[Multi] Football Manager 2008 - Deel 2

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 37.160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor invloed heeft die kampioensbonus?

We zijn degradatiekandidaat, dus wat voor zin heeft het om ze een vette vis voor te hangen die ze toch niet winnen. Aan de andere kant, als ik laag inzet raken ze misschien gedemotiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 21:30

Ottooo

Vuurvlieg

Als men kampioen wordt krijgen ze 100% van die bonus, maar de tweede plaats levert bijvoorbeeld 90% op, de derde plaats 80%, etc.

Dus als je de kampioensbonus omhoog gooit, dan wordt de bonus voor een lage positie op de ranglijst automatisch ook hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 18:36
Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 00:40:
Wat voor invloed heeft die kampioensbonus?

We zijn degradatiekandidaat, dus wat voor zin heeft het om ze een vette vis voor te hangen die ze toch niet winnen. Aan de andere kant, als ik laag inzet raken ze misschien gedemotiveerd.
ik heb gemerkt dat hij wel invloed heeft vooral tegen het einde van het seizoen en in de beker.
Maar pas op en ga niet de bonus hoger zettend an het prijzen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och, ik kan kiezen uit 110k 90k en 50k. Zal niet zo'n vaart lopen. :D Heb het maar op gemiddeld gelaten voor de competitie en max (30k) voor de beker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-12-2023
Heeft dat attend games als bondscoach nog een bepaalde functie of is het gewoon een fashion-dingetje. Kan me niet herinneren dat dit in FM2007 zat. Aha, zie net dat je dan gewoon de wedstrijd bekijkt als toeschouwer. Niet echt bijzonder dus.

Ben namelijk net aangenomen als bondscoach van Ivoorkust.

[ Voor 21% gewijzigd door PirE op 31-12-2007 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 02:06:
Och, ik kan kiezen uit 110k 90k en 50k. Zal niet zo'n vaart lopen. :D Heb het maar op gemiddeld gelaten voor de competitie en max (30k) voor de beker.
Ik zet hoog voor de competitie en laag voor de beker. Beker boeit mij niet en de competitie is nu wel even iets belangrijker.

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Wat ik in mijn spel heb gemerkt is dat er met een kleine club best veel te verdienen is in de beker. Ik speelde met Münster op het vierde niveau van Duitsland en had het geluk dat ik mee mocht doen aan de beker. Eerste ronde een kleine club verslagen, tweede ronde een ploeg uit de 2. Bundesliga verslagen na strafschoppen, waarna ik vervolgens tegen Eintracht Frankfurt uit de 1. Bundesliga moest. De laatste twee wedstrijden waren thuis, dus dat leverde sowieso een aardige recette op (het bezoekersrecord van die laatste wedstrijd heb ik pas verbroken sinds ik in de 2. Bundesliga speel). Tel daar de bonus bij op van het halen van een volgende ronde en financieel stond ik er meteen goed voor, waar ik nu nog profeit van heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh lekker, sinds wanneer moet je lappen om van je (nutteloze) jeugdspelers af te komen?? Daar baal ik goed van.

De seizoenskaarten lopen als een trein....
1e bericht: we hebben er 82 verkocht en verwachten er nog 100 te verkopen
2e bericht: we hebben er 85 verkocht en verwachten er nog 100 te verkopen
3e (final) bericht: we hebben er 85 verkocht.
We zijn nog niet erg gewild in de omgeving. :O

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0k
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-03-2024

s0k

Hoelang moet je een non-eu speler verhuren in het buitenland om hem een working-permit te krijgen? Of maken jaren in de EU spelen niet uit, en blijft het gaan dmv interlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:28:
Oh lekker, sinds wanneer moet je lappen om van je (nutteloze) jeugdspelers af te komen?? Daar baal ik goed van.

De seizoenskaarten lopen als een trein....
1e bericht: we hebben er 82 verkocht en verwachten er nog 100 te verkopen
2e bericht: we hebben er 85 verkocht en verwachten er nog 100 te verkopen
3e (final) bericht: we hebben er 85 verkocht.
We zijn nog niet erg gewild in de omgeving. :O
Dan hebben ze zeker al een contract ondertekend welke ingaat op het moment dat ze 17 worden?

Heb ik ook last van, je zou bij je opties uit kunnen zetten dat je assistent-trainer de contractverlengingen regelt van je jeugdspelers. Zelf doe ik dat niet, omdat ik bang ben dat ik dan vergeet het ene toptalentje wat er tussen zit een contract aan te bieden. Gelukkig ben ik nu zover opgeklommen dat zodra ze 17 zijn ik ze voor een klein bedrag aan kan bieden aan andere clubs en ze zo kwijtraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:54
Je verhuurt een non-eu speler niet zodat hij later een work-permit krijgt, je verhuurt hem omdat hij dan na een aantal jaar een Europese nationaliteit krijgt en daardoor geen work-permit meer nodig heeft.

Het hangt dus volledig af van het land waarnaar je de speler stuurt. Voor Belgie is het drie jaar om de nationaliteit te krijgen.
Je kunt je speler natuurlijk ook naar elk willekeurig ander land sturen en dan elk jaar een nieuw contract aanbieden totdat hij eindelijk een work-permit krijgt (hopelijk,als ooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ottooo schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:59:
[...]

Dan hebben ze zeker al een contract ondertekend welke ingaat op het moment dat ze 17 worden?
Waarschijnlijk wel ja. Ik krijg nu regelmatig een melding dat een jeugdpeler een contract heeft getekend.

Overigens bizarre wedstrijd tegen Istres. Ik sta 0-1 voor. Er komen 6min extra tijd. Maar we zitten inmiddels op 99:32. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Die extra blessuretijd is een bug(je). Gebeurt bij mij om de haverklap namelijk.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-09 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

En dan win je even tegen een volle kracht Chelsea met 6-0 8)7

1-0: 2. Alaiksandr Hleb
2-0: 9. Emmanuel Adebayor
3-0: 12. Emmanuel Adebayor
4-0: 24. Tomas Rosicky
5-0: 39. Emmanuel Adebayor
6-0: 51. Emmanuel Adebayor

Mooiste van alles:

ArsenalChelsea
23Shots1
13On Target0
10Off Target1

8)7 En Chelsea speelde gewoon met Drogba (32 duels, 25 goals), Goran Pandev (25(7) duels, 11 goals), en later werd Pandev gewisselt voor Martins (16(9) duels, 12 goals)

Gelukkig heb ik Adebayor, wat een wereldspits is dat in mijn opstelling :9

Seizoen 2007/2008:

Apps51(4)
Goals54
League25 - 30(2) apps
Cup14 - 10(1) apps
Continental15 - 11(1) apps

In het nieuwe seizoen 2008/2009 is hij nu alweer lekker bezig (stats van 15-02-2009):

Apps36(2)
Goals43
League27 - 22 apps
Cup9 - 8(1) apps
Continental7 - 6(1) apps

:D

Leuk seizoen tegen Blackburn:
PRM: 4:1
Carling Cup: 3:1 (uit)
Carling Cup: 1:3 (thuis)
PRM: 1:1
FA Cup: 2:7 (uit)

_O-

[ Voor 40% gewijzigd door Angeloonie op 31-12-2007 15:46 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-12-2021

Nilsinho

Ook bekend als een lui varken.

King Nothing schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:29:
Die extra blessuretijd is een bug(je). Gebeurt bij mij om de haverklap namelijk.
6 minuten blessuretijd eerst bij mij, werden er 10! Dus de wedstrijd eindigde na 100 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Benotti schreef op maandag 31 december 2007 @ 15:04:
Je verhuurt een non-eu speler niet zodat hij later een work-permit krijgt, je verhuurt hem omdat hij dan na een aantal jaar een Europese nationaliteit krijgt en daardoor geen work-permit meer nodig heeft.

Het hangt dus volledig af van het land waarnaar je de speler stuurt. Voor Belgie is het drie jaar om de nationaliteit te krijgen.
Je kunt je speler natuurlijk ook naar elk willekeurig ander land sturen en dan elk jaar een nieuw contract aanbieden totdat hij eindelijk een work-permit krijgt (hopelijk,als ooit).
Er staat bij de gegevens van de speler ergens "dagen tot naturalisatie" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Argh wat kan ik het nederlands elftal haten:

Ik stuur mezelf met 45 minuten-spelen naar de internationale wedstrijd tussen Nederland onder 19 en Montenegro onder 19. Geen probleem zou je zeggen, maar de klootzak die dat team leidt (weet niet of het van Batsen is) heeft mijn speler in de eerste én tweede helft opgesteld, en ja hoor, in de 68e minuut val ik uit met een gebroken dijbeen, duurt weer zeven maanden. :(

Nu even kijken of ik managercommunicatie kan gebruiken om hem eens goed de waarheid te vertellen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:59
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop stuk? :?

[ Voor 0% gewijzigd door JanW op 31-12-2007 18:18 . Reden: Nee dus ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Nee, jan w: Het zijn ook twee verschillende onderwerpen.. Dacht dat iemand daatussen al had gepost toen ik om kwart over 6 mijn bericht postte.

[ Voor 21% gewijzigd door Nilsinho op 31-12-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
  • Laatst online: 18-09 19:33
Vraagje over work permits:

hoe kan ik iemand aannemen die geen work permit krijgt?
Ik wil iemand aannemen, en hem dan 3 jaar in België laten spelen...

Maar ik als championshipteam (Lancaster City), mag dus die mensen niet aannemen :(

En andere teams mogen dat wel, als ik het zo hoor. (ik speel nog fm 2007)

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:32
TH0R schreef op maandag 31 december 2007 @ 18:43:
Vraagje over work permits:

hoe kan ik iemand aannemen die geen work permit krijgt?
Ik wil iemand aannemen, en hem dan 3 jaar in België laten spelen...

Maar ik als championshipteam (Lancaster City), mag dus die mensen niet aannemen :(

En andere teams mogen dat wel, als ik het zo hoor. (ik speel nog fm 2007)
Dan moet je een feederclub hebben in het desbetreffende land, in dit geval Belgie. Zul je waarschijnlijk dus wel niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Th0r: Probeer een europese club zonder restrictie op werkvergunningen, ik had in Fm 07 met Scarborough een club in Nederland, dacht dat het AGOVV was, deze heeft mijn destijdse superkeeper (Asibuati ofzo uit Tanzania) de nederlandse nationaliteit opgeleverd, aangezien hij er vijf jaar speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Bedankt voor de snelle reacties :-D

Ik zal binnenkort eens om een nieuwe feederclub vragen :-)
Zo gauw ik die heb (in de EU), kan ik dus wel spelers aannemen die een work-permit nodig hebben? En deze dan naar de feeder club sturen?

[ Voor 9% gewijzigd door TH0R op 31-12-2007 21:40 ]

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Ja, dat is wel een korte samenvatting ervan ja ;)
Ik had ook een spaanse 2e divisie ploegje toen ik Premier League speelde (seizoen '16-'17)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:32
TH0R schreef op maandag 31 december 2007 @ 21:40:
Bedankt voor de snelle reacties :-D

Ik zal binnenkort eens om een nieuwe feederclub vragen :-)
Zo gauw ik die heb (in de EU), kan ik dus wel spelers aannemen die een work-permit nodig hebben? En deze dan naar de feeder club sturen?
Klopt. En probeer dan een club uit het eerste rijtje te krijgen, daar hoeven ze slechts 3 jaar te spelen. Bij andere landen ligt dat hoger.

3 Years -

Belgium
Bosnia
Macedonia
Lebanon
Montenegro
N. Ireland
Peru
Poland
Serbia
Uruguay

4 Years -

Australia
Colombia
Mexico
Romania
Singapore
Spain
Thialand

5 Years -

Andorra
Austria
Croatia
Cyprus
Czech Republic
Estonia
France
Germany
Holland
Ireland
Israel
Jamaica
Latvia
Lithuania
Luxemborg
Malta
Norway
Portugal
South Africa
South Korea
Switzerland
Trinidad & Tobago
Tunisia
Turkey
Ukraine

7 Years -

Denmark
Hong Kong
Macau

8 Years -

China

10 Years -

Finland
Greece
Morocco

12 Years -

Russia

15 Years -

Brazil

20 Years -

Algeria
Bahrain

100 Years -

East Timor
Japan

Every other country is 0. Which means the player cannot be granted A second nationality within that country.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Paul Hewson schreef op maandag 31 december 2007 @ 22:09:
12 Years -

Russia

15 Years -

Brazil

20 Years -

Algeria
Bahrain

100 Years -

East Timor
Japan
o.O met 12 en 15 jaar is je carriere al bijna over, 20 jaar kun je heel misschien net meespelen, kun je nagaan hoe het zit met 100 jaar :|

Nóg zoiets:
28 kansen waarvan 18 op doel, tegenstander 6 kansen waarvan 3 op doel, en het wordt 3-2 verlies.

(0-1, 1-1, 2-1, 3-1, dan heeft de 3-2 weinig nut meer in de 93e minuut.)

[ Voor 44% gewijzigd door Nilsinho op 01-01-2008 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Bedankt voor het lijstje! Geweldig!!

België, Noord Ierland en Polen zijn dus goede kandidaten. Met eventueel Spanje als backup (Roemenië zit in fm 2007 vast nog niet bij de EU).

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Klopt, Roemenië is in FM2007 geen EU-land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Weet iemand een manier om van je voorzitter af te komen.

De @#$% verkocht vorige zomer een super talent voor een appel en een ei. Deze zomer verkoopt hij gewoon een basis speler voor een schijntje.

vang ik 12 mln voor een basis speler die meer waard is terwijl ik geen goede opvolger klaar heb en dus flink de beurs mag trekken om een minstens evenwaardig opvolger te kopen en die opvolger gaat meer dan 12mln kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Hopen dat je snel een overname krijgt, al heb je dan kans dat je zelf ook kan opzouten :)

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:09

Vos

AFCA

Of zorgen dat je een goede reputatie krijgt en geld...dan gebeurt het niet of veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Vos schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 11:40:
Of zorgen dat je een goede reputatie krijgt en geld...dan gebeurt het niet of veel minder.
Dat is juist het gare, we hebben geld zat (300mln+) en een erg goede reputatie. afgelopen 6 jaar nederlands kampioen en dit jaar voor de 2e keer de champions league gewonnen in 5 jaar tijd.
Heb een lekker team dus komd jaar gaan we er weer voor, zat oorpronkelijk alleen naar een goede dr/dwbr te zoeken nu mag ik dus de helft van mijn verdediging vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:09

Vos

AFCA

Ow :s dat is wel heel raar dan ja. Met een club met weinig geld e.d. kan ik het me voorstellen maar in dit geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Je hebt gewoon een kwalitatief uitermate teleurstellende voorzitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Nilsinho schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 12:31:
Je hebt gewoon een kwalitatief uitermate teleurstellende voorzitter.
Daar ben ik ook al achter maar hoe kom ik van hem af. Vind nergens de ''hire an assassin'' optie.

Er is me min of meer een nieuw stadion beloofd dus ik denk dat ik daar op wacht en dan weg ben.
Zal dan denk ik wel naar een andere nederlandse club gaan, ik wil nederland aan 4 Champions League plaatsen helpen.
Zat er 2 jaar geleden dicht bij toen ik zon 10.000 punten onder de nr 3 zat (spanje), maar sinds dien laten de top ploegen het afweten en is het gat weer 30.000.

ps.

weet iemand hoe het is geregeld met Status?
bv het princiepe dat een nederlandse club die tot de top van europa behoort strucutureel flink lagere sponsor contracten krijgt dan een sub topper in Engeland die bijna nooit in europa speelt?
Weet iemand of dit aan te passen is? Krijg nu namelijk 1.8mln per jaar :*) terwijl ik 11e sta op de europese coefficientie lijst en al jaar of 10 in de top 20 zit.

[ Voor 23% gewijzigd door Deadsy op 02-01-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Met welk team speel je als ik eht mag vragen Deadsy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Hij speelde met Roda JC op 30 december, waarschijnlijk nog steeds hetzelfde team :-)

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

hmm mag ik weten hoe je met een nl club aan een budget van 300+ miljoen euro komt? of heb je een money cheat ofzo gebruikt :P

ik heb 4 seizoenen met feyenoord gedraaid en kwam niet verder dan 50 miljoen :+

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
TH0R schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:24:
Hij speelde met Roda JC op 30 december, waarschijnlijk nog steeds hetzelfde team :-)
;) precies Roda.
Zit nu in de voorbereiding op seizoen 2028/29
Valt me wel op dat ik elk jaar minder voorbereidings wedstrijden heb. Mijn Assistent maakt zodra de kalender bekend is regelingen voor oefen wedstrijden maar het lijkt wel alsof de kalender elk jaar later bekend word. Afgelopen 2 jaar slechts tijd voor 4 oefen potjes.

Net even een paar dingen gechecked.
Ik mag mij staf niet meer dan 10.500 betalen (en dat is voor een ass. manager).
Dus elk jaar zijn wel een paar staf leden die bij hun contract verlening meer geld willen en dat kan ik niet betalen dus gaan ze weg en ik mag weer nieuwe mensen zoeken.

In engeland, spanje of italie zijn clubs wel in staat om die bedragen te betalen.
Financieel gezien en qua algemeen inkomen ben ik in staat om die bedragen te betalen dus moet het maximale staff salaris afhangen van iets anders maar wat? Ik heb zon 500k per week kosten van een lening die ik zit af te betalen maar die engelse clubs enzo hebben ook schulden.

Dus waar is het van afhankelijk hoeveel ik mijn staff max kan betalen?

@Amahasu
zit al zon 14 jaar bij Roda wat natuurlijk helpt. Haal bijna mijn hele team uit de eigen jeugd die ik bij elkaar scout met mijn team van scouts. Dank dit hoef ik bijna nooit spelers te kopen (soms als ik echt versterking nodig heb of ervaring). En omat die jonge spelers niet veel kosten is het niet zon groot probleem als het niets met ze word en soms zijn er dan altijd wel nog kleine clubs die hun willen.
En ik verkoop elk jaar wel voor minimaal 20mln aan spelers. Met als top punt de grote leegloop van een paar jaar geleden toen voor bijna 100mln aan spelers weg ging |:( klote bosman.

Geld verdienen is niet moeilijk als je een beetje speelgeld hebt zolang je niet elk jaar een giga naam wilt gaan kopen.

[ Voor 22% gewijzigd door Deadsy op 02-01-2008 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

hehe ok duidelijk :)

wel knap dat je het zo lang volhoud met alleen youngsters en talenten. Als ik een beetje geld heb dan probeer ik altijd een exotische verrassing te strikken :P

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

amahusu schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:47:

wel knap dat je het zo lang volhoud met alleen youngsters en talenten. Als ik een beetje geld heb dan probeer ik altijd een exotische verrassing te strikken :P
Ik koop gewoon spelers die mij interessant lijken :P

Sergio Agüero bijvoorbeeld, die doet het goed bij mij bij Arsenal, gehaald voor €40M+. Of Micah Richards voor sterkte in de verdediging (24M+ geloof ik), en David Silva (€65M+) voor een sterke linkerflank (als was dat niet zo'n enorm probleem bij Arsenal).

Enige wat ik nu nog nodig heb is een 2e ST die vaak scoort (net als Adebayor nu doet, maar die is ook wel eens geblesseerd, en dan heb ik geen vervanger.. Van Persie/Aguero zijn goede vleugels, maar geen centrumspitsen. Bendtner is nog niet goed genoeg, die komt volgend seizoen wel. Dus tja ik moet een 2e spits :P
Ook een MR/AMR is nodig, gebruik nu Hleb en Walcott, maar Hleb is vaak geblesseerd, en Walcott is voor de topwedstrijden nog niet goed genoeg, dus is mijn rechterflank wat zwakker.

Enige probleem van mij is dat ik spelers als Eboue niet kwijt wil, omdat ik Eboue gewoon een leuke speler vind, en ook al is Sagna iets beter, toch zet ik Sagna er in :P Helaas heeft Richards zijn plek redelijk ingepikt nu, en komen Sagna en Eboue amper aan spelen toe :P Sagna moet er uit, ook al is hij wel beter dan Eboue :P

Verder heb ik nog een aantal (dure) talenten rondlopen in mijn reserves (jongens van 17-18) en hopelijk zijn die over een paar seizoenen klaar voor de hoofdmacht, aangezien Gallas te oud wordt en zal gaan stoppen denk ik, en Toure ook ouder wordt..

[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 02-01-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
amahusu schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:47:

Ik ga vaak voor de jongelingen omdat die nog kneedbaar zijn bv mijn huidige spits vond ik als 18 jarige ofzo en speelde als DM. Dit lukt je bij oude super sterren niet.
Ik haal soms wel grote namen ofzo maar alleen als ik echt geen optie heb op die positie. Op de meeste posities heb ik groeiende spelers en een dure naam halen kan vaak hun groei belemmeren. Een andere reden is salarissen.
Om de een of andere reden kloppen mijn inkomsten niet echt en als 1 key player opeens 150 tot 200.000 per week vangt willena ndere spelers van dat niveau ook zo veel en dat is financieel niet haalbaar. Heb er wel het geld uit maar als ik alle key players zon uber salaris moest betalen zou ik elk jaar erg veel geld verliezen omdat gewoon de inkomsten in de verste verte niet kloppen.

@Angeloonie
Jij vangt ook flink meer geld dan ik neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Angeloonie schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 17:54:
[...]

...Van Persie/Aguero zijn goede vleugels, maar geen centrumspitsen....
Aguero geen goede centrumspits? Had met Arsenal een seizoen dat hij er 66 uit 58(2) inschoot. Dus ga mij niet vertellen dat hij geen goede centrumspits is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:13:
[...]

Aguero geen goede centrumspits? Had met Arsenal een seizoen dat hij er 66 uit 58(2) inschoot. Dus ga mij niet vertellen dat hij geen goede centrumspits is. ;)
Ik heb hem daar een flink aantal wedstrijden moeten neerzetten ivm blessure Adebayor, maar hij doet het veel beter als vleugelspits. Hij scoort wel bij mij, maar minder dan Adebayor, en als centrum heeft hij amper assists, terwijl hij nu bakken assists geeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:54
Sowieso is Agüero alleen centraal "natural", op de vleugels is hij slechts "competent".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Benotti schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 18:17:
Sowieso is Agüero alleen centraal "natural", op de vleugels is hij slechts "competent".
Ja als AMR, maar hij speelt bij mij als FCR en soms FCL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
3 jaar geleden kocht ik een chinese AML waar ik wel wat in zich als spits. 2 jaar lang heb ik hem bekeken en hij was een goede spits het worden. Vorig jaar was hij reserve en deed het goed als invaller en dit seizoen zou hij mijn eerste keus zijn samen met Christophe.
En 2 dagen voor het einde van de transfer markt en die eikel van een voorzitter verkoopt hem aan Real Madrid voor 11mln en 20%.
Leuk geld maar geld heb ik al maar een 2e spits die goed genoeg is voor de basis heb ik niet.

Die DL die de voorzitter verkocht heeft ga ik intern opvangen maar nu mag ik flink geld neer gaan leggen om die spits te vervangen.

En er is geeneens de optie om iets tegen de voorzitter te zeggen over zijn handelen.

vorig jaar verpatste hij een super talent en toen was ik al niet happy maar nu verpatst hij in 1 zomer 2 basis spelers voor een schijntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Als ik het zo hoor, klopt jouw Roda game niet helemaal....

Je voorzitter die nog steeds verkoopt, vage limieten aan je salaris voor personeel terwijl je veel geld hebt.
Is niet echt leuk :(

Ik speel meestal in Engeland (heb je vast minder last van dit vage gedoe) en wil later met FC Groningen beginnen. Ik vrees het ergste, als ik jou zo hoor. Gaat de lol er wel vanaf.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
TH0R schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 19:44:
[...]

Als ik het zo hoor, klopt jouw Roda game niet helemaal....

Je voorzitter die nog steeds verkoopt, vage limieten aan je salaris voor personeel terwijl je veel geld hebt.
Is niet echt leuk :(

Ik speel meestal in Engeland (heb je vast minder last van dit vage gedoe) en wil later met FC Groningen beginnen. Ik vrees het ergste, als ik jou zo hoor. Gaat de lol er wel vanaf.
Ja engeland is eigenlijk ook het beste getweakt door SI.
Veel van de problemen die de nederlandse competitie heeft zoals belachelijk lage sponsor inkomste heeft de engelse competitie niet.

Net even gechecked en RKC en Heerenveen zijn wel in staat om meer dan 10.500 aan coaches enzo te betalen. Het ligt dus niet aan de competitie en ook niet aan sponser inkomsten aangezien ik betwijfel dat hun meer vangen. Tevens heeft RKC net als ik ook een lening dus dat is het ook niet.

Ik vind dat ik nogal weinig vang voor een uitverkocht stadion dus misschien is het daaraan gekoppeld maar dat betwijfel ik. heb echt alles gechecked nu maar kan niets vinden wat me qua staff salaris beperkt.

Hoop dat er in de volgende FM de optie zit om iets te zeggen tegen je Voorzitter als die domme dingen doet. In het echt worden voorzitters er ook uit gewerkt als ze slecht werk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Carp, gedegradeerd met Melilla :/
Ach ja, dan maar weer opnieuw mee gaan doen om promotie :)

Is hier iemand anders die in Spanje speelt trouwens?

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
De laatste tijd niet meer. CM03/04 o.i.d. heb ik Alaves en Mallorca geprobeerd.

Maar ik werd daar helemaal gek van die buitenlanders.
Je mocht er 3 opstellen, en ik had er 10 of zo. Zo vaag.

Zal nu wel beter getweaked zijn door SI.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Ben vorige week opnieuw begonnen en ben voor de verandering maar eens bij mijn favoriete club begonnen.

PSV Eindhoven 2007/2008

Doelstellingen van de club:
Serie C:
-Long Term - Challenge for the Eredivie title by the end of the two year plan
-Current
UEFA Championsleague - Reach the Group stage
Eredivisie - Challenge for the title
KNVB Cup - Reach the final
Johan Cruijff Schaal - Win the JC Schaal

Qua transfers heb ik weinig gedaan de 1e maanden. Heb eerst al mijn scouts op pad gestuurd en probeer vooral veel in Zuid-Amerika te scouten en daardoor duurde het behoorlijk lang voor de eerste rapporten terugkwamen. Ik heb in Juli/Augustus maar 1 speler en die kostte me nog geen miljoen:
Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08014/Witsel0708.jpg.xs.jpg
Een snelle balvaardige rechtermiddenvelder van Standard. Hij moet nog wel aan zijn voorzet werken.

Competitie / Bekers

De voorbereiding verliep nogal wisselvallig en ik heb de 1e weken ook flink lopen schuiven met spelers. Heb ook behoorlijk lopen experimenteren met verschillende tactieken omdat het niet echt lekker liep. Zo verloor ik kansloos van Ravenna en ging ik ook bijna onderuit bij Emmen. De wedstrijd om de JC-Schaal tegen Ajax viel ook middenin de voorbereiding, maar die wedstrijd werd gelukkig wel winnend afgesloten (2-0). Met de JC-Schaal op zak begon ik toch met iets meer vertrouwen aan de competitie.

Dat vertrouwen was overigens snel verdwenen. Ik begon de competitie met een krappe overwinning op Vitesse en daarna speelde ik thuis gelijk tegen Utrecht, een wedstrijd die ik eigenlijk dik had moeten verliezen. De uitwedstrijd tegen AZ ging met 1-0 verloren en na 3 wedstrijden stond ik dus op 4 punten. De loting voor de Champions League was ook niet echt positief (AC Milan, Werder Bremen en Dinamo Kiev). De 1e wedstrijd, Kiev thuis, werd wel moeizaam met 1-0 gewonnen. Twee weken later ging ik wel onderuit tegen Werder, maar die wedstrijd zorgde wel voor een ommekeer. Ik ben na die wedstrijd teruggegaan naar mijn 4-5-1 tactiek uit FM2007 en die blijkt met een aantal kleine aanpassingen goed te werken in FM2008. PSV ging zowaar beter spelen met als hoogtepunt een 4-0 overwinning in en tegen Milan. Ondanks die overwinning was het tot aan de laatste wedstrijd spannend of ik door zou gaan naar de volgende ronde. Werder moest in Eindhoven winnen om door te gaan, maar de Boeren hielden stand en wonnen zelfs.
Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08014/PouleC.jpg.xs.jpg
In de competitie liep het ook lekker. tot aan de winterstop werd er niet meer verloren, maar Twente zat me dicht op de hielen.

Vlak voor de winterstop heb ik Aissati voor ruim 20 miljoen verkocht aan Lyon en van dat geld heb ik twee spelers gehaald:
Afbeeldingslocatie: http://xs323.xs.to/xs323/08014/scouting.jpg.xs.jpg
Een centrale verdediger, Breno, voor dik 10 miljoen. Ik weet dat het een standaardtalent is, maar als 4 scouts hem allemaal aanbevelen als definite purchase dan haal ik hem gewoon.
Een linkermiddenvelder, Escudero, voor 3 miljoen. Ik wilde eerst Sergio Mota halen, maar die kostte twee keer zoveel en Escudero heeft betere stats.

Na de winterstop ging PSV gewoon door met winnen in de competitie. Heb een paar keer punten laten liggen, waardoor het nog even spannend werd in maart toen Twente weer op gelijke hoogte kwam, maar de mannen van Rutte kregen last van faalangst en Twente stortte compleet in elkaar. Uiteindelijk heb ik 3 wedstrijden voor het einde thuis tegen NAC de titel gepakt.

Dankzij de beschermde status, door de 1e plaats in de poule, werd ik in de 1e knock-out-ronde van de CL gekoppeld aan Valencia. Ik hoopte op een confrontatie met dikke Koeman, maar helaas. Dikke Koeman was al weg bij Valencia wegens tegenvallende resultaten. In Valencia bleef het 0-0, waardoor ik thuis moest winnen. Gelukkig was dat geen probleem, maar het was wel lang spannend.
Afbeeldingslocatie: http://xs323.xs.to/xs323/08014/PSV-VAL.jpg.xs.jpg

In de kwartfinale had ik een verschrikkelijke mazzel met de loting:
Afbeeldingslocatie: http://xs323.xs.to/xs323/08014/Qfinale.jpg.xs.jpg
Thuis won ik met 4-2, ik stond tot diep in blessuretijd met 4-1 voor en toen kreeg ik nog een doelpunt tegen, ik was daar niet echt blij mee. De return ging met 2-1 verloren. Sporting maakte de 2-1 in de 88e minuut, waarna het nog heel even spannend werd.

Halve Finale:
Thuis 0-0 en dat was ook het doel, zorgen dat Real niet scoort en hopen op een kansje, die kansen kreeg ik overigens niet.
Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08014/realpsv.jpg.xs.jpg
Na die 1-0 van Real dacht ik dat het gebeurd was, maar gelukkig maakte Farfan gelijk en met Gomes in de goal kan er weinig gebeuren.

Eind april heb ik nog wel even de bekerfinale gewonnen van Stormvogels Telstar. Ik had mijn spelers instructie's gegeven om zo laat mogelijk te scoren zodat er geen tijd meer over is voor een slotoffensief van Telstar. Het plan werd perfect uitgevoerd en Da Costa scoorde de beslissende treffer in de 3e minuut van de blessuretijd.
Afbeeldingslocatie: http://xs323.xs.to/xs323/08014/Beker0708.jpg.xs.jpg

Ik hoefde niet te spelen in de play-offs en het was dus een kwestie van fit blijven voor de CL-finale in mei. Ik heb dan ook even misbruik gemaakt van de morale-bug door wat oefenwedstrijden in te plannen tegen amateurclubs en niet geheel zonder resultaat Het moraal was Superb en dan kan je bijna niet meer verliezen. Wel jammer dat dat nog steeds werkt.
Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08014/barca.jpg.xs.jpg
Was overigens een mooie en erg spannende wedstrijd, normaal wissel ik altijd rond de 60e minuut, maar heb alles maar 90 minuten laten staan, never change a winning team.

Wat statistieken
Eindstand Eredivisie:
Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08014/Eredivie0708.jpg.xs.jpg
Twente haalde maar 2 punten uit de laatste 5 wedstrijden, waardoor Ajax ze nog kon inhalen. In de finale van de play-offs maakte Ajax gehakt van Feyenoord (3-0 en 4-0). Roda ontliep op de laatste speeldag de nacompetitie. ADO, Volendam en RKC promoveren.

De andere kampioenen: Chelsea, Bordeaux, Werder Bremen (Bayern weer 4e :D), Inter en Real Madrid.

Selectie
De meeste namen zijn wel bekend.
Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08014/PSV0708.jpg.xs.jpg
Da Costa speelt ook erg sterk en hij pakt ook regelmatig een doelpunt mee bij corners. Fagner heeft op rechtsback de voorkeur boven Kromkamp. Kromkamp heeft vooral aan het begin van het seizoen lopen blunderen.

Confidence:
Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08014/Confidence.jpg.xs.jpg

Topscorer:
Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08014/Koev.jpg.xs.jpg
Geweldig in de Champion's League. Nationaal wat minder.

Doelstelling voor 2008/2009:
Mijn naam word genoemd bij diverse andere clubs (o.a. Bayern en Manchester United). Hoe snel kan het gaan :D, maar ik ben nog niet weg bij PSV. Ik wil me op een aantal positie's versterken en een aantal spelers mag weg (o.a. Danko Dramazovic, Kenneth "heen en weer" Perez, van der Leegte en de Jong).
Erik Edman komt transfervrij van Rennes en Lulinha heb ik op aanraden van Piet voor 4 miljoen overgenomen van Corinthians. Ben alleen nog op zoek naar een goede spits (Guilherme als ik hem kan betalen) en ik wil graag Stijn Schaars halen als vervanger van Mendez.

Edit: Heb nog nooit zo snel een stadion-expansion gekregen en gelijk een flinke ook 8) 8)
Afbeeldingslocatie: http://xs323.xs.to/xs323/08014/stadion.jpg.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Bayern is mijn mijn save net niet gedegradeerd naar de 3e Bundesliga, Schalke ook net veilig (1 en 2 punten boven de streep). Middlesbrough heeft degradatie naar League Two net weten te ontlopen. :X
En ik zit nog maar in 2014.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik wordt echt gek van het feit dat zodra ik een speler op mijn shortlist zet en interesse toon, dat ineens alle andere topclubs uit Engeland ook interesse hebben, dus ik wel hoog moet gaan bieden op de speler omdat hij anders naar een rivaal verhuist.. Echt super irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Daar heb ik ook last van. Ik zag Daley Blind nadat hij drie maanden transfervrij was, dus ik bied op hem, hupsakee gelijk Fortuna en Emmen ook, die daarvoor niets deden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Hoe kan ik trouwens mijn resolutie binnen FM veranderen? Ik zit op mijn bureaublad met 1100 nogwat keer 800 nogwat terwijl FM blijkbaar draait op 1024x768. Wanneer mogelijk pas ik graag FM's resolutie aan, maar wie weet hoe dit moet?

Alvast dank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
King Nothing schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 17:26:
Bayern is mijn mijn save net niet gedegradeerd naar de 3e Bundesliga, Schalke ook net veilig (1 en 2 punten boven de streep). Middlesbrough heeft degradatie naar League Two net weten te ontlopen. :X
En ik zit nog maar in 2014.
Hoe heeft bayern het verknald? Top spelers gratis weg doordat ze contracten niet verlengd kregen?

In mijn game merkte ik in bijna elk laand een redelijke verschuiving qua top en ook europees gezien zo rond 2014.
Meestal top clubs die erg veel ster spelers hebben en opeens aflopende contracten bij een groot deel van die ster spelers niet verlengd krijgen en daardoor plots erg veel top spelers weg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nilsinho schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:16:
Hoe kan ik trouwens mijn resolutie binnen FM veranderen? Ik zit op mijn bureaublad met 1100 nogwat keer 800 nogwat terwijl FM blijkbaar draait op 1024x768. Wanneer mogelijk pas ik graag FM's resolutie aan, maar wie weet hoe dit moet?

Windowed mode en dan full screen? Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Ik zal kijken of dat werkt, thnx papalazarou :D

edit: Systeem laat het niet toe :?

[ Voor 28% gewijzigd door Nilsinho op 03-01-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:53

odan

The dark side is within all!

Nilsinho schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:54:
Ik zal kijken of dat werkt, thnx papalazarou :D

edit: Systeem laat het niet toe :?
klopt maar als je nu de eigenschappen van je snelkoppeling opent en dan -windowed -small_screen erachter zet werkt het wel

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Uitvoeren - gemaximaliseerd?

Kan jou optie nergens vinden :|

edit:
Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08014/delete.gif.xs.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Nilsinho op 03-01-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Nilsinho schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:16:

Als je in full-screen speelt moet je dit invoeren:

code:
1
"C:\Program Files\Sports Interactive\Football Manager 2008\fm.exe" --fullscreen_width=1100 --fullscreen_height=800

Als je windowed speelt/wilt spelen:

code:
1
"C:\Program Files\Sports Interactive\Football Manager 2008\fm.exe" -small_screen -windowed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Thanks, kan nu probleemloos alttabben zonder dat me beeldscherm gaat flippen :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Deadsy schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:49:
[...]

Hoe heeft bayern het verknald? Top spelers gratis weg doordat ze contracten niet verlengd kregen?

In mijn game merkte ik in bijna elk laand een redelijke verschuiving qua top en ook europees gezien zo rond 2014.
Meestal top clubs die erg veel ster spelers hebben en opeens aflopende contracten bij een groot deel van die ster spelers niet verlengd krijgen en daardoor plots erg veel top spelers weg gaan.
Geen idee, ik zal eens kijken. Bij een kennis van me speelt Bayern in de Regional Liga, maar daar begon het afglijden nadat Beckenbauer was vertrokken, bij mij is'ie er nog.
En verder valt het wel mee qua topclubs. Moet wel zeggen dat er in NL vreemde kampioenen zijn maar verder valt het wel mee.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
PirE schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:39:
Ben vorige week opnieuw begonnen en ben voor de verandering maar eens bij mijn favoriete club begonnen.

PSV Eindhoven 2007/2008

[knip] Ontzettend goede job gedaan bij PSV[/knip]
Mooi om te zien dat FC Groningen net zoals in het echt, via de playoffs de uefa-cup in gaat. Terwijl ze niet eens zo hoog staan :)
En lullig voor Twente. Zo lang kampioenskandidaat, en nu moet ze de eurovase/intertoto in :P

Klopt het, dat Stormvogels/Telstar nu uefa-cup speelt in jouw game? Beetje jammer van het coëfficient van Nederland dan. :(

Linkje voor andere parameters die je aan FM mee kunt geven: Hier

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

weet iemand nog een goede ass. manager? Die ik nu heb bij PSG is een beetje een lamme tak, die zegt nooit wat bij teamtalks :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
TH0R schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 23:54:
[...]

Mooi om te zien dat FC Groningen net zoals in het echt, via de playoffs de uefa-cup in gaat. Terwijl ze niet eens zo hoog staan :)
En lullig voor Twente. Zo lang kampioenskandidaat, en nu moet ze de eurovase/intertoto in :P

Klopt het, dat Stormvogels/Telstar nu uefa-cup speelt in jouw game? Beetje jammer van het coëfficient van Nederland dan. :(
Klopt, Telstar speelt Uefa Cup. Ze hadden verschrikkelijke mazzel met de loting, halve finale tegen RKC terwijl ik tegen Ajax moest en in de kwartinale moest ik tegen AZ en Ajax tegen Utrecht. Feyenoord lag er al een ronde eerder uit (verloren van Ajax). De moeilijkste tegenstander van Telstar was de Graafschap in de 3e ronde ofzo.

Coëfficient van Nederland kan wel een stootje hebben met de punten van PSV. De andere clubs hebben niet eens de groepsfase van de UEFA cup gehaald. Ajax haalde nipt de CL, maar ze werden 3e in de poule en ze verloren gelijk in de 1e knock-out van de Uefa Cup. Nederland staat nu 7e (2-4-1-plaatsen) met ongeveer 9 punten voor op Rusland (nr. 9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel in FM 2007 met Bayern zit in 2015 en het is nog steeds een topclub :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 09:55:
Speel in FM 2007 met Bayern zit in 2015 en het is nog steeds een topclub :+
Dat is omdat jij hun leid :P
In FM vallen topc lubs vaak van hun troon doordat in 1 a 2 jaar erg veels ter spelers gratis vertrekken en ze dan (omdat ze gratis weg gingen) niet het geld hebben om gelijkwaardige vervangers te hallen en dan niet meer zo goed zijn als team. Het lijkt wel alsof de AI vaak te laat contract verlengingen aanbied.

Tevens zie ik het regelematig dat top spelers bij hun club blijven tot ze retiren. En dat op het moment dat de speler qua stats flink in elkaar zakt (34 ofzo) ze geen vervanger hebben alsof ze verrast waren dat de top spits zijn stats met 33/34 opeens flink achteruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

Bij mij (2009-2010) staat feyenoord op het punt te degraderen, ze staan 17e met slechts 8 wedstrijden te spelen. PSV doet het ook al niet te best met de 11e plek en Ajax staat ook slechts 5e. AZ is eerste en Heerenveen tweede :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Zo'n rare deal heb ik gemaakt net, moet je horen:

Ik ben Newcastle en Tottenham bood mij 12 miljoen + Malbranque + Jenas + Dawson + Keane voor Owen. Ik heb maar geaccepteerd. Goede beslissing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

bear87 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:59:

Ik ben Newcastle en Tottenham bood mij 12 miljoen + Malbranque + Jenas + Dawson + Keane voor Owen. Ik heb maar geaccepteerd. Goede beslissing?
Ligt eraan hoe goed die spelers nog zijn (je zit nog in het eerste jaar neem ik aan?)
Klikt als een lekkere deal in ieder geval

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 04-01-2008 13:02 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ja ik was koud 2 weken begonnen in het 1e jaar. Owen is natuurlijk wel je beste speler wellicht maar ik had sowieso nog een verdediger + middenvelder nodig en Keane kan de plek van Owen innemen. Als is Owen wel een mooie grote naam voor me club :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
In mijn fm2007-game zijn PSV, Ajax en Feyenoord meestal in de top 5 te vinden. Maar ADO Den Haag is in 2009, 2010 en 2012 kampioen geworden :S

In Engeland zijn Aston Villa en Newcastle gedegradeert in 2012 en 2011, maar daarna meteen weer omhoog gegaan naar de EPL.

Verder is er in het buitenland niet iets veranderd qua deelnemers aan de europacups, maar die competities draai ik ook niet.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Nilsinho schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:27:
Bij mij (2009-2010) staat feyenoord op het punt te degraderen, ze staan 17e met slechts 8 wedstrijden te spelen. PSV doet het ook al niet te best met de 11e plek en Ajax staat ook slechts 5e. AZ is eerste en Heerenveen tweede :|
lache bij mij was rond die tijd AZ kansloos gedegradeert naar de jupiler league.

@Thor
dat is meestal omdat het de clubs in engeland lukt om hun spelers te behouden en omdat als ze het goed doen in de championship the toeschouwers toch blijven komen dus als je een redelijk groot stadion hebt dan krijg je toch nog aardig wat geld in het laatje. Als het je in het eerste jaar niet lukt terug te promoveren dna ben je meestal pas echt genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

bear87 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:59:

Zoiets heb ik ook een keer gezien bij een speler waar ik interesse in had.. Bood Liverpool ineens Crouch, Lucas en die ene links- of rechtsback die spanjaard geloof ik.. weet ff niet hoe hij heet, maar ook nog eens 15M voor die speler, totale waarde was echt meer dan €60M, maar gelukkig accepteerden ze niet en werd mijn bod wel geaccepteerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap dit ff niet:

Geen penalty gekregen
The general consensus is that your side should have had a penalty today.
Ik reageer dat de scheids ernaast zat.
Krijg ik een 'further warning by FA'. en "although replays have since shown the officials made the right decision".

Het is pas m'n eerste waarschuwing (heb wel al eerder geklaagd alleen bleven ze toen stil). Iedereen vond daarnet nog dat het duidelijk een penalty was. Een klik verder en het is opeens geen penalty...

En uiteraard moest het een penalty zijn! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:18:
Ik snap dit ff niet:

Geen penalty gekregen
The general consensus is that your side should have had a penalty today.
Ik reageer dat de scheids ernaast zat.
Krijg ik een 'further warning by FA'. en "although replays have since shown the officials made the right decision".

Het is pas m'n eerste waarschuwing (heb wel al eerder geklaagd alleen bleven ze toen stil). Iedereen vond daarnet nog dat het duidelijk een penalty was. Een klik verder en het is opeens geen penalty...

En uiteraard moest het een penalty zijn! O-)
Altijd zeggen dat de scheids correct was, dan krijg je minder van dat soort dingen in jouw nadeel, en beslissingen gaan meer in jouw voordeel uitvallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraelyn
  • Laatst online: 12-08-2024
Da's ook niet waar.. Dit is een bug in het spel volgens mij. Heb er wel eens iets over gelezen. Altijd zeggen dat de scheids gelijk heeft is soms nadelig voor je eigen spelers. Dan hebben ze een opmerking dat ze vinden dat hun manager meer voor hun moet opkomen. Je kunt beter niks zeggen.. geen voordeel/geen nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu

amahusu

taking over the world!

na twee seizoenen bij PSG eindelijk m'n doelstelling behaald, weer terug aan de top in ligue 1! Voor het eerst sinds 1994 mag PSG zich weer landskampioen noemen :)

hier wat screens aan het einde van het seizoen:

Afbeeldingslocatie: http://www.geniux.nl/pics/psg_stand.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.geniux.nl/pics/psg_opstelling.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.geniux.nl/pics/psg_stats.jpg

1e seizoen werd ik tweede, met een nagenoeg ongewijzigd elftal. 2e seizoen meteen maar ff wat geld uitgegeven aan Alves (7,5mil), Banega (4mil), Alex (2,4mil) en Aaritalo (500k). Fernandes transfervrij gehaald, die jongen is nu 8mil waard.

De opstelling die ik gebruik werkt heerlijk. Het is een bijgeschaafde versie van een oude opstelling die ik altijd in cm01/02 gebruikte :P, na het eerste seizoen wat geexperimenteerd te hebben heb ik er het 2e seizoen elke wedstrijd mee gespeeld. Resultaat: beste doelsaldo en met afstand 1e geworden :)

In de CL helaas maar tot kwart-finale gekomen (uitgeschakeld door Ol. Marseille notabenen :/). Doelstelling voor volgend seizoen: een europese beker!

Weet iemand trouwens nog een goede ass. manager? Die ik nu heb heeft nooit wat te zeggen bij teamtalks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PSG, mooie club. Hoort aan de top in Frankrijk. Ze zijn nu mijn parent club in mijn Villemomble game.

Na 16 van de 38 wedstrijden gaat het verbazingwekkend goed. In het begin wilde een en ander niet vlotten maar na het veranderen van tactiek (eerst 4-4-2) gaat het veel beter. We staan verassend 2e in de National, al is het verschil tussen de nr 1 (27 punten) en de nr 13 (20 punten) niet groot. Een aantal clubs moet ook nog inhalen.

Mijn nieuwe tactiek heb ik van het Sortitoutsi forum: 4-3-1-2.
4 verdedigers op lijn; 3 centrale middenvelders met b-arrows (li en re diagonaal naar de zijlijn); 1 aanvallende middenvelder en 2 spitsen.

Wegens blessures een spits vervangen door een snelle AM R met een diagonale farrow naar de spitspositie. Die gast scoorde meteen 2 keer. De verdediging van de tegenstander is elke keer verrast dat de AM R naar binnen trekt. Zo ook met een AM L gespeeld, die scoorde ook meteen!

Met AM R en AM L ging het minder, er ontbreekt dan toch iemand constant centraal voorin die balletjes kan doortikken. M'n AM C kan dat niet alleen aan, blijkbaar.

Ik ben benieuwd hoe het seizoen afloopt. Degradatiekandidaat 1 zijn we iig niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsinho

Nilsinho

@Amahusa: Op het ogenblik zit ik met Gian Nicola Bisciotti: Trainend super, mentaal wat minder. Geeft altijd wel aan wat ik aan het team wil zeggen, al moet ik het soms erger maken (Teleurstellend in woedend veranderen, stom team :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 09:36

nXXt

Carpe omnia

Tip voor een assistant-manager die ik per toeval vond en wist te strikken. Je moet wel een vrij grote club zijn om hem te strikken, denk ik. Hij was niet geïnteresseerd in coach-rollen bij Ajax, maar wel in een rol als ass. man. Daarnaast heb je waarschijnlijk maximaal zo'n twee à drie seizoenen profijt van hem, omdat hij al aardig op leeftijd is.

spoiler:
Italo Gialbati (Coach bij Real Madrid)

Nu hij vertrokken is (en ik in mijn tweede seizoen Ajax de CL gepakt heb door een geweldig fortuinlijke loting) heb ik een vervanger gevonden in de ass. man. van Oranje.

spoiler:
van 't Schip dus

[ Voor 7% gewijzigd door nXXt op 04-01-2008 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Som kan je je gigantisch ergeren maar soms:
tik... MC(L) naar de MC(C)
tik... terug naar de MC(L)
tik... terug naar de MC(C)
"twijfel twijfel", denk je, maar dan:

tik naar de opkomende DR
tik naar de AM R
tik terug naar de MC(R)
tik naar de DR
voorzet naar SC, kopbal naar kruising eerste paal
goal

mooi toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
Angeloonie schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 18:20:
[...]

Altijd zeggen dat de scheids correct was, dan krijg je minder van dat soort dingen in jouw nadeel, en beslissingen gaan meer in jouw voordeel uitvallen :P
Ik zeg standaard dat ik het niet gezien heb. Krijg je ook geen gezeik. Bij buitenspel reageer ik wel altijd omdat je dat kan terugzien en dan geef ik gewoon mijn eigen mening (nadat ik de beelden heb bekeken).

Ik ben maar weer eens een nieuwe carriere gestart, ik heb tot augustus 2008 gespeeld met PSV maar ik won alles met ruime cijfers en er was ook geen uitdaging meer daar. Mijn nieuwed club/save (career-game):

Hampton & Richmond (The Beavers voor intimi)
(klein clubje uit een voorstad van London)

Clubinfo:
Afbeeldingslocatie: http://xs323.xs.to/xs323/08015/hampinfo.jpg.xs.jpg
De club heeft 26k in kas en ze hebben best mooie shirts :).
Selectie:
Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08015/hampteam.jpg.xs.jpg
Ik speel altijd 4-5-1 en ik heb dus spitsen teveel. Ik heb gelukkig een scout en die stuur ik gelijk op pad, heb ook om een parent club gevraagd. Ik ga ook rondkijken bij de andere teams uit London voor huurlingen.
Doelstelling:
Afbeeldingslocatie: http://xs123.xs.to/xs123/08015/hamptargets.jpg.xs.jpg
1e eis was avoid relegation, maar ik heb aangegeven dat we voor een midtable finish gaan.

Ben nu 1 week in het spel, heb wat spelers op trail gehaald om te kijken of er wat tussen zit. Heb daarnaast de trainingsschema's ingesteld (had nog geen part-time schema's per positie). Morgen kunnen we dus eindelijk gaan beginnen met de voorbereiding.

Ik probeer zoveel mogelijk volgens de LLM-rules te spelen. Ik vertrouw dan ook volledig op mijn scouts en mijn eigen inzicht.

[ Voor 59% gewijzigd door PirE op 05-01-2008 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TH0R
Hmm, gelijk al adequate training facilities. Netjes :) Alleen de jeugdfaciliteiten zijn wel wat laag.

Trotse vader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
TH0R schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:21:
Hmm, gelijk al adequate training facilities. Netjes :) Alleen de jeugdfaciliteiten zijn wel wat laag.
Jeugd kijk ik nooit naar als ik heel laag begin. De kans dat je een bovengemiddelde speler krijgt met een kleine club is zo klein dat is mij de moeite niet waard. Het upgraden van youth facilities doe ik ook altijd op het laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
PirE schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:32:
[...]

Jeugd kijk ik nooit naar als ik heel laag begin. De kans dat je een bovengemiddelde speler krijgt met een kleine club is zo klein dat is mij de moeite niet waard. Het upgraden van youth facilities doe ik ook altijd op het laatst.
Jeugd&huren vooral was mijn tactiek bij kleine clubs vooral omdat nooit iemand wilde komen en ik veel geld in mijn jeugd had gestoken kwamen er redelijke spelers uit(maar geen dikke cash cow).

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

PirE schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 01:01:
[...]
Ik heb gelukkig een scout en die stuur ik gelijk op pad, heb ook om een parent club gevraagd.
Dat en:
Ik probeer zoveel mogelijk volgens de LLM-rules te spelen. Ik vertrouw dan ook volledig op mijn scouts en mijn eigen inzicht.
hoort niet bij elkaar. Parent/feederclubs zijn in Engeland verboden. Engelse clubs mogen wel een feederclub buiten Engeland hebben, maar daar zitten ook weer regels aan. 't Schijnt alleen verrekte lastig in FM te programmeren te zijn.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mijn eerste post, een soort mini dagboek meteen maar :P

Ben opnieuw begonnen met Heerenveen , na een lang en intensief gesprek met A. Alves heb ik besloten dat we een nieuwe frisse start gaan maken met hem. Hij is dus vanaf het begin van mijn aanstellen speelgerechtigd.

aankopen:
angulo, Marvin 700k
jaoa Carlos 190k
torje gabriel 350k
Yegor Filipenko 400k
matias Carhais 210k
mika Aaritalo 200k

verkocht:
rob van dijk : vrije transfer
sureljami : 375k
jakob poulsen : 625k
jeroen drost: uitleenbeurt

heb een 442 Humdinger tactiek en de trainings lijst van Tug

eerste wedstrijden:

heerenveen - heerenveen B : 3:0
heerenveen - Cambuur L. : 5-0
heerenveen - Ulm : 5-0

Een veelbelovende start van een mooi seizoen met Heerenveen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PirE
King Nothing schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 12:13:
[...]

Dat en:

[...]

hoort niet bij elkaar. Parent/feederclubs zijn in Engeland verboden. Engelse clubs mogen wel een feederclub buiten Engeland hebben, maar daar zitten ook weer regels aan. 't Schijnt alleen verrekte lastig in FM te programmeren te zijn.
Dat laatste wist ik niet, maar ik hou me dan ook niet helemaal aan de LLM-rules ;). Heb overigens wel een parent club gevonden. Ik kon kiezen uit West Ham, Fulham en Arsenal. Ben voor West Ham gegaan en heb gelijk al een speler gekregen *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Engelse (Britse zelfs) clubs mogen alleen een parent club zijn voor clubs buiten Groot-Brittannië. Zijn trouwens nog meer landen waar die regels gelden, even geen idee zo waar, maar ik dacht dat iig Duitsland erbij zat.

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

^^ Of dat klopt niet, of dat klopt niet in FM08.

Ik heb met Münster namelijk Borussia Dortmund als parent-club. Het is wel zo dat ik nog geen enkele keer een Duitse club als feeder aangeboden heb gekregen. Heb er nu drie, uit Nederland (Lisse), België en Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Nothing
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Zei ik al eerder, denk zelf dat al die regels verrekte lastig in FM te programmeren zijn. Want in het ene land mag het wel, in een ander land helemala niet en in een 3e land mag hel deels...

Die Engelse regels kloppen wel, heb al van heul veul Engelsen gehoord hoe dat nou precies zit (kijk maar op SI:LLM forum, staan een heleboel topics danwel reacties op parent/feeder clubs).

[ Voor 33% gewijzigd door King Nothing op 05-01-2008 16:04 ]

Beste vrind wette dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze kunnen toch ook programmeren dat alleen Italië co-ownership heeft? Dat ooit de Schotse competitie op de schop ging in een eerdere versie van FM/CM is ze ook gelukt.

Lijkt me dan niet zo'n groot probleem om feeder/parent-club regels goed te programmeren. Een 1 is ja, een 0 is nee. Klaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottooo

Ottooo

Vuurvlieg

Ja, hetzelfde verhaal is dat ze het te moeilijk vinden om de leeftijdsgrenzen voor Jong ... elftallen in Nederland door te voeren, ivm met het feit dat er een beperkt aantal spelers die ouder zijn dan die leeftijdsgrens mogen meespelen.

En dan speel je in de Italiaanse competitie, waarbij er bij het jeugdelftal een beperkt aantal speler mee mogen doen die ouder zijn dan de gestelde leeftijdslimiet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ik denk niet dat het iets te maken heeft met dat het moelijk is te programeren maar dat ze er geen tijd aan willen spenderen.

Zoals Papalazarou zegt lukt het hun wel om Co ownership goed te programeren en diverse andere dingen.
Maar sommige dingen zoals de regels qua feeder clubs lukt hun niet terwijl deze denk ik net zo ''moeilijk'' zijn te programeren zoals de Co ownerships regels in Italie.

Een ander ding is dat het hun wel lukt om sponsorbedragen goed te implementeren in Engeland maar het lukt hun nu al sinds 3 jaar niet om deze ook goed in nederland te implementeren terwijl dit denk ik zelfs nog makkelijker is te programeren.

Bij Fm2006 waren er mensen met klachten over de te lage sponsor bedragen (lager dan de realiteit) bij nederlandse clubs en met klachten over dat nieuwe contracten altijd bizaar laag waren, maakte niets uit hoe goed de club het deed en hoeveel wereld status de club had. Maar SI deed niets en in FM2007 zaten dezelfde fouten er weer in. Weer hadden de mensen dezelfde klachten maar in 2008 zaten er weer dezelfde fouten in.

Dit geeft me soms het idee dat SI 80% van hun energie richt op het goed implementeren van de dingen in engeland en de restelijke 20% op de Spaanse en Italiaanse competitie (de 3 grote competities) en dat de rest van de competities word dan grotendeels vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In plaats van energie in matige competities als India, Indonesië etc te steken kunnen ze beter dit soort dingen aanpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net fm 2008 gekocht en ben nu een paar daagjes bezig met ajax en alles gaat goed maar ik heb een probleempje. het seizoen is voorbij en de transferperiode is in volle gang alleen krijg ik geen transfer geld van ajax. het is inmiddels al 18 juni en de spelers waar ik een oogje op had worden allemaal weg geplukt. kan het zijn dat ik voor 2 jaar transfergeld heb gekregen :S ik kan mij dat in de vorige fm versies niet herinneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:26:
ik heb net fm 2008 gekocht en ben nu een paar daagjes bezig met ajax en alles gaat goed maar ik heb een probleempje. het seizoen is voorbij en de transferperiode is in volle gang alleen krijg ik geen transfer geld van ajax. het is inmiddels al 18 juni en de spelers waar ik een oogje op had worden allemaal weg geplukt. kan het zijn dat ik voor 2 jaar transfergeld heb gekregen :S ik kan mij dat in de vorige fm versies niet herinneren...
hoe heb je in het eerste jaar gepresteerd?
En vraag het bestuur eens om transfer geld.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste