[The KMPlayer] Review

Pagina: 1
Acties:
  • 7.166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-06 15:45
Weinigen hebben al gehoord van "The KMPlayer" veronderstel ik.

Zelf ben ik "The KMplayer" gisteren tegengekomen, en ondekte dat er nog niet veel over was gezegd hier op het forum. Deze speler speelt nog meer formaten af als andere spelers, zoals GOM, VLC, of mijn favoriet, MPC.

Weer een media player! - hoor ik je nu al denken.
Maar dit is een bijzondere (zoals al die andere :p)

Gisteren toen ik een DVR-MS bestand probeerde af te spelen met de Media PLayer Classic (K-lite) kreeg ik geen geluid. GOM-player speelde het bestand helemaal niet af.Na een beetje zoeken op internet, ondekte ik dat DVR-MS bestanden opnames zijn van Windows Media Center, en dat je deze alleen kunt afspelen met een DVD-player. Nou ik ken wel enkele andere players, zoals VLC, BS-player, maar deze hebben geen geintegreerde interface, en dat maakt de besturing moelijker dan nodig IMHO.

Op zoek naar een look-a-like alternatief voor MPC kwam ik bij "The KMplayer". Hij heeft geen "classic" look zoals als MPC, en belast het systeem meer dan MPC heb ik de indruk, maar hij heeft dezelfde interface "spirit". Je kan hem skinnen dat hij precies uitziet als MPC.

Het belangrijkste, het speelde mijn bestanden zonder problemen af (al gaf hij wel een overbodige waarschuwing).
Benieuwd naar de mogelijkheden van dit stuk software, stelde ik vast dat het ook 3GP, FLV, en andere container-formaten zonder problemen afspeelde.

Verbaasd, werd ik nog nieuwsgieriger, en ondekte dat deze player ok een audio-modus heeft.
Als je audio afspeelt switch de player automatisch naar audio-modus, en krijg je een winamp look-alike interface. Sterker! Je krijgt zo goed als winamp, met medialibrary! En je kunt de player zelfs gewoon uitbreiden met plugins voor winamp! Dus heb ik dat ook geprobeert door gen_dl (private copy van Dynamic Lbrary v2 beta) te laden. Geen probemen! Echter werkte drag&drop naar playlist-editor niet, waardoor de plugin zo goed als onbruikbaar werd.

De default instellingen van de player niet zo gebruikvriendelijk vind ik persoonlijk. Echter toen ik deze wilde aanpassen stuite ik op de meest vervelende feature van deze player. Zeer veel instellingen, een zeer druk menu, en een overladen prefernces-bord. Na wat zoeken, heb Ik heb wel de instellingen gevonden die IMHO default gewoon ongebruiksvriendelijk zijn. Instellingen om de player niet "ontop" te plaatsen, het hoogte-breede-ratio niet te vervormen tijden het resizen, bij 2x klikken naar fullscreen te gaan, automatisch subtitles te laden, en deze instellingen niet in het register, maar in een file op te slaan (portable).

Dat is nogmaar eeen kleine greep uit ales wat configureerbaar is. Veel instellingen zijn echter voor mensen "in de branche", want ik snap niks van al die videotermen. net Zoals ffd-show ook een hele resum instellingen heeft. Maar deze instellingen blijven verborgen bij MPC, als je dat wilt allessinds.

Ik ben heel blij dat ik deze speler heb gevonden, nu kan ik rechtstreeks DVR-MS afspelen zonder AutoDVRconvert!
Persoonijk heb ik het totaal niet zo voor programma's die zowel muziek-beheerder, als video-player willen zijn. Die combinatie is nooit goed naar mijn ervaring.
Als vervanger voor MPC ga ik hem niet gebruiken. MPC is makkelijker, en minder log. Als vervanger voor winamp ga ik hem ook niet gebruiken, omdat winamp toch lekkerder werkt, ook al is het dat ook een log programma vol bugs, en andere onhebbelijkheden. Mischien stap ik ooit nog eens over naar foobar. (hopelijk)

Ik ga "The KMPlayer" alleen gebruiken om video weer te geven, die niet anders kan worden afgespeelt, zonder te moeten converteren.

Mijn algemen indruk is dat "The KMplayer een mix is van winamp en mediaplayer classic". Ben jij op zoek naar een nieuwe MediaPlayer, is het zeker de moeite om naar deze te kijken, mischien is het precies wat je zoekt!

BTW: Het programma wor dontwikkeld in het Koreaans, maar is beschikbaar in het engels. de ontwikkelaar is Kung, en de afkorting staat voor Kung-Media-Player
Download "The KMPlayer" hier

Zoveel instellingen, zoveel aanpassingen, als er genoeg tweakers zijn die deze speler gebruiken kunnen we een groot topic openen, waar we elkaar kunnen helpen, met het vinden naar een bepaalde instellingen, het oplossen van problemen in het algemeen (weergave, sync, codecs, plugins) en elkaar tippen over nieuwe skins, plugins, mogelijkheden, en bijzondere features.

BTW: ik weet begod niet waar dit thuishoort/

[ Voor 3% gewijzigd door g4wx3 op 02-11-2007 14:41 ]

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:50

SmartDoDo

Woeptiedoe

g4wx3 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 14:37:
BTW: ik weet begod niet waar dit thuishoort/
offtopic:
Laten we CSA proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234797

hmm, beetje jammer dat ze niet eerst kijken of de naam toevallig al in gebruik is (enig verschil is dat er geen 'the' voorstaat.)

Gaat dus niet over de Unix KDE kmplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 15:20

GeekK

Rag Mama Rag

Ik gebruik hem ook al een tijdje, maar weet er eigenlijk niet veel over te zeggen behalve wat de ts al heeft gezegd...
Ik begon hem geloof ik te gebruiken omdat een bepaald bestand niet goed afspeelde en op tkmp dus wel. Het zit echt boordevol opties, zoveel dat ik er zelf niet meer wijs uit wordt... :P
Maar dit is een heel goede all-purpose player, absoluut het proberen waard.

Wel is het zoals de ts zegt, een wat zware player, tenminste voor mijn systeem (p3, 128MB :o ), wat oa. betekent dat de subtitles soms niet goed weergeven - als de processor teveel belast wordt bij drukke scenes, verschijnen de subs maar heel kort of helemaal niet. Maar zoals gezegd is mijn systeem hier ook debet aan. Daarom gebruik ik het naast Crystal Player, die superlicht is maar veel minder opties heeft en niet alles afspeelt.

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 22:05
ben hem beginnen gebruiken omdat bsplayer sinds v2.24 geen dvr-ms meer afspeelt. Deze dus wel. Enige mankement is dat het geluid erg scherp klinkt, maar ik krijg het niet weg met de equalisers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:09

Priet

To boldly do what no one has..

Zware speler? Het is naast VLC de enige speler die op mijn PC vloeiende HDTV af kan spelen (MPEG4)! _/-\o_

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-06 22:05
alles in orde gekregen buiten 1 klein ding. Als er iets luid tegen een stille achtergrond (iemand die schreeuwt op een stille plaats) dan echoet het geluid, ik krijg het gewoon niet weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
Ik zuo je graag willen helpen, maar ik veronderstel dat je de geluidsopties in het rechterklikmenu al allemaal bent nagegaan. Chack daarom ook 3D geluid in de widows mixer, sommige drivers geven nl ook deze mogelijkheid. Ik heb als ik SoundMAX instaleer (onboard ASUS) nog veel meer geluidinstellingen. Krijg je die echo ook bij muziek? (Bijvoorbeeld Vive la fete, Noir Desire op het einde heb je stilte + 'geschreeuw'.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-05 04:10
Ik gebruik deze speler nu 1 week en ben zeer tevrede, er zitten ook een hoop opties in voor subtitle en screencapture, heel handig allemaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 22:19
Ook ik gebruik deze player al heel lang.

Ik was "overgestapt" van MPC, omdat ik vond dat MPC niet genoeg mogelijkheden had. Het goeie aan KMPlayer is dat je werkelijk veeeel instellingen hebt, en dat is gelijk ook het enige "zwakke" punt van deze player. Aan de andere kant, hoef je alleen maar 1x iets in te stellen, en daarna er nog maar weinig aan te doen.

Hoewel KMPlayer zijn eigen codecs heeft, gebruik ik toch liever mn eigen decoders. Dit is makkelijk in te stellen. De belangrijkste wijzigingen die ik maak, zijn CoreAVC voor H264, nVidia PureVideo voor MPEG2, en ffdshow voor de rest. Dus eigenlijk gebruik ik de standaard codecs helemaal niet.

Als KMPlayer iets niet kan afspelen met de codecs die ik heb opgegeven, zal KMPlayer het proberen af te spelen met zn eigen decoder. Een keer had ik een filmpje, die niet door VLC afgespeeld kon worden, en zelfs niet door de MPlayer codecs... en het lukte KMPlayer om deze af te spelen met zijn ingebouwde codec...

Een ander groot voordeel vind ik dat het snel is; ja zelfs sneller dan MPC. Toen ik MPC gebruikte voor 1080p materiaal, deed ik dat met: CoreAVC, AC3Filter, Matroska Splitter en VMR9. Toen ik precies dezelfde settings in KMPlayer gebruikte, viel me op dat ik veel sneller kon navigeren door de video. Als ik in MPC ergens op de timeline klik, moest ik toch wel 2 sec wachten soms... bij KMPlayer gaat dit gewoon direct _/-\o_

Wat toch het meest miste bij MPC, is dat ik nooit goed kon navigeren in het filmpje. Als ik bijv. 10 sec. vooruit wil, of 1 min achteruit. Dit kon voor zover ik weet alleen via ctrl+g. Bij KMPlayer ga ik standaard vooruit/achteruit als ik de scrol (zelf ingesteld), als ik er ctrl bijdruk, gaat het in grotere stappen, en bij alt gaat het in nog grotere stappen :)

Wat ook wel handig is als je ondertitels gebruikt: KMPlayer heeft een ingebouwde syn-functie. Je kunt de subtitles zelfs in het programma van FPS laten veranderen :)
Kortom, elke tweaker zou dit eigenlijk moeten proberen, zeker als je MPC gebruikt en meer opties wilt. Een beetje tweaker deinst niet terug voor wat instellingen ;)

Ik gebruik KMPlayer als een vervanging voor MPC en VLC, en heb sindsdien nooit meer MPC gebruikt.

Wel is het zo dat dit prachtig stukje software een aantal GPL-regels schendt...

Afbeeldingslocatie: http://i239.photobucket.com/albums/ff72/oden9/KMPlayer.gif

Voor de geïnteresseerden: http://www.kmplayer.com/forums/showthread.php?t=8900
Er vallen leuke prijzen te winnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Klinkt als een erg veelzijdig proggie.
*Bookmarked voor de toekomst. Ga em nu ook ff uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
Fantastische speler, gebruik hem voor MKV (ook 1080p) af te spelen op mijn 50" pioneer en dat ziet er echt fantastisch uit. Ondanks dat ik ook mediacenter op deze pc heb gebruik ik liever kmplayer omdat deze echt nog nooit een hapering heeft laten zien.

[ Voor 12% gewijzigd door pretorian_nl op 09-03-2008 20:02 ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
De opties zijn inderdaad erg uitgebreid. Ik probeer de nvidia decoder aan de gang te krijgen maar dat lukt nog niet helemaal. Net zoals 5.1 geluid :|
Het skippen van HD bestanden gaat inderdaad erg soepel.
Nog maar ff wat klooien met de prefs dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 22:19
Ik heb mijn settings jaren geleden ingesteld, maar ik zal het proberen...

Voor DVD's zou je zoiets moeten instellen:

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2exonq9.png

Voor ander materiaal (HD etc) zoiets (je moet dus hier AC3filter zien te krijgen, en dan "use forcibly" kiezen)

[ Voor 19% gewijzigd door Bhai op 02-06-2008 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Geweldige player dit, speelt echt alles af zonder codes nodig te hebben. Ik gebruik al jaren de ingebouwde codes omdat ze gewoon perfect zijn. Kwaliteit is goed. Default skin vind ik wel wat minder, maar de Noir skin (Google it :)) is perfect.
Plugins werken ook super omdat het gewoon alles van WinAMP ondersteund ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
Gisteren liep ik bij toeval tegen deze speler aan, vandaag ben ik er al van overtuigd dat dit mijn main video progje gaat worden. Eerst gebruikte ik VLC en MPC, maar beiden waren niet altijd in staat alles af te spelen waar ik persoonlijk heel slecht tegen kan en scrollen in HD materiaal verliep (AMD 3800+ / NVidia 8500GT / 2046 RAM / vista) stroef.

De KMPlayer lijkt vrijwel alles af te spelen (hoewel ik dat zelf nog niet heb geprobeerd), is veelzijdig qua codecondersteuning/instellingen en scrollen in 1080p videobestanden gaat direct, geen wachttijd op beeld of geluid en geen synchronisatieproblemen.

Na één dag echter valt er nog veel te leren. Ik zal me dan ook in het forum (handig!) inlezen om erachter te komen wat voor instellingen de verschillende gebruikers prefereren. Momenteel gebruik ik zowel de interne codecs als CoreAVC als externe codec. AC3 filter zit reeds in het programma zelf, hoewel ik uit eigenwijsheid een zelf gedownloade AC3 filter extern gebruik.

Ik raad iedereen aan deze player te proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door Tommy The Cat op 28-05-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Inmiddels ben ik een paar dagen onderweg met The KMPlayer, het programma dat ervoor heeft gezorgd dat ik VLC en MPC niet meer gebruik. Ook winamp heb ik er gemakshalve afgegooid, KMPlayer in audio modus voldoet uitstekend. Ik heb nog wat losse vragen, laat ik die vragen combineren met wat informatie waar mijn mede-tweakers eventueel gemak van kunnen hebben.

Hier vind je de laatste stable release alsmede de laatste beta versie.

Hier vind je de skins. Zelf gebruik ik noir (bedankt voor de tip, Phyxion). Erg mooi en ook wat praktischer dan de default skin. Als je noir wilt testen sorteer dan even op total downloads, dan vind je 'm op de eerste pagina.

Hier staat omschreven hoe je de interne codecs subsidiair maakt. Default worden de interne codecs altijd gebruikt. Zelf heb ik 'm subsidiair gemaakt en maak ik gebruik van CoreAVC professional en AC3filter. AC3filter zit overigens al in het programma zelf, maar ik ben eigenwijs en heb hier de laatste stabiele versie van AC3filter gedownload en gebruik dat dus als extern filter. Via custom filter manager kun je instellen dat het programma geforceerd gebruik dient te maken van de codecs/filters die je wenst. Of dat echter noodzakelijk is weet ik niet, want:

1. Als je CoreAVC gebruikt stel je dat immers ook als volgt in:
CoreAVC gebruiken

2. Als je SPDIF passthrough wil gebruiken stel je wellicht AC3filter immers ook als volgt in:
SPDIF passthrough (default staat AC3 en DTS onder internal audio codec al uitgevinkt volgens mij, zo niet, dat nog even uitvinken als je gebruik maakt van een extern filter als AC3filter).

Hier staat omschreven hoe je gebruik maakt van haali splitters, uiteraard indien je dat zelf prefereert. Het programma bevat zelf ook splitters.

Hier zie je hoe je file association instelt. Lukt dat niet volledig (zoals bij mij het geval was met bv AVI bestanden) dan moet je dat zelf even via het configuratiescherm instellen. Overigens is het KMP logo dat verschijnt erg handig: het logo geeft weer wat voor soort bestand het is, handig!

Hier nog iets over resync subtitles. Zelf nog niet naar gekeken, maar het leek me wellicht nuttige informatie.

Er zijn waarschijnlijk veel meer handige links. Dit is een begin.
Je zult in het begin zoals in de OP al is aangegeven een aantal default instellingen willen veranderen, zoals:
- Player niet on-top bij video en audio (zie general en dan screen onder preferences)
- Hoogte breedte ratio niet automatisch aanpassen, maar het origineel behouden. (general en dan screen controls, of direct onder opties en dan 'screen controls' (als je gebruik maakt van de rechtermuisknop op het K logo'tje linksboven).
- Bij 2x klikken pauzeert de video, persoonlijk vind ik full screen/niet full screen daaronder handiger (is in te stellen, maar nog niet mee bezig geweest).

Verder ben ik erg benieuwd naar ervaringen van anderen. Welke codecs/filters/instellingen/skins gebruik jij? Verder nog handige weetjes/links?

[ Voor 4% gewijzigd door Tommy The Cat op 28-05-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Hier ook een KMPlayer gebruiker, alleen een andere :) .
Zie http://kmplayer.kde.org om verwarring te voorkomen

[ Voor 29% gewijzigd door jealma op 28-05-2008 18:29 ]

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:43
Ik heb nog nooit 5.1 geluid uit mij KMPlayer gekregen. Heb ik dan al die tijd iets over het hoofd gezien? Anders zou ik die limitatie wel een nadeel van KMPlayer willen noemen.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Tommy The Cat schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:19:
Hier staat omschreven hoe je de interne codecs subsidiair maakt. Default worden de interne codecs altijd gebruikt. Zelf heb ik 'm subsidiair gemaakt en maak ik gebruik van CoreAVC professional en AC3filter. AC3filter zit overigens al in het programma zelf, maar ik ben eigenwijs en heb hier de laatste stabiele versie van AC3filter gedownload en gebruik dat dus als extern filter. Via custom filter manager kun je instellen dat het programma geforceerd gebruik dient te maken van de codecs/filters die je wenst. Of dat echter noodzakelijk is weet ik niet, want:

1. Als je CoreAVC gebruikt stel je dat immers ook als volgt in:
CoreAVC gebruiken

2. Als je SPDIF passthrough wil gebruiken stel je wellicht AC3filter immers ook als volgt in:
SPDIF passthrough (default staat AC3 en DTS onder internal audio codec al uitgevinkt volgens mij, zo niet, dat nog even uitvinken als je gebruik maakt van een extern filter als AC3filter).
Inmiddels heb ik de default instelling weer teruggezet: always use internal codecs first. Dit omdat de instelling waarbij de interne codecs subsidiair zijn een probleem gaf bij het afspelen van *.mov bestanden (geen beeld).
Door de bovenstaande weergegeven instellingen (dus: ad 1 en ad 2) plus de instelling dat het programma geforceerd gebruik dient te maken van bepaalde codecs neem ik echter aan dat (dus: ondanks de instelling: always use internal codecs first) mijn externe codecs als bv CoreAVC toch gebruikt worden.

Dat kan ik dan een nadeel van het programma noemen: instellingen soms tegenstrijdig waardoor niet geheel zeker is wat je nu wel of niet gebruikt, of in welke volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 16:44
Ben ook sinds kort KMplayer gaan uitproberen, na het gebruik van eerst BSplayer en toen GOMplayer, gomplayer vind ik wel een goede player, maar soms is hij beetje traag en kan hij niet alles afspelen de GUI vond ik dan wel weer goed!
KM player heeft ook een goede interface eigenlijk nog beter dan Gomplayer, maar heb beetje een probleem, als ik hem naast winamp, WMP11, converter draai zegt hij acces violation error! Sluit ik deze programma's doet het gewoon weer. Lijkt alsof KMplayer geen toegang kan krijgen tot een gedeel programma.??
Iemand een idee, of is dit normaal...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93798

Ik gebruik deze player ondertussen al een half jaar, het is de enige speler van alle die al getest heb (gom, vlc, classic, bs, ...) die er in slaagt een playlist in te laden van meer als 500 videobestanden met allerlei formaten (flv, avi, mpeg, divx, xvid, m2v, mkv, ...) en ze bovendien ook nog eens allemaal weet af te spelen zonder problemen & zonder crashen.

Ook betreft CPU / geheugen ... super player!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
één van die bestanden waar ik dit programma voor nodig had was "dvr-ms", afkomstig van opnames uit windows mediacenter.Leuk te zien dat er nog andere tweakers zijn die het programma ontdekken.

Maar moet ik zeggen dat ik het zelf helemaal niet meer gebruik. Ik ben volledig geswitch. (behalve office XP onder darwine, helemaal geen windows apps in gebruik)

niet terzake:
Voor "moeilijke video" gebruik ik bijgevolg VLC, maar inmiddels kan ik al heel wat formaten native afspelen in eender welk programma, dankzij quicktime-plugins (zoals Perian) meer daarover vindt je in het apple topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 10:54
Zelf vind ik dit ook echt een goede speler, gebruik het inmiddels al meer dan een half jaar en wil eigenlijk nooit meer anders, behalve nu één ding...

Laatst heb ik mijn systeem opnieuw geïnstalleerd en KMPlayer dus ook, echter wanneer ik een VIDEO_TS (DVD) map wil bekijken, die lokaal op mijn computer staat, dan wil KMPlayer dit niet en krijg ik alleen maar zwart beeld. Daarnaast speelt het programma wel zowat elk ander formaat af en een DVD in de DVD-speler ook perfect.

Ik gebruik gewoon de Gabest decoder (intern) en verder ook alles echt op standaard. Ook heb ik de nieuwe beta al uitgeprobeerd (gelikte installatie trouwens) en een paar keer opnieuw geinstalleerd.

Iemand die hier hetzelfde of een soortgelijk probleem heeft.met dit fijne programma?

Even nog specs die ook ertoe doen; OS: Windows Vista Home Premium x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

alex3305 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:53:
Zelf vind ik dit ook echt een goede speler, gebruik het inmiddels al meer dan een half jaar en wil eigenlijk nooit meer anders, behalve nu één ding...

Laatst heb ik mijn systeem opnieuw geïnstalleerd en KMPlayer dus ook, echter wanneer ik een VIDEO_TS (DVD) map wil bekijken, die lokaal op mijn computer staat, dan wil KMPlayer dit niet en krijg ik alleen maar zwart beeld. Daarnaast speelt het programma wel zowat elk ander formaat af en een DVD in de DVD-speler ook perfect.

Ik gebruik gewoon de Gabest decoder (intern) en verder ook alles echt op standaard. Ook heb ik de nieuwe beta al uitgeprobeerd (gelikte installatie trouwens) en een paar keer opnieuw geinstalleerd.

Iemand die hier hetzelfde of een soortgelijk probleem heeft.met dit fijne programma?

Even nog specs die ook ertoe doen; OS: Windows Vista Home Premium x64
Werkt hier prima.
Open Folder of Open File (VIDEO_TS.IFO) zijn beide mogelijkheden. Al eens geprobeerd te updaten naar een nieuwe versie (Wel even reset to defaults doen daarna!).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 10:54
Phyxion schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 16:46:
[...]

Werkt hier prima.
Open Folder of Open File (VIDEO_TS.IFO) zijn beide mogelijkheden. Al eens geprobeerd te updaten naar een nieuwe versie (Wel even reset to defaults doen daarna!).
alex3305 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:53:
....

....
Dit ook inclusief reset to defaults.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren KMPlayer gebruikt om een .mkv 1080p film af te spelen i.p.v. VLCplayer na het vinden van dit topic.

Film speelde al stukken soepeler af :)

Ik zag alleen wel dat in me taskmanager er maar 1 cpu 100% belast werd en de ander eigenlijk zo'n beetje idle draait. Het is een P4 3,0 ghz Hyperthreading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 12:44

Wiebbe

<none />

Dat ligt aan de codec die gebruikt wordt. Volgens mij ondersteund alleen de CoreAVC codec multi-threading. Maar die is helaas niet freeware.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 18:14
Onlangs ben ik ook gebruik gaan maken van KMplayer. Een groot voordeel van KMplayer is dat het zeer snel verplaatst naar een ander deel van de film. Binnen max 1 seconde (zware MKV) speelt de film verder op het punt dat ik zojuist heb aangeklikt. Vergelijk dit bijvoorbeeld maar in met mediaplayer classic HC.

Heb alleen wat problemen met het gebruik van DXVA en tegelijkertijd ondertiteling. Tevens werkt de cyberlink decoder niet icm Planet Earth pole to pole. Maar dat ligt niet aan de player.

Echter kan ik Planet Earth wel afspelen mbv MPHC omdat deze een eigen decoder heeft die de DXVA aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-04 18:14
Na heel wat tweaken van mijn AC3, uitzetten van ffdshow en CoreAVC installeren werken 1080p films eindelijk zoals ze horen op mijn computer in KMPlayer.

Het nadeel van KMPlayer... opties... te veel en vooral, (imo) foute default instellingen.
Ook mijn 5.1 aan de praat krijgen kosten even, met de 3 audio menu's die KMPlayer heeft, niet bepaald duidelijk...

Maar hij draait nu wel fijn, gebruik nog altijd VLC voor avi's en dvd's maar KMPlayer voor die grote .mkv's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazimv
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-02 22:01
Fantastische videoplayer. Ik gebruik al bijna 2 jaar, en heb er nooit probelemen mee gehad. Het heeft wel ongelofelijk veel opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even een bump. Gebruik de KMPlayer zelf al tijden... en ben er erg tevreden over. Echter sinds ik blurays kijk merkte ik dat het geluid (vooral muziek) zachter klonk dan de bedoeling was (vergeleken met dvd's). Nu weet ik niet of meer mensen hier last van hebben maar via google las ik soort gelijke verhalen en daar las ik dat me audio filter niet goed zou zijn en dat ik ac3filter zou moeten hebben, deze gebruikt KMPlayer dus al standaard... Ik ben toen maar naar ac3filter.net gegaan en ac3filter gedownload en geinstalleerd en nu bijgevoegd als audio decoder. En toen klonk het geluid weer optimaal...

Mijn vraag is of meerdere mensen last van hadden of ben ik de enigste?

[ Voor 39% gewijzigd door Chip. op 05-03-2009 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256601

Gebruik sinds enige tijd ook de KMplayer. Vrijwel al mijn bestanden worden er strak op afgespeeld. Probleem is echter dat ik alleen nog een stereo signaal op mijn receiver heb kunnen krijgen. Deze (onkyo 706) is via hdmi verbonden met mijn HD 4870 videokaart. Mijn systeem draait op XP.

Ik heb verschillende fora afgelopen en meerdere berichten geplaatst, maar helaas zonder resultaat. Zowel voor interne codecs als externe codecs geen DD/DTS. Dit itt VLC player, waarbij ik wel DD/DTS op mijn receiver krijg. Ook de instellingen van Tommy Cat gaven niet het gewenste resultaat. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 16:01

13art

Moderator Mobile
Mooie speler, en lijkt soms ook audio ook beter af te spelen van VLC. Had bij de film Red Cliff contstant gekraak, bij KMPlayer was dit weg. Ook haperde het beeld bij VLC nog al eens maar bij KMPlayer niet.

Wat ik wel mis zijn twee dingen:
1) een optie om in windows te kiezen voor "play with MKPlayer"
2) en dat is eingelijk nog irritanter. Als ik een DVD map verplaats naar het scherm van MKPlayer gaat hij deze netjes afspelen. Maar met geen mogelijkheid krijg ik dan NL ondertitels geselecteerd terwijl deze wel degelijk in de film zitten. Wel als ik in het titelmenu kies voor Nederlandse ondertitels dan zie ik ze wel, maar moet ik ze tijdens het afspelen van de film via de rechtermuisknop instellen bij ondertiteling, dan kan ik ze op geen enkele manier tevoorschijn krijgen.... Iemand enig idee wat ik fout doe???

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Anoniem: 264918

Voor degene die nog interesse hebben, ik zag net dat er eindelijk nog eens een update is: Zie hier

Bij mij speelt hij werkelijk alles af! Nog nooit problemen mee gehad dus ik ga de update zo snel mogelijk installeren!

• 13art
  • Laatst online: 16:01

13art

Moderator Mobile
Bij mij slaat ESET op hol over dat er een virus in de update zit. NeuHour of zoiets.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 23-09-2009 12:19 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Anoniem: 264918 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:12:
Voor degene die nog interesse hebben, ik zag net dat er eindelijk nog eens een update is: Zie hier
Gebruik deze nieuwe versie al enkele dagen maar heb nu wel het probleem dat hij bij sommige m2v (MPEG Video Version 2) bestanden het geluid wel correct speelt maar de video versneld, echter niet bij alle bestanden...

fixed;
onder voorkeuren > filter > splitter > mpeg-2 PS op DirectX instellen & mpeg-2 TS op Gabest

Versie 2.9.3.1428 blijft voor mij toch nog steeds de stabielste :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 93798 op 04-10-2009 12:22 ]

Anoniem: 264918

Heb gisteren geen tijd gehad om de nieuwe versie te installeren. Wat ik wel vreemd vind is dat er bijna een jaar tussen de laatste 2 versies zit terwijl ik in de meuktracker toch regelmatig updates van andere mediaplayers tegen kom. Heeft er iemand een idee hoe dit komt? Wordt er gewoon zo weinig aan gewerkt, of heeft een mediaplayer eigenlijk niet zo veel updates nodig als de bugs er één keer uit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even laten weten, op de fora van KMPlayer is er sprake van een nieuwere / final versie van build 2.9.4.1436 :)

Zelf heb ik de 'nieuwere' versie al geïnstalleerd maar merk geen verschil eigenlijk ...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 93798 op 27-10-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even dit oude topic terug wat omhoog schoppen, sinds vorig jaar zijn er toch wel enkele updates geweest & vreemde releases :9 maar nu lijkt er eindelijk terug een stabiele versie te zijn verschenen! The KMPlayer 2.9.4.1437 (*)

Om toch even terug te gaan; de laatst 'stabiele' build was voor mij 2.9.4.1434, daarna is het me voor mij toch wat onduidelijk geworden op de fora van The KMPlayer ... voor veel mensen denk ik eigenlijk, build 1434 vind je ook bijna altijd terug als de laatste officiële & stabiele release op websites. Nu om toch even up-to-date te blijven, een kleine historiek ...
  • Build 1435 (meuk: The KMPlayer 2.9.4.1435) - Voor mij persoonlijk niet echt een update, maar eerder een versie die een hoop problemen had & allesbehalve vlot functioneerde.

• Build 1436 (Filehippo) - Vreemde release, ook nooit echt een officiële release geweest denk ik. Zelf heb ik hier verschillende versie van gedownload waarvan één zelfs ongevraagd spyware (ASK Toolbar) mee installeerde. Qua functionaliteit & bugs was er ook geen verschil met build 1435.

• Build 1437 (Cnet) - Lijkt een final versie te zijn & dit keer lijken de bugs uit de vorige versies wel opgelost!
Nu over die laatste build, toch even meegeven dat er hier ook weer verschillende versies van rondspoken op het internet (beta's, portable, ..) maar de versie van download.cnet.com (md5 hash 83389246F9DE43A071D882DEC26144B600) lijkt me terug een deftige & stabiele release te zijn die zonder problemen hier werkt op zowel Windows XP SP3 als Windows 7 x64.

(*) Wel opletten dat je de ASK Toolbar niet mee gaat installeren, maar in deze installer kan je hem wel zonder problemen uitvinken!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 93798 op 16-08-2010 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Thread met aankondiging van kmplayer 2.9.4.1437, is koreaans. KMPlayer is namelijk een Koreaans product.

http://www.kmplayer.com/korea/showthread.php?p=8403#post8403

[ Voor 23% gewijzigd door Chip. op 16-08-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 06:27

Archimond

Lopende Helpdesk

De originele ontwikkelaar heeft The KMPlayer van de hand gedaan is nu bezig met Daum Pot Player.
Het is nog in beta, maar werkt bij mij al beter dan KMPlayer.

All Features of the KMPlayer + More features & stability = PotPlayer

Is hier te downloaden: versie 1.5.23336 http://www.dvbsupport.net...index.php?act=view&id=230 en update versie 1.5.23507 http://www.dvbsupport.net...index.php?act=view&id=239
64 bits versie: http://www.dvbsupport.net...index.php?act=view&id=236

Changelog: http://www.dvbsupport.net...index.php?act=view&id=239

De nieuwe PotPlayer is stukken beter en biedt zelfs hardware versnelling aan voor onder andere (mp4, Mpeg2, WMV) videobestanden. Standaard staat het niet aan.
F5 -> Filter Control -> Video Decoder -> Built-in codec settings
Onder Hardware acceleration (DXVA) settings bij Condition: Always use of Use while higher than the following.

Mijn redenen voor overstap:
- Geen haperend beeld met MPC video codec DXVA + EVR
- Sneller opstarten
- Minder cpu en geheugen gebruik vooral met hardware versnelling op always use.
- Interface van opties is overzichtelijker met zelfde opzet
- Mogelijkheid voor multithread afhandeling en multicore ondersteuning
- 64 bits versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 21:20
Ik ben om, ik heb al heel lang kmplayer en vind het beste speler ooit. Net als toen ik hardcoded subs had en ook nl subs wilde kon ik gewoon instellen dat er zwarte balk achter de subs kwam en dat ik niet dubbel ging lezen. Bij zulke momenten ben je toch blij met al die opties.
Gezien Potplayer zelfde is maar dan nog iets beter :) rip kmplayer ftw potplayer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 15:20

GeekK

Rag Mama Rag

PotPlayer start supersnel op op mijn systeem (P3 450!!). Speelt ook zeer soepel af. Ben onder de indruk.

Heb van de technische aspecten niet veel verstand. Stond bij KMPlayer dan niet alles op hardware-versnelling? Waarom niet?

/noob modus

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
Hmmm even kijken hoor.
De originele ontwikkelaar heeft The KMPlayer van de hand gedaan is nu bezig met Daum Pot Player.
Waar haal je die info vandaan trouwens?

[ Voor 78% gewijzigd door Chip. op 29-08-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb sinds een paar dagen Potplayer geinstalleerd na jarenlang VLC te hebben gebruikt. Ik durf gerust te zeggen dat PotPlayer de beste videoplayer ooit is. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
Wie o wie heeft zin om een nieuw topic voor de PotPlayer te maken?
Pagina: 1