[Ervaringen] BTO 17W24+ / BTO 15W25+ en BTO 15V125+ - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste
Acties:
  • 46.292 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237326

Een programma zoals magiciso.

btw ik zag ook geen 15v125 extreme, alleen basic en performance.
http://www.alternate.nl/h...s&Level2=Notebooks+Intel&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
ik heb nu biosversie 1.10 op mijn 15w25+ (FL90), wat is het beste om te doen qua biosupdate? opeenvolgend of de laatste versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252485

Ik heb een beetje met rmclock lopen klooien zover ik durf maar nog steeds als ik niet aan het stroom hang met mijn 15v125 extreme blijft mij muis afentoe hangen ook bij muziek en een film.

Het zit hem dus niet in de hardeschijf en dvdspeler.

En aan me proccessor durf ik niet teveel te kutten.

HELP!!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste mensen al mijn problemen zijn inmiddels verholpen! _/-\o_

Mijn muis en geluid bleven haken als ik niet aan het stroom hing, ik heb lange tijd lopen kloten met programmas om dingen te tweaken dit had geen effect.

Heb toen driver genius professional gedownload en deze laten zoeken of er nieuwe drivers waren en tot mij verbazing vond hij nog verschillende drivers.
Heb toen de driver voor mij chipset gedownload en hierna waren de problemen betreft zonder netstroom werken opgelost.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239179

welke chipset driver heb je gedownload, ik heb via de site van intel volgens mij de juiste driver gedownload, maar ik krijg deze waarschuwing:

this computer does not meet the minimum requirements for installing the software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mc jeroentje,

Ga naar deze website http://www.driver-soft.com/ en gebruik de gratis trial version van het programma.

Ik zelf heb de full version gedownload via usenet. :X

Na de installatie gaat hij je pc even scannen duurt max 30 seconden, waarna hij aangeeft dat hij drivers heeft gevonden.
Die drivers download je even met het programma en installeer je.
Ik weet even niet welke versie ik heb van de chipset drivers, maar ik zou gewoon dit programma gebruiken omdat hij nog wel meer drivers gaat vinden en het komt dan allemaal vanzelf goed. ;)

EDIT: afentoe kapte het programma tijdens het downloaden van de drivers maar dan moet je gewoon even op next klikken en dan gaat hij verder waar hij was gebleven.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 252485 op 20-02-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237326 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 02:02:
Een programma zoals magiciso.

btw ik zag ook geen 15v125 extreme, alleen basic en performance.
http://www.alternate.nl/h...s&Level2=Notebooks+Intel&
Hij staat er weer tussen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236074

Ik vind BTO er goed uit zien. Wat zetten ze me voor een moeilijke keus zeg, ik weet gewoon niet meer of ik voor Dell, Zepto of BTO moet kiezen.. allemaal hebben ze hun eigen kwaliteiten. Ik vind persoonlijk dat je bij BTO het meest waar voor je geld krijgt, maar mensen zeggen dat de service bij Dell het beste is, en je kan bij Dell afdingen. Ik moet echt nog kijken.

Is het trouwens mogelijk om in een laptop de batterij te vervangen? Ik heb een laptop op het oog alleen die heeft een 6 cell batterij, en ik wil er graag één van 9 of 12 cell in plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236074 schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 16:32:
Ik vind BTO er goed uit zien. Wat zetten ze me voor een moeilijke keus zeg, ik weet gewoon niet meer of ik voor Dell, Zepto of BTO moet kiezen.. allemaal hebben ze hun eigen kwaliteiten. Ik vind persoonlijk dat je bij BTO het meest waar voor je geld krijgt, maar mensen zeggen dat de service bij Dell het beste is, en je kan bij Dell afdingen. Ik moet echt nog kijken.

Is het trouwens mogelijk om in een laptop de batterij te vervangen? Ik heb een laptop op het oog alleen die heeft een 6 cell batterij, en ik wil er graag één van 9 of 12 cell in plaatsen.
Ja het is mogelijk om in een laptop een batterij te vervangen.
Ik weet alleen niet of je in alle laptops 12 CELLS kan plaatsen.
In die van BTO kan je een 9 cell steken verder heb ik er niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236074

Okee dan, dat is fijn om te weten. Ik krijg hem voor mijn verjaardag, en ik kan niet té ver gaan qua kosten. Ik denk dat ik er dus voor ga kiezen om de batterij later te kopen, als ik überhaupt voor een BTO laptop ga kiezen. Het ziet er allemaal in ieder geval wel erg goed uit, maar dat ziet het bij Dell en Zepto ook. Nou ja, ik zie het allemaal nog wel wanneer de tijd daar is, duurt toch nog 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 04:13
Het is natuulijk een eigen ervaring, maar mijn ervaring met BTO is uitermate goed.
Ik heb hem vanaf okt. 2007 en sinds eigelijk 2 maandjes doet me laptop perfect.
Het is alsof hij zichzelf leert, en mensen die vista stront vinden.... Ik kan niet begrijpen wat er zo erg aan vista is, het is mischien anders maar zeker niet slecht.

In iedergeval ik ben een trotse eigenaar van BTO 15w25+.
Hoop hiermee je twijfel enigsins te verhelpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 07:07
ik ben ook zeer tevreden met mijn BTO 15w25+ (Compal IFL90), maar ik gebruik gewoon nog windows XP. Heb ook vista geprobeerd, maar blijf vinden dat xp gewoon veel sneller is en wat mij betreft kan de eye candy van vista daar niet tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe je de microfoon uit kan zetten? Ik gebruik namelijk een headset en het is vervelend dat die microfoon op de laptop aan blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
Hmm, het enige dat nog wel vreemd werk is mijn microfoon van me laptop.
Nu Redemt daar iets over zij herrineert me wel dat iets mis is met me mic.
Hij behoort toch niet te ruisen, in iedergeval niet erg. Voor mensen die me willen helpen heel graag, ben wel handige harrie dus vraag me af hoe ik dat kan doen hardwarematig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Om nog maar een BTO aan het lijstje toe te voegen: de BTO 15W26+ (Compal JFL92) is tot nu toe ook erg goed te noemen :)

Heb er sinds deze week een, en het enige probleem was een niet werkende Turbo Memory met de voorgeïnstalleerde drivers. De oplossing daarvoor was simpel: de laatste update van Intel downloaden en installeren, waardoor de harddisk score van 4.6 omhoog vloog richting 5.3.

Verder is ie erg rustig en redelijk koel te noemen vergeleken met m'n oude Acer en kan alles in Vista op volle snelheid draaien zonder haperen. Het beeldscherm is ook mooi, met een max. resolutie van 1680X1050. Zwart is helaas nog niet echt zwart, maar toch is het stukken beter dan ik tot nu toe bij andere laptops gezien heb. Dooie pixels heb ik nog niet kunnen ontdekken, dus het lijkt er op dat de dooie-pixel-check-service inderdaad is uitgevoerd, top!

Ik had ook nog wat verhalen gelezen over dat N4ALL niet echt goede service zou bieden, maar ik heb het idee dat ze gewoon erg veel te doen hebben daar. Mijn mailtjes zijn in ieder geval allemaal kort maar correct afgehandeld en beantwoordden al mijn vragen.

Als deze laptop, die er met een behuizing van deels pianolak ook nog eens luxe uitziet, zo goed blijft werken als hij nu doet, dan weet ik nu al wie de leverancier van m'n volgende laptop gaat worden, ooit :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

Stukfruit schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:53:
Heb er sinds deze week een, en het enige probleem was een niet werkende Turbo Cache met de voorgeïnstalleerde drivers. De oplossing daarvoor was simpel: de laatste update van Intel downloaden en installeren, waardoor de harddisk score van 4.6 omhoog vloog richting 5.3.
Hoe kun je controleren of die cache werkt of niet?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Via de Intel (r) Turbo Memory Console :)

Als dat ding niet werkt staat er trouwens ook een uitroeptekentje bij de Intel (r) Turbo Memory Controller in je Device Manager, onder het kopje Storage Controllers.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ja, die console weet ik te vinden :+
Maar ik zag op hardware.info dat die console ook wel eens foute waarden presenteert en je verder nergens kunt achterhalen of ie ook daadwerkelijk z'n werk doet, ongeacht wat de vinkjes aangeven.
Vandaar dat ik dacht dat jij wél een methode had gevonden om de werking te kunnen checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Sorry, ik geef gewoon antwoord op wat ik hier lees ;)

Maar geen idee of ie wel eens foute waarden geeft. Maar de device manager lijkt me een aardig betrouwbare methode om mee te zien of het werkt of niet?

naast het feit dat het allemaal iets sneller aanvoelt wanneer het werkt

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Stukfruit schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 23:25:
Sorry, ik geef gewoon antwoord op wat ik hier lees ;)

Maar geen idee of ie wel eens foute waarden geeft. Maar de device manager lijkt me een aardig betrouwbare methode om mee te zien of het werkt of niet?

naast het feit dat het allemaal iets sneller aanvoelt wanneer het werkt
Hehe.. de device manager geeft aan of een driver correct is geladen en het device aangesproken wordt. Maar als je die vinkjes weg zou halen, dan doet het ding z'n werk niet meer maar staat nog wel goed in de device manager.
Helaas merk ik zelf geen ene moer verschil met die Turbo Cache...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
Beste tweakers, zijn er mensen die BIOS 1.16 al hebben geinstaleerd? En zo jah, wat iemand in deze pagina al zij. Opeenvolgend of gewoon van als je 1.10 naar 1.16?
Ik heb al google al raadgepleegd maar wordt er niet wijzer van hoe je BIOS update van 15W25+. Zou iemand en ander kunnen helpen en soort van Tut. maken hoe jullie dat doen.

Sorry als dit een stome vraag is, ik heb van alles wel beetje verstand maar van BIOS heb ik geen kaas gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

DracoDrake schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:23:
Sorry als dit een stome vraag is, ik heb van alles wel beetje verstand maar van BIOS heb ik geen kaas gegeten.
Ik zou jou willen adviseren niet aan een BIOS upgrade te beginnen. Dat zijn geen dingen die je even tussendoor kan doen als je er geen verstand van hebt en verder geen problemen hebt met je laptop. Een BIOS upgrade maakt je laptop niet sneller.
Verder is Google je grote vriend als het aankomt op BIOS flashen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
@Crusader:
Njah ik heb wel wat onderzocht en dat het riskant is dat wist ik al, toch wil ik het erop waagen. Eens moet de eerste keer zijn vindt ik zelf als je beginend bouwer bent moet je het is gedaan hebben.

Maar me probleem is dus nu dat alles wat ik over bios heb gelezen zijn allemaal merk laptops, en over IFL90 zijn er dingen die nogal onduidelijk vindt.
Hierbij zal ook niemand de schuld geven als iemand me verkeerd uitlegt ofzo met een Tut. Dat is gewoon me eigenschuld, ook voor de op volgende mensen...

Hierbij dan nog een vraag: BIOS updaten hoef je toch niet alles overnieuw te instaleren? zoals windows enzo....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
nee, bij een bios update veranderd er niks aan je harde schijf en dus niks aan je windows instalatie. Het kan wel zijn de AHCI instelling in bios gereset wordt (dus aan wordt gezet) terwijl jij hem nu misschien uit hebt staan. In dat geval moet je de setting weer terug zetten naar hoe deze stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
DracoDrake schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:23:
Beste tweakers, zijn er mensen die BIOS 1.16 al hebben geinstaleerd? En zo jah, wat iemand in deze pagina al zij. Opeenvolgend of gewoon van als je 1.10 naar 1.16?
Ik heb al google al raadgepleegd maar wordt er niet wijzer van hoe je BIOS update van 15W25+. Zou iemand en ander kunnen helpen en soort van Tut. maken hoe jullie dat doen.

ja kan prima hoor (zelf ook gedaan) makkelijkste is een usbbootstick te maken en het .bat bestand hierop te zetten (zie ook http://gathering.tweakers...bookmark/1254323/28980348)

denk er wel aan als je xp hebt je na het flashen acpi uit zet in de bios. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
@tweakers:
Hartstikke bedank voor de uitleg, helemaal voor de link anders had ik de hele forum moeten door spitten.

Nog 1 vraagje: iemand 1.16 geupdate, en is daarbij die hybernate probleem van scherm dichtklappen opgelost?

• sroebert
voor dat probleem heb je een hotfix nodig, geen idee of het zonder die hotfix en 1.16 ook werkt, hier is de link naar de hotfix: A Windows XP-based computer that is using an Intel dual-core processor may stop responding when you try to resume the computer from standby.

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-05 11:51
DracoDrake schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:45:
@tweakers:
Hartstikke bedank voor de uitleg, helemaal voor de link anders had ik de hele forum moeten door spitten.

Nog 1 vraagje: iemand 1.16 geupdate, en is daarbij die hybernate probleem van scherm dichtklappen opgelost?
Bekijk anders gewoon even de start post van [Ervaringen] Compal IFL90 / BTO 15W25(+) / inNote 154 Deel 2, want daar staat die en je vorige vraag ook beantwoord ;)

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:21
Ik heb de laaste tijd met mijn IFL90/15W25+ dat als ik opstart ik niet het login scherm krijg. (het scherm blijft dus op zwart).
Nu heb ik het forum een tijdje niet meer gevolgd, maar ik zal proberen om een nieuwere bios 1.16 versie erop te zetten.

Windows XP (alle updates)
Bios: 1.13
Graphics: 169.21

Wat is nu de laaste (best) werkende driver voor de 8600GT?

[ Voor 12% gewijzigd door nl_umpire op 28-02-2008 18:17 ]

Anoniem: 97942

Ik zit er over na te denken om de GX700 te halen, zie:

http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1980

Klopt het dat deze nagenoeg identiek is aan de 17W25+?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Is veeeeeeeeeeeeeelste duur voor wat je krijgt zeg 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
Bedankt alle mensen die me geholpen hebben...
Het is toch gelukt met BIOS updaten.

Jammer alleen dat ik dacht dat mischien een probleem met me 15w25 zou opgelost zijn, dus niet. Heeft iemand ook zoon slecht microfoon in de laptop die abnormaal ruist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133316

Ik heb een 15V125+ en ik heb ook het probleem dat er willekeurig letters worden overgeslagen. er stond toen ik hem kreeg al bios versie 0.29 op. Zowel in Ubuntu als in Windows Vista Business 32bit worden er letters overgeslagen. Als ik een usb toetsenbord gebruik, kan ik gewoon normaal typen. Zou het dan toch een hardware probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 133316 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:41:
Ik heb een 15V125+ en ik heb ook het probleem dat er willekeurig letters worden overgeslagen. er stond toen ik hem kreeg al bios versie 0.29 op. Zowel in Ubuntu als in Windows Vista Business 32bit worden er letters overgeslagen. Als ik een usb toetsenbord gebruik, kan ik gewoon normaal typen. Zou het dan toch een hardware probleem zijn?
Lijkt er op, ik heb het ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133316

ik heb vandaag even gemaild en gebeld met BTO. Ik heb meteen een afspraak (Maandag) kunnen maken om even mijn laptop langs te brengen om een nieuw toetsenbord in te laten bouwen omdat het waarschijnlijk een los contact zou zijn. Zou 10 minuten werk moeten zijn, zei de man aan de andere kant van de lijn. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 133316 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 19:28:
ik heb vandaag even gemaild en gebeld met BTO. Ik heb meteen een afspraak (Maandag) kunnen maken om even mijn laptop langs te brengen om een nieuw toetsenbord in te laten bouwen omdat het waarschijnlijk een los contact zou zijn. Zou 10 minuten werk moeten zijn, zei de man aan de andere kant van de lijn. Ik ben benieuwd.
99% zeker dat je het daarna nog steeds hebt. Een los contact zorgt er voor dat je toetsenbord het of wel of helemaal niet doet. Bovendien hebben meer mensen last van dit probleem. Zou dan bij iedereen (ook bij mij dus) het contact los zitten? Zonde van je ritje daarheen vrees ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248234

Is dat probleem met je toetsenbord nu verholpen hsZer0? En heeft iedereen met een 15V125+ trouwens dat probleem, want dat zou ik wel echt klote vinden.

Ik heb net een 15V125+ besteld, maar nog niet betaald en als dat idd bij alle 15V125+ laptops voorkomt dan ga ik nog wel even nadenken of ik niet een 15w26+ neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 248234 schreef op maandag 03 maart 2008 @ 23:05:
Is dat probleem met je toetsenbord nu verholpen hsZer0? En heeft iedereen met een 15V125+ trouwens dat probleem, want dat zou ik wel echt klote vinden.

Ik heb net een 15V125+ besteld, maar nog niet betaald en als dat idd bij alle 15V125+ laptops voorkomt dan ga ik nog wel even nadenken of ik niet een 15w26+ neem.
Ik heb het nog steeds met mijn 15V125+. Af en toe wel irritant, vooral als je effe snel een mailtje wilt typen. Laat dat snel dan maar weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
ik snap echt niet dat ze zo'n laptop dan überhaupt kunnen verkopen, als er één ding is wat goed moet werken bij een computer, dan is het toch wel de input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

En het scherm, en de behuizing...

Er wordt gewoon algemeen weinig aandacht besteed aan een onderdeel naarmate het goedkoper wordt. Je kunt panelen voor laptops al voor €35 krijgen, dus zijn er fabrikanten die daar genoegen mee nemen (terwijl het gewoon crap is). En ongetwijfeld ook met het tobo - sowieso hebben zowel de toetsenborden van de vestels als van de compals geen anticorrosie-verf voor de letters. Als je er lang op typt zullen uiteindelijk de letters wegslijten.

[is niet erg, tobo-vervanging kost maar een tientje]

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:54
nl_umpire schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:44:
Ik heb de laaste tijd met mijn IFL90/15W25+ dat als ik opstart ik niet het login scherm krijg. (het scherm blijft dus op zwart).
Nu heb ik het forum een tijdje niet meer gevolgd, maar ik zal proberen om een nieuwere bios 1.16 versie erop te zetten.

Windows XP (alle updates)
Bios: 1.13
Graphics: 169.21

Wat is nu de laaste (best) werkende driver voor de 8600GT?
Dat had ik ook, ongeveer 1 van de 10 keer of zo.
Sinds ik de nieuwste nvidia (174.16) driver heb, heb ik daar geen last meer van gehad.

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
WTF... kan hem niet vinden bij laptopvideo2go, @super cow waar haal jij je drivers als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
ssj3gohan schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:46:sowieso hebben zowel de toetsenborden van de vestels als van de compals geen anticorrosie-verf voor de letters. Als je er lang op typt zullen uiteindelijk de letters wegslijten.
Erg irritant is dat ja, maar wat ik meestal heb is dat niet de letters wegslijten, maar wel het bovenste ruwere laagje van de toetsen waardoor ze gladder worden.

Zelfs bij m'n splinternieuwe 15w26+ is dat al een beetje te zien en voelen nu (na redelijk intensief gebruik).

Voor de rest is die 15w26+ trouwens uitstekend, nog geen problemen gehad hier. Geweldige laptop om ZBrush op te gebruiken wanneer je graag grafische prut in elkaar duwt, trouwens. 900 miljoen polygonen zit je zo op zonder haperen :)
Al zal dat waarschijnlijk niet zoveel zeggen voor de meeste mensen op deze afdeling, sorry :$

Toetsenbord werkt er ook goed op, je moet alleen uitkijken dat je met je duimen niet steeds over het touchpad heen zweeft :+

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 05-03-2008 12:46 ]

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203309

Heb gister de 15V125+ Extreme gekocht.
Heb er een vraag over, mss dat iemand me kan helpen.

1. Hoeveel geluidskanalen ondersteunt deze laptop, alleen stereo (2) of ondersteunt ie ook meerdere kanalen (5.1 of 7.1)?
Op de laptop zelf zit namelijk alleen een microfoon en koptelefoon ingang, in de handleiding staat echter een afbeelding met daarop ook een S/PDIF uitgang. Die zit er niet op, vraag me af hoe ik nu meerdere kanalen aan de praat krijg... via de koptelefoon ingang/uitgang mss? :-s
Heb het nog niet kunnen testen want ik beschik niet over de juiste kabels maar mss dat iemand het al weet.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 203309 op 11-03-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
Stukfruit schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:45:
[...]
Erg irritant is dat ja, maar wat ik meestal heb is dat niet de letters wegslijten, maar wel het bovenste ruwere laagje van de toetsen waardoor ze gladder worden.

Zelfs bij m'n splinternieuwe 15w26+ is dat al een beetje te zien en voelen nu (na redelijk intensief gebruik).
ja dat had ik al met mijn vorige HP laptop en het is bij mijn nieuwere IFL90 ook al duidelijk te zien. Eigenlijk valt het alleen op bij de spatie balk, sinds je die het meeste gebruikt. Niet echt irritant, maar toch jammer dat het niet wat langer mooi blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Stukfruit schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:45:
[...]

Voor de rest is die 15w26+ trouwens uitstekend, nog geen problemen gehad hier. Geweldige laptop om ZBrush op te gebruiken wanneer je graag grafische prut in elkaar duwt, trouwens. 900 miljoen polygonen zit je zo op zonder haperen :)
Al zal dat waarschijnlijk niet zoveel zeggen voor de meeste mensen op deze afdeling, sorry :$

Toetsenbord werkt er ook goed op, je moet alleen uitkijken dat je met je duimen niet steeds over het touchpad heen zweeft :+
Ik gebruik hem nu in combinatie met externe muis, tobo en 3d-muis en ik moet zeggen dat het zeker met dat scherm voor CAD-toepassingen (grafisch belangrijk dus) érg, érg lekker werkt. Elke laptop met deze specs kan dat natuurlijk, maar deze maakt ook nog eens weinig lawaai en gaat lang mee op de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244884

Anoniem: 203309 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:26:
Heb gister de 15V125+ Extreme gekocht.
Heb er 2 vragen over, mss dat iemand me kan helpen.

1. Hoeveel geluidskanalen ondersteunt deze laptop, alleen stereo (2) of ondersteunt ie ook meerdere kanalen (5.1 of 7.1)?
Op de laptop zelf zit namelijk alleen een microfoon en koptelefoon ingang, in de handleiding staat echter een afbeelding met daarop ook een S/PDIF uitgang. Die zit er niet op, vraag me af hoe ik nu meerdere kanalen aan de praat krijg... via de koptelefoon ingang/uitgang mss? :-s
Heb het nog niet kunnen testen want ik beschik niet over de juiste kabels maar mss dat iemand het al weet.
Ik weet in ieder geval dat als ik hem op de hdmi aansluiting van mijn tv zet er een digitala signaal uit de s/pdif uitgang van de tv komt. Aleem moet je dan in de laptop wel weer de juiste frequentie instellen anders herkend mijn logitech setje het signaal niet. Een s/pdif kabel direct in de laptop steken hem ik niet geprobeerd maar ik weet dat bij de aanschaf mij werd verteld dat dat ook geen optie was. Dus toen ik later idd het boekje doornam en zag dat hij daar wel als optie stond vond ik het ook vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:54
DracoDrake schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:14:
WTF... kan hem niet vinden bij laptopvideo2go, @super cow waar haal jij je drivers als ik vragen mag?
http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=17608

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
ssj3gohan schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:51:
[...]

Ik gebruik hem nu in combinatie met externe muis, tobo en 3d-muis en ik moet zeggen dat het zeker met dat scherm voor CAD-toepassingen (grafisch belangrijk dus) érg, érg lekker werkt. Elke laptop met deze specs kan dat natuurlijk, maar deze maakt ook nog eens weinig lawaai en gaat lang mee op de batterij.
Precies :) gebruik 'm ook met externe muis hier (en tablet voor het brushen). Wat ook lekker is is dat er aan beide kanten usb-aansluitingen zitten, dat heb ik wel eens anders gezien.....

(erg irritant als je alleen links je muis of tablet of 3d-muis of wat dan ook kan aansluiten)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239179

ik heb er nog steeds last van dat mn geluid en muis haperen als de laptop op de batterij werkt. zal hij daarom ook sommige toetsen missen?

had iemand al een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tyrox heeft het schijnbaar opgelost:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29615299

Ik heb trouwens ook een 15V125+ Extreme besteld en als het goed is is ie er zaterdag. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
Ey thanx Super Cow:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
De ventilator van mijn 15w25+ staat sinds een tijd elke keer volop te draaien. Vind dit zelf uitermate irritant als er helemaal geen programma's actief zijn behalve het OS (vista). Heb een aantal maand geleden de videokaart drivers geupdate (169.0x van laptopvideo2go), zou het daar aan kunnen liggen?

Aan het begin viel het nog niet zo heel erg op, maar het begint steeds erger te worden. Iemand die een oplossing heeft? (Tijdens gamen mag hij uiteraard volop loeien, maar als er niets draait wil ik het stil hebben. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Heb ik ook soms, en dan is een prog gewoon 100 (nou ja, 50)% cpu aan het gebruiken. Heb je iets dat automatisch opstart en niet goed functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Restore je BIOS-defaults is een keertje of ga in de BIOS is op zoek naar 'DTS Calibration' en enable die

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cache schreef op maandag 10 maart 2008 @ 22:03:
De ventilator van mijn 15w25+ staat sinds een tijd elke keer volop te draaien. Vind dit zelf uitermate irritant als er helemaal geen programma's actief zijn behalve het OS (vista). Heb een aantal maand geleden de videokaart drivers geupdate (169.0x van laptopvideo2go), zou het daar aan kunnen liggen?

Aan het begin viel het nog niet zo heel erg op, maar het begint steeds erger te worden. Iemand die een oplossing heeft? (Tijdens gamen mag hij uiteraard volop loeien, maar als er niets draait wil ik het stil hebben. :P )
Je kan het veranderen in je bios, laten aangaan bij een hogere temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237326 schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 02:58:
[...]

Je kan proberen het veranderen in je bios, laten aangaan bij een hogere temp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen, zo niet.. dan hoor ik het wel (laat meteen weten waar ik dat op tweakers wel mag vragen).
Zit namelijk met een probleem.

Ik heb vorige week een BTO 15V125+ Extreme gekocht bij BTO (vette laptop) maar nu kreeg ik deze week te horen dat we via het werk een Macbook Pro krijgen. GVD zeg!!
Dus nu ga ik hem maar verkopen, als ik hem terugbreng naar BTO houden ze 15% in. Dat vind ik erg veel.
Dus wie interesse heeft, kan me mailen of bellen (06-14115990).
Hij is dus zo goed als nieuw (vorige week gekocht), garantie, etc d'r bij... zelfs pixelgarantie zit er nog bij, voor de komende 20 dagen.
Wat ik extra heb, bovenop de Extreme uitvoering is.. de T9300, 200 Gb met Shock Protection en pixelgarantie dus. Kom je via BTO op 1400 euro uit (incl.).
Ik vraag 100 euro minder dan dat ie nu bij BTO kost.
Woon in Eindhoven (als 't in de buurt is, drop ik hem wel af).

Grtz

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 203309 op 11-03-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Het is slimmer als je dit op Tweakers Vraag&Aanbod zet, het forum is voor discussie (uitgezonderd het Grote Oude Hardware Ruiltopic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Moet je zo blij zijn met een MacBook Pro dan? Zijn twee totaal verschillende laptops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:05

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Crusader schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 19:32:
Moet je zo blij zijn met een MacBook Pro dan? Zijn twee totaal verschillende laptops...
Afhankelijk van je gebruikersdoeleinden wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, zet ik het op Tweakers Vraag & Aanbod.
Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
En waarom kies je niet gelijk een MacBook als je een laptop aanschaft :?
Voor 1400,- kun je 'n bizarre MacBook krijgen dus waarom eerst 'n Windows-bakkie?

Mja dit is allemaal wel erg offtopic :+

EDIT: Tevens vind ik 15% niet eens veel...
Als je met je auto van 30.000 de showroom uitrijdt is die ook alweer 20% minder waard :)

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 11-03-2008 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Bedankt ssj3gohan, CLB en Redempt voor de reacties. Zal eens (voorzichtig) aan mn BIOS prutsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 21:23:
En waarom kies je niet gelijk een MacBook als je een laptop aanschaft :?
Voor 1400,- kun je 'n bizarre MacBook krijgen dus waarom eerst 'n Windows-bakkie?

Mja dit is allemaal wel erg offtopic :+

EDIT: Tevens vind ik 15% niet eens veel...
Als je met je auto van 30.000 de showroom uitrijdt is die ook alweer 20% minder waard :)
Deze Macbook PRO krijg ik gratis en een nieuwe Macbook PRO (laatste revisie, met penryns) is iets duurder dan 1400 euries, specs zijn ongeveer gelijk aan de BTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil nu windows vista erop gaan zetten het liefst 64bit heeft iemand dit al soepel draaien?
Wil dat namelijk eerst even weten voordat ik voor niks ga klooien!
En zijn er ook al mensen die vista 32bit perfect hebben draaien?

Ik hoor het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 252485 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:44:
Ik wil nu windows vista erop gaan zetten het liefst 64bit heeft iemand dit al soepel draaien?
Wil dat namelijk eerst even weten voordat ik voor niks ga klooien!
En zijn er ook al mensen die vista 32bit perfect hebben draaien?

Ik hoor het graag :)
Het zou schelen als je ook wilt zeggen welke laptop je hebt :)
Ik heb de 15V125+ Extreme en heb Vista Ultimate 32-bit en 64-bit in een dual-boot config naast elkaar draaien. Beiden draaien zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256191

ik heb een vraagje over de 15V125+ , misschien dat iemand hier me kan helpen....

Ik overweeg deze laptop aan te schaffen en ik wil hem gebruiken voor muziekproductie. Ik heb al een (presonus firebox) firewire audio-interface die ik daarvoor wil gebruiken.
Omdat goedkope firewire chipsets vaak problemen schijnen te geven bij deze audio interface (De fabrikant van de geluidskaart raadt Texas Instruments en VIA chipsets aan), wilde ik graag weten wat voor firewire chipset in de 15V125+ gebruikt wordt.
Ik heb een beetje rond zitten speuren, zowel op GoT en elders, en kon niet vinden wat er in zit. Zou iemand die zo'n notebook heeft het me misschien kunnen vertellen?
Of anders wat er bij jullie in de device manager onder IEEE 1394 Bus host controllers staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marhalm
  • Laatst online: 27-05 13:46
Crusader schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 07:28:
[...]

Ik heb het nog steeds met mijn 15V125+. Af en toe wel irritant, vooral als je effe snel een mailtje wilt typen. Laat dat snel dan maar weg.
Niet echt relevant voor dit topic, maar mijn Dell Inspiron 1501 had (heeft) dit ook. Soms werden er toetsen overgeslagen, gewoon random.. Dell gebeld (geweldige service trouwens) en twee dagen later komt monteur moederbord en toetsenbord vervangen. Heeft uiteraard niets geholpen. Was er wel al achter dat het alleen gebeurde met de accu in het systeem. Accu eruit en op netspanning en het probleem was weg.. 8)7 Probeer anders ff je accu eruit te halen, in stopcontact pluggen en dan ff proberen.

Enfin, uiteindelijk nieuwe accu gekregen en het probleem is praktisch verdwenen. Het is in ieder geval niet meer meetbaar om het zo maar te zeggen.. Tijdens het typen van deze reactie is er in ieder geval niets voorgevallen. Dus tip aan jou (en anderen): ff inpluggen in netstroom ZONDER accu, en dan ff proberen. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256191 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:13:

Of anders wat er bij jullie in de device manager onder IEEE 1394 Bus host controllers staat?
Bij mij staat:
OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 06:51
Crusader schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 07:28:
[...]

BloodDragon schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 07:54:
ik snap echt niet dat ze zo'n laptop dan überhaupt kunnen verkopen, als er één ding is wat goed moet werken bij een computer, dan is het toch wel de input.
Hoi :)

Wat zijn jullie ervaringen met de service en de kwaliteit van BTO?

Ook ik heb twee weken geleden een 15V125+ gekocht, de Extreme met een T9300. Aangezien ik van veiligheid hou, heb ik in het BIOS een HDD password ingesteld.
Echter wanneer ik de laptop aanzet werkt het toetsenbord niet, geen enkele toets! Ik moet dan eerst de laptop uit/aan zetten voordat het werkt. Dit is bij iedere start vanuit uit stand, dus zet ik hem 5 minuten later weer uit en dan weer aan, werkt weer niet.

Ook in Windows Vista Business x86 (want x64 was een ramp met de drivers :/ ) heb ik problemen, zoals jullie ook beschrijven. Even snel een mailtje of een reactie als deze tikken? De meest gebruikte toets is voor mij is de backspace omdat ik steeds weer ergens een letter of zelfs een compleet woord tussen moet frotten.

Ik ben hiermee bij BTO in IJsselstein (vanuit Deventer, anderhalf uur rijden) langs geweest en ze constateerden dat er een geheugenmodule niet helemaal goed in de socket zat en dat dat het probleem was. Afin, klinkt redelijk aannemelijk, maar thuisgekomen blijkt dat er geen fuck is veranderd.

Toen ik hierover belde werd ik zeer onprofessioneel te woord gestaan. Het is hier geen shopsurvey, maar ik ga mijn ervaring hier toch met jullie delen.

De eerste keer dat ik belde werd mij verteld dat ik niet zo moest zeuren en dat ze vonden dat ik een smoes zocht om van mijn laptop af te komen. Toen ik vroeg of ik onmiddellijk een ander kon spreken hing hij op. Hoe krijg je mij kwaad :(

Ik belde onmiddellijk opnieuw en kreeg een ander aan de lijn aan wie ik het verhaal vertelde. Ik werd toen voor (op de minuut nauwkeurig) 11 minuten in de wacht gezet, waarna ook hij zei dat zij hadden geconstateerd dat het probleem weg was en dat ik maar opnieuw langs moest komen.

Probleem is dat ik nogal krap zat qua tijd, want 3 dagen later zou ik voor 6 maand verrekken naar het buitenland, waar ik die laptop gewoon nodig heb. Op dit moment zit ik dus, 9000 km weg van Nederland, met een laptop van ruim €1400, welke ik 2x aan moet zetten om te kunnen typen, waarvan vervolgens de helft van de invoer wegvalt.

Een BIOS update, die volgens de heren van BTO op 18-0-2008 online zou komen, zie ik ook nog niet, jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

internetinfo schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:00:

Ook ik heb twee weken geleden een 15V125+ gekocht, de Extreme met een T9300. Aangezien ik van veiligheid hou, heb ik in het BIOS een HDD password ingesteld.
Echter wanneer ik de laptop aanzet werkt het toetsenbord niet, geen enkele toets! Ik moet dan eerst de laptop uit/aan zetten voordat het werkt. Dit is bij iedere start vanuit uit stand, dus zet ik hem 5 minuten later weer uit en dan weer aan, werkt weer niet.

Ook in Windows Vista Business x86 (want x64 was een ramp met de drivers :/ ) heb ik problemen, zoals jullie ook beschrijven. Even snel een mailtje of een reactie als deze tikken? De meest gebruikte toets is voor mij is de backspace omdat ik steeds weer ergens een letter of zelfs een compleet woord tussen moet frotten.
Deze twee bovenstaande punten heb ik ook nog steeds op mijn 15V125+ Extreme.

Het is natuurlijk de grootste onzin dat je vertraging hebt in je toetsenbord zodra er een geheugenmodule loszit. Wat een gelul van BTO. Bij iemand anders in dit topic zou er een toetsenbordconnector los zitten, ook de grootste BS, ik durf te wedden dat die persoon er nog steeds last van heeft.

Losse geheugenmodule levert een laptop op die niet wil booten, vastlopers heeft en BSOD's laat zien. Zo'n module beperkt zich dan echt niet tot een toetsenbordprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Wel, zoveel tijd had ik niet plus ik ben niet zó'n hardware guru, dus ik vond het aannemelijk klinken.
Maar alleen al in bovenstaande zin heb ik al 13 letters ergens tussen moeten proppen!

Ze gaven trouwens ook nog de schuld aan de harde schijf. Echter toen ik vertelde dat ik die er volledig uit had gehaald en met een CD van BartPE dezelfde problemen had, bleven ze volhouden "nee meneer, het is echt de hardeschijf!!"

Rond de maand mei ben ik nogmaals voor een aantal dagen in Nederland en dan ga ik ze daar eens goed duidelijk maken wat de problemen zijn, want de hoeveelheid van alleen dit probleem, plus de manier waarop ik ben geholpen is voor mij onacceptabel.

Hoe is jullie ervaring met het typen met een USB toetsenbord? Ik las in een reactie dat het dan wel werkt, maar verder nergens. Anders koop ik gewoon tijdelijk een ramplankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256773

Als importeur van BTO Notebooks wil ik graag even reageren op het toetsenbord probleem dat sommige gebruikers ervaren met onze 15V125+ series. Een aantal posts terug kun je lezen dat er een zeer ontevreden gebruiker (INTERNETINFO) is van een 15V125+. Ik heb deze gebruiker, als mede-eigenaar van N4ALL BV, netjes te woord gestaan en geprobeerd voor hem uit te zoeken waar het precies mis gaat (dat duurde waarschijnlijk een paar minuten). We hadden hier gezamenlijk afscheid van elkaar genomen nadat we het systeem grondig getest hadden, we hebben zowel warme en koude starts gedaan. Het einige dat wij hebben kunnen constateren is dat 1 van de geheugen modules niet goed in het slot zat, of er enig verband is tussen die 2 zaken betwijfel ik ook net zo goed.

Wij hebben hier op meerdere modellen 15V125+ interne tests uitgevoerd en de klacht tot op heden nog niet kunnen constateren. Het was dan ook balen dat vernoemde klant huiswaards keerde .Dit was nadat we samen het systeem etterlijke keren hadden ge reboot (zowel warm als koud) en het er over eens waren dat het probleem weg was. Helaas kregen wij later op de dag opnieuw telefoon van deze klant. Wij kunnen ook niet toveren en moeten de klacht hier constateren. Als die klacht er altijd is dan moet ie ook hier naar voren komen, zou het structureel zijn dan heeft het vervangen van een moederbord niet veel zin. Op dat telefoongesprek heb ik toegezegd tot 's avonds hier te wachten of om de volgende dag zeer vroeg in de ochtend aanwezig te zijn. Hoe lastig dit soort zaken zo is we willen graag meewerken aan een oplossing. We hebben intern dit nog niet kunnen nabootsen hoe snel we ook typen. Helaas is deze klant blijkbaar niet meer in staat geweest bij ons langs te komen.

Ik wil dan ook bij deze via het forum een oproep doen aan iemand die dezelfde problemen heeft om rechstreeks met mij in contact te komen. Dit kan op 030-6880808. Ik wil het lek boven hebben om structureel dit probleem weg te nemen. Ik communiceer dagelijks met de fabriek over dit soort zaken en ik kan nu niet precies aangeven aan hun waar het mis gaat.

Ik hoor 2 problemen voorbij komen: mensen die geen BOOT-password kunnen invullen en mensen waarbij letters wegvallen. Het is nu 22:00 uur in de avond op 25 maart. Ik heb bijna 4 uur tijd besteeds aan het nabootsen en het lukt "helaas" niet. Ik heb echt jullie hulp nodig.

Als degelijke Nederlandse organisatie staan wij achter onze service en product. Het lijkt mij niet de plek om gebruikers of organisaties onderuit te halen. In mijn ogen kan N4ALL dit forum goed gebruiken om problemen op te lossen, wij moeten daar ook de gelenheid voor krijgen. We begrijpen ook dat niemand z'n notebook graag mist voor enkele dagen. Er geldt immers ook dat van van de vele honderden gebruikers van de 15V125+ slechts een enkele klacht hoorbaar is.

Iedereen die met notebooks om gaat en het maximale eruit wilt halen weet dat de ene driver de andere niet is en dat geldt ook voor de bios. Het blijft daarbij ook nog eens electronica. Helaas gaan ook onze notebook stuk, dat zullen we niet ontkennen. Wij werken hier met goede mensen, mensen maken af en toe ook een fout. Mensen hangen bij ons niet de telefoon op maar proberen iedereen netjes te helpen. Ondervindt iemand toch een probleem met onze organisatie of 1 van onze medewerkers dan zijn jullie bij deze van harte uitgenodigd om contact op te nemen met mij als mede-eigenaar van N4ALL en belast met de technische zaken. Mijn naam is Remco van Doorn en ik ben te bereiken op het nummer 030-688 08 08.

Ik hoop dat er iemand op deze uitnodiging reageert en de moeite wilt nemen langs te komen, wij gaan ons in ieder geval niet verstoppen.

Alvast bedankt,

Remco van Doorn
Managing Director
N4ALL BV - BTO Notebooks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

offtopic:
Echt heel goed dat bedrijven eindelijk begrijpen dat tweakers.net een super-invloedrijk forum is voor gebruikerservaringen van de gevorderde computergebruiker, hopelijk kunnen pioniers zoals BTO Notebooks andere mensen in de branche er ook van op de hoogte stellen dat dit een heel effectief middel is om mensen te bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb dus ook net een 15V125+ extreem T9300 gekocht en ik heb eigenlijk nog geen echte problemen ondervonden. Ik wilde alleen wel even zeggen dat het bij mij zo was dat ik wel enorm aan het typen op een laptop-toetsenbord moest/moet wennen. Zeker bij de spatiebalk moet je bijna precies in het midden de toets aanslaan wilt ie em pakken. Ik snap dat dat niks met dat BIOS-paswoord te maken heeft, maar misschien wel met het typen van gewone stukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

@BTONotebooks: bedankt dat je de tijd hebt genomen om je hier onder de gebruikers te mengen en je verhaal te doen.

<knip: verhaal doe ik wel even privé met je delen, ik bel je nog>

[ Voor 79% gewijzigd door Crusader op 26-03-2008 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241730

Ik heb m'n 15V125+ al een paar maanden.

Ik heb al vanaf het begin dat als je via de zijkant naar het scherm kijkt je witte vlakken en strepen ziet.
Ik heb daar ook over gebeld maar mij werd verteld dat ik maar moest mailen.
Dus ik heb BTO gemaild, echter nooit meer iets van hun vernomen.

Ik heb ook heel erg last van ontbrekende letters tijdens het typen.
Dit is echt zo irritant.

Toch ben ik wel tevreden over de laptop. Alleen het toetsenbord is het slechtste wat ik ooit heb gehad en de service is om te huilen.

Gr.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Crusader schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:58:
[...]

Deze twee bovenstaande punten heb ik ook nog steeds op mijn 15V125+ Extreme.

Losse geheugenmodule levert een laptop op die niet wil booten, vastlopers heeft en BSOD's laat zien. Zo'n module beperkt zich dan echt niet tot een toetsenbordprobleem.
Niet helemaal. Ik was vergeten in mijn post te zetten dat ik af en toe ook random een BSOD kreeg, geheugen fout. Dit had ik (ook) al meteen na een kale Windows installatie, dus drivers waren het niet.
Tot op heden heb ik daar geen last meer van gehad, dus dat lijkt me opgelost en plausibel dat het aan de geheugenbank lag.

Ik ben, netzoals de mensen boven mij, blij dat BTO dit forum schijnbaar toch bijhoudt en de moeite heeft genomen om te reageren. Ik kijk uit naar volgende reacties en oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07-2020
Hmmmm. Nu zal ik geen Microsoep gaan draaien op de 15V125+ Extreme die ik wil gaan bestellen, en een wachtwoord in het BIOS hoeft voor mij ook niet. Vraag me af of ik dan alsnog met de bovenstaande problemen zou komen zitten.

En vraag me nog steeds af of ik niet heel even wil wachten voor een model-update van de 15V, nu ik zie dat de 17W weer een update heeft gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vanochtend wederom contact gehad met de fabriek. Willen de mensen met wegvallende letters tijdens het typen eens de nieuwe driver voor de Touchpad installeren? Het blijft lastig om te reconstrueren. Hoe snel we ook typen we krijgen het niet voor elkaar ( kale Windows, geen Touchpad driver).

Op onze FTP staan de laatste versies ge-upload. Geen loginnaam en wachtwoord nodig.
FTP.N4ALL.NL
\Drivers\15V125+HDMI - (DJR154SP)\TOUCHPAD-UPDATE

Met betrekking tot de klacht van Erik79 wil ik het volgende melden. Op dit moment kan ik geen historie vinden van jou aanmelding ( ik heb ook niet je echte naam maar vind geen dergelijke klacht ). Als dat verloren is gegaan dan ligt dat probleem geheel bij ons. Aan de andere kant als jij een notebook hebt van ons wordt je ALTIJD geholpen. Ik zou het niet pikken wanneer een leverancier maanden langs niets van zich laat horen. Bij een klacht aan het scherm vervangen we die boel gewoon, dan doen we bij iedereen. Ik heb misschien een tip voor je, in plaats van met je probleem te blijven rondlopen verzoek ik je met ons te bellen. Gewoon, via die ouderwetse telefoon! Er wordt dan een afspraak met je gemaakt zodat je er zelfs nog op kunt wachten. Net zoals bij INTERNET INFO. Al deze mensen krijgen SERVICE terwijl ze staan te wachten. Bij wie krijg je dat nu nog? Bij DELL? Bij Acer?? Daar zijn we echt uniek in. Je mag me ook je adresgegevens sturen dan laat ik hem per DPD qua uitzondering bij jou thuis of op je werk ophalen. Daag ons op een eerlijke manier uit en we regelen het!

Okee, als we een email over het hoofd zien...dat is niet netjes. Maar dat zegt nog helemaal niets over hoe wij met storingen omgaan.

Nogmaals, mijn nummer is 030-688 08 08 en mijn naam is Remco van Doorn. Ik hoop dat ik platgebeld wordt zodat we problemen kunnen oplossen ipv er alleen over schrijven. Daar houden wij van bij BTO en daarom zijn we al 8 jaar succesvol.

Daag ons maar uit zou ik zeggen! Daar heb je voor betaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen die de nieuwe Touchpad drivers gaan installeren adviseert de fabriek eerste de oude touchpad software te uninstallen (Synaptics software).Hierna Reboot en nieuwe software van onze FTP installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

internetinfo schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 13:21:
[...]

Niet helemaal. Ik was vergeten in mijn post te zetten dat ik af en toe ook random een BSOD kreeg, geheugen fout. Dit had ik (ook) al meteen na een kale Windows installatie, dus drivers waren het niet.
Tot op heden heb ik daar geen last meer van gehad, dus dat lijkt me opgelost en plausibel dat het aan de geheugenbank lag.

Ik ben, netzoals de mensen boven mij, blij dat BTO dit forum schijnbaar toch bijhoudt en de moeite heeft genomen om te reageren. Ik kijk uit naar volgende reacties en oplossingen.
Dan klopt mijn bewering ook door te zeggen dat je bij fout geheugen BSOD's, vastlopers, bootproblemen etc. krijgt.

@BTONotebooks: Remco, ik heb geprobeerd je vandaag te bellen maar je was buiten de deur en pas aan het eind van de middag weer binnen, maar het is er aan mijn kant niet meer van gekomen.

Je hebt het over nieuwe drivers, maar gebruiker internetinfo zegt ook met een BartPE CD te hebben opgestart en deze opstart-cd bevat voorzover ik weet helemaal geen TouchPad drivers, dus ik vraag me af of het helpt. Maar ik ga ze met alle plezier en hoop proberen :)

Wat ik je nog wil laten weten (je volgt het forum blijkbaar dus ik kan het je ook hier vertellen) is dat ik je graag wil helpen omdat ik mijn laptop best een week kan missen, maar ik wil 'm niet per post versturen. Dus mocht je hiervoor een andere oplossing weten, dan hoor ik graag hoe je m'n laptop in ontvangst zou willen nemen en weer naar mij wilt retourneren.
Ik heb leren leven met dit probleem en het hoeft van mij niet per sé opgelost te worden, maar als ik jou en andere mensen kan helpen dan doe ik dat met alle plezier.

[ Voor 39% gewijzigd door Crusader op 26-03-2008 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
Hey dit is wel fijn om te horen nu BTO op dit forum reacties bijhoud.
Dit gaat dan niet om de model die hierboven wordt gesproken, maar zou hier ook graag opheldering willen. Ondanks ik net als Crusader met probleem leren leven.
Ik wil hierbij dan dus graag van mede gebruikers en BTO zelf weten of zij een ruis hebben met de interne microfoon? Dit gaat dan om de model 15w25+

Als ik dus een opname doe via het interne stereo microfoon neem hij heel zacht op met best een flinke ruis erdoorheen. Ook is het geluid nadat het gesaved is heel zacht via WMP, dit terwijl Bijv. MSN geluid normaal te horen is.
Dit terwijl ik RealTek HD Adio toch goed heb ingesteld, en verschillen instellingen heb geprobeert.

Zou mede gebruiker of BTO die dus model 15w25 voor mij geluid bestand willen posten die opgenomen is.

[ Voor 6% gewijzigd door RBNPLM op 27-03-2008 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256773 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:24:
Ik heb vanochtend wederom contact gehad met de fabriek. Willen de mensen met wegvallende letters tijdens het typen eens de nieuwe driver voor de Touchpad installeren? Het blijft lastig om te reconstrueren. Hoe snel we ook typen we krijgen het niet voor elkaar ( kale Windows, geen Touchpad driver).

Op onze FTP staan de laatste versies ge-upload. Geen loginnaam en wachtwoord nodig.
FTP.N4ALL.NL
\Drivers\15V125+HDMI - (DJR154SP)\TOUCHPAD-UPDATE

Met betrekking tot de klacht van Erik79 wil ik het volgende melden. Op dit moment kan ik geen historie vinden van jou aanmelding ( ik heb ook niet je echte naam maar vind geen dergelijke klacht ). Als dat verloren is gegaan dan ligt dat probleem geheel bij ons. Aan de andere kant als jij een notebook hebt van ons wordt je ALTIJD geholpen. Ik zou het niet pikken wanneer een leverancier maanden langs niets van zich laat horen. Bij een klacht aan het scherm vervangen we die boel gewoon, dan doen we bij iedereen. Ik heb misschien een tip voor je, in plaats van met je probleem te blijven rondlopen verzoek ik je met ons te bellen. Gewoon, via die ouderwetse telefoon! Er wordt dan een afspraak met je gemaakt zodat je er zelfs nog op kunt wachten. Net zoals bij INTERNET INFO. Al deze mensen krijgen SERVICE terwijl ze staan te wachten. Bij wie krijg je dat nu nog? Bij DELL? Bij Acer?? Daar zijn we echt uniek in. Je mag me ook je adresgegevens sturen dan laat ik hem per DPD qua uitzondering bij jou thuis of op je werk ophalen. Daag ons op een eerlijke manier uit en we regelen het!

Okee, als we een email over het hoofd zien...dat is niet netjes. Maar dat zegt nog helemaal niets over hoe wij met storingen omgaan.

Nogmaals, mijn nummer is 030-688 08 08 en mijn naam is Remco van Doorn. Ik hoop dat ik platgebeld wordt zodat we problemen kunnen oplossen ipv er alleen over schrijven. Daar houden wij van bij BTO en daarom zijn we al 8 jaar succesvol.

Daag ons maar uit zou ik zeggen! Daar heb je voor betaald!
Dit heb ik 26-11-07 naar support@n4all.nl verstuurd:

Erik Palermo
aan support

details weergeven
26-11-07
Goedemiddag,

Op de meegestuurde factuur staat 800mhz geheugen.
Ik heb hier ook expliciet om gevraagd. (contactpersoon Joep van Doorn)
Echter zie ik in het Bios van de laptop staan dat het geheugen op 667mhz draait.
Het serienummer van de laptop is : 10054276
Type: 15V125+

Ook vertoont het scherm bij een zwarte achtergrond witte vlekken...vooral als men van de zijkant kijkt.

De DL DVD speler/brander maakt heel erg veel lawaai bij het branden van een CD/DVD ....het lijkt wel alsof de laptop uit elkaar trilt.

Graag zou ik een passende oplossing voor mij problemen zien.
Eventueel kan ik langskomen om het een en ander om te ruilen.

-----

Overigens ben ik altijd wel netjes te woord gestaan door Joep van Doorn m.b.t. de bestelling.
Alleen is mijn klacht nooit behandeld door de support afdeling van N4all.

email adres is : enrico79@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Erik, dat het geheugen op 667 MHz draait is logisch. Je kunt er nog zo snel geheugen in stoppen, de FSB draait op 333 MHz en het geheugen dus op 2 x 333 MHz.
Is bij mijn 15V125+ precies zo, ook 800 MHz geheugen er in, maar draait langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crusader schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:57:
Erik, dat het geheugen op 667 MHz draait is logisch. Je kunt er nog zo snel geheugen in stoppen, de FSB draait op 333 MHz en het geheugen dus op 2 x 333 MHz.
Is bij mijn 15V125+ precies zo, ook 800 MHz geheugen er in, maar draait langzamer.
Ja ik weet inmiddels dat het een verkoop truuk is geweest om met 800mhz te adverteren. :)
Mailtje dateert dan ook uit 2007 voordat mij dit bekend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik zie het niet als een verkooptruuk, maar ieder z'n mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
Anoniem: 256773 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 17:42:
Voor de mensen die de nieuwe Touchpad drivers gaan installeren adviseert de fabriek eerste de oude touchpad software te uninstallen (Synaptics software).Hierna Reboot en nieuwe software van onze FTP installeren.
Beste Remco,

Tof om te zien dat je er toch bovenop zit. Ik heb bovenstaande uitgevoerd en de nieuwe drivers van jullie FTP gedownload.
Heb je enig idee hoe deze drivers werken? Ik heb namelijk sinds de installatie van deze drivers geen problemen meer met het toetsenbord bij het inschakelen van de laptop.
Wel blijven er letters wegvallen, zo ook bij het tikken van deze reply.

Verder voor het aanbod van Crusader: _/-\o_ een erg mooi gebaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

internetinfo schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:23:
[...]

Verder voor het aanbod van Crusader: _/-\o_ een erg mooi gebaar!
No prob :)

Maarre, dat je van je opstartprobleem af bent kan niets te maken hebben met de drivers. Als je je laptop aanzet zijn er nog geen enkele drivers geladen namelijk. Dus je hebt nu even mazzel, je laptop is nog warm, maar zet 'm morgen maar opnieuw aan ;)

overigens is mijn vermoeden bevestigd na jouw ervaring:
Je hebt het over nieuwe drivers, maar gebruiker internetinfo zegt ook met een BartPE CD te hebben opgestart en deze opstart-cd bevat voorzover ik weet helemaal geen TouchPad drivers, dus ik vraag me af of het helpt.
Wat mijn aanbod betreft, ik wacht nog even op een reactie van Remco hier op het forum, voor de wijze van verzending van mijn laptop...

[ Voor 19% gewijzigd door Crusader op 27-03-2008 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
Anoniem: 241730 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:03:
[...]

Ja ik weet inmiddels dat het een verkoop truuk is geweest om met 800mhz te adverteren. :)
Mailtje dateert dan ook uit 2007 voordat mij dit bekend was.
De T9300 (codename "Penryn") zou op 800MHz moeten kunnen draaien, mag ik dan hier verwachten dat t geheugen met deze CPU wel op 800MHz draait, of is 't nu weer gelimiteerd door het moederbord/chipset?

En dan vraag ik me af hoe t met t Robson geheugen zit, als je toch geen Vista draait. Is dat Robson geheugen optioneel, of chipset/mobo afhankelijk?

Het blijft vreemd dat volgens N4ALL de W versies voor de zakelijke gebruikers bedoeld zijn, en de V versies voor de gamers bedoeld zijn, terwijl de W en V exact hetzelfde geconfigureerd kunnen worden. Waar dan het verschil zit, geen idee.. zal dat verschil dan in het chipset zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Gewoon in hun marketingverhaaltje neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als volgt: Wij plaatsen 800MHz geheugen simpelweg omdat de kwaliteit van deze modules beter is. Het is vanuit ons oogpunt geen verkooptruck maar louter een kwaliteitskwestie. De modules zijn inkoop zelfs duurder. Omdat de frequentie hoger dan 667 is de kwaliteit van de Chip is 99,9% van de gevallen beter. De tolerantie ligt immers hoger.
De teller van mijn auto loopt ook tot 280km/u. Als ik de info van de auto goed bekijk dan blijkt dit niets over de topsnelheid te zeggen. Geen verkooppraat maar ook bij auto's proberen ze standaarden te vinden.

Ten tweede, we hebben hier gisteren iemand gehad die snel blind kan typen. Hij heeft geconstateerd dat karakters wegvallen wanneer de toets niet goed ingedrukt wordt. Probeer maar eens in een flits van een seconde met je vinger op de 1 gedrukt naar de nul te glijden. Waarschijnlijk valt er niets weg om je nu goed drukt. Wanneer het een hardware aangelegenheid is dan vallen ook nu letters weg. Probeer het maar 1 of 100 keer, het is ons niet gelukt. Het rubber is tegenwoordig iets stugger van de toetsenborden. Op een ander type notebook hadden we gelijke ervaringen (ook op een DELL). Wanneer ie iets rustiger typt en goed concentreert op de aanslag dan gaat het goed, hij had hier ook even 15 tot 20 minuten voor nodig. Daarna hebben we consequent QWER en UIOP ingedrukt. Nimmer viel er een karakter weg. Wanneer je echt gaat type over het gehele toetsenbord dan gebeurt het helaas ook wel eens dat je een toets aan de zijkant raakt. Blijkbaar zijn de platte toetsenborden daar gevoeliger voor. Probeer het maar eens, snel type door de vinger van links naar recht net enige druk te laten glijden. Ik denk dat er niet wegvalt. We kunnen op zoek gaan naar alternatieven maar we hebben er nu 3 geprobeerd. Allen met hetzelfde resultaat, ik denk dat rustiger typen voorlopig het beste is. Een extern toetsenbord heeft hogere toetsen met een beter kommetje. Je vingers worden bijna automatisch naar het midden van de toets begeleid ( in de holling ).

De 15V125+ leveren we inderdaad met een focus op de CONSUMENTEN MARKT. De 15W series aan de ZAKELIJKE MARKT. Dat heeft inderdaad grotendeels te maken met marketing al moet ik toegeven dat de 15W26 vanwege het feit dat ie wat minder toetsers en bellen heeft ook echt beter geschikt is voor zakelijk. De Fingerprint op deze versie is een welkome optie ivm beveiliging van bedrijfsgegevens.

CRUSADER wil graag zijn laptop laten afhalen, geen probleem. Stuur me een mail waar deze overdag tussen 9:00 en 18:00 afgehaald kan worden de komende 2 tot 3 werkdagen. Doe even een duidelijke omschrijving in de doos wat er aan de hand is en je adresgegevens. Verpak hem GOED!!! Ik ga niet elke dag reageren op storingen die aangemeld worden via deze site.

STORINGEN GRAAG GEWOON AANMELDEN VIA:http://WWW.BTO.EU

Hier vindt je een knopje SUPPORT en daar reageert mijn collega binnen 24 uur op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Remco, de uitleg over het toetsenbord kan ik grotendeels in meegaan, echter...
ik heb gewerkt met meerdere laptops en beschik zelfs voor een desktop machine over een plat Logitech toetsenbord met van die laptop toetsen. Ik kan niet verklaren waarom de 15V125+ de enige machine is met een toetsenbord waarop ik dit probleem zou hebben. De toetsen van de meeste laptops zijn immers grotendeels gelijkwaardig.

Ik zal mijn laptop voorbereiden op zijn reis en je de details laten weten. Je zegt dat ik het kan mailen naar je, maar zie geen mailadres van jou. Ik mail het wel naar support@n4all.nl. Dit weekend zal ik dat doen, ik red het niet voor morgen. Nogmaals, ik ga er niet van uit dat het probleem wordt opgelost (het gaat denk ik niet eens lukken, maar dat ligt niet aan jullie) maar wil jullie in de gelegenheid stellen diepgaand onderzoek te doen. Er staat Vista Ultimate 32-bit en 64-bit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laen
Lijkt erop dat BTONotebooks een beetje geirriteerd begint te raken heh. Laat ons lekker zeiken, als we echt iets zinnigs te melden hebben bellen of mailen we wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
@laen en @BTO
Lijkt me me eigelijk juist beter als BTO deze topic leest, ze hoeven niet perse te antwoorden. Maar het zou toch beter zijn als op afstand problemen hier kunnen worden opgelost, zo bereik je meer mensen en dus ook voor mensen die later met dezelfde problemen komen.

Nogmaal heeft iemand met wat ik eerder heb gepost ook last van of niet, zou iemand dan voor mij en/of andere een opgenomen geluid bestand willen maken. Dus met de interne microfoons van de laptop zelf.

Hier het bericht eventueel:
''Hey dit is wel fijn om te horen nu BTO op dit forum reacties bijhoud.
Dit gaat dan niet om de model die hierboven wordt gesproken, maar zou hier ook graag opheldering willen. Ondanks ik net als Crusader met probleem leren leven.
Ik wil hierbij dan dus graag van mede gebruikers en BTO zelf weten of zij een ruis hebben met de interne microfoon? Dit gaat dan om de model 15w25+

Als ik dus een opname doe via het interne stereo microfoon neem hij heel zacht op met best een flinke ruis erdoorheen. Ook is het geluid nadat het gesaved is heel zacht via WMP, dit terwijl Bijv. MSN geluid normaal te horen is.
Dit terwijl ik RealTek HD Adio toch goed heb ingesteld, en verschillen instellingen heb geprobeert.
Zou mede gebruiker of BTO die dus model 15w25 voor mij geluid bestand willen posten die opgenomen is.''

En dan nog een vraagje, als dat niet teveel gervaagd is.....
op de N4ALL FTP site is een mapje met UPLOADS -->!!!! NEW XFL9X !!!!
Dit is mij dan ook niet echt duidelijk, mijn vraag is dus of dit de drivers voor type's IFL90 etc. Alsvast bedank

[ Voor 8% gewijzigd door RBNPLM op 28-03-2008 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
over de microfoon, ik snap niet wat precies wat je bedoelt met het verschil tussen het geluid in wmp en msn, als dit verschillend is, ligt dit gewoon aan de instellingen in wmp of msn. Verder zijn de meeste microfoons in laptops tot op heden gewoon slecht te noemen. Er komt inderdaad veel ruis doorheen, maar dit had ik bij mijn vorige laptop ook, zo ook bij deze, vandaar ook dat ik een externe heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ten eerste, ik ben niet zo snel geirriteerd hoor. Waar het mij om gaat is dat jullie, lees gebruikers met vragen - opmerkingen - en storingen, snel geholpen worden zonder dat het escaleert. Mijn peroonlijke mening is dat er gebruikers zijn met problemen, wij misschien reeds een oplossing hebben, soms nog niet van de problemen afweten

Met betrekking tot onze FTP server kan ik het volgende melden:
Alles wat in de UPLOAD map staat is: UNDER INVESTIGATION
Dit zijn vaak nieuwere drivers met een iets hoger versie nummer.
Wanneer deze drivers akkoord bevonden zijn worden deze via de DOWNLOADS aangeboden. Iedereen die wil spelen met de nieuwe drivers ( voor zowel 15W25 en 15W26 ) is welkom maar we geven pas support wanneer het een download is.

De interne microfoon van een notebook is inderdaad beperkt in z'n prestaties. Wij adviseren een externe Microfoon of Headset voor opnames met hogere kwaliteit. De interne Microfoon is bruikbaar voor Skype en MSN, het beste in combinatie met een hoofdtetefoon of oordopjes ivm de feedback (
microfoon en speakers zitten erg dicht bij elkaar in een notebook ).

Met betrekking tot het toetsen kan ik als laatste nog melden: Het ene toetsenbord is de andere niet. Daar zitten onderlinge verschillen in. Feit is dat wij het hiermee moeten doen. Komt er in de nabije toekomst een beter toetsenbord uit waarmee de extreem snelle typers geholpen zijn dan zullen we dat zeker posten op dit forum, die afspraak staat als een huis.

Mijn email direct is: remco@n4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik zou die mail even obfuscaten, tweakers is een populair forum voor spambots/crawlers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

marhalm schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 22:34:
Niet echt relevant voor dit topic, maar mijn Dell Inspiron 1501 had (heeft) dit ook. Soms werden er toetsen overgeslagen, gewoon random.. Dell gebeld (geweldige service trouwens) en twee dagen later komt monteur moederbord en toetsenbord vervangen. Heeft uiteraard niets geholpen.
Anoniem: 256773 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 15:07:
Op een ander type notebook hadden we gelijke ervaringen (ook op een DELL). Wanneer ie iets rustiger typt en goed concentreert op de aanslag dan gaat het goed ...
Nog even wat betreft mijn aanbod voor het laten checken van mijn laptop, uit bovenstaande reacties kan eigenlijk al worden opgemaakt dat het probleem niet opgelost kan worden. Het zit volgens mij in de hardware en is meer een designfout dan een software/BIOS probleem.
Als ik het even nuchter bekijk, in hoeverre heeft het zin dat ik en BTO tijd (en geld) ga steken in het onderzoeken van het toetsenprobleem om enkel te constateren dat het inderdaad aanwezig is en dat er geen oplossing voor is? Deze zelfde klacht kom ik namelijk inmiddels ook tegen bij desktop pc's in combinatie met USB toetsenborden. Wordt er een PS/2 toetsenbord gebruikt, zijn alle problemen weg.

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste