[T-mobile] SMS'en naar Noorwegen niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 765 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Sinds vorige week probeer ik te sms'en naar een contact in Noorwegen. Van de 16 keer dat ik heb geprobeerd te sms'en deze week is er slechts eentje aangekomen. Genoeg reden dus om eens met T-mobile contact op te nemen zou ik zeggen.

Na ingelogd te hebben op de T-mobile servicepagina heb ik daar een klacht verstuurd met gegevens zoals, welk nummer is naartoe sms'te, welk gebied in noorwegen en naam van de provider waar het nummer toebehoord. Vandaag kreeg ik een belletje van een medewerker van T-mobile met nog wat extra vragen welke ik netjes beantwoord heb. Verder nog een test smsje verstuurd zodat de techneuten bij T-mobile een vers spoor hadden om mee te werken.

Enkele uren later heb ik een sms van T-mobile met de boodschap dat zij geen SMS-overeenkomst hebben met de provider aan de andere kant en dus heb ik gewoon pech.

Een zoektocht op GoT leverde dit topic en dit topic op maar helaas zijn dit nogal oude topics.

Verder op Google dus.. De algemene voorwaarden van T-mobile zeggen het volgende over SMS:
SMS: de dienst ’Short Message Service’ die de klant in staat stelt tekstberichten via zijn Aansluiting te verzenden.
Gezien T-Mobile niet in staat is mijn SMS berichten af te leveren in Noorwegen wil ik op grond hiervan het contract beëindigen en op zoek gaan naar een provider die dit wel kan.

Mijns inziens is dit voldoende reden maar T-mobile zelf zal natuurlijk in eerste instantie altijd zeggen dat het niet zo is. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij hier meer over kunnen vertellen?

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 22:48

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Warbringer schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 13:43:
Enkele uren later heb ik een sms van T-mobile met de boodschap dat zij geen SMS-overeenkomst hebben met de provider aan de andere kant en dus heb ik gewoon pech.
Ik denk het ook, helaas.

T-Mobile kan natuurlijk niet garanderen dat de buitenlandse provider meewerkt hieraan.
Verder op Google dus.. De algemene voorwaarden van T-mobile zeggen het volgende over SMS:

[...]

Gezien T-Mobile niet in staat is mijn SMS berichten af te leveren in Noorwegen wil ik op grond hiervan het contract beëindigen en op zoek gaan naar een provider die dit wel kan.

Mijns inziens is dit voldoende reden maar T-mobile zelf zal natuurlijk in eerste instantie altijd zeggen dat het niet zo is. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij hier meer over kunnen vertellen?
En geloof me maar dat T-Mobile wel in hun voorwaarde heeft staan dat ze dat niet garanderen en dat je daar dus ook geen aanspraak op kan maken.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thenapster
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 17:36
Ik denk ook niet dat het gaat werken, mischien een sms sturen via voipbuster, skype, of www.hotsms.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215757

@ Warbringer,

Ik vind het vervelend om te horen dat je geen sms-berichten kunt versturen naar Noorwegen. T-Mobile is op dit moment hard aan het werk om het aantal buitenlandse netwerken waarmee het uitwisselen van sms-berichten mogelijk is uit te breiden. Op dit moment is dit in Noorwegen mogelijk met Telenor en NetCom. Wanneer je sms-berichten verstuurd naar een ander netwerk kan inderdaad niet gegarandeerd worden dat deze aankomen.

Petra van Duijl
T-Mobile Klantenservice BV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
@Petra

Bedankt voor je reactie :)

Dit vind ik al wat prettiger als een smsje als melding "wij hebben met het door u opgegeven netwerk helaas geen SMS-overeenkomst. Excuses voor het ongemak". Vooral aangezien je eerst persoonlijk contact hebt met iemand en daarna durven ze ineens niet meer te bellen omdat ze slecht nieuws hebben dus sturen ze maar een sms?

Was wel zo netjes geweest om dat ook even persoonlijk te melden wat het probleem is.
Ben blij om te horen dat er dat er in ieder geval meer operators bij komen. Kan er ergens een lijst gevonden worden met welke operators er sms-overeenkomsten zijn? En is het bekend of er een sms-overeenkomst met "Network Norway" aankomt?

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is dit probleem er nog steeds?

Heb Orange (nu T-Mobile) en ga morgen naar Noorwegen, zou wel handig zijn als ik daar kan SMS'en.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het lijkt me dat je telefoon automatisch een netwerk kiest waarmee je kan bellen/sms'en :) En anders kies je handmatig een ander netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Wat ik niet begrijp, er ligt geen overeenkomst met de Noorse provider (heb hetzelfde drama meegemaakt maar dan richting VS).

Toch komt er 1 op de 16 berichten wel aan. Dit begrijp ik niet.
Geen overeenkomst = 100% niet aankomen denk ik zo?
Hoe kan het mogelijk zijn dat er toch 1 sms tussendoor glipt dan?

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Admiral Freebee schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 13:59:
Het lijkt me dat je telefoon automatisch een netwerk kiest waarmee je kan bellen/sms'en :) En anders kies je handmatig een ander netwerk.
Daar maak ik me geen zorgen over, maar lees de voorgaande (oude) posts eens ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:19:
[...]

Daar maak ik me geen zorgen over, maar lees de voorgaande (oude) posts eens ;)
SMS vanuit Noorwegen is geen probleem (MMS hangt van het netwerk af).
Het probleem van de TS gaat over het versturen naar Noorwegen waarbij de ontvanger op een netwerk zit dat geen overeenkomst heeft met T-Mobile NL.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

En met een NL 06 van T-Mobile(Orange) binnen Noorwegen SMS'en naar een Belgische "06" die ook in Noorwegen is... Dat kan dus wel?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 14:46:
En met een NL 06 van T-Mobile(Orange) binnen Noorwegen SMS'en naar een Belgische "06" die ook in Noorwegen is... Dat kan dus wel?
Als die Belgische "06" op een netwerk zit waar de Belgische aanbieder een overeenkomst mee heeft wel.

Als je uit Noorwegen met een ‘NL-mobiel’ verstuurt zal de SMS eerst naar NL worden verzonden. Vanuit NL wordt de SMS naar België gestuurd (doelnummer is een Belgische 06). De Belgische aanbieder zal nagaan waar de telefoon zich bevindt. Als er contact is met de mobiel én er een overeenkomst is met het buitenlandse netwerk zal de SMS naar Noorwegen worden verstuurt.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ok

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 18:52
Hoi, sorry voor de kick, het leek me hier revelant en anders graag even afsplitsen.

Ik heb inmiddels een soortgelijke ervaring met T-mobile. Mijn vriendin woont in Brazilie en dus SMS'en wij elkaar regelmatig. Ik ben 2 weken geleden van Orange naar T-mobile geporteerd (nieuw abonnement). Sinds de portering heb ik geen enkel SMSje van haar meer kunnen ontvangen. Zij ontvangt mijn SMS berichten wel gewoon!

Met de klantenservice gebeld en ik zou worden teruggebeld. Ja slecht nieuws dus heb ik een SMS gekregen met de tekst "Wij hebben met het door u opgegeven netwerk helaas geen SMS-overeenkomst". Ik dacht eerst dat ze bedoelden dat ze geen technische storing hadden gevonden, dus nog maar een keer gebeld want ik weet wel zeker dat het aan T-Mobile ligt.

Vervolgens vertelde het meisje aan de andere kant me doodleuk dat er niet geSMS't met haar, en dat ik twee jaar lang geen SMS meer zal kunnen ontvangen van d'r omdat er geen SMS deal is met haar provider.
Hoe kan het dan dat mijn berichten wel gewoon aankomen?

En als ik weer SMS van d'r zou willen ontvangen, zou ze maar een andere provider moeten nemen 8)7.

Reden genoeg om mijn contract te termineren? Ik kan hier natuurlijk geen genoegen mee nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Thunk op 10-02-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-02-2022
Punt is, als er geen overeenkomst is tussen de betreffende providers, is het zo dat er geen garantie kan worden gegegen dat het werkt. Zo kan het dus voorkomen dat de een wel de ander kan smsen (zoals in jouw geval) en andersom niet.
Als er op de website staat dat er wel een overeenkomst is met de betreffende provider, dan heb je een goede kans om het contract te ontbinden(indien ze dit probleem niet voor je (kunnen) oplossen). Zo niet, dan denk ik dat je pech hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Vonkie op 11-02-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-06 21:42

Tys

Overigens is dit heel herkenbaar, onder andere met T-Mobile, maar ook KPN kan er wat van. Ik heb een jaar terug heel veel (wekenlang) contact gehad met een provider in Nederland vanwege eenzelfde probleem alleen dan van NL <-> VS waarbij de provider inderdaad hetzelfde beweerde (geen contract met partij aan de andere kant) en toch kwamen 2 op de 7 berichten wel aan. Vanuit de VS kwamen slechts enkele berichten aan en soms weken(!) verlaat.

Voor zover ik toen heb kunnen uitzoeken blijkt buitenlandse data verkeer (alsin sms/mms) over behoorlijk instabiele verbindingen verzonden te worden en soms gewoonweg 'verdwalen'. Hoewel ik geen 'betrouwbare' bron van deze informatie heb denk ik wel dat de persoon (3e lijns technisch support provider) wel wist dat er 'iets' niet helemaal gaat zoals het hoort. Overigens werd ik _wel_ altijd gefactureerd voor deze berichten, ondanks dat ze niet aankwamen. Dat is iets wat ik je zeker aanraadt om na te kijken!

Overigens werkt T-Mobile USA <-> T-Mobile NL al net zo slecht, dit heb ik in de zomer van 2008 geprobeerd, persoonlijk geloof ik het verhaal over 'sms contracten' niet helemaal, maargoed. Hoe groter de provider, hoe groter de kans dat je iets zal ontvangen / kunnen verzenden van en naar het buitenland.

/ziet nu pas dat dit een kick was.

Of het reden genoeg is om je contract te verbreken? Nee, ik betwijfel het.

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Pagina: 1