Toon posts:

Hulp bij aankoop Moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Zoals de titel al een beetje weggeeft, ben ik van plan om een aantal onderdelen van mijn systeem te vernieuwen.

Ik ben van plan om in ieder geval een Intel Core 2 Quad Q9450 aan te schaffen (oog op de toekomst)
en een Geforce 8800 GTS 640 MB (weet nog niet welk merk)

Ik moet dan alleen nog een moederbord, maar daar heb ik eigelijk geen verstand van. Ik heb de FAQ doorgelezen, maar daar staat zoveel info in dat ik eigelijk door de bomen het bos niet meer zie.

Zouden jullie mij op de juiste weg kunnen helpen met een keuze voor een moederbord?

Alvast bedankt,

Mvg,

Painé

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Je zou je zelf op weg kunnen helpen door alvast te defineren wat je graag zou willen hebben.
En het allerbelankrijkste je budget, en het doel van je systeem.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Bepaal voor jezelf de grootte van het moederbord (mATX, ATX) en de onboard features: 1x/2x ethernet-aansluiting, SATA-aansluitingen, RAID, Normaal/SLI/Crossfire etc.
Denk er verder aan dat je een moederbord neemt met een FSB van 1333MHz zoals bijvoorbeeld de Intel X38, Intel P35... :)

Als je dat allemaal bepaald hebt, kijk je welke chipsets er over blijven. Dan ga je reviews/benchmarks over de moederborden lezen en maak je de uiteindelijke keuze.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem dit stukje uit de CSL FAQ eens door: HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?
Staat precies in waar je op moet letten als je een keuze wil maken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?

Als je door de bomen het bos niet meer ziet ligt dat bijna altijd aan je eisen. Die heb je nog niet scherp in beeld. Neem eens een paar stappen terug. Kijk wat je wilt doen met die bak. Als je een moederbord wilt kopen zijn features en prestaties relevant. Die worden beide in grote mate door je chipset bepaald. Dus lees je in over actuele chipsets - vergelijkende reviews zat te vinden. Als je een chipset gekozen hebt, kijk welke bijkomende features je wilt op het moederbord en maak even een shortlist van moederborden uit pricewatch met chipset naar keuze en overige features die je wilt. Dan heb je waarschijnlijk maar een handjevol. Ga dan gericht op zoek naar reviews en kijk of de borden die je gevonden hebt goed bevonden zijn voor wat jij ermee wilt doen. Goede kans dat je dan nog maar een of twee overhoudt. En aangezien deze goed zijn en aan je eisen voldoen kun je nu prima de goedkoopste nemen (en als er twee even duur zijn, neem de kleur die je het meeste aanstaat :+ )

Enfin, kiezen is een actief proces waar je enige eigen moeite voor moet doen. Ga dat dan ook doen :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.