Toon posts:

Vista Home Premium Upgrade herinstallatie problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd te zoeken, maar kon geen antwoord vinden.

Ik zal mijn probleem zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

M'n schoonouders hebben een kant en klare HP desktop pc waarop een OEM versie van XP Home op stond. M'n schoonbroer heeft later voor hun een Vista Home Premium upgrade (32-bit) versie gekocht en die geinstalleerd.

Ging een hele tijd goed totdat m'n schoonbroer het systeem verpest heeft waardoor een reinstall van Windows noodzakelijk is. Daarbij heeft ie ook de videokaart gemold en de harde schijf is kaduuk. Heb er inmiddels een andere hdd en videokaart erin gedaan en kan hem uiteraard niet activeren omdat ie het ziet als een nieuwe pc.

Wat moet ik nu doen? Is die upgrade versie na een upgrade een OEM versie geworden (gebonden aan het systeem waar je hem voor het eerst installeert)?

Ik heb wel ergens vernomen dat ik Microsoft moet bellen, maar wat moet ik voor hun vermelden?

• DynamicDennis
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
.....maar wat moet ik voor hun vermelden?
M'n schoonouders hebben een kant en klare HP desktop pc waarop een OEM versie van XP Home op stond. M'n schoonbroer heeft later voor hun een Vista Home Premium upgrade (32-bit) versie gekocht en die geinstalleerd.

Ging een hele tijd goed totdat m'n schoonbroer het systeem verpest heeft waardoor een reinstall van Windows noodzakelijk is. Daarbij heeft ie ook de videokaart gemold en de harde schijf is kaduuk. Heb er inmiddels een andere hdd en videokaart erin gedaan en kan hem uiteraard niet activeren omdat ie het ziet als een nieuwe pc.

There are 10 types of people. Those who understand binary, and those who don't...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat snap ik, maar moet ik nog de productcode bij de hand nemen? Voor een herinstallatie van een upgrade versie, moet het dan zo gaan:

- Vista HP installeren zonder serienummer in te vullen en dan
- In Vista de Vista setup draaien en een upgrade uitvoeren?

Maar is MS streng wat betreft support? Een vriend van mij heeft ongeveer hetzelfde gehad en hem werd verteld dat ie gewoon Vista maar opnieuw moest kopen. 8)7

• DynamicDennis
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
Windows Vista - activatie procedure
Windows Clients - Vista FAQ

[ Voor 35% gewijzigd door DynamicDennis op 08-11-2007 23:34 ]

There are 10 types of people. Those who understand binary, and those who don't...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is toch wel heel erg makkelijk te vinden. Je krijgt notabene gewoon de optie tijdens het activeren waarbij je aan het handje genomen wordt. Dat behoeft geen verdere discussie lijkt me.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.