Ja hij gaat idd uit als je mac uit is of in sleep-mode.FerdiV schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:57:
[...]
Ah ok, is hij stil en gaat hij uit als de Mac ook uit is?
Mmm die My Book lijkt me ook wel wat... Is hij GOED stil? Gaat hij uit als de Mac uit is?
Welke?astonmbp schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:16:
[...]
Ja hij gaat idd uit als je mac uit is of in sleep-mode.
De WD My Book Studio edition 500GB, maar volgens mij doen alle My Book's dat
Verwijderd
Is iemand er al achter of het ook mogelijk is om time machine via FTP te gebruiken zodat je je externe schijf ook buiten je eigen huis kan laten staan? (ivm brand e.d.)
edit: ben er achter, macfusion maakt het vrij eenvoudig
edit: ben er achter, macfusion maakt het vrij eenvoudig
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 16:34 ]
Ik heb de volgende vraag al eerder gesteld, maar geen antwoord gekregen. Weet iemand het volgende?
Ik heb een probleempje met Time Machine. Als ik mijn externe HDD gebruik voor Time Machine, dan formateerd hij deze en is hij niet meer te gebruiken op mijn Windows-pc en kan ik ook geen bestanden van mijn Macbook op de externe HDD plaatsen. De externe HDD wordt dus exclusief gebruikt door Time Machine. Is dit te veranderen, bijvoorbeeld door meerdere partities te gebruiken?
Als dit niet kan, is er nog een ander handig backup-programma? Het hoeft niet zo uitgebreid te zijn als Time Machine. Het hoeft enkel bepaalde mappen, mijn mail, foto's, agenda en contactpersonen te backuppen en dan ook alleen maar op een moment dat ik het zelf aangeef. De externe HDD moet te gebruiken blijven op een PC (eventueel met een Mac-only partitie en een partite waar zowel de mac als de Windows-pc bijkunnen).
Ik heb een probleempje met Time Machine. Als ik mijn externe HDD gebruik voor Time Machine, dan formateerd hij deze en is hij niet meer te gebruiken op mijn Windows-pc en kan ik ook geen bestanden van mijn Macbook op de externe HDD plaatsen. De externe HDD wordt dus exclusief gebruikt door Time Machine. Is dit te veranderen, bijvoorbeeld door meerdere partities te gebruiken?
Als dit niet kan, is er nog een ander handig backup-programma? Het hoeft niet zo uitgebreid te zijn als Time Machine. Het hoeft enkel bepaalde mappen, mijn mail, foto's, agenda en contactpersonen te backuppen en dan ook alleen maar op een moment dat ik het zelf aangeef. De externe HDD moet te gebruiken blijven op een PC (eventueel met een Mac-only partitie en een partite waar zowel de mac als de Windows-pc bijkunnen).
Meerdere partities kan prima, ja.LuukNouwen schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:41:
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik had donderdag bij OBCS de "WDH1Q3200" ofwel de mybook 2 studio edition met een capaciteit van 320 gb besteld. Krijg ik vandaag een mail dat het product EOL is, lekkere organisatie
Ik gebruik sinds vorige week de my book pro edition (320gb)(WD3200E032) voor timemachine van mijn macbook. Moet zeggen dat deze goed bevalt! Maak geen overbodig veel geluid, maar wat geluid hou je toch. Aangesloten via de firewire400 aansluiting en dat werkt perfect. Ding gaat ook netjes slapen als mijn macbook gaat slapen.
Heb voor deze gekozen vanwege de vele problemen met de studio editie (die ik wat mooier vond)
Heb voor deze gekozen vanwege de vele problemen met de studio editie (die ik wat mooier vond)
@.nck ik heb aardig wat gelezen over mounting problemen!
[ Voor 74% gewijzigd door steffex op 13-11-2007 22:36 ]
Dat is dan specifiek met dat model?
Overigens heb jij een premium ipv pro. Verschil zit hem in de kleur, de aansluitingen en de garantie.
Die is op pro 3 jaar, studio 5 jaar en op de andere 1 of 2 jaar.
edit: Op het apple forum in dit topic staat een beschrijving van het probleem.
Dat wordt dus nog eventjes zoeken. Ben blij dat hij dus gecanceld was
Overigens heb jij een premium ipv pro. Verschil zit hem in de kleur, de aansluitingen en de garantie.
Die is op pro 3 jaar, studio 5 jaar en op de andere 1 of 2 jaar.
edit: Op het apple forum in dit topic staat een beschrijving van het probleem.
Dat wordt dus nog eventjes zoeken. Ben blij dat hij dus gecanceld was
[ Voor 35% gewijzigd door .NCK op 13-11-2007 23:19 ]
Dan heb je hem dus niet, en die van mij is vrijwel onhoorbaar. De LaCie Porsches maken meer herry.Tofu schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:09:
[...]
Ik heb net dezelfde. Gebruik hem nu ook voor Bootcamp (Netwerk verbonden), maar FW poort heb ik nog niet gevonden hoor? Enkel USB? En de schijf is ook superluid, zelfs als ik hem niet gebruik. Ik ga eens kijken of ik die temp waar de fan op aan springt omhoog kan gooien, of de schijf zal naar de kelder moeten verhuizen..
Dat stond teminste op de doos
het ding doet zijn werk en er zal ooit wel een studio edition bijkomen, zodra het wat beter werkt! Vind het design een stuk beter.
Anoniem: 226351
Ik heb de aliminuium uitvoering van de Freecom Hard Drive. 500gieg, geen fan, en je hoort hem echt alleen als je er naar schrijft voor de rest superstil. Wat ik zelf wel tof vind is de aluminum behuizing, geeft hem toch een wat mooiere uitstraling. Gaat automatisch uit als je je mac uitzet, maar dr zit ook een schakelaar op om hem helemaal uit te schakelen.
Heeft iemand die G-Drive al gekocht? Begin goed te balen van mijn MyBook Pro die elke tien minuten in slaap sukkelt en bij elke Time Machine actie weer moet spinnen. En waar kennelijk niks aan te doen is als Mac only gebruiker. En hij mount bij mij vaak niet als -ie uit sleep komt. Nee, niet echt een geweldige koop. FW800 is wél snel, dat wel.
Die G-Drive ziet er goed uit! Maar issie stil, snel, etc?
Die G-Drive ziet er goed uit! Maar issie stil, snel, etc?
Verwijderd
Ik heb voor Time Machine nu de Western Digital My Book Studio Edition van 1 TB en die werkt perfect op de Mac. Er zit geen fan in de behuizing dus je hoort alleen zacht het ratelen van de schijf als hij data aan het wegschrijven is. Dit is echt de stilste schijf die ik ooit gehad heb tot nu toe.
Verbonden met m'n nieuwe iMac via FireWire 800 en dat is echt rete snel. Geen problemen met een finder die schijnt te blijven hangen zoals op sommige fora wordt beweert, werkt hier prima i.c.m. Leopard.
Schijf gaat gelijk met de Mac in de slaapstand en als je je mac uitzet gaat je je schijf uit. Daarnaast zit er nog een knop op om je schijf helemaal uit te zetten.
Prachtig design & zeker een aanrader voor mensen die nog op zoek zijn naar een schijf.
Verbonden met m'n nieuwe iMac via FireWire 800 en dat is echt rete snel. Geen problemen met een finder die schijnt te blijven hangen zoals op sommige fora wordt beweert, werkt hier prima i.c.m. Leopard.
Schijf gaat gelijk met de Mac in de slaapstand en als je je mac uitzet gaat je je schijf uit. Daarnaast zit er nog een knop op om je schijf helemaal uit te zetten.
Prachtig design & zeker een aanrader voor mensen die nog op zoek zijn naar een schijf.
Thanks, dat beloofd veel goeds, harde schijf al binnen en hopelijk volgende week m'n (eerste) iMac 24"Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 14:01:
Ik heb voor Time Machine nu de Western Digital My Book Studio Edition van 1 TB en die werkt perfect op de Mac. Er zit geen fan in de behuizing dus je hoort alleen zacht het ratelen van de schijf als hij data aan het wegschrijven is. Dit is echt de stilste schijf die ik ooit gehad heb tot nu toe.
Ik heb nog geen schijven van Freecom voorbij zien komen...
Terwijl die toch de perfecte Alu iMac look hebben... Of zijn er niet veel iMac gebruikers hier?

Ik ga denk ik een 500GB exemplaar kopen... Ik heb op het werk een 80GB exemplaar liggen. Het is echt de meest stevige en stabiele behuizing die ik ooit voor een HDD heb gezien... En er zitten mooie rubberen pootjes onder.
Alleen is het jammer dat deze niet tegelijk uitgaat met je Mac. Iets wat de Western Digital My Books wel doen. Alleen de dingen zijn goedkoop van plastic en rubber...
Heb zo'n idee dat ik elke keer vergeet de HDD uit te zetten... Wat zeggen jullie van dat argument?
Terwijl die toch de perfecte Alu iMac look hebben... Of zijn er niet veel iMac gebruikers hier?

Ik ga denk ik een 500GB exemplaar kopen... Ik heb op het werk een 80GB exemplaar liggen. Het is echt de meest stevige en stabiele behuizing die ik ooit voor een HDD heb gezien... En er zitten mooie rubberen pootjes onder.
Alleen is het jammer dat deze niet tegelijk uitgaat met je Mac. Iets wat de Western Digital My Books wel doen. Alleen de dingen zijn goedkoop van plastic en rubber...
Heb zo'n idee dat ik elke keer vergeet de HDD uit te zetten... Wat zeggen jullie van dat argument?
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Mmm begin geinteresseerd te raken in de My Books, maar ik heb een vraag. Wat is het verschil tussen de Pro en de Studio?
Beetje zelf zoeken gaan we niet dood van heFerdiV schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:17:
Mmm begin geinteresseerd te raken in de My Books, maar ik heb een vraag. Wat is het verschil tussen de Pro en de Studio?
http://www.wdmybook.com/en/editions/
Mmm alleen esata en iets van een beveiliging noem ik niet echt een verschil.Martijn schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 10:40:
[...]
Beetje zelf zoeken gaan we niet dood van he
http://www.wdmybook.com/en/editions/
grapje zeker? wat is het dan? een "nep" verschil?FerdiV schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 11:05:
[...]
Mmm alleen esata en iets van een beveiliging noem ik niet echt een verschil.
Saeverix schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:07:
[...]
grapje zeker? wat is het dan? een "nep" verschil?
Vind het een beetje irritant dat ze met zoveel verschillende namen werken.Saeverix schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 12:07:
[...]
grapje zeker? wat is het dan? een "nep" verschil?
Iemand nog veel problemen met die WD My Book 2 Studio schijven? Ik lees veel negatieve berichten op diverse fora. Ben van plan om 2x500 te kopen, maar wil niet 2 niet werkende schijven op mun macje hebben. Lacie d2 misschien beter?
Anoniem: 203565
Heb een Mybook Studio via firewire aan de mac hangen. Gisteren Timemachine even geconfigureerd en het draait als een zonnetje.
Nog geen reboot gedaan trouwens.
Nog geen reboot gedaan trouwens.
Anoniem: 222931
Ik heb die HDD hier ook liggen (500GB). Het is een stevige harddisk.Saeverix schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:45:
En je merkt snel genoeg dat de HDD nog aanstaat, want de hij geeft zeer veel licht af.
Heb hier zelf ook 2mybook's liggen, 500gb(firewire) voor data, en een 250gb(usb) voor timemachine.
Beiden werken perfect, en tot hier toe is 250gb genoeg voor reeds een 5/10tal backups van mijn MBP.
Enig nadeel aan de schijven is dat ze toch wel vrij luidruchtig zijn..
Beiden werken perfect, en tot hier toe is 250gb genoeg voor reeds een 5/10tal backups van mijn MBP.
Ik heb ook een WD Studio 500GB en moet zeggen dat ie prima bevalt, stil genoeg en gaat aan met de imac etc... Wel begon m'n bureau een beetje mee te resoneren, dus heb ik hem maar op de vensterbank (van tegels) gezet...MrOrange schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:19:
Iemand nog veel problemen met die WD My Book 2 Studio schijven? Ik lees veel negatieve berichten op diverse fora. Ben van plan om 2x500 te kopen, maar wil niet 2 niet werkende schijven op mun macje hebben. Lacie d2 misschien beter?
Oke thanx, nu kan ik met gerust hart van die WDtjes bestellen.
Welke My Books?MYST schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 09:16:
Heb hier zelf ook 2mybook's liggen, 500gb(firewire) voor data, en een 250gb(usb) voor timemachine.
Na een reboot geen problemen met de 500GB Mybook Studio.
Werkt perfect.
Echter vindt ik hem wel meer geluid maken dan een Mybook Pro.
Werkt perfect.
Echter vindt ik hem wel meer geluid maken dan een Mybook Pro.
Is het mogelijk om TimeMachine over het internet te laten werken?
Ik zou mijn iPhoto bibliotheek via deze weg wel willen laten backuppen, om ook er zeker van te zijn dat als mijn huis afbrand dat ze nog aanwezig zijn.
En ik heb nu .Mac hiervoor en zo kan ik mijn kosten verlagen.
Of is de bandbreedte van 20mbit (lees: 15) hier niet voldoende voor?
Ik zou mijn iPhoto bibliotheek via deze weg wel willen laten backuppen, om ook er zeker van te zijn dat als mijn huis afbrand dat ze nog aanwezig zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Falcon op 27-11-2007 13:29 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Theoretisch kan het als je bijv. een VPN verbinding legt waarna je connectie met een netwerkshare remote kan leggen... Je moet dan wel effe zorgen in Leopard dat het mogelijk is om op een netwerk share te backuppen.Falcon schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:27:
Is het mogelijk om TimeMachine over het internet te laten werken?
Mocht je alleen de foto's remote en de rest op een schijf willen backuppen dan kan dat denk ik niet, het is of alles of niks volgens mij. Wat betreft bandbreedte... Mja, reken er wel op dat je 20MBit DOWN hebt en niet UP
[ Voor 10% gewijzigd door Martijn op 27-11-2007 13:33 ]
Verwijderd
Ik heb er zelf ook 1, eentje van 500 gig. Erg fijn, maar hij zit alweer stampensvol. Ben van plan om een nieuwe erbij te kopen maar dan met firewire 800 en die te gebruiken als externe schijf en die ik nu heb voor Time MachineSaeverix schreef op donderdag 22 november 2007 @ 21:45:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vraagje, airport extreme beschikt over een usb poort. Hier kan dus uiteraard een harde schijf aan hangen. Maar werkt dit in praktijd soepel? M.a.w. is wifi-backuppen een goed plan? Is het mogelijk deze setup op te zetten met een eenmalige instelling, of wil timemachine steeds weten waar mn harde schijf is...
Kent iemand de Formac Disk Maxi? Overweeg om er een te halen voor Time Machine.
Je moet toch even het topic doorbladeren, want hier wordt antwoord opgegeven.rlr schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:05:
Vraagje, airport extreme beschikt over een usb poort. Hier kan dus uiteraard een harde schijf aan hangen. Maar werkt dit in praktijd soepel? M.a.w. is wifi-backuppen een goed plan? Is het mogelijk deze setup op te zetten met een eenmalige instelling, of wil timemachine steeds weten waar mn harde schijf is...
Geef dan meteen even aan waar, zo heeft rlr er ook weinig aan.
[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 01-12-2007 12:32 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Ik heb gister de Freecom Desktop HD Pro 500GB besteld...
iMac style uiterlijk.

Superdegelijke behuizing die uit één stuk bestaat. Voelt ook degelijk aan.
Ik heb non PRO uitvoering even bekeken op het werk. Heb voor de PRO gekozen ivm de knoppen aan de voorkant en de eSata poort die ik eventueel op mijn PC nog kan gebruiken.
Hoop alleen dat het kleine Fannetje een beetje stil is/blijft... Anders slopen we die er gewoon uit
Als ik hem binnen heb zal ik hier even mijn ervaringen plaatsen...
Review van de 400GB versie op: http://www.techcastnetwor...com-hard-drive-pro-400gb/
iMac style uiterlijk.

Superdegelijke behuizing die uit één stuk bestaat. Voelt ook degelijk aan.
Ik heb non PRO uitvoering even bekeken op het werk. Heb voor de PRO gekozen ivm de knoppen aan de voorkant en de eSata poort die ik eventueel op mijn PC nog kan gebruiken.
Hoop alleen dat het kleine Fannetje een beetje stil is/blijft... Anders slopen we die er gewoon uit
Als ik hem binnen heb zal ik hier even mijn ervaringen plaatsen...
Review van de 400GB versie op: http://www.techcastnetwor...com-hard-drive-pro-400gb/
[ Voor 14% gewijzigd door Saeverix op 28-11-2007 19:57 ]
Misschien een stomme vraag maar werkt de My Book Studio 1TB ook zonder voeding wanneer aangesloten met FireWire 800?
Hier had uw reclame kunnen staan.
Ik heb sinds kort een WD MyBook Studio Edition (1TB) onder Leopard. Mijn ervaringen tot nu toe zijn ronduit slecht! De drive werd in eerste instantie goed herkend (firewire 800) en ik heb een eerste Time Machine backup gemaakt. Na een herstart werd de drive niet meer herkend/gemount. Ook met firewire 400 geen succes. De enige keer dat ik de drive nog aan de praat heb gekregen is met USB2.0.
Heeft iemand nog tips/ervaringen? Zo nee, dan gaat de drive na het weekend retour!
Heeft iemand nog tips/ervaringen? Zo nee, dan gaat de drive na het weekend retour!
Hier kun je de antwoorden vinden op je vragen: [Time Machine] via netwerk share. Maar er zitten nogal wat haken en ogen aan.rlr schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:05:
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik gebruik een LaCie Porsche Design 250Gb USB2.0, en Time Machine werkt hier perfect mee. De schijf wordt af en toe uit gezet door mijn Mac zelf, dus dan hoor je er niets van. Wanneer hij gewoon in idle staat hoor je de schijf amper draaien. Enkel wanneer er heftig wordt weggeschreven naar de schijf maakt ie zoals de meeste harde schijven een krakend geluid. Er zit geen fan in dus daar heb je ook al geen last van. Hiernaast heb ik ook een LaCie Porsche Design 500Gb USB2.0 schijf met fan, en wanneer deze aangaat ... dan vind ik het toch net even storen. Voor de rest, zeer tevreden.
Verwijderd
ik porbeer mijn WD mybook 500gb in te stellen als timemachine. maar volgens mij is die dood.
repair disk geeft aan dat ie 1 minuut bezig is maar is al 2 uur verder...
mounten gaat moeilijik / traag en laptop staat zowat stil op dat moment.
als ik er data op krijg duurt het eeuwen (uur voor 100mb)
zowel FW, FW800 als USB2.0
iemand ideeen?
hijs dood denk ik!
repair disk geeft aan dat ie 1 minuut bezig is maar is al 2 uur verder...
mounten gaat moeilijik / traag en laptop staat zowat stil op dat moment.
als ik er data op krijg duurt het eeuwen (uur voor 100mb)
zowel FW, FW800 als USB2.0
iemand ideeen?
hijs dood denk ik!
Ik heb mijn Freecom Desktop HD PRO binnen...

Alleen... Ik ben er niet echt over te spreken. En dan puur en alleen over het geluidsniveau.
Doordat er voor en achter gaatje zitten in de behuizing hoor je het spinnen van de hardeschijf constant.
Ik dacht eerst dat het de Fan was, maar die was het niet. Ik heb dit even getest door de Fan stil te houden met een schroevendraaier. Het geluid wat er bovenuit komt is de ruis van het spinnen van de hardeschijf zelf.
Seek momenten hoor je verder niet veel van. Alleen omdat de behuizing veel openingen heeft hoor je de idle stand van de hardeschijf gewoon erg.
Ik vind het genoeg om me eraan te storen, zeker omdat hij naast me staat op het bureau.
Tevens is de resonantie van de schijf vrij hoog. Hij heeft mooie rubberen pootjes, maar trilt erg door naar mijn bureau.
Hij schakelt wel automatisch aan en uit bij het starten en sluiten van mijn iMac (ook bij de sleepmodus). Alleen zit er een foutje in de schijf. Zodra de schijf opnieuw aangaat tijdens het aanzetten van je Mac blijven alle lampjes uit. De activiteitsled en de 2 knoppen. Ook kun je hem dan niet meer handmatig uitzetten.
Verder werkte hij perfect en werd hij snel gevonden door TimeMachine, maar door bovenstaande minpuntjes gaat hij terug naar de winkel.

Alleen... Ik ben er niet echt over te spreken. En dan puur en alleen over het geluidsniveau.
Doordat er voor en achter gaatje zitten in de behuizing hoor je het spinnen van de hardeschijf constant.
Ik dacht eerst dat het de Fan was, maar die was het niet. Ik heb dit even getest door de Fan stil te houden met een schroevendraaier. Het geluid wat er bovenuit komt is de ruis van het spinnen van de hardeschijf zelf.
Seek momenten hoor je verder niet veel van. Alleen omdat de behuizing veel openingen heeft hoor je de idle stand van de hardeschijf gewoon erg.
Ik vind het genoeg om me eraan te storen, zeker omdat hij naast me staat op het bureau.
Tevens is de resonantie van de schijf vrij hoog. Hij heeft mooie rubberen pootjes, maar trilt erg door naar mijn bureau.
Hij schakelt wel automatisch aan en uit bij het starten en sluiten van mijn iMac (ook bij de sleepmodus). Alleen zit er een foutje in de schijf. Zodra de schijf opnieuw aangaat tijdens het aanzetten van je Mac blijven alle lampjes uit. De activiteitsled en de 2 knoppen. Ook kun je hem dan niet meer handmatig uitzetten.
Verder werkte hij perfect en werd hij snel gevonden door TimeMachine, maar door bovenstaande minpuntjes gaat hij terug naar de winkel.
Wordt er echt gek van, eerst is de ene een goede schijf, dan toch weer niet. En dan weer die en toch ook eer niet... 
Kunnen we niet een top 3 maken en dan graag door mensen die meerdere schijven hebben zodat ze kunnen vergelijken? Als we nou een My Book Studio nemen, een Lacie Porsche en welke nog meer? En dan moeten de mensen die meerdere van deze hebben zeggen welke nou de beste is
Kunnen we niet een top 3 maken en dan graag door mensen die meerdere schijven hebben zodat ze kunnen vergelijken? Als we nou een My Book Studio nemen, een Lacie Porsche en welke nog meer? En dan moeten de mensen die meerdere van deze hebben zeggen welke nou de beste is
Verwijderd
Ik heb dezelfde schijf. Heerlijk ding. Hij knort een beetje bij het wegschrijven maar verder fluisterstil.jverdeyen schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 15:24:
Ik gebruik een LaCie Porsche Design 250Gb USB2.0, en Time Machine werkt hier perfect mee. De schijf wordt af en toe uit gezet door mijn Mac zelf, dus dan hoor je er niets van. Wanneer hij gewoon in idle staat hoor je de schijf amper draaien. Enkel wanneer er heftig wordt weggeschreven naar de schijf maakt ie zoals de meeste harde schijven een krakend geluid.
Ook maak ik gewoon 1 backup per dag (einde van de werkdag) ipv elk uur etc.
Een kort vraagje m.b.t. een externe LaCie Quadra schijf.
Ik heb de schijf via FireWire800 aan een iMac hangen. maar ik heb wat problemen met de "Auto" stand (waardoor de schijf automatisch aanspringt als dat nodig is).
Situatie:
iMac gaat aan, ik log in, schijf wordt gemount en springt dus aan. Allemaal prima en wel.
Werk een tijdje op de iMac zonder de schijf aan te spreken en dus gaat ie vanzelf weer uit.Ook prima.
Echt als ik de iMac uitzet en er wordt het e.e.a afgemeld dan springt de schijf aan, om vervolgens een seconde of 3 later alsnog samen met de iMac uit te gaan.
Om de één of andere reden lijkt me dat geen ideale situatie. Ik heb gezocht naar instelbarheden maar helaas niet kunnen vinden. Is er iemand die dit "probleem" herkent?
Ik heb de schijf via FireWire800 aan een iMac hangen. maar ik heb wat problemen met de "Auto" stand (waardoor de schijf automatisch aanspringt als dat nodig is).
Situatie:
iMac gaat aan, ik log in, schijf wordt gemount en springt dus aan. Allemaal prima en wel.
Werk een tijdje op de iMac zonder de schijf aan te spreken en dus gaat ie vanzelf weer uit.Ook prima.
Echt als ik de iMac uitzet en er wordt het e.e.a afgemeld dan springt de schijf aan, om vervolgens een seconde of 3 later alsnog samen met de iMac uit te gaan.
Om de één of andere reden lijkt me dat geen ideale situatie. Ik heb gezocht naar instelbarheden maar helaas niet kunnen vinden. Is er iemand die dit "probleem" herkent?
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Volgens mij komt dit omdat de schijf geunmount wordt door OSX. Dus OSX gaat in sluimerstand, kijkt welke HDD's geunmount moeten worden, dus springt de schijf aan, unmount de schijf, schijf gaat uit, Mac gaat uit.
Lijkt mij dat daar weinig aan te doen is...
Klopt preciesRed schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:21:
Volgens mij komt dit omdat de schijf geunmount wordt door OSX. Dus OSX gaat in sluimerstand, kijkt welke HDD's geunmount moeten worden, dus springt de schijf aan, unmount de schijf, schijf gaat uit, Mac gaat uit.
Verwijderd
Dat is geen probleem, dat is heel normaal. Wat er gebeurt is dat de mac nog wat caches en andere dingen open heeft staan op de disk en deze even netjes voor je afsluit op het moment dat je de mac uitzet.
Er zit ook een Always On optie op de schijf. Wellicht dat ik daar maar eens op overstap
(ben ik niet weg van want die Quadra drives zijn niet de stilste schijven die er zijn).
(ben ik niet weg van want die Quadra drives zijn niet de stilste schijven die er zijn).
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Wat is het probleem dan dat je schijf nog eventjes aangaat? Hij zal er echt niet aanzienlijk sneller stuk van gaan ofzo hoor...YellowCube schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:34:
Er zit ook een Always On optie op de schijf. Wellicht dat ik daar maar eens op overstap
Zeg dat niet te hard. Als de leeskop dat 10x op een dag moet doen, 365x dagen per jaar dan gaat dat een keer stuk natuurlijk...Saeverix schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:50:
[...]
Wat is het probleem dan dat je schijf nog eventjes aangaat? Hij zal er echt niet aanzienlijk sneller stuk van gaan ofzo hoor...
sja, ik heb ergens het idee dat het ding alweer uitgaat nog voor het ding goed en wel opgestart is.Saeverix schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:50:
[...]
Wat is het probleem dan dat je schijf nog eventjes aangaat? Hij zal er echt niet aanzienlijk sneller stuk van gaan ofzo hoor...
maar inderdaad...veel kwaad zal het wel niet kunnen. 't Was meer dat ik mij afvroeg of het normaal gedrag is.
Precies de reden waarom ik maar 1 schijf in me computer heb zitten/hangen. Werd echt gek van dat up & down spinnen aldoor (bv bij een save dialog). Je kan die standby tijd overigens wel instellen met oa cocktail standaard staat dat op 10minuten.... of helemaal uitzetten idd
[ Voor 6% gewijzigd door lowfi op 04-12-2007 14:01 ]
Uit een WD datasheet:Red schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 13:35:
Zeg dat niet te hard. Als de leeskop dat 10x op een dag moet doen, 365x dagen per jaar dan gaat dat een keer stuk natuurlijk...
Stop/Start Cycles:50000 Minimum
13 jaar voordat je in de buurt van die 50.000 komt, en lang voor die tijd zijn de lagers versleten, die staan voor zeg maar 3 jaar op de lijst. Erger: stoppen en starten verlengt je service-life doordat de lagers niet slijten als 'ie stilstaat.
Kan dus op dezelfde stapel als spaarlampen die veel stroom gebruiken bij het inschakelen of stukgaan van veelvuldig aan- en uitzetten. De stapel 'kwaardaardige onzinverhalen'.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Nu ik weer lees dat er toch wel weer problemen zijn met die Western Digitals heb ik de aanschaf maar uitgesteld. Wellicht is de nieuwe Lacie 2Big een optie, zijn iets duurder en groter...ben juist ook op zoek naar een stille en goedwerkende schijf..
wat voor problemen met Western Digitals?
staan er 3 hier, en no problems (2x Pro, 1x Studio i.c.m. Leopard)
even snel een vraag tussendoor.
ik wil de naam van een externe schijf veranderen. daar staat m'n iTunes library op.
gaat dat problemen geven met iTunes, of kan ik de naam gewoon wijzigen?
staan er 3 hier, en no problems (2x Pro, 1x Studio i.c.m. Leopard)
even snel een vraag tussendoor.
ik wil de naam van een externe schijf veranderen. daar staat m'n iTunes library op.
gaat dat problemen geven met iTunes, of kan ik de naam gewoon wijzigen?
in het ergste geval pak je de xml file van je library en pas je met een teksteditor de paden aan.
ik heb 2 WD My Books op mijn iMac hangen. gaan uit als er geen gebruik van wordt gemaakt. 1 voor data 1 voor time machine.
Werkt prima
Werkt prima
Ik had nog een 250 GB Sata schijf over uit een van m'n pc's. Deze heb ik in een AC Ryan USB 2.0/eSata behuizing gedaan en een stukje verderop in een boekenkast achter de boeken gezet (looks was geen issue). De AC Ryan voelt degelijk aan en het geluid beperkt zich tot wat gekraak bij schrijven. Het systeem zet de schijf uit wanneer nodig. Waarom niet op m'n bureau gezet? ik verdraag niks groter dan 2,5" schijven naast/voor me en dan loop je al gauw tegen de prijs/opslagcapaciteit aan.
De 250 GB heb ik opgedeeld in 2 gelijke partities waarvan een voor Time Machine. Meer vind ik niet nodig; in Windows kan System Restore ook toe met minder GB's. Sowieso heb ik een backup ergens apart liggen en die ververs ik om de zoveel tijd. Time Machine heb ik meer voor het gemak (1x per dag).
De 250 GB heb ik opgedeeld in 2 gelijke partities waarvan een voor Time Machine. Meer vind ik niet nodig; in Windows kan System Restore ook toe met minder GB's. Sowieso heb ik een backup ergens apart liggen en die ververs ik om de zoveel tijd. Time Machine heb ik meer voor het gemak (1x per dag).
Moet je wel iTunes Library (zonder xml) leeg gooien. iTunes kijkt namelijk eerst naar deze file daarna pas naar de xml.YellowCube schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:52:
in het ergste geval pak je de xml file van je library en pas je met een teksteditor de paden aan.
Vandaag mijn Western Digital My Book Studio Edition 1TB ontvangen.
1. Verpakking open.
2. Kabels uitgepakt
3. Stroom aangesloten
4. Firewire 800 kabel aangesloten op mijn Mac
5. Plezier!
En heeeeerlijk snel. Ook lekker stil naar mijn mening.
1. Verpakking open.
2. Kabels uitgepakt
3. Stroom aangesloten
5. Plezier!
Verwijderd
Ik heb gisteren ook even inkopen gedaan... en mezelf 2 Western Digital My Book Studio Edition 1TB gekocht. Eentje voor data en de andere voor de helft voor data en de andere helft voor timemachine. moet zeggen dat het erg goed werkt ... uit de doos stekkers erin en draaien maar!
Inderdaad het is echt een super schijf! Je zal geen spijt hebben van deze aankoop.Eiríkr schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:16:
Vandaag mijn Western Digital My Book Studio Edition 1TB ontvangen.
1. Verpakking open.
2. Kabels uitgepakt
3. Stroom aangesloten
5. Plezier!
http://www.xbmcfreak.nl/
Klopt. Geweldig!
Hmm, ik vind hem niet zo bijzonder eigenlijk. Zo te zien heeft die blauwe gloed ook geen functie? Geen capacity guage zoals op de My Book's bijvoorbeeld. Toch jammer.lowfi schreef op donderdag 06 december 2007 @ 22:30:
LaCie komt binnenkort met een aantal mooie drives..
[afbeelding]
Stylish
Ik kan morgen m'n MBP ophalen en wil binnenkort ook een Western Digital My Book World Edition II 1TB scoren. Zou wel leuk zijn om Timemachine dan ook te kunnen draaien.
Is het dan mogelijk om bijvoorbeeld 360Gb voor timemachine te houden en dan de rest te gebruiken voor data die wordt gebruikt door een MBP en een WXP PC?
Is het dan mogelijk om bijvoorbeeld 360Gb voor timemachine te houden en dan de rest te gebruiken voor data die wordt gebruikt door een MBP en een WXP PC?
[ Voor 45% gewijzigd door ReMMerSB op 08-12-2007 00:22 ]
Ik vind dat geknipper van die Mybook's nogal irritant.
was beter geweest als het ze het zo hadden gedaan;
continue branden bij in gebruik
capacity gauge continue branden bij idle/sleep
uit als (hoe kan het ook anders) hij uit staat
maar ja, een mens kan niet alles hebben
was beter geweest als het ze het zo hadden gedaan;
continue branden bij in gebruik
capacity gauge continue branden bij idle/sleep
uit als (hoe kan het ook anders) hij uit staat
maar ja, een mens kan niet alles hebben
Ja de Freecom Desktop Harddisk Pro wel. Maar de gewone Freecom Desktop Harddisk volgens mij niet aangezien die een gewone schakelaar achterop heeft.Anoniem: 244289 schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:00:
gaan de Freecom schijven nou automatisch uit en aan met je Mac?
Maar ik heb de Freecom Desktop Harddisk Pro weer teruggestuurd. Korte review van mij lees je een paar posts hierboven.
Ik heb nu een zwarte LaCie Desktop Harddisk gekocht bij MediaMarkt. 500GB voor slechts 97euro. Er zit een Seagate schijf in. Hij is lekker stil, geen resonantie (had de Freecom wel erg), gaat mooi aan en uit met mijn iMac en heeft een mooi bescheiden groen lichtje (niet eentje die je hele kamer verlicht). Kortom: Supertevreden! (10 keer stiller dan de vorige Freecom Desktop Harddisk Pro)

[ Voor 35% gewijzigd door Saeverix op 10-12-2007 16:02 ]
Gewoon als Mac OS Extended (Journaled)... Ik gebruik hem toch niet op een Windows/Linux PC.Anoniem: 244289 schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:36:
dank voor de tip!
hoe heeft iedereen hier trouwens zijn of haar HD geformatteerd?
Als je dat wel doet moet je hem op FAT32 houden.
Ik heb 2 partities gemaakt. 200GB voor gewone Backup de rest van de ruimte voor TimeMachine.
Verwijderd
Ik vind die WB schrijven lomp dik en onhandig.... Als je wat meer geld wilt uitgeven moet je een LaCie LittleBig disk kopen capaciteit 250 of 320 gb...
Voordelen:
Klein
FW 400 800 en USB2
Heeft geen voedings stroom adapter nodig bij gebruik over Firewire
Geen ventilator dus geen herrie
Nadelen
duur
metalen frame is zwaar
knip n plak
More compact and much faster than conventional hard drives, this small portable triple interface powerhouse boasts unmatched high capacity and speed for its size. Exclusively designed by Neil Poulton for LaCie, it has a unique sturdy, aluminum body engineered to dissipate heat without a fan, for silent operation. It offers the universal connectivity of Triple Interface (2 x FireWire 800, 1 x FireWire 400 and 1 x USB 2.0 ports). FireWire bus-powered, there’s no need for a cumbersome AC adapter* and it’s capable of FireWire daisy-chaining. With unrivaled portable speed and built-in RAID 0, it’s ideal for demanding users such as audio-video professionals who need mega mobile storage.
Voordelen:
Klein
FW 400 800 en USB2
Heeft geen voedings stroom adapter nodig bij gebruik over Firewire
Geen ventilator dus geen herrie
Nadelen
duur
metalen frame is zwaar
knip n plak
More compact and much faster than conventional hard drives, this small portable triple interface powerhouse boasts unmatched high capacity and speed for its size. Exclusively designed by Neil Poulton for LaCie, it has a unique sturdy, aluminum body engineered to dissipate heat without a fan, for silent operation. It offers the universal connectivity of Triple Interface (2 x FireWire 800, 1 x FireWire 400 and 1 x USB 2.0 ports). FireWire bus-powered, there’s no need for a cumbersome AC adapter* and it’s capable of FireWire daisy-chaining. With unrivaled portable speed and built-in RAID 0, it’s ideal for demanding users such as audio-video professionals who need mega mobile storage.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 15:52 ]
Ik zit zelf te twijfelen tussen 2x een 500gb Mybook Studio of een Mybook pro Edition II in raid 1 zodat alles naar twee schijven word geschreven.
De schijven zijn enkel bedoeld om mijn digitale foto's te backuppen. Ik ben als de dood dat ik mijn foto's kwijt raak en wil daarom mijn foto's op 2 externe schijven hebben.
Welke optie zou hebt beste zijn? Hoe goed werkt dat raid en wat ik het geluidsnivo van de Pro Edition II tegenover de Mybook Studio?
De schijven zijn enkel bedoeld om mijn digitale foto's te backuppen. Ik ben als de dood dat ik mijn foto's kwijt raak en wil daarom mijn foto's op 2 externe schijven hebben.
Welke optie zou hebt beste zijn? Hoe goed werkt dat raid en wat ik het geluidsnivo van de Pro Edition II tegenover de Mybook Studio?
RAID helpt daar niet tegen. Backups wel, en dan alleen backups op een andere plaats, dus maak eens per maand een DVD en zorg dat die buiten je woning bewaard wordt, of neem een online backupvoorziening, ofzo.alarma2nd schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 22:16:
Ik zit zelf te twijfelen tussen 2x een 500gb Mybook Studio of een Mybook pro Edition II in raid 1 zodat alles naar twee schijven word geschreven.
Timemachine is ook geen 'echte' backupoplossing. 1 klein brandje in de kerstboom naast je bureau en je mac en je twee schijven zijn onbruikbaar, en dan ben je alsnog alles kwijt.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Bedankt voor je reactie. Elke keer wanneer ik een evenement fotografeer maak ik een DVD bewaar deze bij mijn ouders in huis.
Ik begrijp dat als er brand is je alles kwijt bent maar het gaat me meer om dat wanneer er een schijf crashed ik in ieder geval zeker van ben dat ik het nog op een andere schijf heb staan. Natuurlijk heb ik de DVD's nog maar het lijkt me geen pretje om dit alles terug te halen naar de computer.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik TimeMachine niet gebruik, maar zag toevallig dit topic en daarom bedacht ik om hier de vraag te stellen i.p.v een nieuw topic te openen.
Pratisch leek mij een raid1 schijf wel aantrekkelijk omdat dit eigenlijk exact doet wat ik wil en dat is mijn data op 2 schijven zetten. Maar her en der lees ik wat slechte verhalen over de betrouwbaarheid en het geluidsnivo van de Edition Pro II.
Ik begrijp dat als er brand is je alles kwijt bent maar het gaat me meer om dat wanneer er een schijf crashed ik in ieder geval zeker van ben dat ik het nog op een andere schijf heb staan. Natuurlijk heb ik de DVD's nog maar het lijkt me geen pretje om dit alles terug te halen naar de computer.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik TimeMachine niet gebruik, maar zag toevallig dit topic en daarom bedacht ik om hier de vraag te stellen i.p.v een nieuw topic te openen.
Pratisch leek mij een raid1 schijf wel aantrekkelijk omdat dit eigenlijk exact doet wat ik wil en dat is mijn data op 2 schijven zetten. Maar her en der lees ik wat slechte verhalen over de betrouwbaarheid en het geluidsnivo van de Edition Pro II.
Ik heb een MyBook World Edition, die heeft ook 2 schijven in RAID 1. Ze zijn gelukkig nog niet stukgegaan, dus ik heb geen ervaring met recoveren, maar ik denk niet dat dat moeilijk zal zijn. Er staat zelfs uitleg in het boekje over hoe je een schijf moet vervangen, dacht ik.
Je kan er zelfs via USB nog een schijf (schijven?) bijhangen.
Helaas wel met een ventilator die af en toe wat lawaai maakt.. Maar aangezien die een netwerk-"gaatje" heeft, kan je die overal in huis plaatsen. Bij mij staat hij in de kelder.
Je kan er zelfs via USB nog een schijf (schijven?) bijhangen.
Helaas wel met een ventilator die af en toe wat lawaai maakt.. Maar aangezien die een netwerk-"gaatje" heeft, kan je die overal in huis plaatsen. Bij mij staat hij in de kelder.
Anoniem: 170251
Ik heb gister ook even op m`n Mac Mini G4 een externe hd aangesloten voor Time Machine. Het was een Toshiba. Maar het werkt in principe prima, alleen duurt het indexeren wel erg lang. Ik had laatst al een MacBook Pro daarvan voorzien en daar ging dat redelijk snel. Maar ik ben er wel tevreden over.
Ik zie dat dit topic van mij nog steeds actief is 
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Minimax met alleen de USB aansluiting. Nu lijkt het wel of deze een stuk langzamer is geworden de afgelopen dagen. het begon allemaal toen ik een aantal grote programma's deinstalleerde en daarna weer wat installeerde (denk aan max 10gb software) toen werd er ineens een backup gedraaid door Time Machine van 70 GB (bijna mn hele schijf) en dit duurde echt heel lang voordat deze klaar was. Aangezien ik de laatste tijd toch niet veel heb veranderd in mn bestanden heb ik er voor gekozen om de hele schijf opnieuw te formateren en een nieuwe start te maken met Time Machine, nu lijkt het alleen alsof deze er zo lang over doet voordat de gehele backup klaar is. Ik heb vanmorgen even getimed en toen deed hij 23 minuten over 10.5GB(was nog niet klaar met de hele backup die is 74GB) is dat niet wat lang of komt dat doordat dit zn eerste backup is en dus alle kleine bestanden ook moeten worden gearchiveerd?
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Minimax met alleen de USB aansluiting. Nu lijkt het wel of deze een stuk langzamer is geworden de afgelopen dagen. het begon allemaal toen ik een aantal grote programma's deinstalleerde en daarna weer wat installeerde (denk aan max 10gb software) toen werd er ineens een backup gedraaid door Time Machine van 70 GB (bijna mn hele schijf) en dit duurde echt heel lang voordat deze klaar was. Aangezien ik de laatste tijd toch niet veel heb veranderd in mn bestanden heb ik er voor gekozen om de hele schijf opnieuw te formateren en een nieuwe start te maken met Time Machine, nu lijkt het alleen alsof deze er zo lang over doet voordat de gehele backup klaar is. Ik heb vanmorgen even getimed en toen deed hij 23 minuten over 10.5GB(was nog niet klaar met de hele backup die is 74GB) is dat niet wat lang of komt dat doordat dit zn eerste backup is en dus alle kleine bestanden ook moeten worden gearchiveerd?
heeft hier iemand al die nieuwe Lacie schijven (met die fijne blauwe neon aan de onderkant) gekocht en in gebruik?
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Vandaag een Western Digital My Book World gehaald. Hij zit inmiddels alweer in de doos, aangezien de snelheid wel heel erg tegenviel.
Ik had verwacht dat als er een Gb lan-poort op zit hij ook wel gebruik ervan zou maken. Ik had dus eigenlijk bij reviews er niet opgelet wat de snelheid was, maar alleen maar of hij met Time Machine werkte (wat hij overigens perfect deed). Maar de snelheid kwam niet boven de 6MB/s uit.. Had toch minimaal 20MB/s verwacht.
Morgen weer terug naar de winkel en maar 1tje halen met FireWire 800. Dan maar niet zo makkelijk stuff delen over het netwerk.
Ik had verwacht dat als er een Gb lan-poort op zit hij ook wel gebruik ervan zou maken. Ik had dus eigenlijk bij reviews er niet opgelet wat de snelheid was, maar alleen maar of hij met Time Machine werkte (wat hij overigens perfect deed). Maar de snelheid kwam niet boven de 6MB/s uit.. Had toch minimaal 20MB/s verwacht.
Morgen weer terug naar de winkel en maar 1tje halen met FireWire 800. Dan maar niet zo makkelijk stuff delen over het netwerk.
Anoniem: 198800
Ik ben momenteel in het bezit van een Lacie 500GB, maar ik vind deze toch niet erg stil (dezelfde als Werner hier enkele posts boven die zwarte doos).
Nu zit daar geen schakelaar op waardoor ik de stekker altijd uit het stopcontact moet halen wanneer ik mijn Mac Mini uit wil zetten. Als ik hem laat sluimeren gaat die wel mooi uit, maar ik ben nu op zoek naar een harddisk die wel uitgaat wanneer ik mijn mac uitzet zonder dat ik nog eens een schakelaar moet overhalen. Bestaat dit eigenlijk wel? Ik heb me echt al suf gezocht.
Nu zit daar geen schakelaar op waardoor ik de stekker altijd uit het stopcontact moet halen wanneer ik mijn Mac Mini uit wil zetten. Als ik hem laat sluimeren gaat die wel mooi uit, maar ik ben nu op zoek naar een harddisk die wel uitgaat wanneer ik mijn mac uitzet zonder dat ik nog eens een schakelaar moet overhalen. Bestaat dit eigenlijk wel? Ik heb me echt al suf gezocht.

Ik heb een Buffalo Linkstation Pro staan en die haalt via GBit rond de 20MB/s.Sillymidget schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:08:
Had toch minimaal 20MB/s verwacht.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik weet niet of het werkt, maar je zou ook kunnen proberen om de time machine disk te ejecten, voordat je de mac mini laat sluimeren, misschien dat hij dan wel uit gaat?Anoniem: 198800 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:02:
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Ik heb de onderkant afgeplakt met tape. Zodat de gaatjes dicht zijn. Gaatjes aan de onderkant hebben totaal geen nut, want hij wordt er nu niet warmer van.Anoniem: 198800 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:02:
Ik ben momenteel in het bezit van een Lacie 500GB, maar ik vind deze toch niet erg stil (dezelfde als Werner hier enkele posts boven die zwarte doos).![]()
Het is er wel stiller van geworden.
En dan nog een vraag: Waarom zou je je MAC uit willen zetten? Sleep functie werkt ideaal.
Verwijderd
Omdat ik dan een lagere stroom rekening heb en omdat Al Gore daar blijer van wordt.Saeverix schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:07:
En dan nog een vraag: Waarom zou je je MAC uit willen zetten? Sleep functie werkt ideaal.
Ik heb de week nadat Leopard uitkwam een Freecom 2,5" externe schijf gekocht bij de lokale computerboer voor 89,- geloof ik. Geen externe voeding nodig, prik hem zo in mijn macbook (of in de USB hub). Ik vind TimeMachine echt ideaal, voor mij de reden om Leopard te gebruiken. Ik was altijd zeer lui qua backups, nu hoef ik er niet meer over na te denken, maar gewoon af en toe thuis in te pluggen.

Overigens vind ik dit model en type niet terug op de site van Freecom...
Disk utility zegt: FUJITSU MHW2160BH Media

Overigens vind ik dit model en type niet terug op de site van Freecom...
Disk utility zegt: FUJITSU MHW2160BH Media
[ Voor 3% gewijzigd door estorino op 25-01-2008 18:10 ]
https://www.strava.com/athletes/10490675
Bijvoorbeeld omdat mij Mac Mini gaandeweg het gebruik toch steeds langzamer wordt, zo heb ik ondervonden. Dat gebeurt vooral door het gebruik van applicaties als VM Ware Fusion (met 1.5GB Ram toegewezen), iTunes met een database van bijna 44.000 nummers, SABnzbd dat 10GB binnenhaalt en Safari met 10 of meer tabs open. Mijn Mini heeft 3GB geheugen.Saeverix schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 16:07:
[...]
Je kunt het geheugenbeheer van Leopard (en Tiger) best gek krijgen, zo is mijn ervaring. Een restart verhelpt dat dan weer, dus daarom alleen al kan het baat hebben om je computer uit te zetten als je hem niet gebruikt.
Anoniem: 198800
ik wil hem ook uitzetten omdat als de stroom moest uitvallen ben je toch alles kwijt? Dit omdat er nog spanning over het geheugen staat...
Verwijderd
Iemand ervaring met deze externe schijf?
Freecom Classic Drive 500GB 3.5"
http://www.nl.bol.com/is-...05817276&Section=SOFTWARE
Is de behuizing van plastic of van aluminium zoals in de omschrijving staat?
Mij lijkt het plastic. Kan iemand me het juiste antwoord geven?
Freecom Classic Drive 500GB 3.5"
http://www.nl.bol.com/is-...05817276&Section=SOFTWARE
Is de behuizing van plastic of van aluminium zoals in de omschrijving staat?
Mij lijkt het plastic. Kan iemand me het juiste antwoord geven?
Nou die WD My Studio schijfjes, of het ligt aan mij of mijn iMac..maar ik krijg ze op fw800 maar niet aan de gang. Soms doen ze het een tijd goed, maar gaat na een paar dagen ineens een schijf uit! Vervolgens krijg ik die niet meer te zien in Finder. Reboot, shut down, stekkers noem maar op...niet aan de gang te krijgen. USB stekker erin..hoppa doen het meteen. Firewire 400 no problem. Had ze eerst als daisy chain eraan hangen, er 1 vanaf gehaald..ook niks meer.
Vandaag gaan die dingen op marktplaats..heb het er mee gehad. Maar eens een keer lacie proberen, kijken of die wel fatsoenlijk werken. Wat een klote dingen zeg.
Vandaag gaan die dingen op marktplaats..heb het er mee gehad. Maar eens een keer lacie proberen, kijken of die wel fatsoenlijk werken. Wat een klote dingen zeg.
Ik heb een My Book Studio Edition II hier staan. Hij staat nu in RAID 1 geconfigureerd. Maar ik wil em naar RAID 0 zetten. Verlies ik alle data als ik dat doe? Of schijft ie alles weg naar 1 schijf en schakelt dan over naar RAID 0?
Anoniem: 350914
Eens per maand een DVD?RAID helpt daar niet tegen. Backups wel, en dan alleen backups op een andere plaats, dus maak eens per maand een DVD en zorg dat die buiten je woning bewaard wordt
Ik kan niet eens 1 fotosessie kwijt op een DVD...
Voor mij geen LaCie meer, de oudste is na 2 jaar en 3 maanden overleden en de twee nieuwste binnen een week. Allemaal D2 Quadra. Nee ze worden niet heet, nee ik schud ze niet, verplaats ze niet, er gebeurt niets mee behalve backuppen. De laatste die ik vervangen heb gekregen (de oudste had 2 jaar garantie, net buiten de garantie kapot dus, vanaf 1 oktober 2007 hebben ze 3 jaar garantie) ligt hier zachtjes blauw te schijnen, het geluid komt niet boven de herrie van de pc aan de andere kant van het kantoor uit.
Hij doet het prima, maar ik heb alle vertrouwen in LaCie verloren, maar wat dan...
Western Digital My Book Studio Edition 1TB klinkt goed, maar hoe lang garantie en wat stelt die voor?
Gaan zij wel met hun klanten om als klanten?
En is er een betrouwbare winkel waar je ze kunt kopen?