RKC, Ajax, Roda en Heerenveen.
Heerenveen werd een paar jaar geleden voor veel geld overgenomen maar ze hebben flink hun best gedaan om die centjes uit te geven.
Leuk om te lezen dat het zo kan keren. Stja Real zonder centjes is echter iets wat niet snel zal gebeuren door al die sponsordeals e.d. Maar het leuke is dat bijvoorbeeld Almeria wereldtop wordtDeadsy schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 22:35:
[...]
Best wel.
In Engeland zitten Manu en Arsenal in de subtop.
ManU was 10 jaar geleden zelfs gedegradeerd maar wist dank hun giga stadion en een overname weer terug te komen na 1 jaar.
De top in Engeland is Hull, Liverpool, Portsmouth, en de afgelopen paar jaar nog Millwall erbij.
Tottenham heeft tussen 2010 en 2020 de engelse competitie en in europa gedomineert vooral dank een paar gratis top spelers zoals Messi.
In Duitsland ontloopt bayern al een paar jaar degradatie.
In Spanje ontloopt Real Madrid nu al een paar jaar degradatie, europees voetbal halen ze al een paar jaar niet meer. Barca heeft ook een paar zwakke jaren gehad zonder europees voetbal maar het verschil is dat Real Madrid niet echt veel geld heeft en matige spelers en Barca centjes heeft en een erg sterk team.
De top in Spanje is Depotrtivo en Almeria (wereld top).
In Nederland is PSV en Feyenoord flink afgezakt naar de subtop.
De to is RKC, Ajax, Roda en Heerenveen.
Heerenveen werd een paar jaar geleden voor veel geld overgenomen maar ze hebben flink hun best gedaan om die centjes uit te geven.
Maak jij trouwens gebruik van een 'speeder' bij FM zodat de matches sneller gaan?
Nee, ik zet alleen de game speed op bijna maximale snelheid en zet de highlights uit.m4yall schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 09:01:
[...]
Leuk om te lezen dat het zo kan keren. Stja Real zonder centjes is echter iets wat niet snel zal gebeuren door al die sponsordeals e.d. Maar het leuke is dat bijvoorbeeld Almeria wereldtop wordt. Vanmiddag ga ik mijn FM snelkoppeling maar even afstoffen en gebruiken om misschien een jaartje verder te komen.
Maak jij trouwens gebruik van een 'speeder' bij FM zodat de matches sneller gaan?
Mocht ik een moment willen teug zien dan kan ik dat na de wedstrijd doen.
Tijdens de wedstrijd kijk ik vooral na patronen om te zien waar het bij mijn ploeg in de opbouww miss gaat en hoe de tegenstander vaak aanvalt.
Almeria is vooral sterk geworden door een erg goede scouting en de spelers die ze hadden wisten ze jaren lang te behouden.
Ze namen zelf 2 spitsen van mij over welke ik net niet goed genoeg vond maar die bij hun door groeiden tot top spelers.
Enige wat me stoort is de gare in en verkoop van spelers.
Bv Heerenveen heeft centjes, Ze kopen een speler van mij voor 40mln, na 2 jaar verkopen ze dezelfde speler voor 15mln.
Dat is toch gewoon gaar. Want vaak hebben ze op die positie reeds een evenwaardige speler en is die speler die ze kopen slechts backup of rotatie speler.
En het is niet zo azlsof ze dit 2x doen maaar de clubs met centjes doen dit constant. Ze kopen een speler voor veel geld en doen hem n 1 of 2 jaar voor veel minder weer weg en doordat zse dit diverse keren doen raken ze bizaar veel geld kwijt,
wat me ook opvalt is dat het prijzen geld van de nederlandse competities constant blijft. Het shirt sponsor geld blijft ook gelijk. Roda is een club vna wereld formaat, we hebben iets van 60.000 plaatsen in ons stadion en hebben een paar wereld sterren onder contract en nederland staat nu als 3e land in europa of de Uefaa ranking en als 4e op de FiFa ranking. En toch krijgt roda slechts 3.5mln (dit bedrag is een gok ik geloof dat we zelf minder krijgen) per jaar van de shirt sponsor.
Dus de financiele status van nederland is gaar en blijkt absoluut niet aan prestaties gekoppeld te zijn wat het eigenlijk wel zou moeten zijn,
ik hoop dat ze in Fm2009 eindelijk eens de shirt sponsor bedragen van nederland correct invoeren (want de klachten dat deze niet kloppen zijn er reeds sinds 2006). Tevens hoop ik dat ze dit gaan koppelen aan sportieve prestaties want op dit moment schijnt deze gekoppelt te zijn aan een vaste index welke niet verandert kan worden.
Ik las ooit eens dat Fm2008 een nieuwe game was en niet slechts een DB update van Fm2007. maar als ik de rare dingen zie die de AI in mijn game (welke hij ook in 2007 deed) doet en de fouten in de DB dan denk ik dat er weinig verschil is tussen 2007 en 2008.
Dat met died shirtsponsors ben ik geheel met je eens. Maar dat bedrag klopt volgens mij voor erg veel ploegen niet. Aajx krijgt bij aanvang game maar 2,8 miljoen terwijl ABN AMRO goed was voor 8 a 9 miljoen per seizoen. Aankomend seizoen wordt dit 12 miljoen door Aegon. Een bedrag wat veelvuldig in de media is geweest en ook klopt. Ben benieuwd of ze dit verwerken in FM2009.
Dat het geld van de competitie in NL achterblijft met andere landen is normaal, maar als Roda een wereldclub is en er nog 2 a 3 teams iedere keer meedoen in Europa betekent wel dat er meer inkomsten zullen zijn. Dit zou idd een leuk punt zijn voor 2009 om te verbeteren.
Wat mij ook opvalt in 2007 en 2008 is dat ik met Ajax moeilijk break-even draai per maand. Iedere maand gaat er wel een 2 miljoen de deur uit. Ik moet dit dan ook rechttrekken met prijzengeld uit Europa en eventuele verkoop. De spelers die ik heb zijn in salaris gewoon te duur om per maand goed te kunnen draaien. Af en toe lukt het door in de CL voldoende prijzengeld per wedstrijd te pakken e.d. Maar 4x de CL op rij en een leuke competitie in NL moet het geld in NL ook wel wat opkrikken.
Ik zat me af te vragen hoe jullie de wedstrijden bekijken? Staat bij jullie de play-by-play aan (visuele, met die suffe bolletjes ;p) of kijken jullie net zoals ik alleen maar naar de textuele highlights? En op hoe snel staat het dan?
Sinds dat ik CM/FM speel doe ik alleen highlights en dan op de hoogste snelheid, nu had ik gister per ongelijk de snelheid op normaal gezet tijdens een hele wedstrijd toen ik ff eten moest halen met visuele highlights aan. En wat bleek toen ik terug kwam, mijn elftal (dat ontzettend stroef draaide en nooit meer dan 2 doelpunten per wedstrijd maakte), stond ineens met 4-0 voor. Eerst dacht ik dat dat toeval was, maar toch nog een wedstrijd gedaan op die manier, en warempel, weer met overtuigende cijfers gewonnen (5-1).
Nu ben ik een heel ongeduldig mannetje, dus een heel seizoen op deze snelheid doen duurt mij iets te lang, maar ik dacht altijd dat het geen hol uitmaakte op welke snelheid je de wedstrijden bekeek (en hoe), maar blijkbaar toch wel?
Sinds dat ik CM/FM speel doe ik alleen highlights en dan op de hoogste snelheid, nu had ik gister per ongelijk de snelheid op normaal gezet tijdens een hele wedstrijd toen ik ff eten moest halen met visuele highlights aan. En wat bleek toen ik terug kwam, mijn elftal (dat ontzettend stroef draaide en nooit meer dan 2 doelpunten per wedstrijd maakte), stond ineens met 4-0 voor. Eerst dacht ik dat dat toeval was, maar toch nog een wedstrijd gedaan op die manier, en warempel, weer met overtuigende cijfers gewonnen (5-1).
Nu ben ik een heel ongeduldig mannetje, dus een heel seizoen op deze snelheid doen duurt mij iets te lang, maar ik dacht altijd dat het geen hol uitmaakte op welke snelheid je de wedstrijden bekeek (en hoe), maar blijkbaar toch wel?
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Hoe weet je of het toeval is of niet...dan zou je een experiment heel wat aantal malen moeten uitvoeren. Ik speel zelf altijd met highlights op hoogste snelheid.
Verwijderd
Ik doe zelf de match speed op het hoogst, met de belangrijkste highlights. Ik vind het altijd wel interessant, en leerzaam, om te zien waar het fout gaat, en op wat voor manier.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 14:35 ]
Het maakt ook geen verschil.amahusu schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:31:
echt zonde..heb FM08 onder een dikke laag stof liggen.Geen tijd gehad want als ik FM ga spelen ben ik uren kwijt. Komend weekend maar weer is beginnen.
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Ik heb FM net onder het stof vandaan gehaald. Ben weer aan de slag gegaan met Ajax in 2010 - 2011. Ik wordt net kampioen ontslaat mr. Berlusconi Capello als coach en wil mij hebben om AC Milan weer op de rails te krijgen. Stja.. twijfel twijfel twijfel..
Met Ajax dus kampioen en nog in de race om de CL, kwartfinale tegen Villareal.
Milan staat 17de
, uit de CL en in de halve finale Italiaanse cup (oftewel enige manier om Europa nog in te gaan.
Het spelersmateriaal van Milan daarentegen is gewoon echt top. Ze missen eigenlijk alleen nog 1 goede fullback die zowel links als rechts als back-up kan fungeren. De rest is gewoon top. Ik snap niet dat ze 17de staan.Kanttekening: Juventus staat 19de en Reggina 2de
.
Uiteindelijk mijn game opgeslagen en op de aanbieding ingegaan. Leuk detail was dat 2 coaches ook meteen hun ontslag indienden omdat ze met mij mee wouden naar Milan. Een van de twee was meer dan welkom en vervolgens heb ik nog een ander weggekaapt bij Ajax
.
Eerste wedstrijd is meteen een vuurdoop. Uit naar Juventus, oftewel een degradatieduel....
Juventus had iets meer kansen, maar Milan zegeviert met 2-1. Van der Vaart en Pato scoorden de goals. Door deze overwinning staan we nu 15de met nog 1 wedstrijd tegoed!
In totaal nog 8 wedstrijden te gaan voor Milan, als alles goed gaat zijn dat dus 24 punten, theoretisch zit er nog Europees voetbal in, maar ik ga maar voor de beker hoewel daar Inter wacht in de halve finale de nr 1 van de serie A. Oftewel op naar een ontknoping in de Serie A die voor Juve misschien wel heel verkeerd uit gaat pakken!
Met Ajax dus kampioen en nog in de race om de CL, kwartfinale tegen Villareal.
Milan staat 17de

Het spelersmateriaal van Milan daarentegen is gewoon echt top. Ze missen eigenlijk alleen nog 1 goede fullback die zowel links als rechts als back-up kan fungeren. De rest is gewoon top. Ik snap niet dat ze 17de staan.Kanttekening: Juventus staat 19de en Reggina 2de

Uiteindelijk mijn game opgeslagen en op de aanbieding ingegaan. Leuk detail was dat 2 coaches ook meteen hun ontslag indienden omdat ze met mij mee wouden naar Milan. Een van de twee was meer dan welkom en vervolgens heb ik nog een ander weggekaapt bij Ajax
Eerste wedstrijd is meteen een vuurdoop. Uit naar Juventus, oftewel een degradatieduel....
Juventus had iets meer kansen, maar Milan zegeviert met 2-1. Van der Vaart en Pato scoorden de goals. Door deze overwinning staan we nu 15de met nog 1 wedstrijd tegoed!

In totaal nog 8 wedstrijden te gaan voor Milan, als alles goed gaat zijn dat dus 24 punten, theoretisch zit er nog Europees voetbal in, maar ik ga maar voor de beker hoewel daar Inter wacht in de halve finale de nr 1 van de serie A. Oftewel op naar een ontknoping in de Serie A die voor Juve misschien wel heel verkeerd uit gaat pakken!
@My4all
Nou de afgelopen 10 jaar is de champions league 6 of 7 keer door een nederlandse club gewonnen en de afgelopen 3 jaar is de uefa cup ook 2x door een nederlandse club gewonnen.
En ik heb eigenlijk ook maandelijks verliezen. Als ik een vol stadion heb en in 1 maand europees en ook in de beker speel dan draai ik een kleine winst maar vaak moet ik an het einde van het jaar gewoon voor minimaal 15mln aan spelers verkopen om kiet te draaien iets wat me elk jaar probleemloos lukt.
Heb het diverse keren bekeken en het is in princiepe onmogleijk een wereld top team te hebben in nederland en elke maand winst te draaien. Je mist voor je spelers salarisen gewoon de millionen uit sponsering. Enige mogenlijkheid is als je een 80.000 stadion hebt en het niet overdrijft qua top verdieners (bv spelers die meer dan een ton per week vangen om in het 2e te spelen)
Nou de afgelopen 10 jaar is de champions league 6 of 7 keer door een nederlandse club gewonnen en de afgelopen 3 jaar is de uefa cup ook 2x door een nederlandse club gewonnen.
En ik heb eigenlijk ook maandelijks verliezen. Als ik een vol stadion heb en in 1 maand europees en ook in de beker speel dan draai ik een kleine winst maar vaak moet ik an het einde van het jaar gewoon voor minimaal 15mln aan spelers verkopen om kiet te draaien iets wat me elk jaar probleemloos lukt.
Heb het diverse keren bekeken en het is in princiepe onmogleijk een wereld top team te hebben in nederland en elke maand winst te draaien. Je mist voor je spelers salarisen gewoon de millionen uit sponsering. Enige mogenlijkheid is als je een 80.000 stadion hebt en het niet overdrijft qua top verdieners (bv spelers die meer dan een ton per week vangen om in het 2e te spelen)
Zo speel ik ook meestal quitte ieder seizoen. Enkele spelers verkopen die je toch niet meer gebruikt en zo af en toe een topper waarvoor weer wat nieuwe talenten komen.
Ik ben dus geen coach meer van Ajax maar ben naar Milaan verhuist. Het seizoen zit erop en ik heb een beetje een nasmaak aan mijn switch over gehouden.
Het 'goede' nieuws:
Milaan stond 17de, uiteindelijk als 9de geëindigd met een precies gemiddelde van 2 punten per wedstrijd. Dit had gemiddeld meer moeten zijn als Pato zijn vizier wat vaker op scherp had gehad.
De Italiaanse beker is ook naar Milaan gegaan dus gelukkig nog Europees voetbal!! In de halve finale Inter thuis met 4-1 verslagen om vervolgens 'uit' naar Inter met 3-1 te verliezen, maar toch de finale. Daar uiteindelijk met 'maar' 3-0 gewonnen van Sampdoria.
Oftewel, goed gepresteerd in de league (voor de tijd dat ik er was) en meteen een prijs gepakt!
De nasmaak:
Ik had Ajax naar de kwartfinale van de CL geloodsd. Met het spelersmateriaal vond ik het al mogelijk om de CL te winnen. Wat Ajax dus ook heeft gedaan na een oneerlijk gewonnen finale tegen Inter.
Op naar het nieuwe seizoen dus met Milaan! Nieuwe spelers lijken er niet in te zitten aangezien de balans 25 mln rood is. Ik heb wel een budget van 35 mln
maar ik ga Milaan niet verder in de schulden werken. Ik wacht even af wat het sponsorgeld en de seizoenkaartverkoop goedmaken en anders moet enkele spelers er maar aan geloven. Eigenlijk wil ik nog 1 a 2 spelers van Ajax overnemen, maar aangezien Ajax goed in de slappe was zit (mede door mijn beleid) zal dat niet makkelijk gaan...
Keep you updated...
Ik ben dus geen coach meer van Ajax maar ben naar Milaan verhuist. Het seizoen zit erop en ik heb een beetje een nasmaak aan mijn switch over gehouden.
Het 'goede' nieuws:
Milaan stond 17de, uiteindelijk als 9de geëindigd met een precies gemiddelde van 2 punten per wedstrijd. Dit had gemiddeld meer moeten zijn als Pato zijn vizier wat vaker op scherp had gehad.
De Italiaanse beker is ook naar Milaan gegaan dus gelukkig nog Europees voetbal!! In de halve finale Inter thuis met 4-1 verslagen om vervolgens 'uit' naar Inter met 3-1 te verliezen, maar toch de finale. Daar uiteindelijk met 'maar' 3-0 gewonnen van Sampdoria.
Oftewel, goed gepresteerd in de league (voor de tijd dat ik er was) en meteen een prijs gepakt!
De nasmaak:
Ik had Ajax naar de kwartfinale van de CL geloodsd. Met het spelersmateriaal vond ik het al mogelijk om de CL te winnen. Wat Ajax dus ook heeft gedaan na een oneerlijk gewonnen finale tegen Inter.
Op naar het nieuwe seizoen dus met Milaan! Nieuwe spelers lijken er niet in te zitten aangezien de balans 25 mln rood is. Ik heb wel een budget van 35 mln

Keep you updated...
Verwijderd
Fuck, zojuist sluitte mijn spel zich zomaar af, uit het niets. Het ging zo lekker met Amèrica (Mex), en na een slap begin in de competitie leek ik nu alles op de rails te hebben. Nou ja, uit frustratie direct gestopt op de pc, dus ik hoop dat hij toevallig nog een keertje gesaved heeft, zonder dat ik het door had, maar ik zie het somber in.
Nope, tenminste de delay optie telt vaak voor 1 a 2 weken. Dus ben maar meteen over gestapt. Ach Italiaanse beker is ook leukVerwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 20:03:
Kon je niet aan het eind van het seizoen overstappen naar Milan?
Nou mijn sterspeler van Ajax is ook binnen. Ik had 1 spits verkocht die ik toch niet gebruikte en dat samen met de sponsorinkomsten en seizoenkaarten zorgden weer voor een positieve balans. Kerlon mocht voor 'maar' 15 miljoen de overstap maken. Dat wordt komend seizoen een dodelijke braziliaanse driehoek voorin: Kaká - Kerlon als AMC en Pato als spits. Van der Vaart speelt vlak dan weer vlak achter Kaká en Kerlon als hangende AMC.
Ben benieuwd hoe het gaat. Kerlon laat zich in de oefenwedstrijden goed zien. In iedere match tot nu toe nog gescoord.
Verwijderd
Waar ik me nog steeds aan erger zijn spelers die dan een bod krijgen van een andere club waar ze graag heen willen. Vaak zijn dit boden waarvan ik in de lach schiet en wil ik een hoger bedrag vangen voor die speler. Als ik dan meer vraag voor die speler, komt die speler ineens om de hoek met het idee; hey, ik ben boos, want je weigert een bod van een team waar ik graag heen wil. Ik bedoel; WTF. Ik ga juist op dat bod in en dan reageren ze zo?
Is toch maar iets wat ze aan moeten pakken in 2009.
Klopt, dat gebeurt idd wel vaak. Vooral bij talenten die bij je club opgroeien.
Net de loting van de Italiaanse beker. Ik als bekerwinnaar moet gewoon meedoen aan de kwalificatierondes
om vervolgens in de eerste ronde aan te treden tegen..... Inter.... ach je kunt het maar gehad hebben
Net de loting van de Italiaanse beker. Ik als bekerwinnaar moet gewoon meedoen aan de kwalificatierondes

Ik vraag me af waar mijn chairman zich soms mee bemoeit..Een bod op een speler van 16M welke 10M waard is die gewoon geaccepteerd wordt zonder dat ik iets kan inbrengen. Dit terwijl ik een balans van 300M heb met Arsenal en ze super tevreden zijn met hoe ik de financiën regel.
Bij het tekenen van het contract kun je naast "Onmiddelijk" ook "Einde van seizoen" kiezenm4yall schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 21:13:
[...]
Nope, tenminste de delay optie telt vaak voor 1 a 2 weken. Dus ben maar meteen over gestapt. Ach Italiaanse beker is ook leuk![]()
Nou mijn sterspeler van Ajax is ook binnen. Ik had 1 spits verkocht die ik toch niet gebruikte en dat samen met de sponsorinkomsten en seizoenkaarten zorgden weer voor een positieve balans. Kerlon mocht voor 'maar' 15 miljoen de overstap maken. Dat wordt komend seizoen een dodelijke braziliaanse driehoek voorin: Kaká - Kerlon als AMC en Pato als spits. Van der Vaart speelt vlak dan weer vlak achter Kaká en Kerlon als hangende AMC.
Ben benieuwd hoe het gaat. Kerlon laat zich in de oefenwedstrijden goed zien. In iedere match tot nu toe nog gescoord.
Nilsinho schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 23:27:
[...]
Bij het tekenen van het contract kun je naast "Onmiddelijk" ook "Einde van seizoen" kiezen

Verwijderd
Ja, dat wou ik ook zeggen.Nilsinho schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 23:27:
[...]
Bij het tekenen van het contract kun je naast "Onmiddelijk" ook "Einde van seizoen" kiezen
Zo, ik ben weer onderweg met m'n game. Heb opnieuw Dresden (Regionallige) gestart. In de pre-game editor de club een sugar daddy gegeven en met € 30M aan transfergeld heb je dan opeens leuke mogelijkheden.
Verantwoording, want ik weet dat dit voor sommigen (waaronder ikzelf) hier vloeken in de kerk is.
Normaal gesproken ben ik van de career-games waarin ik alles zelf opbouw. Maar aangezien ik gewoon weinig tijd heb om me druk te maken om FM wil ik eens even een leuke zorgeloze game spelen.
Heb zodoende een aantal leuke spelers kunnen strikken:
spoiler:
Marko Marin (Gladbach) AM C
Jos Hooiveld (FC Inter) DC
Mirko Hrgovic (Hajduk Split) D / DM L
Nikita Andrejev (Levadia) SC
Lukasz Szukala (1860 München)
Jos Hooiveld (FC Inter) DC
Mirko Hrgovic (Hajduk Split) D / DM L
Nikita Andrejev (Levadia) SC
Lukasz Szukala (1860 München)
Zucht
Weer een talent weg voor 15M naar Liverpool...waarom accept die chairman dat? Ik kan helemaal niets doen...met 350+ miljoen zit ik niet te springen om 15M.
Is dit een bug ofzo??
Weer een talent weg voor 15M naar Liverpool...waarom accept die chairman dat? Ik kan helemaal niets doen...met 350+ miljoen zit ik niet te springen om 15M.
Is dit een bug ofzo??
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 08-03-2008 19:37 ]
heb er ook behoorlijk last van.Vos schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:37:
Zucht
Is dit een bug ofzo??
Is denk ik ook een bug die SI niet in staat is te fixen want in 2007 zat dit er ook al in dat de chairman basis spelers voor een appel en een ei verkoopt ook al zijn die spelers key players en heeft de club genoeg geld liggen.
@Papalazarou.
Die eerste speler had ik ook. Was een nuttige speler ontwikkelde zich pas begin 20 goeg maar zat constant te zeuren waarom andere spelers de voorkeur kregen.
[ Voor 13% gewijzigd door Deadsy op 09-03-2008 04:09 ]
Het is ook behoorlijk lastig. Als mij dit overkomt bied ik de betreffende speler gewoon een monstercontract aan als ik em echt niet kwijt wil. Dan heb nog kans dat ze blijven.Deadsy schreef op zondag 09 maart 2008 @ 04:07:
[...]
heb er ook behoorlijk last van.
Is denk ik ook een bug die SI niet in staat is te fixen want in 2007 zat dit er ook al in dat de chairman basis spelers voor een appel en een ei verkoopt ook al zijn die spelers key players en heeft de club genoeg geld liggen.
@Papalazarou.
Die eerste speler had ik ook. Was een nuttige speler ontwikkelde zich pas begin 20 goeg maar zat constant te zeuren waarom andere spelers de voorkeur kregen.
Verwijderd
heb zelf als ervaring dat wanneer ze een lang contract hebben met een hoog salaris dat de chairman ze minder snel verkoopt. Had dit met een palermo game met veel jeugdspelers die men wilde kopen. Uiteindelijk kon ik ze wel verkopen voor 30 mil ofzo.
Dat gaat ook niet altijd op.Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2008 @ 13:09:
heb zelf als ervaring dat wanneer ze een lang contract hebben met een hoog salaris dat de chairman ze minder snel verkoopt. Had dit met een palermo game met veel jeugdspelers die men wilde kopen. Uiteindelijk kon ik ze wel verkopen voor 30 mil ofzo.
Mijn ergste verhaal was met een uber talent. Het jaar ervoor was hij 17 en was half europa achter hem aan. had hem dus een 5 jarig contract aangesmeert met een goed salaris. Komt een half jaar erna een gare club die minder bied dan de clubs 6 maanden ervoor en opeens accepteert mijn chairman het.
Verwijderd
ooh...ja dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad...maar heb ook een hele tijd met barca gespeeld en dan heb je dat natuurlijk niet. Is overigens weinig aan als je fluitend kampioen wordt elk jaar en ieder seizoen 200 mil transferbudget hebt zodat je vrijwel iedereen kan kopen. Nu begonnen met Cisco Roma in de Serie C1B en een andere game in Engeland bij Nortwich Blue in de Square Blue divisie.
Ik ben dus gepromoveerd met Vitesse en heb nog geen irritante voorzitter 
Toch vind ik dat SIG er in FM 09 iets aan moet doen...want ik FM07 had ik het constant :O!
Toch vind ik dat SIG er in FM 09 iets aan moet doen...want ik FM07 had ik het constant :O!
Verwijderd
Tsja...in principe vindt ik het deels begrijpelijk, want als je bv. Cisco Roma bent en je speelt in de Serie C en je hebt een speler die in de Serie A mee kan en je krijg een bod van 4 maal de speler waarde heb ik er nog begrip voor. Maar als je Palermo bent, mee doet met het kampioenschap en een topsalaris betaalt aan een van de beste linksbacks in het spel je deze toch nog kwijtraakt voor 'schijntje' dan klopt er iets niet.Nilsinho schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 12:04:
Ik ben dus gepromoveerd met Vitesse en heb nog geen irritante voorzitter
Ze moeten ervoor zorgen dat de ambities van de club ook op dat niveau meegroeien en dat je van serie C naar serie A club gaat je voorzitter minder makkelijk ingaat op dergelijke aanbiedingen. Is naar mijn mening ook realistischer.
Ik gooi de transfervalue/transferwaarde altijd flink omhoog en heb gemerkt dat de voorzitter dan minder snel een speler voor een te lage prijs laat verkopen...
Voorbeeld: bij een transferwaarde van € 29mln wordt een speler niet snel verkocht tegen z'n werkelijke waarde van bijvoorbeeld € 5mln.
Voorbeeld: bij een transferwaarde van € 29mln wordt een speler niet snel verkocht tegen z'n werkelijke waarde van bijvoorbeeld € 5mln.
Ik heb geen last van dat m'n chairman spelers verkoopt (met Torquay in PRM nu).
Echter word ik wel een beetje moe dat mindere teams constant zitten te bieden op mijn (basis) spelers... terwijl ik juist bij hun voor veel geld een speler weg kaap. Ik weiger ook standaard altijd wanneer ze weer eens bieden; nog geen speler die boos is geworden dat ie niet weg mag.
Echter word ik wel een beetje moe dat mindere teams constant zitten te bieden op mijn (basis) spelers... terwijl ik juist bij hun voor veel geld een speler weg kaap. Ik weiger ook standaard altijd wanneer ze weer eens bieden; nog geen speler die boos is geworden dat ie niet weg mag.
Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!
Grappig, stemmen voor wereldvoetballer van het jaar zie ik vier van me oude spelers van "schoffel en doelpunt", het fictionele team waarmee ik begon.
Jullie zijn trouwens al een week stil :P!
heb deze week slechts een half seizoen gespeelt.Nilsinho schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:59:
Grappig, stemmen voor wereldvoetballer van het jaar zie ik vier van me oude spelers van "schoffel en doelpunt", het fictionele team waarmee ik begon.
Heb me met oranje weer weten te kwlaificeren voor het WK. Tevens doen de nederlandse clubs het top in europa. Ben wel goed op weg mijn titel kansen weg te gooien door mijn afgelopen 2 duels (tegen directe cocnurenten) te verliezen.
Verwijderd
Ben zelf begonnen met een nieuwe club, Nortwich Victoria. Ploeg uit de Blue Square Premier. Speel in tig verschillende bekers zonder succes evenals een zeer matige prestatie in de competitie. Mijn verdediging is vrij zwak, dus krijg net wat teveel goals tegen. Heb nu net twee sterke (zou bij ieder Coca Cola League 2 Sterspeler zijn) centrale verdedigers gekocht voor ongeveer 10k a piece dus mooi bedrag dacht ik zo.
Heeft iemand trouwens enig idee hoe groot het verschil aan inschattingsvermogen is van een scout met 20 of een scout met 10, zit hier een bepaalde kans aan vast of niet?
Heeft iemand trouwens enig idee hoe groot het verschil aan inschattingsvermogen is van een scout met 20 of een scout met 10, zit hier een bepaalde kans aan vast of niet?
Ik ben nog steeds Manager bij AC Milan. Na aan het einde van het seizoen rood te staan en aan het begin van het nieuwe seizoen in eerste opzicht zwart, moest er toch nog een linksback komen. Kaladze was toch niet al te best meer qua stats. Vanwege tijdsgebrek moest er dus even flink wat worden betaald voor een linksback. Resultaat: 20 miljoen de deur uit, rode cijfers en een goede linksback.
De competitie. Vorig seizoen was het zonder mij nog een drama. Milan stond net boven de degradatiestreep. Uiteindelijk in de middenmoot geëindigd. Ik was dus benieuwd of ik het gemiddelde van 2 punten per wedstrijd in het nieuwe seizoen door kon zetten. Na 14 wedstrijden is het aardig gelukt aangezien er een gemiddelde is van 2,7 punten per wedstrijd
. Pato is in veel gevallen een held op het veld. Staat nu op 17 doelpunten. Chamakh (gehaald als back-up) doet het iets minder. Hij krijgt de ballen er vaak niet in, dit kan ook komen door gebrek aan wedstrijdritme aangezien hij Pato voor zich heeft in de rangorde.
Europees. Stja op basis van de competitie vorig jaar dus niet gehaald. Maar de beker is gewonnen dus de UEFA cup is het resultaat. Hierin gaat alles tot nu toe goed. Nog geen wedstrijd verloren. Ik heb alleen al gezien dat het na de groepsrondes snel pittiger kan worden aangezien wat andere topclubs uit Europa ook een minder seizoen hebben gedraaid zoals Barca en Man Utd.
Italiaanse beker. Voorrondes met gemak doorgekomen, snapte niet dat ik ze moest spelen aangezien ik de beker vorig seizoen heb gewonnen, maargoed. Nu wacht ik al een heeeele tijd op de confrontatie met Inter alleen spelen ze in Italië vroeg in het seizoen niet echt om de beker.
Nieuwe spelers in de winterstop? Deze komen er vooralsnog niet. Dit komt vooral door de financiën. Eerst ga ik proberen enkele onbelangrijke spelers de deur uit te doen en de rode cijfers weg te werken. Mijn scouts hebben al wel de opdracht gekregen om naar talent te gaan zoeken. Dit is iets wat dit Milan team nog wat mist anno 2012. Goed jong talent en aangezien sommige spelers 'hogerop' willen, lijkt investeren in talent mij geen gek idee.
Well hopelijk is de stilte een beetje doorbroken, maar tijd is iets wat je wel moet hebben voor FM en dat is er de laatste tijd niet echt, helaas.
De competitie. Vorig seizoen was het zonder mij nog een drama. Milan stond net boven de degradatiestreep. Uiteindelijk in de middenmoot geëindigd. Ik was dus benieuwd of ik het gemiddelde van 2 punten per wedstrijd in het nieuwe seizoen door kon zetten. Na 14 wedstrijden is het aardig gelukt aangezien er een gemiddelde is van 2,7 punten per wedstrijd
Europees. Stja op basis van de competitie vorig jaar dus niet gehaald. Maar de beker is gewonnen dus de UEFA cup is het resultaat. Hierin gaat alles tot nu toe goed. Nog geen wedstrijd verloren. Ik heb alleen al gezien dat het na de groepsrondes snel pittiger kan worden aangezien wat andere topclubs uit Europa ook een minder seizoen hebben gedraaid zoals Barca en Man Utd.
Italiaanse beker. Voorrondes met gemak doorgekomen, snapte niet dat ik ze moest spelen aangezien ik de beker vorig seizoen heb gewonnen, maargoed. Nu wacht ik al een heeeele tijd op de confrontatie met Inter alleen spelen ze in Italië vroeg in het seizoen niet echt om de beker.
Nieuwe spelers in de winterstop? Deze komen er vooralsnog niet. Dit komt vooral door de financiën. Eerst ga ik proberen enkele onbelangrijke spelers de deur uit te doen en de rode cijfers weg te werken. Mijn scouts hebben al wel de opdracht gekregen om naar talent te gaan zoeken. Dit is iets wat dit Milan team nog wat mist anno 2012. Goed jong talent en aangezien sommige spelers 'hogerop' willen, lijkt investeren in talent mij geen gek idee.
Well hopelijk is de stilte een beetje doorbroken, maar tijd is iets wat je wel moet hebben voor FM en dat is er de laatste tijd niet echt, helaas.
Ik heb vandaag een eigen clubje aangemaakt in de Jupiler League, omgewisseld met Stormvogels Telstar. Nu wil ik ook het tenue aanpassen naar mijn smaak, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Kan iemand mij hier misschien mee helpen?
Dit is het tenue nu:

Zo moet het worden:
\
Welke naam moet ik die nieuwe tenue's geven?
De clubnaam is FC Manzor, niet één van de mooiste maar goed
Dit is het tenue nu:

Zo moet het worden:

Welke naam moet ik die nieuwe tenue's geven?
De clubnaam is FC Manzor, niet één van de mooiste maar goed
@M4yall
Als je in geld nood zit probeer dan engelse talenten te kopen voor minder dan 1mln en jonger dan 18.
Of ze nu spelen of niet vaak krijg je na 1 jaar alles engelse clubs die die speler willen hebben en dan maak je vlug 1mln winst.
Tevens ook al sta je rood het is altijd handig om effe in december te kijken welke top spelers transfervrij gehaald kunnen worden want zo kun je ook geld verdienen.
Gewoon een spelers van jezelf verkopen voor veel geld en die dan vervangen door een gratis speler die beter is. Dit werkt niet elk seizoen maar eens per 2 jaar is al lache.
Als je in geld nood zit probeer dan engelse talenten te kopen voor minder dan 1mln en jonger dan 18.
Of ze nu spelen of niet vaak krijg je na 1 jaar alles engelse clubs die die speler willen hebben en dan maak je vlug 1mln winst.
Tevens ook al sta je rood het is altijd handig om effe in december te kijken welke top spelers transfervrij gehaald kunnen worden want zo kun je ook geld verdienen.
Gewoon een spelers van jezelf verkopen voor veel geld en die dan vervangen door een gratis speler die beter is. Dit werkt niet elk seizoen maar eens per 2 jaar is al lache.
Echt geldnood is er niet. Het bestuur is niet blij met -12 miljoen op de bank, maar 1 speler de deur uit en er staan zwarte cijfers. Verder zijn mijn sportieve prestaties ook een goed vooruitzicht voor de balans.Deadsy schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:03:
@M4yall
Ik vind Kaka trouwens enorm tegenvallen in mijn team. Zowel qua stats als qua spelen in wedstrijden. Pato is een stuk beter en zelfs Montolivio doet niet veel onder. Misschien Kaka maar eens op een andere AMC positie laten spelen. Ik speel met 3 centrale AMC en Kaka is meestal de rechtse aangezien de middelste met een pijl naar achter speelt. Misschien Kaka toch daar maar eens neerzet...
Verwijderd
ik zou van der vaart daar neerzetten, want dat is een natuurlijke MC. Hij speelde bij mij bij Palermo had daar toen werd hij speler van het jaar in Italie en Europa. Flink van afstand laten schieten en spelverdeler maken.m4yall schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:14:
[...]
Echt geldnood is er niet. Het bestuur is niet blij met -12 miljoen op de bank, maar 1 speler de deur uit en er staan zwarte cijfers. Verder zijn mijn sportieve prestaties ook een goed vooruitzicht voor de balans.
Ik vind Kaka trouwens enorm tegenvallen in mijn team. Zowel qua stats als qua spelen in wedstrijden. Pato is een stuk beter en zelfs Montolivio doet niet veel onder. Misschien Kaka maar eens op een andere AMC positie laten spelen. Ik speel met 3 centrale AMC en Kaka is meestal de rechtse aangezien de middelste met een pijl naar achter speelt. Misschien Kaka toch daar maar eens neerzet...
Van der Vaart zit nogal veel op de bank, misschien dan maar iets meer laten spelenVerwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:08:
[...]
ik zou van der vaart daar neerzetten, want dat is een natuurlijke MC. Hij speelde bij mij bij Palermo had daar toen werd hij speler van het jaar in Italie en Europa. Flink van afstand laten schieten en spelverdeler maken.
Seizoen 2010-2011:Coca-Cola League 2
Nadat we de eerste 2 seizoenen direct opeenvolgende waren gepromoveerd mochten we aan de slag in de Coca-Cola League 2. Direct aan het begin van het seizoen opruiming gehouden in het team, praktisch iedereen van de eerste 11 werd vervangen of verbannen naar de reserves omdat er simpelweg betere spelers voor kwamen. Enkel mijn aanvoerder en medelander, Sergio hellings, en topscorer van het vorige seizoen, Theo Robinson gehuurd van Sheffield Wednesday, mochten blijven staan. De overige 9 posities werden opnieuw ingevuld met onder andere 3 huurspelers welk veruit de besten waren binnen mijn team. Mocht ik wel aangezien ze van Premiership en Championship teams kwamen.
Net zoals het vorige seizoen waren de verwachtingen van de fans en het bestuur om vooral te strijden tegen degradatie. De opstelling bleef wederom ongewijzigd gewijzigd en we gingen voor het 3e seizoen op rij aan de slag met 5-3-2 met 3 DC’s, wingbacks, 3 MC’s en 2 ST’s.
Ik had zelf ingeschat op een plek in het midden met een optie op playoffs maar na een goed begin moest ik al snel in zien dat ik een super team had. De tactiek werkte als een tierelier en we leken onverslaanbaar wat ook bleek in een serie van 24 ongeslagen wedstrijden in de competitie. Het was dan ook verassend dat de spanning er 10 wedstrijden voor het einde al praktisch uit was en was de 3e opeenvolgende promotie een feit. Een unicum voor mijn doen aangezien ik met FM2007 na 3 seizoenen pas voor de 1e keer gepromoveerd.
Naar mijn idee deed de patch van FM2008 wonderen, mijn spitsen leken elkaar veel beter te vinden in plaats van zelfzuchtig uit alle hoeken en standen te schieten. Marking en closing down werkten perfect. Daarbij gingen er ook redelijk wat afstandschoten raak, iets wat voorheen ondenkbaar was.
De bekers waren geen prioriteit. Hier mochten mijn reservespelers hun best voor doen zodat mijn eerste 11 de nodige rust tussendoor kon pakken. Ik lag dan ook al vrij snel uit de meeste bekers uit.
Het seizoen sloten we af met een mooie winst van 630.000 euro, iets wat goed van pas komt aangezien het tijd word voor een grondige verbouwing van het stadion en faciliteiten.
Het volgende seizoen in de Coca-Cola League 1 zal het moeilijk worden. Ik vrees dat ik niet dezelfde huurspelers nogmaals kan huren aangezien deze door hun periode bij mij heel populair zijn geworden. Maar we zullen zien, degraderen zullen we vast niet en ik heb van het bestuur 5 jaar de tijd gekregen om me stevig te vestigen in de Coca-Cola League 1.
Tot slot de plaatjes die er bij horen.
Eindstand competitie.

Topscorer. Gehuurd van Everton.

2e topscorer. Gehuurd van Sheffield Wednesday welk mijn parentclub is.

Beste eigen niet gehuurde speler na mijn 2 topscorers en tevens aanvoerder.

Squad. Hieruit blijkt dat we erg afhankelijk waren van de 2 gehuurde spitsen. Dat beloofd nog wat voor het volgende seizoen.

Wat Barnsley in het echt tegen Liverpool kan kan ik nog veel beter tegen Barnsley wat in mijn game uitkomt in de Championship.
Nadat we de eerste 2 seizoenen direct opeenvolgende waren gepromoveerd mochten we aan de slag in de Coca-Cola League 2. Direct aan het begin van het seizoen opruiming gehouden in het team, praktisch iedereen van de eerste 11 werd vervangen of verbannen naar de reserves omdat er simpelweg betere spelers voor kwamen. Enkel mijn aanvoerder en medelander, Sergio hellings, en topscorer van het vorige seizoen, Theo Robinson gehuurd van Sheffield Wednesday, mochten blijven staan. De overige 9 posities werden opnieuw ingevuld met onder andere 3 huurspelers welk veruit de besten waren binnen mijn team. Mocht ik wel aangezien ze van Premiership en Championship teams kwamen.
Net zoals het vorige seizoen waren de verwachtingen van de fans en het bestuur om vooral te strijden tegen degradatie. De opstelling bleef wederom ongewijzigd gewijzigd en we gingen voor het 3e seizoen op rij aan de slag met 5-3-2 met 3 DC’s, wingbacks, 3 MC’s en 2 ST’s.
Ik had zelf ingeschat op een plek in het midden met een optie op playoffs maar na een goed begin moest ik al snel in zien dat ik een super team had. De tactiek werkte als een tierelier en we leken onverslaanbaar wat ook bleek in een serie van 24 ongeslagen wedstrijden in de competitie. Het was dan ook verassend dat de spanning er 10 wedstrijden voor het einde al praktisch uit was en was de 3e opeenvolgende promotie een feit. Een unicum voor mijn doen aangezien ik met FM2007 na 3 seizoenen pas voor de 1e keer gepromoveerd.
Naar mijn idee deed de patch van FM2008 wonderen, mijn spitsen leken elkaar veel beter te vinden in plaats van zelfzuchtig uit alle hoeken en standen te schieten. Marking en closing down werkten perfect. Daarbij gingen er ook redelijk wat afstandschoten raak, iets wat voorheen ondenkbaar was.
De bekers waren geen prioriteit. Hier mochten mijn reservespelers hun best voor doen zodat mijn eerste 11 de nodige rust tussendoor kon pakken. Ik lag dan ook al vrij snel uit de meeste bekers uit.
Het seizoen sloten we af met een mooie winst van 630.000 euro, iets wat goed van pas komt aangezien het tijd word voor een grondige verbouwing van het stadion en faciliteiten.
Het volgende seizoen in de Coca-Cola League 1 zal het moeilijk worden. Ik vrees dat ik niet dezelfde huurspelers nogmaals kan huren aangezien deze door hun periode bij mij heel populair zijn geworden. Maar we zullen zien, degraderen zullen we vast niet en ik heb van het bestuur 5 jaar de tijd gekregen om me stevig te vestigen in de Coca-Cola League 1.
Tot slot de plaatjes die er bij horen.
Eindstand competitie.

Topscorer. Gehuurd van Everton.

2e topscorer. Gehuurd van Sheffield Wednesday welk mijn parentclub is.

Beste eigen niet gehuurde speler na mijn 2 topscorers en tevens aanvoerder.

Squad. Hieruit blijkt dat we erg afhankelijk waren van de 2 gehuurde spitsen. Dat beloofd nog wat voor het volgende seizoen.

Wat Barnsley in het echt tegen Liverpool kan kan ik nog veel beter tegen Barnsley wat in mijn game uitkomt in de Championship.

Wow, goed man. Echt respect.
Ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik speel nu met Dag & Red in seizoen 2008/2009 en het lukt me niet om een goede succesvolle tactiek op de mat te krijgen. Scoren gaat aardig, alleen scoort de tegenstander er net iets meer. Na een paar wedstrijden heb ik bijna het meest aantal doelpunten van de competitie en net zoveel tegen, waardoor ik toch nog middenmoot speel.
Ik speel deze spellen als sinds CM 97/98, maar nooit echt een succesvol coach geworden helaas.
Iemand wat tips?
Ik krijg het maar niet voor elkaar. Ik speel nu met Dag & Red in seizoen 2008/2009 en het lukt me niet om een goede succesvolle tactiek op de mat te krijgen. Scoren gaat aardig, alleen scoort de tegenstander er net iets meer. Na een paar wedstrijden heb ik bijna het meest aantal doelpunten van de competitie en net zoveel tegen, waardoor ik toch nog middenmoot speel.
Ik speel deze spellen als sinds CM 97/98, maar nooit echt een succesvol coach geworden helaas.
Iemand wat tips?
Is in mijn game verkocht aan Sunderland waar ik hem van huur. Mag alleen wel iets meer pace hebben voor een goede spits.
Stomme confidence optie in FM ook...
"The fans are disappointed with Derby County's 1-3 English League Cup Third Round penalty loss against Man Utd."
Ik speel 2-2 na 90 minuten, kom dan in extra time 3-2 achter en maak nog 3-3. Dan verlies ik op penals...tjah... is toch best een knappe prestratie... Zij hadden een shitload aan kansen.
"The fans are disappointed with Derby County's 1-3 English League Cup Third Round penalty loss against Man Utd."
Ik speel 2-2 na 90 minuten, kom dan in extra time 3-2 achter en maak nog 3-3. Dan verlies ik op penals...tjah... is toch best een knappe prestratie... Zij hadden een shitload aan kansen.
Gezeur over een verlies 10 wedstrijden terug zelfs al heb je de 9 erna niet verloren is ook zoiets 
Beetje jammer imo.
Beetje jammer imo.
Haha ja, die blijft je dan achtervolgen...ja we zijn super tevreden, maar die ene pot tegen blabla... stfu?
^^ Het is ook niet echt mijn favoriete nieuwe optie.
Verlies je in de voorbereiding op het nieuwe seizoen een oefenwedstrijd tegen een club uit de Bundesliga met 0-3, terwijl jouw ploeg in de Regionalliga (het vierde niveau dus) speelt. Op zich geen verkeerde uitslag dus, zeker gezien het feit dat je niet bent weggespeeld, maar wat ongelukkig tegengoals hebt gekregen. Maar bij confidence waren ze er erg ontevreden over.
Als je IRL als amateurclub met 3-0 verliest van een Heerenveen of Groningen heb je het in mijn ogen best redelijk gedaan en heb je weinig om teleurgesteld over te zijn.
Verlies je in de voorbereiding op het nieuwe seizoen een oefenwedstrijd tegen een club uit de Bundesliga met 0-3, terwijl jouw ploeg in de Regionalliga (het vierde niveau dus) speelt. Op zich geen verkeerde uitslag dus, zeker gezien het feit dat je niet bent weggespeeld, maar wat ongelukkig tegengoals hebt gekregen. Maar bij confidence waren ze er erg ontevreden over.
Als je IRL als amateurclub met 3-0 verliest van een Heerenveen of Groningen heb je het in mijn ogen best redelijk gedaan en heb je weinig om teleurgesteld over te zijn.
Kijken of ze dit wel gelukkig stemt 
Flachi voor nop gehaald en nakt Liverpool ff
en dan nog ff penal in de 94e minuut...maar was wel terecht.
Derby: 17 schoten, 14 op doel
Liverpool: 6 schoten, 4 op doel

Moet nog ff goede kit vinden ja voor Derby
Flachi voor nop gehaald en nakt Liverpool ff
Derby: 17 schoten, 14 op doel
Liverpool: 6 schoten, 4 op doel

Moet nog ff goede kit vinden ja voor Derby
[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 22-03-2008 22:29 ]
Heeft het weer veel invloed of is dat vooral decoratief?
Is het zinnig om bij bijv. nat weer het tempo wat lager te zetten en passing kort?
Is het zinnig om bij bijv. nat weer het tempo wat lager te zetten en passing kort?
^^ Dat telt wel mee. In FM07 had ik een taktiek waarbij ik over het algemeen short passing had, maar als ik merkte dat door het weer het veld heel erg slecht was werkte long passing erg goed. Met als hoogtepunt met 10 man 0-2 winnen bij AS Roma met mijn kleine Italiaanse clubje.
Verwijderd
Zijn er eigenlijk mensen die de corner setup gebruiken die ik een tijdje geleden postte?
Bij mij loopt dat als eens trein. Mijn beste kopper, verdediger Jos Hooiveld, heeft er in 20 wedstrijden 14 inliggen. Met als hoogtepunt een loepzuivere hattrick.
Bij mij loopt dat als eens trein. Mijn beste kopper, verdediger Jos Hooiveld, heeft er in 20 wedstrijden 14 inliggen. Met als hoogtepunt een loepzuivere hattrick.
Bedoel je de 'near post flick-on' setup? Die gebruik ik ook, en werkt best aardig. Gemiddeld 5-10 goals per seizoen uit corners op die manier
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Ik wordt soms echt moe van mijn scouts in FM. Speel nu enkele seizoenen met Cisco Roma en heb er na 2 seizoenen een middenmoter van gemaakt in de C1B. Maar nu wil ik me gaan richten op de serie B. Ik koop aan het begin van het seizoen een speler die 'bij ieder serie B club een goede aanwinst/sterspeler zou zijn en aan het eind van het seizoen is hij voor iedere Serie C1B-club een goede aanwinst
. Maar goed dit seizoen weer wat toekomstige sterren gehaald, financiele situatie wat gestabiliseerd en heb een jeugdspeler sinds vorig seizoen die een superieure mid kan worden in de serie A
.
Echter ik heb nog wat vragen aan mensen die wat meer ervaring hebben met lagere divisies in Italie.
- ik speel 3-2-2-1-2 (3 DC 2 WB, 2 MC, 1 AMC en 2 AC), in verschillende fora gelezen dat dit een goede opstelling om de flat 4-4-2 teams aan te pakken. Soms werkt het goed, maar soms ook helemaal niet. Het vreemde is dat het vooral tegen mindere teams slecht werkt, maar van de koploper win ik met 3-0. Ik speel overigens counter en met wat standaard individuele orders (die ik van FM forums heb gehaald.
- Hoeveel sterren training is reeel en betaalbaar
- Hoeveel belang moet ik hechten aan mijn jeugdteam (want behalve een hele goeie mid en een redelijke spits loopt er niet veel rond.
- Hoe kan je geld genereren (behalve verkoop van spelers en kaartverkoop). Is het bijvoorbeeld mogelijk/nuttig om een merchandise satelietclub te hebben net zoals met bv Barcelona.
Dit is het zo ongeveer wel, ondertussen rommel ik rustig door, maar ik hoop natuurlijk op wat gouden tips
Echter ik heb nog wat vragen aan mensen die wat meer ervaring hebben met lagere divisies in Italie.
- ik speel 3-2-2-1-2 (3 DC 2 WB, 2 MC, 1 AMC en 2 AC), in verschillende fora gelezen dat dit een goede opstelling om de flat 4-4-2 teams aan te pakken. Soms werkt het goed, maar soms ook helemaal niet. Het vreemde is dat het vooral tegen mindere teams slecht werkt, maar van de koploper win ik met 3-0. Ik speel overigens counter en met wat standaard individuele orders (die ik van FM forums heb gehaald.
- Hoeveel sterren training is reeel en betaalbaar
- Hoeveel belang moet ik hechten aan mijn jeugdteam (want behalve een hele goeie mid en een redelijke spits loopt er niet veel rond.
- Hoe kan je geld genereren (behalve verkoop van spelers en kaartverkoop). Is het bijvoorbeeld mogelijk/nuttig om een merchandise satelietclub te hebben net zoals met bv Barcelona.
Dit is het zo ongeveer wel, ondertussen rommel ik rustig door, maar ik hoop natuurlijk op wat gouden tips
Verwijderd
ik ben al dagen aan het zoeken naar een link voor de patch 8.0.2 voor mac osx, het is maar niet te vinden, ik kan geen torrents downloaden...
Verwijderd
Zulke gemiddelden haal ik niet, maar hij werkt wel erg fijn. Tot voor kort Garay als beste kopper gezet, nu Vidal. Garay tikte er meer in, maar Vidal doet het ook wel aardig. Garay had ik verkocht namelijk.Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2008 @ 00:26:
Zijn er eigenlijk mensen die de corner setup gebruiken die ik een tijdje geleden postte?
Als ik thuis ben zal ik hem daar wel even downloaden en uploaden op rapidshare voor je. Of je moet een voorkeur hebben voor een andere uploadsite.Verwijderd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:24:
ik ben al dagen aan het zoeken naar een link voor de patch 8.0.2 voor mac osx, het is maar niet te vinden, ik kan geen torrents downloaden...
Verwijderd
Zou je mij heel blij mee maken!JanW schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:33:
[...]
Als ik thuis ben zal ik hem daar wel even downloaden en uploaden op rapidshare voor je. Of je moet een voorkeur hebben voor een andere uploadsite.
Verwijderd
Nee, een andere.wildhagen schreef op maandag 24 maart 2008 @ 09:59:
Bedoel je de 'near post flick-on' setup? Die gebruik ik ook, en werkt best aardig. Gemiddeld 5-10 goals per seizoen uit corners op die manier
edit:
KLIK

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 20:22 ]
Heb hem op megaupload gezet omdat Rapidshare geen bestanden groter dan 100MB aan kan (Patch is 110 mb). Weet alleen niet zeker of de link wel goed werkt, maar hier is de link: http://www.megaupload.com/nl/?d=X4Z668NS
Waarschijnlijk zie ik dingen over het hoofd, maar ik wil graag van club wisselen...
Hoe???
Ik wil mijn huidige club verlaten als manager voor een club zonder manager, maar ik zie nergens een knop waarmee ik solliciteer naar een baan!
Hoe???
Ik wil mijn huidige club verlaten als manager voor een club zonder manager, maar ik zie nergens een knop waarmee ik solliciteer naar een baan!
Via Manager => Jobs en dan Job security kun je zien welke banen er vrij zijn. Is er een club vrij of is de manager situatie onzeker dan kun je solliciteren of interesse tonen. Op die manier doe ik het altijd...kwakkie schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 00:11:
Waarschijnlijk zie ik dingen over het hoofd, maar ik wil graag van club wisselen...
Hoe???
die corner setup die hier eerder was gepost werkt echt goed ja! Veel corners gaan er in, alleen jammer dat meer dan de helft wordt afgekeurd
(nee, ik heb de patch nog niet geinstalleerd, ik heb de mac versie en daar is nog geen no-dvd crack/patch voor. En dat is wel sneu want als ik nu met dvd erin speel dan loeit m'n drive als een gek
)
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Ach, nu zie ik het...Vos schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 00:27:
[...]
Via Manager => Jobs en dan Job security kun je zien welke banen er vrij zijn. Is er een club vrij of is de manager situatie onzeker dan kun je solliciteren of interesse tonen. Op die manier doe ik het altijd...
Er zijn een aantal clubs zonder manager, maar daar stond geen optie tot solliciteren bij. Nu er een andere club beschikbaar is, zie ik 'm wel.
Ben ik alleen benieuwd waarom je bij sommige clubs niet kan solliciteren
Verder vraag ik me het volgende af:
Bij de beoordelingen/verslagen van spelers (coach reports) door een trainer, zie ik bij ability een stuk of 7 grijze sterren staan bij een jonge speler van me.
Is dat dan zijn potentieel? Kan hij dus een ster worden? Wat moet ik me voorstellen bij die grijze sterren, want bij Recommendation staat standaard: You shoud offload this player in the near future (je moet 'm zien kwijt te raken)
De grijze sterren zijn zilver, en goud is beter dan zilver.
1 gouden ster is beter dan 7 grijze sterren. Dus die speler is inderdaad niet erg goed.
1 gouden ster is beter dan 7 grijze sterren. Dus die speler is inderdaad niet erg goed.
@Kwakkie
Als je applied bij een andere club loop je wel soms het risico dat je huidige club je er gewoon per direct ontslaat.
Kans erop is klein maar als je toch al niet al te goed ligt bij de leiding zetten ze je er gewoon uit.
Als je applied bij een andere club loop je wel soms het risico dat je huidige club je er gewoon per direct ontslaat.
Kans erop is klein maar als je toch al niet al te goed ligt bij de leiding zetten ze je er gewoon uit.
Ik ben al meerdere keren met Leeds gestart in de cocacola league 1 (volgens mij een teruggezet team want je start met -12? punten). Maar elke keer stop ik er weer mee omdat ik continue van veel slechtere teams kansloos verlies en maar niet kan achterhalen waarom.
Tactics anders dan 4-4-2 maken het alleen nog maar erger. Iemand tips?
spoiler:
Beckford van Leeds is trouwens een erg goede spits, schoot er het eerste seizoen 45 in, en steeg van 250K naar 3.5M
[ Voor 16% gewijzigd door SiErRa op 28-03-2008 15:45 ]
Je zou kunnen beginnen om eens even de meest uitgebreide tactische handleiding die er is door te lezen. Tis wel wat tekst, maar het zal zeker beter gaan, dat kan ik je verzekeren, want dat ging het bij mij ook 
http://fm-tactics.co.uk/
http://fm-tactics.co.uk/
hehe ik ben ook ooit met leeds begonnen, stond ik na 4 jaar weer in de premier leagueSiErRa schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:32:
Ik ben al meerdere keren met Leeds gestart in de cocacola league 1 (volgens mij een teruggezet team want je start met -12? punten). Maar elke keer stop ik er weer mee omdat ik continue van veel slechtere teams kansloos verlies en maar niet kan achterhalen waarom.
spoiler:Beckford van Leeds is trouwens een erg goede spits, schoot er het eerste seizoen 45 in, en steeg van 250K naar 3.5M
Dat komt omdat ze failliet gegaan zijn. Toen werd er 10 punten afgetrokken waardoor ze op de laatste plek in de Championship kwamen en dus degradeerderen naar de League 1.SiErRa schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:32:
Ik ben al meerdere keren met Leeds gestart in de cocacola league 1 (volgens mij een teruggezet team want je start met -12? punten).
Daarna werd er nog eens 15 (dacht ik) punten afgetrokken omdat ze zich ook ergens niet helemaal aan de regels hadden gehouden ofzoiets... details daarvan weet ik verder niet.
Virussen? Scan ze hier!
Fuck! Kan je in FM08 ook je chairman om zeep helpen? Die achterlijke idioot accepteert achter mijn rug om boden op 3 van mijn 4 beste spelers, en allemaal veel lagere boden dan wat ze waard zijn (100 tot 120 procent van hun waarde, terwijl je er minstens het dubbele voor kan vragen).
Lompe debiel dat-ie is!
Edit: ah, twee van de drie weigeren het contract gelukkig.... maar de derde accepteert wel, die ben ik dus kwijt
Lompe debiel dat-ie is!
Edit: ah, twee van de drie weigeren het contract gelukkig.... maar de derde accepteert wel, die ben ik dus kwijt
[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 30-03-2008 09:12 ]
Virussen? Scan ze hier!
Je vraagprijs standaard al veel hoger maken, accepteert die chariman een bod veeeel minder snel. En je kan als er een bod op een speler van je komt die je echt niet kwijt wilt altijd een nieuw contract aanbieden.wildhagen schreef op zondag 30 maart 2008 @ 09:08:
Fuck! Kan je in FM08 ook je chairman om zeep helpen? Die achterlijke idioot accepteert achter mijn rug om boden op 3 van mijn 4 beste spelers, en allemaal veel lagere boden dan wat ze waard zijn (100 tot 120 procent van hun waarde, terwijl je er minstens het dubbele voor kan vragen).
Lompe debiel dat-ie is!
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
Ik ben ook al met verschillende teams begonnen, niet omdat het slecht ging, maar omdat ik meerdere PCs/Laptops gebruik. Eigenlijk begint het altijd ongeveer hetzelfde, de voorbereiding gaat wel redelijk, de eerste paar wedstrijden in de compo zijn slecht en daarna wordt het beter. Ik denk zelf dat het vaak te maken heeft met het grote aantal nieuwe spelers wat dan moet worden ingepast. Denk goed na voor je een speler koopt, want het duurt meestal wel even voor deze zich heeft aangepast. Kijk ook welke tactiek je trainers/assistenten gebruiken, want wellicht is dit ook van invloed. Geef het verder even de tijd en wissel niet teveel van tactiek. Tijdens de wedstrijd (als je de matchviewer gebruikt) kun je zien waar de zwakke punten van je tegenstander liggen. Ligt er veel ruimte achter de verdediging en heb je snelle spitsen (wellicht Beckford) dan kun je direct of lange bal spelen. Dit levert vaak veel goals op. Kijk ook naar je verdedigers, zijn ze snel dan kun je deze standaard laten staan, maar zijn deze traag laat ze dan diep spelen. Verder zou ik wat tactiekgidsen lezen of op manutd.nl kijken voor de Leeds novelle waaruit je misschien want info kan halenSiErRa schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:32:
spoiler:Beckford van Leeds is trouwens een erg goede spits, schoot er het eerste seizoen 45 in, en steeg van 250K naar 3.5M
idd de vraagprijs belachelijk hoog zetten, dan ben je iig verzekerd van een fiks geldbedrag om de pijn te verzachten. Ik had een keer Henri Saivet (toptalent, een van de beste uit het spel) gehaald en die was na 1 seizoen ongeveer 2 miljoen waard volgens de cpu. Ik heb zijn vraagprijs toen op 35 miljoen gezet om kopers af te schrikken. Toen kwam Arsenal langs en die boden 23 miljoen, naja je kon wel raden wat m'n chairman toen zeiwildhagen schreef op zondag 30 maart 2008 @ 09:08:
Lompe debiel dat-ie is!
Bedankt voor de tips allemaal.
Gisteren heb ik het spel maar eens gepatched naar 8.0.2 en opnieuw met Leeds begonnen. Maar nu heb ik opeens een aardig aantal andere spelers. Dus dat wordt weer even wennen.
Gisteren heb ik het spel maar eens gepatched naar 8.0.2 en opnieuw met Leeds begonnen. Maar nu heb ik opeens een aardig aantal andere spelers. Dus dat wordt weer even wennen.
EAEredivisie en Jupiler League niet in FM 2009
Middels een officieel persbericht heeft Sports Interactive ons mede gedeelt dat de komende versie van Football Manger geen Eredivisie(Nederland) en Jupiler League(België) meer bevat. Sports Interactive is de licenties kwijtgeraakt aan concurrent Electronic Arts die hiermee hoopt haar eigen Voetbalsimulatie spel "Fifa Manager 2009" meer aan de man te krijgen. (Lees meer..)
Er zal wel een Nederlandse en Belgische competitie te spelen zijn in Football Manager 2009, alleen zal dit niet met de echte namen zijn. Het is niet duidelijk of Sports Interactive de spelers-, club- en competitienamen aanpast met behulp van een .lnc bestand. In dat geval zal het namelijk heel makkelijk zijn om de verandering ongedaan te maken. De verwachting is echter dat het hardcoded gaat gebeuren en het dus niet aan te passen is.

Verwijderd
De Nederlandse compo zuigt toch. Geen doorgroeimogelijkheden met kleine clubs, dat was in elke managergame die ik ooit gespeeld had al. Ik ben een fan van LLM in Nederland vrijwel niet mogelijk, omdat je dan maar 1x kunt promoveren haha. Geef mij maar Engeland of Italie.
0 budget + waardeloze spelers/staff + te hoge verwachting = that's my game
0 budget + waardeloze spelers/staff + te hoge verwachting = that's my game
Ja, met dit soort nieuwsberichten zal ik toch even wachten tot morgen, voor het geval ze toch nog een beetje veranderen in de tussentijd. Je weet het maar nooit, deze tijd van het jaar.
hmm dat je daar nog in trapt
Duidelijk 1 april ja 
Als ze het al verliezen die licentie vermoed ik dat het gewoon met LNC-files worden geregeld, net zoals dat nu met de Franse competitie ook al zo is. Waarom zouden ze zoiets gaan hardcoden?
Als ze het al verliezen die licentie vermoed ik dat het gewoon met LNC-files worden geregeld, net zoals dat nu met de Franse competitie ook al zo is. Waarom zouden ze zoiets gaan hardcoden?
Virussen? Scan ze hier!
Haha dat is een goeie.Benotti schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 15:34:
http://img179.imageshack.us/img179/5440/bastardsbf7.jpg
(krijg je alleen op 1 april irl & in-game)
Maar ben jij Arsenal?
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 01-04-2008 15:42 ]
Denk dat die screen van de SI forums afkomt, gok ik zo. Lijkt me niet dat Benotti Arsenal is

Nooit van me leven zal ik Arsenal zijnJanW schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:35:
Denk dat die screen van de SI forums afkomt, gok ik zo. Lijkt me niet dat Benotti Arsenal is
Noch heet ik Philip Broadhead uiteraard
Haha nee ik d8 alBenotti schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 16:47:
[...]
Nooit van me leven zal ik Arsenal zijn
Noch heet ik Philip Broadhead uiteraard
Hoe krijg ik in godsnaam een netwerk game voor elkaar? Ik heb hamachi geinstalleerd, en in FM geklikt op "netwerk game" maar wat dan? Ik wil server hosten op me laptop + zelf erop spelen, maar hoe krijg ik dat voor elkaar? Ik zie enkel een lege lijst servers.
Iemand die dit simpel kan uitleggen?
Iemand die dit simpel kan uitleggen?
Heeft de host bij Preferences wel bij Network => Run as server aangevinkt? En zitten beide pc's op hamachi?
Ja, run as server heb ik aangevinkt. Maar hoe start ik dan een nieuwe game? Ik zie niet de optie "start netwerk game oid" maar er staat dan links in de balk naast de serverlijsten "hoofdmenu, nieuwspel, netwerkspel - etc "
Als ik daar op nieuw game klik, start hij dan een netwerkgame?
Als ik daar op nieuw game klik, start hij dan een netwerkgame?
Gewoon een spel starten zoals altijd....zodra je run as server aan vinkt dan kan iemand de game zien en joinen. Via Google is dit ook te vinden?
[ Voor 12% gewijzigd door Vos op 01-04-2008 18:38 ]