Externe harddisk voor Time Machine

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.655 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik wil ivm het gebruik van Time Machine een nieuwe externe harde schijf kopen welke aan de volgende eisen voldoet (belangrijkste eigenschap staat bovenaan):

Betrouwbaarheid
De schijf moet betrouwbaar zijn maar het hoeft ook geen raid te ondersteunen, gewoon een schijf waar weinig problemen mee zijn is voldoende, dus geen extra veiligheids functies want die zijn vaak wel heel prijzig.

Mooi design
Is heel erg persoonlijk daarom heb ik de volgende tot op heden gevonden:
- WD passport 250gb in het wit
- Lacie porsche (heel mooi design maar kwa betrouwbaarheid slecht)
- Iomega Minimax (past onder een mini mac)

Geluidsproductie
tijdens het gebruik van time machine mag je hem best horen maar daarna moet hij wel weer stil zijn. Ik gebruik hem in combinatie met mn Imac welke ik voornamelijk gebruik voor fotografie.

Grote van de schijf
in GB mag hij wel redelijk groot zijn (wat bevelen jullie aan met een imac met 250gb)
Qua formaat liefst zo klein mogelijk, de passport is wel lekker klein of de portable van Lacie

Schakelbaar met de Imac
Het zou mooi zijn als de schijf samen met de Imac in sluimerstand kan gaan zodat ik deze niet handmatig hoef uit te zetten.

Mijn voorkeur gaat uit naar de minimax (grotere capaciteit) of de passport. Over de minimax kan ik weinig vinden over het geluid, sommige zeggen dat hij lawaaierig is, terwijl andere dit weer tegenspreken dus vandaar de vraag aan de apple gebruikers hoe stil is deze schijf en anders een andere stille schijf.

Definitie van stil = geluidsproductie na het bijschrijven van een backup van time machine rond het geluidsniveau van een imac. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Leuke topic, ik ben ook opzoek naar een externe HDD voor Time Machine, alleen zou ik graag een Mobile willen. Maar 1 kabel snap je...

Maar ik heb nog steeds een vraag, wat doet time machine als de externe hdd vol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Een notebook HDD is zoiezo een stuk stiller dan een 'gewone' externe schijf.

Ik heb momenteel een Lacie d2 externe schijf, maar die vind ik teveel lawaai maken (meer dan mijn iMac).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-07 13:03
- Lacie porsche (heel mooi design maar kwa betrouwbaarheid slecht)
Owja? Ik heb er zelf 2. Eentje van ruim twee jaar oud, en eentje van bijna een jaar oud. Allebei doen ze het nog perfect. Verder ken ik nog een aantal mensen met Lacie Porsche harde schijven. Geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107960

FerdiV schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:07:
Leuke topic, ik ben ook opzoek naar een externe HDD voor Time Machine, alleen zou ik graag een Mobile willen. Maar 1 kabel snap je...

Maar ik heb nog steeds een vraag, wat doet time machine als de externe hdd vol is?
Backups verwijderen, dat meldt hij wel echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Gabliboeba schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:20:
[...]
Owja? Ik heb er zelf 2. Eentje van ruim twee jaar oud, en eentje van bijna een jaar oud. Allebei doen ze het nog perfect. Verder ken ik nog een aantal mensen met Lacie Porsche harde schijven. Geen problemen.
Op GoT staan in ieder geval veel topics over laCie schijven die kapot zijn gegaan, en problemen met de klantenservice. Maar die topics zijn er ook voor alle andere merken. laCie is vrij populair, dus ook niet zo vreemd dat er relatief meer problemen over gemeld worden, want problemen hou je toch.

Ik heb hier twee laCie Porsche USB2.0 schijven, van 250GB en 500GB. Beide zijn geruisloos als ze niks doen (duh) en ratelen heel zachtjes als ze bezig zijn. Verder zien ze er mooi uit en werken ze tot nu toe prima :) Ze zijn vaak in de aanbieding bij de Media Markt voor vrij scherpe prijzen.

Heb verder geen idee hoe het zit met slaapstand, ik zet ze gewoon met 't knopje uit als ik ze niet meer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:14

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ik gebruik zelf een MiniMax. Prima HDD die zeer betrouwbaar is. Vele malen beter dan een Porsche. Deze had ik in eerste instantie gekocht voor TimeMachine icm m'n Airport Extreme, maar dit werkt nu niet meer. Nu staat deze dus naast mijn iMac en doet prima zijn werk (heb TimeMachine al weer nodig gehad..).

Maar om even op jou punten terug te komen:

Betrouwbaarheid
Deze is zeer betrouwbaar. Wordt regelmatig bij ons in de winkel verkocht. De klachten zijn minimaal (niet als met de Porsche).

Mooi design
Als je een MacMini hebt zal het heel mooi staan. Ik heb een Alu iMac waar deze eigenlijk ook prima bij past.

Geluidsproductie
Tja... je hoort hem, maar niet heel erg.

Grote van de schijf
250GB, 320GB of 750GB. Net wat je zelf wilt. Ik heb voor een 320GB gekozen omdat mijn interne HDD ook 320GB groot is.

Schakelbaar met de Imac
Ik heb een Master/Slave stekkerblok aangeschaft. Hier hangt ook nog mijn printer aan. Dit werkt prima, alles gaat gelijk met mijn iMac aan en ook weer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LoeiOrdinair schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:34:
Ik gebruik zelf een MiniMax. Prima HDD die zeer betrouwbaar is. Vele malen beter dan een Porsche. Deze had ik in eerste instantie gekocht voor TimeMachine icm m'n Airport Extreme, maar dit werkt nu niet meer. Nu staat deze dus naast mijn iMac en doet prima zijn werk (heb TimeMachine al weer nodig gehad..).

Maar om even op jou punten terug te komen:

Betrouwbaarheid
Deze is zeer betrouwbaar. Wordt regelmatig bij ons in de winkel verkocht. De klachten zijn minimaal (niet als met de Porsche).

Mooi design
Als je een MacMini hebt zal het heel mooi staan. Ik heb een Alu iMac waar deze eigenlijk ook prima bij past.

Geluidsproductie
Tja... je hoort hem, maar niet heel erg.

Grote van de schijf
250GB, 320GB of 750GB. Net wat je zelf wilt. Ik heb voor een 320GB gekozen omdat mijn interne HDD ook 320GB groot is.

Schakelbaar met de Imac
Ik heb een Master/Slave stekkerblok aangeschaft. Hier hangt ook nog mijn printer aan. Dit werkt prima, alles gaat gelijk met mijn iMac aan en ook weer uit :)
Hoeveel lawaai maakt de MiniMax (wel en niet tijdens het schrijven) tov de iMac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laohu
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
De G Drive schijf wordt gebruikt in het Leopard filmpje van Apple. Ziet er mooi uit. Weet niet waar deze verkrijgbaar is in Nederland.

http://www.g-technology.com/Products/G-DRIVE.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laohu schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:11:
De G Drive schijf wordt gebruikt in het Leopard filmpje van Apple. Ziet er mooi uit. Weet niet waar deze verkrijgbaar is in Nederland.

Die zijn wel erg mooi, maar schoftelijk duur tov andere schijven.

Ik heb alleen geen link meer volgens mij...

misschien www.macsales.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01 22:38

Algurgazan

Ome Bob

offtopic:
wat een vreselijke site!

ik ben zelf ook aan het zoeken naar een externe hd, onder andere voor time machine..

ik zat te denken aan een LaCie d2 Quadra, vooral omdat ik het liefst firewire 800 wil.. van de eisen die door de TS genoemd zijn, ben ik vooral benieuwd naar de geluidsproductie van dit ding.. en eventueel alternatieven die firewire 800 zijn..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104653

Moet je externe HD evengroot zijn als je interne of groter?

Ik begrijp nl niet goed hoedat Time Machine tewerk gaat.
Stel je interne HD zit vol, Time Machine maakt hier een backup van, daarna gooi je alles weg en na een maand zit alles weer vol.
Met Time Machine zou je dan naar het moment kunnen gaan waar je HD voor de eerste keer vol zat om daar dan een document te recupereren.
Maar heeft Time Machine ondertussen niet tweemaal de grootte van mijn interne HD moeten gebruiken?
Of wordt er één of andere compressietechniek gebruikt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:38
Als er veel bestanden veranderen kost dat inderdaad veel ruimte (alleen veranderde bestanden kosten extra ruimte). Als vuistregel kun je nemen dat de backup drive 2x zo groot moet zijn dan de systeemschijf. Hoe kleiner de schijf hoe eerder je de backups moet weggooien of een nieuwe schijf kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Anoniem: 104653 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 01:41:
Moet je externe HD evengroot zijn als je interne of groter?
Groter, veel groter. Na de eerste volledige backup, als je timemachine activeert, is op de externe disk evenveel ruimte in gebruik als op de interne disk.
Of wordt er één of andere compressietechniek gebruikt ofzo?
Het is verdomd moeilijk uitleggen zonder papier en zonder een stuk college over UNIX, filesystems en hardlinks te geven.

Voor iedere snapshot worden hardlinks gemaakt. Dat zijn bestanden die verwijzen naar een ander bestand op dezelfde schijf. Een hardlink neemt evenveel ruimte in als er karakters in de filename zitten, en een i-node pointer naar het originele bestand. Bestanden die niet veranderen kosten je dus enkele tientallen bytes per uur backup. Als een bestand wel veranderd wordt op dat punt geen hardlink maar een kopie van het nieuwe bestand gezet, en vanaf dat moment verwijzen nieuwe snapshots naar het nieuwe bestand, en niet het oude.

Na een volle week worden alle veranderingen samengevat tot een wekelijks snapshot, met alle gewijzigde bestanden uit die week. Na een maand wordt er een maandelijkse samenvatting gemaakt. En die maandelijkse samenvattingen worden bewaard totdat je disk vol is.

Op dat punt worden de oudste week en je originele backup samengevat. Stel dat je in november 2007 begon met backuppen en dat in maart 2008 je disk vol is. Dan worden november en de verschillen uit december samengevoegd, tot de staat die je interne disk had op precies een maand na je originele backup.

Je hebt dus een backup per uur tot je beschikking, tot een volle week terug. Als je twee veranderingen binnen een uur maakt kun je alleen terug naar de meest recente verandering. Vanaf dat moment kun je alleen per week verder terug, tot een volle maand terug in de tijd. En ook daar kun je alleen terug naar de meest recente versie van die week. Vanaf dat punt kun je alleen per maand terug, tot het aantal maanden waar je disk ruimte voor heeft.

Hoeveel dat is hangt af van hoe groot je disk is, en hoeveel er veranderd op je schijf. Als je wekelijks 20 nieuwe DVD's uit een nieuwsgroep trekt is dat veel minder dan wanneer je alleen maar zelf-getypte documenten op je interne disk hebt staan. Je typt ongeveer 7000 karakters per uur, hooguit, dus een week levert nooit meer dan 0.6Mbyte op, als je zes dagen van 16 uur doortiept.

Ik hoop dat dit een beetje te begrijpen valt. Schroom niet om te vragen om meer uitleg, het is complexe materie, en ik denk dat ik na 10 jaar snapshots op een NetApp een beetje blind ben voor hoe nieuw de materie voor anderen kan zijn.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:22
Ik heb een jaar geleden samen met een mini een minimax gekocht. Hier mijn bevindingen (timemachine nog niet gebruikt)

Betrouwbaarheid
Kan ik niks over zeggen, hoewel: mijn eerste minimax moest terug naar de leverancier. Het ding unmounte te pas en te onpas. M'n huidige werkt.

Mooi design
tsja, het integreert erg goed met een mini. Ik vind hem wel mooi.

Geluidsproductie
Ik vind hem niet echt stil. Als er geschreven wordt hoor je hem gewoon en als ie ook nog eens warm is hoor je hem zeker (want dan schopt de ven in). Er zit gewoon een 3,5" schijf in.

Grootte van de schijf
ik heb de 250GB

Schakelbaar met de Imac
In theorie gaat de schijf uit als je je mac uitzet (de mini iig), via firewire/usb komt er dan een 'slaap' seintje. Soms heb ik echter het idee dat het ding 'vergeet' uit te gaan. Of misschien is ie dan nog te warm en staat de fan nog wat na te koelen.Ohja, en het blauwe lichtje blijft ook lekker branden. Ik schakel meestal gewoon het hele blok uit als het bedtijd is (scheelt weer wat wattjes). Ohja, en de minimax heeft een externe voeding maar levert ook wat extra usb poorten en een firewire poort op. Een welkome aanvulling bij een mini :/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik gebruik hier zelf een 500GB LaCie D2 Quadra voor, aangesloten via FireWire.

Ik raad overigens ook aan om minimaal 2x je interne drive-grootte te nemen voor time machine, en meer is beter. Op mijn 500GB drive wordt een 80GB drive gebackupt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207627

Waarom zouden lacie's eigenlijk onbetrouwbaar zijn? Dat is bij mijn weten toch een gewone blikken doos met een HD in? Slechte voeding? Slechte serie HD's?

Heb er net zoeen gekocht, hopen dat 't bij dit exemplaar goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27577

Gabliboeba schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 22:20:
[...]

De mijne is ook na een half jaar overleden, terwijl 'ie nooit van m'n bureau af geweest is. Een hoop geratel en weg :P

Ik heb nu een Freecom Datatank, ben ik wel over te spreken. Werkt prima (en heeft Firewire).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:11
Iedereen gaat er hier van uit dat je interne hd helemaal vol zit.
Bij mij nemen de films op mijn interne het meest inbeslag maar omdat ik deze 1x kijk en dan weer weg flikker laat ik deze map niet backuppen. Als tweede nemen mijn mp3 de meeste ruimte in. Deze veranderen alleen nooit en worden dus maar 1x gebackupd. Programma's veranderen ook niet zomaar. Het meeste wat veranderd zijn documenten en internetcache.

Ik werk al een poosje op de beta's en heb nog geen TimeMachine die groter is dan 50GB en dan draait TM al sinds WWDC07.

Dus afhangkelijk van wat je allemaal doet op je pc hoeft de TM schijf helemaal niet zo groot te zijn.
En vergeet mappen niet te excluden als deze grootte bestanden bevat (zoals VM's) die maar enkele kb's veranderen maar dan wel volledig worden gebackupd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 207627 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 09:18:
Waarom zouden lacie's eigenlijk onbetrouwbaar zijn? Dat is bij mijn weten toch een gewone blikken doos met een HD in? Slechte voeding? Slechte serie HD's?

Heb er net zoeen gekocht, hopen dat 't bij dit exemplaar goed gaat...
Zijn ze niet zozeer, maar ze zijn onder mac gebruikers wel 't meest populair zo'n beetje, dus daar heb je dan automatisch meer failures bij. 't zijn verder inderdaad gewoon hdd's in een doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Zo, goed om te zien dat ik niet alleen nog wat twijfels heb.

@MadMark en balk
Hoe is het geluid tov je mac als hij niet schrijft want door Time Machine wordt hij niet zwaar belast(uitzondering is de eerste back up) en schrijft hij zeer weinig, dit zou dan ook betekenen dat de schijf bijna nooit de fan hoeft aan te knallen en herrie te maken.

@ burne
Bedankt voor de uitleg over hoe Time Machine precies werkt, ik had al wel wat gelezen maar voor mij het het nu zeker in grote lijnen duidelijk :)

@ Iedereen
De Iomega Minimax is weinig over te vinden, maar als je zoekt op NewerTech miniStack dan vindt je een stuk meer hits

Ik gebruik mijn Mac voornamelijk om te surfen of voor mijn hobby fotografie, dat houdt dus in dat er na een dag fotografie alle foto's worden opgezet en daarna pas worden uitgezocht. Dus het kan voorkomen dat ik 2 GB schiet op een dag en nog maar 750mb aan redelijke tot goede foto's overhoudt. Maar die 2 GB wordt wel door Time machine als verandering gezien dus gaat wel direct bij je externe harde schijf er bij.

ps. Het is trouwens niet mijn bedoeling geweest om Lacie af te branden maar meer een ding wat ik veel heb gelezen (wat Cyber zegt klopt ook meer verkoop = meer kapotte in omloop = meer slecht nieuws op internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37505

Laohu schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 23:11:

Deze G Drive heb ik gezien op www.videobewerken.nl hier is hij ook te bestellen in de webshop. Hebben anderen meer shops gezien die ze leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Laatst online: 10:22
willy83 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 10:49:
Zo, goed om te zien dat ik niet alleen nog wat twijfels heb.

@MadMark en balk
Hoe is het geluid tov je mac als hij niet schrijft want door Time Machine wordt hij niet zwaar belast(uitzondering is de eerste back up) en schrijft hij zeer weinig, dit zou dan ook betekenen dat de schijf bijna nooit de fan hoeft aan te knallen en herrie te maken.
maar voor elke schrijfactie moet de schijf toch weer opspinnen dus zal je hem horen. Of het meer is dan een ander merk? Ik betwijfel het. En als je hem echt alleen gebruikt voor backups zal de fan idd niet zo veel doen.
Iets anders: ik heb zo'n ikea bureau met een holle plank. Deze werkt als een kleine klankkast..... Maar de brom hoor je waarschijnlijk niet op een andere (betere) tafel en wel met een ander apparaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
@timbr2
kijk eens hier en dan bij de international resellers.

@balk
Time Machine gebruikt de schijf 1x per uur en meestal voor een hele korte tijd, zeker als je weinig tot niets heb veranderd tot nu toe is de minimax in ieder geval mijn favoriet.

Snelheid van de drive is ook niet echt belangrijk, op de minimax zit firewire 400 en dat is voor Time Machine snel zat omdat er niet veel data per uur/back up zal worden overgezet naar de minimax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66256

Anoniem: 37505 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:04:
[...]

Deze G Drive heb ik gezien op www.videobewerken.nl hier is hij ook te bestellen in de webshop. Hebben anderen meer shops gezien die ze leveren?
Nadeel van deze G is dat je moet kiezen tussen FireWire 800 en USB 2.0
Als je bijvoorbeeld Airport Extreme gebruikt en de drive als netwerkschijf gaat gebruiken heb je USB 2.0 nodig. Terwijl het voor directe transfer van grote 'loads' wel eens handig kan zijn direct te linken via FireWire 800. Maxtor UltraMax 1TB heeft ze bijvoorbeeld wel beide.

Iemand met ideeën rond een HDD in die setting mag ze uiteraard uitspuwen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Mmm is er iemand die kan vertellen hoeveel GB hij op zijn interne gebruikt en hoeveel zijn externe voor Time Machine nu gebruikt? Ik vraag me af hoeveel GB je nodig hebt voor een 250 Gb intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FerdiV schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:04:
Mmm is er iemand die kan vertellen hoeveel GB hij op zijn interne gebruikt en hoeveel zijn externe voor Time Machine nu gebruikt? Ik vraag me af hoeveel GB je nodig hebt voor een 250 Gb intern.
Met 320 of 500 kom je wel toe... elk uur een word-document opnieuw saven kost geen ruimte, als je natuurlijk veel aan videobewerking doet en elk uur 10 gig moet gebackupt worden darentegen...

Plus, je interne zal ook nog wel niet volzitten neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Anoniem: 207627 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:12:
[...]

Met 320 of 500 kom je wel toe... elk uur een word-document opnieuw saven kost geen ruimte, als je natuurlijk veel aan videobewerking doet en elk uur 10 gig moet gebackupt worden darentegen...

Plus, je interne zal ook nog wel niet volzitten neem ik aan...
Zo veel :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Kan time machine ook gegeven van een netwerkschijf backuppen?

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539

Ik ben ook een beetje aan het kijken naar een leuke firewire drive voor de aankomende iMac. Ik wil alleen een mooie firewire 800 drive en die heb ik nog niet gevonden (naast de mybook van WD). Lacie heeft wel firewire 800 drives maar die zijn of lelijk of niet 7200 rpm (of boeit dit niet zoveel met firewire 800?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Als je de disk alleen maar voor TM gaat gebruiken zou ik niet eens FW800 MOETEN, kijk zit het er op dan is het fijn maar zoveel schrijft hij ook niet weg elke keer volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912

Ik heb zelf geen mac, maar, dit doorlezend, komt er toch een vraag bij me op: Is het mogenlijk om te zeggen dat hij bepaalde bestanden uitsluit? (denk k aan films -die staan toch al op m'n mediacenter- en vista gegevens, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:45

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Anoniem: 231912 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:27:
Ik heb zelf geen mac, maar, dit doorlezend, komt er toch een vraag bij me op: Is het mogenlijk om te zeggen dat hij bepaalde bestanden uitsluit? (denk k aan films -die staan toch al op m'n mediacenter- en vista gegevens, etc.)
Ja, ik heb bijvoorbeeld mijn nieuwsgroepen map uitgesloten. Dus geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49627

willy83 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:52:
Als je de disk alleen maar voor TM gaat gebruiken zou ik niet eens FW800 MOETEN, kijk zit het er op dan is het fijn maar zoveel schrijft hij ook niet weg elke keer volgens mij.
Het gaat natuurlijk niet zozeer om het wegschrijven maar vooral om het terug halen :)
En dan is het toch best fijn als dat een beetje rap gaat.

Zelf heb ik zo'n iomega ultramax 1TB. Best wel fijn dingetje vooral omdat hem op heel veel verschillende manieren kan aansluiten. Hij is niet fluister stil, maar stil genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228004

Ik heb zelf de My Book Pro (500gb).
FW800 is lekker snel en de kleur matched precies mn MBP. En het is handig dat hij vanzelf aan/uitgaat met de laptop.
Het enige nadeel vind ik toch het geluid. Je moet iig de hd op foam oid zetten ander resoneert hij als een gek met mn bureau. Dan hoor je alleen nog de fan.

De volgende externe hd wordt bij mij dan ook eentje zonder fan. En dan lijkt me de net uitgebrachte My Book Studio editon wel wat:

My Book Studio Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Maar kunnen een paar mensen vertellen hoeveel time machine nu al in beslag neemt en hoeveel de interne disk staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helemaal niet, ik wil maar duidelijk maken hoe je zelf kan zien hoeveel je nodig hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FerdiV schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:49:
Maar kunnen een paar mensen vertellen hoeveel time machine nu al in beslag neemt en hoeveel de interne disk staat?
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/sky53785/Afb2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:30
Hangt er heel erg vanaf hoeveel dingen je veranderd e.d.
Mijn interne schijf is momenteel 25GB in gebruik, m'n Time Machine schijf heeft 39GB in gebruik, maar dat komt omdat ik een paar films had verwijderd en een paar anderen had gekopieerd naar mijn mac. Ik heb Time Machine overigens sinds 26 oktober draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Bedankt voor de plaatjes en info! Ik denk dat we beter over enkele maanden kunnen zien hoeveel er in beslag wordt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

No problemo, vind 't alleen raar dat de backup 2,5 gb lichter is dan het 'origineel'.
Nog mensen met deze constatatie?

[ Voor 156% gewijzigd door Anoniem: 207627 op 31-10-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 19:23
Anoniem: 207627 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:48:
No problemo, vind 't alleen raar dat de backup 2,5 gb lichter is dan het 'origineel'.
Nog mensen met deze constatatie?
Opzich is dit niet vreemd aangezien Time Machine niet alles van je harddisk opslaat. Het is bijvoorbeeld nogal overbodig om swap bestanden en de sleepimage in de backup op te slaan. Nu is de sleepimage al net zo groot als dat je ram in je mac hebt zitten (in mijn geval dus al 2gb) en kunnen de swapfiles ook aardig groot worden. Los van die bestanden worden ongetwijfeld diverse andere overbodige zaken niet in de backup opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49627

HD: 285GB
TM: 325GB

Ik heb alleen nog niet sinds leopard/time machine video bewerkt. Ik ga er enigszins vanuit dat de disk dan aardig volloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn tip voor mensen die een HD denken te kopen: kijk naar de prijs/design/... Ik heb een 500 gb disk gekocht als backup van mijn macbook en een mac mini. Deze hebben respectievelijk 80 en 60 gb opslag dus je hoeft niet groot te gaan om genoeg te hebben. Het verschil met eentje van 320 gig was in de winkel maar 15 euro dus vandaar de grootste, dacht dat het nooit kwaad zou kunnen een beetje over te hebben of ruimer te zitten.

Over de snelheid: maakt niks uit. Macbooks en mini's hebben laptopschijven, en daar gaat USB2.0 gemakkelijk over... Firewire is theoretisch sneller maar in praktijk voel je niks. Bovendien gebeuren die backups toch op de achtergrond.

Illustratie voor een macbook: pieksnelheid bij schrijven naar externe disk: 24 mb/sec, bij schrijven naar de interne 19 mb/sec. Hoogste snelheid dat de schijf echt aankan is 34 mb/sec, dus de interface is de bottleneck echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Laatst online: 16-07 19:23
HD: 77,71 gb in gebruik
Time Machine: 77,63 gb in gebruik (draait sinds de Leopard release)

Ik heb overigens mijn download folder aan de excluded list toegevoegd, vind het een beetje zonde als de hele time machine disk volloopt met zaken die toch niet belangrijk zijn (en zijn ze dat wel dan copieer ik ze toch wel uit de download folder).

Voor iedereen die wat meer over de werking van Time Machine wil weten kan ik het volgende artikel aanbevelen (en dan met name vanaf de 2e pagina): http://www.appleinsider.c...leopard_time_machine.html

[ Voor 21% gewijzigd door Erikdevries op 31-10-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228004 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:25:

De volgende externe hd wordt bij mij dan ook eentje zonder fan. En dan lijkt me de net uitgebrachte My Book Studio editon wel wat.
Ik aas ook op die schijf, omdat ik veel met video doe en em ideaal vind voor timemachine. Ook is het uiterlijk niet mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-07 13:00
Als ik vooral een stille, grote, mooie en FW800 schijf wil hebben, welke is dan het beste? ;) De Iomega UltraMax 1TB hoor ik niet zo'n stille verhalen over, en de Lacie dingen gingen snel kapot etc... Wat zou de beste zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
FW800 is lekker snel en de kleur matched precies mn MBP. En het is handig dat hij vanzelf aan/uitgaat met de laptop.
Het enige nadeel vind ik toch het geluid. Je moet iig de hd op foam oid zetten ander resoneert hij als een gek met mn bureau. Dan hoor je alleen nog de fan.

De volgende externe hd wordt bij mij dan ook eentje zonder fan. En dan lijkt me de net uitgebrachte My Book Studio editon wel wat:

My Book Studio Edition
Is de studio edition nou identiek aan de home edition, maar de home edition moet het doen zonder Firewire 800?

Ik heb nou een witte imac C2D, die heeft toch geen FW800

[ Voor 3% gewijzigd door Eastman op 01-11-2007 09:36 ]

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30913

My Book Studio Edition
Is het zeker dat die studio edition geen fan heeft? Ik zie op de western digital site het er niet bij staan. Dat lijkt me toch wel erg ideaal als ie lekker stil is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30913 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:20:
[...]

Is het zeker dat die studio edition geen fan heeft? Ik zie op de western digital site het er niet bij staan. Dat lijkt me toch wel erg ideaal als ie lekker stil is :)
Nou je het zegt zie ik het ook niet op de WD site staan,, maar ik weet zeker dat ik het een aantal keer heb gelezen dat ie zonder fan is.

Overigens lees ik wel wat problemen met deze schijf en de finder:

probs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228004 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:43:
[...]

Nou je het zegt zie ik het ook niet op de WD site staan,, maar ik weet zeker dat ik het een aantal keer heb gelezen dat ie zonder fan is.

Overigens lees ik wel wat problemen met deze schijf en de finder:

probs
Okay dat wordt hem dan niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er trouwens nog mensen die bij volgende backup regelmatig -- hebben staan?
Ik ben niet zeker maar volgens mij komt het doordat de computer in slaapstand gestaan heeft...

Ben eens benieuwd wanneer de volgende backup gemaakt gaat worden... er is nu toch een gat van ongeveer 3 uur (boeie, maartoch)...

Ik had ook eens de externe HD met de knop afgezet ipv te ejecten in OSX. Vervolgens kreeg ik een waarschuwing dat dat niet zo hoorde. Heb in schijfhulpprogramma het volume gecontroleerd en hij zij dat 't OK was. Is het mogelijk dat er data corrupt is nu? De schijf was op't moment van uitschakelen al een tijdje niets aan het doen...

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 207627 op 01-11-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:04
Is het eenvoudig om mappen te blacklisten in Time Machine?
Mijn downloadfolder hoef ik niet per sé te backuppen, alles wat
echt belangrijk is verplaats ik toch naar een ander plekkie.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:14

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Gluten Parody schreef op donderdag 01 november 2007 @ 16:22:
Is het eenvoudig om mappen te blacklisten in Time Machine?
Mijn downloadfolder hoef ik niet per sé te backuppen, alles wat
echt belangrijk is verplaats ik toch naar een ander plekkie.
Is heel simpel, staat gewoon bij je opties.
Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/3923/afbeelding1jc5.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
http://www.kieskeurig.nl/...B505AC12571D40026BCD9.htm

Dit lijkt een goede dekstop hd te zijn, goede reviews. Hij is stil maar vind hem niet zo mooi.

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/1B883B39D52B505AC12571D40026BCD9_big.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
Heeft er iemand ervaring met bovenstaande HD? Ik vraag me af of hij uitgaat als je iMac uitgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 12:54
Zou je het icoontje van je backup HD willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

reiker

dan jij!

Je icoontje wordt automagisch aangepast zodra je Time Machine instelt dat hij de back-ups op die schijf bewaart... Dus daar hoef je verder niks voor te doen. :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe kom je aan dat icoon?

Lezen Niels!!

[ Voor 5% gewijzigd door THE_BASE op 04-11-2007 17:36 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
reiker schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:01:
Je icoontje wordt automagisch aangepast zodra je Time Machine instelt dat hij de back-ups op die schijf bewaart... Dus daar hoef je verder niks voor te doen. :)
Hier werkt dat niet. Kan dat omdat het een partitie is?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THE_BASE schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:36:
[...]

Hier werkt dat niet. Kan dat omdat het een partitie is?
Nee werkt ook als partitie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Nou, ik heb toch echt Time Machine aanstaan op een Backup-partitie, maar een icoon is gewoon normaal...

Afbeeldingslocatie: http://www.mediafire.com/imgbnc.php/b744dae3af724e972a51ccece85b8c9e2g.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 12:54
THE_BASE schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:57:
[...]

Nou, ik heb toch echt Time Machine aanstaan op een Backup-partitie, maar een icoon is gewoon normaal...

[afbeelding]
Je moet even de huidige icon verwijderen. (cmd + I en op hd en dan icon verwijderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
Wat ik me afvroeg mbt Time Machine is het volgende:

ik heb momenteel nog een Windows machine waar ik een externe HD voor heb gekocht voor back-ups.
Zou nu erg graag willen switchen naar een MacBook, maar wil dan niet perse een nieuwe externe HD hoeven kopen. (mijn vriendin zal waarschijnlijk de windows-bak blijven gebruiken)

Kan je dus een Time Machine back-up maken naast een al bestaande windows backup of trekt ie dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
TimmieN schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:41:

ik heb momenteel nog een Windows machine waar ik een externe HD voor heb gekocht voor back-ups.
Zou nu erg graag willen switchen naar een MacBook, maar wil dan niet perse een nieuwe externe HD hoeven kopen. (mijn vriendin zal waarschijnlijk de windows-bak blijven gebruiken)

Kan je dus een Time Machine back-up maken naast een al bestaande windows backup of trekt ie dat niet?
Hier ook een toekomstige Mac gebruiker, dus just an idea --> misschien als je een FAT32/NTFS partitie EN een HFS+ partitie maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 12:59

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik ben op zoek naar een 1TB schijf. Het liefste een enkele schijf en met een Firewire 800. Vormgeving is mooi meegenomen. Iemand tips?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
Anoniem: 37505 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 14:04:
[...]

Op de website van G-Tech zelf kan je ook resellers vinden. Er zitten er een paar in nederland.

met deze link hoef je alleen het land nog maar te selecteren voor een reseller lijst.

edit:
weer niet verder als de eerste pagina gekeken :X willy83 had de link ook al gepost

[ Voor 7% gewijzigd door RubenJ op 05-11-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 03:33
Erhnam schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:14:
Ik ben op zoek naar een 1TB schijf. Het liefste een enkele schijf en met een Firewire 800. Vormgeving is mooi meegenomen. Iemand tips?
WD My Book Pro II 1TB
Is dan wel 2 HDD's in 1 behuizing, maar wel met RAID 0/1, prachtig ding werkt als een tiet. 2x FW800, FW400 en USB2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:43
Ik heb een probleempje met Time Machine. Als ik mijn externe HDD gebruik voor Time Machine, dan formateerd hij deze en is hij niet meer te gebruiken op mijn Windows-pc en kan ik ook geen bestanden van mijn Macbook op de externe HDD plaatsen. De externe HDD wordt dus exclusief gebruikt door Time Machine. Is dit te veranderen, bijvoorbeeld door meerdere partities te gebruiken?

Als dit niet kan, is er nog een ander handig backup-programma? Het hoeft niet zo uitgebreid te zijn als Time Machine. Het hoeft enkel bepaalde mappen, mijn mail, foto's, agenda en contactpersonen te backuppen en dan ook alleen maar op een moment dat ik het zelf aangeef. De externe HDD moet te gebruiken blijven op een PC (eventueel met een Mac-only partitie en een partite waar zowel de mac als de Windows-pc bijkunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:38
baquelappe schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:50:
[...]

WD My Book Pro II 1TB
Is dan wel 2 HDD's in 1 behuizing, maar wel met RAID 0/1, prachtig ding werkt als een tiet. 2x FW800, FW400 en USB2.0
Uh RAID o wil niet voor een backup schijf. En bij RAID 1 heb je nog maar 500 GB over :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-07 18:30

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

TimmieN schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:41:

Mijn ervaring is, dat de schijf geformateerd dient te worden.
En dat je dus niet 2 dingen naast elkaar kan draaien.
Met evt. partities, weet ik het niet.

Wat me wel opviel, is dat mijn 120 Gb freecom, al erg snel, erg vol zat.
Ik heb het nu een paar dagen aanstaan, maar er is nog maar een kleine 20 Gb vrije ruimte...

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Als je de Iomega (1TB) dus onder vista en Leopard wil gebruiken moet je één van de twee schijven nfts formateren en heb je 500 GB voor Vista en 500 GB voor Leopard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmieN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 12:49
jpm.lensen schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:52:
[...]

Mijn ervaring is, dat de schijf geformateerd dient te worden.
En dat je dus niet 2 dingen naast elkaar kan draaien.
Met evt. partities, weet ik het niet.
OK, dat snap ik. Maar, n00b vraag, ik weet het: in welk formaat moet ik dan de Windows partitie zetten en in welk formaat de Mac partitie?
Is hier een handige (lees: gebruiksvriendelijke ;) ) tool voor.
Betkent dit dan ook dat ik de hele externe HD eerst moet wissen? (Niet onoverkomelijk, wel tijdrovend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Ik heb mijn TimeMachine schijf zojuist besteld:

My Book™ Studio Edition 1TB
Afbeeldingslocatie: http://www.wdc.com/global/images/products/frnt/wdfMyBook_Studio_1Q.jpg

Mycom heeft deze: http://www.mycom.nl/Produ...ok_Studio_1TB/159687.aspx

Verder heb ik een Airport Extreme besteld. Ik houd jullie op de hoogte hoe en wat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erhnam schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:29:

[afbeelding]

Verder heb ik een Airport Extreme besteld. Ik houd jullie op de hoogte hoe en wat!!
Er schijnen enorm veel problemen met deze schijf te zijn (opeens unmounten etc). Ik zou het tof vinden als je effe je gebruikerservaring over deze schijf kan neerzetten, denk er namelijk ook sterk aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Erhnam schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:29:

[afbeelding]

Ik heb de 500GB besteld bij OBCS.nl voor slecht 125 euro ex BTW ;). Ik hoor vooral dat ie zeer stil is. Aangezien WD de schijf echt op de Mac gebruiker richt zal er wel een oplossing komen voor eventuele mount probleempjes... Dat neem ik in ieder geval aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-07 18:30

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

TimmieN schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:35:
[...]

OK, dat snap ik. Maar, n00b vraag, ik weet het: in welk formaat moet ik dan de Windows partitie zetten en in welk formaat de Mac partitie?
Is hier een handige (lees: gebruiksvriendelijke ;) ) tool voor.
Betkent dit dan ook dat ik de hele externe HD eerst moet wissen? (Niet onoverkomelijk, wel tijdrovend)
Ik begrijp hieruit dat je met 2 schijfen wilt werken.
Voor de mac hoef je niets te doen, hij gaat hem zelf formateren (waarschijnlijk in HFS+ formaat). En je hoeft dus niet zelf te wissen, dat gebeurd met formateren.
Voor windows kun je NTFS of FAT32 gebruiken.

Als applicatie zou ik gewoon schijfhulp programma gebruiken?

[ Voor 4% gewijzigd door jpm.lensen op 08-11-2007 15:45 . Reden: wat aanvulling ]

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 06:33
Weet niet of het al ergens gemeld is maar je kan nu ook op netwerk drives time machine gebruiken:

defaults write com.apple.systempreferences TMShowUnsupportedNetworkVolumes 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-07 21:40
FerdiV schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:47:
http://www.kieskeurig.nl/...B505AC12571D40026BCD9.htm

Dit lijkt een goede dekstop hd te zijn, goede reviews. Hij is stil maar vind hem niet zo mooi.

[afbeelding]
heb de 1tb versie daarvan leuk ding voor backup vond ik en niet duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-07 16:59
Martijn schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:07:
[...]

Ik heb de 500GB besteld bij OBCS.nl voor slecht 125 euro ex BTW ;). Ik hoor vooral dat ie zeer stil is. Aangezien WD de schijf echt op de Mac gebruiker richt zal er wel een oplossing komen voor eventuele mount probleempjes... Dat neem ik in ieder geval aan ;)
Ik heb de WD My Book studio edition 500GB nu iets meer dan een week in gebruik, onder andere voor Time Machine en hij is erg stil. Hij gaat vanzelf in een standby stand na een bepaalde tijd. Als Time Machine een back-up maakt hoor je hem wel iets meer natuurlijk maar niet storend en ook nog geen last gehad van spontaan unmounten. Dus echt een aanrader naar mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
baquelappe schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:50:
[...]

WD My Book Pro II 1TB
Ik heb net dezelfde. Gebruik hem nu ook voor Bootcamp (Netwerk verbonden), maar FW poort heb ik nog niet gevonden hoor? Enkel USB? En de schijf is ook superluid, zelfs als ik hem niet gebruik. Ik ga eens kijken of ik die temp waar de fan op aan springt omhoog kan gooien, of de schijf zal naar de kelder moeten verhuizen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

Tofu schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:09:
[...]

Ik heb net dezelfde. Gebruik hem nu ook voor Bootcamp (Netwerk verbonden), maar FW poort heb ik nog niet gevonden hoor? Enkel USB? En de schijf is ook superluid, zelfs als ik hem niet gebruik. Ik ga eens kijken of ik die temp waar de fan op aan springt omhoog kan gooien, of de schijf zal naar de kelder moeten verhuizen..
Het nadeel van twee schijven vind ik het stroomverbruik en het geluid. Verder als je geen mirror draait zijn het twee losse schijven. Als er één van de twee stuk gaat ben je alle data kwijt. De kans wordt groter naar mate je meer schijven hebt, dus daarom geef ik in dit geval de voorkeur aan één schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

astonmbp schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:06:
[...]

Ik heb de WD My Book studio edition 500GB nu iets meer dan een week in gebruik, onder andere voor Time Machine en hij is erg stil. Hij gaat vanzelf in een standby stand na een bepaalde tijd. Als Time Machine een back-up maakt hoor je hem wel iets meer natuurlijk maar niet storend en ook nog geen last gehad van spontaan unmounten. Dus echt een aanrader naar mijn mening :)
Klopt het dat er geen fan inzit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
LeVortex schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:51:
[...]

heb de 1tb versie daarvan leuk ding voor backup vond ik en niet duur
Ah ok, is hij stil en gaat hij uit als de Mac ook uit is?

Mmm die My Book lijkt me ook wel wat... Is hij GOED stil? Gaat hij uit als de Mac uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
Ik heb nog geen fan horen blazen dus ik denk het niet :P en wat ik kan zien door het rooster heen zit er ook geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
FerdiV schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:57:
[...]

Ah ok, is hij stil en gaat hij uit als de Mac ook uit is?

Mmm die My Book lijkt me ook wel wat... Is hij GOED stil? Gaat hij uit als de Mac uit is?
Ja hij gaat idd uit als je mac uit is of in sleep-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
astonmbp schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:16:
[...]

Ja hij gaat idd uit als je mac uit is of in sleep-mode.
Welke? :P De My Book of de Iomega?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• astonmbp
FerdiV schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 14:48:
[...]

Welke? :P De My Book of de Iomega?
De WD My Book Studio edition 500GB, maar volgens mij doen alle My Book's dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27668

Is iemand er al achter of het ook mogelijk is om time machine via FTP te gebruiken zodat je je externe schijf ook buiten je eigen huis kan laten staan? (ivm brand e.d.)

edit: ben er achter, macfusion maakt het vrij eenvoudig :D

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 27668 op 09-11-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Laatst online: 17:43
Ik heb de volgende vraag al eerder gesteld, maar geen antwoord gekregen. Weet iemand het volgende?

Ik heb een probleempje met Time Machine. Als ik mijn externe HDD gebruik voor Time Machine, dan formateerd hij deze en is hij niet meer te gebruiken op mijn Windows-pc en kan ik ook geen bestanden van mijn Macbook op de externe HDD plaatsen. De externe HDD wordt dus exclusief gebruikt door Time Machine. Is dit te veranderen, bijvoorbeeld door meerdere partities te gebruiken?

Als dit niet kan, is er nog een ander handig backup-programma? Het hoeft niet zo uitgebreid te zijn als Time Machine. Het hoeft enkel bepaalde mappen, mijn mail, foto's, agenda en contactpersonen te backuppen en dan ook alleen maar op een moment dat ik het zelf aangeef. De externe HDD moet te gebruiken blijven op een PC (eventueel met een Mac-only partitie en een partite waar zowel de mac als de Windows-pc bijkunnen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

LuukNouwen schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:41:
Meerdere partities kan prima, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:23
Ik had donderdag bij OBCS de "WDH1Q3200" ofwel de mybook 2 studio edition met een capaciteit van 320 gb besteld. Krijg ik vandaag een mail dat het product EOL is, lekkere organisatie :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Laatst online: 10-07 12:47
Ik gebruik sinds vorige week de my book pro edition (320gb)(WD3200E032) voor timemachine van mijn macbook. Moet zeggen dat deze goed bevalt! Maak geen overbodig veel geluid, maar wat geluid hou je toch. Aangesloten via de firewire400 aansluiting en dat werkt perfect. Ding gaat ook netjes slapen als mijn macbook gaat slapen.

Heb voor deze gekozen vanwege de vele problemen met de studio editie (die ik wat mooier vond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
@Stef-o: Over welke problemen heb je het dan? Leveringsproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
@.nck ik heb aardig wat gelezen over mounting problemen!

[ Voor 74% gewijzigd door steffex op 13-11-2007 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Dat is dan specifiek met dat model?
Overigens heb jij een premium ipv pro. Verschil zit hem in de kleur, de aansluitingen en de garantie.
Die is op pro 3 jaar, studio 5 jaar en op de andere 1 of 2 jaar.

edit: Op het apple forum in dit topic staat een beschrijving van het probleem.

Dat wordt dus nog eventjes zoeken. Ben blij dat hij dus gecanceld was :)

[ Voor 35% gewijzigd door .NCK op 13-11-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 03:33
Tofu schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:09:
[...]

Dan heb je hem dus niet, en die van mij is vrijwel onhoorbaar. De LaCie Porsches maken meer herry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
Dat stond teminste op de doos :P het ding doet zijn werk en er zal ooit wel een studio edition bijkomen, zodra het wat beter werkt! Vind het design een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226351

Ik heb de aliminuium uitvoering van de Freecom Hard Drive. 500gieg, geen fan, en je hoort hem echt alleen als je er naar schrijft voor de rest superstil. Wat ik zelf wel tof vind is de aluminum behuizing, geeft hem toch een wat mooiere uitstraling. Gaat automatisch uit als je je mac uitzet, maar dr zit ook een schakelaar op om hem helemaal uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Heeft iemand die G-Drive al gekocht? Begin goed te balen van mijn MyBook Pro die elke tien minuten in slaap sukkelt en bij elke Time Machine actie weer moet spinnen. En waar kennelijk niks aan te doen is als Mac only gebruiker. En hij mount bij mij vaak niet als -ie uit sleep komt. Nee, niet echt een geweldige koop. FW800 is wél snel, dat wel.

Die G-Drive ziet er goed uit! Maar issie stil, snel, etc?
Pagina: 1 2 Laatste