Als Ati nu niets verkoopt, dan blijft alleen Nvidia over en gaat Ati te onder aan Nvidia. Dan hebben ze geen concurentie en gaan de prijzen aardig omhoog in de toekomst. Dus, wie offert zich op om een Ati kaart te kopen om zo de Grafische kaartenmarkt in de toekomst te redden?PilatuS schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:19:
Maar ik mag wel hopen dat AMD/ATI niet al te hard onderuit gaat. Als alleen Nvidia overblijft op de GPU markt zijn we met z'n allen wel de sigaar. Natuurlijk zal dit niet zo snel gaan maar ik hoop toch echt dat AMD/ATI met een kaart komen die zich kan meten met de producten van Nvidia. Het gaat toch al niet echt goed met AMD dus laten we hopen dat ze met iets goeds komen.
Anoniem: 226494
Ikke En geef hem erna als kado wegphilotra schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:27:
[...]
Als Ati nu niets verkoopt, dan blijft alleen Nvidia over en gaat Ati te onder aan Nvidia. Dan hebben ze geen concurentie en gaan de prijzen aardig omhoog in de toekomst. Dus, wie offert zich op om een Ati kaart te kopen om zo de Grafische kaartenmarkt in de toekomst te redden?
Ontopic
Ik wil wel een benchmark zijn van een gt in sli opstelling met deze klocks: cpu core2duo 3,6gig 8800gt 700/1700/1000 want deze clocks moeten te halen zijn met de gt
Edit hij blaast dan de ultra een eind weg
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 226494 op 31-10-2007 18:33 ]
die zotac is ook bijna 270 terwijl de club3d maar 200 is. Die waarschijnlijk ook op die clocks te krijge is/of verder
http://www.driverheaven.net/reviews/8800GTs/msi.php
deze is anders net zo vet te klocken lijkt me ?
deze is anders net zo vet te klocken lijkt me ?
Ik vraag me af of ze nog steeds 200 zijn als ze daadwerkelijk op voorraad zijn...
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Kan er iemand dan benchmarks posten van de 8800gt sli
Ik sluit me bij jou aan.RappieRappie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:48:
Ik vraag me af of ze nog steeds 200 zijn als ze daadwerkelijk op voorraad zijn...
Dus het Qimonda geheugen gaat al op 2000, maar wat doet het samsung spul dan?
En op welke kaarten zit dat Samsung en wat zit er op die Club3d?
[ Voor 24% gewijzigd door HugoBoss1985 op 31-10-2007 18:51 ]
Nu kunnen ze ze duurder verkopen, omdat iedereen er 1 wil hebben, en op het moment nu er weinig zijn zullen de mensen er wel wat meer voor over willen hebben.RappieRappie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:48:
Zelf denk ik niet dat de prijs gaat stijgen wanneer het aanbod groter wordt.
[ Voor 20% gewijzigd door ZpAz op 31-10-2007 18:52 ]
Volgens die gast gaat het geheugen niet eens tot 1900 mhz...ZpAz schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:52:
[...]
Nu kunnen ze ze duurder verkopen, omdat iedereen er 1 wil hebben, en op het moment nu er weinig zijn zullen de mensen er wel wat meer voor over willen hebben.
Edit: Laat maar, het mocht niet verder.
Pfff lekkere scores, maar die gast heeft nog geeneens een quadcore!
[ Voor 12% gewijzigd door HugoBoss1985 op 31-10-2007 18:57 ]
Ik heb hem al besteld.Maar word de prijs ook hoger als je hem al besteld hebt ?ZpAz schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:52:
[...]
Nu kunnen ze ze duurder verkopen, omdat iedereen er 1 wil hebben, en op het moment nu er weinig zijn zullen de mensen er wel wat meer voor over willen hebben.
Of blijft de prijs waarvoor je besteld hebt het zelfde ? (Salland)
Je bent gek dat je bij salland gaat bestellen, die kaarten zijn echt duur bij hun!Anoniem: 226494 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:56:
[...]
Ik heb hem al besteld.Maar word de prijs ook hoger als je hem al besteld hebt ?
Jeej ook eindelijk een nieuwe videokaart bestelt! Club3D 8800GT 228€.. levertijd helaas 1 a 2 weken
Ben benieuwd wat de specs zijn van dat geheugen wat zotac gebruikt.
Ik denk dat het zoals gewoonlijk verstandig is om de goedkoopste te kopen en die flink over te clocken met een leuk coolertje
Ben benieuwd wat de specs zijn van dat geheugen wat zotac gebruikt.
Ik denk dat het zoals gewoonlijk verstandig is om de goedkoopste te kopen en die flink over te clocken met een leuk coolertje
Lijkt me dat de prijs niet omhoog gaat als je hem al hebt besteld, al helemaal als de betaling al rond is.Anoniem: 226494 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:56:
[...]
Ik heb hem al besteld.Maar word de prijs ook hoger als je hem al besteld hebt ?
Ik wacht tot ze op voorraad zijn en dan koop ik er 2
ojah ik heb er 2 oc versies van msi besteld voor 500 euro inclusief dus er komt niets overheen\HugoBoss1985 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:58:
[...]
Je bent gek dat je bij salland gaat bestellen, die kaarten zijn echt duur bij hun!
Wel rembours dus aan de deur betalen. Ze zijn nog niet binnen bij salland max 10 dagen nog
Specifications MSI NX8800GT Series
NVIDIA 8800GT chipset
PCI Express generation 2.0 support
512MB, GDDR3 memory
112 Stream Processors
Overclocked version: Core CLK 660MHz Memory CLK 1900MHz up to 10% faster
DirectX10 support
Dual DVI / Dual-Link DVI / HDTV-Out
HDCP compatible
Single slot solution
Special Game Bundle DiRT and The Lord of the Rings
NVIDIA® PureVideoTM HD technology
Shader Clock: 10% higher
[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 226494 op 31-10-2007 19:06 ]
Dat vind ik dus duurAnoniem: 226494 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:59:
[...]
ojah ik heb er 2 oc versies van msi besteld voor 500 euro inclusief dus er komt niets overheen\
Wel rembours dus aan de deur betalen. Ze zijn nog niet binnen bij salland max 10 dagen nog
Er staat al een club3d (stock) in de pricewatch voor 200.
Dat had je dus al 100 gescheeld.
Mijn vragen staan nog: Dus het Qimonda geheugen gaat al op 2000, maar wat doet het samsung spul dan?
[ Voor 16% gewijzigd door HugoBoss1985 op 31-10-2007 19:06 ]
waarom zou je OC versie willen bestellen? Kwa performens ingame ga je er weinig (niks) van merken. En als je het zou gaan merken krik je ze zelf omhoog, dat kan zelfs een kind van 4Anoniem: 226494 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:59:
[...]
ojah ik heb er 2 oc versies van msi besteld voor 500 euro inclusief dus er komt niets overheen\

Jah maar ik wil geen stock kaart. Ik wil een oc kaart met garantie en dit is zo;n beetje de goedkoopste oc kaartHugoBoss1985 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:05:
[...]
Dat vind ik dus duur
Dat had je dus al 100 gescheeld.
Mijn vragen staan nog: Dus het Qimonda geheugen gaat al op 2000, maar wat doet het samsung spul dan?
Specifications MSI NX8800GT Series
NVIDIA 8800GT chipset
PCI Express generation 2.0 support
512MB, GDDR3 memory
112 Stream Processors
Overclocked version: Core CLK 660MHz Memory CLK 1900MHz up to 10% faster
DirectX10 support
Dual DVI / Dual-Link DVI / HDTV-Out
HDCP compatible
Single slot solution
NVIDIA® PureVideoTM HD technology
Shader Clock: 10% higher
Het gaat me om benchmarks En daar merk je grote verschillen.KappeNou schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:07:
[...]
waarom zou je OC versie willen bestellen? Kwa performens ingame ga je er weinig (niks) van merken. En als je het zou gaan merken krik je ze zelf omhoog, dat kan zelfs een kind van 4
en ik behoud mijn garantie ook nog eens. En eingelijk heb ik ze voor 100euro
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 226494 op 31-10-2007 19:10 ]
Anoniem: 144949
Dus dan krijg je 2X DiRT en The Lord of the Rings. Spijtig dat je niet kan kiezen voor iets anders de 2de maal.Anoniem: 226494 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:08:
Of werken 2 8800GT kaarten van verschillend merk samen in SLI?
Heb net mijn X1950 XT verkocht aan me pa en ga voor een 8800GT nu
Weten jullie misschien een overzicht ergens met wat de voor- en nadelen zijn van de verschillende merken? Kleinere fans? Extra kabels etc etc? Wat nou echt relevant is of niet..
Zag ergens in de benchmarks dat er ook wel verschil zit in de prestaties?
Lijkt me eerlijk gezegd vrij sterk.. iig niet echt relevante verschillen
Weten jullie misschien een overzicht ergens met wat de voor- en nadelen zijn van de verschillende merken? Kleinere fans? Extra kabels etc etc? Wat nou echt relevant is of niet..
Jah ze werken gewoon zamen (2 verschillende) Maar ik verkoop gewoon 2 spellen.Anoniem: 144949 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:11:
[...]
Dus dan krijg je 2X DiRT en The Lord of the Rings. Spijtig dat je niet kan kiezen voor iets anders de 2de maal.
Of werken 2 8800GT kaarten van verschillend merk samen in SLI?
Blijf je vooral lekker blind staren op de pricewatch.. Al die online prijsstunters die daar bovenaan staan hebben die kaarten zeer waarschijnlijk niet eens op voorraad..HugoBoss1985 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:05:
[...]
Dat vind ik dus duur
hoezo gaat het om de bechmarks? zodat je hier kan zeggen kijk ik heb zo en zo veel punten?Anoniem: 226494 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:09:
[...]
Het gaat me om benchmarks En daar merk je grote verschillen.
en ik behoud mijn garantie ook nog eens. En eingelijk heb ik ze voor 100euro
Dan komt vervolgens iemand met de 2 goedkoopste 8800GT's die een proggie download en 2 schuifjes verstelt en je compleet voorbij blaast met benchmarks.
Merken en OC kaarten zijn allemaal onzin, vooral voor die reden. Alleen wanneer er een kaart uit komt met ander sneller geheugen, dan heeft het "nut" om voor die te gaan (mits je zelf OCed)
merken etc, allemaal onzin. Tenminste als het om de videokaart gaat en niet om de goodies.Floris-K schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:13:
Heb net mijn X1950 XT verkocht aan me pa en ga voor een 8800GT nu
Prestatie verschil is er amper. Alleen de OC kaarten zijn iets sneller, wat je ingame amper kan merken. Overigens kan je gemakkelijk zelf nog hoger OCen dan die overpriced oc kaartjes.
[ Voor 36% gewijzigd door KappeNou op 31-10-2007 19:19 ]
Ben ik het wel mee eens... Ik heb ook (veel) meer betaald dan 200 voor mijn XFX 8800GT XXX kaartjes die ik in bestelling heb staan. En ik lig er geen minuut wakker van. Of ik het geld nu opzuip of een keer extra mijn auto vol kan tanken... Het boeit me niet. Maar goed, als je op de centen let of je geld hard nodig hebt kan ik me voorstellen dat je gewoon de goedkoopste koopt en die overklokt.Anoniem: 226494 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:09:
[...]
Het gaat me om benchmarks En daar merk je grote verschillen.
en ik behoud mijn garantie ook nog eens.
Ik heb er zelf trouwens ook geen zin aan om telkens bij nieuwe driverreleases maar weer af te wachten of overklokken mogelijk is met de betreffende drivers, en hoe ver. En telkens weer te klooien na elke nieuwe driverinstallatie. Ook flashen is voor mij geen optie ivm garantie.
Edit; uit benchmarks blijkt trouwens wel degelijk dat overklokte kaarten, ook in games, veel sneller zijn dan de stock kaartjes.
[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 31-10-2007 19:19 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
je merkt het heus wel in games, alleen is die standaard overclock een heel stuk lager dan de max die je vind als je zelf gaat overklokke. Maar de kloks die standaard OC kaarten hebben haalt echt elke 8800gt wel denk ik handmatig
Alle gepresenteerde kaarten die ik tot nu toe heb gezien zijn allemaal gebasseerd op het reference design en zijn exact gelijk aan elkaar. Het overclockpotentieel is ook iets wat ik niet zo relevant vind, want ze zijn gewoonweg gelijk aan elkaar dus er is geen reden om voor een bepaald merk te kiezen, neem dus de goedkoopste. Zoals in de topic start zo leuk staat dat de 'OC' versie van MSI het meest interessant is, nou dat vind ik absoluut niet. Dat is gewoon geldklopperij, zo'n overclock is op elke kaart mogelijk zonder probleem.
Ik ga het zelf zo goedkoop mogelijk houden, koop 2x een Club3d (heb zeer goeie ervaringen met club3d, goedkoop, zit in Nederland, niet veel extra poespas, perfect voor de 'modder'), haal gelijk de standaard koelers eraf en zet er zelf een fatsoenlijk blok koper op. Gewoon iets wat een leuke maat heeft, boor er even wat gaatjes in zodat het past en klaar. Ik hou graag van goedkope performance, een mens kan immers alles zelf. Die kant en klare videokaartkoelers begin ik niet aan.
Eventjes wachten op de voltmod en en raggen maar, reken maar dat je in veel spellen een enkele Ultra variant dubbel en dwars voorbij gaat. Check rage3d bijvoorbeeld voor SLI performance.
Over een maand als alles zo'n beetje besteld en binnen is ben ik van een Athlon-XP 2400MHz systeem met Geforce 7800GS naar een Core2 duo 3500MHz met SLI 8800GT gegaan. Ik denk wel dat het verschil gigantisch is, maar de prijs stelt geen zak voor! Heb overigens wel weer onderdelen 2e hands aangeschaft en veel research gedaan, zoals gewoonlijk. De 8800GT kwam overigens als een geschenk uit de hemel.
Ik ga het zelf zo goedkoop mogelijk houden, koop 2x een Club3d (heb zeer goeie ervaringen met club3d, goedkoop, zit in Nederland, niet veel extra poespas, perfect voor de 'modder'), haal gelijk de standaard koelers eraf en zet er zelf een fatsoenlijk blok koper op. Gewoon iets wat een leuke maat heeft, boor er even wat gaatjes in zodat het past en klaar. Ik hou graag van goedkope performance, een mens kan immers alles zelf. Die kant en klare videokaartkoelers begin ik niet aan.
Eventjes wachten op de voltmod en en raggen maar, reken maar dat je in veel spellen een enkele Ultra variant dubbel en dwars voorbij gaat. Check rage3d bijvoorbeeld voor SLI performance.
Over een maand als alles zo'n beetje besteld en binnen is ben ik van een Athlon-XP 2400MHz systeem met Geforce 7800GS naar een Core2 duo 3500MHz met SLI 8800GT gegaan. Ik denk wel dat het verschil gigantisch is, maar de prijs stelt geen zak voor! Heb overigens wel weer onderdelen 2e hands aangeschaft en veel research gedaan, zoals gewoonlijk. De 8800GT kwam overigens als een geschenk uit de hemel.
[ Voor 4% gewijzigd door BruT@LysT op 31-10-2007 19:27 ]
Een copy paste van mijn post uit het nvidia nieuws topic:
Nice pressrelease van Evga over hun 8800GT SSC/KO/standaard edition. Specs van de edities:
EVGA 8800GT SSC 700/2000/1750
EVGA 8800GT KO 675/1950/1688
EVGA 8800GT KO 600/1800/1625
Snelheden respectievelijk: core/mem/shader
Detailed spec overview EVGA 8800 series
pers bericht
Doe mij die SSC maar mits hij redelijk geprijst is
De SSC editie heeft zijn shaderklok 50mhz hoger dan de Zotac kaarten. De prijs is natuurlijk de doorslaggevende factor alhoewel EVGA super garantie en service biedt!
Nice pressrelease van Evga over hun 8800GT SSC/KO/standaard edition. Specs van de edities:
pers bericht
Doe mij die SSC maar mits hij redelijk geprijst is
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Soms zit er wel degelijk verschil in de verschillende merk kaarten, ook heb je soms gewoon betere ervaring met merk x dan met merk y.
Tja, ook de factor garantie en bij welke winkel ik iets koop vind ik belangrijk...
Ik koop bijna ALLES bij Komplett, en ben er supertevreden over. Daar betaal ik graag iets extra voor.
Maar dat moet iedereen allemaal lekker zelf weten toch? Net zoals iedereen zelf bepaalt wat hij koopt en hoeveel hij of zij ervoor wenst te betalen. Niet iedereen is hetzelfde. En das maar goed ook.
Ik koop bijna ALLES bij Komplett, en ben er supertevreden over. Daar betaal ik graag iets extra voor.
Maar dat moet iedereen allemaal lekker zelf weten toch? Net zoals iedereen zelf bepaalt wat hij koopt en hoeveel hij of zij ervoor wenst te betalen. Niet iedereen is hetzelfde. En das maar goed ook.
[ Voor 35% gewijzigd door Format-C op 31-10-2007 19:27 ]
@BruT@LysT: Dan ga je het wel goed merken met wat volt mods.
Ik blijf erbij dat stock OC kaarten onzin zijn. voor die paar FPS winst ingame zoveel extra betalen. Liever goedkopere nemen en volluit OCen en iets duidelijk merken zoals BruT@LysT doet. ( zelf doe ik niet aan volt mods, maar max stock OCen is ook al aardig)
Ik blijf erbij dat stock OC kaarten onzin zijn. voor die paar FPS winst ingame zoveel extra betalen. Liever goedkopere nemen en volluit OCen en iets duidelijk merken zoals BruT@LysT doet. ( zelf doe ik niet aan volt mods, maar max stock OCen is ook al aardig)
Dan ben jij 1 van de weinige. Zijn allemaal zelfde layouts, koelers. Alleen de bios kan anders zijn. Deze kan je desnoods nog flashen.ZpAz schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:25:
[...]
Soms zit er wel degelijk verschil in de verschillende merk kaarten, ook heb je soms gewoon betere ervaring met merk x dan met merk y.
[ Voor 37% gewijzigd door KappeNou op 31-10-2007 19:29 ]
het enige echte verschil in de kaarten zelf kan het type geheugemodules zijn of de koeler(99% is altijd reference koeler)
WTF is jouw probleem?Inflatable schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:14:
[...]
Blijf je vooral lekker blind staren op de pricewatch.. Al die online prijsstunters die daar bovenaan staan hebben die kaarten zeer waarschijnlijk niet eens op voorraad..
De kaarten zijn nog nergens op voorraad.
Kennelijk zijn er hier mensen die het nog niet weten dus vooruit: OC kaartjes zijn een marketingpraatje om jullie lekker te maken.
Ga dus lekker zelf overklokken en koop de goedkoopste kaart.
[ Voor 21% gewijzigd door HugoBoss1985 op 31-10-2007 19:36 ]
Nee, vandaar zijn de prijzen bij sommige shops ook zo laag waarschijnlijk. Even in de spotlights.De bekende en grote shops die erom bekend staan scherpe prijzen te hebben omdat ze grote voorraden hebben en erg veel verkopen met weinig marge staan een stuk lager in de lijst en zijn een stuk duurder. Ik denk dat inflatable wel enigszins gelijk heeft.HugoBoss1985 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:33:
[...]
WTF is jouw probleem?
Kennelijk zijn er hier mensen die het nog niet weten dus vooruit: OC kaartjes zijn een marketingpraatje om jullie lekker te maken.
Ga dus lekker zelf overklokken en koop de goedkoopste kaart.
Zodra die "kleine" shops de kaarten op voorraad hebben zullen ze ook wel dalen op de prijslijst. En zullen gewoon winkels zoals Komplett en Alternate weer aan de "goedkope" kant zijn...
Maar goed, dat is een aanname.
Ik heb dit echter al vaker zien gebeuren dus het zal me niks verbazen.
[ Voor 24% gewijzigd door Format-C op 31-10-2007 19:39 ]
Aangezien de 512MB versie nu al op 212 euro zit denk ik van wel ja.Anoniem: 208483 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:35:
als ik het goed begrijp dalen de prijzen onder de 200 euro zodra de 256mb uit is?
even opgezochtMaDLiVe schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:23:
Een copy paste van mijn post uit het nvidia nieuws topic:
pers bericht
Doe mij die SSC maar mits hij redelijk geprijst isDe SSC editie heeft zijn shaderklok 50mhz hoger dan de Zotac kaarten. De prijs is natuurlijk de doorslaggevende factor alhoewel EVGA super garantie en service biedt!
Opvallend is dat al deze vier varianten dezelfde referentiekoeler gebruiken. Naast de hogere kloksnelheden beschikken deze kaarten natuurlijk over alle 8800GT eigenschappen. De adviesprijzen van EVGA zijn 269, 279, 289 en 299 US-dollar voor respectievelijk de standaard, de Superclocked, de KO en de SSC versie.
Jah kijk ik plaats mijzelf in de categorie tweaker die 'tweakt' en dus garantie niet nodig vind omdat ik eventuele 'fuck-ups' accepteer, onderdeel van het vak. Die kaart gaat gelijk onder de soldeerbout en standaard koelers worden gelijk vervangen zonder dat het beestje in mijn pc heeft gezeten. Desalniettemin heb ik wel eens garantie gekregen op een gemodde Geforce4 Ti4600 van CLub3D, ik kon het natuurlijk proberen, ding was na 1 dag stuk, 380 euro weg, maar na een maand had ik toch een nieuwe ontvangen
Ik had het wel geaccepteerd als dit niet was gelukt, was een wijze les geweest voor mij, maar toch heb ik er wel van geleerd, ik schrok wel even. Ik meende nogal iets onhandigs met een koelblok uitgehaald te hebben wat ik beter niet had kunnen uitproberen. Resulteerde gelijk in een gefrituurde GPU
achjah uitproberen, testen, de fik erin, dan voel je je weer even kind 
Ik begrijp zelf niet zo goed waarom mensen zo graag garantie en service zo zwaar laten wegen, ik ken dat eigenlijk niet. Zeker niet omdat je niet eens zo lang doet met je hardware, en als je niet gaat solderen enzo gaat zoiets eigenlijk niet kapot. Ik heb nooit iets gahad wat kapot is gegaan van minstens 10x solderen. Misschien heb ik gewoon geluk gehad. Iets wat niet goed is gaat vaak gelijk al stuk, zonder eigen toedoen. Als ik het wel sloop doe ik gewoon iets stoms, en geef ik mezelf de schuld. Door overclocken gaat opzich niets stuk, nooit meegemaakt in elk geval. Enkel voltageverhogingen zorgen voor extreme stress voor een chip. Waarom dan jaaaren garantie willen als je dat niet doet? Vaak heb je er ook nog niets aan, maar betaal je er wel dik voor. Ik baal bijvoorbeeld als een stekker dat ik teveel voor mijn laptop heb betaald, daar krijg ik 2 jaar garantie op en dat had ik liever niet gehad, maar die keuze heb je niet. En bij laptops zijn die garantiekosten best wel hoog.
...Ik zal wel weer eens een vreemde eend in de bijt zijn.
Overigens speelt geld geen rol, de meest dure hardware heb ik gekocht in de tijd dat ik studeerde, gewoon studiefinanciering opsparen en niet eens werken ernaast. Het moet natuurlijk wel je hobby zijn en je moet er andere dingen voor laten. Vind het soms wel jammer dat er mensen zijn die zich verschuilen achter het 'student' zijn, alsof je dan totaal niets kan kopen en altijd geld te kort komt. Leer eens met je geld omgaan denk ik dan.

Ik begrijp zelf niet zo goed waarom mensen zo graag garantie en service zo zwaar laten wegen, ik ken dat eigenlijk niet. Zeker niet omdat je niet eens zo lang doet met je hardware, en als je niet gaat solderen enzo gaat zoiets eigenlijk niet kapot. Ik heb nooit iets gahad wat kapot is gegaan van minstens 10x solderen. Misschien heb ik gewoon geluk gehad. Iets wat niet goed is gaat vaak gelijk al stuk, zonder eigen toedoen. Als ik het wel sloop doe ik gewoon iets stoms, en geef ik mezelf de schuld. Door overclocken gaat opzich niets stuk, nooit meegemaakt in elk geval. Enkel voltageverhogingen zorgen voor extreme stress voor een chip. Waarom dan jaaaren garantie willen als je dat niet doet? Vaak heb je er ook nog niets aan, maar betaal je er wel dik voor. Ik baal bijvoorbeeld als een stekker dat ik teveel voor mijn laptop heb betaald, daar krijg ik 2 jaar garantie op en dat had ik liever niet gehad, maar die keuze heb je niet. En bij laptops zijn die garantiekosten best wel hoog.
Overigens speelt geld geen rol, de meest dure hardware heb ik gekocht in de tijd dat ik studeerde, gewoon studiefinanciering opsparen en niet eens werken ernaast. Het moet natuurlijk wel je hobby zijn en je moet er andere dingen voor laten. Vind het soms wel jammer dat er mensen zijn die zich verschuilen achter het 'student' zijn, alsof je dan totaal niets kan kopen en altijd geld te kort komt. Leer eens met je geld omgaan denk ik dan.
[ Voor 23% gewijzigd door BruT@LysT op 31-10-2007 19:51 ]
Wat is dit dan?Anoniem: 208483 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:35:
als ik het goed begrijp dalen de prijzen onder de 200 euro zodra de 256mb uit is?
Hehe, leuk betoog!BruT@LysT schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:22:
Alle gepresenteerde kaarten die ik tot nu toe heb gezien zijn allemaal gebasseerd op het reference design en zijn exact gelijk aan elkaar. Het overclockpotentieel is ook iets wat ik niet zo relevant vind, want ze zijn gewoonweg gelijk aan elkaar dus er is geen reden om voor een bepaald merk te kiezen, neem dus de goedkoopste. Zoals in de topic start zo leuk staat dat de 'OC' versie van MSI het meest interessant is, nou dat vind ik absoluut niet. Dat is gewoon geldklopperij, zo'n overclock is op elke kaart mogelijk zonder probleem.
Ik ben het helemaal met je eens.
Alvast veel plezier met je nieuwe rig man! Dat gaat zeker pwnen!
Bij EVGA mag je ook zelf de koeling aanpassen zonder dat je daarmee de garantie verpest.
Altijd leuk als een webshop dan mailt dat je geen garantie meer hebt omdat er vernomen is dat je de koeler eraf hebt gehaald, kan je ze mooi pwnen.
[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 31-10-2007 19:45 ]
Tja, ik wil de rotzooi ook nog kunnen doorverkopen over een half jaar. Medetweakers willen garantie. Wat logisch is.
Op zich begrijp ik best dat sommige mensen gaan solderen, modden, biossen flashen en dat soort dingen, en daar heb ik ook respect voor en vind het leuk om te zien
, echter heb ik er zelf simpelweg de tijd niet meer voor om uren en uren te besteden aan overklokken, pielen, klooien, en dat soort dingen.
Dus ik koop gewoon snelle shit, betaal iets extra en ben in 1x klaar.
Ik tweak eigenlijk alleen mijn geheugen, processor en mobo en laat het draaien, en af en toe mijn videokaarten voor een bench. Ik ben dus minder extreem wat dat betreft.
Op zich begrijp ik best dat sommige mensen gaan solderen, modden, biossen flashen en dat soort dingen, en daar heb ik ook respect voor en vind het leuk om te zien
Dus ik koop gewoon snelle shit, betaal iets extra en ben in 1x klaar.
Ik tweak eigenlijk alleen mijn geheugen, processor en mobo en laat het draaien, en af en toe mijn videokaarten voor een bench. Ik ben dus minder extreem wat dat betreft.
[ Voor 13% gewijzigd door Format-C op 31-10-2007 19:46 ]
Die EVGA kaarten worden dus wel vrij duur, maar daar heb je wel iets speciaals voor... snelle kaarten waarbij je gerust mag kloten aan de koeling.
Toch zou ik lekker voor de CLUB3D gaan en ik wil nog steeds weten welk geheugen hier op zit.
Toch zou ik lekker voor de CLUB3D gaan en ik wil nog steeds weten welk geheugen hier op zit.
Ik hoop dat de nieuwe BBG van tweakers de GT kaarten opneem in de gamepc guide.
Welke moederboard zouden jullie aanraden voor 2 maal 8800GT en de nieuwe Q9450 processor? Nieuwe pc word pas in januari gebouwd maar ben me nu alvast aan het orienteren wat voor videokaart ik er in gaat stoppen enz
Welke moederboard zouden jullie aanraden voor 2 maal 8800GT en de nieuwe Q9450 processor? Nieuwe pc word pas in januari gebouwd maar ben me nu alvast aan het orienteren wat voor videokaart ik er in gaat stoppen enz
Soms zit er ook een andere core op (zie 1650xt overclock topicPainkillA schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:31:
het enige echte verschil in de kaarten zelf kan het type geheugemodules zijn of de koeler(99% is altijd reference koeler)
Peak heeft het "foutje" wel helemaal goedgemaakt trouwes
Ik vind dat deze kaarten netjes OC stock worden aangelevert en dit ga je ook echt wel goed merken.
van 600 naar 700 core is toch gwoon 15% en de winst die er in de revieuws te zien is ook netjes.
Niet iedereen zet er voltmods en andere koelers op (90% niet denk ik
Nukezone FTW
Ik ga niet overclocken omdat ik het niet kan veroorloven omdat meerdere mensen van de computer gebruik maken. Daarom wil ik er een met een zon best mogelijk prestatie, prijs en garantie combinatie. Welke daarovoor het beste is weet ik niet. Gezien ik wel las dat de zotac echte mooi prestaties levert. Best wel wat fps meer en ook betere geheugen heeft dus meer betrouwbaarheid ben ik daar dan wel geintereseerd. Echter ik denk ook aan een goedkope club3d halen en dan zelf een koeler er op te zetten. Alle kaarten van mij tot nu toe hebben last gehad met hun koeler en dat wil ik het liefst totaal vermijden.
Daar heb je wel gelijk in, heb ik zojuist niet aangehaald... maar mijn reden om een ander merk te kiezen zou met name het gebruikte geheugen zijn. De 8800GT haalt hieruit denk ik ook de meeste extra performance. Dus een goeie geheugenoverclock is zeer welkom. Uiteraard is het even afwachten op deze informatie. Ik ben alleen bang dat ik niet kan wachten, maar dan zal IK het wel even uittestenHugoBoss1985 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:47:
Die EVGA kaarten worden dus wel vrij duur, maar daar heb je wel iets speciaals voor... snelle kaarten waarbij je gerust mag kloten aan de koeling.
Verschillen in overclockbaarheid van de core zullen er niet wezen, enkel vanuit de chipfabriek gezien. En op deze prestatieverschillen in de core kan je niet anticiperen, kwestie van geluk hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door BruT@LysT op 31-10-2007 20:03 ]
Heheh laat het hier dan maar ff weten.
Weet iemand wat het chipje linksonderin op het pcb van de kaart doet, die zit net niet tussen 2 gaten van de koeler.
Ik moet iedereen aanraden om hier een kijkje te nemen:
http://www.google.com/tra...air=zh%7Cen&hl=en&ie=UTF8
Eerste review met een aftermarket cooler!
Kennelijk heeft die chip waar ik het over had geen koeling nodig.
Weet iemand wat het chipje linksonderin op het pcb van de kaart doet, die zit net niet tussen 2 gaten van de koeler.
Ik moet iedereen aanraden om hier een kijkje te nemen:
http://www.google.com/tra...air=zh%7Cen&hl=en&ie=UTF8
Eerste review met een aftermarket cooler!
Kennelijk heeft die chip waar ik het over had geen koeling nodig.
[ Voor 49% gewijzigd door HugoBoss1985 op 31-10-2007 20:04 ]
http://www.hardware.info/...I_vs_XFX/#relatedproductsBruT@LysT schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:59:
[...]
Daar heb je wel gelijk in, heb ik zojuist niet aangehaald... maar mijn reden om een ander merk te kiezen zou met name het gebruikte geheugen zijn. Deze kaart haalt hiermee denk ik ook de meeste extra performance. Dus een goeie geheugenoverclock is zeer welkom. Uiteraard is het even afwachten op deze informatie. Ik ben alleen bang dat ik niet kan wachten, maar dan zal IK het wel even uittesten
Even op specificaties vergelijken klikken. Staat ook bij wat de max OC was.
[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 31-10-2007 20:03 ]
http://www.palit.biz/en/p...news/pl_news_20071029.htm
Een 8800GT afwijkend van het reference board, nu hopen dat ie niet teveel gaat kosten;)
Een 8800GT afwijkend van het reference board, nu hopen dat ie niet teveel gaat kosten;)
Apart om te zien dat de Asus het meest slechte geheugen lijkt te hebben. Jammer dat ik zo snel niet kan terug vinden wat voor geheugen het dan is. Misschien is het wel allemaal hetzelfde geheugen en is dit puur te wijten aan fluctuaties in het productieproces vd geheugenchips. M.a.w, alsnog een kwestie van geluk hebben ben ik bang.RappieRappie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:02:
[...]
http://www.hardware.info/...I_vs_XFX/#relatedproducts
Even op specificaties vergelijken klikken. Staat ook bij wat de max OC was.
[ Voor 4% gewijzigd door BruT@LysT op 31-10-2007 20:11 ]
Het is inderdaad een kwestie van geluk.BruT@LysT schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:09:
[...]
Apart om te zien dat de Asus het meest slechte geheugen lijkt te hebben. Jammer dat ik zo snel niet kan terug vinden wat voor geheugen het dan is. Misschien is het wel allemaal hetzelfde geheugen en is dit puur te wijten aan fluctuaties in het productieproces vd geheugenchips. M.a.w, alsnog een kwestie van geluk hebben ben ik bang.
Jammer dat ze geen quadcore hebben gebruikte en/of sli hebben getest.
BruT@LysT schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:39:
*garantieverhaal*
offtopic:
Als ik net een videokaart van €xxx koop en hij gaat binnen 2 jaar stuk dan wil ik wel garantie ja. Ik doe relatief lang met mijn spullen en daarna verkoop ik ze nog graag door. Niet iedereen heeft handen vol geld over voor zijn hard -en software, zelfs al kan hij het betalen. En dat zijn heus niet alleen studenten
Als ik net een videokaart van €xxx koop en hij gaat binnen 2 jaar stuk dan wil ik wel garantie ja. Ik doe relatief lang met mijn spullen en daarna verkoop ik ze nog graag door. Niet iedereen heeft handen vol geld over voor zijn hard -en software, zelfs al kan hij het betalen. En dat zijn heus niet alleen studenten
[ Voor 71% gewijzigd door Admiral Freebee op 31-10-2007 22:53 ]
als ik een laptop koopt, en die kapt er binnen een jaar mee, dan wil ik gewoon een nieuwe van de fabrikant om dat degene die ik had blijkbaar niet deugde. punt uit. niets raars aan tochBruT@LysT schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:39:
Jah kijk ik plaats mijzelf in de categorie tweaker die 'tweakt' en dus garantie niet nodig vind omdat ik eventuele 'fuck-ups' accepteer, onderdeel van het vak. Die kaart gaat gelijk onder de soldeerbout en standaard koelers worden gelijk vervangen zonder dat het beestje in mijn pc heeft gezeten. Desalniettemin heb ik wel eens garantie gekregen op een gemodde Geforce4 Ti4600 van CLub3D, ik kon het natuurlijk proberen, ding was na 1 dag stuk, 380 euro weg, maar na een maand had ik toch een nieuwe ontvangenIk had het wel geaccepteerd als dit niet was gelukt, was een wijze les geweest voor mij, maar toch heb ik er wel van geleerd, ik schrok wel even. Ik meende nogal iets onhandigs met een koelblok uitgehaald te hebben wat ik beter niet had kunnen uitproberen. Resulteerde gelijk in een gefrituurde GPU
achjah uitproberen, testen, de fik erin, dan voel je je weer even kind
jij hebt dus zoeits van, ohja laptop na een maand kapot, ah bummer, koop wel een nieuwe van een ander merk, maar wel een wijze les geleerd!
een leuk tabelletje met stock speeds van verschillende merken 

OMG hij bedoeld alleen maar dat hij risico's durft te nemen met overklokken, modding en vmods.
Lekker offtopic.
@ Painkiller, goeie actie!
Die laatste EVGA word gebruikt voor het avondeten in Engeland ofzo
?
Lekker offtopic.
@ Painkiller, goeie actie!
Die laatste EVGA word gebruikt voor het avondeten in Engeland ofzo
[ Voor 31% gewijzigd door HugoBoss1985 op 31-10-2007 21:20 ]
Jah maar ik begrijp de reactie wel, ik heb het een beetje overtrokken weer, daar heb ik af en toe een handje van 
Maar punt is, dat ik niet zoveel geef om die garantie, ik gebruik het zelden en je wilt niet weten hoeveel geld je uitgeeft aan die service. En ik ben iemand die nog nooit een servicelijn heeft gebruikt en zeer zelden gebruik maak van garantie. Het zou een welkome optie zijn vind ik persoonlijk, om ook iets aan te kunnen schaffen zonder al deze poespas en dus kiest voor enorme risico's. En mijn reactie was wat naief, want ik begrijp heus wel waarom mensen graag garantie willen. Ik vind het soms alleen wat overdreven. In die zin, dat het meer te maken heeft met een gevoelskwestie. De gevoel van zekerheid en de angst dat iets misschien stuk gaat en dan zit je met de gebakken peren.
Alleen als je de boel toch gelijk al volledig verbouwt, heb je eigenlijk betaalt voor iets wat je niet gaat gebruiken. Toegegeven, voor veel mensen is dit een welkome feature, maar ik wil maar aangeven dat er mensen zijn die hier totaal anders over denken, waaronder ik. Om dit wat te nuanceren overdrijf ik graag. Vat het niet al te zwaar op, ik respecteer ieder zijn keuze.
(ps: die laptop heb ik op dag 1 al opengeschroeft waardoor de nodige garantiezegels aan diggelen zijn... ik kan het dus inderdaad shaken als hij er mee ophoudt, zou ik ook echt wel even kapot van zijn hoor, maar ik haal mijn plezier met name uit het verbouwen, openen en aanpassen van dingen zover mogelijk met alle risico's van dien... in het ergste geval heb ik niets meer en kan ik een tijd lang op een zure appel gaan bijten want veel geld heb ik niet om handen. Ik ga echter al erg lang op deze manier met mijn spullen om, ben er wel zeer zuinig op en zelden sloop ik iets, je went eraan en de angst om iets kapot te maken verdwijnt)
/edit
Moet mijn hele tekst steeds geqoute worden? het hele topic wordt verziekt man
Maar punt is, dat ik niet zoveel geef om die garantie, ik gebruik het zelden en je wilt niet weten hoeveel geld je uitgeeft aan die service. En ik ben iemand die nog nooit een servicelijn heeft gebruikt en zeer zelden gebruik maak van garantie. Het zou een welkome optie zijn vind ik persoonlijk, om ook iets aan te kunnen schaffen zonder al deze poespas en dus kiest voor enorme risico's. En mijn reactie was wat naief, want ik begrijp heus wel waarom mensen graag garantie willen. Ik vind het soms alleen wat overdreven. In die zin, dat het meer te maken heeft met een gevoelskwestie. De gevoel van zekerheid en de angst dat iets misschien stuk gaat en dan zit je met de gebakken peren.
Alleen als je de boel toch gelijk al volledig verbouwt, heb je eigenlijk betaalt voor iets wat je niet gaat gebruiken. Toegegeven, voor veel mensen is dit een welkome feature, maar ik wil maar aangeven dat er mensen zijn die hier totaal anders over denken, waaronder ik. Om dit wat te nuanceren overdrijf ik graag. Vat het niet al te zwaar op, ik respecteer ieder zijn keuze.
(ps: die laptop heb ik op dag 1 al opengeschroeft waardoor de nodige garantiezegels aan diggelen zijn... ik kan het dus inderdaad shaken als hij er mee ophoudt, zou ik ook echt wel even kapot van zijn hoor, maar ik haal mijn plezier met name uit het verbouwen, openen en aanpassen van dingen zover mogelijk met alle risico's van dien... in het ergste geval heb ik niets meer en kan ik een tijd lang op een zure appel gaan bijten want veel geld heb ik niet om handen. Ik ga echter al erg lang op deze manier met mijn spullen om, ben er wel zeer zuinig op en zelden sloop ik iets, je went eraan en de angst om iets kapot te maken verdwijnt)
/edit
Moet mijn hele tekst steeds geqoute worden? het hele topic wordt verziekt man
[ Voor 23% gewijzigd door BruT@LysT op 31-10-2007 21:45 ]
het verschil tussen de stock en hoogste standaard OC is maar 100 mhz core en 100mhz (ddr) memory. Lijkt mij dat dit peuleschil is om zelf bij te klokke. Mn 8800gts kan de core makkelijk van 500 naar 700 mhz krijge en dat is nog wel de "oude" core @ 90nm ofzo.
edit typo
edit typo
[ Voor 4% gewijzigd door PainkillA op 31-10-2007 21:36 ]
Jullie willen niet weten hoeveel geld bedrijven verdienen aan het verkopen van extra garanties op bijvoorbeeld laptops.
Hier zit echt de grootste winstmarge op!
Ik kan het weten want ik heb op een helpdesk gewerkt!
Garantie is idd iets moois en iets fijns, maar het is wel duur.
Hier zit echt de grootste winstmarge op!
Ik kan het weten want ik heb op een helpdesk gewerkt!
Garantie is idd iets moois en iets fijns, maar het is wel duur.
Moet jouw 8800gt geen gts zijn?PainkillA schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:28:
het verschil tussen de stock en hoogste standaard OC is maar 100 mhz core en 100mhz (ddr) memory. Lijkt mij dat dit peuleschil is om zelf bij te klokke. Mn 8800gt kan de core makkelijk van 500 naar 700 mhz krijge en dat is nog wel de "oude" core @ 90nm ofzo.
Anoniem: 230207
Waarom staan de XFX kaarten niet in de startpost? Alle modellen staan op de site: www.xfxforce.com
de MSI OC kun je toch wel stock OCén tot 700/1700/1000?
Misschien iets verder? In een Antec Sonata kast waar redelijke airflow is moet het nog wel hoger kunnen denk ik.. 750/1700/1000 zonder enige mods moet lijkt mij toch echt wel haalbaar zijn.
Misschien iets verder? In een Antec Sonata kast waar redelijke airflow is moet het nog wel hoger kunnen denk ik.. 750/1700/1000 zonder enige mods moet lijkt mij toch echt wel haalbaar zijn.
[ Voor 63% gewijzigd door RedHat op 31-10-2007 21:47 ]
Een lijstje van alle kaarten met de 1000mhz geheugenchip is ook zeer handig
Ik weet iig dat XFX hierbij hoort.
Opzich wel een leuk tabelletje, maar ik zou liever wat meer indepth specs willen weten van die kaartjes, zoals het gebruikte geheugen (merk en nanoseconden), eventueel verschillen in gebruikte onderdelen. Merken die zwaar bezuinigen op onderdelen waardoor beeldkwaliteit en stabiliteit achteruit gaat zou ik uiteraard graag vermijden en dit is in het verleden vaak het geval geweest.PainkillA schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:18:
Het kan ook zijn dat het reference design tegenwoordig strengere richtlijnen kent waardoor we hier geen last meer van hebben. Dat zou nog maar weer eens bevestigen waarom je het beste voor de goedkoopste kaart kan kiezen. Tenzij je een dozijn aan meegeleverde games en een joekel van een doos waardeert
[ Voor 3% gewijzigd door BruT@LysT op 31-10-2007 21:55 ]
Kijk ik naar mezelf dan heb ik ook absoluut geen OC versie nodig en koop dus ook haast altijd GT/XT versie's die ik daarna zelf wel op snelheid breng, maar de meeste mensen hebben hier of gwoon geen zin in of ze kunnen het gwoonweg niet.
We zullen zien met een paar week, de echte tests beginnen pas wanneer de 3800's er ook zijn.
Edit: meeste kaarten zijn idd reference vooral bij Nvidia, uitzonderingen daar gelaten.
Ook het ddr3 is vrijwel altijd pcies hetzelfde tegenwoordig.
We zullen zien met een paar week, de echte tests beginnen pas wanneer de 3800's er ook zijn.
Edit: meeste kaarten zijn idd reference vooral bij Nvidia, uitzonderingen daar gelaten.
Ook het ddr3 is vrijwel altijd pcies hetzelfde tegenwoordig.
[ Voor 18% gewijzigd door Powrskin op 31-10-2007 21:54 ]
Nukezone FTW
Ik heb geen probleem, ik heb alleen een beetje hekel aan mensen die bij alles wat met prijzen te maken heeft (nieuw of 2e hands) over de allerlaagste prijzen in de Tweakers.net pricewatch beginnen en die vervolgens als norm nemen voor alles.. Alsof 200 euro normaal is voor een 8800GT en alles daarboven te duur..HugoBoss1985 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:33:
[...]
WTF is jouw probleem?
De laagste prijzen in de pricewatch zijn dus *niet* de norm..
Jij snapt het, thxs..RappieRappie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:36:
[...]
Nee, vandaar zijn de prijzen bij sommige shops ook zo laag waarschijnlijk. Even in de spotlights.De bekende en grote shops die erom bekend staan scherpe prijzen te hebben omdat ze grote voorraden hebben en erg veel verkopen met weinig marge staan een stuk lager in de lijst en zijn een stuk duurder. Ik denk dat inflatable wel enigszins gelijk heeft.
[ Voor 3% gewijzigd door Inflatable op 31-10-2007 22:06 ]
Mwah, dat weet ik niet 750....de Gainward bleef stabiel op 728/2000.RedHat schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:43:
de MSI OC kun je toch wel stock OCén tot 700/1700/1000?
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Hoeveel ns heeft dat geheugen van Samsung dan? De merken die Qimonda geheugen op de kaart bakken hebben 1.0 ns wat dus in spec op 1000Mhz kan lopen. Echter weet ik niet wat Club3d op de kaarten bakt en ben daarom ook benieuwd wat de samsungs doen.
De wijzen komen uit het Oosten!
Het lijkt me toch ZEER sterk dat de XXX kaart van XFX de laagste shaderclocks heeft van hun lineup...PainkillA schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 21:18:
[afbeelding]

http://forum.bouweenpc.nl/topic/2617Anoniem: 226494 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:29:
[...]
Ikke En geef hem erna als kado weg
Ontopic
Ik wil wel een benchmark zijn van een gt in sli opstelling met deze klocks: cpu core2duo 3,6gig 8800gt 700/1700/1000 want deze clocks moeten te halen zijn met de gt
Edit hij blaast dan de ultra een eind weg
Mischien hebben ze de shader iets omlaag gegooit zodat ze de rest hoger kunnen klokken, geen ide of dat zo met videokaarten enzo zo werktRappieRappie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:53:
[...]
Het lijkt me toch ZEER sterk dat de XXX kaart van XFX de laagste shaderclocks heeft van hun lineup...
775 core/ 2000 shader/ 2000 mem:
15600 3DMarks in 06:
http://www.hardforum.com/...p=1031603967&postcount=16
15600 3DMarks in 06:

Echt indrukwekkend... dat haal je met een GTX gewoon echt niet hoor!RappieRappie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:14:
15600 3DMarks in 06:
Die zotac 8800GT amp edition moet toch evensnel zijn als de 8800gtx op stock ni?
De zotac heeft 256mb minder en mist nog wat andere features van de GTX, maar door de G92 en hogere clocks. Zal het mogenlijk zijn dat de GT even snel is.alikebap schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:38:
Die zotac 8800GT amp edition moet toch evensnel zijn als de 8800gtx op stock ni?
Ik hoop wel dat de zotac kaarten naar Nederland komen, ik heb ze nog nooit in de winkel gezien.
Ik heb in ieder geval nog nooit meer dan 15000 gehaald in 3dmark06 met het systeem wat hieronder staat... en dat is dus ook met een Quadcore op 3,6!
Als ik me niet vergis heeft azerty zotac kaarten (sinds kort)
EDIT: ja dus:
klikkerdeklik
EDIT: ja dus:
klikkerdeklik
[ Voor 50% gewijzigd door toimoi op 31-10-2007 23:58 ]
Wel aan de prijzige kant 
Voor dat geld heb je ook een 8800 GTS
Voor dat geld heb je ook een 8800 GTS
[ Voor 44% gewijzigd door EvilWoutertje op 01-11-2007 00:01 ]
Nja, dan moet je een goedkopere halen
Uiteindelijk doen ze wel nog steeds beter dan GTS'en, met een aanzienlijk lager stroomverbruik. Achja, die 8800GT wordt weer overhypt, het blijft DX10.NUL ... ik wacht wel even wat ATI doet met de 38xx-reeks
Uiteindelijk doen ze wel nog steeds beter dan GTS'en, met een aanzienlijk lager stroomverbruik. Achja, die 8800GT wordt weer overhypt, het blijft DX10.NUL ... ik wacht wel even wat ATI doet met de 38xx-reeks
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Ik weet wel wat ik ga doen.
Hier ligt nog en Apogee 1U waterblokje niets te doen, die kan zo op die videokaart.
Presteert beter dan ieder fullcover blokje wat nog gaat komen.
Ik heb ook nog MCW14's en wat heatsinkjes voor de mosfets kan ik zo dremelen.
Dat word pas leuk
!
Hier ligt nog en Apogee 1U waterblokje niets te doen, die kan zo op die videokaart.
Presteert beter dan ieder fullcover blokje wat nog gaat komen.
Ik heb ook nog MCW14's en wat heatsinkjes voor de mosfets kan ik zo dremelen.
Dat word pas leuk
Man, ik ga ook wel voor een Club3D 8800GT
Nog snel even mijn GTS verkopen en gaan met die banaan!
Toch wel eem erg lekker kaartje zeg, ben blij dat ik het uiteindelijk nog net op tijd zag.
Toch wel eem erg lekker kaartje zeg, ben blij dat ik het uiteindelijk nog net op tijd zag.
Beginning to realize the power...
Is er al iets bekend of verschillende OC versies de Ultra voorbij sprinten?
[ Voor 160% gewijzigd door ByteDelight op 01-11-2007 09:26 ]
Retro Computer hardware: http://bytedelight.com
Alsof DX10.1 het komende jaar mainstream wordt... Ik denk het niet.Th1x4nG schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:19:
Nja, dan moet je een goedkopere halen![]()
Das net zoiets als die SM3.0 vroegah. nVidia had het wel, maar geen enkele game ondersteunde het destijds.
Ja, ik zou zeggen lees eens wat reviews...bverstee schreef op donderdag 01 november 2007 @ 08:46:
Is er al iets bekend of verschillende OC versies de Ultra voorbij sprinten?

[ Voor 18% gewijzigd door Format-C op 01-11-2007 09:05 ]
Ja ja, I just didRappieRappie schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:05:
[...]
Ja, ik zou zeggen lees eens wat reviews...
Windows XP >.> niet nuttig enzo...... laat ze eens Vista 64x testen en dan nog boven de 13k komen.RappieRappie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:14:
15600 3DMarks in 06:
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Met de 8800 GT is Dell ook ineens van de heat problemen af in de XPS
hier nog een reactie van iemand van een of ander forum:
Ik heb nergens gevonden of club3d nou ook qimonda geheugen gebruikt of niet.
ik heb een vermoeden dat de het 8800GT-concept nog wat verder gaan uitmelken en dat de release van de 9800 gewoon niet logisch zou zijn om dat NU al te doen.It is possible there will be a 1GB version of 8800GT available soon enough since Qimonda has a 1024Mbit GDDR3 chip in their selection. AIBs only need to slap the bigger chips in and do a minor rewrite in the BIOS to make it work...
One might want to wait until this happens... Sure, the 512MB board is a great deal but an option for 1GB would be really interesting for those with bigger screens.
Ik heb nergens gevonden of club3d nou ook qimonda geheugen gebruikt of niet.
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik ga voor de MSI 8800GT OC, die heeft de beste prijs/prestatieverhouding wat ik tot nu toe heb gezien in de pricewatchNeOpHyTe-NL schreef op donderdag 01 november 2007 @ 08:16:
Man, ik ga ook wel voor een Club3D 8800GT
Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss
MSI is ook heel goed. Veel mensen weten niet dat MSI vaker hogere clocks heeft dan eVGA maar wel een stuk goedkoper is.
Heb ik het nu goed begrepen? De qimonda geheugen is beter dan de samsung geheugen?
Anoniem: 146470
8800GT is in europa fking overal leverbaar maar hier in NL nergens
overal staat gewoon 10-20 werkdagen, wat een boolcrap
Voor die 20 Euro meer zou ik dan misschien ook die MSI overwegen, als die wel goed oc geheugen heeft.
ik woon in Zuid-Limburg vlak bij Aken,. Dus ik ga de shit lekker in aken halen.
de superclocked van eVGA kost daar 249 euro.
Heb je een link van de (eventuele) webshop waar je hem dan gaat scoren, ik woon zelf namelijk ook nogal dicht in Duitsland en een ritje op de motor is toch altijd wel leuk!Deathchant schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:09:
In Nederland is hij net zo duur (in ieder geval bij Azerty...) alleen dus niet verkrijgbaar.
[ Voor 10% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-11-2007 10:15 ]
Bedankt, maar hij is daar ook niet per direct leverbaar.
http://www.hardwarecanuck...ocked-edition-review.html
Daar gaat gelijk een meer economisch laagje koelpasta op...
Bij mij gaat er in ieder geval ook binnen twee weken een dikke gpu only waterkoeling op.
Ik wacht even wat de chips op de Club3d doen en dan bestel ik wel in Nederland voor minder dan 200 Euro.
[ Voor 16% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-11-2007 10:20 ]
Anoniem: 146470
lekker beetje naar Duitsland voor een gainward pff dat heb ik er ook niet voor overDeathchant schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:09:
Die is dus ook niet direct leverbaar, de levertijden staan dus aan de rechterkant.Anoniem: 146470 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:34:
[...]
lekker beetje naar Duitsland voor een gainward pff dat heb ik er ook niet voor over
Anoniem: 238605
Heb afgelopen dinsdag mijn Sparkle 8800GT SF-PX88GT512D3-HP opgehaald bij Dollarshops.
Waarschijnlijk vandaag of morgen mijn nieuwe CPU/mobo/memory (GA-P35-DS3R, E6750 en 2GBOCZ geheugen) dan kan ik hem gaan testen!!
Waarschijnlijk vandaag of morgen mijn nieuwe CPU/mobo/memory (GA-P35-DS3R, E6750 en 2GBOCZ geheugen) dan kan ik hem gaan testen!!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op!
Wat we NIET willen zien:
- basic oneliner vraagjes die in een willekeurige review of handleiding te vinden zijn
- "Waar kan ik de kaart nu krijgen/waar is hij op voorraad?"
- "Ik heb besteld!"
- "Ik krijg op x-datum binnen, ik ben heel benieuwd naar de score!!!!"
- "Heeft het nut om over te stappen als ik nu kaart x heb?"
- Oude kaarten die te koop aangeboden worden.
Houd het topic serieus!
Let op!
Wat we NIET willen zien:
- basic oneliner vraagjes die in een willekeurige review of handleiding te vinden zijn
- "Waar kan ik de kaart nu krijgen/waar is hij op voorraad?"
- "Ik heb besteld!"
- "Ik krijg op x-datum binnen, ik ben heel benieuwd naar de score!!!!"
- "Heeft het nut om over te stappen als ik nu kaart x heb?"
- Oude kaarten die te koop aangeboden worden.
Houd het topic serieus!