[BiP] Bioscoop-in-Progress

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 54.170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:17
Glanzend wit. Misschien is het een hele cheapass ambilight :P

(No offence, ik vind het een stoer project!)

[ Voor 31% gewijzigd door DJ Henk op 12-11-2008 21:24 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:02
Plafondhouder is slim opgelost, maar hij had naar mijn mening wel wat kleiner gekund. Hij is nu nogal groot voor zo'n klein beamertje :P

• TheSiemNL
  • Laatst online: 15-08 09:14
Ik zou ook gaan voor donkere muren. Het licht van het scherm weerkaatst zo tegen de zijwanden. De meeste bioscopen die ik ken hebben donkere muren. Maar als je nog eens iets anders in die ruimte wil doen, dan is wit wel gemakkelijk.

Misschien een gordijn???

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Als Beamer houder had ik zelf toch een beamerbeuger gebruikt, zoals hier. Dat valt veel minder op, is mooier afgewerkt en neemt minder ruimte in beslag.

• Skevdude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-08 09:10
diedazz schreef op woensdag 12 november 2008 @ 19:51:
Don't forget the cupholder now! :D

Neenee, strakke zaak wederom, maar wat ik me afvraag. Waarom een witte muurkleur? ook nog andere dingen vanplan in de kelder?
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:30:
Ik zou geen witte muurkleur kiezen. Had meer donkerblauw genomen ofzo
Reden voor een witte kleur is dat het het zaakje rustig houdt. Er is al genoeg kleur in de rest van de bioscoop, en dit is puur de muur aan de achterzijde en de zijkanten van waar de stoelen geplaatst gaan worden. Hier heb je dus ook geen last van reflecties van het scherm (gelukkig)
DJ Henk schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:16:
Glanzend wit. Misschien is het een hele cheapass ambilight :P

(No offence, ik vind het een stoer project!)
Het is natuurlijk gewoon matte structuurverf ;)
ThinkPadd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:58:
Plafondhouder is slim opgelost, maar hij had naar mijn mening wel wat kleiner gekund. Hij is nu nogal groot voor zo'n klein beamertje :P
Had natuurlijk kleiner gekund maar de 'truss' is nu eenmaal van dit formaat en hem even kleiner maken is nog niet zo gemakkelijk. Ik denk dat zodra het geheel op zijn plaats staat en de plaat en klemmen netjes wit zijn gemaakt dat het in zijn geheel reuze meevalt hoe groot dat ding is.
Bitage schreef op donderdag 13 november 2008 @ 17:34:
Als Beamer houder had ik zelf toch een beamerbeuger gebruikt, zoals hier. Dat valt veel minder op, is mooier afgewerkt en neemt minder ruimte in beslag.
Natuurlijk is het mooier en er ligt er hier ook eentje (iemand interesse? ;) ) maar omdat de beamer zelf hier geen mogelijkheid voor heeft moesten we iets anders bedenken.

Gisteren hebben we trouwens de muren afgestructuurverfd (3x woordwaarde) en zijn we eindelijk begonnen aan de kappen om de verwarmingsbuizen weg te werken. Ook hebben we de plinten gehaald, gezaagd en in de verf gezet. Binnenkort nieuwe foto's! :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Skevdude op 13-11-2008 19:50 ]

• Skevdude
Update Update Update!!!

De foto's van het schilderen zijn binnen!

Zoals eerder gezegd zijn de muren bedekt met structuurverf in de kleur RAL 9010 (gebroken wit) Zo houden we het geheel nog een beetje rustig zodat je niet gek wordt van alle kleuren en alles netjes bij elkaar past.
We zijn eindelijk begonnen aan de kappen om de verwarmingsbuizen weg te werken. Ook hebben we de resterende plinten gehaald, gezaagd en in de verf gezet. (Trouwens, structuurverf is best zwaar om aan te brengen ;) )

Foto's doen het werk wel:

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image070.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image071.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image072.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image073.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image074.jpg

En natuurlijk het resultaat van al dit harde werken:

Voor:

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image041.jpg

Na:

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image075.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image076.jpg

Kappen moeten nog gemonteerd worden. Ook is te zien dat de loshangende kabels eindelijk in een kabelgootje zitten. Het stuk wat los hangt valt weg achter de kappen.

En? Wat vinden we ervan?

Update 5
Update 6

[ Voor 9% gewijzigd door Skevdude op 08-08-2009 14:18 . Reden: Nieuwe update ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Strak hoor!

Die kappen voor de pijpen ga je die helemaal rondom de kamer maken? Dat zal er wel een stuk strakker uitzien!

• Skevdude
Megamind schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:39:
Strak hoor!

Die kappen voor de pijpen ga je die helemaal rondom de kamer maken? Dat zal er wel een stuk strakker uitzien!
Dankje dankje, kappen komen overal behalve aan de deurkant, aangezien daar niks loopt zou het ruimteverspilling zijn, maar verder komen ze overal van muur tot muur.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ok dat is mooi, ik hoopte al niet op een kap die half tot de muur ging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Kijk of he nog iets van indirecte verlichting in de kappen kunt verwerken. Dat is altijd erg chic.

Wanneer is de opening??? Neem wel een kratje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:04
jantje.vlaam schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:00:
Kijk of he nog iets van indirecte verlichting in de kappen kunt verwerken. Dat is altijd erg chic.

Idem :Y

Btw, weet je al wat voor apparatuur je erin gaat hangen? Of heb ik dat gemist? Je wilde toch wat aan de setup veranderen?

[ Voor 18% gewijzigd door Tomino op 14-11-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er zeer strak uit, keep up the good work!!!

Probeer inderdaad misschien ergens indirecte verlichting en/of led'jes te plaatsen in de kamer, dan krijg je een heel aangenaam effect.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skevdude
jantje.vlaam schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:00:

Indirecte verlichting is inderdaad mooi en hebben we het ook al over gehad, echter de opties die er zijn kosten veel geld. Dus zijn we er nog niet over uit wat we doen.

Opening zodra hij klaar is ;)
Tomino schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:34:
[...]

Idem :Y

Btw, weet je al wat voor apparatuur je erin gaat hangen? Of heb ik dat gemist? Je wilde toch wat aan de setup veranderen?
Apparatuur staat vermeld bij de eerdere update's.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:29:
Ziet er zeer strak uit, keep up the good work!!!

Probeer inderdaad misschien ergens indirecte verlichting en/of led'jes te plaatsen in de kamer, dan krijg je een heel aangenaam effect.
Zie boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

idd juist omdat je een bioszaal maakt ishet beter een donkere kleur te kiezen ivm afleiding, met witte muren weerkaats je veel licht dat afleid van het beeld.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:01
Ziet er netjes uit hoor! Alleen die beamhouder is gewoon echt lelijk.....daar moet je toch echt iets anders op verzinnen ;)

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Poeh, net werk hoor. Alleen verlichting hoeft niet duur te zijn hoor. Op zich zou een {noem een kleur} lichtslang bovenaan langs de wand al erg netjes zijn.

Wat mij ook nog opviel, Waarom stoppen jullie die pc niet in het rack waar ook je audioapparatuur in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skevdude
roelieboelie schreef op zondag 16 november 2008 @ 15:38:
Ziet er netjes uit hoor! Alleen die beamhouder is gewoon echt lelijk.....daar moet je toch echt iets anders op verzinnen ;)
Jaja Roel, we hebben het er op school wel over ;)
BlackWhizz schreef op zondag 16 november 2008 @ 18:16:
Poeh, net werk hoor. Alleen verlichting hoeft niet duur te zijn hoor. Op zich zou een {noem een kleur} lichtslang bovenaan langs de wand al erg netjes zijn.

Wat mij ook nog opviel, Waarom stoppen jullie die pc niet in het rack waar ook je audioapparatuur in zit?
Ja hadden het er net nog over dat het ook met een lichtslang kan, dus zal er waarschijnlijk wel van komen. De pc zit niet in het rack omdat het simpelweg niet past op het moment (nog maar 3 HE over...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
het is mooier om indirecte verlichting uit die koof te laten komen. Dit kan met TL, maar dat is prijzig. Lichtslang kan ook en zelfs met kerstlichtjes kun je een eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skevdude
Ediejo schreef op zondag 16 november 2008 @ 22:45:
Die kappen om de buizen heet een koof in vakterm. ;)
Maar ziet er super goed uit man. _/-\o_
Misschien een klein ideetje voor je koof aan de voorkant het hout iets door laten lopen en spotjes erin maken. Die zitten dan verzonken dimmer erop en klaar.
Ja ik weet dat het een koof heet, maar dan krijg je van die vragen van: wat is een koof? ;)

Spotjes kan, maar willen ook niet teveel lichtbronnen hebben, en TL geeft teveel licht. Denk toch dat het een lichtslang wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

Skevdude schreef op maandag 17 november 2008 @ 09:31:
[...]

Ja ik weet dat het een koof heet, maar dan krijg je van die vragen van: wat is een koof? ;)

Spotjes kan, maar willen ook niet teveel lichtbronnen hebben, en TL geeft teveel licht. Denk toch dat het een lichtslang wordt.
en mazzel het kerst seizoen komt er weer aan dus genoeg te vinden bij de bouwwinkel/tuincentra/winkelvansinkel

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Geckoo schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:17:
[...]

en mazzel het kerst seizoen komt er weer aan dus genoeg te vinden bij de bouwwinkel/tuincentra/winkelvansinkel
Dan wel op 2 januari kopen. Dan is die troep tegen afbraakprijzen te koop. Opslaan voor een jaar is duurder.

• aquila2
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-08 22:00
jantje.vlaam schreef op maandag 17 november 2008 @ 17:19:
[...]

Dan wel op 2 januari kopen. Dan is die troep tegen afbraakprijzen te koop. Opslaan voor een jaar is duurder.
Denk niet dat ze voor dump prijzen weg gaan op 2 jan.
Ik werk in een tuincentrum en we hebben de licht slangen van vorig jaar uit het magazijn gehaald, en worden voor de zelfde prijs verkocht als vorig jaar. Pepernoten en chocolade letters bedreven licht slangen niet.
Maar zeker een leuken "mod" dit.

[ Voor 12% gewijzigd door aquila2 op 20-11-2008 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik thuis nou een kamertje overhad, zou dit zeker een leuke optie zijn. Helaas het mag niet zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Verwijderd schreef op maandag 24 november 2008 @ 14:11:
Als ik thuis nou een kamertje overhad, zou dit zeker een leuke optie zijn. Helaas het mag niet zo zijn.
Je kunt altijd nog een beamer ophangen en ergens een muur vrijmaken. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:30
danielkraak schreef op maandag 24 november 2008 @ 17:45:
[...]

Je kunt altijd nog een beamer ophangen en ergens een muur vrijmaken. :*)
Dat heb ik gedaan in de woonkamer. En gebruik gewoon me behang als scherm. je ziet het patroon er wel door heen als het beeld erg wit is. Maar bij film heb je er geen last van. Misschien als in de toekomst dat ik een echt scherm ga gebruiken. Maar het werk goed voor mij nu.

Maar wat hier wordt gemaakt is wel een stuk mooier. Vooral die stoelen zijn wel leuk.
Al kan je nu nog steeds last hebben van die popcorn gooiers achter je :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-03 16:27
Mooi project! ziet er zeeer strak uit :)
zeer bevorderend voor de speekselklieren :P
Ik heb zo'n vermoeden dat ik dit ergens in mijn leven ook nog eens een keer moet gaan doen ;)

mooi werk en vooral zeer inspirerend :) !
Succes, en ik blijf de voortgang zeker volgen.
openingsdatum? kom ik langs met een krat (of 2) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skevdude
Update Update Update!!!

Zo het is weer eens tijd voor een update, de laatste loodjes zijn het zwaarst zullen we maar zeggen. Nog een hoop afwerken maar de basis is zo goed als af. De koof om de verwarmingsbuizen weg te werken is gemonteerd en voorzien van indirecte verlichting. De stoelen zijn vastgezet op de verhoging (die 200 kilo weegt, hollandse grundlichkeit zullen we maar zeggen ;) ). Er zit tapijt op de verhoging en de afwerkplaten zijn gemonteerd. Enkel de aluminium afwerkstrips moeten nog besteld en gemonteerd worden. Er is nog een schilderijtje opgehangen en er is een Logitech Dinovo Mini aangeschaft om te kunnen typen. Tevens zijn de laatste 2 banen behang geplakt wat we al maanden aan het uitstellen waren.

Zie de foto's van niet zo'n super kwaliteit:

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image077.jpg

Begin van de koof

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image078.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image079.jpg

De overgangen waar de platen tegen elkaar aankomen zullen nog netjes afgewerkt worden evenals de bovenkant (aansluiting op het plafond)
Hier zie je ook de verhoging met de stoelen erop

Dan gaan we weer lekker vergelijken:
Voor:
Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image041.jpg

Na:
Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image080.jpg

Sfeertje :)

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image081.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image082.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image083.jpg

Logitech toetsenbordje

Dat was het weer voor deze keer, tot de volgende update :w

Update 6

[ Voor 12% gewijzigd door Skevdude op 08-08-2009 14:18 . Reden: Nieuwe update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
Bravo, de verlichting ziet er echt superstrak uit, de stoelen staan er zo perfect bij, het behang komt nu ook goed tot z'n recht en het Logitech ramplankje maakt het allemaal af. Echt super, het lange wachten op deze foto's was het dubbel en dwars waard, zou graag eens deze bioscoop in het echt mogen bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUTCHSPiRiT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 09:55
Erg mooi, zou graag zelf zo'n ruimte in m'n huis hebben.
Op de 6e foto lijkt echter wel vrij veel ruimte tussen de stoelen en het scherm te zitten, is dat ook echt zo of valt het mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

nog een kleine tip.. om de ruimte beter te laten klinken.. monteer nog een aantal schilderijen of maak stoffendoeken die zijn gespannen om een houten raam, die je vervolgens aan de muur hangt. hierdoor wordt het geluid mooier in de ruimte..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

ReseTTim schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:38:
nog een kleine tip.. om de ruimte beter te laten klinken.. monteer nog een aantal schilderijen of maak stoffendoeken die zijn gespannen om een houten raam, die je vervolgens aan de muur hangt. hierdoor wordt het geluid mooier in de ruimte..
Idd, vloerbedekking en gordijnen/draperiën FTW! Zolang het echo's maar dempt en weerkaatsing verminderd/breekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:59

Bartaz

Likes cookies!

Super!
Wat een beetje creativiteit al niet doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 16:39
Nou ik kijk nu pas hier, en begint er goed uit te zien, succes ermee !

tikfouten? tjah..m..

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

Gaaf man, ziet er top uit. Wat is dat voor een toetsenbord precies?

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:56
Logitech DiVono Mini ofzoiets:D

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Het is DiNovo Mini :)

http://www.logitech.com/i...ard/devices/3848&cl=nl,nl

Wel een leuk bioscoopje heb je daar, ook al vind ik die toetsenbord oerlelijk :) Ofwel ben je geen goede fotograaf :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

DiNovo ;)
Ziet er verder heel strak uit! :)

[ Voor 0% gewijzigd door Krentenbol op 18-12-2008 14:49 . Reden: Spuit-11 :O ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Verwijderd

Ahh de diNovo mini, doet me denken aan mijn eigen HTPC. Alleen jammer dat de accu van de diNovo niet zo lang meegaat. Maa even on-topic ik blijf erbij dat ik ook een kamer over wil hebben voor een dergelijke opstelling :D

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 13:57
Gebruiken hem al tijden, heerlijk ding, kan ik absoluut aanraden!
(hoewel ik voor mijn nieuwe woning (en dus) nieuwe game / bios kamer gekozen heb voor de harmony)

Ziet er verder steeds beter en beter uit; al een beleid voor toegangsprijzen ?! :P

[ Voor 9% gewijzigd door NitroTec op 18-12-2008 18:17 ]

Dont work hard, just party!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ-Princeps
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01:21
Mooi!!! Dat is het enige dat ik ervan kan zeggen :o

* MJ-Princeps wilt ook een eigen bioscoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skevdude
Zak aarde schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 20:24:
Bravo, de verlichting ziet er echt superstrak uit, de stoelen staan er zo perfect bij, het behang komt nu ook goed tot z'n recht en het Logitech ramplankje maakt het allemaal af. Echt super, het lange wachten op deze foto's was het dubbel en dwars waard, zou graag eens deze bioscoop in het echt mogen bewonderen.
Thanks, ja iedereen wil al komen kijken, moet het er eerst met mijn collega over hebben :)
DUTCHSPiRiT schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:56:
Erg mooi, zou graag zelf zo'n ruimte in m'n huis hebben.
Op de 6e foto lijkt echter wel vrij veel ruimte tussen de stoelen en het scherm te zitten, is dat ook echt zo of valt het mee?
Er zal een meter of 4 tussen zitten, maar dit moet ook wel om fijn naar het scherm te kunnen kijken.
ReseTTim schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 23:38:
Ja het geluid wordt dan zeker mooier want het galmt nog een beetje, maar het ziet er natuurlijk niet uit zo'n doeken aan de muur. Misschien nog een paar schilderijtjes...
Dima_2005 schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:47:
[...]

Het is DiNovo Mini :)

http://www.logitech.com/i...ard/devices/3848&cl=nl,nl

Wel een leuk bioscoopje heb je daar, ook al vind ik die toetsenbord oerlelijk :) Ofwel ben je geen goede fotograaf :)
Fotograaf? wie? ;) Nee het is best moeilijk een camera zonder statief zo stil te houden, maar komt wel goed met de uiteindelijke foto's
NitroTec schreef op donderdag 18 december 2008 @ 18:17:
[...]

Gebruiken hem al tijden, heerlijk ding, kan ik absoluut aanraden!
(hoewel ik voor mijn nieuwe woning (en dus) nieuwe game / bios kamer gekozen heb voor de harmony)

Ziet er verder steeds beter en beter uit; al een beleid voor toegangsprijzen ?! :P
Toegangsprijzen staan nog niet vast :P Haha. Zo'n afstandsbediening is ook wel mooi, maar het toetsenbordje is meer voor msn en internet en die zooi, voor Mediaportal is er een MCE remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Vet hoor!!!

Vraagje, waarom heb je een 4:3 electrisch scherm opgehangen en geen 16:9 spanscherm? :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 09:46
Zeer mooi project moet ik zeggen!
Als ik ooit de tijd heb en een eigen huis, zal ik me hier misschien ook eens aan wagen.

Mooi afgewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Geweldig :D Nog wat kunnen doen in de afgelopen maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skevdude
Royz schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:18:
Vet hoor!!!

Vraagje, waarom heb je een 4:3 electrisch scherm opgehangen en geen 16:9 spanscherm? :)
Omdat we dit scherm nog hadden (= lekker goedkoop ;)). Spanscherm hebben we over gedacht, misschien in de toekomst
X-DraGoN schreef op maandag 26 januari 2009 @ 15:35:
Zeer mooi project moet ik zeggen!
Als ik ooit de tijd heb en een eigen huis, zal ik me hier misschien ook eens aan wagen.

Mooi afgewerkt!
Dankuzeer
Mei schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:08:
Geweldig :D Nog wat kunnen doen in de afgelopen maand?
Uhhhmmm :X Nee, want we hadden andere prioriteiten (ik opleiding afronden enzo :P)

[ Voor 18% gewijzigd door Skevdude op 27-01-2009 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Skevdude schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 14:40:
Ja het geluid wordt dan zeker mooier want het galmt nog een beetje, maar het ziet er natuurlijk niet uit zo'n doeken aan de muur. Misschien nog een paar schilderijtjes...
een vriend van mij heeft het gedaan en ziet er goed uit, doordat er 1 effe kleur is gekozen die hetzelfde is als de muur. daarnaast leid het minder af dan een schilderij.. zij hebben die vierkanten een kwartslag gedraait zodat je ruiten krijgt, iig het staat erg mooi :)

kvind iig jullie kelder prachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-08 13:53
Ben benieuwd of het al af is :9~
Hulde _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ziet er echt wonderschon uit :)

En hoe zit het met de catering? Zitten er ook knopjes om hapjes te bestellen? :) :P

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

I love it, super mooi man.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanschr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-02-2021
Heel erg mooi! Ik ga deze zeker volgen.

Succes met alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skevdude
Update Update Update!!!

Hehe, ik zie nu pas dat er weer gereageerd is. Er is sinds januari weinig meer gebeurd, aangezien het zo goed als klaar is op wat afwerking na. Hij is wel al veelvuldig gebruikt voor films te kijken en dat bevalt goed. Er is geen knopje voor catering ;-), maar de koelkast vol met drank staat 1 deur verder... Er zijn nog wat schilderijen opgehangen, dimmer aangesloten en dat soort dingen, maar de afwerklijsten moeten nog gehaald en gemonteerd worden.

Ik heb wel nog wat foto's van het maken van de verhoging voor de stoelen gevonden (die 150+ kilo weegt)

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image084.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image085.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image086.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image087.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image088.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image089.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image090.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image091.jpg

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image079.jpg

Nu zijn er wel nog zwarte platen rondom de verhoging gemonteerd. We willen het nog afwerken met 30x30 hoekprofiel:

Afbeeldingslocatie: http://www.licht-geluid.nl/flightcase-onderdelen//Afbeeldingen/PE0100.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:24

Aapje

Opel-beun
2 reacties in 1 keer :P

Vriendin: Dat is echt cool
Ik: Dat wil ik later ook in m'n huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Wow, dat is gaaf! d:)b

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skevdude
Je bedoelt die OSB-platen wat gebruikt zijn? Deze platen worden ook vaker gebruikt om platte daken of vloeren mee te bekleden. Ze zijn 18mm dik en best wel stevig hoor. Wat betreft het doorzakken:
De 2e balk van achteruit gezien is de dragende balk. Recht boven deze balk zit de steun van elke stoel. Het is dan ook vrijwel onmogelijk om hierdoor heen te zakken. Verder kun je op het loopgedeelte met 2 man springen zonder noemenswaardige doorbuiging. Aan de voorkant zit ook onder iedere stoel een eigen draagbalk tegen het doorzakken. De platen zijn er puur om een nette stevige afwerking te verkrijgen. Bovendien worden deze nooit nat en de kelder is kurkdroog (niet vochtig zoals normaal) dus ik denk dat het wel mee valt.

Het was natuurlijk wel mogelijk om er een dure (> €50) 18mm multiplex of zelfs betonplex plaat op te gaan maken, maar voor deze toepassing lijkt me dat een beetje overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skevdude
Ja ok, voor een caravan/chalet zou ik het misschien ook niet kiezen ivm vocht e.d. maar voor dit vind ik het prima en duur genoeg ;-)
Op onderstaande foto zijn de steunbalkjes voor de voorste stoelen goed te zien:

Afbeeldingslocatie: http://bioscoop.pro-sound.info/tweakers/image040.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Skevdude op 10-08-2009 23:05 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
/kick

Hoe ver sta je ondertussen met je thuisbioscoop?:)
Erg mooi om te zien hoe jullie dit aanpakken!

[ Voor 28% gewijzigd door sloth op 25-01-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skevdude
Ik zal eens kijken als ik binnenkort even wat foto's kan schieten nadat de rommel opgeruimd is...
Er is niet veel meer gebeurd trouwens, beetje gebrek aan motivatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:59

Bartaz

Likes cookies!

Ik ben er ook erg benieuwd naar. Ziet er namelijk goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM-Centurion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01-2020
Heb zo even de updates en de foto's bekeken maar dit ziet er wel mooi uit! d:)b :*) En onder de indruk wat je met een klein budget kan doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skevdude
Tja, alles bij elkaar is het toch 1500+ euro denk ik zo... ;)

Tapijt, verf, speakers, pc en stoelen zijn alleen al meer dan 1000 eurie :P

[ Voor 39% gewijzigd door Skevdude op 27-01-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Ziet er écht tof uit! _/-\o_

Misschien is het al gevraagd, maar galmt de zaal niet teveel?
Hoe los je de akoestische problemen van de kamer op? Of valt dat mee door het behang/ het tapijt?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Herman87 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:27:
Ziet er écht tof uit! _/-\o_

Misschien is het al gevraagd, maar galmt de zaal niet teveel?
Hoe los je de akoestische problemen van de kamer op? Of valt dat mee door het behang/ het tapijt?
door stoffe doeken (spannen van doek op een houtenraam) of ophangen van gordijnen kan je de akoestiek een stuk verbeteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Weet je wat gaaf zou zijn voor zoiets? (geen idee of je er het geld/tijd voor over hebt)

http://www.instructables....-optic-starfield-ceiling/
Een kennis van mij heeft zijn Kelder omgebouwd tot een Thuisbioscoop/Entertainmentkamer.
En hij heeft ook een Fiber Optic starfield gemaakt! Echt gaaf hoe dat er uitziet in het donker tijdens een film of game!

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-08 13:53
Wanneer komen de foto's??
Niet erg veel gebeurd sinds mijn laatste post (zomer 09).
Nog steeds veel succes met de afwerking!
Pagina: 1 2 Laatste