Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:10:
Toch nog ff een kleine vraag, ik heb BF2142 opnieuw geinstalleerd (zonder account weg te halen) en kwam er achter dat northern strike niet meteen werd mee geinstalleerd (logisch). Nu wil ik weer een bonus kiezen die northern strike gerelateerd is en heb ik dus weer via de EA link de NS boosterpack geinstalleerd...NU komt het: nu kan ik die NS bonus nog steeds niet kiezen, help!?!?
Wat doe ik verkeerd?
NS unlocks staan aan de top van de tech tree. Je moet eerst alle benodigde unlocks eronder halen voordat je de mogelijkheid krijgt om de bijbehorende NS-hardware te unlocken
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2008 @ 21:27:
Klein vraagje trouwens, wil dit graag uit 1st hand experience horen, maar hoe verschilt 2142 van BF2? Natuurlijk is het sci-fi, andere setting, dat is natuurlijk ook niet wat ik bedoel, maar ik bedoel uiteraard gameplay elementen (behalve die Mode met die 2 grote schepen).
De verschillen vallen wel mee. Vliegtuigen zijn minder dominant als in Battlefield 2. Ook wordt er meer geleund op teamplay. Bijvoorbeeld: de tanks uit BF2142 hebben net als in BF2 twee zitplekken: bestuurder/main gunner en machine gunner. In BF2 heeft de bestuurder/main gunner ook de mogelijkheid om een ingebouwd machinegeweer te gebruiken om infantry af te maken. Dit hebben ze in 2142 vervangen door een zoom-functie. Gevolg is dat je als tankbestuurder een stuk kwetsbaarder bent voor infantry tijdens het rijden en schieten met het grote kannon.
Voor de rest zijn er nog wat technische verschillen qua voertuigen per zijde. De tank van de EU is bijvoorbeeld gebaseerd op de klassieke tank zoals wij die kennen. De tank van de PAC, integendeel, is een hovercraft die alle richtingen op kan bewegen. Nadeel voor de PAC is dat de loop niet onafhankelijk kan draaien van het lichaam van de tank. De walkers verschillen niet zo heel erg tussen de twee teams en de vliegtuigen (die overigens allemaal kunnen hoveren: helojets) ook niet.
Veel classes uit BF2 hebben ze samengevoegd in 2142. Zo heb je nu Sniper (gebaseerd op sniper en special force), Assault (gebaseerd assault en medic), Engineer (gebaseerd op engineer en anti-tank en Support (de enige 'pure' class). Elke class kan één hoofdwapen meenemen naar het strijdveld (net als in BF2) en 2 class-based gadgets die je zelf mag uitkiezen, mits ze ge-unlocked zijn. Ook zijn er wat algemene gadgets die van toepassing zijn op elke class (handgranaten, extra conditie voor langer sprinten, extra granaat val elk type meenemen). Hiernaast zijn er aparte gadgets beschikbaar voor squad leaders (welke pas actief worden als zoveel personen deel nemen aan de squad). Denk bijvoorbeeld aan een spawn beacon welke de squad leader ergens kan neerleggen. Door dit spawn beacon kan iedereen in de squad (inclusief leader) spawnen op de plek waar het geplaatst is. Dit werkt totdat het betreffende beacon vernietigd (of is geherplaatst door de leader op een andere plek).
Voor persoonlijke transportatie worden ook drop pods gebruikt. Deze schieten met een hoge snelheid door de lucht en splatten uiteindelijk uit elkaar het harde oppervlak waarop ze landen (en de soldaat komt er zonder gezondheidsverlies uit). Deze drop pods kunnen op vier manieren gelanceerd worden: vanaf een titan, vanuit een APC, vanuit een vliegende transporter of vanuit de lucht (als je spawnt op een spawn beacon). Je hebt ook nog steeds een parachute voor als je van grote hoogtes valt zonder drop pod, maar zodra je hem activeert kan je hem niet besturen. Je valt (langzaam) in een rechte lijn naar beneden.
De omgevingen zijn (na een nieuwe ijstijd en nucleaire oorlog) een stuk grimmiger geworden. Hierom ziet het er niet zo kleurrijk uit als in Battlefield 2. Voor de rest hebben de makers het 'realistisch' geprobeerd te houden qua techniek. Zo zal je nooit met lasers op elkaar schieten, maar heb je bijvoorbeeld wel de mogelijkheid om een sensor te plakken op een oppervlak die vertelt waar vijandelijke infantrie in de buurt zit. Niet alleen jij krijgt deze informatie door via je map maar ook je teamleden.
Als laatste echte gameplay-toevoeging is het handig om te weten dat er veel meer mobiele spawnpoints zijn in het spel. Zo is in titan-mode elke vliegende transporter en APC een mobiel spawnpoint voor het team die er het laatst gebruik van heeft gemaakt.