Heb het net even geprobeerd maar ik hoor geen verschil wanneer de voeding nu wel of niet is aangesloten.
edit:
(mobiel werken met wegvallende UMTS verbindingen zuigt)
(mobiel werken met wegvallende UMTS verbindingen zuigt)
[ Voor 224% gewijzigd door Crusader op 28-04-2008 11:25 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Onzin. Argumenten heb ik al eerder gegegeven.btoman schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:36:Het toetsenbord. Ik las op het forum dat er wat problemen met het toetsenbord waren. Ikzelf ben een ervaren zeer snelle 10 vingerige blind typer en ik moet zeggen dat ik het een lekker toetsenbord vind. Een beetje stugger dan gebruikelijk. Het lijkt mij heel vervelend als letters wegvallen tijdens het typen. Ik denk dat sommige toetsenborden slecht gemonteerd zijn zoals ergens in het forum werd gesuggereerd.
Sinds ik de nieuwe Synaptics drivers heb geïnstalleerd komt het probleem van wegvallende letters vrijwel niet meer voor. Ook het niet reageren van het toetsenbord in het Vista bootmenu komt niet meer voor. Tot vandaag... ik had gisteren m'n andere Vista installatie gebruikt en toen ik vandaag weer wilde opstarten reageerde het bootmenu niet. Direct besefte ik me dat de gebruikte Vista installatie nog niet was voorzien van de nieuwe Synaptics drivers.
Voor mij is het bevestigd dat het aan die drivers ligt.
Een slecht contact van het toetsenbord resulteert in een toetsenbord dat óf helemaal niet óf perioden wel werkt en dan weer een poos niet. Sporadisch wegvallende letters hoort daar echt niet bij.
Weet iemand of de Geforce 8600m GT 512mb die in de 15V125 zit DDR3 of DDR2 geheugen heeft? Hier is nergens iets over te vinden.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
" Play the violent strings of my symphony "
Wil je dat weten omdat je de videokaart wilt overklokken of omdat je denkt dat ie sneller is? De DDR3 versie is maar een klein beetje sneller. Dit verschil zul je echter niet merken in games. Daar is het verschil te marginaal voor.Symphony-X schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:08:
Weet iemand of de Geforce 8600m GT 512mb die in de 15V125 zit DDR3 of DDR2 geheugen heeft? Hier is nergens iets over te vinden.
Alvast bedankt!
Het blad PC Games (Duits) waar ik op geabonneerd ben heeft deze keer een aan laptops ook getest. Hier hebben ze het alleen over een 8600m GT met DDR 2 geheugen, wel is mij opgevallen dat de kloksnelheden bij hun iets hoger liggen (475,1080,399) dan wat ik in mijn notebook aantref (475,950,400). Zij halen zo'n 3500 punten in 3dMark06 ik 2900.
Ze hebben een overklok gerealiseerd van 702 mHz op de core, 1728 mHz op de shader en 500 mHz op het geheugen. In 3dMark06 komt dat neer op 4652 punten.
Overige hardware: T7100, Vista X86 getest op 1280x1024 zonder FSAA en AF
Ze hebben een overklok gerealiseerd van 702 mHz op de core, 1728 mHz op de shader en 500 mHz op het geheugen. In 3dMark06 komt dat neer op 4652 punten.
Overige hardware: T7100, Vista X86 getest op 1280x1024 zonder FSAA en AF
8600m gt 512mb is DDR2 en er is geen andere versie, DDR3 heb je alleen bij 8600m GT 265mb. Maar die is bijna alleen beschikbaar voor de royaale merken zoals ASUS en die andere shizzel's. Laats was iemand anders met dezelfde vraag in deze topic, en werd er dus op na gevraagdt. Dus zelfbouw/BTO notebooks, is de kans klein dat je DDR3 vindtSymphony-X schreef op maandag 28 april 2008 @ 12:08:
Alvast bedankt!
Mijn notebook heeft ook gewoon DDR2 geheugen (volgens Everest).
"Designed for high-speed GDDR3 & cost-competitive DDR2 memory" <http://www.nvidia.com/object/geforce_8600M_techspecs.html>DracoDrake schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:14:
[...]
8600m gt 512mb is DDR2 en er is geen andere versie, DDR3 heb je alleen bij 8600m GT 265mb. Maar die is bijna alleen beschikbaar voor de royaale merken zoals ASUS en die andere shizzel's. Laats was iemand anders met dezelfde vraag in deze topic, en werd er dus op na gevraagdt. Dus zelfbouw/BTO notebooks, is de kans klein dat je DDR3 vindt
Dus dat zegt nog niks. Uit alles wat ik vind kan het met (G)DDR2 of GDDR3 geinstalleerd worden.
Niet dat mij dat wat uitmaakt, ik zie liever appartuur met betere powermanagement en een veel lagere temperatuur, want de temperatuur zit nu altijd tegen het randje afgezien van idle of niet, beeldscherm volledig uit of niet (blijkt allemaal erg weinig uit te maken).
Maar te klagen heb ik echt niet, lekker ding die laptop
[ Voor 3% gewijzigd door laen op 06-05-2008 01:54 ]
Verwijderd
Hello,Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:13:
ik heb een vraagje over de 15V125+ , misschien dat iemand hier me kan helpen....
Ik overweeg deze laptop aan te schaffen en ik wil hem gebruiken voor muziekproductie. Ik heb al een (presonus firebox) firewire audio-interface die ik daarvoor wil gebruiken.
Omdat goedkope firewire chipsets vaak problemen schijnen te geven bij deze audio interface (De fabrikant van de geluidskaart raadt Texas Instruments en VIA chipsets aan), wilde ik graag weten wat voor firewire chipset in de 15V125+ gebruikt wordt.
Ik heb een beetje rond zitten speuren, zowel op GoT en elders, en kon niet vinden wat er in zit. Zou iemand die zo'n notebook heeft het me misschien kunnen vertellen?
Of anders wat er bij jullie in de device manager onder IEEE 1394 Bus host controllers staat?
Heb je ondertussen al antwoord gekregen of deze laptop gekocht?
N.B:
Ben nog aan het shoppen voor een laptop en zou die dus ook voor muziekproductie gaan gebruiken.
Heeft er al iemand ervaringen in het gebruik van deze laptop met:
Cubase SX3
of
Cakewalk sonar (7)
Een usb geluidskaart zoals:
line6 ux2
line6 ux8
Deze applicaties en interface werken met zgn "asio drivers" die een lage latentie toelaten bij het gebruik van soft-synths e.d.
Nu is het belangrijk dat er geen "onderbrekingen" zijn in de "audio stream". Slechte drivers/ slechte bios / gedeelde interrupts kunnen deze veroorzaken. Veel notebooks zijn dan ook niet geschikt. Een bepaalde reeks van dell bvb had last van onderbrekingen bij het aanslaan van de ventilator.
Er is een tool om de latency van een systeem+ os te checken:
http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml
Dit prograammatje is heel klein en behoeft zelfs geen installatie.
Kunnen jullie (of iemand op het forum die een fl90 heeft) deze test eens uitvoeren?
BELANGRIJK: tijdens de test de wireless UITSCHAKELEN! WiFi zorgt zowiezo voor "spikes", grote onderbrekingen dus.
Mocht het jullie interesseren, op het forum van sound on sound (meest leidinggevende blad op pro- audio gebied) is een discussie aan de gang van leden die deze test uitvoeren en publiceren voor verschillende systemen:
http://www.soundonsound.c...ed&sb=5&o=&fpart=1#588140
Ook: de dpc latency is HEEL verschillend onder vista en xp. Vista doet het op dit gebied niet zo goed en word in het DAW (digital audio workstation) wereldje (nog) niet voor prof doeleinden gebruikt. Ik ben dus vooral geinteresseerd in de xp resultaten Smile.
Alvast bedankt,
Hugo Jacquet
Ik weet niet hoe slim het überhaupt is om een consumergrade laptop met brak realtek chippie te gaan gebruiken voor geluid editen met externe apparaten. Zelf gebruik ik mn laptop wel voor video- en audiobewerking (af en toe wat productie met flstudio) maar daarbij komen geen externe apparaten te pas die roet in het timing-eten kunnen gooien.
Volgens mij moet je van een laptop niet teveel verwachten en voor het echte werk gewoon een goede vaste computer met ondersteunde geluidskaart [asus xonar, etc.] gebruiken. Anders moet je niet gaan kijken naar nieuwe introducties maar naar laptops van een ~1,5 jaar oud ontwerp. Meestal zijn die wel tot in den treure getest.
Volgens mij moet je van een laptop niet teveel verwachten en voor het echte werk gewoon een goede vaste computer met ondersteunde geluidskaart [asus xonar, etc.] gebruiken. Anders moet je niet gaan kijken naar nieuwe introducties maar naar laptops van een ~1,5 jaar oud ontwerp. Meestal zijn die wel tot in den treure getest.
Ik heb zojuist de 17W26A geÏnstalleerd. Het betreft Windows Server 2003 Enterprise. De laptop heeft 4 GB dus heb ik /PAE ingeschakeld in boot.ini.
Enkele opmerkingen / ervaringen met deze laptop.
- Het is snel (2.4 GHz, 7200 tpm harde schijf).
- Dat smaken verschillen besef ik. Maar in mijn ogen is het een lelijk apparaat; Matte zware kleuren met grijs. Het geheel maakt een grauwe indruk. Niet zoals in de foto's in deze thread geplaats, met een mooie glimmende bovenkant (bruin/fake hout-achtig). Ik zou er nog wel een centje voorover hebben indien coolere looks zouden bestaan tegen een meerprijs.
- N4ALL communiceerde uitstekend. Afleveradres was onzeker, maar iemand van N4ALL belde mij vlak voor het versturen van de laptop, precies zoals ik het had verzocht. Hij kon vertellen waneer de laptop zou arriveren, dus kon ik vertellen waar het afgeleverd moest worden. Ik waardeer de korte communicatielijn en service van N4ALL zeer.
- Er is een tweede adapter verstuurd i.p.v. de bestelde extra accu. Kan gebeuren. (Is de eerstvolgende werkdag verstuurd en reeds ontvangen. De extra adapter is niet teruggeëist.)
- Aangezien ik Windows Server 2003 Enterprise gebruik (nodig voor Business Information tools in SQL Server 2005), wilde ik de PAE swich gebruiken. Anders ziet windows niet meer dan 3GB werkgeheugen ipv 4 (of meer). Echter, de geïntegreerde WiFi (Atheros AR5007Eg / AzureWave GE-780) blijk dan niet te werken. Ook niet indien de /3GB en de /NoExecute switch wordt gebruikt. Waarschijnlijk een driver issue. Onhandig dit. Ik heb een mail verstuurd naar AzureWave en Atheros om te vragen of of zij bekend zijn met dit probleem. Ik wacht af.
- De harde schijf is standaard de E-schijf, de DVD brander de D-schijf. Dit is onhandig, want Server 2003 kan niet boot.ini vinden vanuit bepaalde beheersapplicaties. Dit is een bekende bug van Windows Server 2003. Handiger was het indien de harde schijf zodanig was geïnstalleerd zodat het gezien zou worden als een C-schijf. Wellicht dat ik het nog zelf ga doen, maar nu even niet.
- Ik heb op 5 mei besteld, 6 mei ineens betaald, op de 9 mei (10:00 uur) stond het voor mijn deur. Ik noem dit zeer snel.
- Laptop zat in een degelijke doos, en deze doos zat in een andere - goed afgesloten - doos. Kleine dingetjes zoals de muis, adapter, en 220 snoer zaten in ongeopende zakjes. Een pluspunt.
- De BTO "luxe" draagtas van € 40 vind ik niet echt fijn. Geeft niet maar ik moet nu even sparen voor een tas die ik wel handig vind. Kopen op afstand is altijd risky dus ik was er op voorbereid.
[ Voor 37% gewijzigd door Valmont op 14-05-2008 21:32 ]
Ik had mijn laptop (15V125) vorige week voor de 2e keer ter reparatie opgestuurd, omdat na de eerste reparatie de poorten aan de rechterkant opeens niet meer werkten (incl de touchpad). Tussen het terugkrijgen na de eerste reparatie en het wegbrengen voor de 2e reparatie zaten wel een paar weken, omdat ik de laptop ook gewoon nodig had in de tussentijd.
Ik ben niet zo netjes, ik eet vaak chips e.d. tijdens het werken, en mijn katten houden ook van de laptop, en dus was ie ook behoorlijk vies. Ik kreeg dat dan ook te horen bij het afleveren (ik woon dichtbij).
Via de mail kreeg ik echter te horen dat de problemen niet volledig onder de garantie vallen, omdat het dus mijn eigen schuld zou zijn wegens slechte verzorging (met al dat vuil en haartjes die door het toetsenbord op het moederbord terecht zijn gekomen). Om even een reply te quoten (als reactie op mijn mail dat ik nog nooit een computer heb stuk zien gaan door stof)
Waarom ik dit dus post, is of jullie misschien weten OF het door stof/vuil kan komen (ook al is dat zeker niet het geval, omdat ik hem dus zo terug kreeg van vorige reparatie, en alles vóór die reparatie nog gewoon werkte).
Ik ben niet zo netjes, ik eet vaak chips e.d. tijdens het werken, en mijn katten houden ook van de laptop, en dus was ie ook behoorlijk vies. Ik kreeg dat dan ook te horen bij het afleveren (ik woon dichtbij).
Via de mail kreeg ik echter te horen dat de problemen niet volledig onder de garantie vallen, omdat het dus mijn eigen schuld zou zijn wegens slechte verzorging (met al dat vuil en haartjes die door het toetsenbord op het moederbord terecht zijn gekomen). Om even een reply te quoten (als reactie op mijn mail dat ik nog nooit een computer heb stuk zien gaan door stof)
Wat voor dus nog ontbreekt, is het verband tussen stof/vuil en een deels defect moederbord. Dat het door het vuil komt of niet moet toch gewoon aan te tonen zijn? Ik ben in ieder geval niet van plan om een vervangend moederbord te betalen (bijna 400 euro); geef hem dan maar gewoon terug >_>Ik begrijp dat je er zo over denkt omdat dat ook in de meeste gevallen goed gaat. Maar hier hebben we het over vuil en haren die via het keyboard naar binnengekomen zijn. Vuil in de vorm van kruimels, druppels vocht en iets van kattenharen. We hebben vuil aangetroffen op het moederbord en dat zal je bij een desktop niet snel meemaken. Hier heb je het over STOF dat via de normale luchtweg neerdaalt op het moederbord, wij hebben het over vuil dat boven het toetsenbord is gemorst en daarmee op het moederbord is gekomen.
De zaken zijn zoals ze zijn. We hebben het hier niet over de vorige reparatie, we hebben het nu over de status van je notebook op dit moment. Wij hebben dat vuil niet veroorzaakt, het maakt ons ook niet uit hoe of wie maar dit is gewoon de situatie waar wij zeker niet verantwoordelijk voor zijn. Zelf mijn collega heeft meteen bij ontvangst tegen jou een opmerking gemaakt dat je notebook er niet uit zag, dit is dus het resultaat van ondeugdelijk gebruik van gevoelige elektronische apparatuur.
Waarom ik dit dus post, is of jullie misschien weten OF het door stof/vuil kan komen (ook al is dat zeker niet het geval, omdat ik hem dus zo terug kreeg van vorige reparatie, en alles vóór die reparatie nog gewoon werkte).
wat ik niet snap is dat je het blijkbaar voor mekaar krijgt om de laptop zo smerig te maken, dat ze er bij binnenkomst iets van zeggen, dan ga ik al snel denken dat het inderdaad komt door jou doen, bij een laptop zit nou eenmaal je hele computer onder het toetsenbord, lijkt me dat je er dan ook wat zorgvuldiger mee om hoort te gaan.
Stof en katteharen op een moederbord zal de warmteafvloei niet ten goede komen. Ik hoor de verhalen van de afdeling systeembeheer. Hun werk is vaak ook hun hobby. Zo hoor ik "lollige" verhalen over brandende stofdeeltjes die te dicht in de buurt van een warm component zijn gekomen. Tot aan geknetter en typische rookstank toe.
Ik heb je laptop niet gezien dus ik kan er niet over oordelen, los van het feit dat je dispuut met de leverancier mij niets aangaat. Maar om je vraag te beantwoorden: ik denk - afgaand op de verhalen van onze systeembeheerders - dat het mogelijk is dat zelfs minimale vervuiling op het moederbord, op de verkeerde plaats, een moederbord permanent kan beschadigen.
Ik heb je laptop niet gezien dus ik kan er niet over oordelen, los van het feit dat je dispuut met de leverancier mij niets aangaat. Maar om je vraag te beantwoorden: ik denk - afgaand op de verhalen van onze systeembeheerders - dat het mogelijk is dat zelfs minimale vervuiling op het moederbord, op de verkeerde plaats, een moederbord permanent kan beschadigen.
Oke.. dat wilde ik even weten
Dan hebben ze dus in ieder geval niet ongelijk als ze zeggen dat stof/vuil/e.d. beschadigingen aan het moederbord kan veroorzaken (niet dat ze dat zeggen, het enige dat ze zeggen is dat hij heel vies is en dat het niet bij hun vandaan komt). Dus, ik haal hem maar gewoon op zonder reparatie, en als ik een nieuwe laptop koop neem ik waarschijnlijk wel eentje met spill-proof tobo
Waarom maak je dan ook niet je laptop schoon voordat je hem RMA stuurt? Dat is pas dom. Niet alleen dom, maar ook smerig voor de mensen die jouw laptop repareren. Moeten ze in jouw vieze troep gaan zitten om jouw laptop te fixen.
@dj_tjerk: BTO heeft het ook over druppels vocht die naar binnen zijn gekomen. Als ik de verhalen zo lees geef ik BTO groot gelijk. Ik lever zelf ook o.a. hardware en als een klant bij mij terugkomt met iets dat er zo smerig uitziet dan zeg ik er ook wat van. Van stof heb ik ook nog geen computers kapot zien gaan, maar vochtdruppels veroorzaken corrosie en eventueel kortsluiting.
Hoewel niet aantoonbaar, is het absoluut aannemelijk dat het moederbord defect is geraakt door er niet zo netjes mee om te springen. Ik heb nog een oude Dell Inspiron van bijna 5 jaar oud, daar zit ook veel rommel tussen de toetsen, maar het moederbord is nog steeds brandschoon. Je moet erg je best doen wil je rotzooi aan de binnenkant krijgen...
Hoewel niet aantoonbaar, is het absoluut aannemelijk dat het moederbord defect is geraakt door er niet zo netjes mee om te springen. Ik heb nog een oude Dell Inspiron van bijna 5 jaar oud, daar zit ook veel rommel tussen de toetsen, maar het moederbord is nog steeds brandschoon. Je moet erg je best doen wil je rotzooi aan de binnenkant krijgen...
@silmaril8
Ik ga de garantie even laten vervallen om de laptop van binnen schoon te maken? don't think so..
@crusader
Ik heb nog nooit een laptop hiervoor gehad, maar hier dus wel wat van geleerd. Zoals ik al zei, kan het best zijn dat stof en vuil corrosie veroorzaken, en BTO wat dat betreft dus ook die conclusie zou kunnen trekken (moeten ze dat wel even doen..). Ik wist al niet eens dat een laptop zo in elkaar zou kunnen zitten dat vuil via het tobo gewoon op het mobo terecht kan komen... (daar ging ik iig niet vanuit.. ik dacht dat er wel een normale afschermende plaat tussen zou zitten).
In elk geval, het mobo was al stuk toen ik hem maanden terug terug kreeg, alleen omdat ik toen niet direct contact opgenomen heb, hebben ze nu dus genoeg reden om te zeggen dat het mijn eigen schuld is (als, zoals jullie zeggen, stof en vuil inderdaag een moederbord kapot kunnen krijgen).
Eigen schuld dikke bult, en volgende keer, een spill-proof laptopje halen (en even wat schoonmaak alcohol voor mijn desktop tobo n.a.v. dat engelse onderzoek >_>)
Ik ga de garantie even laten vervallen om de laptop van binnen schoon te maken? don't think so..
@crusader
Ik heb nog nooit een laptop hiervoor gehad, maar hier dus wel wat van geleerd. Zoals ik al zei, kan het best zijn dat stof en vuil corrosie veroorzaken, en BTO wat dat betreft dus ook die conclusie zou kunnen trekken (moeten ze dat wel even doen..). Ik wist al niet eens dat een laptop zo in elkaar zou kunnen zitten dat vuil via het tobo gewoon op het mobo terecht kan komen... (daar ging ik iig niet vanuit.. ik dacht dat er wel een normale afschermende plaat tussen zou zitten).
In elk geval, het mobo was al stuk toen ik hem maanden terug terug kreeg, alleen omdat ik toen niet direct contact opgenomen heb, hebben ze nu dus genoeg reden om te zeggen dat het mijn eigen schuld is (als, zoals jullie zeggen, stof en vuil inderdaag een moederbord kapot kunnen krijgen).
Eigen schuld dikke bult, en volgende keer, een spill-proof laptopje halen (en even wat schoonmaak alcohol voor mijn desktop tobo n.a.v. dat engelse onderzoek >_>)
Uhm, je kan gewoon het toetsenbord losschroeven hoor en dan het meeste wat eronder ligt wegblazen. Je garantie vervalt daardoor echt niet.dj_tjerk schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:07:
@silmaril8
Aan de andere kant heb je ook mensen die niet erg handig zijn met gereedschap enzo, of gewoon niet handig genoeg zijn.silmaril8 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 22:56:
[...]
Uhm, je kan gewoon het toetsenbord losschroeven hoor en dan het meeste wat eronder ligt wegblazen. Je garantie vervalt daardoor echt niet.
Maar dan wer de andere kant, opzich is het niet al te moeilijk om je Tobo eruit te halen nee. Dat heb ik laatst met koekje (Easy dus) makkelijk open gekregen
Niet gerelateerd aan laptops, maar onboard geluidskaarten zijn nimmer goed of te gebruiken voor dit type werk. In een desktop een PCI kaartje, in een laptop een Cardbus kaartje, en dan van een zinniger merk beginnende bij Creative Audigy 2, Terratec, MAudio, etc.. of het dan en laptop of desktop betreft heeft weiniger invloed, genoeg crappy desktops around.ssj3gohan schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:30:
Ik weet niet hoe slim het überhaupt is om een consumergrade laptop met brak realtek chippie te gaan gebruiken voor geluid editen met externe apparaten. Zelf gebruik ik mn laptop wel voor video- en audiobewerking (af en toe wat productie met flstudio) maar daarbij komen geen externe apparaten te pas die roet in het timing-eten kunnen gooien.
Die problemen moet je met name bij het besturingssysteem zoeken, niet de hardware. Dat Microsoft spul zo tergend eigenwijs is, is nu jouw probleem, niet dat van de laptop of N4ALL.Valmont schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:37:
Ik heb zojuist de 17W26A geÏnstalleerd. Het betreft Windows Server 2003 Enterprise. De laptop heeft 4 GB dus heb ik /PAE ingeschakeld in boot.ini.
- Aangezien ik Windows Server 2003 Enterprise gebruik (nodig voor Business Information tools in SQL Server 2005), wilde ik de PAE swich gebruiken. Anders ziet windows niet meer dan 3GB werkgeheugen ipv 4 (of meer). Echter, de geïntegreerde WiFi (AzureWave GE-780) blijk dan niet te werken. Ook niet indien de /3GB en de /NoExecute switch wordt gebruikt. Waarschijnlijk een driver issue. Onhandig dit. Ik heb een mail verstuurd naar AzureWave helpdesk of zij bekend zijn met dit probleem. Ik wacht af.
- De harde schijf is standaard de E-schijf, de DVD brander de D-schijf. Dit is onhandig, want Server 2003 kan niet boot.ini vinden vanuit bepaalde beheersapplicaties. Dit is een bekende bug van Windows Server 2003. Handiger was het indien de harde schijf zodanig was geïnstalleerd zodat het gezien zou worden als een C-schijf. Wellicht dat ik het nog zelf ga doen, maar nu even niet.
- Ik heb op 5 mei besteld, 6 mei ineens betaald, op de 9 mei (10:00 uur) stond het voor mijn deur. Ik noem dit zeer snel.
- Laptop zat in een degelijke doos, en deze doos zat in een andere - goed afgesloten - doos. Kleine dingetjes zoals de muis, adapter, en 220 snoer zaten in ongeopende zakjes. Een pluspunt.
Ik rook en eet erboven, en dat gaat er allemaal tussen zitten, en dat weet ik.. maar dat zou hooguit een vervanging van het keyboard worden, of even open maken en leeg laten vallen.. maar dit waar jij het over hebt gaat inderdaad wel heeeeeel ver!dj_tjerk schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:34:
Overigens kan ik over het keyboard melden (na zelf wat vuil verwijderd te hebben onder toetsen) dat je dit beter heel voorzichtig doet, of met een stofzuiger op iets lagere stand, of gewoon niet. Toetsen loshalen kan de pootjes afbreken, dat metaal waar de haakjes in zitten is vrij flexibel.
Je moet ook niet toets voor toets los maken. Maar gewoon het hele keyboard eruit halen natuurlijk....laen schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:20:
Overigens kan ik over het keyboard melden (na zelf wat vuil verwijderd te hebben onder toetsen) dat je dit beter heel voorzichtig doet, of met een stofzuiger op iets lagere stand, of gewoon niet. Toetsen loshalen kan de pootjes afbreken, dat metaal waar de haakjes in zitten is vrij flexibel.
Niet als er iets tussen de toets en het keyboard in zitsilmaril8 schreef op maandag 12 mei 2008 @ 23:55:
[...]
Je moet ook niet toets voor toets los maken. Maar gewoon het hele keyboard eruit halen natuurlijk....
Als je keyboard eenmaal los is, gewoon de stofzuiger erop. Alles wat er tussenzit, blaas je dan zo weg.laen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 07:50:
[...]
Niet als er iets tussen de toets en het keyboard in zit
En als er echt hardnekkig vuil tussen een toets en het keyboard zit, moet je toch echt die toets eraf halen. Dan wel natuurlijk, omdat er geen andere manier is. Logisch toch?
Ben er nog even mee bezig geweest, maar een format onder Vista veranderd helaas niets. Iemand een idee hoe dit op te lossen is ? Want ik vind dit toch wel vervelend.maniac2003 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:25:
Mijn 15v125 heb ik nu draaiend, maar de SD reader wil onder Windows Vista (Business x86) nog niet echt meewerken. Wanneer ik mijn Sandisk 2GB Ultra II MicroSD via de adapter erin stopt zie ik via Safely remove hardware dat het SD kaartje wel aangesloten is (Screenshot), maar Windows Explorer geeft niets weer of loopt vast. Zelfde geldt voor Disk Management. Wanneer ik het SD kaartje eruit haal werkt alles weer.
Zelf heb ik al een andere adapter geprobeerd maar dat had geen succes, via een USB microSD reader kan het kaartje wel gewoon worden uitgelezen. De drivers (van de BTO site) al opnieuw geïnstalleerd, helpt ook niet.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is ?
Alvast bedankt voor de hulp
door Valmont
- Aangezien ik Windows Server 2003 Enterprise gebruik (nodig voor Business Information tools in SQL Server 2005), wilde ik de PAE swich gebruiken. Anders ziet windows niet meer dan 3GB werkgeheugen ipv 4 (of meer). Echter, de geïntegreerde WiFi (AzureWave GE-780) blijk dan niet te werken. Ook niet indien de /3GB en de /NoExecute switch wordt gebruikt. Waarschijnlijk een driver issue. Onhandig dit. Ik heb een mail verstuurd naar AzureWave helpdesk of zij bekend zijn met dit probleem. Ik wacht af.
Een opmerking zoals: "Microsoft tergend eigenwijs" zie ik niet als een constructieve aanvulling op dit moment. Meer inhoudelijk lijkt me dit:door "lean"
Die problemen moet je met name bij het besturingssysteem zoeken, niet de hardware. Dat Microsoft spul zo tergend eigenwijs is, is nu jouw probleem, niet dat van de laptop of N4ALL.
a) Het feit dat sommige hardware (meestal moederborden, geluidskaarten en WiFi) niet gestart kunnen worden is een bekend probleem, indien de /PAE of /3GB switches worden gebruikt. Dat komt omdat drivers van deze apparaten niet de code bevatten om hun deel van de gebruikte werkgeheugen boven een bepaalde geheugengrootte te remappen.
Verder, als je leest, zie je dat ik AzureWave heb benaderd voor dit probleem, en niet NV4ALL.. Daarnaast is het je onbekend of NV4ALL zich aangevallen voelt, los van het feit dat zij zelf kunnen reageren indien ze dit nodig vinden. Dat je het opneemt voor NV4ALL is dan ook overbodig.
Wel is het handig dat NV4ALL bekend is met deze eigenschap zodat zij meer informatie kunnen betrekken bij hun keuze van componenten. En potentiële mede-gebruikers van deze laptop hebben het recht om ook de tekortkomingen te kennen. Indien zij persé 4GB willen hebben dan moeten zij een 64-bits systeem serieus in overweging nemen; Anders kunnen zij beter maximaal 3 GB accepteren.
b) Ik gaf aan dat de hardware zodanig is ingebouwd dat mijn harde schijf als een E-schijf wordt gezien. Los van Server 2003 perikelen, het is iets netter om de harde schijf als C-schijf in te bouwen zonder nader overleg.
Verder, er is een patch om de Windowsbug te corrigeren. Die krijg je op aanvraag indien je een legale versie hebt. Dus dit probleem is opgelost. Echter, dit laatste is volledig irrelevant in mijn review over hoe het allemaal verlopen is. Een gevolg van een E-schijf als default heb ik vermeld ter illustratie. Er zijn er natuurlijk meer.
Hoe kom d'r bij?door "lean"
Die problemen moet je met name bij het besturingssysteem zoeken
Een volledig overbodige opmerking. Welke toegevoegde waarde heeft dit in een review over een leverancier?...is nu jouw probleem, ...
Het "argument" wat je kon leveren betrof de eigenwijsheid van Microsoft en een eigenschap van besturingssystemen van Windows. Ten eerste is dit jouw mening (betreffende eigenwijsheid), die ik en menig ander niet hoeft te delen. Dat het weinig inhoudelijk is heb ik al aangegeven. Je geeft ook aan dat het aan de besturingssysteem ligt. Daar ligt niet aan. Het ligt aan de onmogelijkheid van ieder 32 bits besturingssysteem om meer dan 3.x GB te adresseren. Er is een optie om hier wat aan te doen: de bovenste 4 bits van de adresbus (cpu) aan te spreken. In Windows wordt dit geregeld met de /PAE switch. Je had ook iets kunnen leren over drivers en memory mapping. Had je geen zin in, zo lijkt het. Je gaf liever onzinnig commentaar. Als je fan bent van Linux, dan is dat prima. Betekent niet dat je moet afreageren op MS of gebruikers van MS. Dat is een ander soort topic.
[ Voor 15% gewijzigd door Valmont op 14-05-2008 20:09 ]
Ik heb hier vaker het e.e.a. over gelezen maar ik begreep er niks van omdat het nooit gedetailleerd wordt uitgelegd. Mijn allereeste ingeving nu is om de fabrikant van de moederbord te benaderen. Eens kijken of zij bekend zijn met dit probleem. Als tweede keus zou ik de fabrikant van je SD kaar benaderen. Zelf gok ik op je moederbord. Als je ze gaat mailen, zorg ervoor dat je het merk en type van je SD kaart meestuurt, alsmede je gehele configuratie. Kunnen ze vast wat mee.maniac2003 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:21:
[maniac2003 schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 20:25:
Mijn 15v125 heb ik nu draaiend, maar de SD reader wil onder Windows Vista (Business x86) nog niet echt meewerken. Wanneer ik mijn Sandisk 2GB Ultra II MicroSD via de adapter erin stopt zie ik via Safely remove hardware dat het SD kaartje wel aangesloten is (Screenshot), maar Windows Explorer geeft niets weer of loopt vast. Zelfde geldt voor Disk Management. Wanneer ik het SD kaartje eruit haal werkt alles weer.
Zelf heb ik al een andere adapter geprobeerd maar dat had geen succes, via een USB microSD reader kan het kaartje wel gewoon worden uitgelezen. De drivers (van de BTO site) al opnieuw geïnstalleerd, helpt ook niet.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is ?
Alvast bedankt voor de hulp :)]
Ben er nog even mee bezig geweest, maar een format onder Vista veranderd helaas niets. Iemand een idee hoe dit op te lossen is ? Want ik vind dit toch wel vervelend.
Groet!
Bedankt voor je reactie zal eens kijken of ze me kunnen helpen.
Alleen twijfel ik over de moederbord fabrikant. Via Everest zie ik staan Vestel Ares als type, als ik ga zoeken kom ik eigenlijk alleen bij het merk Vestel uit wat tv's etc. maakt. Is dit dezelfde fabrikant ?
Alleen twijfel ik over de moederbord fabrikant. Via Everest zie ik staan Vestel Ares als type, als ik ga zoeken kom ik eigenlijk alleen bij het merk Vestel uit wat tv's etc. maakt. Is dit dezelfde fabrikant ?
Het lijkt er op. Vraag aan je leverancier waar hij je laptop vandaan heeft (wie is de importeur?)? Via de importeur kom je alles te weten.
Fabrikant van het moederbord is inderdaad Vestel. http://www.vestel.com.
Bedankt voor de antwoorden, ik zal wanneer ik wat meer tijd heb wel eens contact met BTO en Sandisk opnemen. Eens kijken of zij er wat mee kunnen.
Lees je eigen post terug en zie zelf.Valmont schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:48:
[...][...]
Een opmerking zoals: "Microsoft tergend eigenwijs" zie ik niet als een constructieve aanvulling op dit moment. Meer inhoudelijk lijkt me dit:
a) Het feit dat sommige hardware (meestal moederborden, geluidskaarten en WiFi) niet gestart kunnen worden is een bekend probleem, indien de /PAE of /3GB switches worden gebruikt. Dat komt omdat drivers van deze apparaten niet de code bevatten om hun deel van de gebruikte ...
..Los van Server 2003 perikelen.., het is iets netter om de harde schijf als C-schijf in te bouwen zonder nader overleg.
..Een volledig overbodige opmerking. Welke toegevoegde waarde heeft dit in een review over een leverancier?..
Constructieve aanvulling? Zeuren dat je Microsoft Windows niet werkt zoals je het wil is _niet_ hardware gerelateerd.
Je hebt 't daarna met de /PAE en /3GB switches _zelf_ over de problemen waar Microsoft Windows mee kampt, als ook de drivers die niet in orde zijn.
Je geeft zelf aan dat Server 2003 perikelen vertoond.
En een harde schijf wordt gewoon aangesloten op een SATA poort, hier in Linux was dat netjes /dev/sda, Microsoft Windows schijnt de eerste schijven misschien te reserveren voor IDE drives of dergelijke. Daarnaast, van wat ik me herinner, kun je namen van schijven veranderen.
Mijn bedoeling was niet Microsoft Windows te bashen, het is een prima Desktop OS, de Windows XP Professional desktop zie ik nog steeds als _de_ desktop. Maar je moet van Microsoft software niet meer gaan verwachten dan het kan bieden, en al helemaal niet als probleem aangeven over een stuk hardware, dat is niet reviewen van de hardware, maar kreunen om de software.
Ik heb zojuist gemaild met BTO over Glare/Non-Glare.
Daar hebben ze een oplossing voor, de 15V125+ is vanaf nu alleen nog maar met Glare scherm.
Maar volgende week komt er een folie die ze erop kunnen plakken om hem non-glare te maken.
Ik ben benieuwt.
"De schermen zijn tegenwoordig allemaal glimmend. Wij hebben binnenkort een folie voor over het scherm zodat hij niet meer glimmend is." en "De folie zal deze beschikbaar zijn eind deze week en is niet zichtbaar als hij op het scherm zit. Houdt onze website in de gaten zou ik zeggen !"
Daar hebben ze een oplossing voor, de 15V125+ is vanaf nu alleen nog maar met Glare scherm.
Maar volgende week komt er een folie die ze erop kunnen plakken om hem non-glare te maken.
Ik ben benieuwt.
"De schermen zijn tegenwoordig allemaal glimmend. Wij hebben binnenkort een folie voor over het scherm zodat hij niet meer glimmend is." en "De folie zal deze beschikbaar zijn eind deze week en is niet zichtbaar als hij op het scherm zit. Houdt onze website in de gaten zou ik zeggen !"
Zeker wel interessant, zal het eventueel ook voor m'n notebook bestellen. In de zomer erger ik me compleet aan de zon als ik buiten zit te werken.
Nou ik heb nu ook interesse in een nieuwe laptop en dan vooral in de 15W26+. Toen voor mijzelf even een rijtje met verschillen gemaakt tusen de 15W26+ en de 15V125+.
15W26+ voor 1204 euro (200GB 7200 rpm (16Mb Cache + Shock Protection)
Toch jammer dat er geen HDMI aansluiting mogelijk is in de 15W26+. Anders was deze laptop ideaal geweest. De 15V125+ vind ik bij deze vergelijking elke keer net iets minder.
15W26+ voor 1204 euro (200GB 7200 rpm (16Mb Cache + Shock Protection)
- 8x DVD+/-RW Dual Layer+DVD-RAM, SLOT IN (zonder lade)
- 9-cell Primary Lithium-lon Batterij
- 2x USB 2.0 + 2x Powered USB 2.0
- Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon
- Geen HDMI connector voor HD ready LCD schermen
- Ingebouwde Stereo speakers GEEN Sub-Woofer
- *Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen
- 355 x 257 x 35,2 ~ 37,5 mm
- 8x DVD+/-RW Dual Layer
- 6-cell Primary Lithium-lon Batterij
- 4x USB 2.0 Poort
- Ingebouwde WebCam + Microfoon
- HDMI connector voor HD ready LCD schermen
- Ingebouwde Stereo speakers + Sub-Woofer
- *Diefstal Alarm (speakers worden gebruikt als sirene bij diefstal)
- Geen specificaties afmetingen
Aan de hand hiervan de volgende vragen van mijn kant met als uitgangspunt dat mijn voorkeur uitgaat naar de 15W26+: |
1) is het mogelijk dat er een HDMI connector wordt ingebouwd? Nee |
2) zo nee op vraag 1; is het mogelijk dat er een 9-cell Primary Lithium-lon Batterij wordt ingebouwd in de 15V125+? Nee , de accu duur levert een paar minuten meer met 9 cell |
3) zo nee op vraag 1; is het mogelijk dat er een 8x DVD+/-RW Dual Layer+DVD-RAM, SLOT IN (zonder lade) wordt ingebouwd in de 15V125+? (is er daadwerkelijk prestatieverschil tussen beide spelers?) Nee |
4) zo nee op vraag 1; is het mogelijk dat er een 2x USB 2.0 + 2x Powered USB 2.0 wordt ingebouwd in de 15V125+? (anders kan ik geen externe HD aansluiten zonder externe adapter voor deze externe HD, correct?) Nee |
5) zo nee op vraag 1; zijn de afmetingen van de 15V125+ dezelfde als die van de 15W26+? Ja |
6) zo nee op vraag 1; is de webcam in de 15V125+ exact hetzelfde als die van de 15W26+? (aangezien er geen 2 MegaPixel bij staat) Nee, 1.3 Mega pixel |
7) zit er in de 15W26+ geen Sub-Woofer hoewel deze wel vermeld staat bij de 15V125+? Nee |
Toch jammer dat er geen HDMI aansluiting mogelijk is in de 15W26+. Anders was deze laptop ideaal geweest. De 15V125+ vind ik bij deze vergelijking elke keer net iets minder.
[ Voor 3% gewijzigd door Maarten L op 28-05-2008 11:00 ]
www.maartenlangelo.nl
Maarten L schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:59:
2) zo nee op vraag 1; is het mogelijk dat er een 9-cell Primary Lithium-lon Batterij wordt ingebouwd in de 15V125+? Nee , de accu duur levert een paar minuten meer met 9 cell
Een 9-cell levert anderhalf keer zo veel meer accuduur op dan de 6-cell (er zitten immers anderhalf keer zo veel accucellen in de 9-cell...).
Dat zou dus betekenen dat de 6-cell maar een paar minuten meegaat
Oftewel totale onzin van deze verkoper.
Een 2,5 inch externe harde schijf heeft geen adapter nodig. Alles gaat via 1 of 2 USB kabels. Dus 2, normale, USB poorten is voldoende voor de power.Maarten L schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:59:
4) zo nee op vraag 1; is het mogelijk dat er een 2x USB 2.0 + 2x Powered USB 2.0 wordt ingebouwd in de 15V125+? (anders kan ik geen externe HD aansluiten zonder externe adapter voor deze externe HD, correct?)
Waarom overweeg je trouwens geen Dell M1530?
Verwijderd
Beste BTO gebruikers,
Ik zat zojuist in de trein, deed mn BTO aan, stofte het wat af..
boot kwam tevoorschijn (grijs scherm) met het logo, en ging verder. Toen viel hij opeens uit. Ik zette hem weer aan, alles lijkt goed te gaan, behalve dat het scherm zwart blijft. Hij begint met loeien van de cpu fan (zoals altijd) en daarna gaat hij langzamer blazen (ook zoals altijd). Hij leest rustig of er iets in de CDROM drive zit, en gaat (denk ik) gewoon verder, alleen zie ik daar dus niks van. Ik heb geprobeerd in te loggen (zonder iets te zien op het scherm) maar dit gaat niet, en ik denk dus niet dat hij ver komt (in windows).
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Doet het beeldscherm het niet? Is het iets anders?
Ik hoor hier graag zsm over. Ik zit atm in Den Haag en moet morgen op kantoor werken, daarom heb ik mn notebook meegenomen.
Alvast ontzettend bedankt voor alle hulp.
Grt,
Chico
boot kwam tevoorschijn (grijs scherm) met het logo, en ging verder. Toen viel hij opeens uit. Ik zette hem weer aan, alles lijkt goed te gaan, behalve dat het scherm zwart blijft. Hij begint met loeien van de cpu fan (zoals altijd) en daarna gaat hij langzamer blazen (ook zoals altijd). Hij leest rustig of er iets in de CDROM drive zit, en gaat (denk ik) gewoon verder, alleen zie ik daar dus niks van. Ik heb geprobeerd in te loggen (zonder iets te zien op het scherm) maar dit gaat niet, en ik denk dus niet dat hij ver komt (in windows).
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Doet het beeldscherm het niet? Is het iets anders?
Ik hoor hier graag zsm over. Ik zit atm in Den Haag en moet morgen op kantoor werken, daarom heb ik mn notebook meegenomen.
Grt,
Chico
Wie heeft er ervaring met de NON GLARE FOLIE dat www.btonotebooks.nl/ nu aanbied? Aangezien ik speciaal voor campzone een laptop wil kopen en bang ben dat ik veel reflectie buiten krijg enz. Ik ga dan waarschijnlijk voor de 15V125+ EXTREME GAMING
Verwijderd
ik heb dit ook gehad, toen ik de laptop binnen kreeg had hij al meteen dit probleem, de 2e laptop kreeg dit ook na 4 maanden. lijkt me dus een probleem van de laptop zelf. BTO heeft het iig gerepareerd nu. had hem op een dinsdag langs gebracht en de donderdag erop kreeg ik hem weer terug via de pakketdienst.Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:29:
Beste BTO gebruikers,
Grt,
Chico
Da's wellicht nog handig voor andere notebooks ook. Iemand meer info?PSPonderdelen schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 20:40:
Wie heeft er ervaring met de NON GLARE FOLIE dat www.btonotebooks.nl/ nu aanbied? Aangezien ik speciaal voor campzone een laptop wil kopen en bang ben dat ik veel reflectie buiten krijg enz. Ik ga dan waarschijnlijk voor de 15V125+ EXTREME GAMING
Verwijderd
Ik heb nog even een vraagje over mijn BTO15w25+.
Als ik op de accu werk hoor ik op het moment dat hij onder de 10% komt constant iedere (circa) 20sec een piepje om mij eraan te herinneren dat hij bijna leeg is. Kun je dit ergens uitschakelen, het irriteert me namelijk nog al als ik muziek op heb staan? Ik heb al gezocht bij de windows geluiden en bij energiebeheer maar zie hier geen instelling die dit activeert.
Heeft iemand van jullie hier weleens naar gezocht?
Als ik op de accu werk hoor ik op het moment dat hij onder de 10% komt constant iedere (circa) 20sec een piepje om mij eraan te herinneren dat hij bijna leeg is. Kun je dit ergens uitschakelen, het irriteert me namelijk nog al als ik muziek op heb staan? Ik heb al gezocht bij de windows geluiden en bij energiebeheer maar zie hier geen instelling die dit activeert.
Heeft iemand van jullie hier weleens naar gezocht?
Het is de bedoeling dat het irriteert, aangezien je op 10% toch echt wel de charger aan de laptop hoort te zetten, of in ieder geval je werk afmaakt en de laptop uit zet. Het is volgens mij ook niet zo goed voor de accu als hij zo leeg raakt, tenminste dat is wat ik vaak hoor/lees.
HD Ready? Beetje verwarrend, betekend dat dat 'ie niet voor Full HD schermen is dan?Maarten L schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:59:
...
15V125+ voor 1186 euro (200GB 7200 rpm (16Mb Cache + Shock Protection)
Wat betreft het geluid in Linux, alsa loopt nogal achter. Komt amper geluid uit, en een subwoofer heb ik nog nooit gehoord. Hoe klinkt het geluid op deze in Windows?
Verwijderd
Bedankt voor deze reactie. Ik breng hem morgen langs en hoop hem dan nog vrijdag weer thuis te hebben. Toch vind ik het vreemd.Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:40:
[...]
ik heb dit ook gehad, toen ik de laptop binnen kreeg had hij al meteen dit probleem, de 2e laptop kreeg dit ook na 4 maanden. lijkt me dus een probleem van de laptop zelf. BTO heeft het iig gerepareerd nu. had hem op een dinsdag langs gebracht en de donderdag erop kreeg ik hem weer terug via de pakketdienst.
Weet iemand of je bij BTO zelf de laptop kunt upgraden? Ik wil nl graag van 2GB naar 4GB ram, kan ik dit daar gewoon vragen tegen betaling?
Exact dezelfde vragen als dat ik hem 5 dagen eerder had gemailtMaarten L schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:59:
Nou ik heb nu ook interesse in een nieuwe laptop en dan vooral in de 15W26+. Toen voor mijzelf even een rijtje met verschillen gemaakt tusen de 15W26+ en de 15V125+.
15W26+ voor 1204 euro (200GB 7200 rpm (16Mb Cache + Shock Protection)15V125+ voor 1186 euro (200GB 7200 rpm (16Mb Cache + Shock Protection)
- 8x DVD+/-RW Dual Layer+DVD-RAM, SLOT IN (zonder lade)
- 9-cell Primary Lithium-lon Batterij
- 2x USB 2.0 + 2x Powered USB 2.0
- Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon
- Geen HDMI connector voor HD ready LCD schermen
- Ingebouwde Stereo speakers GEEN Sub-Woofer
- *Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen
- 355 x 257 x 35,2 ~ 37,5 mm
Aan de hand hiervan een mailtje gestuurd met vragen (19.00 gisteren) en vanmorgen (9.46) de antwoorden al ontvangen van Rob van Dijk. Dat is snel!:
- 8x DVD+/-RW Dual Layer
- 6-cell Primary Lithium-lon Batterij
- 4x USB 2.0 Poort
- Ingebouwde WebCam + Microfoon
- *Diefstal Alarm (speakers worden gebruikt als sirene bij diefstal)
- Geen specificaties afmetingen
Aan de hand hiervan de volgende vragen van mijn kant met als uitgangspunt dat mijn voorkeur uitgaat naar de 15W26+: 1) is het mogelijk dat er een HDMI connector wordt ingebouwd? Nee 2) zo nee op vraag 1; is het mogelijk dat er een 9-cell Primary Lithium-lon Batterij wordt ingebouwd in de 15V125+? Nee , de accu duur levert een paar minuten meer met 9 cell 3) zo nee op vraag 1; is het mogelijk dat er een 8x DVD+/-RW Dual Layer+DVD-RAM, SLOT IN (zonder lade) wordt ingebouwd in de 15V125+? (is er daadwerkelijk prestatieverschil tussen beide spelers?) Nee 4) zo nee op vraag 1; is het mogelijk dat er een 2x USB 2.0 + 2x Powered USB 2.0 wordt ingebouwd in de 15V125+? (anders kan ik geen externe HD aansluiten zonder externe adapter voor deze externe HD, correct?) Nee 5) zo nee op vraag 1; zijn de afmetingen van de 15V125+ dezelfde als die van de 15W26+? Ja 6) zo nee op vraag 1; is de webcam in de 15V125+ exact hetzelfde als die van de 15W26+? (aangezien er geen 2 MegaPixel bij staat) Nee, 1.3 Mega pixel 7) zit er in de 15W26+ geen Sub-Woofer hoewel deze wel vermeld staat bij de 15V125+? Nee
Ik ga uiteindelijk toch voor de 15V125+ Extreme Gaming, want slot-in was leuk maar niet nodig.
En de 15W26 heeft geen eSata wat ik toch een groot minpunt vind want dat is pas echt snel met externe hardeschijven. (1TB Samsung in Vantec Nexstar3)
En de accu vind ik ook raar, maar het kan zijn dat in die 9cell net wat zwakkere cellen zitten (minder mAh) om de accu toch ongeveer te laten passen. En dat de 9Cell marketing praat is.
Nja ik koop misschien gewoon ooit een 6Cell erbij
Ik heb hem 2uur minimaal per dag nodig. (1,5uur in trein en dan ook weer terug)
Dus dan is dat het handigst denk ik.
Over die 9-cell: die verkoper loopt gewoon te liegen hoor. De 9-cell gaat ongeveer 1,5 keer zo lang mee als een 6-cell.
Waarschijnlijk wilde die verkoper dat je niet de laptop met de 9-cell nam
Waarschijnlijk wilde die verkoper dat je niet de laptop met de 9-cell nam
9Cell is niet eens een kiesbare optie (meer)
[ Voor 8% gewijzigd door luccie op 10-06-2008 00:41 ]
ik heb een probleem met de MCE remote van mijn 15W25+ deze doet het namelijk niet meer.
Hij heeft het eerst altijd gedaan, toen stopte hij er opeens mee. Ik heb er toen niks meegedaan want ik ging toch terug naar XP (daar deed mijn remote het toch niet) maar nu ik weer terug ben op Vista krijg ik hem niet meer aan de gang.
Ik had de greef hierover gebeld, en de meneer aan de telefoon gaf mij de tip om met de remote te richting in de camera van mijn mobieltje. En dan te kijken of ik licht zag, want dan weet je of deze het nog doet.
Ik zie dus licht van de remote komen dus deze lijkt mij in orde.
Verder zijn alle CIR drivers geïnstalleerd dus aan de kant van de laptop lijkt mij ook weinig mis.
Kan iemand mij opweg helpen? Thx
(ps er zitten nieuwe batterijen in)
Hij heeft het eerst altijd gedaan, toen stopte hij er opeens mee. Ik heb er toen niks meegedaan want ik ging toch terug naar XP (daar deed mijn remote het toch niet) maar nu ik weer terug ben op Vista krijg ik hem niet meer aan de gang.
Ik had de greef hierover gebeld, en de meneer aan de telefoon gaf mij de tip om met de remote te richting in de camera van mijn mobieltje. En dan te kijken of ik licht zag, want dan weet je of deze het nog doet.
Ik zie dus licht van de remote komen dus deze lijkt mij in orde.
Verder zijn alle CIR drivers geïnstalleerd dus aan de kant van de laptop lijkt mij ook weinig mis.
Kan iemand mij opweg helpen? Thx
(ps er zitten nieuwe batterijen in)
Was het niet zo dat die MCE remote gedeeltelijk op bluetooth werkte?! Zo, jah vraag ik me af of je ''wireless select switch'' heb geinstaleerd?
mijn bluetooth werkt ook goed, en the wss is ook geïnstalleerd.
Maar als ik de remote probeer te vinden dmv BT wordt er niks gevonden.
Maar als ik de remote probeer te vinden dmv BT wordt er niks gevonden.
Dit is niet waar. De meeste fabrikanten raden zelfs aan om 1 keer per maand je accu helemaal leeg te laten lopen. Voorbeeld: http://www.apple.com/batteries/notebooks.htmlBloodDragon schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:19:
Het is volgens mij ook niet zo goed voor de accu als hij zo leeg raakt, tenminste dat is wat ik vaak hoor/lees.
[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 17-06-2008 12:23 ]
Verwijderd
ik heb een vraagje, ik ben van plan de FCB 15W26+ te kopen bij friesland computers, maar als ik daar een laptop haal moet ik dan alles zelf instaleren zoals bleutouth en dergelijke of is dat allemaal al gebeurt.
En wat is de batterij duur ongeveer?
En wat is de batterij duur ongeveer?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2008 13:15 ]
als je last heb met hitte probleem kan ik je dit aanraden, ik heb er een gekocht.
En moet nu zeggen dat ik zeer te vrede ben, mijn laptop wordt niet heet meer het is meer koud nu:P.
En geluid valt ook mee, zeker wat ik niet had verwacht KLIK
En moet nu zeggen dat ik zeer te vrede ben, mijn laptop wordt niet heet meer het is meer koud nu:P.
En geluid valt ook mee, zeker wat ik niet had verwacht KLIK
In principe moet je li-ion accu's NIET leeg laten lopen. De informatie die hier wordt gepresenteerd heeft betrekking op nikkelchemieën (NiCd/NiMH). De enige reden waarom je je li-ion accu zou willen ontladen is om de statusmeter te resetten. Je accu houdt namelijk bij hoeveel lading er nog in je accu zit aan de hand van hoeveel eruit is gegaan en daarna weer erin tijdens laden, dit is niet helemaal 100% precies (integratiefout), dus kun je het resetten door van 100% naar bijna 0% te ontladen. Dit is chemisch gezien echter heel slecht.Philflow schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 12:23:
[...]
Dit is niet waar. De meeste fabrikanten raden zelfs aan om 1 keer per maand je accu helemaal leeg te laten lopen. Voorbeeld: http://www.apple.com/batteries/notebooks.html
Verwijderd
er is tegewoordig op frieslandcomputers ook een optie om er een blu-ray speler in te doen in de
FCB 15W26+ zal ik hiermee ook dvd's kunne afspelen/branden?
Waarom vraag je dat niet gewoon aan Friesland Computers?Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 11:26:
er is tegewoordig op frieslandcomputers ook een optie om er een blu-ray speler in te doen in de
Voor zover ik weet zijn alle Apple laptops op dit moment Lithium-ion. en deze pagina wordt aangeraden door Apple voor de nieuwste laptops. En zo zijn meer fabrikanten die aanraden 1x per zoveel tijd te deep cyclen. Voor Li-ion.ssj3gohan schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 07:36:
[...]
In principe moet je li-ion accu's NIET leeg laten lopen. De informatie die hier wordt gepresenteerd heeft betrekking op nikkelchemieën (NiCd/NiMH).
Ik denk zelf dat het het beste is dat je ze niet totaal leeg laat lopen, maar tot 1%-5% gaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 21-06-2008 10:39 ]
Ik wilde bij BTO een van de barebone systemen bestellen (15W26+) omdat mijn huidige S37 van Asmobile meer kapot dan werkend is.
Alleen ik heb een 8300 van Intel. Nu las ik op de website van Intel dat deze wel werkt op een ICH7, maar het niet wordt aanbevolen (zou langzaam kapot gaan, stond ook op notebookreviews). Mensen die onlangs een op een 15W26+ gebaseerd notebook hebben gekocht, is dit een ICH8M?
Dan zou ik namelijk mijn 45nm cpu mee kunnen nemen.
Alleen ik heb een 8300 van Intel. Nu las ik op de website van Intel dat deze wel werkt op een ICH7, maar het niet wordt aanbevolen (zou langzaam kapot gaan, stond ook op notebookreviews). Mensen die onlangs een op een 15W26+ gebaseerd notebook hebben gekocht, is dit een ICH8M?
Dan zou ik namelijk mijn 45nm cpu mee kunnen nemen.
Mensen, zijn er (nog) meer foto's van de 15v125+ ergens te vinden? Ik vind de reallife pics uit de TS namelijk het gevoel geven alsof het er toch heel lelijk uitziet, maar misschien komt dat juist doordat er flits is gebruikt? Ik zit er namelijk over te denken om d'r 1tje te kopen, en ben dus idd wel qua specs heel veeleisend, maar wil eigenlijk ook nog wel een beetje looks, dus was benieuwd of er ook foto's waren zonder flits?
Was het maar zo, maar het is batterijtechnisch niet slim. De enige reden om het te doen, zoals gezegd, is om je batterij-ladings-indicator te repareren als hij een verkeerd laadniveau aangeeft.Philflow schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:32:
[...]
Voor zover ik weet zijn alle Apple laptops op dit moment Lithium-ion. en deze pagina wordt aangeraden door Apple voor de nieuwste laptops. En zo zijn meer fabrikanten die aanraden 1x per zoveel tijd te deep cyclen. Voor Li-ion.
Ik denk zelf dat het het beste is dat je ze niet totaal leeg laat lopen, maar tot 1%-5% gaat.
Offtopic: Zo heeft ieder zijn eigen mening. Helaas geef je geen bronnen erbij. Hier gaat dezelfde discussie: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=91846ssj3gohan schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:26:
[...]
Was het maar zo, maar het is batterijtechnisch niet slim. De enige reden om het te doen, zoals gezegd, is om je batterij-ladings-indicator te repareren als hij een verkeerd laadniveau aangeeft.
PVD hebben ze de 25v125+ uit het assortiment gehaald.
Die wou ik nog gaan kopen. Dat was de enigste die aan mijn eisen voldeed.
Iemand toevallig een reden hiervoor?
Die wou ik nog gaan kopen. Dat was de enigste die aan mijn eisen voldeed.
Misschien de Montevina update van volgende week? de 15e gaat het van start.luccie schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 00:17:
Dus inderdaad die update enzo.[message]E-Mail[/message]:
De 15V125+ is op geraakt en niet meer leverbaar. Vanaf deze week komt er een nieuw notebook op de site, 15C27+ en de 15W26+ is ook nog leverbaar met dezelfde specificaties. Wellicht is de 15V125+ nog wel te bestellen via Alternate in Ridderkerk.
[ Voor 5% gewijzigd door luccie op 10-07-2008 20:22 ]
Verwijderd
Hij is inmiddels op de site geplaatst en hij kan dus ook worden besteld het nieuwe notebook met de Intel Montevina Chipset/Platform.

Bijna 6500 punten met 3DMark06? Dat moet geOC'ed zijn gezien de kaart die in de nieuwe BTO zit gebaseerd is op de 8700M GT. Met die kaart haal ik zo'n 6500 punten in 3DMark06.
/
Edit: zie het al. 1024x768

[ Voor 9% gewijzigd door DaMarcus op 12-07-2008 20:10 ]
Ik heb vorige week ook even mail contact gehad met BTO en inderdaad is de 15c27+ de vervanging voor de 15v125+.
Het betreft het basis systeem compal JHL90. En de volgende specs horen daar bij:
(ben ik even blij, want ik wilde de 15v125+ met een vingerprint reader, en dat zit er nu ook op ook!)
Hieronder een linkje naar een forumpost van wat mij lijkt een BTO medewerker die info heeft geplaatst op het notebookreview forum.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=271533
en de prijzen zijn ook echt niet verkeerd, ik kan alleen bijv. nergens info vinden over het verschil tussen de Intel turbo memory v1 (1Gb) en de v2 (1Gb)... iemand een idee?
Het betreft het basis systeem compal JHL90. En de volgende specs horen daar bij:
Dimension 358.5(W) x 259(D) x 25.4(H) on front side, 39.2 mm on rear side Weight ~2.8kg with 15.4" WXGA & 6-cell battery CPU Intel Penryn Processor1066 FSB Memory DDR II 667/800 SDRAM memory 2 x SODIMM socket, Max. Memory up to 4GB Chip Set Intel Cantiga PM + ICH9-M; 800MHz and 1066MHz FSB support HDD 9.5mm, 2.5" S-ATA HDD support with 80/120/160/250GB and up (5400rpm) capacity 9.5mm, 2.5” S-ATA HDD support with 120/160GB/200GB/320GB and up (7200rpm) capacity. Intel Turbo Memory 2.0 supported ODD Fixed 12.7mm height SATA Tray Load; Combo/DVD Super-Multi/Blu-ray Disc Multi Communication Internal Modem with MDC solution V.92/56K bps; V.90/56K bps Gigabit LAN Wireless LAN, 802.11a/g/n(Intel Shirley Peak), 802.16e Mobile WiMAX and 802.11abgn(Intel Echo Peak) via PCIe Mini-Card Bluetooth Ver. 2.0 module with USB2.0 interface 2M Pixel CMOS via USB2.0 interface. Video Controller nVIDIA NB9P-GS with 512MB VRAM (GeForce 9600M GT) Display Support 15.4” WXGA(1280 x 800), glare and anti-reflection Support 15.4” WXGA+(1440 x 900), glare and anti-reflection Support 15.4” WSXGA+(1680 x 1050), glare and anti-reflection I/O System USB 2.0 x 3, all are with Power USB feature RGB; VGA port x 1, 15pins S-Video in x 1 (Option, with TV Tuner) RF in x 1 (Option, with TV Tuner) Microphone-in x 1 Headphone-out x 1 CIR x 1 for remote controller (Option, with TV Tuner) DC-in jack x 1 RJ-11 jack x 1 for 56Kbps V.90/92 Modem RJ-45 jack x 1 Kensington lock x 1 Express Card x 1 3-in-1 Flash Card Reader(SD/MMC/MS) x 1 Internal microphone x 2 HDMI x 1 Battery 9-cell Li-ion, 18650 type, 7800mAH 86.6Whr |
(ben ik even blij, want ik wilde de 15v125+ met een vingerprint reader, en dat zit er nu ook op ook!)
Hieronder een linkje naar een forumpost van wat mij lijkt een BTO medewerker die info heeft geplaatst op het notebookreview forum.
en de prijzen zijn ook echt niet verkeerd, ik kan alleen bijv. nergens info vinden over het verschil tussen de Intel turbo memory v1 (1Gb) en de v2 (1Gb)... iemand een idee?
[ Voor 61% gewijzigd door Autares op 12-07-2008 20:10 ]
Verwijderd
Voor wat betreft de details over de Intel Turbo memory v2.0 vraag ik me dit ook af.
Voor wat betreft de forumpost op NBR dit is goed mogelijk, ik ben benieuwd naar de rest van de spec en de review.
Voor wat betreft de forumpost op NBR dit is goed mogelijk, ik ben benieuwd naar de rest van de spec en de review.
Verwijderd
Volgens de website van bto komt vanaf eind augustus een zwaardere videokaart beschikbaar, de nVidia 9650GT met 1GB geheugen.
Weet iemand meer over die 9650GT? Ik kan er weinig over vinden. Wat is het verschil met de 9600GT buiten het extra geheugen?
Weet iemand meer over die 9650GT? Ik kan er weinig over vinden. Wat is het verschil met de 9600GT buiten het extra geheugen?
PVD die heeft ook al geen e-Sata meer.
Heb net een e-Sata schijfje gekocht en werkt lekker.
Maar nu hebben die laptops dat niet meer.
En ik vind hem nog wat duur. Ik wacht de prijsdaling nog ff af die hoogstwaarschijnlijk komt als de 9650GT uitkomt.
En ook de speakers zijn erop achteruit gegaan, de subwoofer is eruit.
Ik twijfel toch nog voor een 25v125+
Heb net een e-Sata schijfje gekocht en werkt lekker.
Maar nu hebben die laptops dat niet meer.
En ik vind hem nog wat duur. Ik wacht de prijsdaling nog ff af die hoogstwaarschijnlijk komt als de 9650GT uitkomt.
Ik twijfel toch nog voor een 25v125+
[ Voor 18% gewijzigd door luccie op 14-07-2008 00:53 ]
Waar je in de praktijk geen zak van merkte, want de laptop klinkt net als iedere andere.luccie schreef op maandag 14 juli 2008 @ 00:52:
Niks trillende ruiten en bonkende bassen, wie de term subwoofer heeft bedacht voor die laptops mag nog een keertje terug naar school...
Jaja dat moet je ook niet verwachten, maar het zal allicht wat voller klinken.Crusader schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:16:
[...]
Waar je in de praktijk geen zak van merkte, want de laptop klinkt net als iedere andere.
Niks trillende ruiten en bonkende bassen, wie de term subwoofer heeft bedacht voor die laptops mag nog een keertje terug naar school...
Een spdif uitgang heb ik meer aan.
Ik ben heel erg benieuwd naar de warmte productie van de 15c27+ en hoe deze zich houd over een 'langere' tijd, dus, hoe zijn de koelprestaties na een jaar? Ik heb tot op een heden een alienware laptop, maar dat is naar mij mening echt een miskoop geweest omdat de cooling nu na een jaar het allemaal niet meer trekt, heb dus een aparte laptop koeler moeten kopen om 'm op m'n bureau koel te houden, erg vervelend allemaal want de mobiliteit neemt daardoor erg af...
Verwijderd
Op de BTO site staat dat het een 2.0 GB module betreft. Zouden ze dat hier niet gewoon bedoelen?Autares schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:03:
Ik heb vorige week ook even mail contact gehad met BTO en inderdaad is de 15c27+ de vervanging voor de 15v125+.
*knip*
Intel Turbo Memory 2.0 supported
ODD Fixed 12.7mm height SATA Tray Load; Combo/DVD Super-Multi/Blu-ray Disc Multi
*knip*
Wat Blu-ray betreft: Dat kan ik op de BTO site niet selecteren!
Na herinstallatie van m'n 15V125+ heb ik opnieuw de drivers voor de EasyButtons gedownload van ftp.n4all.nl. Wat blijkt, het is een oudere versie en geen 1.8 die in de mapnaam staat, maar gewoon versie 1.4 volgens mij, ook volgens de readme die er bij zit. XP heeft dezelfde bestanden staan voor de EasyButton drivers, inclusief datum/tijd van de bestanden.
Het punt is dat voor het in-/uitschakelen van Bluetooth en Wifi ik voorheen twee icoontjes onderin beeld kreeg, waarbij je met iedere druk op Fn+F2 door de status heen kon wandelen.
Als ik nu op Fn+F2 druk, krijg ik alleen maar een venstertje waar ik vinkjes aan en uit kan zetten.
Bovendien heb ik nu heel vaak BSOD's met de STOP melding dat een driver niet kan omgaan met slaapstand. Volgens mij is het dus gewoon de XP versie die ze in de Vista map hebben gezet.
Waar haal ik nou de juiste v1.8 versie zodat ik weer de oude vertrouwde icoontjes onderin het beeld krijg?
edit: en inderdaad, op ftp.n4all.nl staan v1.4 drivers in een map met de naam v1.8 en dat zijn de XP drivers in een Vista map. Lekker is dat...
Via www.bto-notebooks.nl in het support menu zijn wel de juiste te downloaden.
BTO Notebooks: zijn we nog wakker?
Het punt is dat voor het in-/uitschakelen van Bluetooth en Wifi ik voorheen twee icoontjes onderin beeld kreeg, waarbij je met iedere druk op Fn+F2 door de status heen kon wandelen.
Als ik nu op Fn+F2 druk, krijg ik alleen maar een venstertje waar ik vinkjes aan en uit kan zetten.
Bovendien heb ik nu heel vaak BSOD's met de STOP melding dat een driver niet kan omgaan met slaapstand. Volgens mij is het dus gewoon de XP versie die ze in de Vista map hebben gezet.
Waar haal ik nou de juiste v1.8 versie zodat ik weer de oude vertrouwde icoontjes onderin het beeld krijg?
edit: en inderdaad, op ftp.n4all.nl staan v1.4 drivers in een map met de naam v1.8 en dat zijn de XP drivers in een Vista map. Lekker is dat...
Via www.bto-notebooks.nl in het support menu zijn wel de juiste te downloaden.
BTO Notebooks: zijn we nog wakker?
[ Voor 12% gewijzigd door Crusader op 15-07-2008 20:09 ]
EDIT: foutje was iets te snel

[ Voor 78% gewijzigd door maniac2003 op 17-07-2008 23:05 ]
Verwijderd
Het is een beetje stil rond dit notebook. Heeft iemand hem al of is er misschien al een review?Autares schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 20:03:
De benchmarklijst in bovenstaande links is een beetje in het slop geraakt geloof ik.
edit: eerste review:
http://www.pcmweb.nl/hard...oductid=3404&WT.mc_id=rss
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2008 17:52 ]
Crusader welke Windows versie draai jij ?Crusader schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 19:37:Bovendien heb ik nu heel vaak BSOD's met de STOP melding dat een driver niet kan omgaan met slaapstand.
Sinds kort heb ik hier Vista Business X64 draaien, maar ik heb ook last van STOP fouten (0x0000000A) en dan nog meer.
1 van de meldingen heb ik kunnen terugleiden naar de ACPI to HID Mapper, dat zou dan de Easy Button software moeten zijn toch ?
Verwijderd
hoi,
Ik heb zelf een bto 15w26+ , vrij goeie laptop maar nu had ik enkele vraagjes die jullie me waarschijnlijk wat verder kunnen helpen
.
1. de laptop draait vrij goed, koeling loopt full auto maar toch had ik hier graag ook wat zeggenschap in gehad, zijn er tools in de omloop die je wel de fanspeed laten regelen van je bto notebook (fanspeed, notebookhardwaretool, i8fangui, .... werken niet)
2. Mijn notebook kwam zonder os (heb een legale licensie via school aangekocht) maar mijn laptop doet er eeuwen over om in slaapstand te raken (iets meer dan 2 min ) google helpt mij hier niet verder, ben van plan om na men herex een full reinstall te proberen maar zou het graag zo oplossen zonder al dat bijkomende werk.
thx alvast
Ik heb zelf een bto 15w26+ , vrij goeie laptop maar nu had ik enkele vraagjes die jullie me waarschijnlijk wat verder kunnen helpen
1. de laptop draait vrij goed, koeling loopt full auto maar toch had ik hier graag ook wat zeggenschap in gehad, zijn er tools in de omloop die je wel de fanspeed laten regelen van je bto notebook (fanspeed, notebookhardwaretool, i8fangui, .... werken niet)
2. Mijn notebook kwam zonder os (heb een legale licensie via school aangekocht) maar mijn laptop doet er eeuwen over om in slaapstand te raken (iets meer dan 2 min ) google helpt mij hier niet verder, ben van plan om na men herex een full reinstall te proberen maar zou het graag zo oplossen zonder al dat bijkomende werk.
thx alvast
Er is een manier om je CPU cooler te maken zodat de fan minder aangaat: undervolten.Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 03:17:
Mijn fans gaann nooit meer aan sinds ik dit toepas. Accu gaat ook langer mee.
Verwijderd
maar ik zou ze net af en toe met opzet op volle toeren willen laten draaien, vooral als we met tropische temperaturen zitten of als ik eens game of gewoon wanneer ghij naar mijn zin te heet wordtPhilflow schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 06:23:
[...]
Er is een manier om je CPU cooler te maken zodat de fan minder aangaat: undervolten.
Mijn fans gaann nooit meer aan sinds ik dit toepas. Accu gaat ook langer mee.
alvast bedankt voor je info voor batterij optimalisatie ;-)
Dat is volgens mij totaal niet nodig om de notebook zelf de temperaturen meet. Met andere woorden: als er tropische temperaturen zijn of als je een game speelt gaan de fans vanzelf harder.Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 11:26:
[...]
maar ik zou ze net af en toe met opzet op volle toeren willen laten draaien, vooral als we met tropische temperaturen zitten of als ik eens game of gewoon wanneer ghij naar mijn zin te heet wordt
Verwijderd
idd, maar ik heb bij men vorige laptop een coocked gpu gehad (dell xps) omdat er teveel stofophoping was, ik heb me daarna laten vertellen dat het goed is af en toe je fans eens op volle toeren te laten draaien om hem als het ware eens uit te stoffen (weet niet in hoevere dit waar is) vandaar mijn vraag.
Weet je toevallig niet waarom mijn slaapstand er zo lang over doet om afgerond te zijn?
Weet je toevallig niet waarom mijn slaapstand er zo lang over doet om afgerond te zijn?
Ik wist dat uitstoffen goed was maar dat dat met je fans zou kunnen heb ik niet eerder gehoord.
Ik weet geen antwoord op je vraag.
Ik weet geen antwoord op je vraag.
Gewoon erin blazen of de stofzuiger erop zetten werkt prima, met beleid. Het ding kan ook stuk.
Verwijderd
Zit hier iemand met hetzelfde slaapstand probleem als ik? (slaapstand doet er tijdje over om afgerond te zijn). Ik gebruik xp sp2 32bit (sp3 verwijderd uit hoop dat het daaraan zou liggen maar niet dus). De google oplossingen halen niets uit. Heb 4 gb ram zitten en zo'n vista module die niet werkt onder xp.
Ik heb de 125 nu een aantal weken en sinds het begin heb ik er problemen mee dat bij een bepaalde temperatuur de framerate helemaal in elkaar klapt en pas weer hersteld na een reboot. Heb op de verschillende sites even rondgekeken en daar wordt er gezegd dat dit een hardwarefout is. Zijn er meer mensen met dit probleem?
<Zinloze tekst hier>
Verwijderd
probeer eens de dienst van bto, als je een bto notebook hebt. Mss kunnen zij je een azerty opzendenVerwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:59:
Weet iemand of je ook een azerty toetsenbord kunt kopen en deze er zelf in zetten?
Het lukt mij niet (meer) om memorysticks uit te lezen met de ingebouwde cardreader. Ik heb een 15V125+ met zowel Vista Ultimate 32-bit als de 64-bit. Beide versies geven het verschijnsel dat explorer lijkt te hangen zodra de kaart er in gestopt wordt. Zodra de kaart er uit wordt gehaald doet ie het weer prima. Dit doet ie met meerdere kaartjes, die wel prima werken in andere apparatuur.
Ik gebruik de O2Micro drivers 2.0.2.5 van december 2006, zoals ze op de website van BTO staan. Andere drivers heb ik niet gevonden, evenals anderen met dit probleem (Google, etc.).
Iemand nog een heldere ingeving?
Ik gebruik de O2Micro drivers 2.0.2.5 van december 2006, zoals ze op de website van BTO staan. Andere drivers heb ik niet gevonden, evenals anderen met dit probleem (Google, etc.).
Iemand nog een heldere ingeving?
Verwijderd
Heb hetzelfde probleem ook ooit gehad op mijn dell laptop, probeer eens zonder drivers van bto, dit werkte voor mij perfect (windows installeert dan standaard drivers hiervoor dacht ik)
Voorzover ik mij kan herinneren laat Windows Vista na een verse installatie gele uitroeptekentjes zien bij de O2Micro cardreader, maar ik ga wel even wat proberen op dit vlak (Windows Update laten zoeken naar drivers bijvoorbeeld).Verwijderd schreef op woensdag 20 augustus 2008 @ 22:22:
Heb hetzelfde probleem ook ooit gehad op mijn dell laptop, probeer eens zonder drivers van bto, dit werkte voor mij perfect (windows installeert dan standaard drivers hiervoor dacht ik)
En inderdaad: werkt nu prima, bedankt voor de tip!
[ Voor 4% gewijzigd door Crusader op 21-08-2008 13:28 ]
Zo ik heb een P•BOOK 15C27+ WSXGA+ Performance + 1GB en Non Glare besteld,
Ik zal wel foto's en performance posten zodra ik hem heb
Verwijderd
Issie al binnen?luccie schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 00:13:
Zo ik heb een P•BOOK 15C27+ WSXGA+ Performance + 1GB en Non Glare besteld,
Hij was woensdag al binnen, maar door intro kamp heb ik nu pas vista x64 Ultimate erop gezet.
Werkt lekker
Heb dat aero nog niet gevonden waar iedereen het vroeger altijd over had.
Binnenkort benchmarks en uitgebreid verslag
Werkt lekker
Binnenkort benchmarks en uitgebreid verslag
Verwijderd
net op de 15V125+ de bios update gedaan (naar 0.32) en vervolgens vista erop gezet. ik heb op dit moment in ieder geval geen last meer van missende letters. hoop dat dit zo blijft. Weet nu natuurlijk niet of dit ligt aan de firmware update of vista met sp1. *keeps fingers crossed*