Ik was gisteren al een beetje begonnen met een verhaaltje maar toen knalde hier een stop door en moest ik een paar wedstrijden opnieuw spelen
Anyway, ik zit dus in Spanje bij UD Melilla in de 2nd Division B4, het laagste niveau. Ben daar een eindje voor het einde van het vorige seizoen begonnen. Ongeslagen in die 12 wedstrijden en die lijn trok ik door naar dit seizoen. Pas op 22 oktober verloor ik voor het eerst, de 22 wedstrijden op rij ongeslagen is een nieuw D2B4 record

Daarna ging het wat meer wisselvallig met de resultaten, met als dieptepunt twee 0-4 nederlagen achter elkaar.
Gelukkig herstelde het team uitstekend van die wedstrijden en werden de volgende 6 wedstrijden gewonnen met 23 goals voor en 3 tegen. Tegen het einde van de competitie kwam de klad er weer wat in en kwam het team op de 5e plaats (Jaen) erg dicht bij. Zij verloren een wedstrijd een dag voordat wij moesten spelen en wij pakten wel de 3 punten. Daarmee werd het gat 7 punten met nog 3 wedstrijden te gaan. Aangezien het onderling resultaat belangrijker is dan het doelsaldo en wij Jaen al met 6-2 en 1-0 hadden verslagen zag ik weinig problemen meer om de play-offs te halen. Een week later verloor Jaen opnieuw en met de overwinning die wij binnensleepten was kwalificatie voor de play-offs gehaald.
Eindstand 2e Divisie B4
De play-offs bestaan uit een halve finale en een finale. De top 4 van elke 2e Divisie B klasse kwalificeert zich voor de halve finale. Halve finale en finale bestaan uit een uit- en thuiswedstrijd en de uitgoals tellen net zoals in Europees voetbal.
Ik had het "geluk" tegen Castilla te loten. Castilla? Ja, Castilla, ook bekend als Real Madrid B. De eerste wedstrijd in het Stadio Alfredo di Stefano te Madrid was spannend. Op slag van rust kwamen we 0-1 voor, halverwege de 2e helft werd het 1-1. De fans waren tevreden, we hadden een doelpunt gemaakt en ik ging met een iets geruster hart de return in.
Dat werd dus een makkie:
Schoten on target? 12-10. Mijn keeper speelde de wedstrijd van z'n leven en werd terecht uitgeroepen tot MoM. Na de wedstrijd heb ik heb maar even geprezen in de media, had hij wel verdiend aangezien de supporters niet zo blij met hem waren in het hele seizoen.
Effin, we hadden de finale gehaald. Daarin werd Alcoyano de tegenstander. Nadeeltje, wij moesten eerst thuis. En dat werd dus de grootste flutpot die wij het hele seizoen hebben gespeeld

Zonder m'n 2 sterspitsen werd er amper wat gecreëerd en we verloren zeer terecht, al bleef de schade beperkt tot 0-1.
De return moesten we winnen. Ralf de Haan (1 van 2 spitsen die geblesseerd was) was net op tijd weer fit en hij startte dus in de basis. Na een minuut of 20 kwamen we dik onverdiend op 1-0, Kale Uche (ja, die kon ooit eens naar Ajax irl) knalde onze eerste en enige kans in de 1e helft binnen. Alcoyano kwam terecht op 1-1 vlak voor rust.
In de rust het team een opdonder gegeven en een overwinning geeist. Uche snapte de boodschap en hij scoorde in de 52e minuut de 2-1. Alcoyano ging alleen maar meer druk zetten maar we hielden stand. Kwartier voor tijd werd een middenvelder van ons eraf gestuurd en ik vreesde het ergste. Minuten verstreken en het bleef maar 2-1 voor ons. Blessuretijd brak aan en Alcoyano kreeg nog 2 enorme kansen maar beide werden gemist....
2-1 Winst dus, met de 0-1 thuis werd het dus 2-2 en aangezien wij 2x uit hadden gescoord wonnen wij de finale

Promotie

Direct na de wedstrijd even naar de matchconfidence gekeken en tot mijn verbazing waren de supporters
teleurgesteld over de 2 wedstrijden tegen Alcoyano...
Zo was het verloop in de competitie
Wel verdiend de play-offs gehaald. Wel vreemd dat de 4 promovendi uit de 2e Divisie allen uit de B4 komen.
In de beker deden we ook mee, 2 amateurclubs werden eenvoudig verslagen, daarna kregen we Villareal als tegenstander. Thuis verloren we 0-2, bij hun werd het 1-1. Suppoters waren tevreden met deze 2 wedstrijden.
Volgend seizoen Segunda... Zal wel degradatie worden, als ik dat al haal... Ik heb net een nieuw contract getekend met de belofte om binnen 3 seizoenen mee te doen om de titel in de 2e Divisie B4.... Dat nadat we zijn gepromoveerd