[Ervaringen] BTO 17W24+ / BTO 15W25+ en BTO 15V125+ - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 46.299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07-2020
Nah waar ik op doel is dat er bij deze gemeenschap een ander soort support bij komt. Bedrijven bieden vaak telefonische support, soms ook nog email support, of zelfs support via de website. Maar bij een produkt wat technische mensen aanspreekt, zoals deze laptop en vooral bij opensource, is dat de gebruikers elkaar willen helpen, voor ze de support aanspreken.

BTONotebooks hoeft zich dus niet druk te maken over problemen in dit forum, als t erg genoeg is nemen ze vanzelf wel contact op. Als BTONotebooks dan wel wil antwoorden, is dat gewoon meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 15:50
Crusader schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:38:
[...]

No prob :)

Maarre, dat je van je opstartprobleem af bent kan niets te maken hebben met de drivers. Als je je laptop aanzet zijn er nog geen enkele drivers geladen namelijk. Dus je hebt nu even mazzel, je laptop is nog warm, maar zet 'm morgen maar opnieuw aan ;)
Sinds ik de driver heb geïnstalleerd is mijn laptop meerdere keren uit geweest. Gisteravond om 9PM uitgezet, zojuist om 7.30AM aangezet, en het toetsenbord werkte iedere keer direct.
Ik kan niet zeggen dat ik ermee zit, er is immers een probleem bij mij opgelost, maar hoe?
Anoniem: 256773 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:30:
Met betrekking tot het toetsen kan ik als laatste nog melden: Het ene toetsenbord is de andere niet. Daar zitten onderlinge verschillen in. Feit is dat wij het hiermee moeten doen. Komt er in de nabije toekomst een beter toetsenbord uit waarmee de extreem snelle typers geholpen zijn dan zullen we dat zeker posten op dit forum, die afspraak staat als een huis.

Mijn email direct is: [altijd obfuscaten op t.net]
Extreem snelle typers? Voor mij valt dat wel mee.
En heb je verder eigenlijk wel door wat je nu zegt? Ik zie mijn Mercedes dealer al voor me:

"Ja, de ene ophanging is de andere niet, daar moeten we het mee doen. Komt er ooit een betere uit, waarmee de mensen die > 50 km/h willen rijden geholpen zijn, dan hoor je van ons."

En voordat je zegt dat die vergelijking niet op gaat, want door de 50 km/h word je beperkt in je mogelijkheden qua wegkeuze (je mag immers niet de auto-/snelweg op) dus de auto deugt sowieso niet, denk dan ook aan deze situatie.
Wij worden beperkt door de aanslagen/minuut limiet. De laptop werkt wel, net zoals de auto, maar niet naar behoren. Of moeten de gedupeerden allemaal de typecursus vergeten en weer met 2 vingers gaan tikken?

Ik vat jouw reactie nu eigenlijk een beetje op in de zin van, we hebben zoveel mogelijk uitgelegd en ze hoop gegeven met een mogelijke oplossing, die wellicht-ooit-wel-eens-komt. Tot die tijd moeten we het er maar mee doen.
Dat is een reactie die je van Acer zou verwachten, en zelfs dan enkel in het goedkopere segment. Maar niet van N4ALL / BTO, wat zich juist presenteert als bedrijf dat streeft naar het hoogst haalbare op het gebied van functionaliteit, kwaliteit en service.

Mocht ik de plank volledig mis slaan, laat het vooral weten.

Edit:

Even iets anders, hebben andere mensen ook problemen (onder Vista) met de OSD.exe? Ik heb vaak dat ik random osd.exe weer moet starten, anders werken de mediabuttons niet.
Ik heb nu maar een sneltoets gekoppeld aan de shortcut, maar ik vroeg me af of dit een bug is of gewoon aan mijn installatie ligt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door internetinfo op 28-03-2008 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 11:44

Crusader

Arc Nature

internetinfo schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:57:
[...]

Sinds ik de driver heb geïnstalleerd is mijn laptop meerdere keren uit geweest. Gisteravond om 9PM uitgezet, zojuist om 7.30AM aangezet, en het toetsenbord werkte iedere keer direct.
Ik kan niet zeggen dat ik ermee zit, er is immers een probleem bij mij opgelost, maar hoe?
Ik ga ze ook nog proberen, maar heb er nog niet de tijd voor gehad.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251599

Anoniem: 256773 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:30:
....... Mijn peroonlijke mening is dat er gebruikers zijn met problemen.......

.

Met betrekking tot het toetsen kan ik als laatste nog melden: Het ene toetsenbord is de andere niet. ........
Remco, volgens mij heb je ook een 15V125+ gezien je typefouten. of schijf ;) je altijd zo? :Y
Is het toevallig geen Steno-toetsenbord??
Pettig weekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256773

Ik kan inderdaad bijzonder slecht typen, heb er ook echt een hekel aan. Ben meer van het verbale.

Nogmaals, ga eens snel van links naar rechts vanaf de 1 naar de 0 en je zult zien dat er geen enkele toets ontbreekt.
Ik zeg dus JA, het ligt aan de andere manier van aanslaan van de toetsen en niet aan de hardware. Dat verhaal van die wielophanging laat ik maar even voorbij gaan. Wat ik zeg is dat de ene wielophanging misschien de hobbel iets anders opvangt dan de andere. Misschien wel minder prettig voor de een maar lekker sportief voor de ander. Ik denk dat de snelle typers onder ons iets rustiger moeten gaan typen of de toets beter/anders aanslaan. Doe die test maar eens een keer of 100 van 1 naar 0, als het keyboard echt slecht is vallen ook daar toesten weg en dat gebeurt niet. Als er ooit toetsenbord voor komt die iets makkelijker de aanslag opvangt dan vervang ik deze GRATIS voor jullie! Da's geen reactie van ACER (jou voorbeeld) maar van BTO (mijn bedrijf). Acer zou vermoedelijk zeggen, je moet ermee leven denk ik. Daarbij reageren ze niet eens op een forum en kun je ze ook niet bereiken.

Als je me ooit wilt spreken dan kun je me bereiken op de genoemde nummers en emailadressen. Ik neem aan dat een directeur van Acer zijn nummer niet op een forum plaatst toch? Wij spelen geen verstoppertje. We horen het probleem serieus aan, gaan direct testen en trekken een conclussie.

Enne, het is bijna weekend dus laten we ervan genieten.
Handyman333; jij ook een fijn weekend :)
internetinfo: je bent van harte uitgenodigd je typekunsten te komen vertonen, wie weet kunnen we er nog iets aan doen op dat moment (trouwens, ik zou sowieso geen Mercedes kopen als ik jou was) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Remco,

Helaas is dat kwaad reeds geschied :p

Voor nu heb ik ermee leren leven maar ik ga er vanuit dat wanneer mijn backspace dusdanig is versleten, en er nog geen oplossing is, ik een nieuwe backspace krijg ;)

Bon weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

internetinfo

Als je Backspace versleten is krijg je van mij een nieuwe hoor!

Geen punt bij KARW.... eehhh BTO

Goed Weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

TV reclame ideetje voor BTO Notebooks...

(scene start met iemand die op laptop mailtje inklopt en camera zoomt in op beeldscherm van laptop):

Goeiemrgen, grag 5 neuwe toetsnbordn
(drukt vervolgens per ongeluk op Ctrl-Enter i.p.v. Ctrl-V omdat ie zo snel kan typen en verzendt het bericht)

BTO Notebooks heeft inmiddels zijn bedrijf ingericht op de huidige generatie klanten
Afdelng Inkop krijgt bestelling binnen en rgelt het wl...

[ Voor 8% gewijzigd door Crusader op 28-03-2008 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:55
BTO 4 president:P, nee echt Remco ik mag je wel toffe gozer....
Waren er maar meer van zulk bedrijven, en houw die trots ook vast dat verdienen jullie.

@BloodDragon:
Nou wat ik dus bedoel is dat als ik dus mijn stem opneem het geluid gewoon kut is, erg ruiserig en zacht. Dit vergeleken met het normale geluid van aanmeld geluidje van msn.
Als je dus 15w25 hebt zou je voor mij dan test opname doen met de interne microfoons, zo kan ik vergelijken met de mijne snapie.

Nog een dingtje, nog niet ervaren hoe ik Vista nieuw erop zet dus alleen met XP ervaring. Zit er dus een partitie setup is vista om zo bijv 2 partities te maken, zodat ik geen 3de party software hoeft te gebruiken? En jah ik heb evil google al geraadpleegt, kwam er alleen niet echt uit. Dus als iemand het toevallig weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Nee, Vista heeft geen ingebouwde partitie-resize tool. Kan alleen maar partities aanmaken en weggooien. Je zult dus eerst met een 3rd-party tool je partitie moeten resizen voordat je Vista er op kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 07:07
XP heeft dus geen ingebouwde partitie resize tool :P

Een gratis tool is hier te vinden: http://gparted.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 23:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Crusader schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 07:50:
Nee, Vista heeft geen ingebouwde partitie-resize tool. Kan alleen maar partities aanmaken en weggooien. Je zult dus eerst met een 3rd-party tool je partitie moeten resizen voordat je Vista er op kunt zetten.
Wel mogelijk toch? Je kunt partities verkleinen waardoor je 'ongebruikte' GB's overhoudt om daar een nieuwe partitie aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Inderdaad heb ik ook gewoon zelf in Vista gefixed hoor :) (Hoi Marc)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Je bedoelt het resizen van partities in Vista, met behoud van data? Kan dat écht?

Tjonge... ik dacht dat ik alles al wist :+

edit: vèrrèk... het kan écht! Alleen verkleinen zie ik staan, vergroten niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Crusader op 29-03-2008 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Het kan echt ja :P

Meende wel ergens gelezen te hebben dat het pas vanaf >Home Basic kan, maar dat weet ik niet zeker.
Als ik hier rechts klik op een volume zie ik gewoon Extend en Shrink staan, dus groter kan ook (ja, ook op een 15V125+ :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
Zo, 15V125+ Extreme besteld. Betaling via bank, maar geen idee waar t geld nu naartoe moet heh. Anyway, wordt bij N4ALL/BTO het laatste BIOS erop gezet voor verzending? Had dat als opmerking bij de bestelling erbij moeten zetten, vergeten >_<.

[ Voor 18% gewijzigd door laen op 29-03-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
laen schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:39:
Zo, 15V125+ Extreme besteld. Betaling via bank, maar geen idee waar t geld nu naartoe moet heh. Anyway, wordt bij N4ALL/BTO het laatste BIOS erop gezet voor verzending? Had dat als opmerking bij de bestelling erbij moeten zetten, vergeten >_<.
Gelieve het bedrag over te maken op ons bankrekening nummer o.v.v. ordernummer
ABNAMRO 57.16.14.671 € IBAN(EUR): NL54ABNA0571614671
ABNAMRO 55.08.18.871 $ IBAN(USD): NL20ABNA0550818871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

laen schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:39:
Anyway, wordt bij N4ALL/BTO het laatste BIOS erop gezet voor verzending?
Mijn ervaring is dat ze dat wel doen. Je krijgt ook een zelf gefikt cd'tje/dvd'tje met de meest recente drivers er op zoals ze op hun FTP site staan. Wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
Crusader schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 20:22:
[...]

Mijn ervaring is dat ze dat wel doen. Je krijgt ook een zelf gefikt cd'tje/dvd'tje met de meest recente drivers er op zoals ze op hun FTP site staan. Wel netjes.
Gaat me alleen om BIOS, komt toch geen Microsoft produkt op. Maar oke, mooi :)
internetinfo schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:36:
Gelieve het bedrag over te maken op ons bankrekening nummer o.v.v. ordernummer
ABNAMRO 57.16.14.671 € IBAN(EUR): NL54ABNA0571614671
ABNAMRO 55.08.18.871 $ IBAN(USD): NL20ABNA0550818871
Is 't niet een beetje raar dat bij bestelling van een produkt, een order, daar geen bankgegevens bijgegeven worden, geen disclaimer of verwijzing naar de algemene voorwaarden, en ook op de site geen bankgegevens te vinden zijn?

[ Voor 44% gewijzigd door laen op 30-03-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 18:00

BasilFX

BasilFX

laen schreef op zondag 30 maart 2008 @ 17:01:
[...]

Gaat me alleen om BIOS, komt toch geen Microsoft produkt op. Maar oke, mooi :)

[...]

Is 't niet een beetje raar dat bij bestelling van een produkt, een order, daar geen bankgegevens bijgegeven worden, geen disclaimer of verwijzing naar de algemene voorwaarden, en ook op de site geen bankgegevens te vinden zijn?
Je krijgt per email een voorlopige factuur met daarin de betalingsgegevens.

Ik heb inmiddels de 15W26+ (T9300/4GB/200gb 7200RPM/3jr garantie) besteld en volgens de factuur wordt ie 02-04-2008 geleverd :D Ik kan niet meer wachten!

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
spotnie schreef op zondag 30 maart 2008 @ 21:19:
[...]

Je krijgt per email een voorlopige factuur met daarin de betalingsgegevens.

Ik heb inmiddels de 15W26+ (T9300/4GB/200gb 7200RPM/3jr garantie) besteld en volgens de factuur wordt ie 02-04-2008 geleverd :D Ik kan niet meer wachten!
Dan hebben we beide met een andere naam dezelfde configuratie besteld, tof hoor :P

Kan ook niet meer wachten, maar moet dan ook nog t geld eerst overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
"Hehe ik had het al door dat je in Vista dus partitie kan maken, mjah maar niet zoals ik het wil.
Het ging mij meer om de vraag of VistaSetup dus 2 partities kan maken, want 40 gb is genoeg voor vista lijkt me. Inplaats van 90gb die je die ik na de setup alleen kan maken
Vista kan naar mijn weten bijv. 200gb schijf alleen door de helft delen, daarna wil het niet kleiner. Dit vanwege en onverplaatsbare bestand in system32 (geloof ik).

@BloodDragon: Bedankt voor je reactie, ben beniewd of die gparted makkelijk is:P.
O jah, niemand anders met een 15w25+??

[EDIT] Voordat ik gparted opstart, kan het formateren btw?

[ Voor 5% gewijzigd door RBNPLM op 31-03-2008 04:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241730

Is het al iemand gelukt VMWARE te draaien op de 15V125+ (Vista 64bit)?

Bij mij crasht (BSOD) ie continu als ik een image wil booten.

VirtualPC werkt wel zonder problemen alleen vind ik dat pakket erg beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
Anoniem: 241730 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:30:

Ik denk dat je dat bij Vista moet zoeken, niet bij de Laptop. Heb hier een Toshiba laptop, Tecra S5 met Vista Business 32bit erop, en zag na anderhalve week ook een BSOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 241730 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:30:

Draait prima bij mij op de 64-bit versie. Zelfs 64-bit guest OS draait goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

laen schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:11:
[...]

Dan hebben we beide met een andere naam dezelfde configuratie besteld, tof hoor :P

Kan ook niet meer wachten, maar moet dan ook nog t geld eerst overmaken.
Haha wel toevallig :D

Ik ben net gebeld door BTO met de vraag of ik een mat of glanzend scherm wou (Beide WSXGA+ reso). Ik ben maar voor glanzend gegaan. Opzich maakt het mij niet zo heel veel uit.

Ik vind dat BTO op een goede manier contact zoekt met de mensen om hun notebooks aan te prijzen! Toppie!

[ Voor 10% gewijzigd door BasilFX op 31-03-2008 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
Mogen ze mij ook wel bellen, al zou ik t nog niet weten. Glanzend heeft dieper zwart, en dat is heul mooi.. maar blinkt zo als er licht op schijnt, en dan zie je weer de helft niet. Nogal een lastige keuze :) Iemand die met de BTO geleverde mat/glanzende schermen wat meer ervaring heeft en hier op kan antwoorden?

Morgen of overmorgen heb ik t geld ontvangen op de bank, en gaat t linea-recta naar BTO/N4ALL, met een beetje geluk heb ik de laptop dan volgende week binnen :)

[ Voor 12% gewijzigd door laen op 31-03-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb ook min of meer bewust gekozen voor een mat scherm, juist vanwege de schitteringen. Heb er geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
@laen
Tis kiezen of delen±P, ik heb zelf ook voor mat gekozen. Als je een avond/nachtgebruiker bent zou ik voor glazend gaan (ook rekening me houden waar je verlichting zit, lamper kunnen irriteren.), en als je notebook veel mee neemt naar wat dan ook zou ik mat kiezen.

Glazend is ook nog is krasgevoelig, niet dat je express de lcd gaat aanraken maar voor als je scherm wil schoon maken moet je voorzichtig zijn.
Als ik me goed herrinner, heb ergens gelezen dat glans panelen vaker last hebben van dode pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248234

Hmm ik heb geen keus gehad en ik heb een matte. Ik wilde eigenlijk een glanzend scherm, omdat dat scherper beeld geeft, maar ik moet zeggen dat het me eigenlijk erg meevalt en het is ook nog eens relaxedter (hoe de fak schrijf je dat op zijn nederlands) met invallend licht zoals al gezegd.

Moet wel zeggen dat ik een glanzend scherm er vetetr uit vind zien als het zwart is/uit staat, maar ja hoe vaak kijk je naar je scherm als het uit staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
DracoDrake slaat de spijker op de kop: krasgevoelig kan ik niet hebben, zit tenslotte wel eens met mn vingers aan het scherm :). Mat voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
had voor deze laptop (15w25+) een HP met glanzend scherm, zat zeker wel eens aan mijn scherm en maakte hem ook vaak genoeg schoon (vingerafdrukken zie je snel), maar nooit echt last van krassen gehad.

Wel last van licht en weerspiegeling, vandaar ook dat ik nu maar mat heb gekozen. Heb thuis een externe HP monitor die wel glanzend is, daar speel ik mijn games op, onderweg hoeft alles er niet zo mooi uit te zien, maar wil ik graag geen weerspiegeling, dus vandaar mat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
@lean
Njah als je gewoon voorzichtig bent hoeft het nog niet te krassen;)

OFFTOPIC: Heeft iemand nou een 15w25:P? Zo ja, zou je daar alsjeblieft een geluidrecoder sample willen maken voor mij. Want ik heb hier nog een compaq 900ed en daar is het geluid zuiver als wat, dit terwijl de interne microfoons precies op de zelfde plaats zit als die van 15w25.

En nog 1 dingetje offtopic, heeft iemand hier ervaring me Gparted met Vista toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 23:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

@DracoDrake:

Een post boven jouw post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
Nah laptop is al besteld, ben ook nog niet gebeld vanwege het scherm, default is mat, en ze lezen dit topic.. dus dat zit goed, gewoon mat :)

Maak me alleen een beetje zorgen om de levering.. ze denken dat ze 'm misschien vrijdag kunnen leveren, en ik vertrouw de post hier echt voor geen meter.. en heb liever niet dat ie ergens op een postkantoor of in een postwagen tussen BTO/N4ALL en mij zweeft, een heel weekend lang.

Zo is mijn diploma wat school opstuurde, nooit bij me aangekomen, en uiteindelijk terug op school aangekomen compleet gekreukeld. Iemand die me wat kan vertellen over de levering, hoe lang dat over het algemeen duurt, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
laen schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 22:42:
Nah laptop is al besteld, ben ook nog niet gebeld vanwege het scherm, default is mat, en ze lezen dit topic.. dus dat zit goed, gewoon mat :)

Maak me alleen een beetje zorgen om de levering.. ze denken dat ze 'm misschien vrijdag kunnen leveren, en ik vertrouw de post hier echt voor geen meter.. en heb liever niet dat ie ergens op een postkantoor of in een postwagen tussen BTO/N4ALL en mij zweeft, een heel weekend lang.

Zo is mijn diploma wat school opstuurde, nooit bij me aangekomen, en uiteindelijk terug op school aangekomen compleet gekreukeld. Iemand die me wat kan vertellen over de levering, hoe lang dat over het algemeen duurt, etc?
@DaMarcus:
Ik snap je niet:S ''post boven mijn post'' bedoel je dat ik moest editen ofzo, als dat het is sorry daarvoor dacht namelijk kan wel in een nieuwe vanwege andere onderwerp.

@lean:
Als het goed is hebben ze hun eigen zakelijke postpakket aflever dienst, die van mij ging in iedergeval niet met de gewone post mee(TNT). Maar gaat volgens mij met een andere waarvan ik de naam niet meer weet iets met DTN ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

DHL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

Volgensmij DPD, las ergens een reply van BTONotebooks dat ze het over DPD hadden. Hopelijk heb ik mijn notebook morgen! Zou vandaag afgestuurd worden en nog geen bericht gehad dat het restbedrag (deelbetaling) niet binnen was.

Yup, weet het zeker dat het DPD is. Mijn notebook is net afgestuurd en zal morgen in arriveren.

[ Voor 13% gewijzigd door BasilFX op 02-04-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Je hebt gelijk, ik was effe in de war :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
DracoDrake schreef op woensdag 02 april 2008 @ 00:57:
[...]

@DaMarcus:
Ik snap je niet:S ''post boven mijn post'' bedoel je dat ik moest editen ofzo, als dat het is sorry daarvoor dacht namelijk kan wel in een nieuwe vanwege andere onderwerp.

@lean:
Als het goed is hebben ze hun eigen zakelijke postpakket aflever dienst, die van mij ging in iedergeval niet met de gewone post mee(TNT). Maar gaat volgens mij met een andere waarvan ik de naam niet meer weet iets met DTN ofzo.
Leveren die ook op zaterdag dan? Want het lijkt me sterk dat die dienst, even, als ze de laptop vrijdag ontvangen, naar Zuid Limburg rijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

Ohh eindelijk :D Ik heb 'em! De 15W26+!

Erg strakke laptop, super compleet! Ik ben nu vista aan het installeren, straks meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
Mooi!

Ik zal een flinke Linux handleiding opzetten en bijhouden over de kernel configuratie, software, en dergelijke die ik op de 15V125+ Extreme ga doen, redelijk non-Gentoo based, zodat 't ook duidelijk is voor andere gebruikers, en bezitters van laptops waarvan onderdelen van deze ook in anderen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

Op dit moment heb ik nog geen minpunten gevonden aan de 15W26+

- Laptop start mega snel op, 20-25 seconden met al wat programma's geinstalleerd
- Afsluiten in minder dan 15 seconden
- Glanzend scherm ziet er toch mooier uit dan mat (oude laptop heeft mat). Ik heb ook weinig gemerkt van weerspiegeling, zelfs met lamp boven de laptop
- Afstandsbediening werkt direct zonder dat er een aparte receiver moet worden aangesloten
- Overcompleet: alle aansluitingen zijn aanwezig, DVB-T en gewoon analoog tv
- Webcam is van hoge kwaliteit
- Tip-touch toetsen voor WOW Audio\Video, mute, Internetexplorer en mail zijn makkelijk
- 9 Cells accu steeks maar heel iets uit. Dit is echt niet storend
- Laptop is heel erg stil, ook na\tijdens het draaien van 3DMark06 (3309 punten met 174.74)
- 1680x1050 resolutie is heel erg fijn en scherp. Ik was bang dat het moeilijk leesbaar zou zijn maar zelfs op anderhalve meter afstand kan ik het nog perfect lezen
- Kijkhoek is gunstig

Ik ga nu maar eens data overzetten van mijn gewone PC naar mijn laptop! :)

[ Voor 15% gewijzigd door BasilFX op 03-04-2008 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
Nerf, ik wil mijne ook >_<, maak me maar lekker :P

Ben blij dat die kijkhoek in orde is, heb hier een van mn werk, die Toshiba Tecra S5, en die heeft de meest baggere kijkhoek ooit.. als je daar niet exact recht voor zit zie je niks meer.

[ Voor 65% gewijzigd door laen op 03-04-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100952

Computerpirates heeft nu de 15W26+ in de aanbieding (WSXGA+) en de 15W26A standaard (WXGA+).

Als ik ze gelijk configureer is de 15W26+, met 1680*1050, 35 euro goedkoper dan de 1440*900. Wat dat betreft zijn de resoluties nu dus "even" duur. Hoe is jullie ervaring met WSXGA+? Het lijkt mij behoorlijk klein worden, en wil het eigenlijk ook even op een laptop in een winkel bekijken. Weten jullie een merk die laptops in showrooms heeft met die resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
laen schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:30:
[...]

Leveren die ook op zaterdag dan? Want het lijkt me sterk dat die dienst, even, als ze de laptop vrijdag ontvangen, naar Zuid Limburg rijden..
Zou ik je niet durfen zeggen man, mischien een kijkje op hun site dat wat op helderd.
Mijne heb ik dag donderdag. Niet dat dat jouw help maargoed:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100952 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:32:
Computerpirates heeft nu de 15W26+ in de aanbieding (WSXGA+) en de 15W26A standaard (WXGA+).

Als ik ze gelijk configureer is de 15W26+, met 1680*1050, 35 euro goedkoper dan de 1440*900. Wat dat betreft zijn de resoluties nu dus "even" duur. Hoe is jullie ervaring met WSXGA+? Het lijkt mij behoorlijk klein worden, en wil het eigenlijk ook even op een laptop in een winkel bekijken. Weten jullie een merk die laptops in showrooms heeft met die resolutie?
Ik zie geen reden om voor SXGA te kiezen ipv SXGA+
Het verschil tussen beiden is de maximale resolutie dus als je het te klein vindt zet je de resolutie wat lager.

Je koopt ook geen HD Ready tv als je voor dezelfde prijs een Full HD kan krijgen :)

Maarja dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100952 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 23:32:

Toen ik mijn nieuwe notebook uit ging zoeken had ik dezelfde vraag. Waar kun je je toekomstige notebook in het echt bekijken en evt. een beetje uitproberen.
Ik heb eerst een aantal modellen uitgezocht die aan mijn wensen voldeden waaronder een model van BTO en van Zepto. BTO heeft geen showroom maar Zepto Shop heeft wel een showroom. Daar ben ik toen gaan kijken. Op het moment dat ik een notebook wilde gaan aanschaffen is het merk Zepto overgegaan van n4all (BTO) naar Zepto Shop. Er stonden ook Compal modellen zoals een BTO maar in het echt vond ik dat maar sombere en saaie notebooks ten opzichte van een Zepto. Ik heb toen een vergelijking kunnen maken tussen verschillende resoluties. Zo heb ik een 6324W/6224W met resolutie 1440*900 een Compal FL92 en de 6025WD met resolutie 1280*800 en de 6625WD met resolutie 1680*1050. Omdat ik al die notebooks in het echt heb kunnen zien heb ik gekozen voor een Zepto 6625WD.Mooie notebook met puike specificaties en een erg helder scherm met mooie kleuren. Wat dat betreft stak deze met kop en schouders boven alle andere notebooks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
Je kunt altijd een bezoek regelen in de BTO/N4ALL fabriek, zoiets vond ik op de site. Daar kun je ze niet alleen zien, maar ook samen gebouwd zien worden.

Het uiterlijk van een laptop boeit me vrij weinig, als ie maar mooi is van binnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX

BasilFX

BasilFX

laen schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 13:12:
Je kunt altijd een bezoek regelen in de BTO/N4ALL fabriek, zoiets vond ik op de site. Daar kun je ze niet alleen zien, maar ook samen gebouwd zien worden.

Het uiterlijk van een laptop boeit me vrij weinig, als ie maar mooi is van binnen :P
En bevalt ie? :D (je kreeg em toch vandaag?)

Anyways, ik was ook bang dat 1680x1050 een tikkeltje te klein zou zijn op een 15,4" scherm. Ik ben gewoon voor de gok gegaan omdat ik vroeger ook gewoon 1280x1024 op een 15" CRT @ 60hz draaide -> (nog) niets mis met mijn ogen ;)

De resolutie (na een dag in het bezit te zijn van de 15W26+) ben ik erg te spreken over de resolutie van 1680x1050. Vanaf anderhalve meter afstand begin ik er moeite mee te krijgen, maar wanneer zit je nu met leeswerk anderhalve meter van je laptop? Films e.d. worden toch wel opgerekt in fullscreen.

Kortom: zolang je eigenlijk van jezelf weet of je een beetje fatsoenlijke ogen hebt (is toch wel een pré) en toch voor 1680x1050 kiest vanwege de werkruimte, gewoon doen! Alles went wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-06 06:01

DMP.cc

They call me DM

Persoonlijk vind ik die resolutie iets te hoog, het is best inspannend om een paar uur naar het scherm op die resolutie te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221110

Hoi, mensen ik heb een probleempje, hoop dat iemand hier kan helpen. Ik heb een BTO 15w25+. specs: duo core 2.2 ghz, 4gb ram, gforce 8600gt, enzovoort, draai er xp pro op. Maar ik heb een probleem, telkens als ik een online programma open. bijvoorbeeld de game cs, dan gaat hier overal het internet heel traag. Bij cs kan ik bijna nooit aan server connecten. (server not responding). Het gekke is dat het met mijn oude laptop wel gaat. En dan heeft niemand last van traag/geen internet. Weet iemand waar dit misschien aan kan liggen?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
@da beat (hiierboven)
Volgens mij is dat toch iets met je router die poorten niet heeft openstaan voor jouw laptop... Correct me if i am wrong. Dit probleem kan je trouwens ook even bij een andere forum doen, bijv adsl-online.net daar hebben ze vele problemen kunnen oplossen.

En nu mijn PROBLEEM *zucht*, heeft iemand problemen met firefow scroll? firefox wilt maar niet goed scrollen, als ik dus touchpad scroll wil gaan scrollen gaat hij of helemaal naar beneden of helemaal naarboven. Ik heb dus geen last met IE of verkenner of iets dergelijks, heel vreemd. (Elantech Touchpad driver: 5.0.13)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DracoDrake schreef op zondag 06 april 2008 @ 06:52:
@da beat (hiierboven)
Volgens mij is dat toch iets met je router die poorten niet heeft openstaan voor jouw laptop... Correct me if i am wrong. Dit probleem kan je trouwens ook even bij een andere forum doen, bijv adsl-online.net daar hebben ze vele problemen kunnen oplossen.
En hoe kan je dat checken / deze poorten open zetten?
(We hebben 2 routers), eentje van de modem naar mijn vader zijn pc, en eentje naar een wireless router van TOPCOM (WBR 254G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 221110 schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:01:
[...]

(We hebben 2 routers), eentje van de modem naar mijn vader zijn pc, en eentje naar een wireless router van TOPCOM (WBR 254G).
Dat zijn dus drie routers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
DracoDrake schreef op zondag 06 april 2008 @ 06:52:
En nu mijn PROBLEEM *zucht*, heeft iemand problemen met firefow scroll? firefox wilt maar niet goed scrollen, als ik dus touchpad scroll wil gaan scrollen gaat hij of helemaal naar beneden of helemaal naarboven. Ik heb dus geen last met IE of verkenner of iets dergelijks, heel vreemd. (Elantech Touchpad driver: 5.0.13)
had ook wat problemen met scrollen en dergelijke, maar geloof ik niet precies wat jij nu hebt. Maar ik heb gewoon de driver voor de Elantech Touchpad verwijderd. Nu gebruik ik gewoon de standaard van windows en dat werkt een stuk beter. Je kan dan niet alle functies aanpassen, maar daar heb ik geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221110 schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:01:
[...]

En hoe kan je dat checken / deze poorten open zetten?
Hoi, ik heb dus via 1 of andere site uitleg gevonden over het openzetten van poorten en welke ik moet openzetten voor cs, maar ik moet er stuk of 40 openzetten & ik kan er maar max 20 toevoegen. (eigenlijk maar 7, er stonden er al 13 in...) Kan iemand mij helpen?

edit: oh ja.. Ik heb ook ooit geprobeerd om mijn laptop aan te sluiten op de router die vasthangt aan de modem... maar dan werkte internet ook niet. Misschien dat het daar aan kan liggen.
Even voor duidelijkheid:

modem ==> router ==> vader zijn computer + wireless router ==> op wireless router mijn computer & de andere draadloos laptops

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 221110 op 06-04-2008 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Je zou het jezelf een stuk makkelijker maken wanneer je de wireless router vervangt door een accesspoint. Meer dan één router heb je in dat netwerk niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mja, maar dan moeten we ne nieuwe kopen.. Hebben juist al nieuwe router omdat de vorige stuk was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Anoniem: 221110 schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:43:
[...]

Hoi, ik heb dus via 1 of andere site uitleg gevonden over het openzetten van poorten en welke ik moet openzetten voor cs, maar ik moet er stuk of 40 openzetten & ik kan er maar max 20 toevoegen. (eigenlijk maar 7, er stonden er al 13 in...) Kan iemand mij helpen?

edit: oh ja.. Ik heb ook ooit geprobeerd om mijn laptop aan te sluiten op de router die vasthangt aan de modem... maar dan werkte internet ook niet. Misschien dat het daar aan kan liggen.
Even voor duidelijkheid:

modem ==> router ==> vader zijn computer + wireless router ==> op wireless router mijn computer & de andere draadloos laptops
Het openzetten van routerpoorten heeft niks met dit topic te maken ;) Je zult je antwoord dan ook niet hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
BloodDragon schreef op zondag 06 april 2008 @ 10:26:
[...]

had ook wat problemen met scrollen en dergelijke, maar geloof ik niet precies wat jij nu hebt. Maar ik heb gewoon de driver voor de Elantech Touchpad verwijderd. Nu gebruik ik gewoon de standaard van windows en dat werkt een stuk beter. Je kan dan niet alle functies aanpassen, maar daar heb ik geen problemen mee.
@voor hierboven

Zoals ik en ene (samiril) al zegt is dat niet hier de topic voor voor jouw probleem, ik heb je al een adres gepost waar je mischien meer opheldering krijgt. Zelf studie op (EVIL) Google wil ook nog is helpen, met verschillende zoekwoorden.

@MENSEN VOOR PROBLEMEN MET SCROLL (FireFox)
Ik heb wat gevonden zoals dit hier een forum met besproken probleem Link
En inderdaad je kan het probleem oplossen door dus Elantech driver te deinstaleren of wat daar dus besproken wordt is Symnatech driver te instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
synaptic driver is denk ik wat je bedoelt? Heb ik ook al geprobeerd, maar toen miste ik de functies van dit touchpad die ik toch werkelijk veel gebruik. (tap met twee vingers voor middel muisknop, tap met drie voor rechter muisknop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01:19
Heyy iedereen,
ik ben van plan een nieuwe laptop van bto te kopen. zepto vertrouw is toch niet zo (N4ALL is er niet voor niets mee gestopt), en is duurder.
2 opties: 15W26+ en de 15V125.
Mijn voorkeur gaat eigenlijk naar ve 15V125 (goedkoper: hele mooie aanbieding (computerpirates)), mooier, geen vingerafdrukscannerdiejetochnooitgebruikt), maar ik heb nogal wat negatieve reacties over het toetsenbord gehoord op dit forum (heb alles vanaf het begin gelezen, wel leuk :p).
Is dit mankement nog steeds van toepassing? zo ja, dan moet het toch maar de 15W26+ worden.
Van de 15W26+ weet ik dat deze heel stil is. is dit ook het geval bij de 15V125? met een 9300?
Dit zijn de 2 doorslaggevende factoren, en dan bestellen :)
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

De 15V125+ heeft bij mij, zoals verwacht, nog steeds het toetsenbordprobleem nadat ik de nieuwe Synaptics driver heb geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joertem schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:14:
Heyy iedereen,
ik ben van plan een nieuwe laptop van bto te kopen. zepto vertrouw is toch niet zo (N4ALL is er niet voor niets mee gestopt)..........
Dat n4all er zelf mee zou zijn gestopt betwijfel ik, zie Zepto Znote 6224W / 6324W / 6625WD - Deel 5

daar staat:

Officiele bericht:

Zepto heeft na lang beraad besloten een nieuwe distributeur aan te stellen voor de Benelux. Wij hebben altijd een uitstekende relatie met N4all gehad; en zijn hen dankbaar voor het hoge niveau aan service en klantvriendelijkheid die zij ten alle tijden tentoon hebben gespreid. Wij zien het als een uitdaging dit hoge niveau te handhaven, en zien er naar uit via onze nieuwe distributeur onze klanten in de Benelux te beleveren.

BTO en Zepto zijn in dezelfde distributeur gegroeid als twee nieuwe en uitdagende merken in de built-to-order markt in de Benelux. Zepto wil de focus op de Zepto Znotes nog meer opschroeven, dan al via N4all het geval is geweest. De nieuwe distributeur, Nextgen Mobiles, zal zowel op basis van 100% BTO via nl.zepto.com als via haar eigen Zepto shops Zepto Znote notebooks leveren aan onze klanten. Ook zal via deze distributeur de nieuwe LCD TV serie, Helios, in de Benelux worden geïntroduceerd.

N4all zal in de toekomst niet langer aansprakelijk zijn voor service afhandeling. Klanten die gebruik willen/moeten maken van onze service afspraken, kunnen zich aan onze nieuwe distributeur te wenden.

Met vriendelijke groet,

Zepto Computers A/S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
spotnie schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 20:49:
[...]

En bevalt ie? :D (je kreeg em toch vandaag?)
Wat denk je anders waarom ik stilgevallen ben hier, lol. Aangezien ik er gelijk Linux op gooide, en alles handmatig configurer (als ook de kernel) is 't nogal wat werk. Maar ik zal binnenkort een paar verslagen opzetten, die zullen wel interresant zijn voor gebruikers en nieuwe aanschaffers.

Anyway, wat betreft het toetsenbord.. ja, er moet gewoon hard op die toetsen geduwd worden. Ik mis soms een letter hier en daar.. mgoed, stoort me nog steeds niet, al kan ik me voorstellen dat mensen er minder blij mee zullen zijn. De laptop is gewoon te lekker om over het toetsenbord te janken :P

Wat betreft de resolutie.. gewoon mooi. Nog nooit gehad dat ik van een scherm in situaties zeeziek werd. Nog niet geprobeerd? Probeer op je BTO 1680x1050 dan deze:

http://interfacelift.com/...87_velocity_1680x1050.jpg (duurt even voordat ie binnen is soms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joertem
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01:19
Volgens dit bericht
is het anders, maargoed, maakt ook allemaal niet zoveel uit. (site (www.zepto.nl) wordt inmiddels doorgelinkt naar de BTO site, maar dit bericht stond er).
Zepto is duurder dan BTO, dus t wordt een BTO, maar welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258327

Ik heb gisteren een FCB 15W26+ besteld. het is de zelfde als BTO levert alleen heeft de reseller er zijn eigen "versie" van gemaakt door bepaalde standaard zaken op de BTO (zoals de turbo cache) optioneel te maken en is hij goedkoper dan wanneer ik hem zou hebben besteld bij BTO zelf :D

Ik hoop dat ik hem in bezit heb voor het weekend om eens te kijken wat hij kan wbt gamen :D

Dit zijn de specs:

15.4 inch Breedbeeld NonGlare TFT (16:10), WSXGA+ (res. 1680 x 1050) non glare
Nvidia PCI-e Geforce 8600GT 512 Mb videokaart, DirectX 10
Intel® Core 2 Duo T9300 2,50GHz - 6 Mb (FSB-800MHz)
Intel® 965PM / ICH8-M
4Gb DDR2 geheugen 667Mhz (2x 2Gb)
Intel® 1GB Turbo Memory module optioneel ( wel besteld )
200GB 7200 rpm (16Mb cache) Serial ATA
8x DVD+/-RW Dual Layer
Intel® 4965AGN Wireless LAN 300Mb/s
6-cell Primary Lithium-Ion Batterij
Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
TV-Tuner is optioneel (niet besteld)
2 x USB 2.0 + 2 x Powered USB 2.0
1 x D sub 15-Pin VGA poort, 1 x TV uitgang (S-video) poort
Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon
1 x PC Express Card
10/100/1000 GigaBit Ethernet netwerkkaart (RJ45)
56Kbps V.90 Data/Fax Modem
3-in-1 card reader (MMC, SD and MS)
Ingebouwde Stereo speakers
Microfoon Ingang, Speaker uitgang
Realtek geluidskaart met HD Audio ondersteuning, Dolby DTS
1 x IEEE1394 FireWire poort
Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen
Intel Trusted Platform module
355 (W) x 257 (D) x 35,2 ~ 37,5 (H) mm
2.8 Kg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248234

@ Joertem

Ik heb daarentegen weer totaal geen problemen met mijn toetsenbord en ik heb ook een 15V125+. En ik heb net als jij wilt bestellen de T9300 en hij is bij mij echt super stil, ben er echt tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racingrat
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-02-2024
Heeft iemand op de BTO 15v125+HDMI onder linux (ubuntu) de ingebouwde bluetooth en de speciale functietoetsen (volume, anti-diefstal, bluetooth aan/uit) werkend gekregen?

Ik draai kubuntu 8.04 en heb inmiddels 3d graphics, geluid, netwerk, wifi, webcam aan de praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
ik heb een 15w25+, weet niet of daar een andere bluetooth module in zit, maar bij mij werkte bluetooth zonder enige problemen onder ubuntu 7.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
racingrat schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:15:
Heeft iemand op de BTO 15v125+HDMI onder linux (ubuntu) de ingebouwde bluetooth en de speciale functietoetsen (volume, anti-diefstal, bluetooth aan/uit) werkend gekregen?

Ik draai kubuntu 8.04 en heb inmiddels 3d graphics, geluid, netwerk, wifi, webcam aan de praat.
Ik moet bluetooth nog installeren, net als de webcam. De antidiefstal moet je in eerste instantie inschakelen in het bios, daarna moeten ze door t systeem herkend worden.. druk de toets en doe..
code:
1
$ dmesg

Wat betreft de wireless/wifi zut, als je gebruik maakt van de nieuwe mac80211 in de kernel en de nieuwe iwl4965 kernel & firmware, zul je zien dat ondanks dat je LED support hebt aangezet als ook led support bij de iwl4965 in de kernel en de mac80211, het wifi lampje niet gaat branden. Dit wordt in een kernel release binnenkort gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
Ondertussen begonnen aan wat notities wat betreft Linux op de 15V125+, nog steeds aan bezig en vooral lui, maar komt ooit wel af:

http://onedot.nl/log/linux-on-the-bto-15v125-extreme

Zodra ik zin heb gehad bluetooth te installeren komen de foto's van de ontvangst en algemene BTO/N4ALL en laptop ervaringen.

De webcam wordt gezien, maar bluetooth nog niet. Heb een hoop support voor de aanwezige hardware uitgeschakeld, daar zou het aan kunnen liggen, dus dat komt dan als laatst.

[ Voor 21% gewijzigd door laen op 12-04-2008 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFushion
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik heb vorige week mijn 15V125+ binnen gekregen.
Het heeft even geduurd om hem te installeren, maar ik heb het voor elkaar!
Ik zit alleen met een verschrikkelijk rot probleem! :'(
Afgelopen vrijdag heb ik CoD4 gespeeld op de batterij. Vervolgens viel de laptop spontaan uit.
Ik had al wel bedacht dat de batterij leeg was, dus ik heb hem op het netstroom aangesloten.
Zondag haalde ik hem pas van de netstroom af en probeerde hem aan te zetten, zonder succes.
Ik meteen weer aan het stroom gehangen en aangezet. Dit ging wel. Dus ik ben toen gaan kijken naar de status van de batterij in Windows (XP Pro). Hij gaf aan dat ik 8% resterend had op de batterij, terwijl hij het hele weekend op de netstroom heeft gelegen.
Als ik heb op het netstroom aansluit en bij de systeem eigenschappen ga kijken staat er het volgende:
Intel(R) Core(TM)2 DUO CPU
T7500  @ 2.20GHz
Kloksnelheid: 768Mhz, 2.00GB

Een vriend van mij zei dat de laptop denkt dat hij op de batterij werkt of dat de laptop de adapter niet herkend.

In de taakbalk staat geen batterij maar een netsnoer als icoontje.

Als de laptop uit staat en ik doe hem op het netstroom brand het lampje van de batterij groen, terwijl toen ik hem net had oranje was en aan het opladen was.

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik heb mijn laptop op dit moment juist nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
De batterij al er uit gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFushion
Ja, mocht niet baten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
Batterij eruit, zonder stekker eraan, 1 minuut stroom en batterijloos, dan starten zonder batterij met stroom, afsluiten, stroom eraf, batterij eraan, stroom eraan, 5 minuten wachten voor het starten.

$nieuwe_kopen = (BATT_WERKT) false : true;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFushion
laen schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 08:04:
Batterij eruit, zonder stekker eraan, 1 minuut stroom en batterijloos, dan starten zonder batterij met stroom, afsluiten, stroom eraf, batterij eraan, stroom eraan, 5 minuten wachten voor het starten.

$nieuwe_kopen = (BATT_WERKT) false : true;
var_dump($nieuwe_kopen);

False

Helaas, dit heeft niet mogen helpen! :(

[ Voor 4% gewijzigd door ColdFushion op 15-04-2008 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Nou, dan ga je nu dus meemaken hoe goed de service van BTO is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
Crusader schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 12:19:
Nou, dan ga je nu dus meemaken hoe goed de service van BTO is.
Vraag me af of dat sarcastisch bedoeld was. Ze leverden op mijn verzoek m'n laptop ook niet op vrijdag af, maar ook niet de maandag erna, maar gewoon de donderdag ervoor.

Nieuwe accu op rekening van BTO, zou wel netjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Nee, was niet sarcastisch bedoeld. Getuige diverse reacties hier op het forum is de service in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste BTO 15V125+ gebruikers.

Zojuist hebben we nogmaals van de Fabriek bevestigd gekregen dat het belangrijk is om de Touchpad update drivers te installeren zoals deze te downloaden zijn vanaf www.bto.eu

De installatie van de driver zorgt ervoor dat er in de firmware/hardware iets omgezet wordt. Hiermee zijn problemen met het toetsenbord onder DOS opgelost. Denk aan een MULTI boot waar je geen keuze kunt maken tussen het OS.

Gebruikers problemen dat letters niet op het scherm komen terwijl ze deze wel hebben ingedrukt zijn bij deze nogmaals van harte uitgenodigd bij ons langs te komen. De fabriek heeft ons het advies gegeven om het toetsenbord voor deze groep beter vast te zetten aan de onderzijde. Hier moet de notebook voor opengemaakt worden doos onze TD. Dit zou in sommige gevallen het probleem kunnen oplossen of verminderen. Technische tests in de fabriek heeft uitgewezen dat er met de hardware niets mis is.

Het duurt circa 45 minuten om deze aanpassing uit te voeren bij ons. Mensen die geen last hebben adviseren we dit zo te laten. Een notebook openmaken is een standaard procedure bij ons maar als het niet nodig is is het beter om niet te doen.

Met vriendelijke groet,

Remco van Doorn
N4ALL BV - BTO Notebooks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Nu ik zo terugkijk op de afgelopen anderhalve week, moet ik inderdaad toegeven dat het OS-bootmenu netjes reageerde op het toetsenbord sinds ik die update van de Touchpad drivers heb geïnstalleerd.
Kan het totaal niet verklaren, vind het erg vaag, maar het is zo. Ook de "missende" toetsen zijn bij mij minder erg geworden, het is er nog wel, maar minder. Ik stoor me er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
Nah, enige wat ik heb is dat ik ze soms niet hard genoeg indruk. Althans, dat is mijn ervaring. Maar een usb-bootable windhoos met die drivers zal ik eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:52
Heeft iemand een idee waarom als ik mijn laptop opstart het scherm na het Windows XP opstart scherm soms op zwart blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144586

Ik heb een 15v125 extreme met Vista 64bit er op. Geen probleem, draait als een trein.

Ik heb alleen als er een browser window open staat (IE of Firefox) een soort pieptoon die vande harde schijf afkomt lijkt het wel. Als ik de windows sluit dan houd het ook meteen op.Maar het kan ook zijn dat het van MSN af komt. Als je die sluit/verkleind dan is het geluid ook weg.

Als je de windows weer opent dan is het niet meteen terug, maar dat komt langzamerhand weer terug.

Heeft iemand anders hier ook wel eens last van? Zo ja, hoe verhelp je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 144586 schreef op zondag 20 april 2008 @ 15:44:
Ik heb een 15v125 extreme met Vista 64bit er op. Geen probleem, draait als een trein.

Ik heb alleen als er een browser window open staat (IE of Firefox) een soort pieptoon die vande harde schijf afkomt lijkt het wel. Als ik de windows sluit dan houd het ook meteen op.Maar het kan ook zijn dat het van MSN af komt. Als je die sluit/verkleind dan is het geluid ook weg.

Als je de windows weer opent dan is het niet meteen terug, maar dat komt langzamerhand weer terug.

Dat heb ik nog nooit gehad met mijn 15V125+ Extreme.
Komt me ook niet bekend voor, maar verwacht niet dat het een softwareprobleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10506

Zou het niks te maken kunnen hebben met het scherm? Geen idee hoe het zit met LCD's maar met een gewone CRT had ik nog wel eens dat een vlak in een bepaalde kleur voor een pieptoon zorgde. Of gewoon de elektronica: dat je bij een bepaalde processorbelasting een fluit/piep lijkt te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook een 15v125+ en heb hier ook last van.

Er zit een behoorlijke ruis/piep in de output van de geluidskaart.
Ik heb begrepen dat het de cpu is die zo'n herrie maakt.
Het geluid is dus behoorlijk slecht helemaal als je de laptop op een versterker aansluit.
Maarja het is Realtek meuk...dus ik verwacht dat dit er allemaal bij hoort.

Het zijn allemaal van die kleine dingetjes waar ik me aan stoor bij deze laptop, toch ben ik over het algemeen tevreden over mn 15v125+, vooral tevreden over de performance en het scherm.

MAAR ik denk toch dat ik de volgende keer voor een HP/Alienware/XXODD ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
Beetje raar weer.. naast de kwaliteit van de geluidskaart, die in alle onboard gevallen per defenitie bagger is, heb ik weer eens nergens last van, onder Linux.

En dan komt er een moment dat je beseft dat, ook al neem je HP, Alienware, XXODD, of BTO, hardware op elke PC alleen maar kan wat de hardware kan, en je Windows probleempjes ook niet aan de PC liggen.

Beetje triest weer, die laatste reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10506

Op de bto site staat zie ik zo gauw niks over glare/non-glare staan. Zijn ze nou allemaal non-glare of kun je daar nog uit kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-06 19:08
Ik had alleen de keuze uit de glare schermen (15V125+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
wees gerust, het nemen van een ander merk laptop hoeft echt geen probleem op te lossen. Ik had voor deze laptop (BTO Compal IFL90) een HP laptop, die 3 keer om het half jaar terug kon sturen, waarna het moederbord vervangen werd, hierna vond ik het tijd om maar eens te gaan kijken voor een andere laptop... Elk merk heeft zijn mankementen. Ik heb tot nu toe (laat ik het afkloppen) nog geen enkel probleem met mijn Compal en ben er zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
Ik had toen ik mijn laptop kochte keuze uit glare/non-glare, en als ik me goed herrinner is er van elk model toch 2 versie's van (met betrekking op lcd)?

Anders kan je ze ook bellen voor een regeling mischien... Wat niet staat op de site bijvoorbeeld. Neem aan dat afhankelijk van het voormaat van je lcd keuzes kan maken , zoniet een andere scherm van een andere model type..
Uiteindelijk gaat het toch dat het ongeveer te werk gaat als plug and play principe?
Bijvoorbeeld dat je een sony panel in een BTO kan pleuren? Als ik het niet verkeerdt
heb

EDIT

Het is toch mogelijk een andere paneel erin te doen van hetzelfde formaat alleen ander merk?? Dit op het idee principe van desktop varianten, want je kan elke monitor op bijna alle configuraties pc doen toch?!

[ Voor 20% gewijzigd door RBNPLM op 23-04-2008 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
BloodDragon schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 00:37:
wees gerust, het nemen van een ander merk laptop hoeft echt geen probleem op te lossen. Ik had voor deze laptop (BTO Compal IFL90) een HP laptop, die 3 keer om het half jaar terug kon sturen, waarna het moederbord vervangen werd, hierna vond ik het tijd om maar eens te gaan kijken voor een andere laptop... Elk merk heeft zijn mankementen. Ik heb tot nu toe (laat ik het afkloppen) nog geen enkel probleem met mijn Compal en ben er zeer tevreden mee.
Ook dat klopt niet helemaal. Elke fabrikant stelt haar laptops samen uit onderdelen die uit diverse fabrieken van over de hele wereld komen. Deze onderdelen zijn niet door een consument los aan te schaffen. Er zijn enkele bedrijven die zelf ook onderdelen fabriceren, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat een laptop uit geheel eigen onderdelen bestaat.

Zo kan het heel goed zijn bijvoorbeeld, dat zich bijvoorbeeld een moederbord probleem voordoet bij Dell laptops.. en dat zich tegelijkertijd voordoet bij een BTO serie, omdat die dan hetzelfde moederbord hebben.

De reden waarom ik BTO kies, is niet alleen omdat ik keuze heb uit enkele onderdelen.. maar vooral ook omdat ik zie dat ze met het samenstellen van een laptop zich niet spitsen op enkele snelle onderdelen, en de rest goedkopere onderdelen erbij stoppen, maar over het algemeen toch een degelijke laptop samenstellen die zich richt op snelheid op zoveel mogelijk vlakken, en tegelijkertijd stabiliteit.

Als je voor een merk als BTO, Zepto, Compal of dergelijke kiest, kies je voor laptop samenstellingen die je bevallen en waar je zelf ook nog een hand in kan hebben. Kies je voor de bekendere merken, dan neem je het veilige gevoel van een grote firma en een enorm grote userbase voor lief.

Overigens had de 15v125+ toen ik 'm pasgeleden bestelde geen glare-scherm, maar was blijkbaar wel mogelijk te bestellen.. al koos ik voor non-glare hier op het forum, wat ik dus ook kreeg (geen idee of BTO dat ook werkeljik gelezen heeft indertijd) en dat bevalt me zeer goed :)

[ Voor 7% gewijzigd door laen op 22-04-2008 02:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
oh ik bedoelde ook helemaal niet dat elke fabrikant zijn eigen onderdelen heeft, maar meer gewoon dat er bij elk merk genoeg problemen zijn. Er zijn natuurlijk bepaalde merken die als beter en duurzamer bekend staan als andere merken, ik zou bijvoorbeeld nooit voor een Acer gaan, als ik gezien heb hoe het bij veel vrienden er met deze laptops aan toe ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
Mijn 15v125 heb ik nu draaiend, maar de SD reader wil onder Windows Vista (Business x86) nog niet echt meewerken. Wanneer ik mijn Sandisk 2GB Ultra II MicroSD via de adapter erin stopt zie ik via Safely remove hardware dat het SD kaartje wel aangesloten is (Screenshot), maar Windows Explorer geeft niets weer of loopt vast. Zelfde geldt voor Disk Management. Wanneer ik het SD kaartje eruit haal werkt alles weer.
Zelf heb ik al een andere adapter geprobeerd maar dat had geen succes, via een USB microSD reader kan het kaartje wel gewoon worden uitgelezen. De drivers (van de BTO site) al opnieuw geïnstalleerd, helpt ook niet.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is ?

Alvast bedankt voor de hulp :)

[ Voor 10% gewijzigd door maniac2003 op 26-04-2008 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• btoman
  • Laatst online: 08-03-2018
Sinds december vorig jaar ben ik in het bezit van een BTO 15V125+ . Intel Core 2 duo T7500 2,2 GHz 2 Gb RAM, HD 120 Gb 7200 Windows XP Mediacenter edition. Accu: 9 cells

Leverancier Friesland computer http://www.frieslandcomputers.nl/.

Het probleem met deze leverancier is dat hij niet telefonisch bereikbaar is en na het ontvangen van de computer niet meer op mijn e-mail reageert.

Ik heb een probleem met het geluid. Als de computer aangesloten is op de netstroom adapter of aan een netwerkkabel aangesloten op een PC met de stekker in het stopcontact dan klinkt het geluid door de speakertjes zoals bedoeld: wel aardig maar nogal zacht. Na wat aanpassingen van de instellingen van de Realtec Graphic Equalizer klinkt het beter.

Wanneer de computer is losgekoppeld van netstroomadapter en netwerkkabel dan klinkt het geluid ZEER misvormd. Het subwoofertje, begint dan hinderlijk mee te klepperen. Het geluid klinkt dan ook zeer misvormd door de hoofdtelefoon/speaker uitgang. De HDMI poort heb ik nog niet kunnen testen. Dit probleem treedt op bij zowel systeemgeluiden: wav, mp3 etc als bij het afspelen van Cd's, DVD's, internetstreams.

Via Wifi een YOU-tube-filmpje of het NOS-nieuws of een DVD met geluid kijken op de bank is er niet bij. En waar had ik nou een notebook voor gekocht?

Voor redelijk geluid moet mijn BTO Notebook altijd aan een van de bovengenoemde kabeltjes hangen.

Heeft iemand ook deze ervaring?

Voor de rest vind ik de koeling van het notebook wat rumoerig. Dat vind ik niet zo erg bij zware taken als het renderen van een 3D beeld. Maar bij eenvoudige taken als browsen en tekstverwerken wil ik hem eigenlijk niet horen. Welke BIOS- en energieinstellingen in XP (minimaal energiegebruik) ik ook instel op een gegeven moment slaat de ventilator elke minuut aan en blijft dan vijf minuten doorzoemen. Soms kan het me niet zo veel schelen maar op een gegeven moment gaat het me toch echt irriteren!

Zodra je het notebook niet gebruikt in de standby zetten zodat ie wat afkoelt is het enige wat ik kan verzinnen.

Het toetsenbord. Ik las op het forum dat er wat problemen met het toetsenbord waren. Ikzelf ben een ervaren zeer snelle 10 vingerige blind typer en ik moet zeggen dat ik het een lekker toetsenbord vind. Een beetje stugger dan gebruikelijk. Het lijkt mij heel vervelend als letters wegvallen tijdens het typen. Ik denk dat sommige toetsenborden slecht gemonteerd zijn zoals ergens in het forum werd gesuggereerd.

Beeldscherm: Ik heb bewust voor het non-glare type gekozen en heb daar geen spijt van. Ik ben fotograaf en ik vind de weergave zeer goed. Maar wel pas na aanpassing van NVDIA-instellingen in de taakbalk. Ga naar kleurcorrectie. Onder de grafiek zie je Standaardmodus. Kies Geavanceerd. In het midden van de grafiek zie je een vakje dat je kan slepen. Een flauw bochtje naar beneden verbetert de weergave al aanmerkelijk.

Tot zover mijn ervaringen met de BTO 15V125+ HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
De koeling vind ik inderdaad ook redelijk rumoerig (T9300, 4GB-DDR2 800, 200GB 7200rpm), maar goed ik denk dat de videokaart daar de grootste schuld aan heeft.
Het geluid vind ik redelijk, maar wat meer kracht zou niet gek zijn. Wat de HDMI betreft. Het beeld werkt maar ik heb nog geluid naar mijn samsung lcd tv kunnen krijgen. Dit samen met mijn cardreader probleempje is het enige wat ik op dit moment problemen mee heb. Over het geheel ben ik wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• btoman
  • Laatst online: 08-03-2018
Hallo maniac2003,

Het gaat erom dat als het notebook nergens op is aangesloten dus los van netvoeding adapter of netwerkkabel, het geluid heel erg vervormd wordt weergegeven. Is dat bij jou ook zo?

[ Voor 14% gewijzigd door btoman op 27-04-2008 16:52 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste