Ben vorige week opnieuw begonnen en ben voor de verandering maar eens bij mijn favoriete club begonnen.
PSV Eindhoven 2007/2008
Doelstellingen van de club:
Serie C:
-Long Term - Challenge for the Eredivie title by the end of the two year plan
-Current
UEFA Championsleague - Reach the Group stage
Eredivisie - Challenge for the title
KNVB Cup - Reach the final
Johan Cruijff Schaal - Win the JC Schaal
Qua transfers heb ik weinig gedaan de 1e maanden. Heb eerst al mijn scouts op pad gestuurd en probeer vooral veel in Zuid-Amerika te scouten en daardoor duurde het behoorlijk lang voor de eerste rapporten terugkwamen. Ik heb in Juli/Augustus maar 1 speler en die kostte me nog geen miljoen:

Een snelle balvaardige rechtermiddenvelder van Standard. Hij moet nog wel aan zijn voorzet werken.
Competitie / Bekers
De voorbereiding verliep nogal wisselvallig en ik heb de 1e weken ook flink lopen schuiven met spelers. Heb ook behoorlijk lopen experimenteren met verschillende tactieken omdat het niet echt lekker liep. Zo verloor ik kansloos van Ravenna en ging ik ook bijna onderuit bij Emmen. De wedstrijd om de JC-Schaal tegen Ajax viel ook middenin de voorbereiding, maar die wedstrijd werd gelukkig wel winnend afgesloten (2-0). Met de JC-Schaal op zak begon ik toch met iets meer vertrouwen aan de competitie.
Dat vertrouwen was overigens snel verdwenen. Ik begon de competitie met een krappe overwinning op Vitesse en daarna speelde ik thuis gelijk tegen Utrecht, een wedstrijd die ik eigenlijk dik had moeten verliezen. De uitwedstrijd tegen AZ ging met 1-0 verloren en na 3 wedstrijden stond ik dus op 4 punten. De loting voor de Champions League was ook niet echt positief (AC Milan, Werder Bremen en Dinamo Kiev). De 1e wedstrijd, Kiev thuis, werd wel moeizaam met 1-0 gewonnen. Twee weken later ging ik wel onderuit tegen Werder, maar die wedstrijd zorgde wel voor een ommekeer. Ik ben na die wedstrijd teruggegaan naar mijn 4-5-1 tactiek uit FM2007 en die blijkt met een aantal kleine aanpassingen goed te werken in FM2008. PSV ging zowaar beter spelen met als hoogtepunt een 4-0 overwinning in en tegen Milan. Ondanks die overwinning was het tot aan de laatste wedstrijd spannend of ik door zou gaan naar de volgende ronde. Werder moest in Eindhoven winnen om door te gaan, maar de Boeren hielden stand en wonnen zelfs.

In de competitie liep het ook lekker. tot aan de winterstop werd er niet meer verloren, maar Twente zat me dicht op de hielen.
Vlak voor de winterstop heb ik Aissati voor ruim 20 miljoen verkocht aan Lyon en van dat geld heb ik twee spelers gehaald:

Een centrale verdediger, Breno, voor dik 10 miljoen. Ik weet dat het een standaardtalent is, maar als 4 scouts hem allemaal aanbevelen als definite purchase dan haal ik hem gewoon.
Een linkermiddenvelder, Escudero, voor 3 miljoen. Ik wilde eerst Sergio Mota halen, maar die kostte twee keer zoveel en Escudero heeft betere stats.
Na de winterstop ging PSV gewoon door met winnen in de competitie. Heb een paar keer punten laten liggen, waardoor het nog even spannend werd in maart toen Twente weer op gelijke hoogte kwam, maar de mannen van Rutte kregen last van faalangst en Twente stortte compleet in elkaar. Uiteindelijk heb ik 3 wedstrijden voor het einde thuis tegen NAC de titel gepakt.
Dankzij de beschermde status, door de 1e plaats in de poule, werd ik in de 1e knock-out-ronde van de CL gekoppeld aan Valencia. Ik hoopte op een confrontatie met dikke Koeman, maar helaas. Dikke Koeman was al weg bij Valencia wegens tegenvallende resultaten. In Valencia bleef het 0-0, waardoor ik thuis moest winnen. Gelukkig was dat geen probleem, maar het was wel lang spannend.
In de kwartfinale had ik een verschrikkelijke mazzel met de loting:

Thuis won ik met 4-2, ik stond tot diep in blessuretijd met 4-1 voor en toen kreeg ik nog een doelpunt tegen, ik was daar niet echt blij mee. De return ging met 2-1 verloren. Sporting maakte de 2-1 in de 88e minuut, waarna het nog heel even spannend werd.
Halve Finale:
Thuis 0-0 en dat was ook het doel, zorgen dat Real niet scoort en hopen op een kansje, die kansen kreeg ik overigens niet.

Na die 1-0 van Real dacht ik dat het gebeurd was, maar gelukkig maakte Farfan gelijk en met Gomes in de goal kan er weinig gebeuren.
Eind april heb ik nog wel even de bekerfinale gewonnen van Stormvogels Telstar. Ik had mijn spelers instructie's gegeven om zo laat mogelijk te scoren zodat er geen tijd meer over is voor een slotoffensief van Telstar. Het plan werd perfect uitgevoerd en Da Costa scoorde de beslissende treffer in de 3e minuut van de blessuretijd.
Ik hoefde niet te spelen in de play-offs en het was dus een kwestie van fit blijven voor de CL-finale in mei. Ik heb dan ook even misbruik gemaakt van de morale-bug door wat oefenwedstrijden in te plannen tegen amateurclubs en niet geheel zonder resultaat Het moraal was Superb en dan kan je bijna niet meer verliezen. Wel jammer dat dat nog steeds werkt.

Was overigens een mooie en erg spannende wedstrijd, normaal wissel ik altijd rond de 60e minuut, maar heb alles maar 90 minuten laten staan, never change a winning team.
Wat statistieken
Eindstand Eredivisie:

Twente haalde maar 2 punten uit de laatste 5 wedstrijden, waardoor Ajax ze nog kon inhalen. In de finale van de play-offs maakte Ajax gehakt van Feyenoord (3-0 en 4-0). Roda ontliep op de laatste speeldag de nacompetitie. ADO, Volendam en RKC promoveren.
De andere kampioenen: Chelsea, Bordeaux, Werder Bremen (Bayern weer 4e

), Inter en Real Madrid.
Selectie
De meeste namen zijn wel bekend.

Da Costa speelt ook erg sterk en hij pakt ook regelmatig een doelpunt mee bij corners. Fagner heeft op rechtsback de voorkeur boven Kromkamp. Kromkamp heeft vooral aan het begin van het seizoen lopen blunderen.
Confidence:
Topscorer:

Geweldig in de Champion's League. Nationaal wat minder.
Doelstelling voor 2008/2009:
Mijn naam word genoemd bij diverse andere clubs (o.a. Bayern en Manchester United). Hoe snel kan het gaan

, maar ik ben nog niet weg bij PSV. Ik wil me op een aantal positie's versterken en een aantal spelers mag weg (o.a. Danko Dramazovic, Kenneth "heen en weer" Perez, van der Leegte en de Jong).
Erik Edman komt transfervrij van Rennes en Lulinha heb ik op aanraden van Piet voor 4 miljoen overgenomen van Corinthians. Ben alleen nog op zoek naar een goede spits (Guilherme als ik hem kan betalen) en ik wil graag Stijn Schaars halen als vervanger van Mendez.
Edit: Heb nog nooit zo snel een stadion-expansion gekregen en gelijk een flinke ook