ging wel. heb gezegt dat ik 1e zou worden, dat net niet gehaald uiteindelijk 2e. wel de amstel cup(of hoe dat ding ook mag heten) gewonnen en de groepsfase van de champions league gehaald. heb het bestuur al om extra transfergeld gevraagd maar die weigeren.
Verwijderd
Hoeveel eurootjes heb je al gebruikt in het afgelopen seizoen? En wat staat er bij Ajax op dé bank.
Grrrr, een van m'n verdedigers kopt 2 wedstrijden achter elkaar in eigen doel....
Grrrr, een van m'n verdedigers kopt 2 wedstrijden achter elkaar in eigen doel....
^^ Steve Olfers? 
@japanner: Is de seizoensupdate al geweest? Want op 18 juni is de transfermarkt nog niet open iig.
@japanner: Is de seizoensupdate al geweest? Want op 18 juni is de transfermarkt nog niet open iig.
Verwijderd
eindelijk ik krijg mijn geld:) het duurde pas tot half juli tot de seizoenupdate kwam maar het is gelukkig wel gebeurt. werd een beetje ongerust omdat alle andere clubs al grote aankopen deden. maar iniedergeval bedankt met de hulp:)
Verwijderd
Nee, Granddi Ngoyi (huurling van PSG). Zal wel een halfbroer zijn.
Ik heb nog een speler met de mooie naam: Silly Diakité
edit: Ik word nu doodmoe van een speler die elke keer zit te janken dat ie op de transferlijst wil. En als ie er op staat wil ie er weer af. Enz enz enz. Lijkt onze kat wel. Binnen, buiten, binnen, buiten....
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 21:40 ]
Heb ik in mijn Ajax-game met Delorge en Luque.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:26:
[...]
Edit: Ik word nu doodmoe van een speler die elke keer zit te janken dat ie op de transferlijst wil. En als ie er op staat wil ie er weer af. Enz enz enz. Lijkt onze kat wel. Binnen, buiten, binnen, buiten....
Leuk trouwens: Leonardo presteert dus echt helemaal niets in mijn Ajax game. Erg wisselvallige performances en met Mitea, Modric en Ménez (3M
Gewoon op de lijst laten staan dan. Doe ik met onze kat ook, gewoon lekker buiten laten zitten en doen alsof je hem niet ziet zitten aan de andere kant van het raam.Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:26:
[...]
Nee, Granddi Ngoyi (huurling van PSG). Zal wel een halfbroer zijn.
Ik heb nog een speler met de mooie naam: Silly Diakité
edit: Ik word nu doodmoe van een speler die elke keer zit te janken dat ie op de transferlijst wil. En als ie er op staat wil ie er weer af. Enz enz enz. Lijkt onze kat wel. Binnen, buiten, binnen, buiten....
Lazarou: Gewoon hem op de lijst gooien (niet VTI maar gewoon TL)
Verwijderd
Ik kon het toch ook niet laten om dit spel aan te schaffen...Na lang de 2007 versie te hebben gespeeld, nu ook aan de 2008...:D Ik moet zeggen, het speelt lekker, en ziet er goed uit! Ik ben pas net begonnen, dus ik zal best nog wat dingen over het hoofd zien die wel handig zijn. Enige wat me wel een beetje stoort, is het vele klikken voordat je eindelijk aan de wedstrijd kan beginnen..Stats, teamspeak, analyse, etc...dat hoefd van mij allemaal niet, kan dat ook uit? Dat je bv meteen naar de opstelling en teamspeak gaat?
Naja, mijn team is uiteraard as usual...Uralmash uit Yekaterinburg. Spelen in de 1ste devisie in Rusland, en het is een ploeg met best wel potentie. Eerste verschil met de FM 2007 is het budget van deze ploeg...Eerst was het nog geen 100k, en nu hebben ze ineens 1,4 mln! Verder hebben ze veel andere namen die in 2007 niet zaten.
Ik stapte halverwege het seizoen in, en ze stonden 5e, en dat was eigenlijk ook de voorspelling, maar goed, toen zat ik er nog niet...;) Ik ben eerst wat gaan shoppen voor trainers, en een paar spelers, met name een verdediger een AMC en een spits, want nu heb ik maar 2 spitsen waarvan er 1 gehuurd is van St Petersburg.
Wat kun je kopen voor 1 mln...nou, best veel vind ik, in ieder geval goed materiaal voor de 1e div in Rusland. Aankopen:
AMC Fabinho (stats te mooi om waar te zijn) voor 5 ton
ST Mantulani (leuke stats voor reservespits) 3 ton
DC .... (behoorlijk talent, russische verdediger) 2k
Fabinho moet de ster worden, 19 jaar, en ik had niet verwacht dat ie zou komen. Zijn stats zijn echt goed, echter hij heeft een mentaal probleem volgens mij, hij heeft losse ellebogen zo blijkt, want in de 2e seizoenshelft heeft ie 3 rode kaarten te pakken...:(
Hoe ging het seizoen verder. Ik won echt veel, grote ster is dus (nog) niet Fabinho, maar Mysin, mijn spits, die scoort elke wedstrijd zo'n beetje, ook als het moeilijk gaat. altijd is hij daar om de 1-0 te maken...:D 1 wedstrijd voor het einde van het seizoen sta ik 2e zonder kans om 1e te worden, maar de 2e plaats geeft ook promotie, shinnik staat 2 punten achter mij op de 3e plaats.
Mijn laatste wedstrijd was tegen "Nosta" Staan 14e, en dat moeten dus gewoon 3 punten worden....maar ik kan mijn ogen niet geloven en ben in shock na de wedstrijd...Uralmash 1 Nosta 4...wtf??? En dan de stats...Nosta: Shots on target 4...elk schot was dus een doelpunt...
AAAAAAAAAAHHHHHHHH...hopelijk had shinnik dus verloren of gelijkgespeeld, anders zou ik niet promoveren...en ja hoor...het geluk is met mij, en Shinnik speelt 1-1 tegen Terek (5e) . Uralsmash Promoveert naar de Premier Division!.
Wat ik daar ga doen weet ik nog niet, maar ik moet ECHT versterking hebben, anders zit ik volgens seizoen zo weer in de 1st division ben ik bang, het verschil is namelijk nogal groot. Voor de beker speelde ik tegen Amkar uit de premier, en ik werd genadeloos afgeslacht (5-1)
Enige wat ik nu heb aangetrokken zijn 3 "Hot Prospects" van CSKA en St petersburg. Wel leuk dat ze komen natuurlijk, maar daar kan ik nu nog geen wedstrijden mee winnen. Nog tijd genoeg om naar nieuwe spelers te zoeken, maar ik weet het nieuwe budget nog niet.
Naja, mijn team is uiteraard as usual...Uralmash uit Yekaterinburg. Spelen in de 1ste devisie in Rusland, en het is een ploeg met best wel potentie. Eerste verschil met de FM 2007 is het budget van deze ploeg...Eerst was het nog geen 100k, en nu hebben ze ineens 1,4 mln! Verder hebben ze veel andere namen die in 2007 niet zaten.
Ik stapte halverwege het seizoen in, en ze stonden 5e, en dat was eigenlijk ook de voorspelling, maar goed, toen zat ik er nog niet...;) Ik ben eerst wat gaan shoppen voor trainers, en een paar spelers, met name een verdediger een AMC en een spits, want nu heb ik maar 2 spitsen waarvan er 1 gehuurd is van St Petersburg.
Wat kun je kopen voor 1 mln...nou, best veel vind ik, in ieder geval goed materiaal voor de 1e div in Rusland. Aankopen:
AMC Fabinho (stats te mooi om waar te zijn) voor 5 ton
ST Mantulani (leuke stats voor reservespits) 3 ton
DC .... (behoorlijk talent, russische verdediger) 2k
Fabinho moet de ster worden, 19 jaar, en ik had niet verwacht dat ie zou komen. Zijn stats zijn echt goed, echter hij heeft een mentaal probleem volgens mij, hij heeft losse ellebogen zo blijkt, want in de 2e seizoenshelft heeft ie 3 rode kaarten te pakken...:(
Hoe ging het seizoen verder. Ik won echt veel, grote ster is dus (nog) niet Fabinho, maar Mysin, mijn spits, die scoort elke wedstrijd zo'n beetje, ook als het moeilijk gaat. altijd is hij daar om de 1-0 te maken...:D 1 wedstrijd voor het einde van het seizoen sta ik 2e zonder kans om 1e te worden, maar de 2e plaats geeft ook promotie, shinnik staat 2 punten achter mij op de 3e plaats.
Mijn laatste wedstrijd was tegen "Nosta" Staan 14e, en dat moeten dus gewoon 3 punten worden....maar ik kan mijn ogen niet geloven en ben in shock na de wedstrijd...Uralmash 1 Nosta 4...wtf??? En dan de stats...Nosta: Shots on target 4...elk schot was dus een doelpunt...

Wat ik daar ga doen weet ik nog niet, maar ik moet ECHT versterking hebben, anders zit ik volgens seizoen zo weer in de 1st division ben ik bang, het verschil is namelijk nogal groot. Voor de beker speelde ik tegen Amkar uit de premier, en ik werd genadeloos afgeslacht (5-1)
Enige wat ik nu heb aangetrokken zijn 3 "Hot Prospects" van CSKA en St petersburg. Wel leuk dat ze komen natuurlijk, maar daar kan ik nu nog geen wedstrijden mee winnen. Nog tijd genoeg om naar nieuwe spelers te zoeken, maar ik weet het nieuwe budget nog niet.
Zo, na afgelopen vrijdag de game aangeschaft te hebben heb ik vandaag eindelijk tijd gehad hem te installeren en een game aan te maken.
Geen idee of m'n pc de boel gaat trekken maar mijn game bevat 37 leauges.
Alle divisies van de grote Europese landen+Nederland, alle divisies op het eiland [VK] en her en der de hoogste divisies van wat kleinere landjes.
Oh en om een of andere reden ook 3 divisies in Noorwegen.
Aangezien ik ergens heel laag in de stam van mijn familie boom Iers bloed zag staan wordt dat mijn 2e nationaliteit.
In het verleden was ik een aardig zondag hoofdklasse voetballer die te vroeg moest stoppen wegens een groningse chronische knie blessure maar inmiddels in het bezit van een trainers diploma.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Duitse Regional Liga en de Schotse Third Division.
Metname in de Regional Liga Süd zijn aardig wat [4] clubs zonder trainer:
Burghausen [1st]
VFL Lübeck [5th]
FSV Ludwigshafen-Oggersheim [18th]
fierce rivals: worms
SpVgg Unterhachingen [2nd]
Tussen haakjes de media prediction.
Natuurlijk ga ik bij alle clubs aan de bel trekken maar als eerst bij...
Ohja, doelstelling.
Mijn doelstelling is rontrekken door Europa en proberen een beetje naam te maken in de kelder van het Europees betaalde voetbal.
Geen idee of m'n pc de boel gaat trekken maar mijn game bevat 37 leauges.
Alle divisies van de grote Europese landen+Nederland, alle divisies op het eiland [VK] en her en der de hoogste divisies van wat kleinere landjes.
Oh en om een of andere reden ook 3 divisies in Noorwegen.
Aangezien ik ergens heel laag in de stam van mijn familie boom Iers bloed zag staan wordt dat mijn 2e nationaliteit.
In het verleden was ik een aardig zondag hoofdklasse voetballer die te vroeg moest stoppen wegens een groningse chronische knie blessure maar inmiddels in het bezit van een trainers diploma.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Duitse Regional Liga en de Schotse Third Division.
Metname in de Regional Liga Süd zijn aardig wat [4] clubs zonder trainer:
Burghausen [1st]
VFL Lübeck [5th]
FSV Ludwigshafen-Oggersheim [18th]
SpVgg Unterhachingen [2nd]
Tussen haakjes de media prediction.
Natuurlijk ga ik bij alle clubs aan de bel trekken maar als eerst bij...
Ohja, doelstelling.
Mijn doelstelling is rontrekken door Europa en proberen een beetje naam te maken in de kelder van het Europees betaalde voetbal.
Only fools are enslaved by time and space.
Volgens mij is mijn Ivoriaanse assistent manager bij Münster de Duitse taal nog niet helemaal machtig. Maakt niet uit hoeveel het staat, elke keer zegt hij "disappointing" bij de team talk in de rust. 
Net ook weer, 1-0 voor, alles gaat goed, geen grote kansen tegen gehad: "disappointing".
Net ook weer, 1-0 voor, alles gaat goed, geen grote kansen tegen gehad: "disappointing".
Vos schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:34:
@Angeloonie (of anderen met Arsenal)
Kunnen jullie je tactics scherm eens posten hier?
code:
1
| http://www.crazy4angie.com/4-3-3 Home (Arsenal, May 2009).tac |
Copy paste en hij zou een downloadschermpje moeten geven
[ Voor 14% gewijzigd door Angeloonie op 07-01-2008 23:16 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Eindelijk ben ik dan ook overgestapt op 2008, ik heb het lang volgehouden maar kon de verleiding niet meer aan toen de VI abonnement + FM actie kwam
. Ik heb gekozen voor PSG, het leek me een mooie club met een superspitsje, Pauleta. Tijdens de voorbereiding heb ik een stage gepland in Brazilië met wedstrijden tegen Internacional en Santos, beiden wedstrijden kansloos verloren. Ondertussen trok ik Ousmane Dabo aan van City. Ik had een middenvelder nodig die jong is en Frans, want ik probeer van PSG een compleet Frans elftal te maken.
Daarna ging het wat beter, zo won ik in Amsterdam de “Vriendschappelijke Beker”
dankzij overwinningen op Chelsea en Benfica. Eindelijk kreeg ik dan toch wat vertrouwen op weg naar de competitie. Ik speel in een 4-4-2 met Pauleta in de punt en afwisselend erachter Gallardo of Frau.
Selectie:

De eerstvolgende wedstrijd was in de competitie, en die ging met toch een potje slecht
Le Mans - PSG:
Daarna ging het wat beter, zo won ik in Amsterdam de “Vriendschappelijke Beker”

Selectie:

De eerstvolgende wedstrijd was in de competitie, en die ging met toch een potje slecht
Le Mans - PSG:

[ Voor 4% gewijzigd door Manzor90 op 08-01-2008 12:12 ]
Ik mag van mezelf binnenkort een nieuw systeempje aanschaffen, nu vraag ik me af waar jullie rekening mee houden als je een systeem samenstelt. Het wordt primair gebruikt voor internetten en emailen, maar secundair toch vooral om Football Manager op te spelen 
Ik ga zelf altijd voor meer dan voldoende geheugen (in dit geval dus 4GB), maar heb verder niet echt een idee wat ik meer kan doen om FM (nog) lekker(der) te kunnen spelen.
Bijvoorbeeld de processor: heeft het zin om een Core2duo of quad aan te schaffen, of kan je beter voor de extra centjes een hogere kloksnelheid AMD kopen? Ik denk dat mijn vraag hier is of FM met multicore processors sneller draait.
Letten jullie specifiek op FM als je een nieuw systeem koopt? Ik speel verder geen andere spellen namelijk, dus kan ik een dure videokaart achterwege laten
Ik ga zelf altijd voor meer dan voldoende geheugen (in dit geval dus 4GB), maar heb verder niet echt een idee wat ik meer kan doen om FM (nog) lekker(der) te kunnen spelen.
Bijvoorbeeld de processor: heeft het zin om een Core2duo of quad aan te schaffen, of kan je beter voor de extra centjes een hogere kloksnelheid AMD kopen? Ik denk dat mijn vraag hier is of FM met multicore processors sneller draait.
Letten jullie specifiek op FM als je een nieuw systeem koopt? Ik speel verder geen andere spellen namelijk, dus kan ik een dure videokaart achterwege laten
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Zou ik wel doen als ik een nieuw systeem aanschaf. Je moet natuurlijk wel nadenken over wat je ermee gaat doen en wat je dus nodig hebt, lijkt me logisch. Of loop je liever gewoon de winkel binnen om meteen maar de eerste pc aan te schaffen die je ziet?Sherlock schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 21:26:
Anyway, een dual-core cpu zal zeker sneller zijn, met name bij het processen van andere wedstrijden in full-detail, dat gaat namelijk twee keer zo snel (elke core één wedstrijd).
Ja, is dat echt zo? Is FM zo gemaakt dat daar voordeel uit gehaald kan worden? Ik dacht dat een applicatie speciaal geschreven moest zijn om van een dual systeem te profiteren.Benotti schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:58:
Anyway, een dual-core cpu zal zeker sneller zijn, met name bij het processen van andere wedstrijden in full-detail, dat gaat namelijk twee keer zo snel (elke core één wedstrijd).
(en dan laat ik bewust dual systeem zo staan, weet niet of het met een dual-core processor zo veel anders is)
Wat bedoel je met dual-systeem? Maar FM is inderdaad zo geschreven om gebruik te maken van dual-core cpu's (zit ook een optie in het spel waar je "threading" kunt aanvinken)
Met dual systeem bedoel ik meer de ouderwetse manier van dual -> gewoon echt fysiek twee processors op een moederbord plaatsen.Benotti schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:02:
Wat bedoel je met dual-systeem? Maar FM is inderdaad zo geschreven om gebruik te maken van dual-core cpu's (zit ook een optie in het spel waar je "threading" kunt aanvinken)
Maar als ik het dan goed begrijp is een quadcore ook nog nuttig
Verwijderd
waar zit die optie?Benotti schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 00:02:
aaaaaaaaaaaaaargghhh!! 
op de een of andere manier heb ik in januari ergens een "player submit" gemist en nu is m'n hele elftal ineligble om te spelen in de competitie, terwijl ik koploper ben en m'n team in bloedvorm is

iemand die een oplossing weet? Ik kan het bericht met de optie om te submitten niet meer vinden in m'n postvak (ws te lang geleden) en ik voel er niet zoveel voor om de rest van het seizoen af te maken met een 4e rangs elftal (ik mag nu dus ook geen reserve spelers en -18 spelers opstellen
)
op de een of andere manier heb ik in januari ergens een "player submit" gemist en nu is m'n hele elftal ineligble om te spelen in de competitie, terwijl ik koploper ben en m'n team in bloedvorm is
iemand die een oplossing weet? Ik kan het bericht met de optie om te submitten niet meer vinden in m'n postvak (ws te lang geleden) en ik voel er niet zoveel voor om de rest van het seizoen af te maken met een 4e rangs elftal (ik mag nu dus ook geen reserve spelers en -18 spelers opstellen
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
You're screwed, das het enige dat ik weet.
Op holiday gaan?amahusu schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:18:
aaaaaaaaaaaaaargghhh!!
op de een of andere manier heb ik in januari ergens een "player submit" gemist en nu is m'n hele elftal ineligble om te spelen in de competitie, terwijl ik koploper ben en m'n team in bloedvorm is![]()
iemand die een oplossing weet? Ik kan het bericht met de optie om te submitten niet meer vinden in m'n postvak (ws te lang geleden) en ik voel er niet zoveel voor om de rest van het seizoen af te maken met een 4e rangs elftal (ik mag nu dus ook geen reserve spelers en -18 spelers opstellen)
Is een submit trouwens een rode knop, of een gele knop?
Een gele knop zeker, anders kun je niet doorgaan.
Lijkt me een bug, zo iets belangrijks mag je nooit missen.
Een gele knop zeker, anders kun je niet doorgaan.
Lijkt me een bug, zo iets belangrijks mag je nooit missen.
Trotse vader!
@ replies:
ik kan nergens meer spelers submitten/registreren, heb echt alles afgezocht en helaas staat het niet meer in m'n inbox (omdat ik elke dag een karrevracht aan transferberichten/speculaties binnenkrijg vanwege de 4 competities die ik heb geselecteerd)
op holiday gaan is een optie, maar ik wil wel zelf het seizoen afmaken
Patch heb ik niet geinstalleerd, ik heb de mac versie en die liep niet helemaal stabiel met de patch..
Ik baal hier echt van, heb er echt superveel uren inzitten en eindelijk een lekker lopend elftal op de been gekregen, krijg je zoiets lomps
Ik ga ff kijken of er geen editors te vinden zijn voor de mac, wellicht dat ik het op die manier nog kan aanpassen
ik kan nergens meer spelers submitten/registreren, heb echt alles afgezocht en helaas staat het niet meer in m'n inbox (omdat ik elke dag een karrevracht aan transferberichten/speculaties binnenkrijg vanwege de 4 competities die ik heb geselecteerd)
op holiday gaan is een optie, maar ik wil wel zelf het seizoen afmaken
Patch heb ik niet geinstalleerd, ik heb de mac versie en die liep niet helemaal stabiel met de patch..
Ik baal hier echt van, heb er echt superveel uren inzitten en eindelijk een lekker lopend elftal op de been gekregen, krijg je zoiets lomps
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Verwijderd
Je moet altijd minimaal 16 spelers inschrijven, anders kan je niet verder gaan. Moet een bug zijn.
Toevallig in Spanje?
Zit een enorme bug in het spelersregistratiesysteem, vooral lui die in Spanje managen hebben er last van. Komt in bijna alle registraties leagues voor helaas. En je kan er geen fuck tegen doen. Ik heb nog steeds geluk gehad, maar ik ga uit van het ergste.
Zit een enorme bug in het spelersregistratiesysteem, vooral lui die in Spanje managen hebben er last van. Komt in bijna alle registraties leagues voor helaas. En je kan er geen fuck tegen doen. Ik heb nog steeds geluk gehad, maar ik ga uit van het ergste.
Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad
Van wat ik heb gelezen, is het alleen een probleem als je het nieuwsbericht overslaat. Het feitelijke probleem is dat je niet gedwongen wordt op dit bericht te beantwoorden. Doe je het echter gewoon wel, is er niks aan de hand. Doe je het niet, dan ben je screwed.
Kortom, wachten op 8.0.2 en tot die tijd zelf er altijd aan denken.
Kortom, wachten op 8.0.2 en tot die tijd zelf er altijd aan denken.
"PSG was niet tevreden met de 4-0 einduitslag in het Parc des Princes tegen Olympique de Marseille aangezien ze de hele Ligue 1 Orange wedstrijd moeiteloos domineerden."
Toch maar gauw overschakelen op Engels
Toch maar gauw overschakelen op Engels
Verwijderd
Ik heb trouwens wel al paar keer gerommel gehad in m'n squad numbers. In Frankrijk mag je tussen zomer en winter 1 speler aantrekken. En na sluiting van die periode hebben spelers opeens een ander rugnummer.
Heeft dit er ook mee te maken?
Wordt trouwens spannend in de National in Frankrijk na 32 van 38 wedstrijden is de stand:
1. Créteil 61
2. Tours 61
3. Villemomble 60
4. Sète 60
5. Cherbourg 58
6. Istres 53
Nrs 1 t/m 3 promoveren, en dat wil ik halen. Mooi als semi-pro's naar de L.Orange2.
Kan je trouwens zelf een fandag organiseren of doet FM dat?
Heeft dit er ook mee te maken?
Wordt trouwens spannend in de National in Frankrijk na 32 van 38 wedstrijden is de stand:
1. Créteil 61
2. Tours 61
3. Villemomble 60
4. Sète 60
5. Cherbourg 58
6. Istres 53
Nrs 1 t/m 3 promoveren, en dat wil ik halen. Mooi als semi-pro's naar de L.Orange2.
Kan je trouwens zelf een fandag organiseren of doet FM dat?
Dat doet FM.
En van wat ik van die registraties heb begrepen is dat ze zomaar opeens verdwijnen na een x aantal weken spelen. Maar wat die lui ervoor doen weet ik niet, ik reageer altijd als het me gevraagd wordt en ik heb geen problemen.
En van wat ik van die registraties heb begrepen is dat ze zomaar opeens verdwijnen na een x aantal weken spelen. Maar wat die lui ervoor doen weet ik niet, ik reageer altijd als het me gevraagd wordt en ik heb geen problemen.
Beste vrind wette dat
Verwijderd
Ik ben gepromoveerd met Ural, en sta aan de start voor de eerste competitiewedstrijd tegen Amkar...:D
De oefenstage ging prima, maar als dan vlak voor de start ineens je VM bij je weggekocht wordt, wordt je niet vrolijk van...:((( In Allerijl gezocht naar een vervanger, kom ik uit bij Stepanets van CSKA.
Mijn scout roep KOPEN KOPEN KOPEN at all costs! Zijn waarde is 35k, en CSKA laat hem gaan voor 1k...Ik heb hem gekocht, maar weet nu niet goed wat het moet gaan worden...misschine is mijn scout gewoon gek...:D...óf ik heb een topkoop natuurlijk...:D
Verdere aankopen:
Kiryl Orlov DC
Zela - AML
Pomarov - GK
Verder echt vreselijk veel spelers geprobeerd, zelfs uit israel, wit rusland en weet ik wat, maar geen van allen willen ze komen...:(
Na ja, Ik ga in ieder geval proberen in de Premier te blijven met deze selectie, en hopen dat ik nog wat versterking kan halen...:)
De oefenstage ging prima, maar als dan vlak voor de start ineens je VM bij je weggekocht wordt, wordt je niet vrolijk van...:((( In Allerijl gezocht naar een vervanger, kom ik uit bij Stepanets van CSKA.
Mijn scout roep KOPEN KOPEN KOPEN at all costs! Zijn waarde is 35k, en CSKA laat hem gaan voor 1k...Ik heb hem gekocht, maar weet nu niet goed wat het moet gaan worden...misschine is mijn scout gewoon gek...:D...óf ik heb een topkoop natuurlijk...:D
Verdere aankopen:
Kiryl Orlov DC
Zela - AML
Pomarov - GK
Verder echt vreselijk veel spelers geprobeerd, zelfs uit israel, wit rusland en weet ik wat, maar geen van allen willen ze komen...:(
Na ja, Ik ga in ieder geval proberen in de Premier te blijven met deze selectie, en hopen dat ik nog wat versterking kan halen...:)
Als je vreselijk veel spelers geprobeerd hebt, werk je dan wel met de filter 'filter out unrealistic players' aangevinkt?
Verwijderd
Heereveen is een lekker ploeg om mee te spelen.
Alleen ik zit met één vraag.
Waarom knalt mijn budget altijd per week zo naar beneden?
Ik zit halverwege het eerste seizoen, en ik heb alleen maar de salaris eisen een tikje omhoog gezet ( i.v.m. contractverlengingen)
Ik heb nog niemand gekocht.
Hoe
kan dit nou ?
Alleen ik zit met één vraag.
Waarom knalt mijn budget altijd per week zo naar beneden?
Ik zit halverwege het eerste seizoen, en ik heb alleen maar de salaris eisen een tikje omhoog gezet ( i.v.m. contractverlengingen)
Ik heb nog niemand gekocht.
Hoe
Hoge loonkosten of een lening die open staat. Je kan alles zien als je even bij de financiën de inkomsten en uitgaven vergelijkt. Dan kun je er zo uithalen waar je het meeste aan uitgeeft.
Err, Dabo is 30 jaar...Manfred Grooten schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 12:11:
Ondertussen trok ik Ousmane Dabo aan van City. Ik had een middenvelder nodig die jong is en Frans, want ik probeer van PSG een compleet Frans elftal te maken.
Enige wat je kan doen is spelers lozen. Dat is verreweg je grootste kostenpost en ook één van de weinige waar je invloed op kan hebben. Of prijzen pakken
....dan win je prijzengeld, stijgt je reputatie en ook je andere inkomsten.
[ Voor 19% gewijzigd door Vos op 10-01-2008 21:01 ]
True, haha
Verwijderd
tsja.. dat wordt lastig.. presteer nu goed.Vos schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 21:01:
Enige wat je kan doen is spelers lozen. Dat is verreweg je grootste kostenpost en ook één van de weinige waar je invloed op kan hebben. Of prijzen pakken....dan win je prijzengeld, stijgt je reputatie en ook je andere inkomsten.
Misschien een grote transfer? Zal dat ook helpen ?
Net even geupload (eigen team in league two inmiddels):
http://www.youtube.com/watch?v=GV5KoarDxSQ
Wat een doelpunt!
http://www.youtube.com/watch?v=GV5KoarDxSQ
Wat een doelpunt!
[ Voor 51% gewijzigd door Nilsinho op 10-01-2008 22:41 ]
Lol@commentaar: dat was niet de bedoeling 
Weer een vraagje over workpermits. (FM2007)
Ik heb nu een Poolse feederclub gekregen (in de zomer tijdens transferwindow, average trainingsfaciliteiten). Twee talentjes heen gestuurd, had toch geen workpermitgasten.
Nu heb ik in de herfst twee gasten aangeschaft (worden beide leading premier league). Een kroaat en een serviër. Nu zijn die gasten op 1 januari binnengekomen in mijn team, en moeten naar Polen toe om 3 jaar te spelen voor de Poolse nationaliteit.
Maar ik zit nu al op 11 januari, maar de 'move to affiliate' voor het poolse team is nog steeds grijs! Voor mijn Conference South en L2 feeders, is het normale kleur (werkt wel).
Wat is hier aan de hand, moet ik een half jaar wachten terwijl ze niet eens in friendlies spelen? (getest). Beetje vreemd dit.
Het board is nog bezig een nieuwe feederclub te zoeken, misschien dat er eentje bijkomt waar ik wel weer spelers heen mag gooien.
Daarnaast nog een kortere vraag: moeten workpermitgasten, echt drie jaar achter elkaar in Polen/België spelen? Of mogen ze in de zomer een paar maanden bij mij meetrainen, om de stats omhoog te krijgen?
Als ze willekeurig in hun loopbaan, 12x3=36 maanden in Polen gevoetbalt moeten hebben, is het niet zo erg. Maar als het 36 maanden aaneen is, vind ik het niet zo fijn.
Weer een vraagje over workpermits. (FM2007)
Ik heb nu een Poolse feederclub gekregen (in de zomer tijdens transferwindow, average trainingsfaciliteiten). Twee talentjes heen gestuurd, had toch geen workpermitgasten.
Nu heb ik in de herfst twee gasten aangeschaft (worden beide leading premier league). Een kroaat en een serviër. Nu zijn die gasten op 1 januari binnengekomen in mijn team, en moeten naar Polen toe om 3 jaar te spelen voor de Poolse nationaliteit.
Maar ik zit nu al op 11 januari, maar de 'move to affiliate' voor het poolse team is nog steeds grijs! Voor mijn Conference South en L2 feeders, is het normale kleur (werkt wel).
Wat is hier aan de hand, moet ik een half jaar wachten terwijl ze niet eens in friendlies spelen? (getest). Beetje vreemd dit.
Het board is nog bezig een nieuwe feederclub te zoeken, misschien dat er eentje bijkomt waar ik wel weer spelers heen mag gooien.
Daarnaast nog een kortere vraag: moeten workpermitgasten, echt drie jaar achter elkaar in Polen/België spelen? Of mogen ze in de zomer een paar maanden bij mij meetrainen, om de stats omhoog te krijgen?
Als ze willekeurig in hun loopbaan, 12x3=36 maanden in Polen gevoetbalt moeten hebben, is het niet zo erg. Maar als het 36 maanden aaneen is, vind ik het niet zo fijn.
Trotse vader!
Volgens mij hoeft het niet aaneengesloten. Lijkt me ook nogal onmogelijk als je de loan niet kunt verlengen...
Precies, maar je weet maar nooit
Trotse vader!
Verwijderd
In FM2008 worden de dagen "to gain nationality" geteld. Dus alleen de dagen dat ze in Polen of waar dan ook aan het ballen zijn, worden meegeteld. Als jij ze in de zomer terughaalt, blijft die teller dan ook stil staan. Ze hoeven niet aaneengesloten te spelen. (al denk ik dat dat een programmeerdingetje is, want IRL moet je aaneengesloten ergens "werkzaam" zijn om de nationaliteit te krijgen)
Verwijderd
hmmm...dat weet ik eigenlijk niet, maar ik zoek meestal op eigen houtje bij clubs, en niet zozeer in het zoekscherm.Vos schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:54:
Als je vreselijk veel spelers geprobeerd hebt, werk je dan wel met de filter 'filter out unrealistic players' aangevinkt?
Dankje voor je reply!Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:12:
In FM2008 worden de dagen "to gain nationality" geteld. Dus alleen de dagen dat ze in Polen of waar dan ook aan het ballen zijn, worden meegeteld. Als jij ze in de zomer terughaalt, blijft die teller dan ook stil staan. Ze hoeven niet aaneengesloten te spelen. (al denk ik dat dat een programmeerdingetje is, want IRL moet je aaneengesloten ergens "werkzaam" zijn om de nationaliteit te krijgen)
Ik doe de aanname dat het in fm2007 dan ook zo is
Weet iemand nog, waarom ik die spelers niet naar Polen mag sturen in de winter? Tijdens de transferperiode in Januari?
Trotse vader!
Misschien loopt de competitie wel niet gelijk aan jouw competitie? Zou me hier iets bij kunnen voorstellen ivm de winter e.d. Net zoals bijv. Rusland, Finland, etc.
[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 11-01-2008 11:38 ]
Verwijderd
Nou ja zeg, Ik had eindelijk even tijd om te spelen, de 1e wedstrijd tegen Amkar....Bizar gewoon, Ik win met 5-0! 3x mijn spits Marulanda, 1x mijn rechtshalf, en een eigen goal...Beter begin kán gewoon niet...:D
Ik moet vechten tegen degradatie, dus elk punt is meegenomen, en als je dan zo begint....
Ben wel koploper nu....
Ik moet vechten tegen degradatie, dus elk punt is meegenomen, en als je dan zo begint....
Ben wel koploper nu....
Naja, maar dan is de transferperiode nog wel gelijk aan de rest van de wereld :-)Vos schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 11:37:
Misschien loopt de competitie wel niet gelijk aan jouw competitie? Zou me hier iets bij kunnen voorstellen ivm de winter e.d. Net zoals bijv. Rusland, Finland, etc.
En anders heb ik maar pech hoor, spelen ze maar een half jaar niet.
Er komt toch geen normale club die ze wil lenen, dat geluk heb je op dat moment nooit ;-)
Trotse vader!
Verwijderd
Is er nog ergens een apart vakje waar je moet aanvinken: "Als je het in gore t*fyshersens haalt om van afstand te schieten dan schop ik je kop van je romp"?
Ik heb een speler die long shots - rarely erg ruim interpreteert. En through balls - often wat ie dus eigenlijk moet doen vertikt ie.
edit: Oeh, net de eerste halve finale CL 2008:
Real Madrid - AC Milan
Schoten (op doel)
17(8 ) - 24(14)
Eindstand
4-0
*auw*
edit2:
Laatste speeldag National:
stand
1. Tours P 71
2. Villemomble P 71
3. Créteil P 69
4. Sète 64 (en dus al kansloos)
We hebben dus al promotie naar de L2 Orange (kansloze opgave, maar goed) en bij een misstap van Tours kunnen we nog kampioen worden. Spannend!!!
Ik heb een speler die long shots - rarely erg ruim interpreteert. En through balls - often wat ie dus eigenlijk moet doen vertikt ie.
edit: Oeh, net de eerste halve finale CL 2008:
Real Madrid - AC Milan
Schoten (op doel)
17(8 ) - 24(14)
Eindstand
4-0
*auw*
edit2:
Laatste speeldag National:
stand
1. Tours P 71
2. Villemomble P 71
3. Créteil P 69
4. Sète 64 (en dus al kansloos)
We hebben dus al promotie naar de L2 Orange (kansloze opgave, maar goed) en bij een misstap van Tours kunnen we nog kampioen worden. Spannend!!!
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2008 23:18 ]
Moet je niet te hard zeggen. In Hongarije bijvoorbeeld loopt de transferperiode in de zomer van 20 juni tot 20 juli en in de winter van half januari tot half februari. Zal waarschijnlijk in Polen ook wel zoiets zijn.TH0R schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:50:
[...]
Naja, maar dan is de transferperiode nog wel gelijk aan de rest van de wereld :-)
En anders heb ik maar pech hoor, spelen ze maar een half jaar niet.
Er komt toch geen normale club die ze wil lenen, dat geluk heb je op dat moment nooit ;-)
Ach, ik overleef het wel.
Geprobeerd op 1 februari -> nope
9 maart -> idem dito
Geprobeerd op 1 februari -> nope
9 maart -> idem dito
Trotse vader!
Verwijderd
Hmm, valt me na 1 seizoen opeens op dat de namen van compeitities niet veranderd zijn. (RealNameFix)
Ik heb de 8.01 update maar in het mapje FM 2008/data/db is alleen de map 800 aanwezig, en niet de 801. Zal daar wel mee te maken hebben.
Ga proberen die 800 te kopiëren naar 801 zodat de boel verandert. Hebben anderen hier ook last van gehad?
Ik heb de 8.01 update maar in het mapje FM 2008/data/db is alleen de map 800 aanwezig, en niet de 801. Zal daar wel mee te maken hebben.
Ga proberen die 800 te kopiëren naar 801 zodat de boel verandert. Hebben anderen hier ook last van gehad?
Football Manager 2008\data\updates\update-801
Lazarou: Heb ik met CM03-04 ook eens gedaan, sla eerst een backup van je spel op
Verwijderd
@Exitium: Thanx!
Da's zeker voor het gemak om de update weer ergens anders op te slaan.
Namen kloppen nu wel. Maakt voor de savegame verder niet uit, dat ik weet, toch?
Wel mooi die lagere competities in Frankerijk met de reserves. De Championnat de France Amateur - Gr C zijn de nrs 1t/m6 allemaal reserve elftallen (oa Marseille, Monaco en Ajaccio) en die mogen niet promoveren. Dat betekent dat de nr7 Toulon promoveert.
Da's zeker voor het gemak om de update weer ergens anders op te slaan.
Namen kloppen nu wel. Maakt voor de savegame verder niet uit, dat ik weet, toch?
Wel mooi die lagere competities in Frankerijk met de reserves. De Championnat de France Amateur - Gr C zijn de nrs 1t/m6 allemaal reserve elftallen (oa Marseille, Monaco en Ajaccio) en die mogen niet promoveren. Dat betekent dat de nr7 Toulon promoveert.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 16:23 ]
Ik heb een braziliaan gekocht die pas op zijn 18e naar mijn club komt (over jaartje).
Nu heb ik ook een feeder club in brazilie, is er een mogelijkheid om deze gozer bij mij feeder club te stallen ofzo?
Nu heb ik ook een feeder club in brazilie, is er een mogelijkheid om deze gozer bij mij feeder club te stallen ofzo?
Verwijderd
Denk het niet, officieel is hij nog geen eigendom van jou.Deadsy schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:13:
Ik heb een braziliaan gekocht die pas op zijn 18e naar mijn club komt (over jaartje).
Maar had Internazionale niet ook een jongen uit Zuid-Amerika gekocht welke pas op de eerst volgende transfer periode na zijn 18e verjaardag naar inter mocht maar reeds maanden ervoor naar inter mocht maar dan wel tot zijn 18e geen officiele wedstrijden mocht spelen ofzo?Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:48:
[...]
Denk het niet, officieel is hij nog geen eigendom van jou.
Pato van Milan bedoel je? Die speelde inderdaad eerst maanden in het 2e.Deadsy schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:58:
[...]
Maar had Internazionale niet ook een jongen uit Zuid-Amerika gekocht welke pas op de eerst volgende transfer periode na zijn 18e verjaardag naar inter mocht maar reeds maanden ervoor naar inter mocht maar dan wel tot zijn 18e geen officiele wedstrijden mocht spelen ofzo?
Tis in het spel nu eenmaal iets anders geimplementeerd.
Heeft dat niet te maken met een twee nationaliteit?Vos schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:01:
[...]
Pato van Milan bedoel je? Die speelde inderdaad eerst maanden in het 2e.
Nee, als Pato als tweede nationalteit de Italiaanse had gehad, had hij juist wel al mogen spelen op 17-jarige leeftijd omdat hij dan als EU speler telt.Nilsinho schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:36:
[...]
Heeft dat niet te maken met een twee nationaliteit?
[ Voor 5% gewijzigd door Exitium op 12-01-2008 23:03 ]
Nee hoor. De regel is dat spelers bij een club buiten de EU niet getransferd mogen worden voor hun 18e, ongeacht hun nationaliteit. Zoek maar een Europese speler jonger dan 18 ergens in Amerika oid en kijk of je hem kunt halen voor zijn 18e (dus geen voorcontract oid). Als het goed is, is dit goed geimplementeerd in 8.0.1.Exitium schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:02:
[...]
Nee, als Pato als tweede nationalteit de Italiaanse had gehad, had hij juist wel al mogen spelen op 17-jarige leeftijd omdat hij dan als EU speler telt.
Verwijderd
Als Pato een tweede Europeese nationaliteit had gehad, had je hem gewoon kunnen contracteren hoor. Hij had dan ook gelijk in het eerste mee kunnen spelen...Benotti schreef op zondag 13 januari 2008 @ 01:57:
[...]
Nee hoor. De regel is dat spelers bij een club buiten de EU niet getransferd mogen worden voor hun 18e, ongeacht hun nationaliteit. Zoek maar een Europese speler jonger dan 18 ergens in Amerika oid en kijk of je hem kunt halen voor zijn 18e (dus geen voorcontract oid). Als het goed is, is dit goed geimplementeerd in 8.0.1.
Want ik zit uit mijn duim te lullen?Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 02:31:
[...]
Als Pato een tweede Europeese nationaliteit had gehad, had je hem gewoon kunnen contracteren hoor. Hij had dan ook gelijk in het eerste mee kunnen spelen...
http://www.fifa.com/mm/do...status_transfer_en_25.pdf
Pagina 16.
Nationaliteit van de speler heeft er geen zak mee te maken, alleen het land van de club waar hij voor speelt.V. INTERNATIONAL TRANSFERS INVOLVING MINORS
Article 19
Protection of Minors
1.
International transfers of players are only permitted if the player is over
the age of 18.
2.
The following three exceptions to this rule apply:
a) The player’s parents move to the country in which the New Club
is located for reasons not linked to football; or
b) The transfer takes place within the territory of the European Union
(EU) or European Economic Area (EEA) and the player is aged
between 16 and 18. In this case, the New Club must fulfil the fol-
lowing minimum obligations:
i. It shall provide the player with an adequate football education
and/or training in line with the highest national standards.
ii. It shall guarantee the player an academic and/or school and/or
vocational education and/or training, in addition to his football
education and/or training, which will allow the player to pursue
a career other than football should he cease playing professional
football.
iii. It shall make all necessary arrangements to ensure that the
player is looked after in the best possible way (optimum living
standards with a guest family or in club accommodation, appoint-
ment of a mentor at the club etc.).
iv. It shall, on registration of such a player, provide the relevant
Association with proof that it is complying with the aforemen-
tioned obligations; or
c) The player lives no further than 50km from a national border,
and the club for which the player wishes to be registered in the
neighbouring Association is also within 50km of that border. The
maximum distance between the player’s domicile and the club’s
quarters shall be 100km. In such cases, the player must continue to
live at home and the two Associations concerned must give their
explicit consent.
Verwijderd
Ik geloof je wel, hoor. 
Maar dan zou Pato toch nog nooit in de jeugd/tweede bij Milan hebben kunnen spelen voor z'n 18e?
Maar dan zou Pato toch nog nooit in de jeugd/tweede bij Milan hebben kunnen spelen voor z'n 18e?
ik ben met een game bezig als trainer van Leeds United (loodzware opgave om het ontspoorde team weer naar de premiership te brengen, met -15 aan het begin van het seizoen in league One
), vanzelfsprekend is er nauwelijks geld, maar ik kan ook m'n scouts niet buiten de regio spelers laten scouten. Weet iemand of ik dit kan requesten ergens? bij m'n boardrequests kan ik het iig niet vinden en het is erg lastig om zonder scouts spelers aan te trekken, want bij alle jonge spelers staan er niet of nauwelijks stats
Kan niet, pas aan het begin van een nieuw seizoen veranderen je scoutingsmogelijkheden. Wat ik zelf doe is scouten in de divisie er boven, eigen divisie, divisie er onder, reserves en onder de 18. Zo pak je alles wat binnen je bereik ligt.amahusu schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:13:
ik ben met een game bezig als trainer van Leeds United (loodzware opgave om het ontspoorde team weer naar de premiership te brengen, met -15 aan het begin van het seizoen in league One), vanzelfsprekend is er nauwelijks geld, maar ik kan ook m'n scouts niet buiten de regio spelers laten scouten. Weet iemand of ik dit kan requesten ergens? bij m'n boardrequests kan ik het iig niet vinden en het is erg lastig om zonder scouts spelers aan te trekken, want bij alle jonge spelers staan er niet of nauwelijks stats
Verwijderd
Zucht, de board besluit het (mini)stadion uit te breiden met 7.000 plaatsen. Dat kost € 1M, waardoor de club opeens €800k in het rood staat. Gelukkig kunnen we €3M uit tv rechten tegemoet zien. Vervolgens krijg IK te horen dat de board niet erg tevreden is over MIJN financiële handelingen en dat de club er slecht voor staat. Of ik er maar meteen iets aan wil doen!?
De groeten... Ik doe niets.
De groeten... Ik doe niets.
Zeiken ze bij Melilla al 2,5 seizoen over en ik ben er nog steeds als manager.
Ergens klopt dat niet he, ik (wij, managers) doe niets verkeerd qua financiën, het bestuur knalt er een dikke uitgave in en het wordt ons probleem om het op te lossen? En als je aan het bestuur om een stadionuitbreiding vraagt kreeg je (in 05,06 en 07) vaak de opmerking "houd jij je maar met voetbal bezig, wij doen de rest wel).
Imo moet dat in FM09 verandert worden, als je buiten je wagebudget gaat en je wordt daarom ontslagen kan ik mee leven. Als ik ontslagen wordt omdat het een financieel zooitje is vind ik dat best oneerlijk omdat het bestuur bv een nieuw stadion neer zet en we daarom in de shit komen.
Ergens klopt dat niet he, ik (wij, managers) doe niets verkeerd qua financiën, het bestuur knalt er een dikke uitgave in en het wordt ons probleem om het op te lossen? En als je aan het bestuur om een stadionuitbreiding vraagt kreeg je (in 05,06 en 07) vaak de opmerking "houd jij je maar met voetbal bezig, wij doen de rest wel).
Imo moet dat in FM09 verandert worden, als je buiten je wagebudget gaat en je wordt daarom ontslagen kan ik mee leven. Als ik ontslagen wordt omdat het een financieel zooitje is vind ik dat best oneerlijk omdat het bestuur bv een nieuw stadion neer zet en we daarom in de shit komen.
Beste vrind wette dat
Verwijderd
Een kleine update met Uralmash in de Premier division....Het gaat het bizar zo goed eigenlijk. We zijn nu halverwege de conmpetitie, en ik bezet de 5e plaats...jaja, degradatie kandidaat staat gewoon 5e...:D Eigenlijk de enige wedstrijd waar ik echt kansloos was, was tegen Zenith, ik heb wel meerdere partijtjes verloren, maar toch vaak een kans op een gelijk spel...:D...Zelfs CSKA werd op 1-1 gehouden.
Ik heb echt veel ingekocht, en het blijken stuk voor stuk talenten te zijn...Met name Marulanda...damn..die gast blijft scoren...:D...Vreemde is, dat mijn rechtshalf, waarvan ik dacht die moet er als eerste uit, scoort nooit, maar staat elke week in team of the week...lol..best apart...:)
Aankopen halverwege het seizoen:
Aanval: Andrade, Nazarith, Yordanov.
Verdediger: Bentz
Midden: Seymour
Totaal voor al deze spelers rond de miljoen betaald.
Mijn opstelling:
-----Marulanda--Mysin---------
----------------------------------------
-----^----------^------------^---------
-----|-----------|------------|----------
Zeba----Fabinho----Klimenko
---------Stepanets----------------
---------------------------------------
Bents-Durov-Avdejenko-Orlov
-----------------------------------------
----------Armishev------------------
Stepanets had ik voor 1k gekocht, en lijkt toch wel een groot talent te zijn...:D Fabinho wil ik verkopen, vandaar de aankoop Seymour. Fabinho speelt 1 wedstrijd, en pakt dan weer rood, speelt dan weer 4 wedstrijden niet, klote dus...Mysin is ook een topper, maar die wil zelf weg, vandaar de aankopen Andrade en Yordanov. nazarith speelt nog in de jeugd
Wie weet gaan we volgend seizoen europa in!! Zou wel heel bizar zijjn....:D
Ik heb echt veel ingekocht, en het blijken stuk voor stuk talenten te zijn...Met name Marulanda...damn..die gast blijft scoren...:D...Vreemde is, dat mijn rechtshalf, waarvan ik dacht die moet er als eerste uit, scoort nooit, maar staat elke week in team of the week...lol..best apart...:)
Aankopen halverwege het seizoen:
Aanval: Andrade, Nazarith, Yordanov.
Verdediger: Bentz
Midden: Seymour
Totaal voor al deze spelers rond de miljoen betaald.
Mijn opstelling:
-----Marulanda--Mysin---------
-----^----------^------------^---------
-----|-----------|------------|----------
Zeba----Fabinho----Klimenko
---------Stepanets----------------
---------------------------------------
Bents-Durov-Avdejenko-Orlov
-----------------------------------------
----------Armishev------------------
Stepanets had ik voor 1k gekocht, en lijkt toch wel een groot talent te zijn...:D Fabinho wil ik verkopen, vandaar de aankoop Seymour. Fabinho speelt 1 wedstrijd, en pakt dan weer rood, speelt dan weer 4 wedstrijden niet, klote dus...Mysin is ook een topper, maar die wil zelf weg, vandaar de aankopen Andrade en Yordanov. nazarith speelt nog in de jeugd
Wie weet gaan we volgend seizoen europa in!! Zou wel heel bizar zijjn....:D
Verwijderd
Ben nu eindelijk weer een beetje fanatiek aan het spelen. Tijd voor een kleine "trip down memory lane";
Begonnen in Argentinië met Ben Hur de Rafaela. De voorspelling van de kenners was dat we hopeloos zouden degraderen. Gezien de selectie en het verleden van deze club niet echt een moeilijke voorspelling. Voor aanvang van het seizoen veel spelers op proef gehad en wat huurlingen van mijn parent club Colon binnengehaald. Uiteindelijk een vrijwel compleet nieuw basiselftal gehaald met beduidend meer kwaliteit dan de spelers die er al waren. Al met al werd het een bijzonder wisselvallig seizoen. Een reeks van 7 wedstrijden zonder overwinning werd gevolgd door 6 overwinningen op rij om daarna doodleuk 4 keer te verliezen. De hoogste notering van mijn clubje was 6e, de laagste 16e. Uiteindelijk op een 12e plaats geëindigd. Al was het met maar 6 punten voorsprong op de degradatieplaatsen. Een 12e plaats, daar hadden we vooraf alleen maar van kunnen dromen, lijfsbehoud naar wij dachten. Niets bleek minder waar toen ik ietwat onverwachts een mededeling kreeg dat ik een playoffwedstrijd om degradatie moest spelen. In Argentinië wordt degradatie namelijk bepaald aan de hand van de resultaten over de laatste 3 jaren. Je voelt het al aankomen, uiteindelijk dus over 2 wedstrijden verloren en gedegradeerd. Daarop maar besloten op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging voor het seizoen 2008/2009.
Uiteindelijk kwam ik vrij snel terecht bij Dorchester Town FC in de Engelse Blue Square Premier. Vorig jaar promotie afgedwongen om dit seizoen dapper te vechten tegen degradatie. Het eerste probleem was het aantal spelers, dat waren er niet zo heel veel namelijk, 5 in totaal. De oudste 18 jaar en de jongste 17 jaar. Die zijn linea recta terug naar de middelbare school gestuurd om vervolgens een heel nieuwe elftal bij elkaar te contracteren. Met een transferbudget van 12k kom je dan niet echt ver, maar al met al op free transfer aardig wat spelers weten te vinden. Mijn twee centrale verdedigers en mijn keeper heb ik een jaartje gratis gehuurd van mijn parentclub Southampton.
Het seizoen begon waardeloos met een 4-1 verlies tegen een latere degradant, maar vervolgens kregen mijn spelers de smaak te pakken. Met een op het middenveld gebaseerde 4-1-3-1-1 opstelling werd er aardig gebald door de jongens. Dat leverde geen spectaculaire overwinningen op, maar wel veel degelijke overwinningen. We klommen al na de derde speeldag op naar de 2e plek om die vervolgens tot het eind van het seizoen vol te houden met een respectabele achterstand van slechts 5 punten op de nummer 1 York. Dat betekende wel play-offs. Daarin tegen Cambridge Utd die 5e waren geworden. Van hun had ik het hele seizoen nog niet gewonnen en ook nu lukte dat helaas niet, met 2-1 uit en 3-3 thuis was het sprookje over. De bekers waren niet noemenswaardig, alleen in de FA Trophy een ronde verder te weten komen, maar meer ook niet.
Inmiddels zitten we vers aan de start van het nieuwe seizoen. Het bestuur heeft me wat meer ruimte gegeven met salaris en transfer, waarbij ik wat transfergeld heb ingeleverd voor ruimere salarissen, daardoor kan ik mezelf wat betere vrije transfers en spelers veroorloven. De samenwerking met Southampton heb ik verbroken net nadat ze de toelage voor het seizoen hadden betaald. De huurlingen van vorig seizoen wilden niet meer komen en verder zat er niet veel soeps bij. Het bestuur is nu op zoek naar een nieuwe parentclub.
Ook heb ik aardig wat spelers van vorig seizoen de deur gewezen en verkocht. Niet omdat ze slecht waren (heb bijvoorbeeld vier basisspelers verkocht - voor het geld), maar er kwamen betere alternatieven voor handen. Mijn topscoorder van vorig seizoen zit nu op de bank bijvoorbeeld. De voorbereiding is goed begonnen. 7 oefenwedstrijden waarvan 5 gewonnen, 1 gelijk en 1 verloren. Dat biedt perspectief. Mijn systeem heb ik omgegooid naar een 4-4(ruit)-2 en de eerste twee wedstrijden van het seizoen werden allebei met 4-0 gewonnen. Mijn doel is toch wel om te promoveren met het kampioenschap, maar dat wordt lastig. De twee ploegen die gedrageerd zijn vanuit de Coca-cola league 2 hebben toch wel beduidend beter spelers. Als ik play-offs haal ben ik al erg tevreden.
Tot slot nog een vraagje. Hebben jullie ook standaard dat de Ass.Man niet wil verlengen aan het eind van zijn contract? Dat is me al twee keer overkomen. Mijn eerste heb ik daarom gelijk weggebonjourd, maar blijkt nu dat ik zijn vervanger maar voor een half jaar had aangenomen en die wil nu ook niet verlengen, beetje vreemd.
Begonnen in Argentinië met Ben Hur de Rafaela. De voorspelling van de kenners was dat we hopeloos zouden degraderen. Gezien de selectie en het verleden van deze club niet echt een moeilijke voorspelling. Voor aanvang van het seizoen veel spelers op proef gehad en wat huurlingen van mijn parent club Colon binnengehaald. Uiteindelijk een vrijwel compleet nieuw basiselftal gehaald met beduidend meer kwaliteit dan de spelers die er al waren. Al met al werd het een bijzonder wisselvallig seizoen. Een reeks van 7 wedstrijden zonder overwinning werd gevolgd door 6 overwinningen op rij om daarna doodleuk 4 keer te verliezen. De hoogste notering van mijn clubje was 6e, de laagste 16e. Uiteindelijk op een 12e plaats geëindigd. Al was het met maar 6 punten voorsprong op de degradatieplaatsen. Een 12e plaats, daar hadden we vooraf alleen maar van kunnen dromen, lijfsbehoud naar wij dachten. Niets bleek minder waar toen ik ietwat onverwachts een mededeling kreeg dat ik een playoffwedstrijd om degradatie moest spelen. In Argentinië wordt degradatie namelijk bepaald aan de hand van de resultaten over de laatste 3 jaren. Je voelt het al aankomen, uiteindelijk dus over 2 wedstrijden verloren en gedegradeerd. Daarop maar besloten op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging voor het seizoen 2008/2009.
Uiteindelijk kwam ik vrij snel terecht bij Dorchester Town FC in de Engelse Blue Square Premier. Vorig jaar promotie afgedwongen om dit seizoen dapper te vechten tegen degradatie. Het eerste probleem was het aantal spelers, dat waren er niet zo heel veel namelijk, 5 in totaal. De oudste 18 jaar en de jongste 17 jaar. Die zijn linea recta terug naar de middelbare school gestuurd om vervolgens een heel nieuwe elftal bij elkaar te contracteren. Met een transferbudget van 12k kom je dan niet echt ver, maar al met al op free transfer aardig wat spelers weten te vinden. Mijn twee centrale verdedigers en mijn keeper heb ik een jaartje gratis gehuurd van mijn parentclub Southampton.
Het seizoen begon waardeloos met een 4-1 verlies tegen een latere degradant, maar vervolgens kregen mijn spelers de smaak te pakken. Met een op het middenveld gebaseerde 4-1-3-1-1 opstelling werd er aardig gebald door de jongens. Dat leverde geen spectaculaire overwinningen op, maar wel veel degelijke overwinningen. We klommen al na de derde speeldag op naar de 2e plek om die vervolgens tot het eind van het seizoen vol te houden met een respectabele achterstand van slechts 5 punten op de nummer 1 York. Dat betekende wel play-offs. Daarin tegen Cambridge Utd die 5e waren geworden. Van hun had ik het hele seizoen nog niet gewonnen en ook nu lukte dat helaas niet, met 2-1 uit en 3-3 thuis was het sprookje over. De bekers waren niet noemenswaardig, alleen in de FA Trophy een ronde verder te weten komen, maar meer ook niet.
Inmiddels zitten we vers aan de start van het nieuwe seizoen. Het bestuur heeft me wat meer ruimte gegeven met salaris en transfer, waarbij ik wat transfergeld heb ingeleverd voor ruimere salarissen, daardoor kan ik mezelf wat betere vrije transfers en spelers veroorloven. De samenwerking met Southampton heb ik verbroken net nadat ze de toelage voor het seizoen hadden betaald. De huurlingen van vorig seizoen wilden niet meer komen en verder zat er niet veel soeps bij. Het bestuur is nu op zoek naar een nieuwe parentclub.
Ook heb ik aardig wat spelers van vorig seizoen de deur gewezen en verkocht. Niet omdat ze slecht waren (heb bijvoorbeeld vier basisspelers verkocht - voor het geld), maar er kwamen betere alternatieven voor handen. Mijn topscoorder van vorig seizoen zit nu op de bank bijvoorbeeld. De voorbereiding is goed begonnen. 7 oefenwedstrijden waarvan 5 gewonnen, 1 gelijk en 1 verloren. Dat biedt perspectief. Mijn systeem heb ik omgegooid naar een 4-4(ruit)-2 en de eerste twee wedstrijden van het seizoen werden allebei met 4-0 gewonnen. Mijn doel is toch wel om te promoveren met het kampioenschap, maar dat wordt lastig. De twee ploegen die gedrageerd zijn vanuit de Coca-cola league 2 hebben toch wel beduidend beter spelers. Als ik play-offs haal ben ik al erg tevreden.
Tot slot nog een vraagje. Hebben jullie ook standaard dat de Ass.Man niet wil verlengen aan het eind van zijn contract? Dat is me al twee keer overkomen. Mijn eerste heb ik daarom gelijk weggebonjourd, maar blijkt nu dat ik zijn vervanger maar voor een half jaar had aangenomen en die wil nu ook niet verlengen, beetje vreemd.
Verwijderd
ik ben in het 4de seizoen bezig met een kleine database..is het ook nog mogelijk om nou over te schakelen naar een grote database?
Nope, kan niet als je al met een spel bezig bent...kan enkel door een nieuwe game te starten.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:07:
ik ben in het 4de seizoen bezig met een kleine database..is het ook nog mogelijk om nou over te schakelen naar een grote database?
Zeiden we ook in het topic dat je gestart had
[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 14-01-2008 21:12 ]
Verwijderd
ja dat snap ik..maar is er niet een mogelijkheid om een bestandje of iets dergelijks te veranderen of iets in het register ??Vos schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:12:
[...]
Nope, kan niet als je al met een spel bezig bent...kan enkel door een nieuwe game te starten.
Zeiden we ook in het topic dat je gestart had.
Nee is niet mogelijk.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:37:
[...]
ja dat snap ik..maar is er niet een mogelijkheid om een bestandje of iets dergelijks te veranderen of iets in het register ??
hehe met nog twee wedstrijden te gaan kunnen nog 5 clubs kampioen worden (hopelijk word ik het, heb ik wel verdiend na 15 punten aftrek
)

edit: op de laatste speeldag toch nog kampioen geworden

edit: op de laatste speeldag toch nog kampioen geworden
[ Voor 14% gewijzigd door amahusu op 14-01-2008 23:02 ]
Southend had ook nog kampioen kunnen worden, dat zijn dus zeven clubs
hehe, nee die moesten al tegen yeovil en een week daarna moest een van die twee clubs ook al tegen een top5 club 
nu maar hopen dat het in de Championship ook zo soepel gaat, al betwijfel ik het. Ik heb nu een elftal met voornamelijk bikkels, weinig techniek en creativiteit. ff afwachten wat m'n nieuwe transferbudget wordt
nu maar hopen dat het in de Championship ook zo soepel gaat, al betwijfel ik het. Ik heb nu een elftal met voornamelijk bikkels, weinig techniek en creativiteit. ff afwachten wat m'n nieuwe transferbudget wordt
En als Southend die alletwee had gewonnen en de rest had allemaal hooguit gelijk gespeeld (en Carlisle iig 1x verloren) dan was Southend dus nog kampioen geweestamahusu schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 00:26:
hehe, nee die moesten al tegen yeovil en een week daarna moest een van die twee clubs ook al tegen een top5 club
err, ja zoiets kon ook, ik dacht iig dat er maar 5 nog kans maakten op de titel 
grrr, heb maar een transferbudget gekregen van 650k, dat wordt weer speuren naar talentjes
grrr, heb maar een transferbudget gekregen van 650k, dat wordt weer speuren naar talentjes
Het is fantastisch al talentjes bij jou opbloeien.
Jammer genoeg komen dan de transferperikelen.
Omdat ik niet met een zwaar ontevreden speler wil zitten, vertekken ze. Nooit van clubliefde gehoord?
Ook wel rot als je net een bagger iemand uitleent, hij daar de sterren van de hemel speelt, en jij hem volgend seizoen weer op de tribune moet laten plaatsnemen omdat hij gewoon weer bagger is. Net als dat iemand net weg is en hij daar goed presteert.
Of dat een grotere club jou speler inneemt.
Fm08 frustreert me =P
Jammer genoeg komen dan de transferperikelen.
Omdat ik niet met een zwaar ontevreden speler wil zitten, vertekken ze. Nooit van clubliefde gehoord?
Ook wel rot als je net een bagger iemand uitleent, hij daar de sterren van de hemel speelt, en jij hem volgend seizoen weer op de tribune moet laten plaatsnemen omdat hij gewoon weer bagger is. Net als dat iemand net weg is en hij daar goed presteert.
Of dat een grotere club jou speler inneemt.
Fm08 frustreert me =P
Lol 
Bij mij zitten Barcelona en Madrid al 2 seizoenen aan Eboue te trekken... Die laat ik dus echt niet gaan voor minder dan 40M
Sagna is al weg voor 20M en Eboue is mijn vaste speler.. Helaas is hij dus unhappy omdat ik hem niet laat gaan
Hij mag wel weg, maar dan voor mijn prijs 
Zelfde met Vela, Barcelona wil hem, tuurlijk, mag best voor 50M
Als ik 73M voor Sergio Ramos moet betalen dan wil ik ook wel eens een vetpot
Al was de transfer van Diaby naar Newcastle voor 21M ook een leuk geintje, aangezien Diaby bij mij niet speelde behalve 4-5 wedstrijden aan het einde van het seizoen waar hij toevallig erg goed speelde
Ook m'n talentjes willen ze hebben:
Bij mij zitten Barcelona en Madrid al 2 seizoenen aan Eboue te trekken... Die laat ik dus echt niet gaan voor minder dan 40M
Zelfde met Vela, Barcelona wil hem, tuurlijk, mag best voor 50M
Als ik 73M voor Sergio Ramos moet betalen dan wil ik ook wel eens een vetpot
Al was de transfer van Diaby naar Newcastle voor 21M ook een leuk geintje, aangezien Diaby bij mij niet speelde behalve 4-5 wedstrijden aan het einde van het seizoen waar hij toevallig erg goed speelde
Ook m'n talentjes willen ze hebben:
spoiler:
Thiago; M C/R, nu in 2010 19 jaar, is nu 4,8M waard. Z'n stats overtuigen me helaas niet, dus misschien mag hij wel weg over 2 jaartjes oid
spoiler:
Breno; D C, nu in 2010 20 jaar, en heeft geen work permit, dus zit constant in België bij AA Gent, is nu al 6,75M waard
spoiler:
Armand Traoré; D/WBL, in 2010 20, 6M waard en topstats. Volgend seizoen mag hij in het 1e. Tot nu toe verhuurt aan Portsmouth (half seizoen), Everton (heel seizoen) en nu aan Juventus.
[ Voor 38% gewijzigd door Angeloonie op 15-01-2008 11:08 ]
Ik speel nu met een kameraad ff een MP potje met ik Arsenal en hij Milan (na halfjaar ontslag en nu Real
). Geen zin in LLM in een online game.
Heb alleen Ambrosini gekocht in het begin voor 7M, maar die speelt dramatisch. Verder enkel jeugdspelers.
Basis:
-------------------------------------------
-----------RvP - Adebayor---------
Rosicky--Cesc--Gilberto--Hleb
Clichy---Gallas---Toure--Eboue
----------------Lehmann--------------
Sta na 23 speelronden 1e met 7 punten voor op Chelsea en ManU. Ben er in de 4e ronde Carling uitgeknikkerd door ManU op Old Trafford na penalties. FA cup zitten we in 4e ronde tegen Watford meen ik. CL poule 1e geworden met 1 gelijkspel met CSKA, Dinamo Bukarest en Ajax. Lazio wacht in de volgende ronde.
Verder krijgt Fabianski nu speelminuten, Lehmann bevalt me niet echt. Gilberto is/was er 3 maanden uit en die vang ik op met Ambrosini (maar sucked dus), Diaby of Flamini. Verder beetje rouleren met Sagna en Eboue.
Cesc en RvP vielen in het begin echt zwaar tegen. Cesc heeft nu in 30 potten nog geen 1x gescoord
. Maar hij krijgt nu wel betere cijfers.... RvP komt nu ook los en staat samen met Adebayor in de top goalscorers. Beide rond de 14 net achter Rooney geloof ik.
Mijn beste spelers qua beoordeling zijn Hleb en Rosicky, gevolgd door Toure. Zit nu alleen in de Afrika Cup periode...dus zit even zonder mijn Afrikanen. Tijd dus voor Eduardo en Senderos om hun kwaliteiten te tonen
.
Heb alleen Ambrosini gekocht in het begin voor 7M, maar die speelt dramatisch. Verder enkel jeugdspelers.
Basis:
-----------RvP - Adebayor---------
Rosicky--Cesc--Gilberto--Hleb
Clichy---Gallas---Toure--Eboue
----------------Lehmann--------------
Sta na 23 speelronden 1e met 7 punten voor op Chelsea en ManU. Ben er in de 4e ronde Carling uitgeknikkerd door ManU op Old Trafford na penalties. FA cup zitten we in 4e ronde tegen Watford meen ik. CL poule 1e geworden met 1 gelijkspel met CSKA, Dinamo Bukarest en Ajax. Lazio wacht in de volgende ronde.
Verder krijgt Fabianski nu speelminuten, Lehmann bevalt me niet echt. Gilberto is/was er 3 maanden uit en die vang ik op met Ambrosini (maar sucked dus), Diaby of Flamini. Verder beetje rouleren met Sagna en Eboue.
Cesc en RvP vielen in het begin echt zwaar tegen. Cesc heeft nu in 30 potten nog geen 1x gescoord
Mijn beste spelers qua beoordeling zijn Hleb en Rosicky, gevolgd door Toure. Zit nu alleen in de Afrika Cup periode...dus zit even zonder mijn Afrikanen. Tijd dus voor Eduardo en Senderos om hun kwaliteiten te tonen
Omfg dit valt me trouwens net op:
2007/2008: Derby gedegradeerd
2008/2009: Derby via play-offs gepromoveerd
2009/2010: Derby 4e geworden in kampioenschap met 66 punten
Liverpool doet het overigens dramatisch:
2007/2008: 4e
2008/2009: 7e
2009/2010: 8e
Ook maf is dat de top 3 elk seizoen hetzelde was (1e Arsenal, 2e Chelsea en 3e Man Utd) Als was het verschil tussen Chelsea en Man Utd wel flink (10 punten minstens)
2007/2008: Derby gedegradeerd
2008/2009: Derby via play-offs gepromoveerd
2009/2010: Derby 4e geworden in kampioenschap met 66 punten

Liverpool doet het overigens dramatisch:
2007/2008: 4e
2008/2009: 7e
2009/2010: 8e
Ook maf is dat de top 3 elk seizoen hetzelde was (1e Arsenal, 2e Chelsea en 3e Man Utd) Als was het verschil tussen Chelsea en Man Utd wel flink (10 punten minstens)
Hallo mensen, ik heb een vraag over het multiplayerluik van het spel. Met een vriend spelen we af en toe samen op één PC en soms online. Nu krijg ik het niet voor elkaar om een als SP gestarte spel MP te maken. Er zijn dus twee spelers in het spel, maar als hij thuis wil meedoen is de enige mogelijkheid de al gecreeerde manager te ontslaan zodat hij die club weer kan overnemen. Zoals jullie wel kunnen begrijpen is dit behoorlijk irritant.
Ook heb ik geprobeerd om eerst een online spel te starten, dat hij dus thuis via internet een club selecteert, maar als hij een volgende keer gewoon op dezelfde PC meedoet doet het probleem zich bij een toekomstige onlinesessie voor. Beide managers blijven dus op "spelen" in het spelstatus menu, waardoor hij wéér niet online kan joinen zonder een ontslag.
Ik hoop dat het duidelijk is, het is een behoorlijk irritant probleem waar ik graag een oplossing voor wil hebben.
Ook gaat de 2D pitch trouwens erg sloom (lag) als hij meekijkt met mijn wedstrijd, behoorlijk irritant. Is dit normaal of moet ik wat veranderen aan mijn instellingen? De online optie van FM07 ging echt een stuk soepeler.
Ook heb ik geprobeerd om eerst een online spel te starten, dat hij dus thuis via internet een club selecteert, maar als hij een volgende keer gewoon op dezelfde PC meedoet doet het probleem zich bij een toekomstige onlinesessie voor. Beide managers blijven dus op "spelen" in het spelstatus menu, waardoor hij wéér niet online kan joinen zonder een ontslag.
Ik hoop dat het duidelijk is, het is een behoorlijk irritant probleem waar ik graag een oplossing voor wil hebben.
Ook gaat de 2D pitch trouwens erg sloom (lag) als hij meekijkt met mijn wedstrijd, behoorlijk irritant. Is dit normaal of moet ik wat veranderen aan mijn instellingen? De online optie van FM07 ging echt een stuk soepeler.
Seizoen 2009-2010 zit er op.
League two bleek eigenlijk ook nog te makkelijk, al had ik dit keer wat moeite met de bekers. Ik was in Februari al zeker van promotie en in Maart van het kampioenschap.
In de bekers ging het ronduit Kwaliatief Uitermate Teleurstellend
League cup:
Ronde 1: Walsall. Zoals de clubnaam al zegt, overheengewalsd. 3-0
Ronde 2: We waren dé verassing met een 4-2 uitoverwinning op Middlesborough. Moet je ons maar niet onderschatten.
Ronde 3: Barnsley was in fm 2007 (scarborough) al mijn ergste rivaal, die doen hun naam dus in fm 08 eer aan; een 2-1 voorsprong werd een 2-3 achterstand, jammer uit de league cup
Johnstone Paint Trophy (Vans Trophy)
Ronde 1: We hadden nauwlijks moeite met Lincoln. 3-1 van voldoende voor de tweede ronde.
Ronde 2: Hier werd ik ZWAAR genaaid. De beste spelers van me waren op internationale reis, dus moest ik met een half jeugd en een half talentenkorps (en een overjarige keeper van 39) maar tegen Notts County voetballen. Schade beperkt gehouden met 2-1 verlies, maar dit mag natuurlijk nooit meer gebeuren.
FA Cup
Tot mijn grote verassing mocht ik nu ineens wel meedoen met de FA cup, sinds ik mijn ploeg er niet in kon krijgen in de conference.
Ronde 1: Port Vale ging zoals de clubnaam al zegt, onder water tegen mijn club. Het werd maar liefst 5-1.
Ronde 2: Accrington was een middelmatig ploegje uit mijn competitie. Ik zette niet mijn allerbeste spelers in, want die wou ik sparen voor de volgende wedstrijd tegen promotiekandidaat Yeovil. Helaas werd mij de rekening getoond want ik verloor met 1-3 uit.
Transfers:
Maurice Lowe: Verdediger uit Bermuda, helaas geflopt en nu reserves-basiskracht.
Erjon Verli: De relevatie van het seizoen. Het is zegmaar een soort Wesley Sneijder.
Petri Vikman: Goede spits maar te enthausiast, schiet te vaak naast, daarom te leen gezet.
Marvin Heirman: Als 15-jarige weggeplukt uit Belgie, en op zijn zestiende al vaste waarde in de defensie.
Nathan Joynes: Had ik goede ervaringen mee in Fm 07, was superspits. Nu een goede stand-in.
Matthias Latvanen: Meer als wissel gehaald voor de spitsenpositie, maar speelde maar liefst 25 wedstrijden in de basis en slechts 7 als wissel.
Anouar Diba: Ja, die flip van NAC die naar Qatar ging. Gehaald als stand-in voor Erjon Verli in de winter.
Van moederclub Ajax kreeg ik Chakib Tayeb, Deniz Aslan en Calvin MacIntosh. Deniz en Calvin werden geplaagd door blessures dus die zijn teruggestuurd. Tayeb presteerde zo goed dat ik hem in mijn team heb genomen toen hij een vrije transfer bij Ajax kreeg.
In April kreeg ik keeper Danny Burger (regen) en van der Wiel waar ik helaas geen basisplaats voor kon regelen, en Marvin Hasselbaink die elke week linksvoor speelde. Wou hem weer lenen, maar Gent was mij te snel af.
Eruit gingen twee van mijn vrienden, ik probeer er elk seizoen 1 uit te werken. Er is er al 1 naar Barcelona, 1 naar Valencia, 1 naar Stuttgart en 1 naar Ajax. Zes te gaan.
Mark McCammon ging naar Leeds na een goed seizoen als stand-in voor de spitsenpositie. Ook ging Dean Howell weg, die als linkshalf fungeerde.
Inmiddels zes nieuwe spelers en vijf verkocht/uitgeleend.
Edit: Zie het stukje onder mijn bericht. 104% aangepast?? lol.
League two bleek eigenlijk ook nog te makkelijk, al had ik dit keer wat moeite met de bekers. Ik was in Februari al zeker van promotie en in Maart van het kampioenschap.
In de bekers ging het ronduit Kwaliatief Uitermate Teleurstellend
League cup:
Ronde 1: Walsall. Zoals de clubnaam al zegt, overheengewalsd. 3-0
Ronde 2: We waren dé verassing met een 4-2 uitoverwinning op Middlesborough. Moet je ons maar niet onderschatten.
Ronde 3: Barnsley was in fm 2007 (scarborough) al mijn ergste rivaal, die doen hun naam dus in fm 08 eer aan; een 2-1 voorsprong werd een 2-3 achterstand, jammer uit de league cup
Johnstone Paint Trophy (Vans Trophy)
Ronde 1: We hadden nauwlijks moeite met Lincoln. 3-1 van voldoende voor de tweede ronde.
Ronde 2: Hier werd ik ZWAAR genaaid. De beste spelers van me waren op internationale reis, dus moest ik met een half jeugd en een half talentenkorps (en een overjarige keeper van 39) maar tegen Notts County voetballen. Schade beperkt gehouden met 2-1 verlies, maar dit mag natuurlijk nooit meer gebeuren.
FA Cup
Tot mijn grote verassing mocht ik nu ineens wel meedoen met de FA cup, sinds ik mijn ploeg er niet in kon krijgen in de conference.
Ronde 1: Port Vale ging zoals de clubnaam al zegt, onder water tegen mijn club. Het werd maar liefst 5-1.
Ronde 2: Accrington was een middelmatig ploegje uit mijn competitie. Ik zette niet mijn allerbeste spelers in, want die wou ik sparen voor de volgende wedstrijd tegen promotiekandidaat Yeovil. Helaas werd mij de rekening getoond want ik verloor met 1-3 uit.
Transfers:
Maurice Lowe: Verdediger uit Bermuda, helaas geflopt en nu reserves-basiskracht.
Erjon Verli: De relevatie van het seizoen. Het is zegmaar een soort Wesley Sneijder.
Petri Vikman: Goede spits maar te enthausiast, schiet te vaak naast, daarom te leen gezet.
Marvin Heirman: Als 15-jarige weggeplukt uit Belgie, en op zijn zestiende al vaste waarde in de defensie.
Nathan Joynes: Had ik goede ervaringen mee in Fm 07, was superspits. Nu een goede stand-in.
Matthias Latvanen: Meer als wissel gehaald voor de spitsenpositie, maar speelde maar liefst 25 wedstrijden in de basis en slechts 7 als wissel.
Anouar Diba: Ja, die flip van NAC die naar Qatar ging. Gehaald als stand-in voor Erjon Verli in de winter.
Van moederclub Ajax kreeg ik Chakib Tayeb, Deniz Aslan en Calvin MacIntosh. Deniz en Calvin werden geplaagd door blessures dus die zijn teruggestuurd. Tayeb presteerde zo goed dat ik hem in mijn team heb genomen toen hij een vrije transfer bij Ajax kreeg.
In April kreeg ik keeper Danny Burger (regen) en van der Wiel waar ik helaas geen basisplaats voor kon regelen, en Marvin Hasselbaink die elke week linksvoor speelde. Wou hem weer lenen, maar Gent was mij te snel af.
Eruit gingen twee van mijn vrienden, ik probeer er elk seizoen 1 uit te werken. Er is er al 1 naar Barcelona, 1 naar Valencia, 1 naar Stuttgart en 1 naar Ajax. Zes te gaan.
Mark McCammon ging naar Leeds na een goed seizoen als stand-in voor de spitsenpositie. Ook ging Dean Howell weg, die als linkshalf fungeerde.
Inmiddels zes nieuwe spelers en vijf verkocht/uitgeleend.
[ Voor 104% gewijzigd door Nilsinho op 15-01-2008 22:03 ]
Verwijderd
Dat klopt imo wel, als je tekst toevoegt krijg je meer dan 100% van je oorspronkelijke bericht.Nilsinho schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:45:
......
Logisch toch
Ik dacht meer aan 100% is alles wijzigen.. En ik voegde heel veel meer spul toe sinds ik het publiceerde... ::P
Ik heb trouwens afgelopen week weer een seizoen afgerond. Ik had de plaatjes al geschoten, maar nog niet online gezet, dus bij deze.
Het was dus mijn eerste seizoen in de 2. Bundesliga en het begint nu echt een jaarlijkse traditie te worden: Na een langzame start een sterke eindsprint. Uiteindelijk bleek deze net niet genoeg, maar zo erg is dat ook weer niet, aangezien ik nog vollop aan het bouwen ben aan mijn ploeg. Op de laatste speeldag verloor ik overigens van SC Freiburg, anders was ik alsnog omhoog gegaan. Hannover won ook zijn laatste wedstrijd, terwijl Bochum en Karlsruhe het op een gelijkspel hielden.

Mijn ploeg:

Stuckmann werd in het begin van het seizoen gehaald als nieuwe doelman, maar daar ben ik nog niet helemaal tevreden over. Voor het komende seizoen heb ik dan ook de zeer talentvolle Radovic (een Franse Serviër) gehaald.
Nico Hillenbrand keerde terug als rechtsback en is vaste keuze.
Aanvoerder Marten is de rechter centrale verdediger.
Linker centrale verdediger is de boomlange Bicakcic. 20 jaar oud pas, maar wel een vaste waarde. Hannover wil hem nu meenemen naar de Bundesliga, maar dan moeten ze met veel centen over de brug komen.
De linksback-positie was voor het merendeel van het seizoen voor Hergesell, maar op het einde kwam hij in kaartenlast en speelde Vrzogic een paar aardige wedstrijden.
Voor het nieuwe seizoen heb ik Batinic (D RC) gehaald. Hij was op het EK in Polen en de Oekraïne basisspeler bij de nieuwe kampioen Kroatië
De verdedigende middenvelder was meestal Bozovic, maar deze aankoop speelde niet heel sterk. Als vervanger haalde ik Ndinga, maar door een rode kaart in een oefenwedstrijd, de Africa Cup en een blessure kwam hij niet verder dan een paar wedstrijden. De DM-positie lijkt sowieso een lastige te zijn, aangezien ook Ndinga hier moeite heeft om zevens te halen.
Centrale middenvelder waren Maamar en Mokhtari. Na de winterstop werd deze vervangen door Pierre de Wit, welke ik voor niets aangeboden kreeg van Leverkusen. De Wit was zeker een versterking, maar pakt wel wat makkelijk kaarten mee.
Voor het nieuwe seizoen heb ik de Roemeen Iorga gehaald.
Stahlberg was wederom de meest gebruikte rechtsbuiten. Njambe was net als Hillenbrand teruggekeerd, maar in zijn geval was dit geen succes. Inmiddels is hij alweer verkocht. Na eerst lange tijd weg te willen ging Stahlberg op het einde van de competitie toch akkoord met een nieuw contract. Om vervolgens weer na een paar weken naar een grotere club te willen. Als antwoord heb ik nu de Serviër Milosavljev gehaald, die volgens mijn scouts vele malen beter is.
Op de linksbuiten-positie was er geen twijfel dat Munteanu (voor niets aangeboden door Wolfsburg) eerste keus is. Hoogste average rating. meeste assists in de 2.Bundesliga. Niet onterecht werd hij dan ook speler van het jaar in deze divisie. Toptalent Sedlacek is zijn back-up.
De spitspositie was in het begin een beetje het zorgenkindje. Falkiewicz pikte dan wel zijn doelpuntjes mee, maar echt super was hij niet. Njambe heeft er ook een paar wedstrijdjes gespeeld, maar dat was ook geen echte oplossing. Gelukkig had ik op het jeugd-WK (ik mag niet buiten Europa scouten, maar scouts naar het jeugd-WK in Zuid-Korea sturen is geen probleem
) twee aardige Brazilianen gescout. Nataneal Schneider is het grootste talent van de twee, maar die was pas 17 en kwam deze zomer pas naar Münster. Eduardo deed het echter ook niet onaardig. Hij begon als derde spits, maar nadat ik hem in november een kansje gaf is hij niet meer uit de ploeg verdwenen.
In de laatste wedstrijd tegen Freiburg kreeg Eduardo echter rood (en vervolgens drie wedstrijd schorsing), waardoor hij meteen een achterstand heeft op de nieuwe spits Alan. Deze Braziliaan (met Schneider en het vertrek van Falkewicz zijn nu alledrie mijn spitsen uit Brazilië afkomstig) komt voor heel weinig van landskampioen Wolfsburg, dat hem had uitgeleend aan Vitesse. Ik heb nu de eerste drie wedstrijden van het seizoen gespeeld en de score is als volgt:
Bekerwedstrijd:
8-0 winst tegen non-league ploegje
5x Alan bij zijn debuut
3x Munteanu
Competitie:
3-0 winst (Eigen doelpunt, Alan en Wohlfarth (jeugdspeler))
2-0 winst (2x Alan, hij miste ook nog een penalty)
Dus, Eduardo heeft even wat in te halen.
Het was dus mijn eerste seizoen in de 2. Bundesliga en het begint nu echt een jaarlijkse traditie te worden: Na een langzame start een sterke eindsprint. Uiteindelijk bleek deze net niet genoeg, maar zo erg is dat ook weer niet, aangezien ik nog vollop aan het bouwen ben aan mijn ploeg. Op de laatste speeldag verloor ik overigens van SC Freiburg, anders was ik alsnog omhoog gegaan. Hannover won ook zijn laatste wedstrijd, terwijl Bochum en Karlsruhe het op een gelijkspel hielden.

Mijn ploeg:

Stuckmann werd in het begin van het seizoen gehaald als nieuwe doelman, maar daar ben ik nog niet helemaal tevreden over. Voor het komende seizoen heb ik dan ook de zeer talentvolle Radovic (een Franse Serviër) gehaald.
Nico Hillenbrand keerde terug als rechtsback en is vaste keuze.
Aanvoerder Marten is de rechter centrale verdediger.
Linker centrale verdediger is de boomlange Bicakcic. 20 jaar oud pas, maar wel een vaste waarde. Hannover wil hem nu meenemen naar de Bundesliga, maar dan moeten ze met veel centen over de brug komen.
De linksback-positie was voor het merendeel van het seizoen voor Hergesell, maar op het einde kwam hij in kaartenlast en speelde Vrzogic een paar aardige wedstrijden.
Voor het nieuwe seizoen heb ik Batinic (D RC) gehaald. Hij was op het EK in Polen en de Oekraïne basisspeler bij de nieuwe kampioen Kroatië
De verdedigende middenvelder was meestal Bozovic, maar deze aankoop speelde niet heel sterk. Als vervanger haalde ik Ndinga, maar door een rode kaart in een oefenwedstrijd, de Africa Cup en een blessure kwam hij niet verder dan een paar wedstrijden. De DM-positie lijkt sowieso een lastige te zijn, aangezien ook Ndinga hier moeite heeft om zevens te halen.
Centrale middenvelder waren Maamar en Mokhtari. Na de winterstop werd deze vervangen door Pierre de Wit, welke ik voor niets aangeboden kreeg van Leverkusen. De Wit was zeker een versterking, maar pakt wel wat makkelijk kaarten mee.
Voor het nieuwe seizoen heb ik de Roemeen Iorga gehaald.
Stahlberg was wederom de meest gebruikte rechtsbuiten. Njambe was net als Hillenbrand teruggekeerd, maar in zijn geval was dit geen succes. Inmiddels is hij alweer verkocht. Na eerst lange tijd weg te willen ging Stahlberg op het einde van de competitie toch akkoord met een nieuw contract. Om vervolgens weer na een paar weken naar een grotere club te willen. Als antwoord heb ik nu de Serviër Milosavljev gehaald, die volgens mijn scouts vele malen beter is.
Op de linksbuiten-positie was er geen twijfel dat Munteanu (voor niets aangeboden door Wolfsburg) eerste keus is. Hoogste average rating. meeste assists in de 2.Bundesliga. Niet onterecht werd hij dan ook speler van het jaar in deze divisie. Toptalent Sedlacek is zijn back-up.
De spitspositie was in het begin een beetje het zorgenkindje. Falkiewicz pikte dan wel zijn doelpuntjes mee, maar echt super was hij niet. Njambe heeft er ook een paar wedstrijdjes gespeeld, maar dat was ook geen echte oplossing. Gelukkig had ik op het jeugd-WK (ik mag niet buiten Europa scouten, maar scouts naar het jeugd-WK in Zuid-Korea sturen is geen probleem
In de laatste wedstrijd tegen Freiburg kreeg Eduardo echter rood (en vervolgens drie wedstrijd schorsing), waardoor hij meteen een achterstand heeft op de nieuwe spits Alan. Deze Braziliaan (met Schneider en het vertrek van Falkewicz zijn nu alledrie mijn spitsen uit Brazilië afkomstig) komt voor heel weinig van landskampioen Wolfsburg, dat hem had uitgeleend aan Vitesse. Ik heb nu de eerste drie wedstrijden van het seizoen gespeeld en de score is als volgt:
Bekerwedstrijd:
8-0 winst tegen non-league ploegje
5x Alan bij zijn debuut
3x Munteanu
Competitie:
3-0 winst (Eigen doelpunt, Alan en Wohlfarth (jeugdspeler))
2-0 winst (2x Alan, hij miste ook nog een penalty)
Dus, Eduardo heeft even wat in te halen.

Net met een compleet B-elftal (bijna al me basisspelers geblesseerd??) en jeugdwissels 2-1 verloren tegen Sheffield United, Premier Division (FA trophy). Chapeau voor de inzet
[ Voor 38% gewijzigd door Nilsinho op 17-01-2008 21:37 ]
Bugje? Of helderziende planners
sudo apt-get rekt