Kan geen SMS sturen naar Joegslavie, wel ontvangen!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36691

Topicstarter
Ik heb sinds kort een friend die werkt in Joegslavie, en wil 'm vaak SMS'en.

Ik kan geen SMS sturen naar een GSM nr. in Joegslavie, maar kan wel SMS ontvangen van hem vanuit zijn GSM nummer (Joegslaviesche profider). Verder kan ik naar alle andere landen sms sturen/krijgen zoals VS, Zweden, Italie, Duitsland of zelfs Saudie Arabia.

Vandaag ben ik in Duitsland geweest, en heb een SMS van 'm gekregen, en dan meteen een antwoord gestuurd, en dat ging prima 't heledag totdat ik weer in Nederland ben, en dan gaat 't niet meer!

Ik heb net een T-Mobile abonnement! en met KPN-Hi Prepay gaat 't prima,
alleen met T-Mobile, wil 't niet!

Waar gaat 't fout? heb ik het recht om m'n abonnement te beeindigen bij T-Mobile?
omdat sms niet werkt naar Joegslavie?

Heeft iemand ook hetzelfde probleem?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 36691 op 02-11-2003 06:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17128

heb hier een griet leren kennen in australlie, zij kan mij smsen en ik haar niet. heb ook t-mobile, heb t-mobile daarover opgebeld en het blijkt dat ze geen SMS Overeenkomst hebben met die provider. niks aan te doen, heb nu zelf hier een virgin prepaid kaart in australlie, enigste oplossing, als ik in nederland ben pak ik een vodafone abboment dat werkt wel goed naar alle landen.

maar er valt niks te doen. ja een ding, wachten tot t-mobile verstand krijgt om een overeenkomst te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 18:40

yared

No Scope, Bitch!

Anoniem: 36691 schreef op 02 november 2003 @ 05:39:

Ik heb net een T-Mobile abonnement! en met KPN-Hi Prepay gaat 't prima,
alleen met T-Mobile, wil 't niet!

Waar gaat 't fout? heb ik het recht om m'n abonnement te beeindigen bij T-Mobile?
omdat sms niet werkt naar Joegslavie?

Heeft iemand ook hetzelfde probleem?
idd typisch gevalletje van geen overeenkomst met lokale providers, probleem is bekend bij t-mobile maar boeit ze geen moer omdat het amper geld oplevert. Geef ze eens ongelijk :D

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

idd heel standaard. Waarschijnlijk helpt een overstap een betere provider zoals KPN. Ook kun je proberen om een SMSjes te sturen via het internet. Misschien dat MTNSMS wel SMSjes naar Joegslavie kan versturen.

http://www.mtnsms.com/

(niet gratis trouwens, maar wel betrouwbaar)

[ Voor 21% gewijzigd door j-w op 02-11-2003 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13

Swerfer

Hmm...

offtopic:
Is je friend soms militair en zit ie in Bosnie?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86662

Swerfer schreef op 02 november 2003 @ 09:37:
offtopic:
Is je friend soms militair en zit ie in Bosnie?
het kan ook zijn dat de yugoslavische gsm centrale jouw nummer nog niet herkent. ik had gisteren een klant in de winkel en die moet perse een nummer hebben die begon met 064....... omdat hij anderes niet werkte in ditzelfde land. en dit is niet de 1e keer dat dit voorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:06
eeehm kheb hier ervaring mee:

Orange en KPN kunnen het wel

Vodafone en t-mobile NIET!!!

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:06
in princiep ben je machteloos wat opzeggen betreft tenzij je tijden shet afsluiten hebt gevraagd of dat sms naar YU mogelijk was...indien zij ja zeiden, dan ben je fout geinformeerd en mag je dus echt wel afzeggen (hadden wij hier thuis met vodafone)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

j-w schreef op 02 november 2003 @ 09:06:
idd heel standaard. Waarschijnlijk helpt een overstap een betere provider zoals KPN.
Betere of slechtere providers bestaan hierin niet. Geen van de Nederlandse providers heeft met álle buitenlandse providers een overeenkomst. Ook de kwaliteit van het netwerk of het aantal klanten in Nederland zegt weinig over het aantal overeenkomsten met buitenlandse netwerken. Dus welk netwerk je in Nederland ook hebt, je kunt tegen dit probleem oplopen, terwijl het met een ander netwerk wel werkt.
KPN is internationaal een kleine speler in vergelijking met Vodafone, T-Mobile en Orange. Maar dat speelt geen rol voor de kans of er met een specifiek netwerk in een bepaald land een overeenkomst is.
Wel kun je er vanuit gaan dat er een overeenkomst is tussen netwerken van hetzelfde moederbedrijf natuurlijk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36691

Topicstarter
Tja, maar wat ik dan gek vind als ik in Duitsland ben met hetzelfde T-Mobile, dan kan het wel? geen enkele probleem. fouteloos.!!! en het is daar ook T-Mobile!

Het is toch gek dat ik wel kan ontvangen, maar niet versturen? ze kunnen alleen maar mooi reklame maken en geld, geld en nogmaals geld innen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 36691 op 02-11-2003 12:53 ]

Pagina: 1