This too shall pass
|>
Mooie platen, meestal houd ik niet zo van dat nabewerken, maar hier is het gewoon erg goed gedaan.
Plus dat de onderwerpen gewoon heel mooi in beeld gebracht zijn.
Breng ze in 1600x1200 uit in een zipje, en we hebben nieuwe klassiekers voor onze desktop.
Of op volle resolutie voor muurposters.
Echt:
Vind de foto's overigens echt super, zou ze graag als achtergrond willen gebruiken, dat puntje hierboven viel me gewoon op
Simon:
Zou je misschien inhoudelijk aan kunnen geven hoe ik het anders kan doen?
Als ik de foto's op je site bekijk, vind ik ze echt prachtig bewerkt, maar ik heb geen flauw idee hoe ik tot zo'n resultaat kom (bv de 2e uit de egmond aan zee serie).
Hmm, die nieuwe HDRsoft tool is anders zeg, ik zie nu dat vooral de smoothing belangrijk is. Achteraf met curves contrast terug brengen en goed verscherpen zodat ie minder dof lijkt.
|>
Die egmond foto's op je site lijken anders wel HDR,Simon schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:38:
Een van de eerste dingen die ik met HDR leerde was wees zorgvuldig, het gaat enorm snel vlekken. Dat is zo jammer. Nu heb ik in jaren al geen HDRsoft meer gebruikt, dus ffies uitzoeken.
Hmm, die nieuwe HDRsoft tool is anders zeg, ik zie nu dat vooral de smoothing belangrijk is. Achteraf met curves contrast terug brengen en goed verscherpen zodat ie minder dof lijkt.
hoe heb je die dan gemaakt?
|>
...
Geintje! De ene is zowaar nog mooier dan de ander! Echt schitterend gedaan!
sommigen deden me beetje denken aan artwork van Farcry the game
Rest mij nog te zeggen dat ik er alleen maar van kan drómen om zulke mooie foto's te kunnen schieten
Life is not about specs, it is about joy!
heb de 2e, 4e en 9e ff opnieuw bewerkt,
zo beter? Ja ? Nee? zeg het maar.
[knip]zie verderop[/knip]
ik zal ze volgende keer stereoscopisch schieten.CrashOne schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:55:
Vind ze er erg/te surrealistisch uit zien, ik mis diepte, alles lijkt op dezelfde diepte te liggen.
nog ff doorsparen voor een 2e cam.
[ Voor 76% gewijzigd door Wouter op 09-11-2007 00:51 ]
HDR missers per foto
1:
Links bij het groepje bomen zie je de lucht erboven lichter zijn dan de rest van de lucht. Ook rechts, die witte wolken boven het stenen geval. Foto komt wat dof over, wat waarschijnlijk komt omdat er te weinig licht informatie in zit. De foto is als het ware platgedrukt wat histogram betreft.
2:
De zee links is te donker, bij het strand wordt de zee opeens lichter, maar dan die trap en rotsen zijn weer erg donker. De lucht is te donker naar mijn idee.
3:
Bij het stukje zee langs de rotsen zie je de 'normale' kleur, verder naar rechts wordt het opeens een stuk donkerder. Ook de lucht lijkt daar te verkleuren.
4:
Verkleuren van de lucht van links naar rechts. Halo's rond het gebouw linksboven. Ook weer wat bij de rotsen aan het water.
5:
Verkleuring van de lucht net boven de wolken en links, rechts daarvan.
6:
De enige waarvan ik niet kan zien/zeggen of er HDR op is toegepast, wat het voor mij een echt goed geslaagde foto maakt. De kleuren, de compo, allemaal goed
7:
Halo's bij de palmboom is zonde, verkleuringen van de lucht
8:
Ik kan mij niet voorstellen dat de lucht zo ontzettend blauw was, zelfs de wolken zijn blauw hierbij.
9:
Smerig! Halo's rond de palmboom, veel te donkere lucht. En ja, ik snap dat je het hebt gedaan vanwege de zon, maar dat is nu nog steeds een witte vlek. Dus blijft er een smerig rood/bruine gloed over in de foto.
10:
Weer die halo's bij de palmbomen, minder smerig dan de vorige, maar nog steeds niet heel fijn om naar te kijken.
11:
Halo's bij de struik links. Erg indrukwekkende kleuren, maar wat aan de donkere kant.
12:
Halo's rondom de rotsen, aan de donkere kant.
Probeer meer met beleid tonemapping toe te passen, waardoor halo's niet meer ontstaan of gewoon niet opvallen. In Photoshop met de curves spelen kan vaak al mooie foto's opleveren. Foto's waarbij je zoveel mogelijk informatie red, maar zonder dat het zo overdreven eruit komt. Of je moet van dit effect houden. Compoo's heb ik geen kritiek op, die zijn goed zo
En niet te zwaar aan tillen, iedereen maakt fouten, ik word nog vaak genoeg op de vingers getikt door bijvoorbeeld Simon
Smaken verschillen. Het is heel gemakkelijk om een puntje van kritiek te vinden. Bij mij overheerst een positief gevoel en dus geef ik geen kritiek (mogen anderen doenWolfensteijn schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:23:
Eerlijk gezegd, ik snap niet helemaal waar alle lovende kritieken vandaan komen in dit topic.
This footer is intentionally left blank
hey is en blijft een testcase, dus als ik ze allemaal ff opnieuw moet doen, vind ik dat niet zo erg,
zolang ze er maar beter op worden
[ Voor 47% gewijzigd door Wouter op 08-11-2007 22:08 ]
This footer is intentionally left blank
De laatste foto klopt niet qua kleuren. Rond de palmbomen is het lichter en om de palmboom is het donker. w o u t e r . schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:05:
wat vinden de mensen die kritiek hadden van de 3 nieuwe versies van de fotos?
hey is en blijft een testcase, dus als ik ze allemaal ff opnieuw moet doen, vind ik dat niet zo erg,
zolang ze er maar beter op worden
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
ik probeer het echt te zien, maar heb geen flauw idee waar je op doeltOuterspace schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:20:
[...]
De laatste foto klopt niet qua kleuren. Rond de palmbomen is het lichter en om de palmboom is het donker
ik zie bij de nieuwe bewerking van 9 geen halo's meer
[ Voor 8% gewijzigd door Wouter op 08-11-2007 22:32 ]
Verwijderd
Composities zijn prima, je had prima licht, maar waarom zou je bij de meeste van deze foto's HDR gebruiken? Bij de zonsondergangen kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar nu heb je ze zo gemaakt dat ze ook uit een render van een FPS (a la FarCry) kunnen zijn getrokken.
Als je wat donkere gebieden hebt, zoals bij de bladeren zou je met een layer ze prima wat op kunnen krikken. HDR is hiervoor veels te overtrokken.
mijn mening allemaal hè
Smaken verschillen denk ik. Persoonlijk vind ik ze heel erg mooi. Inderdaad had ik ook het idee dat ik naar screenshots van FarCry zat te kijken, maar dat maakt het juist bijzonder.littlejoannes schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:42:
Eigenlijk komt bij me maar 1 woord boven drijven: WAAROM?
Composities zijn prima, je had prima licht, maar waarom zou je bij de meeste van deze foto's HDR gebruiken? Bij de zonsondergangen kan ik me er nog iets bij voorstellen. Maar nu heb je ze zo gemaakt dat ze ook uit een render van een FPS (a la FarCry) kunnen zijn getrokken.
edit:
jammer dat op foto 7 nog net een camper te zien is
[ Voor 4% gewijzigd door Bever op 08-11-2007 23:29 ]
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
You're my man!. w o u t e r . schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:17:
Hoge resolutie versies komen later;
Heb ik hier: Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon showen Deel 57 eindelijk weer wat te showen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik vind het juist mooi als het lijkt alsof het gerenderd is. Lekker veel contrast in de luchten, lekker kleurrijk. Ik vind dit soort HDR's meestal de mooiste foto's, daarom wilde ik het zelf ook eens proberen.littlejoannes schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:42:
Eigenlijk komt bij me maar 1 woord boven drijven: WAAROM?
Als je wat donkere gebieden hebt, zoals bij de bladeren zou je met een layer ze prima wat op kunnen krikken. HDR is hiervoor veels te overtrokken.
mijn mening allemaal hè
Ok, ik ga ze nu allemaal even wat subtieler opnieuw bewerken en post ze dan nog een keer in dit topic.
[ Voor 5% gewijzigd door Wouter op 09-11-2007 00:49 ]
3 stops, 2 EV spacingByte_Me schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 02:15:
mooie foto's, ik hou wel van dat sfeertje dat HDR geeft. zelf ook weleens mee gespeeld, maar nooit foto's gemaakt die ook maar hierbij in de buurt kwamen. verder TVP voor de HiRes. Hoeveel stops heb je trouwens gebruikt voor deze serie?
Bij #8 is de kleur van de lucht misschien iets aan de TE verzadigde kant.
En de zogenaamde HDR fouten? Fouten is niet het goede woord. Fotografie is namelijk ook buiten de doos denken, waardoor je echt iets bijzonders maakt. En dat is je enorm goed gelukt!
Probeer wel wat te leren van het commentaar, maar hou ook je eigen stijl! Want zoals je al ziet aan de reacties, we love it!
Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen
Losstaand van het HDR effect denk ik dat je composities wel in orde zijn, de platen kijken ook qua diepte wel lekker weg.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de losse platen, zonder HDR.
Edit: Ik zie nu pas je opnieuw bewerkte serie. Ik denk dat deze er wel veel beter uit zien, hoewel #2 me nog steeds te vlekkerig is (links en boven in de zee/lucht). En nummer #10 is toch wel weer zo'n droomplaatje om lekker aan de muur te hangen ofzo, die vind ik erg mooi.
[ Voor 24% gewijzigd door SilentThunder op 09-11-2007 10:41 ]
Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX
adoy schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 08:12:
Persoonlijk vindt ik je originele serie gewoon super! De shots die je 'verbeterd' hebt naar aanleiding van het commentaar missen juist dat lekkere sausje wat de originele serie heel bijzonder maakt.
Ok, ik geef het op.SilentThunder schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 10:38:
Ik zie nu pas je opnieuw bewerkte serie. Ik denk dat deze er wel veel beter uit zien
Volgende keer post ik lekker de RAW's en mag iedereen het er zelf mee uitzoeken.
|>
The devil is in the details.
Verwijderd
Nobody really cares what you do so you better like it….or at least realize it is all part of a process that will lead to something else.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 12:36 ]
ja het enige verschil is dat zijn foto's niet overdone en kitsch zijn
|>
dat heb ik ook gedaan, maar blijkbaar lukt het me dan nog steeds nietSimon schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:58:
Beetje eigenwaarde mag ook wel lijkt me... Neem er gewoon eens goed de tijd voor, het bewerken, totdat je hebt wat je wil.
wat vind je eigenlijk van de 2e serie?
[ Voor 6% gewijzigd door Wouter op 09-11-2007 13:00 ]
|>
Verwijderd
Ohja; hier is de onbewerkte versie van 11: linkErkandude schreef op donderdag 08 november 2007 @ 20:44:
Heb je van foto 11 ook een onbewerkte versie ? Liefst op high res, ziet er erg goed uit maar naar mening iets te overbewerkt, ziet er erg filmisch uit.
Er zit al behoooorlijk veel sharpening overheen t.o.v. de eerste serie;Simon schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:31:
Je HDR's worden een slag beter, gooi er wel wat sharpening en ietwat contrast overheen...
en ook contrast + kleur aanpassingen in photoshop achteraf. Met meer contrast verdwijnt er mijns inziens teveel detail.
Hele felle zon in mexico, de normale foto's hebben een gigantisch contrast. De rotsen zijn bijna wit; de struiken zijn bijna zwart. Ik hou van fotos met lekker veel detail, vooral in de wolken. Dat krijg je er met 1 foto gewoon niet op. En bij zonsopkomst fotografeer je recht naar de zon toe, dus dan heb je ook een behoorlijk contrast.Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:32:
Nr. 10 (nieuwe set) doet het voor mij. Voor de rest ben ik totaal geen fan van overdreven HDR en al helemaal geen HDR's in de open lucht (Gebruik het zelf eigenlijk alleen maar binnen in gebouwen). Wat is je keuze geweest om hier HDR's van te maken en niet gewoon "normale" foto's? De omgeving leent zijn uitstekend om hele fraaie foto's te maken...
[ Voor 9% gewijzigd door Wouter op 09-11-2007 13:42 ]
Compositioneel zit de serie aardig in elkaar. Her en der zou ik nog wel wat finetunen, maar dat is geneuzel in de marge.
Ik heb zelf het gevoel dat je de strength bij het tonemappen net te hoog hebt gehad en hierop de smoothing (micro of luminance, heb het programma zo niet bij de hand dus kan het niet terugkijken) niet voldoende hebt toegepast waardoor het nogal snel wil vlekken en het geheel er daardoor wat onrealistisch gaat uitzien. Ik moet je wel toekennen dat de tweede serie stukken beter oogt, props daarvoor!
Het leuke aan HDR vind ik zelf is als je in eerste instantie niet meteen kunt zien dat het om een HDR gaat
[ Voor 10% gewijzigd door Keesr op 09-11-2007 14:12 ]
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
Alsjeblieft, de RAW van foto #2, ben benieuwd wat je ervan weet te makenHerrick schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:43:
Over het hele HDR gebeuren ga ik niks zeggen (dat is niet mijn ding), maar eigenlijk ben ik wel benieuwd naar een raw bestand om te kijken of daar idd geen goede 'normale' foto van te maken is.
Compositioneel zit de serie aardig in elkaar. Her en der zou ik nog wel wat finetunen, maar dat is geneuzel in de marge.
Heb je geen leguaan op de foto gezet? Liepen er zat daar.
jawel , en hier nog eenBreadFan schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 13:57:
Heb je geen leguaan op de foto gezet? Liepen er zat daar.
maar niet in HDR
[ Voor 13% gewijzigd door Wouter op 09-11-2007 14:07 ]
dus even niet geresized:

5 minuten werk.... uitleg volgt later
|>
Hey, jij plaatst foto's en daar kan je commentaar op verwachten. Ik weet wel dat het niet makkelijk is, omdat je wel je eigen werk ter kritiek legt. Ik geef mijn onderbouwde mening, wat ik er van vind. Dat is slechts mijn mening, wat jij daar mee doet, is aan jou. Het is mij om het even als je dat meteen naar de prullenbak schuift. w o u t e r . schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 12:32:
[...]
[...]
Ok, ik geef het op.
Volgende keer post ik lekker de RAW's en mag iedereen het er zelf mee uitzoeken.
@ Simon: Ik vind jouw bewerking wel geslaagd, hoewel wat grijs rechts. Een stuk subtieler en het lichte in het strand past voor m'n gevoel wel bij Mexico.
[ Voor 3% gewijzigd door SilentThunder op 09-11-2007 14:20 ]
Canon EOS 40D | Canon EF-S 10-22mm F/3.5-4.5 USM | Tamron 17-50mm F/2.8 | Canon EF 50mm F/1.8 II | Canon EF 70-200mm F/4L IS USM | Speedlite 430EX
hmm, dat is ongeveer wat ik er ook uit kreeg met photoshop,Simon schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:12:
okey, flickr verneukt ze,
dus even niet geresized:
[afbeelding]
maar ik vind dat mijn hdr bewerking veel meer lijkt op hoe het er daadwerkelijk uit zag toen ik daar liep.
Deze is nogal grijzig en een beetje saai
Die van Simon is ook geen HDR;Hahn schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:21:
Ik vind Simon's bewerking geen verbetering ten opzichte van die van Wouter, ik heb ook helemaal niet het idee naar een HDR plaat te kijken, onder andere door die (saaie) stenen.
hij heeft maar 1 van de 3 RAW's gebruikt
[ Voor 39% gewijzigd door simon op 09-11-2007 14:24 ]
|>
Met jou. w o u t e r . schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:19:
Deze is nogal grijzig en een beetje saai

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wuh? En wat voegt dit toe? Dat het grijzig is okey, maar het ging me meer om de 'rust' die er nu in de lucht zat.. Of je van verzadigde kleuren houdt moet je zelf weten, maar de lucht ziet er nu normaal uit.CLB schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:24:
[...]
Met jouDit vind ik persoonlijk erg lelijk zeg
|>
Cam geeft behoorlijk veel ruis in donkere delen; dus met 3 foto's: minder ruisSimon schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:23:
Ik zou alleen zelf de plaat niet kiezen, maar ik vind 'm persoonlijk mooier dan het HDR-ige.. Het is ook geen HDR he, alleen curves... Maar wouter, waarom wil je van deze 3 raws HDR doen, 1 raw heeft genoeg DR om alleen tone te mappen hoor... Je belichting is namelijk goed, hij gaat nergens buiten z'n DR.
Lelijk is hij niet, gewoon een kwestie van smaakCLB schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:24:
[...]
Met jouDit vind ik persoonlijk erg lelijk zeg
To Wouter: Gewoon door blijven gaan waar jij je prettig bij voelt. Met je beeld is niets mis, probleem echter is dat mensen altijd wel aanmerkingen hebben, hoe klein het probleem ook is
[ Voor 81% gewijzigd door Keesr op 09-11-2007 14:30 ]
Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I
Vond dat eerlijk gezegd nogal mee vallen op je dag foto hoor. Kan me van 's nachts wel voorstellen ja.. w o u t e r . schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:27:
[...]
Cam geeft behoorlijk veel ruis in donkere delen; dus met 3 foto's: minder ruis
1 ding heb je iig, discussie, dan doen je fotos iig iets goed. De rest is smaak, het is niet echt mijn smaak (nu is die enorm specifiek), dus er is niets mis lijkt me. Gewoon blijven doen wat je leuk vind.
|>
maar echt super overdone vind ik ze niet.
Bij overdone HDR denk ik maar aan plaatjes zoals: http://farm3.static.flick...170809_b1065e50fb.jpg?v=0
waarvan je er vele honderden tegenkomt als je naar HDR zoekt
ik vond mijne nog vrij subtiel en natuurgetrouw,
natuurlijk wel lekker verzadigd, maar niet echt barstensvol artifacts
maargoed, ik heb een nieuwe (gedeeltelijk HDR) testcase in de maak,
ik zal proberen wat met het advies te doen
[ Voor 27% gewijzigd door Wouter op 09-11-2007 14:38 ]
|>

Dit is mijn smaak, niet perse hoe het zou moeten zijn. Eigen smaak is belangrijker dan de mening van iedereen bij elkaar. Zolang je die mening maar kan onderbouwen
Zoals dit? Hoewel de lucht ni iets paarsig lijkt te zijn geworden...

[ Voor 19% gewijzigd door Wolfensteijn op 09-11-2007 15:35 ]
|>
Jaja, het is wel nabewerkt met fotosoep
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Omdat ik zo liep te brullen over waarom HDR. Ook even een poetsje van mijn kant: eerst naar JPG via rawshooter (Capture NX ondersteund geen Canon
Maar ik denk dat een polarisatiefilter zeker met dit licht ook al in de uitgangssituatie had geholpen.
Edit oh had ik al gezegd dat ik van knallende kleurtjes hou?
[ Voor 7% gewijzigd door Barrycade op 09-11-2007 18:22 ]
Ik vind eigenlijk mijn (2e) bewerking nog steeds het mooistelittlejoannes schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:20:
[afbeelding]
Omdat ik zo liep te brullen over waarom HDR. Ook even een poetsje van mijn kant: eerst naar JPG via rawshooter (Capture NX ondersteund geen Canon) en daarna met Capture de lucht wat opgehaalt en de lichtere plekken wat teruggeschroeft.
Maar ik denk dat een polarisatiefilter zeker met dit licht ook al in de uitgangssituatie had geholpen.
Edit oh had ik al gezegd dat ik van knallende kleurtjes hou?
Hoewel deze ook wel lekker fris is
Ohja en ik heb voor die foto ook een polarisatiefilter gebruikt trouwens.
Voor mét polarisatie kwam het orgineel mij wat flets over, maar dat kan ook aan de mij onbekende settings liggen.
Genoeg doortekening zo toch? HDR was wellicht nieteens nodig geweest, maar ze zijn beiden nice. w o u t e r . schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:25:
#4 zonder tonemapping;
[afbeelding]
geslaagd?
[ Voor 54% gewijzigd door Keesr op 09-11-2007 19:34 ]
Is die zee trouwens echt zo licht? Het lijkt een tikje overbelicht...
I see red pixels.
Heb ook nog de raw-file bewerkt, niet helemaal naar mijn eigen smaak, maar iets wat je wellicht ook nog zou bevallen. Die van simon vind ik trouwens heel fijn! Ik hou wel van selecte saturatie/desaturatie. Die van Wolfensteijn is wat donker, en die van littlejoannes veel te gesatureerd

Heb 'm eerst door Lightroom heengehaald, bewerkt naar gevoel, tot het redelijk goed zat. Daarna geopend in PS, en met S-curve wat contrast in zee en lucht aangebracht. De rotsen/bomen wat opgehaald met een bolle curve en wat extra groen, en hier en daar wat gedesatureerd. Vervolgens de rotsen en branding wat geburnd. Had ook nog een Tonemap versie gemaakt om gebruik te maken in de PS-file, maar die bleek uiteindelijk niets toe te voegen.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
[ Voor 3% gewijzigd door simon op 09-11-2007 19:47 ]
|>
|>
Nou die van mij misschien niet, maar subtiel toegepast juist wel.Simon schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 19:49:
Je kan moeilijk zeggen dat HDRs recht doen aan de werkelijkheid
Als ik buiten rondkijk op een heldere dag is niet de helft van wat ik zie over- of onderbelicht

Persoonlijk ben ik van mening dat deze platen geen HDR nodig hebben. Maar goed HDR, de een vind het prachtig en de ander vind het niks.
Verwijderd
Ik vind het over het algemeen lekkere foto's (ook de 1e serie, al zijn er een paar m.i. wel te donker). HDR's dienen m.i. lekker overdone te zijn.
Negatieve oordelen vellen op 600p foto's aangaande vlekken (en zelfs halo's) vind ik persoonlijk iets te ver gezocht en ik vind het geeneens duidelijk waarneembaar.
Dusssss . w o u t e r . link ze anders ff door naar 1000-1200p foto's
high res fotos komen er nog steeds aan hoor,Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:45:
@. w o u t e r .
Ik vind het over het algemeen lekkere foto's (ook de 1e serie, al zijn er een paar m.i. wel te donker). HDR's dienen m.i. lekker overdone te zijn.
Negatieve oordelen vellen op 600p foto's aangaande vlekken (en zelfs halo's) vind ik persoonlijk iets te ver gezocht en ik vind het geeneens duidelijk waarneembaar.
Dusssss . w o u t e r . link ze anders ff door naar 1000-1200p foto's
ben net ff beziggeweest met andere testcase
en verschillende versies van m'n fotos staan overal verspreid, ben echt super ongeorganiseerd
denk niet dat ik meedoe met de fotocontest deze week
[ Voor 3% gewijzigd door Wouter op 09-11-2007 21:51 ]
Mijn dagelijks leven: verhuur van opblaasbare Abrahams en Sarahs via www.opblaasverhuur.nl en verkoop van touchscreen informatiezuilen via www.touchscreenzuil.nl
Kijk ik ff niet in FGS, gaan ze in een keer zulke foto's plaatsen. Ik ga ze niet een voor een nalopen, maar ik vind de serie echt geweldig.
Dat gezwets over dat de HDR netter kan, wel/geen HDR, of dat je ze anders moet worden bewerken... Het zijn jouw foto's, jouw smaak. Oke, je maakt er zelf een testcase van, maar dat had je van mij niet hoeven doen. Hou gewoon vast aan wat je hebt neergezet, dat vind ik nog steeds de mooisten in het hele topic. Gewoon een feest om naar te kijken.
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Dankje stiegl, echt, dankje dat je onze input zo benoemt. We zijn er omelkaar te helpen nietwaar, ook mensen die discussieren en ik vind 't een goede discussie en ik denk dat we allemaal wat van elkaar kunnen leren, maar door andermans mening als gezwets af te schrijven ben je vernietigend bezig.gezwets
|>
Excuus, als ik iemand beledigd heb, maar af en toe vind ik dat er op tweakers wat meer ruimte mag zijn voor lof en wat minder voor technische details. Ik ben nu eenmaal zeer enthousiast over deze serie, en ik verbaas me zeer over hoeveel mensen hierop hebben aan te merken.Simon schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:03:
[...]
Dankje stiegl, echt, dankje dat je onze input zo benoemt. We zijn er omelkaar te helpen nietwaar, ook mensen die discussieren en ik vind 't een goede discussie en ik denk dat we allemaal wat van elkaar kunnen leren, maar door andermans mening als gezwets af te schrijven ben je vernietigend bezig.
Uiteraard is fijn dat mensen kritiek willen geven, en zoals ik al zei tegen TS, hij vraagt er ook om door er een testcase van te maken.
Met "gezwets" (excuseer voor het woord) bedoel ik ook niet alle kritiek, slechts die kritiek die puur over de gebruikte techniek gaat, en totaal voorbijgaat aan het resultaat.
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
Nee, maar dat komt meer doordat m'n harde schijf echt een complete chaos is en ik alle fotos met uiteenlopende namen op verschillende plaatsen heb staan. Ze komen er echt nog wel aan. Misschien vanavond, anders morgen. Heb het ook druk met wat ander werk atm.CLB schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:51:
Topic loopt storm, maar zijn alle high-res (uit de TS, dus met bewerking) al ergens gepost of lees ik daar over heen?
Oh, de 2e serie is overigens nog steeds zwaar bewerkt hoor
is 1280x850 genoeg?
EDIT: Je kunt ze gewoon uploaden op www.allyoucanupload.com ofzo! Kost jou geen webspace!
[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 11-11-2007 14:57 ]

Steam: maartenverheijden
zitten nog 4 extra fotos bij in highres, deze:
13

14

15

16

[ Voor 151% gewijzigd door Wouter op 12-11-2007 12:24 ]
Verwijderd
Wat ik bij deze serie weer erg jammer vindt is het te kleine formaat dat je hier mag posten, dat is dan ook meteen mijn reden waarom ik hier geen serie's meer neerzet. 600 pixels breed is toch echt te klein om een foto goed te kunnen beoordelen. Ik snap niet dat hier nog steeds niks aan gedaan wordt.
Je bent geweldig!. w o u t e r . schreef op maandag 12 november 2007 @ 00:11:
links naar highres versies toegevoegd aan startpost
Verwijderd
Deze bewerking slaat natuurlijk helemaal nergens op, tis saai, doods en kleurloos. Voor mij een regelrechte aanfluiting en een belediging voor de maker van de foto.Simon schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:12:
okey, flickr verneukt ze,
dus even niet geresized:
[afbeelding]
Ik krijg sterk het gevoel dat men, een stuk of 3 personen, nogal jaloers is op deze mooie HDR serie en dat de maker ervan zijn kop hier boven het maaiveld uitsteekt en dat zijn kop eraf moet.
Uitleg over deze bewerking ben ik niet de aangewezen persoon voor, aangezien ik hem niet bewerkt heb. Maar of een bewerking je aanstaat of niet is natuurlijk een persoonlijk iets. Ik zie wel wat in deze bewerking, net zoals ik wel wat zie in de HDR versies van de TS zelf. En ik vind ze allebei op hun manier wat hebben.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 20:31:
[...]
Deze bewerking slaat natuurlijk helemaal nergens op, tis saai, doods en kleurloos. Voor mij een regelrechte aanfluiting en een belediging voor de maker van de foto.
Ik krijg sterk het gevoel dat men, een stuk of 3 personen, nogal jaloers is op deze mooie HDR serie en dat de maker ervan zijn kop hier boven het maaiveld uitsteekt en dat zijn kop eraf moet.
Maar zoals ik al eerder heb gezegd ben ik van mening dat deze vorm van HDR way over the top is. Dat is een mening, die ik kan onderbouwen met een aantal objectieve punten die voor iedereen te zien zijn. Zoals de licht verschillen van de lucht op een aantal foto's, rare kleurverlopen en een bruine tint bij 1 specifieke foto.
Gelukkig verschillen smaken, dus je hoeft het er niet mee eens te zijn. Maar het is wel erg makkelijk om mensen persoonlijk aan te vallen als zij met onderbouwing het niet eens zijn met jouw puur subjectieve mening
Edit: foto 11 staat als background, wat een gave foto!
[ Voor 20% gewijzigd door Magic666 op 12-11-2007 21:26 ]