Z-5500 vs Hifi set

Pagina: 1
Acties:
  • 575 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 14:44
aangezien ik nu wel eens vind dat het tijd word voor wat beter muziek inplaats van de blikken speakers van mijn tv zit ik op het moment in dubio.

koop ik een Z-5500 of ga ik voor een hifi setje..

ik wil aanspelen :

1:tv 32'' lcd tv
2: hdd/dvd recorder
3: x-box 360

mijn vraag is nu kan je voor de prijs van een Z-5500 ook een degelijk en vergelijkend hifi setje kopen.

voor mij heb ik alleen boxen/versterker met genoeg aansluitingen nodig en dan ben ik er maar de Z-5500 ziet er wel zeer compleet uit..

zijn er nog alternatieven of heeft logitech gewoon een zeer sterke set in de markt gezet ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Voor het geld wat je nu betaald voor een Z-5500 heb je (wat mij betreft) niks vergelijkends qua kwaliteit/volume in de hifi wereld..
Correct me if i'm wrong..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 14:44
Occy74 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:05:
Voor het geld wat je nu betaald voor een Z-5500 heb je (wat mij betreft) niks vergelijkends qua kwaliteit/volume in de hifi wereld..
Correct me if i'm wrong..
dat is wat ik ook denk als je ziet wat je krijgt redden geen van alle versterkers/boxen sets die ik heb gezien bij de mm of welke audio zaak dan ook..

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 12:58
angel00008 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:01:
mijn vraag is nu kan je voor de prijs van een Z-5500 ook een degelijk en vergelijkend hifi setje kopen.
Stiekem weet je zelf het antwoord al lang al.

Ik zal hem even anders voor je leggen: Je wilt nu voor de prijs van een setje plastic computer speakers een complete high fidelity installatie kopen. Kan dat? Neen, mits je een complete mafketel op marktplaats tegen komt die voor een belachelijke prijs zijn HiFi installatie weg wil doen. :+

Om mezelf even duidelijk te maken, de gebruikelijke MediaMarkt "home cinema" setjes (tevens plastic) vallen niet onder HiFi. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 02:08
Als je surround wil en geen tweedehands: ben bang van niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er mis met plastic :+

Bijdeweg...ik heb ook naar een Logitech set staan kijken voor mijn toekomstige home cinema, lcd tv, pc met hdmi uitgang voor hd films, en een speaker system. Het nadeel van Logitech dingetje lijkt me dat er geen hdmi aansluting op zit...

Toch? :9

Edit: voor mijzelf (en mss voor jou doel) zat ik dus eigenlijk te gluren naar 1 van de volgende setjes:
Sony DAV-DZ230
LG LH-T761SB
Samsung HT-X30R
Philips HTS3357

Om maar eens wat te noemen, deze rollen uit kieskeurig, en iets boven de 200 euro. Iemand trouwens ervaring met ene goedkoop surround setje met hdmi?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:31
Je zal voor die prijs niet veel vergelijken d's vinden. Ben na drie jaar nog uitermate tevreden met de Z-5500. Als je echt beter geluid wilt trek je portemonnee dan maar open, want dat gaat minimaal 1000 euro kosten. Geluid is echt heel erg goed, vooral als je niks gewend bent.

/edit

@ hierboven. Begin er alsjeblieft niet aan, ga gewoon voor de Z-5500.

[ Voor 12% gewijzigd door STIMPPYYY op 01-11-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

STIMPPYYY schreef op donderdag 01 november 2007 @ 17:56:
Geluid is echt heel erg goed, vooral als je niks gewend bent.
Je zegt het zelf al. Ik zou de audiokwaliteit uit de Z-500 niet eens HIFI durven noemen eigenlijk. Maar goed, iets vergelijkbaars vind je niet snel voor die prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 01-11-2007 18:31 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Hoe zou je het dan noemen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 02:08
Heel behoorlijk geluid voor een pc-speakerset ;)

Het hangt maar van je definitie van HiFi af. Volgens de officiele definitie voldoet een keukenradio tegenwoordig al bijna aan de eisen om zich HiFi te mogen noemen. Waar we in dit forum meestal vanuit gaan zijn goede losse componenten met genoeg vermogen en een enigzins lineair frequentiebereik. Denk aan receivers van Denon, Marantz, Onkyo, Yamaha, NAD, Cambridge Audio, enz. en speakers van Dali, B&W, Kef, Canton, Focal, Isophon, enz.
Als je je aan die definitie houdt valt een Z-5500 inderdaad niet onder de noemer 'HiFi'.
Dit betekent niet dat het geluid slecht is. Voor het geld is het geweldig geluid ;). Maar vergeleken met de serieuzere sets (gemaakt voor films én muziek, rustige diepe bas i.p.v. luide bas) is het wel een paar klassen lager. Dat mag ook wel. Een receiver die we hier als HiFi bestempelen (en sommigen met Quad en Krell vinden dàt zelfs nog niet goed genoeg om HiFi te noemen) kost meer dan de hele Z-5500 set ;)

[ Voor 4% gewijzigd door mac1987 op 01-11-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ok, dat verklaart een hoop. Dacht dat het weer zo'n sarcastische opmerking was. Het is inderdaad niet wat je voor 2000 euro kan kopen, maar geeft toch behoorlijk geluid, vooral als je niet meer gewend bent dan 4 speakers á 50 euro p.s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 15:47
Inderdaad geeft de Z-5500 heel leuk geluid.
ik heb hem ook gehad en dacht dat geluid écht niet beter kon klinken...

Toen ben ik overgestapt op Home cinema, eerst 3.0 en dat was meteen al een gigantische verbetering. Tuurlijk, het is meer geld maar mij is het 100% waard geweest.

Maar nogmaals, voor PC gebruik is de Z-5500 erg mooi, geen gedoe met aansluiten en gewoon genieten.

Succes met de keuze!

Beginning to realize the power...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Dezelfde ervaring heb ik met de Harman Kardon Soundsticks. Dat is overigens wel 2.1 geluid. Maar ook daar komt een berg een goed geluid uit (ivm de prijs!)

Basement Bios ---- Exo-S

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 14:00

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Om maar een voorbeeld te geven heb ik ook Spijt van mijn aanschaf van een LG HT552 toendertijd voor zo'n €250,- het geluid van de Z5500 klinkt in mijn oren gewoon zoveel voller. Maar ja je kan nu niet meer ruilen en 2de hands brengt dat Home Cinema Set (5.1 speakers, DVD Speler (DivX ondersteuning en HDMI Upscale) niet zoveel op.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Soepster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:43
Krijg je voor hetzelfde geld wel een goede stereo hifi set? Versterker + boekenplank speakers?

Asus P5Q-E/E8500@4ghz/4GBPC6400/8800GT512/X-Fi Fatty Platinum/Sony DRU510A/Cooler master realpower450/Lian-Li PC65/Raptor74GB

Verwijderd

Nieuw: nee
2e Hands: Moet net lukken.

Kijk voor de aardigheid eens in mijn sig (My HiFi). Die speakers heb ik voor 300 euro gekocht (per 2) en de versterker voor 200 euro (2e hands).
De speakers die ik heb zijn boekenplank formaat, maar toch wel erg geliefd door zijn prijs/kwaliteit.
De versterker kan een stuk goedkoper, maar ik wilde een receiver met veel aansluitingen (Radio, Video, SPDIF etc.) en dan kan het al aardig in de kosten lopen. Maar er staan wel stereoversterkers op voor een leuke prijs.

Succes!

Verwijderd

Ok mensen laat ik dan MIJN voorbeeldje geven. Ik heb:

Denon PMA-925R stereo versterker met dual mono opbouw.
Mordaunt Short 902i's
Mordaunt short premiere achter plus center plus sub.
Pioneer 909 Gold
Pioneer DV-?? dvd spelert (nieuw incl. de betere Ixos scartkabel.)

Voor: 35+100+90+160+100=485 Euro. Ik heb zelf maak stand er bij.

Deze set is meerendeel 2e hands. Prima in staat en geweldig geluid. Ik gebruik de Denon nu als stereo eindversterker op mijn pre-out van mijn Pioneer. Ik heb de Denon geruilt voor een technics (dus een beetje geluk moet er ook bij zitten). De technics heb ik gekocht voor 35 euro.

Voor dit geld heb je dus echt VEEL meer kwaliteit dan die Z-5500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sennheiser HD650 misschien? :P Het is wel een koptelefoon maar je hebt wel zeer goed HiFi geluid voor een redelijke prijs.
Pagina: 1