http://geforce9.com
had je ook zelf kunnen vinden aangezien ik en vele anderen dat meerdere malen gepost hebben
Jumpman schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:34:
Hmmm, kan morgen een Sparkle 8800GT (600/1500/1800 MHz) voor € 236 hebben of in de eerste week van december een MSI 8800GT-OC (660/1650/1900 MHz) voor € 224,50.

Lastig keuze, want in december zou ik me keuze nog kunnen wijzigen in de nieuwe GeForce 8800 GTS.
Dan moet je wachten he. Ik sta voor dezelfde keuze: of Gainward 8800GT GLH of wachten op de 8800GTS. Ik wacht tot dat de benchmarks van de 8800GTS spreken. Indien deze meer dan 15% performance winst geven t.o.v. de Gainward GLH, voor 50 euro of minder, dan pak ik de GTS. Indien niet, dan de GT.
Als ik moest kiezen tussen MSI en Sparkle, ga dan MSI om de redenen die iemand hierboven ook al zei: meer overklok voor minder geld. Het zijn toch allemaal dezelfde batch kaarten.
Jumpman schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:34:
Wat is het kwaliteitsverschil tussen de MSI en de Sparkle? Het zijn in ieder geval allebei Nvidia reference kaarten. Zou MSI van Nvidia betere core's krijgen omdat ze de snelheid garanderen? En wat is het verschil tussen MSI en Sparkle wat betreft 'after sale services'. Lastig

De een zegt dat de eerste batch altijd goeie kaarten zijn vanwege het feit dat ze nieuw geintroduceerd worden (nieuw geintroduceerde producten die niet goed werken valt immers niet altijd in goede aard), terwijl meestal de 2e batches wat stabieler zijn.
De een zegt weer dat eVGA de beste cores krijgen (aangezien zij HET promo merk zijn voor nVidia), terwijl dit niet bewezen is.
Al met al zul je het bij 1e batch kaarten waarbij alles hetzelfde is, alleen de sticker op de koeler niet, het moeten zoeken bij de bundle die je erbij krijgt en de service die de fabrikanten leveren inderdaad. Ik heb de ervaring met MSI dat ze erg traag zijn met RMA enzo bijvoorbeeld...en dat eVGA een hele goeie garantie heeft.
Dus je ziet, het is een beetje wikken en wegen. Persoonlijk zou ik het nog even tot midden december afwachten. Dan kun je denk ik een veel gerichtere keuze maken, aangezien dan de 2e batch 8800GT's er zijn met eigen cooling, en de benchies van de 8800GTS.
Zou jij je niet voor je kop slaan als je NU een 8800GT koopt en je half december erachter komt dat de GTS maar 20 euro duurder is, maar wel sneller?
[
Voor 80% gewijzigd door
Deathchant op 20-11-2007 08:47
]