[LG HT552PH] Vertraagd Geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 1.722 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02 19:01

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Ik heb laatst bij de MediaMarkt het LG HT552PH Home Theatre Set aangeschaft en alles werkt naar behoren.

Echter heeft hij Zowel via Optical In als via Scart TV-Audio een Vertraging op het Geluid. Nu kun je wel een Vertraging instellen dit kan van 0ms tot 300ms echter heeft dit ten eerste geen effect en al zou het werken dan zou de vertraging alleen maar groter worden.

Ik moet dus eigenlijk zorgen dat het geluid sneller over het Home Theatre set aankomt.

Is er iemand bekend met dit probleem?

Ik gebruik trouwens voor de TV-Audio instelling de bijgeleverde Scart Kabel en bij de Aux Optical In gebruik ik een Belkin Pure AV van 0,9M

PS. weet iemand of het mogelijk is om de ruis bij het zappen te verwijderen, wanneer het Home Theatre set op een wat harder volume staat is dit toch een vrij storende factor.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Kick

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik neem aan dat je bedoelt, als je een DVD afspeelt, dat het geluid eerder afgespeelt wordt dan de mensen op je TV (zal wel een LCD zijn?) daadwerkelijk hun mond bewegen? Dit noemen ze "lipsync" en normaliter gebruik je inderdaad de vertraging van je home-cinema om beeld en geluid weer "in sync" te brengen.

Hetgene wat jij namelijk omschrijft (geluid later dan beeld) in plaats van andersom komt mij namelijk niet bekend voor.

Aannames zijn fataal.

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Het is Zowel bij het Afspelen van een DVD, als bij het Spelen van een Spel/DVD op de PS2 (verbonden via Optical Toslink Cable met DVD/Versterker), als bij het kijken van een normaal programma op televisie (via de Kabel) die dan via de Scart aan de DVD/Versterker zit en die gooit het geluid dan over de boxen.

Tevens is het gewoon een Sharp toestel van een jaar of 4 oud dit is nog gewoon een "bak" dus geen LCD/TFT/Plasma of iets in die richting.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Hm. Wat vaag. En je lipsync instelling (dus die vertraging) die staat nu dus op 0? Als je ermee speelt, dus bijvoorbeeld op 300ms zet, merk je dan wel dat er nog meer vertraging komt? Zoniet is er misschien iets mis met je set, dat hij standaard op 300ms vertraging blijft staan. Meestal heeft zo'n set een "reset" mogelijkheid, heb je dat al geprobeerd?

Aannames zijn fataal.

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Dat dacht is dus ook te doen idd, sorry dat ik het er niet bij had vermeld maar dit leek geen effect op te leveren, en 300 ms hoor je toch echt wel lijkt mij.

Ik ga ehm nu even proberen te resetten. Maar helaas er zit geen reset functie op.

Naja dan neem ik dit Issue maar voor wat het is.

Balen dat dit geen bekend probleem is.

[ Voor 25% gewijzigd door JunkieXP op 30-10-2007 12:25 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik neem aan dat je er nog garantie op hebt? Is nou niet echt wenselijk waar je nu last van hebt. Sterker nog, bere-irritant lijkt me. Anders ff contact opnemen met LG, misschien herkennen zij het probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door GaMeOvEr op 30-10-2007 13:29 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik heb hier precies hetzelfde. Het geluid komt dus later dan het beeld. Heb er geen last van bij DVD's (die dus in de cinema set zelf afspelen) maar wel bij spelconsoles of digitale tuner (digitenne).
TV is een Samsung LE40 S81 en de home cinema set een Samsung HTX30.
Kan er bijna niets over vinden online, dus als iemand nog een idee heeft......

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
300ms is 7,5 frames en dat is behoorlijk merkbaar. Als je wisselt tussen 0 en 300 en geen verschil merkt is er duidelijk iets mis. Teruggaan en omruilen lijkt mij een redelijke optie. Eventueel een set van een andere fabrikant voordat je straks weer met hetzelfde probleem zit.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• doornteun
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-02-2024
Ik ben van plan deze set ook aan te schaffen.
Zijn jullie nog steeds tevreden?
Is het probleem met de vertraagde audio opgelost?

Kan het niet aan de instellingen voor Dolby liggen. Hiermee kan je toch ook de audio vertragen?
Pagina: 1