Hellgate London - Deel 2

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 15.902 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Ik speel ook al enige tijd Hellgate London nu.. ben geloof ik 32 en tja vermaak me uitstekend.. enige probleem is dat ik niemand online ken en daardoor ook weinig fun online bevind.

Nick: DreadKnight

Dat elite mode is trouwens alleen als je subscriber word?
Helaas is dat voor mij nog niet mogelijk omdat ik geen CC heb :(

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 14:49
SpoTs schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:54:
Ik weet niet zeker, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat de Elite mode beschikbaar komt zodra je Normal 'uitgespeeld' hebt. Idem voor Hardcore mode ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Haay schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:13:
Hmmmm, heb destijds vlak voor de release de demo en daarna nog even de beta gespeeld. Daarna eigenlijk een beetje de spreekwoordelijke kat uit de boom gekeken en me intussen met het gratis Mythos (ook van Flagship Studios) bezig gehouden.

Maar nu ik zie dat je HGL voor slechts 28 euro kunt halen bij Play.com ga ik de game nu toch ook maar aanschaffen. 28 euro vind ik een prima prijsje voor een game als dit waar je toch best veel plezier voor je geld krijgt! :)
28 pond ja, in euro's mag je er 41 van maken ;)
je mag die van mij anders wel overkopen (nog in verpakking)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

SpoTs schreef op maandag 07 januari 2008 @ 13:54:
Ik speel ook al enige tijd Hellgate London nu.. ben geloof ik 32 en tja vermaak me uitstekend.. enige probleem is dat ik niemand online ken en daardoor ook weinig fun online bevind.

Nick: DreadKnight

Helaas is dat voor mij nog niet mogelijk omdat ik geen CC heb :(
Je hoeft niet iemand online te kennen om fun te beleven hoor. Druk maar voor de gein eens op "P" en er zijn parties zat om in mee te spelen :)

Elite is overigens idd beschikbaar zodra je nightmare hebt gehaald in normal. Ik ben nu bezig met elite nightmare en dat is best lastig als BM :) Ik speel alleen veel samen met een MM (marksman) waardoor ik moet tanken (kan je beter guardian zijn maargoed) en hij achter me de mobs afschiet.

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
WooK schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:19:
[...]

Je hoeft niet iemand online te kennen om fun te beleven hoor. Druk maar voor de gein eens op "P" en er zijn parties zat om in mee te spelen :)

Elite is overigens idd beschikbaar zodra je nightmare hebt gehaald in normal. Ik ben nu bezig met elite nightmare en dat is best lastig als BM :) Ik speel alleen veel samen met een MM (marksman) waardoor ik moet tanken (kan je beter guardian zijn maargoed) en hij achter me de mobs afschiet.
Leuk, dus eigenlijk zijn er 4 moeilijkheids graden? Dan ben ik nog wel ff zoet.. jammer dat llvl cap 50 is :(

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

SpoTs schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:54:
[...]

Leuk, dus eigenlijk zijn er 4 moeilijkheids graden? Dan ben ik nog wel ff zoet.. jammer dat llvl cap 50 is :(
nie helemaal.

je hebt elite, nightmare en normal.
elite zit boven nightmare.
daarnaast heb je ook hardcore, wat in mijn mening compleet ander straatje is, als je hier dood gaat, ben je ook echt dood. (char weg, items weg!!)
hier heb je ook weer elite, nightmare en normal in.

dit is althans zo ver ik weet ^^

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Nee hoor, je hebt normal en elite en bij beide heb je nog eens de mogelijkheid om die moeilijkheidsgraad in nightmare te doen (je levelt gewoon door dan overigens maar speelt alle quests nog een keer op een veel moeilijkere graad) dus;
  • normal (na uitspelen hiervan kan je al een elite char beginnen)
  • normal-nightmare
  • elite
  • elite-nightmare
ik heb nog niemand gezien die hardcore deed overigens :? (afgezien van jenna jameson :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 19:44

Mach

[END]Avengers

Zeg, stomme vraag misschien.

Ik heb een tijdje geleden de trainquest gedaan (3 missing parts) en succesvol afgerond.

Nu heb ik in een party-sessie per ongeluk nog zo'n missing part opgepikt, maar ik krijg hem niet uit mijn inventory....iemand een idee ???

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mach schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 11:50:
Zeg, stomme vraag misschien.

Ik heb een tijdje geleden de trainquest gedaan (3 missing parts) en succesvol afgerond.

Nu heb ik in een party-sessie per ongeluk nog zo'n missing part opgepikt, maar ik krijg hem niet uit mijn inventory....iemand een idee ???
Zoek de forum even op Cannon Street Rail, is een paar keer genoemd volgens mij. Als ik het goed heb moet je een trukje doen met je inventory, dat je eerst de ding in hand neemt, schuijft spullen in je inventory dusdanig dat er geen 2x3 gat is (of hoe groot dat ding is) en dan probeer hem in je inventory te schuiven. Dan krijg je een melding dat ie op de grond gevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Hmm, dan moet je denk ik voor die Elite modus een subscription hebben. want ik heb laatst Normal uitgespeeld en nog geen elite mogelijkheden gezien. of is dat dan PUUR alleen als je een nieuwe char aanmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
TepelStreeltje schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:04:
28 pond ja, in euro's mag je er 41 van maken ;)
je mag die van mij anders wel overkopen (nog in verpakking)
Nope, ik heb er wel degelijk 28 euro voor betaald. Kan je m'n Play.com order history laten zien hoor! :D En hij is gisteren verzonden. Dus hopelijk heb ik hem volgende week binnen. :)

Wat de verschillende moeilijkheidsgraden betreft, bij Mythos (ook van Flagship studios en deels vergelijkbaar met HGL) hebben ze sinds de laatste patch ook Elite en Hardcore toegevoegd, alleen is het daar een matrix van 4 mogelijkheden:

Normal - SoftcoreElite - Softcore
Normal - HardcoreElite - Hardcore

Je kunt daar bij het maken van een nieuw character meteen kiezen voor welke combinatie je wilt, waarbij Elite - Hardcore natuurlijk voor de ECHTE bikkels is! ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Haay op 08-01-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-01-2023
Normal - Elite - Harcore
De beschrijving!

Je begint het spel zoals ieder ander spel op "noob" niveau. De meeste mensen noemen dit normal.
In normal is er een normale (hoe toepaselijk) uitdaging voor de lvls 1 tot en met 30 (zo ongeveer).
Waneer je normal heb uitgespeelt unlock je twee nieuwe uitdagingen. namenlijk:

1) Nightmare, deze mode is nu beschikbaar voor het poppetje waarmee je normal heb uitgespeeld. In nightmare-mode begint het hele verhaal opnieuw maar behouw je je poppetje, de monsters zijn hoger level en sterker dan in normaal.

2) Elite mode, vanaf nu is de "elite mode" beschikbaar voor al je toekomstige karakters. Dit is bij het aanmaken van je karakter in te stellen bovenaan het scherm (Elite mode is enabled/disabled).

let op: Elite mode is vele male moeilijker dan normaal, de eerste echte uitdaging!
Ook Elite mode heeft na normal een Nightmare mode. (tevens is in elite aan te raden met 2 mensen of meer het hele spel te doen, en het liefst ook nog eens met specs die elkaar aanvullen).

nu, wat bijna niemand hier verteld. Hardcore!

Vele van jullie kennen waarschijnlijk hardcore-mode uit diablo nog wel. je gaat 1 keer dood en je blijft dood. Alleen subscribers kunnen hardcore mode spelen (elite en normal is voor iedereen beschikbaar). voor hardcore is het aan te raden heel erg veel te farmen. ervoor zorgen dat je niet dood gaat begint natuurlijk bij het uitzoeken van zwakke tegenstanders!.
Ook hardcore heeft zijn normal en nightmare modus.

!!Het volgende weet ik niet zeker!!
Er is ook een Hardcore-Elite mode. (dubbel moeilijk!)
!!stop hier met niet zeker weten!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Tjirp schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 14:02:
Normal - Elite - Harcore
De beschrijving!

Je begint het spel zoals ieder ander spel op "noob" niveau. De meeste mensen noemen dit normal.
In normal is er een normale (hoe toepaselijk) uitdaging voor de lvls 1 tot en met 30 (zo ongeveer).
Waneer je normal heb uitgespeelt unlock je twee nieuwe uitdagingen. namenlijk:

1) Nightmare, deze mode is nu beschikbaar voor het poppetje waarmee je normal heb uitgespeeld. In nightmare-mode begint het hele verhaal opnieuw maar behouw je je poppetje, de monsters zijn hoger level en sterker dan in normaal.

2) Elite mode, vanaf nu is de "elite mode" beschikbaar voor al je toekomstige karakters. Dit is bij het aanmaken van je karakter in te stellen bovenaan het scherm (Elite mode is enabled/disabled).

let op: Elite mode is vele male moeilijker dan normaal, de eerste echte uitdaging!
Ook Elite mode heeft na normal een Nightmare mode. (tevens is in elite aan te raden met 2 mensen of meer het hele spel te doen, en het liefst ook nog eens met specs die elkaar aanvullen).

nu, wat bijna niemand hier verteld. Hardcore!

Vele van jullie kennen waarschijnlijk hardcore-mode uit diablo nog wel. je gaat 1 keer dood en je blijft dood. Alleen subscribers kunnen hardcore mode spelen (elite en normal is voor iedereen beschikbaar). voor hardcore is het aan te raden heel erg veel te farmen. ervoor zorgen dat je niet dood gaat begint natuurlijk bij het uitzoeken van zwakke tegenstanders!.
Ook hardcore heeft zijn normal en nightmare modus.

!!Het volgende weet ik niet zeker!!
Er is ook een Hardcore-Elite mode. (dubbel moeilijk!)
!!stop hier met niet zeker weten!!
sleuk voor in de startpost :P goed en duidelijk uitgelegt.
elite hardcore is der ook volgens mij, maar de strekking wat dit is, is duidelijk denk ik ;)

Dan heb je geluk gehad Haay, krijg em nu nergens meer voor die prijs (zal wel Xmas Sale geweest zijn)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
trouwens, helemaal vergeten te posten.

Ik ben weer rustig aan het spelen, ben lekker lang weg geweest, 5 karakters tot lvl30 maakt het toch een beetje saai. nu samen met mijn broertje (die overigens nog steeds geen europeese key heeft ontvangen) op shulgoth aan het spelen. dit keer elite (ook nieuw voor mij wohoo;P).

Nu de eerste keer rollde ik een guardian hiervoor, bij lvl4 had ik al zoiets. BLAH IK HEB HIER GEEN ZIN IN. dus ik terug naar character selection, engineer aangemaakt.

"Nou stein (mijn broertje), de bedoeling is dat op lvl20 ik mijn drone een zwaartje geeft, deze word dan de tank (ik ging voor pure drone tank build + haste bots)., en met mijn bots buff ik jou RPM en dus ownen we" (hij is marksman critbuild)

5 minuten later, yarg nee geen zin in.

weer terug naar character selection screen,

weer een engineer

"Nou stein, de bedoeling is dat ik een SFXer word, door gebruik van haste bots buff ik jou, daarnaast ga ik voor phase grenades + ignite met kamikaze rocket bot".

nu onderhand level 6 (woot I know:P).

deze build van de engineer is puur gericht op partys, omdat de engineer zelf weinig echte damage skills heeft kan ik door gebruik van een granaat mijn teams dmg met 50% boosten, daarnaast doe ik op bosses Ignites, (Phase + ignite = 15 seconden baas dood) en schiet ik wel een paar kogeltjes. nog steeds niet veel damage.

nu komt hij erbij,
pure DPS build.

door deze combo moeten we alles neerkrijgen voordat het bij ons in de buurt komt en speel ik ook weer iets unieks;)..

wat ik me dan wel afvraag, wat is de ultieme combo voor Elite,
graag jullie mening hierover posten.

Mijn mening zou denk ik uitgaan naar een guardian + marksman, Guardian dan met een pure tank build (AoD of AoR icm. 20 skill points in taunts), daarnaast shield turn voor SFX en prayer of healing op 2. (dit zou ongeveer 80% mitigation moeten zijn, net aod misschien zelfs 90%)

Marksman dan ook pure DPS build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er naar uit dat het hier aan het uitsterven is wat best wel jammer is.

ik speel nog niet zo lang maar ik denk dat de ultime combo in NM elite een blademaster en een summoner is maar meer hierover kan ik volgende week vertellen.
Een blademaster helpt mij nu te levelen (ik ben nu een summoner) zodat ik mijn skills in elemental kan doen en geen skills onnodig in fire stop want in NM elite heb je daar heel weinig aan.
Ben gisteren even geleveld naar lvl 15 en hoop in het weekend in de 30 te zitten.

Sorry Wook dat ik uit jouw guild ben gestapt maar ik vond het een beetje een dooie boel daar.
Nu heb ik een guild waarvan de guildmaster always online is en die je ook het juiste advies kan geven betreffend het verdelen van skills bij alle chars.

Ook bewaren de leden items die zij niet nodig hebben voor andere leden en denken niet aan hoeveel palladium dat gaat opbrengen ..... dat noem ik nu een guild.

Speel ze.......ik ben blij dat ik hellgate london speel en weet zeker dat ik dit nog een hele tijd zal spelen en zeker nu die nieuwe patch er aan zit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:57:
Sorry Wook dat ik uit jouw guild ben gestapt maar ik vond het een beetje een dooie boel daar.
Nu heb ik een guild waarvan de guildmaster always online is en die je ook het juiste advies kan geven betreffend het verdelen van skills bij alle chars.

Ook bewaren de leden items die zij niet nodig hebben voor andere leden en denken niet aan hoeveel palladium dat gaat opbrengen ..... dat noem ik nu een guild.
Al eerder gezegd maar ik vermoed dat jij op heel andere tijden online bent want ik zit continu samen met mensen te spelen? Ook krijg (en geef) ik doorlopen stuff van andere members dus ik snap niet zo goed dat je het anders beleeft maargoed...

Ik denk dat de beste combo overigens een guardian met een marksman is. Guardian voor het tanken uiteraard en als mm kan je wapens met crit dmg vs bepaalde monsters maken (spectrals, demons, enz.) Een BM redt het niet qua armor namelijk en een summoner kan high lvl wel redelijk wat dmg doen maar dat staat niet in verhouding met een MM met de juiste wapens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WooK schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 14:51:
[...]

Al eerder gezegd maar ik vermoed dat jij op heel andere tijden online bent want ik zit continu samen met mensen te spelen? Ook krijg (en geef) ik doorlopen stuff van andere members dus ik snap niet zo goed dat je het anders beleeft maargoed...
I
Dan zitten wij nu beide bij de juiste guild
in het weekend ben ik meer online maar door de week in de avond.

en wat die blademaster/summoner betreft komt niet van mij maar van de advanced players in dit spel.

mijn summoner gaat echt toppi worden heb gisteren mijn eerste force elemental kunnen skillen
Afterlive en Broms had ik al.
Nu laat ik mij bij het levelen nog even helpen tot ik lvl 25 ben en daarna wil ik het alleen gaan doen en dat moet dan een makkie zijn.

Als jouw ingame naam nog hetzelfde is add ik jou wel als friend
ik zie je nog wel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 10:20

Ryceck

Constants and Variables

Haay schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 13:52:
[...]

Wat de verschillende moeilijkheidsgraden betreft, bij Mythos (ook van Flagship studios en deels vergelijkbaar met HGL) hebben ze sinds de laatste patch ook Elite en Hardcore toegevoegd, alleen is het daar een matrix van 4 mogelijkheden:
Verkapte topic-hijack: ik begrijp dat jij dus Mythos speelt.
Las daar op de site dat ze op 5-1-2008 beta-keys hebben uitgedeeld aan reeds beta-testers en ben wel geinteresseerd in een key. Mythos ziet er wel koel uit en het ademt echt een D2 sfeertje (meer dan HGL) dus als je een key over hebt graag :)

En als jij ze niet hebt maar iemand anders die dit leest wel dan hou ik me uiteraard ook aanbevolen :P

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ryceck schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:04:
Verkapte topic-hijack: ik begrijp dat jij dus Mythos speelt.
Las daar op de site dat ze op 5-1-2008 beta-keys hebben uitgedeeld aan reeds beta-testers en ben wel geinteresseerd in een key. Mythos ziet er wel koel uit en het ademt echt een D2 sfeertje (meer dan HGL) dus als je een key over hebt graag :)

En als jij ze niet hebt maar iemand anders die dit leest wel dan hou ik me uiteraard ook aanbevolen :P
Zodra Mythos een open beta wordt zal het wel zinvol worden om daarvoor een eigen topic in Spielerij te maken. Maar tot die tijd mogen we vast hier af en toe ook wel iets over Mythos zeggen tussen het HGL geklets door ;)

Anyway, ik heb 2 accounts in Mythos (voor mij en mijn vrouw) en beiden hebben 2 invites gekregen (dus 4 in totaal). Heb er al 2 gereserveerd voor vrienden, maar nog 2 vrij, dus stuur maar PM met het email-adres wat ik daarvoor moet invullen op de Mythos site voor een invite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
Hmm ik heb ook nog 9 Mythos invites dus als iemand nog wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

XtrmEend schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 19:03:
check! yes plz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryceck
  • Laatst online: 12-09 10:20

Ryceck

Constants and Variables

Zal dit weekend Myhtos maar eens gaan testen dan, ziet er veelbelovend uit :)

...Toch nog ff zeiken op HGL nu we hier toch in het topic zitten :P

Moet wel zeggen dat ik HGL nu een tijdje heb gespeeld maar het is toch jammer genoeg niet wat ik ervan had verwacht. Het is in mijn ogen toch iets te eentonig (ben die grijze ingestorte gebouwen en die treintunnels nu wel zat) en het verhaal is nu ook niet echt van een niveau wat mij kan blijven boeien. Het bevat wel een hoop goede zaken (interface, itemsysteem, skillsysteem) maar heeft toch ook wel een aantal flinke minpunten. Het ergste van Hellgate vind ik nog wel de quests.. Ik kreeg spontaan angstaanvallen en wow-flashbacks na voor de 20e keer te lezen "Collect X items in <instance>" (een van de hoofdredenen waarom ik gestopt ben met wow). En dan bij voorkeur 4 van deze tegelijk voordat je de volgende storyline quest kan pakken... Beetje erg jammer dat er voor deze weg is gekozen om het spel lang laten duren.
Een tweede minpunt vind ik toch wel de setting. Er is geprobeerd een post-apocalyptische realistische sfeer neer te zetten terwijl een dergelijk spel toch het beste thuishoort in een fantasy-wereld in mijn optiek. Hoewel de science-fiction wereld van HGL zeker verfrissend is heeft dit voor mij wel aangegeven dat een dergelijk spel niet in deze setting past. Ik mis gewoon een bepaalde warmte welke wel altijd terug te vinden is in de fantasy-werelden, het science-fiction gevoel van HGL geeft een bepaalde kilte aan het spel welke mij niet echt kan boeien. Een spel als bijvoorbeeld Titan Quest had deze sfeer wel; maar daar mankeerden weer andere dingen aan (zoals de expansion bijvoorbeeld... >_<)

Ga waarschijnlijk nog wel een poging wagen als Blademaster (heb tot nu toe summoner en marksman geprobeerd) en hoop dat dit nog wat leven erin kan blazen. Zo niet dan gaat het spel voorlopig de kast weer in en ga ik wachten op de volgende diablo-opvolg-kandidaat :)

Hoop dat Myhtos meer spel-variatie biedt met positieve punten van Hellgate :) Ofwel: Hellgate in een fantasy-wereld jasje met wat meer verhaal en gevarieerdere quests en ik ben een gelukkig gamer :)
Grootste voordeel vind ik iig dat ze momenteel met HGL heel goed laten zien te luisteren naar de gebruikers en ook daadwerkelijk hun best doen om de input van de vele spelers te verwerken in hun patches. Punten voor Flagship Studios algemeen imo :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ryceck op 11-01-2008 09:01 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Ik heb ook heel veel intresse hierin.. Mocht je er nog 1 kunnen missen zou ik er ook graag nog 1 voor een maat willen. Heb mijzelf al enige tijd geleden geregistreerd.. maar helaas nog niets ontvangen :(

Ik zou ook wel een evoker willen starten.. maar casters zijn zo skill dependent waardoor je dus afhankelijk bent van een ander de eerste lvls.. geld trouwens ook voor diablo 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is HGL geen Myth misschien wel net zo leuk als jullie hiervoor een nieuwe post maken.
Hier wil ik graag lezen over HGL en niet over dat poppenspel dat pas in 2009 uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
SpoTs schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 09:55:
[...]

Ik zou ook wel een evoker willen starten.. maar casters zijn zo skill dependent waardoor je dus afhankelijk bent van een ander de eerste lvls.. geld trouwens ook voor diablo 8)
Als je goed oplet.. zie je dat dit heel erg over HGL gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoTs schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 10:08:
[...]

Als je goed oplet.. zie je dat dit heel erg over HGL gaat :)
Dat is wat ik bedoel "als je goed oplet"
maar ik zit nu in HGL deel 2 en normaal gesproken komen daar de onderwerpen in te staan die betrekking hebben op HGL en niet MYTH..........maar ik denk wel dat jij weet wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Hoera! Gisteren met de post m'n Hellgate: London game, bij Play.com besteld, ontvangen!

Kan nu dus ook online spelen. Heb nog van de beta een account op de HGL-EU server, dus daar m'n key ingevoerd en kan nu dus op de EU server spelen. Gisteravond nog geen tijd voor gehad, maar zal een dezer dagen eens een multiplayer character maken om mee online te spelen.

Zou wel leuk zijn als ik een vast HGL-maatje zou kunnen hebben om samen mee online te spelen, maar het is niet zo voorspelbaar wanneer ik kan spelen. Anders moet ik maar met gelegenheids parties meedoen ofzo...

Wat voor type character is nou echt leuk om te spelen, zowel solo als in een groep? Heb eigenlijk alleen ervaring opgedaan met de Marksman (offline)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 14:48:

Wat voor type character is nou echt leuk om te spelen, zowel solo als in een groep? Heb eigenlijk alleen ervaring opgedaan met de Marksman (offline)...
Ik heb mijn Windows systeem niet op internet hangen dus geen MP voor mij ;)

Maar over karakters gesproken, ik ben nu met mijn derde bezig (Marksman) en heb ik ook Blademaster en Evoker gespeeld.

Evoker vond ik te zwak in melee. Ik kan mij voorstellen dat deze in MP beter gaat als je een Guardian of zoiets bij je hebt om de melee af te houden, maar ik vond het voor SP minder. Ik kan mij voorstellen dat hetzelfde geld ook voor Summoner.

Blademaster heb ik volgebracht en spel mee afgemaakt. Ik had het gevoel dat mijn build niet optimaal was, maar ik vond dat hack en slash wel leuk.

Met Marksman gaat het ook eerlijk gezegd best goed. De sniper functies en langer afstand hebben echt een voordeel, en mocht je ook van dichtbij moeten aanvallen kan je jezelf ook goed verdedigen. Vind ik effectiever dan Evoker voor dat lang afstand werk.

Guardian, Engineer en Summoner heb ik geen ervaring mee. Ik denk mijn volgende Guardian wordt, want ik ben bang dat Engineer alleen een soort van technische Evoker is, met alle zwakheden van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 15:05:
[...]

Ik heb mijn Windows systeem niet op internet hangen dus geen MP voor mij ;)

Maar over karakters gesproken, ik ben nu met mijn derde bezig (Marksman) en heb ik ook Blademaster en Evoker gespeeld.

Evoker vond ik te zwak in melee. Ik kan mij voorstellen dat deze in MP beter gaat als je een Guardian of zoiets bij je hebt om de melee af te houden, maar ik vond het voor SP minder. Ik kan mij voorstellen dat hetzelfde geld ook voor Summoner.

Blademaster heb ik volgebracht en spel mee afgemaakt. Ik had het gevoel dat mijn build niet optimaal was, maar ik vond dat hack en slash wel leuk.

Met Marksman gaat het ook eerlijk gezegd best goed. De sniper functies en langer afstand hebben echt een voordeel, en mocht je ook van dichtbij moeten aanvallen kan je jezelf ook goed verdedigen. Vind ik effectiever dan Evoker voor dat lang afstand werk.

Guardian, Engineer en Summoner heb ik geen ervaring mee. Ik denk mijn volgende Guardian wordt, want ik ben bang dat Engineer alleen een soort van technische Evoker is, met alle zwakheden van dien.
heb summoner tijdje in de beta gespeeld (tot lvl 14 ofzo) en heb nu een lvl 25 (ofzo) engineer.
ze zijn precies hetzelfde eigenlijk... iets andere beesjes/bots maar strekking is hetzelfde.
heb alleen wel het gvoel dat je bij engineer zelf meer dmg doet, omdat je gewoon harde guns kan gebruiken. (dezelfde als een marksman kan gebruiken)

vind engineer zelf een marksman met wat hulp van botjes :)
(ik gebruikte met men MM niet echt men skills, had ook de verkeerde gekozen, crit build / sniper build is veel beter/leuker denk ik )

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb deze artikel gevonden op The Register. Het lijkt alsof de VS bezig zijn met het ontwikkelen van
Engineer-achtige technology.
Hoezo science fiction is geen inspiratie voor de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 16:45:
Heb deze artikel gevonden op The Register. Het lijkt alsof de VS bezig zijn met het ontwikkelen van
Engineer-achtige technology.
Hoezo science fiction is geen inspiratie voor de toekomst ;)
weer een van de kansloze speeltjes waar amerika veel te veel geld in stopt :P
ze hebben al zoveel van dit soort projecten gedaan... anti-mijnen bots, EOD bots weet ik veel...
en hoeveel worden er op dit moment gebruikt!?

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je nog een invite over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je mag mij er ook eentje bezorgen. SouthAfrica_Bert at hotmail dot com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:06

Vrijdag

De Zwarte

Ik moet het ook maar weer eens gaan spelen, helaas chronisch gebrek aan tijd (ha, is dat een mooie woordspeling of wat :P ) Zit met mijn newbie Marksvrouw nog steeds onder de grond, ben net één keertje boven geweest :+

En ik wil die manta nou wel eens zien :(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Van het weekend met m'n Marksman (vrouw) :P de act-boss van Act III afgemaakt en dus in Act IV aangekomen. Hoewel het spel toch wel redelijk repetitief wordt blijft het wel trekken om door te spelen, omdat je blijft tweaken aan je wapens en toch wilt kijken waar het allemaal naar toe leidt.

Marksman is wel een erg 'veilige' manier van spelen. Lekker van afstand schieten (sniper skill), en achteruitlopen wanneer monsters op je af komen terwijl je door blijft paffen met je guns. Desondanks kom je soms in de situatie dat je ingesloten wordt. Heb dus al wel een paar keer een headstone achtergelaten...

Denk dat ik ook nog wel HGL door wil lopen met een Guardian omdat met een zwaard+schild spelen toch heel anders speelt dan met lange afstand guns! Engineer en Summoner trekken me toch het minst. Misschien dat een Evoker ook nog wel interessant om te spelen kan zijn.

Jammer overigens dat dit topic wat aan het uitsterven is. Wordt het uberhaupt nog wel gespeeld hier?

[ Voor 6% gewijzigd door Haay op 29-01-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Haay schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:25:
Jammer overigens dat dit topic wat aan het uitsterven is. Wordt het uberhaupt nog wel gespeeld hier?
Heb een lvl 48 bm op normal, een lvl 43 bm op elite en een lvl 18 engineer op elite dus ja, ik ben nog best wel actief :)

Zijn er ook mensen die subscriber zijn? Zo ja, is stonehenge nog de moeite waard? Ik zit te twijfelen of ik gebruik zal maken van dat founders offer maar 139,- is wel erg veel geld voor een spel waarvan ik niet weet of ik het over een jaar ook nog wel zal spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Weten jullie misschien of er een spel is zoals deze alleen dan echt overal het MMO tintje? (Dus zoals in World of Warcraft, steden en als je buiten bent dat iedereen daar kan komen en niet aparte landjes zoals in Guild Wars)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:25:
Ja hoor, alleen er is niet zoveel te melden die voor anderen van belang zijn. De meeste bugs en trucjes omheen te werken zijn besproken. Ik ben nu bezig mijn lvl 20 Guardian doorheen te leiden, maar ik heb ook een lvl 19 Marksman aan de gang.

Ik speel niet dat Nightmare mode (wordt unlocked voor je karakter als je doorheen bent), omdat er waren te veel plekken in het spel waar ik zo vaak dood ging dat het saai werd. Ik denk dat dat alleen nog meer frustrerend is op Nightmare. Het is natuurlijk zo dat je verder gaat met je karakter, dus je begint op een hoger level en zullen vast wel betere wapens vinden. Maar als je build vanaf het begin niet optimaal is, (of dat vermoeden heb je), is dat lastig om te corrigeren. Misschien later ga ik een keer verder met die Blademaster die wel zo ver is, maar ik wilde eerst even spelen met andere karakter klassen.

Ik dacht toen ik "klaar" was met mijn Blademaster dat ik hem zo links zouden laten liggen, maar dat is niet zo en ik vind het nog steeds leuk. Wat je zegt over repetitief is wel zo, maar de omgeving vind ik wel passend, en er zijn genoeg speciaal missies tussen om het interressant te houden vind ik. En inderdaad, de best mogelijke wapens en modificaties zien te vinden is een missie op zich ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
WooK schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:39:
Zijn er ook mensen die subscriber zijn? Zo ja, is stonehenge nog de moeite waard? Ik zit te twijfelen of ik gebruik zal maken van dat founders offer maar 139,- is wel erg veel geld voor een spel waarvan ik niet weet of ik het over een jaar ook nog wel zal spelen...
Het zal me niet verbazen als er op termijn ook losse expansion packs te koop zullen komen waarin de tot dan toe uitgebrachte extra's voor subscribers los te koop zullen zijn voor non-subscribers. Als ze op die manier nog wat extra geld kunnen verdienen zullen ze dat zeker niet nalaten!

Subscribers blijven dan toch als eerste toegang houden tot nieuwe content, en hebben ook nog altijd de overige voordelen als het kunnen starten van een Guild, grotere storage, e.d.

Wat ik me wel afvraag is... Wanneer een subscriber die extra content heeft, bv. Stonehenge, en grotere storage enzo, geldt dat dan alleen voor je online characters, of hebben je offline singleplayer characters die extra's ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag het spel gehaald en ga nu zo beginnen.
Mijn ingame naam is GhAoS.
Ik denk dat ik ga beginnen met een Marksman (ben ik singleplayer ook mee begonnen).
Misschien dat ik één van jullie nog wel online zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjirp
rethxoth schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:38:
Weten jullie misschien of er een spel is zoals deze alleen dan echt overal het MMO tintje? (Dus zoals in World of Warcraft, steden en als je buiten bent dat iedereen daar kan komen en niet aparte landjes zoals in Guild Wars)
dichtsbij is waarschijnlijk Tabula rasa,
probleem is dat MMOs 10keer makelijker zijn, en dus ook tabula rasa, maar zoek het eens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
Tjirp schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:13:
[...]

dichtsbij is waarschijnlijk Tabula rasa,
probleem is dat MMOs 10keer makelijker zijn, en dus ook tabula rasa, maar zoek het eens op
Ik heb de BETA van Hellgate London gespeeld en vond het echt teveel Guild Wars-achtig.
Ik houd er niet van dat ik zo 'alleen' ben en alleen mensen zie in bepaalde 'ruimtes'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

rethxoth schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:27:
[...]
Ik heb de BETA van Hellgate London gespeeld en vond het echt teveel Guild Wars-achtig.
Ik houd er niet van dat ik zo 'alleen' ben en alleen mensen zie in bepaalde 'ruimtes'.
nou ik heb ook vanaf de beta gespeeld en dat punt was toen een issue maar tegenwoordig zijn de group functies zo goed uitgewerkt dat je (zeker op normal) altijd wel een leuk groepje kan vinden om te questen of te farmen.
Ik speel in elk geval nog zelden alleen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rethxoth
WooK schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 09:38:
[...]

nou ik heb ook vanaf de beta gespeeld en dat punt was toen een issue maar tegenwoordig zijn de group functies zo goed uitgewerkt dat je (zeker op normal) altijd wel een leuk groepje kan vinden om te questen of te farmen.
Ik speel in elk geval nog zelden alleen :)
Mja.. ik hou gewoon niet van dat 'portal' idee, doet me teveel denken aan Guild Wars XD
Geef mij maar 1 grote area waar je heen kan zonder laadtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag heeft mijn Guardian Sydonai verslagen - phew!. Ik ging even verder met Nightmare met mijn geslaagde Blademaster, maar toen ik Shock Blades tegen kwam in Covent Garden die net zo sterk waren als een gemiddelde Lord in normaal modus, had ik er genoeg van.

Dus, ik heb net een Engineer in leven geroepen (nu al lvl 7), en die gaat best goed. Vergelijkbaar met Marksman met de zware guns zonder ranged skills, maar daar heb je bots voor. Alleen, ik heb nog geen een van mijn skills en bijna geen punten ingevuld omdat ik heb geen idee wat het beste is. Het lijkt mij het beste om juist zoveel mogelijke skills in bots te investeren en accuracy punten voor de guns. Ik heb op de forum gekeken maar ik zie niets over Engineer build trees, behalve een dan, en dat was een vraag. Zijn er mensen die tips hebben wat wel/niet aan te bevelen is met een Engineer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49

KneoK

Not in a million lightyears

Heb het spel nu ook een aantal dagen en het bevalt me meer dan prima. Ben met een Blademaster begonnen tot level 18, maar na een formatje zonder backup van de saves ben ik eerst naar een Summoner overgestapt die ik toch vrij snel weer alleen heb gelaten en loop nu met een Evoker rond.

Denk dat ik de basis van het spel nu wel aardig door heb, dus mijn volgende char wordt een online char, zie het wel zitten om met een klein team door Londen te rennen. Denk dat dat ook een Evoker gaat worden, die bevalt me tot nu toe overall het best hoewel met twee zwaarden zwiepen ook wel heel stoer is.

Edit: het is inderdaad trouwens ontzettend verslavend om je wapens in topconditie te krijgen. Heb ik eindelijk twee leuke focus items die ik al een beetje gemod heb, kom ik weer een andere tegen die veel meer mods kan dragen. Heb nu na een aantal chars wel door wat ik aan het begin van het spel niet moet doen, onder andere dus geen geld uitgeven, veel salvagen (verkoop altijd alles dat meer dan 150 waard is, de rest salvage).

[ Voor 38% gewijzigd door KneoK op 04-02-2008 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Lijkt me wel erg gaaf om met een vast groepje online te spelen. Zeker als je dan wat builds kunt combineren. Met m'n Marksman (offline) gaat het best leuk, maar soms zou je wel eens willen dat je een maatje bij je had die wat klappen kon opvangen terwijl je van afstand lekker hard snipert, ha ha.

Of omgekeerd, als je een Guardian ofzo hebt zou het wel fijn zijn als je een bv. Marksman maatje hebt die de ranged monsters afschiet terwijl jij je met de melee types bezig houdt.

Alleen is maar zo alleen he! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:20:
Zaterdag heeft mijn Guardian Sydonai verslagen - phew!. Ik ging even verder met Nightmare met mijn geslaagde Blademaster, maar toen ik Shock Blades tegen kwam in Covent Garden die net zo sterk waren als een gemiddelde Lord in normaal modus, had ik er genoeg van.
Dat is nog in normal mode neem ik aan? Eigenlijk zou je voor de gein ff moeten kijken hoe de monsters zich verhouden op lvl48 (verder ben ik nog niet) in elite nightmare als blademaster ;) Iedereen beleeft het spel natuurlijk anders maar ik vind juist een van de uitdagingen om de juiste gear te vinden om bepaalde mobs alsnog aan te kunnen.
Die shock mobs (die orbs zijn erger vind ik overigens) zijn idd ook erg irri dus moet je zorgen dat shock resitance omhoog gaat of je nuttigt ff zon shock potion om het meerendeel snel af te kunnen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Poe he, multiplayer is toch een heel avontuur geworden. Kreeg de melding dat een procedure in een dll niet gevonden kon worden. Meteen even gaan googlen maar weinig bekend over de melding en al helemaal geen oplossing. Toen bedacht ik me dat ik Vista opnieuw geinstalleerd had en de map van hellgate nog op mijn tweede partitie had staan. Daar een nieuwe installatie overheen gegooid waardoor waarschijnlijk de updated .exe bestanden niet zijn overschreven door de originele versies. Hierdoor gaven de patches aan dat het spel al geupdate was, wat eigenlijk niet het geval was. Gevolg is verwijzingen naar procedures in outdated .dll's. Even verwijderd en handmatig de overgebleven map verwijderd, opnieuw geinstalleerd en de patches geinstalleerd.

Zo kunnen we bijna een uur later toch nog aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi !!! het leeft hier ook nog......ik dacht dat alleen de Duitsers aktief dit spel spelen.
Ik vind het nog steeds erg gaaf en heb inmiddels een blade master level 46 op elite NM een summoner level 42 op elite nm en sinds gisteren heb ik level 38 gehaald met mijn marksman ook in elite nm......kan ik vanavond mijn Lee's 6 slots eindelijk gebruiken.
Heb die volgepropt met mods die ik met de andere chars gevonden heb en heb dus nu 743 ignite attack.

levelen gaat lekker snel in stonehenge dus ik weet nu al dat ik alle chars zal gaan spelen.

ben bij dat er hier weer wat geschreven wordt over HG.....(gaaf spel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Heb het trouwens net gekocht, maar vraagje, heeft iemand nog een leuke site, met verschillende builds voor je poppetje?
Ik zit nu beetje in wilde weg skills te nemen.

En heb niet echt een leuke fan site nog gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bangkirai schreef op maandag 04 februari 2008 @ 16:57:
Heb het trouwens net gekocht, maar vraagje, heeft iemand nog een leuke site, met verschillende builds voor je poppetje?
Ik zit nu beetje in wilde weg skills te nemen.

En heb niet echt een leuke fan site nog gevonden.
Als je zoekt op "builds" op deze forum, kom je aantal links tegen naar de Duitse Hellgate skilltree paginas. Daar zijn voorbeeld builds aanwezig. Pas op dat sommige een beetje toegepast zijn op partijen, waardoor een Guardian misschien skills heeft om een groep te beschermen met auras of zo, terwijl in je eentje heb je ze niet allemaal nodig. Aura of Power is handig bij Blademaster en Guardian bijvoorbeeld, want als je een paar keer slaat met Sword of Reckoning of Sword of Justice bijvoorbeeld is je power zo op, terwijl hij juist opgeladen wordt met die aura als je omsingeld wordt.

Mijn eerste karakter was een Blademaster en ik heb een aantal "fouten" gemaakt met het kiezen van skills. Toch heb ik het spel afgemaakt (eindboss), maar zodoende leer je ook van hoe nuttig sommige skills zijn. Tjirp heeft een post ergens op deze forum gedaan die een goed voorbeeld geeft van waar je moet voor gaan aan de hand van je klasse.

Mijn ervaring is ook kwa wapens dat je eigenlijk een richting moeten kiezen. Dingen als phase en ignite wapens zijn belangrijk. Een phased vijand 50% minder damage uit kan delen en ook nog 50% meer krijgt als je hem slaat. Bij ignite attacks betekend dat je vijand meer kans heeft om vlam te vatten en dus 5% health per seconden verliest. Dus als je mods vind die phase attack en ignite attack hebben en je plakt ze op een bijbehordende phase of vuur wapen, sta je sterk. Ook critical chance en critical damage mods zijn handig, zeker met snel schietende vuurwapens.

Ik zoek nog een skilltree voor mijn Engineer, maar ik denk dat ik gewoon verder gaan met het skills voor het maken van een met wapens uitgeruste bot - lijkt mij leuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

engineer is wel tof, maar in het begin best lastig.
waar je vooral op moet letten is dat de bots echt retarded zijn. je construction drone warped af en toe voor je neus om vervolgens weer ergens achter je om de hoek te verschijnen...
aim van die bot is echt 3 keer niets. zorg ook dat je een beam wapen hebt (die dus zelf een target zoekt)
welke dit zijn weet ik nog steeds niet, ben al tijden naar een dergelijk wapen opzoek.
(plz post hier ;) )
ohja, con.drone heeft geen class, hij kan dus gewoon BM/guardian armor aan!

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:38:
waar je vooral op moet letten is dat de bots echt retarded zijn. je construction drone warped af en toe voor je neus om vervolgens weer ergens achter je om de hoek te verschijnen...
aim van die bot is echt 3 keer niets. zorg ook dat je een beam wapen hebt (die dus zelf een target zoekt)
welke dit zijn weet ik nog steeds niet, ben al tijden naar een dergelijk wapen opzoek.
(plz post hier ;) )
Bedankt voor de tips, ook over de armor! Als ik zo ver ben dan weet ik dat ik ze niet gelijk moeten afbreken als ik ze vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

TepelStreeltje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:38:
(plz post hier ;) )
Grappig, dat drone probleem had ik ook ondervonden en gisteravond heb ik een fire beam wapen gevonden met leuke ignite. Ik heb alleen ff gekeken hoe dat werkte op de drone en dat was gewoon altijd raak :) Ik had ook al een electical beam wapen maar die kon hij nog niet gebruiken... Ik zal straks ff kijken of ik een screenshot kan maken maar echt speciaal is hij volgens miji niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

WooK schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:21:
[...]

Grappig, dat drone probleem had ik ook ondervonden en gisteravond heb ik een fire beam wapen gevonden met leuke ignite. Ik heb alleen ff gekeken hoe dat werkte op de drone en dat was gewoon altijd raak :) Ik had ook al een electical beam wapen maar die kon hij nog niet gebruiken... Ik zal straks ff kijken of ik een screenshot kan maken maar echt speciaal is hij volgens miji niet?
beam wapens moet je gewoon op die bot gooien...
heb alles al geprobeert, zit nu een unique op (je moet wat, heb zelf al een betere ;P )...
Sniper op je drone is echt HEL. je hele beeld schud als die drone schiet, NIET TOF.
kan je voor mij de namen van de guns opschrijven? dan weet ik waar ik naar moet zoeken in de shops enzo.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 21:03:
[...]

heb alles al geprobeert, zit nu een unique op (je moet wat, heb zelf al een betere ;P )...
Sniper op je drone is echt HEL. je hele beeld schud als die drone schiet, NIET TOF.
kan je voor mij de namen van de guns opschrijven? dan weet ik waar ik naar moet zoeken in de shops enzo.
Zo, dat gaat lekker met die Engineer, zelfs beter dan die Marksman. Inmiddels level 11, dus ik kan nu wapens op mijn drone zetten. Ik vond de basis model al minder kwa accuracy, dus ik heb zo'n XM 550 (?) 300/min rifle op zitten. Ik was ook bang dat ik het wapen zou verliezen als mijn bot overleed, maar dat was gelukkig niet zo. Ik moet zeggen het valt niet tegen. Ik kon Picaddilly Circus lekker opruimen samen met mijn drone, rocket bot en inhibitors. De rocket bot maakt kort werk van die Lost Souls, en een rocket in de rug van een naderende vijand is vaak genoeg om hem even een stun te geven. Maar ik zal vanavond probeer met een beam wapen op mijn drone als hij het aan kan, kijken als dat beter werkt.

Hoe zit dat precies met die punten die je aan de bot kan geven? Ik heb de meeste in Accuracy moeten zetten om een wapen op te krijgen. Maar krijgt je bot extra punten ook als jij een level omhoog gaat, of is dat alleen aan de hand van het aantal punten in de drone skill?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Gisteravond weer ff met m'n Summoner gespeeld. Ben nog niet ver, maar het speelt toch best leuk. Heel anders toch wel weer dan met m'n inmiddels level 21 Marksman!

Wel vervelend dat als je Carnager bijna 'op' (dood) is dat je geen nieuwe kan summonen maar eerst MOET wachten tot hij dood is, en dan ook nog eens de count-down timer hebt voordat je weer een nieuwe kunt summonen. Zou wel fijn zijn als er een "unsummon" mogelijkheid was, zodat je zelf kunt timen wanneer je een nieuwe summoned.

Zag wel dat wat verderop in de skill tree een healer monster (weet ff naam niet) gesummoned kan worden die je minions kan healen. Lijkt me wel fijn!

Toch eens ff kijken wat nou een goede summoner build is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

TepelStreeltje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 21:03:
[...]
Dit is de gun die ik gebruik
Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/2897/gunwb0.jpg

en zo ziet het eruit in game :)
Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/5637/beambl7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

psies dat soort guns moet je op je drone zetten, anders schiet hij alleen maar mis....
ik ben zelf al iets hoger level met men engineer (24 atm) dus zal iets betere firestarter moeten hebben :P
zal later wel ff screenie maken van mijn goodies :)

elk level datg je bot omhoog gaat, krijg je 1 skill punt. hij moet zen stats dus echt hebben van de skills uit je skilltree. let alleen op dat je neit te hard gaat met die punten...
ik zelf heb zeker al 8 levels geen skill points in iets gestopt (geen idee waar ik het in moet gooien, en de dingen die goed zijn zijn te hoog level (kortom, opsparen en daar in dumpen zodra het kan)
ding heeft bij mij dus ook nog zooi punten staan...

enige nare is (weenie of het al gefixet is in de patches, ik speel de "demo" ) dat je moet reloggen wil je bot de extra punten krijgen van jou skills...
houd daar goed rekening mee, anders gooi je je punten misschien weg.
persoonlijk houd ik men bot ranged, ga em geen zwaardjes geven (drop kansen van zwaarden zijn ook lager voor Hunter chars (idem voor casters. geld dus ook voor guns als je een melee char speelt)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WooK schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 11:13:
[...]

Dit is de gun die ik gebruik
en zo ziet het eruit in game :)
Ik heb gisteren avond ook zo'n gun gevonden en op mijn drone geplakt en dat gaat echt goed samen als ik ook een wapen met fire damage gebuik - geweldig!
Ik had geen drone gemaakt voor Millenium Battle maar ik ben wel voor het eerst heel huids doorheen gekomen met mijn Engineer, en uit al mijn karakters is dat de eerste keer dat ik dat gered heb. Dus het lijkt alsof ik voor het eerst de juiste combinatie van wapens en skills heb - hoera! Ben benieuwd hoe dat gaat straks in de Mind of 314 (ik HAAT Corrupters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

TepelStreeltje schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:16:
psies dat soort guns moet je op je drone zetten, anders schiet hij alleen maar mis....
ik ben zelf al iets hoger level met men engineer (24 atm) dus zal iets betere firestarter moeten hebben :P
zal later wel ff screenie maken van mijn goodies :)

elk level datg je bot omhoog gaat, krijg je 1 skill punt. hij moet zen stats dus echt hebben van de skills uit je skilltree. let alleen op dat je neit te hard gaat met die punten...
ik zelf heb zeker al 8 levels geen skill points in iets gestopt (geen idee waar ik het in moet gooien, en de dingen die goed zijn zijn te hoog level (kortom, opsparen en daar in dumpen zodra het kan)
ding heeft bij mij dus ook nog zooi punten staan...

enige nare is (weenie of het al gefixet is in de patches, ik speel de "demo" ) dat je moet reloggen wil je bot de extra punten krijgen van jou skills...
houd daar goed rekening mee, anders gooi je je punten misschien weg.
persoonlijk houd ik men bot ranged, ga em geen zwaardjes geven (drop kansen van zwaarden zijn ook lager voor Hunter chars (idem voor casters. geld dus ook voor guns als je een melee char speelt)
Ik heb die firegun nu voor een poison gun omgeruild :) Ik had ook al mijn stats points bewaard en moest flink in accuracy investeren om hem te kunnen gebruiken (heeft 33 acc nodig). Overigens heb ik een lvl48 bm met flink wat leuke zwaardjes dus ik kan zo ff mulen om een goed zwaard te krijgen. Zelfde met een armor voor mijn drone. Hij krijgt straks mooi een syds thorax om (heb ik al klaar liggen) :)
Ik vond een engineer in het begin neit zo leuk maar hoe langer ik speel, des te leuker wordt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WooK schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:00:
[...]

Overigens heb ik een lvl48 bm met flink wat leuke zwaardjes dus ik kan zo ff mulen om een goed zwaard te krijgen. Zelfde met een armor voor mijn drone. Hij krijgt straks mooi een syds thorax om (heb ik al klaar liggen) :)
Ik vond een engineer in het begin neit zo leuk maar hoe langer ik speel, des te leuker wordt het :)
Mijn engineer is net level 15 geworden dus ik kan nu armor aan hem toekennen. Maar ik neem aan dat van dezelfde stat points gaat als je wapens, dus ik moet uitkijken met verdelen van mijn punten.
Ik vind het trouwens een beetje eng hoe mijn bots zo maar de hoek om gaan om een gevecht te starten zonder dat ik daar klaar voor ben! Is wel zo dat ze de vijanden van je afhouden, maar soms weet je niet wat er om de hoek komt en voor dat je het weet heb je hele boel over je heen lopen en je bot is dood :( Maar goed, is eigenlijk maar een klein nadeel, want ik merk dat ik loop veel makkelijker doorheen (Mind of 314 compleet zonder een keer dood te gaan!), maar ook tactisch gezien veel nauwkeuriger met Engineer omdat je als team opereert. Dus ik ben met je eens, is inderdaad wel een leuke klasse.
Valt mij ook op dat de vertaging bots soms ook aangeven waar de warped vijanden zoals Warpers en Pain Leeches in de beurt uithangen, ook als ze niet zichtbaar zijn. Volgens mij is dat een bug, maar is weleens handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 15:40
Zooo ik heb het spel gisteren ook maar eens geinstalleerd! De Beta werkte toendertijd bij mij niet (Vista issues), nu heb ik weer XP en de volledige versie en werkt het wel.

Ik moet zeggen, het herinnert me enorm aan Diablo II... alleen dan in 3D :p Overigens niet mis mee, alleen was dat spel zó verslavend... :+

Ben maar begonnen met een paladin achtig mannetje. Moet wel nog even wennen hoe dat gaat met die guns e.d....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Na een poosje met een Evoker te hebben gespeeld (lvl 18 nu) denk ik dat ik toch ook nog maar een melee'er maak. Weer even lekker met twee zwaarden hacken en slashen :)

Vind het nog steeds wel moeilijk om al mijn attribute points en skill points te verdelen. Heb vaak het idee dat ik toch beter een paar puntjes beter had kunnen verdelen of toch die ene skill had moeten verhogen oid. Ga ik met mijn Blademaster proberen anders aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

tja mijn "tactiek" is om die attribute punten pas te verdelen op het moment dat je ze echt nodig hebt. Mijn lvl 49 BM heeft nog 30 punten te besteden bijv. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Die tactiek probeer ik nu ook te hanteren. Overal doorheen hakken en als ik ergens goed vastloop dan ga ik heel zuinig met mijn punten spelen totdat ik er wel zonder kleerscheuren doorheen kom.

Ga nu ook proberen al mijn salvage goods en geld zo lang mogelijk op te sparen want ik heb wel gemerkt dat ik behoorlijk wat uitgeef aan nutteloze low-level spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Wat ik wel irritant vind, en dat had ik dus gisteravond ook weer, is als je een opdracht hebt van het type "kill 9 <type xyz monster> in <gebied abc>", en dan heb je dat hele gebied abc uitgekamd, en dan heb je pas 6 van dat type monster gedood. En ook al loop je dat hele gebied nog een keer van voor tot achter door, er zijn GEEN extra monsters van dat type meer aanwezig!

Vind ik wel knullig. Als je een x aantal monsters moet doden in een bepaald gebied, dan moeten er toch precies x aantal monsters aanwezig zijn lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Gewoon ff naar een aangrenzend gebied gaan en weer terug. Dan vind je de ontbrekende mobs vanzelf.
Het enige wat ik irritant vind, zijn de server errors die je af en toe krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Dat heb ik ook zoooo vaak gehad. En elke keer weer bleek toch dat ik ergens een kamertje gemist had of net niet over die ene spawnpoint ben gelopen of dat soort zaken. Het is me werkelijk nog nooit gebeurt dat ik zo´n opdracht in 1 run niet heb kunnen uitvoeren.
Heb het met allevijf de chars die ik heb aangemaakt al op Upper Kingsway gehad, 2 opdrachten combineren zodat je een aantal type x moet afmaken en van type y een aantal objecten moet hebben. Elke keer weer kom ik van beide weer 1 of 2 tekort als ik helemaal beneden ben, en elke keer weer kom ik toch op een verdieping weer zo´n beest tegen en kan ik toch beide quests nog voltooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:12:
Vind ik wel knullig. Als je een x aantal monsters moet doden in een bepaald gebied, dan moeten er toch precies x aantal monsters aanwezig zijn lijkt mij.
Ken ik. Viel mij op dat als je een passage induikt dat de ontbrekende beesten wel te vinden zijn, of terug naar aan andere gebeid zoals hierboven gezegd. Bij mij gebeurt dat het meest in de "Pestilence Park" levels, dus volgens mij is het gewoon een bug in de random level generator.

Over vervelend gesproken, eerder in deze forum heeft iemand gehad over het feit dat sommige levels ineens onmogelijk moeilijk zijn in verhouding met de rest, en dat vind ik nou het ergst. Ik dacht altijd dat het aan mijn build lag, of dat er een bepaalde voordeel was voor een karakter klasse. Nu weet ik dat alle karakters last van hebben. Valt mij op bijvoorbeeld dat Upper Thames, en Threadneedle altijd vol zitten met van alles, en denk dat je een beetje opgeruimd heb na de zoveelste keer doodgaan, hebben ze zo weer gespawned. Ik vind het ronduit vervelend, dat ik vaak gewoon rushen naar de uitgang want ik heb echt geen zin om doorheen de modderen.
Werd zo erg dat gisteren nadat Hellgate ging hangen in Cannon Street Rail, nog een keer vanuit Monument Station, weer door Threadneedle heen. Dan weer begonnen aan de ontbrekende trein onderdelen. Ik werd het zo zat met de zoveelste hoeveelheid Shock Blades en dingen om iedere hoek dat er geen eind aan kwam en ik heb gewoon op _RESET_ gedrukt. Vandaar dat ik ook geen zin heb om Nightmare te spelen. Vanavond maar weer proberen als ik een beetje geduld heb :S

Owja nog iets. Valt mij op dat in Threadneedle, als je een phase attack ondergaat, dat je soms blijft phased! Heb ik meerdere keren meegemaakt daar - anderen ook?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
misschien moet je dan eens zoeken naar een uitrusting met shock resistance :P

Ik weet niet welke class je speelt, maar met blademaster mep je jezelf er zo doorheen. Maar goed vindt BM dan ook ver uit de makkelijkste class die er is. Met 1 hooguit 2 slagen zijn de meeste mannetjes (zelfde lvl) wel dood. Zelfs met schilden. Met mijn marksman moet ik daarvoor een stuk een langer schieten. En Snipen gaat zo traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander_dr schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:12:

Ik weet niet welke class je speelt, maar met blademaster mep je jezelf er zo doorheen. Maar goed vindt BM dan ook ver uit de makkelijkste class die er is. Met 1 hooguit 2 slagen zijn de meeste mannetjes (zelfde lvl) wel dood. Zelfs met schilden. Met mijn marksman moet ik daarvoor een stuk een langer schieten. En Snipen gaat zo traag.
LOL! Meestal probeer ik een mix te zoeken, maar mijn ervaring is dat met name phase en shock resistance weinig helpen, zeker tegen de groter jongens. Want mocht je shock attacks krijgen is niet van een handvol vijanden, nee, maar van 6 Shock Blades, een Orbile en 2 Soul Reapers tegelijk!

Speel momenteel Engineer, wat in het algemeen best goed loopt omdat je bots de boel een beetje afhouden, en heb tot nu toe het beste ervaring mee (heb alle types gespeeld op Summoner na).

Mijn probleem is meer dat er een paar punten in het spel zijn waar het gewoon ineens vervelend is en de lol begint een beetje af te zakken voor mij. Een voorbeeld: je hebt de eerste paar levels de hele tijd gewoone vijanden gehad, misschien en heleboel tegelijk zelfs. Je gaat een keer dood, maar je leert ervan en je komt er doorheen. Dan ineens kom je je eerste "Rare X" tegen. Leuk denk je, nieuwe uitdaging en XP punten erbij. Dan realiseer je dat hij ook gelijk zijn andere "Rare X" maatje bij zich heeft (ze zijn nooit alleen), die op zijn beurt zijn "Epic X" buddy ook meegebracht heeft voor de gezelligheid, en dat terwijl een Alpha Ravenger door een muur heen vliegt, een paar Chompers in je benen bijten en oh ja, een Nexus Seed verschijnt uit het niets. Je gaat dus dood, wat betekend dat je voor de komende 5 minuten minder XP krijgt, maar de jongens moet je nog steeds zien af te slachten. Dan heb ik het over Act II maar dan he, met je level 8 mannetje ofzo. In latere levels is het nog erger. Ik vind Upper Thames gewoon belachelijk bijvoorbeeld. Het spel wordt niet geleidelijk moeilijker (hoewel ik merk dat aan je level gerelateerd is wat voor beesten je krijgt en de hoeveelheid), maar lijkt meer op dat je muren van levels krijgt die je doorheen moet zien te komen om verder te gaan. Want bijvoorbeeld als je voor de tweede keer terug zit in Templar Base, zijn de missies weer op het hetzelfde niveau als voorheen. Is dit niet een beetje herkenbaar voor iedereen?

Het is niet overal zo. Ik vind de meeste missies die betrekking hebben op het verhaal welleuk, zoals Tower of London, het redden van die knaap uit de hel wel en Exodus. Alleen dat hele trek voor dat je bij Cannon Street Rail aankomt (het spel wordt niet bewaard op Cannon Street Rail) een beetje te. Ik kom er wel doorheen hoor, het is mij al een paar keer gelukt met andere karakters, alleen op sommige plekken vind ik dat vallen en opstaan vervelend }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Nu online
Ja ik ben het wel met je eens dat het soms moeilijker is dan anders. En dan vooral de combinatie van mobs.

Maar wat ik vooral dus vind is het verschil in moeilijkheid tussen verschillende karakters. Komt wellicht ook omdat ik sp speel.

Trouwens heb ik nog een rare bug bij de laatste trial:

spoiler:
als je bij de grote robot komt die je moet besturen en je stapt uit de robot, dan is mijn mannetje verdwenen. Dus niet meer in beeld. Ik kan wel gewoon vijanden meppen. Ze kunnen mij echter niet raken. erg makkelijk maar niet echt leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:30:
In latere levels is het nog erger. Ik vind Upper Thames gewoon belachelijk bijvoorbeeld. Het spel wordt niet geleidelijk moeilijker (hoewel ik merk dat aan je level gerelateerd is wat voor beesten je krijgt en de hoeveelheid), maar lijkt meer op dat je muren van levels krijgt die je doorheen moet zien te komen om verder te gaan. Want bijvoorbeeld als je voor de tweede keer terug zit in Templar Base, zijn de missies weer op het hetzelfde niveau als voorheen. Is dit niet een beetje herkenbaar voor iedereen?
Ja, dit is zeker herkenbaar, hoewel ik met m'n hoogste character (level 21 (of 22) Marksman) nu tegen Upper Thames zit aan te hikken (in SP). Gelukkig heb ik nog wat questjes te doen omdat ik al van Monument naar Templar Base ben gelopen en daar weer wat quests gekregen heb, maar ik heb er een hard hoofd in hoe ik in hemelsnaam voorbij Upper Thames moet komen met m'n Marksman!

Nu doe ik in sniper-stand met m'n snipergun best aardige damage, maar dat werkt voornamelijk wanneer je in een gang begint en rustig vooruit kunt werken terwijl je rug gedekt is. Maar uit de portal komen midden tussen de monsters is voor een Marksman NIET leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander_dr schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:03:
Ja ik ben het wel met je eens dat het soms moeilijker is dan anders. En dan vooral de combinatie van mobs.

Maar wat ik vooral dus vind is het verschil in moeilijkheid tussen verschillende karakters. Komt wellicht ook omdat ik sp speel.

Trouwens heb ik nog een rare bug bij de laatste trial:

spoiler:
als je bij de grote robot komt die je moet besturen en je stapt uit de robot, dan is mijn mannetje verdwenen. Dus niet meer in beeld. Ik kan wel gewoon vijanden meppen. Ze kunnen mij echter niet raken. erg makkelijk maar niet echt leuk.
Raar! Ik heb het zelf niet gezien hoor. Maar meestal ga ik toch met de hand doorheen voordat ik zo begin, misschien heeft dat er iets mee te maken dat er geen vijanden meer zijn in mijn geval.
Ja, dit is zeker herkenbaar, hoewel ik met m'n hoogste character (level 21 (of 22) Marksman) nu tegen Upper Thames zit aan te hikken (in SP).
Het is niet zo'n grote afstand naar de volgende portal, dus ik rush hem gewoon. Als je doodgaat ben je een paar seconden onzichtbaar, dus ik zet een sprint op en ga ervoor! Misschien moet je hem twee of drie keer doen als je pech hebt (laatst heb ik het in een keer gedaan). Het lastigste is dat er ook een Wanted quest is in dat gebied, dus als je die quest doet, hoop maar dat hij in de beurt is als je de portal uitkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 09:54:
Het is niet zo'n grote afstand naar de volgende portal, dus ik rush hem gewoon. Als je doodgaat ben je een paar seconden onzichtbaar, dus ik zet een sprint op en ga ervoor! Misschien moet je hem twee of drie keer doen als je pech hebt (laatst heb ik het in een keer gedaan). Het lastigste is dat er ook een Wanted quest is in dat gebied, dus als je die quest doet, hoop maar dat hij in de beurt is als je de portal uitkomt ;)
Oke, dat is inderdaad wel een goede tip ja. Gewoon rennen.... Zal ik onthouden! :)

Overigens, gisteren erachter gekomen waarom ik dat probleem had van een x aantal monsters te moeten doden in een gebied en niet genoeg monsters vinden. In dat gebied liepen namelijk ook NPC defenders rond die in actie kwamen zodra ik in de buurt kwam, en als zij dat type monster (in dit specifieke geval plague zombies) afmaakten gold de kill niet voor mij. Dus vandaar dat ik er enkelen tekort kwam. Maar na een paar keer via een portal naar een volgend gebied en weer terug te gaan kon ik wel genoeg killen voor de quest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

Haay schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:02:
[...]

Oke, dat is inderdaad wel een goede tip ja. Gewoon rennen.... Zal ik onthouden! :)

Overigens, gisteren erachter gekomen waarom ik dat probleem had van een x aantal monsters te moeten doden in een gebied en niet genoeg monsters vinden. In dat gebied liepen namelijk ook NPC defenders rond die in actie kwamen zodra ik in de buurt kwam, en als zij dat type monster (in dit specifieke geval plague zombies) afmaakten gold de kill niet voor mij. Dus vandaar dat ik er enkelen tekort kwam. Maar na een paar keer via een portal naar een volgend gebied en weer terug te gaan kon ik wel genoeg killen voor de quest.
Da's wel een lelijke bug. Nogmaals, heb het zelf niet meegemaakt met mijn chars (hoogste level nu 20) maar dit verklaart wel wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

sander_dr schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:12:

Ik vermoed dat je nog niet echt een high lvl character hebt :) Juist de marksman, engineer, guardian en (in mindere mate) summoner zijn de makkelijkere classes. Niet voor niets zie je erg veel lvl 50 MM, engineers en guardians.
Een BM kan met een schild (wannabe guardian ;) ook redelijk goed meekomen maar omdat je melee bent, moet je sowieso op de mobs af en die doen je erg veel pijn op lvl 50 en hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje: Ik speel single player en tegen de tijd dat ik het "einde" hebt bereikt zijn al mijn chars ongeveer level 26. Nu speel ik engineer en bij de eerste deel van Act V ben ik al level 27 geworden. Nou het is wel zo dat ik iets meer van de zij quests hebt gedaan, en misschien omdat wat soepeler gaat met engineer dan bij andere chars dat ik meer XP punten hebt kunnen krijgen. Maar ik was eigenlijk benieuwd op welke niveau andere mensen waren met hun karakters toen ze het spel af hadden zeg maar? Wordt het dan makkelijker op het eind als je hoger level bent, of juist niet omdat er dan meer mobs op je af komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Nu online
Mijn hoogste char is inderdaad lvl 34.

Ik speel tegen Sydonai op lvl 29 en 30.

In nightmare is wel het volgende probleem:
Het is jammer dat mobs die een paar lvls hoger zijn minder xp geven. (lijstje staat ergens op hellgateguru met de percentages). Het duurt in Covent dan echt lang voordat je lvlt. De mobs zijn daar lvl 35. Dus uren grinden om te lvlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander_dr schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 21:41:
Mijn hoogste char is inderdaad lvl 34.

Ik speel tegen Sydonai op lvl 29 en 30.

In nightmare is wel het volgende probleem:
Het is jammer dat mobs die een paar lvls hoger zijn minder xp geven. (lijstje staat ergens op hellgateguru met de percentages). Het duurt in Covent dan echt lang voordat je lvlt. De mobs zijn daar lvl 35. Dus uren grinden om te lvlen.
Bedankt. Ik verwacht dat ik level 29 ga redden met mijn engineer dan. Maar mijn andere karakters waren iets te vroeg blijkbaar! Zou ook te maken hebben het feit dat je minder XP krijgt bij doodgaan :P

Nightmare ben ik inderdaad mee opgehouden bij Covent Garden. Mijn level 26 Blademaster had wat moeite mee, dus ik ben er mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

pussy :P
Ik ben nu lvl 30 met mijn engineer in act 5 (elite) begonnen en verwacht dat ik met lvl 32/33 syd zal verslaan. Mijn BM (elite nightmare) is ondertussen alweer een tijdje lvl 50 :) Finsbury market is alleen bijna niet meer te doen aangezien de mobs op lvl 55 toch echt lastig beginnen te worden en ik op dit moment max 75% dmg absorb heb met 2 zwaarden (ja ik vertik het om een schild te gebruiken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL! Het spel moet een beetje leuk blijven natuurlijk en ik vond de verhouding van die engerds tegenover mijn karakter iets te hoog op dat punt. Mijn BM was mijn eerste char, en dus niet optimaal denk ik. Misschien ga ik nog een keer beginnen met een nieuwe BM, kijken als ik op een hoger level kan komen, nu dat ik wat meer ervaring heb met het verdelen van skill punten en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Nu online
WooK schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 10:03:
pussy :P
Ik ben nu lvl 30 met mijn engineer in act 5 (elite) begonnen en verwacht dat ik met lvl 32/33 syd zal verslaan. Mijn BM (elite nightmare) is ondertussen alweer een tijdje lvl 50 :) Finsbury market is alleen bijna niet meer te doen aangezien de mobs op lvl 55 toch echt lastig beginnen te worden en ik op dit moment max 75% dmg absorb heb met 2 zwaarden (ja ik vertik het om een schild te gebruiken.)
merk je nou veel verschil in drops en moeilijkheid tussen elite en normal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Drops niet echt nee maar moeilijkheid wel. Kan je op normal zo'n 8 lvls hoger nog hebben, Op elite is 3 a 4 lvls hoger al lastig.
Je lvl'ed op normal dus ook veel sneller dan op elite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Naar wat ik had gehoord kom je op elite veel meer rare/elite mobs tegen wat dus uiteindelijk ook doet leiden naar meer/betere items.

Zijn er al goede resource sites voor HG:L? De meeste zijn vrij sumier in wat er aan info op staat. Ik had een paar posts terug gelezen dat iemand een exp sheet op hellgateguru had zien staan, ik heb ook even gekeken maar zag hier weinig van terug. Vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Tja ik speel al een tijd alleen nog maar op elite maar ik heb nou niet echt het idee dat ik op normal minder rare en epic mobs tegen kwam. In al die tijd heb ik overigens al wel een complete unique gear (dus incl 2 uniq zwaarden) bij elkaar gesprokkelt :D Niet dat je er wat aan hebt maar het stond wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Nu online
EXP Summary
Each difficulty mode boost the EXP value of enemies. For Nightmare mode, in general, the level of mobs are its original level +30. For example: A Zombie in normal might be level 1-30 and give an EXP value of 50 - 100. The same zombie in nightmare mode might be level 31-50 and give an EXP value of 101-200.
The death penalty is only a -10% reduction in EXP gained for five minutes. The penalty does not increase, but the five minute timer resets if another death occurs. The death penalty only applies to characters above level 10.
Fighting monsters closer to your level will result in a quicker overall gain of experience. The larger the difference in level, the higher the experience penalty. See this thread[1] and the following information for details.
If the mob's level is x levels higher than your character's level, the following penalties are applied to its base xp:

0-2 levels higher: 100% xp
3 levels higher: 95% xp
4 levels higher: 90% xp
5 levels higher: 80% xp
6 levels higher: 70% xp
7 levels higher: 60% xp
8 levels higher: 50% xp
9 levels higher: 40% xp
10 levels higher: 30% xp
11 levels higher: 20% xp
12 levels higher: 10% xp
13 levels higher or more: 5% xp

If the mob's level is x levels lower than your character's level, the following penalty is applied instead:

1 level lower: 90% xp
2 levels lower: 78% xp
3 levels lower: 65% xp
4 levels lower: 50% xp
5 levels lower: 35% xp
6 levels lower: 21% xp
7 levels lower: 10% xp
8 levels lower: 4% xp
9 levels lower: 1% xp
10 levels lower or more: 0% xp

bron: http://hellgate.wikia.com/wiki/Experience

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Goh, dat is handig om te weten. Ik heb 1 character die ik heb lopen rushen door het spel (alleen main quests doen) die als ik mij niet vergis als lv12~13 in temple station rondloopt en merkte inderdaad dat de exp niet echt veel sneller ging. Ik had gedacht dat exp dus een statische waarde was per mob voor een bepaalde level en hoe hoger de level hoe meer exp. Dan weet ik nu dat ik beter even terug kan gaan en mobs aan moet pakken van 0-2 levels boven mijn level. Wordt ik meteen minder hard de pan in gehakt ;) arme arme BM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Sander! Jammer dat dit niet in de manual staat, maar dat geld voor veel dingen. Ik ben in ieder geval blij dat de death penalty minder is dan ik had verwacht. Maar als ik tegen Sydonai en zijn matjes speel met een lvl 26 char, krijg ik dus wel minder XP en dat vind ik jammer. Omdat je meer kans heb om dood te gaan als je tegen aan hoger level mob moet vechten, ljkt mij misschien logisch om te zorgen dat de penalty gewoon meegenomen wordt in de death panalty, en dat je juist beloond wordt of in ieder geval niet te hard gestraft wordt in zo'n David tegen Goliath-achtige scenario. Nu vind ik de penalty een beetje dubbel op.

Maar goed, ze zullen vast wel over nagedacht hebben. Mijn engineer is nu inmiddels lvl 29 en loopt tegen het eind van Act V weer aan, dus we zullen zien hoe snel ik de Eldest neer kan maaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Toch lijkt het mij niet helemaal te kloppen. Ik heb gisteren even wat quests door gerushed waardoor ik als lvl 33 engineer in 314's mind terecht kwam en de xp daar ging toch echt veel harder (mobs zijn lvl39 en die eindbazen lvl41) dan bij shulgoth (lvl 32).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander_dr
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 00:07:
[...]

Omdat je meer kans heb om dood te gaan als je tegen aan hoger level mob moet vechten, ljkt mij misschien logisch om te zorgen dat de penalty gewoon meegenomen wordt in de death panalty, en dat je juist beloond wordt of in ieder geval niet te hard gestraft wordt in zo'n David tegen Goliath-achtige scenario. Nu vind ik de penalty een beetje dubbel op.
In singleplayer heb je misschien gelijk. Maar in multiplayer krijg je dan natuurlijk dat lagere lvls meegaan met hogere om zo veel xp te krijgen. Hier werd je knettergek van in WoW. Ik kreeg daar dagelijks dit soort verzoeken.

(en klopt, in WoW krijg je minder xp als er een hoge lvl meegaat, maar niet minder xp voor quests)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Heel vreemd... Ineens knalt HGL Single Player er bij mij telkens uit als ik het wil starten (nog voordat de reeks van filmpjes (nVidia promo, Flagship Studio promo, Proloog filmpje) getoond wordt). Het vreemde is dat HGL Multi Player het gewoon prima doet. Daarmee kan ik wel de game starten en inloggen op de server om te spelen.

Had recentelijk Vista Home Premium op mijn PC geïnstalleerd en HGL uiteraard opnieuw geïnstalleerd. Heeft het eerst wel gedaan, zowel SP als MP, dus daarom vind ik het zo vreemd dat juist SP nu crasht.

Maar eens kijken of het aan de SP savegame ligt, dat die corrupt geraakt is ofzo...

<edit> Niet de savegame, ook niet de settings file. Op het officiele Hellgate forum zijn er meerdere topics van mensen met hetzelfde probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door Haay op 12-03-2008 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Wordt HGL niet meer gespeeld hier? Nog geen melding gemaakt hier dat patch 1.2 uit is sinds 17 maart !

Erg handig nieuwe feature: in-game mail, waarmee je geld en items tussen characters kunt versturen!

Stukje uit de Patch notes:
In-Game Mail
Characters can now send and receive mail from any other character, including characters within the same account. Mail consists of text messages, and one item of any size and any amount of Palladium can be attached for delivery. Here are some of the features of the mail system.
- Mail can be read anywhere in the game via the Mail panel. This can be accessed using the Z key or using the Mail icon located underneath the chat panel.
- Items and Palladium can only be attached or removed from mail while the character is in a Station.
- Mail can be sent to any player whose name is known, regardless of whether they are online or not. You can only send mail to one character at a time or to your entire guild.
- Mail is only stored for a certain amount of time. The mail panel shows how long each message has left before it is automatically deleted. Different types of mail (such as those with attachments or unread mail) may stay in your inbox for longer or shorter periods of time.
- While you can send mail to character in a different mode (Hardcore, Elite, and Hardcore Elite) you cannot attach items or Palladium in a cross-mode email. This follows the same rules as trading items.
- You can’t mail quest items or non-tradable items (such as Dye Kits or a Skill Retrainer).

General
- Adjusted difficulty of the Nightmare endgame. Decreased the ramp of the damage penalty that players face against monsters higher than their level.
- Fields from different sources can now stack. Please note that the graphics♦ from new fields still override those of previous fields.
- Players must now wait 5 seconds before they can re-enter a Hellrift.
- Fixed a bug which caused weapons to disappear when swapping weapon sets in the middle of performing certain skills.
- Fixed a bug which caused the /played command to display the incorrect amount of time played.
- If a player dies during (or just before) a cut-scene begins playing or the game begins loading, the re-spawn options menu will come up after the cut-scene or loading screen is completed.
- Vendor inventories in Nightmare difficulty should now be stocked with Nightmare-level items.
- The Shock effect now deals damage immediately when it’s applied.
- Several character and monster animations have been improved.
- Fixed known Blueprint exploits.
- Fixed a bug which sometimes caused files to require unnecessary patching.
- Fixed a bug which caused the mini-game to become stuck if the player zoned to town or quit the game immediately after completing a round of the mini-game.
Voor de rest van de lange lijst van patch notes, klik HIER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Dat nieuwe mailsysteem werkt mooi idd. Ik speel het nog wel maar niet zoveel meer als 2 maanden terug. Ik kom met mijn blademaster op elite nightmare niet voorbij necropolis en ben met mijn engineer bij sydonai aanngekomen. Ik heb die 5 lies (eindbosses) gedood maar sydonai is volgens mij gewoon niet te doen. Ik heb denk ik een poging of 6 gedaan maar zolang hij niet ignite, gaat hij nooit dood :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Wel grappig dat dat mailsysteem zoals in HGL ingevoerd door Flagship / Ping0 nu ook in Mythos is geïntroduceerd met de grote patch en tevens Zone 3 uitbreiding eerder deze week. Maar sowieso zullen heel veel dingen parallel in beide games doorgevoerd worden...

Ik las overigens wel dat je pas tussen je characters items en geld kunt mailen wanneer je met beide characters al eens ingelogd bent geweest sinds de patch. Wel even handig om te weten, voordat mensen gaan klagen dat ze niet naar een character van zichzelf kunnen mailen terwijl ze dat character nog niet actief hebben gehad sinds de patch... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
*subtiele kick*

Wordt dit nog gespeeld?

Ik heb vorige week HGL gekocht, ben op multiplayer bezig met een Evoker genaamd Mortair, lvl18 nu en net begonnen met act4. Ik was eerst met singleplayer begonnen maar daar heb ik nogal last van crashes en textures die raar doen, erg vreemd voor een spel waar al meerdere patches overheen zijn gegaan maar misschien dat het aan Vista ligt :P.

Erg vermakelijk spel tot nu toe, lekker zergen met mn Evoker wat toch wel een verademing is als je WoW gewent bent waar je met 4+ monsters wel in de problemen kan komen, nu is het een kwestie van Brom's Curse, Tempest en knallen!

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Bertrand schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:23:
Ik heb vorige week HGL gekocht, ben op multiplayer bezig met een Evoker genaamd Mortair, lvl18 nu en net begonnen met act4. Ik was eerst met singleplayer begonnen maar daar heb ik nogal last van crashes en textures die raar doen, erg vreemd voor een spel waar al meerdere patches overheen zijn gegaan maar misschien dat het aan Vista ligt :P.
Ja, idem hier met crashes op single player terwijl online wel goed speelt. Had alleen m'n verst ontwikkelde character op SP, dus wel beetje balen dat ik daar nu niet mee kan spelen. Ook op Vista (home premium) trouwens...

Maar ben op het moment ff helemaal verslaafd aan Test Drive Unlimited, dus ligt m'n HGL game tijdelijk stil. Geen tijd genoeg om beide games te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:06

Vrijdag

De Zwarte

Gisteren (want ik had toch niks te doen met dat pokkeweer :P ) HGL maar weer eens opgestart. Heb die CE niet voor niks aangeschaft... (geen idee waar die minipet gebleven is, maar dat terzijde)

Ondanks dat mijn config het best moeilijk heeft af en toe (FPS van ongeveer 0,5 per seconde zijn geen uitzonderingen...) speelt het toch wel lekker. Omdat ik nooit echt Diablo 2 heb gespeeld kan ik daar ook niet mee vergelijken. Had gisteren gewoon zin om lekker te raggen met net iets meer diepgang dan een fps. Ben nu lvl 12 marksman maar volgens mij heb ik die attr. punten een beetje ruk verdeeld :')

Uitsluitend singleplay trouwens, MP komt nog wel eens. Ooit.

En waarom kan ik niet updaten? Ik krijg de error voor mijn neus dat het geen geldige Win32 toepassing is. Gewoon XP met de laatste SP's en updates trouwens.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste