[Ervaringen] BTO 17W24+ / BTO 15W25+ en BTO 15V125+ - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 46.283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

Geen idee waar je het zou moeten zoeken, het klinkt als een corruptie van bestanden of in de registry.
Als je het device uninstalled in device manager, gaat ie daarna dus vragen om drivers die ie niet kan vinden begrijp ik? Je zou systeemherstel kunnen gebruiken om naar een vorig moment in het verleden te gaan, toen het nog werkte.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdhorst
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 11:19
ja heb idd het apparaat gedeinstalleert en toen kon windows idd geen drivers vinden.
herstellen heb ik al geprobeerd, maar ik had alleen een herstelpunt van een paar uur voordat ik
merkte dat de cd/dvd speler het niet deed, en dat werkte dus niet.
ik ga nog even contact opnemen met bto / n4all maar anders maar keer windows opnieuw installeren.
anyway, toch bedankt voor je reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Even een vraag aan de 15V125+ gebruikers:

duurt het bij jullie ook een eeuwigheid voordat Vista eindelijk is opgestart? Ik ben zo twee minuten verder voordat ik kan inloggen. Zit te overwegen om Vista opnieuw te installeren, ik gebruik de x64 versie. Zou dat nog een verschil uitmaken met de x86 versie?
Ook de slaapstand werkt niet, hij valt in een diepe coma en ontwaakt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dat laatste moet aan je videokaartdrivers liggen..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

CLB schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:30:
Dat laatste moet aan je videokaartdrivers liggen..
Waarom denk je dat? Ik had eerst de meest recente nVidia drivers geïnstalleerd met een modded inf en dat gaf veel wazige klachten, ook de performance was niet echt bijzonder goed.
De afgelopen week draai ik met drivers van ftp.n4all.nl voor mijn laptop, maar dan nog ontwaakt ie meestal niet meer. Op batterij komt ie niet eens goed in de slaapstand en blijft hangen, aan het lichtnet werkt de slaapstand heel af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-05 11:51
Volgens mij waren er veel problemen met slaapstand en etc icm Windows Vista. Probeer Sp1 RC1 te downloaden, dat zou moeten helpen... Of wacht tot het echt uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zoals ik al zei, is dat gewoon een driverkwestie! Ik heb zelf Vista Home Premium al vanaf het begin, en als je zorgt dat je de goede videokaartdrivers hebt, heb je werkelijk geen last van jullie problemen.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

CLB schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:39:
Zoals ik al zei, is dat gewoon een driverkwestie! Ik heb zelf Vista Home Premium al vanaf het begin, en als je zorgt dat je de goede videokaartdrivers hebt, heb je werkelijk geen last van jullie problemen.
Ik heb zowel de meest recente nVidia drivers als de drivers geleverd door de fabrikant gehad, beide geven problemen. Welke moet ik volgens jou dan wel hebben?
Iemand anders die dezelfde laptop heeft als ik, draait de 32-bit versie van Vista Ultimate (ik dus Ultimate 64-bit) en hij heeft ook geen problemen met de slaapstand. Hij gebruikt dezelfde videokaartdrivers als ik, dus dat het per definitie aan de videokaartdrivers ligt ben ik niet met je eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdhorst
Mijn 15v125+ met home premium x64 start gewoon goed op. Ik heb in het begin idd ook problemen gehad met de slaapstand, maar na een tijdje niet meer. Ik weet nie zeker waarom, maar ik heb eerst de meegeleverde videodriver geinstalleerd en daarna overgegaan tot een modded versie van laptopvideo2go.com, dus misschien dat het inderdaad daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

svdhorst schreef op maandag 07 januari 2008 @ 09:24:
Mijn 15v125+ met home premium x64 start gewoon goed op. Ik heb in het begin idd ook problemen gehad met de slaapstand, maar na een tijdje niet meer. Ik weet nie zeker waarom, maar ik heb eerst de meegeleverde videodriver geinstalleerd en daarna overgegaan tot een modded versie van laptopvideo2go.com, dus misschien dat het inderdaad daaraan ligt.
Ik heb beide drivers gehad, blijft ellende. Ik heb nu Vista Ultimate x86 maar besteld, ga ik die er opzetten totdat er een beetje stabielere drivers zijn voor Vista x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05 22:36
Ik volg dit topic nu al een tijdje (vooral het BTO 15v125+ gedeelte) omdat ik binnenkort een nieuwe laptop aan wil schaffen. Qua specificaties is mijn keuze eigenlijk al een maand lang duidelijk, maar door de overwegend negatieve posts in deze thread begin ik steeds meer te twijfelen.

Mijn vraag is dan ook: zijn er ook BTO 15v125+ eigenaren die vol lof zijn over hun pas verworven super-laptop?

De problemen die ik overal lees gaan vooral over Bluetooth en audio-functieknoppen dat niet zou werken, systemen die niet uit hun slaapstand willen komen, erg langzaam opstarten, ruis over line-uitgangen etc. etc. Is er iemand die dit alles kan ontkrachten en positief is over deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 07:07
ik weet alleen dat veel van deze dingen ook gezegd zijn over de 15w25+, die ik 3 weken terug heb gekocht. Met die laptop heb ik totaal geen problemen (even afkloppen) en ben er zeer positief over.

Daarentegen is de 15v125+ wel van een ander merk, niet een compal.

[ Voor 15% gewijzigd door sroebert op 09-01-2008 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

ReCaR schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 08:09:
Ik volg dit topic nu al een tijdje (vooral het BTO 15v125+ gedeelte) omdat ik binnenkort een nieuwe laptop aan wil schaffen. Qua specificaties is mijn keuze eigenlijk al een maand lang duidelijk, maar door de overwegend negatieve posts in deze thread begin ik steeds meer te twijfelen.

Mijn vraag is dan ook: zijn er ook BTO 15v125+ eigenaren die vol lof zijn over hun pas verworven super-laptop?

De problemen die ik overal lees gaan vooral over Bluetooth en audio-functieknoppen dat niet zou werken, systemen die niet uit hun slaapstand willen komen, erg langzaam opstarten, ruis over line-uitgangen etc. etc. Is er iemand die dit alles kan ontkrachten en positief is over deze laptop?
Ik kan je geruststellen, ik heb de Vista Ultimate x64 eraf gegooid, x86 versie gekocht en geïnstalleerd en die werkt tot nu toe naar volle tevredenheid. Geen crashes, slaapstand doet het perfect, EasyButtons werken, kortom: ik ben vol lof over de 15V125+.
De 64-bits versie heeft nog zo z'n probleempjes, dan maar geen 4 GB RAM, maar 3 GB, merk ik in de praktijk toch niks van.
Wel ga ik alsnog t.z.t. proberen de x64 versie goed werkend te krijgen, maar dat komt nog wel een keer (moet partities resizen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248234

Hey allemaal.
Net als ReCaR volg ik dit topic ook al even en ben ik ook van plan een laptoppie te kopen. Ik zat eigenlijk eerst te denken aan een Zepto 6625WD, maar nadat ik Joep van Doorn had gesproken (eigenaar van BTO toch? en distributeur van Zepto in Nederland) was ik ook even gaan kijken bij BTO en dat leek me ook wel wat.
Ik heb alleen een aantal vraagjes en ik hoopte dat jullie me misschien konden helpen:

Wat zijn precies de verschillen tussen deze twee laptops als je de configuratie van de 15w25+ hetzelfde maakt als die van de 15V125+ HDMI Extreme (buiten de van zelfsprekende verschillen als geen HDMI poort hebben, diefstal alarm, etc.):
BTO 15V125+ HDMI EXTREME
en
BTO 15W25+ AKTIE

En dan bedoel ik wat betreft de volgende onderdelen:
- Batterij duur
- Warmte ontwikkeling
- lawaai
- geluidskaart; kanalen, volume, welke is het uberhaupt, ...
- scherm; inkijkhoeken, beeldkwaliteit
- kwaliteit in zijn geheel; Ik las dat de 15v125 een behuizing van Vestel had en de ander van Compal. Maakt dat veel uit?
- Ik ben niet echt thuis nog in benchmarks enzo, maar welke is volgens die testprogs beter? Waarschijlijk lastig te beantwoorden deze, aangezien weinig mensen beide hebben, maar goed ik vroeg het me wel af, vandaar ...

Overige vragen:
- Is de 6cell even groot als de 9cell accu?
- Hoe zit het met pixelgarantie bij BTO?

Ik was trouwens van plan gewoon XP 32 bit er op te zetten, als dat wat uitmaakt.

Alvast heel erg bedankt voor de moeite!
Altair

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 248234 op 09-01-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Anoniem: 248234 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 16:53:

En dan bedoel ik wat betreft de volgende onderdelen:
- Batterij duur
- Warmte ontwikkeling
- lawaai
- kwaliteit in zijn geheel
Waarvoor denk je dat dit topic er is en waarom deze: Zepto Znote 6224W / 6324W / 6625WD - Deel 5
Overige vragen:
Altair
Nee, 9 cells accu steekt uit...
Pixelgarantie moet je even zelf uitzoeken (BTO-site/ mailtje/ belletje naar Joep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244884

Hallo allemaal.

Ik heb in middels ook alles werkend op de 125+ Alleen heb ik een nieuw probleem als ik de rating wil uitvoeren dan zeg vista dat hij het niet kan afmaken omdat het bestand wmasf.dll corrupted is of een error bevat. Hoe kan ik dit bestand repareren dan wel vervangen?

Ook vroeg ik me af of er meer te doen is met de bewegingssensor? bijvoorbeeld dat al ik een tikje geef tegen de laptop dat hij dan wisselt van programma ofzo.

Groeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CLB schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 19:09:
[...]

Waarvoor denk je dat dit topic er is en waarom deze: Zepto Znote 6224W / 6324W / 6625WD - Deel 5

[...]

Nee, 9 cells accu steekt uit...
Pixelgarantie moet je even zelf uitzoeken (BTO-site/ mailtje/ belletje naar Joep)
Ok thx, dacht ik ook wel eigenlijk van die accu's maar voor de zekerheid.

Ik zie anders nergens die info over de BTO's staan en ik heb best goed gezocht volgens mij.
Dat topic over die Zepto's heb ik al helemaal doorgelezen geloof ik. Daardoor wilde ik em ook eerst kopen, mede dankzij jou. :)
Ik zou het dus toch nog wel graag willen weten en liever van jullie dan van Joep. Als het inderdaad ergens staat ga ik nog wel verder zoeken in deze berg van posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95513

Ik heb zojuist een BTO 17W25+ besteld met Vista Home Premium 32bit.
Hij wordt volgende week geleverd. Ik ben heel benieuwd. Het wordt mijn eerste laptop.

Wat ik me afvraag: is het scherm van die laptop nou glimmend of niet? Er staat Glare bij. Dus hij zou moeten glimmen, lijkt me. Ik kan het alleen nergens duidelijk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
nieuws: G2S-gamelaptop van Asus krijgt Penryn-cpu
Weet iemand hoe de 9500M presteert tegenover de 8600M? Mensen zeggen dat er alleen meer geheugen op zit...(512mb ipv 256) Anders wacht ik even op de 9500M voor BTO >:)

[ Voor 8% gewijzigd door RadiQal op 11-01-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-05 11:28

mux

99% efficient!

Ik heb rondgezocht, maar hier is nog niks over bekend. Er zijn geen specificaties uitgelekt, enkel namen. Verwacht wordt dat op de CES 2008 niks bekend wordt over de 9-serie voor notebooks, en dat we pas over een maandje oid specs gaan krijgen. De geforce 8800M is pas net uit en nauwelijks verkrijgbaar, het zou raar zijn als ze nu al een generatie verder gaan.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Idd en een 9500M'er is 'n midrange model, dat willen we natuurlijk niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238257

Hey allemaal.
Net als ReCaR volg ik dit topic ook al even en ben ik ook van plan een laptoppie te kopen. Ik zat eigenlijk eerst te denken aan een Zepto 6625WD, maar nadat ik Joep van Doorn had gesproken (eigenaar van BTO toch? en distributeur van Zepto in Nederland) was ik ook even gaan kijken bij BTO en dat leek me ook wel wat.
waarom adviseert Joep van Doorn BTO boven ZEPTO? Ik zit nog tussen beiden te dubben. Ik zag dat de ZEPTO een glanzend scherm heeft en de BTO een niet-glanzend. Wat is prettiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Wat is prettiger... dat is natuurlijk een heel persoonlijke vraag, iets dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken. Glanzend geeft een scherpere indruk, mat heeft minder last van invallend licht.
Ik zou zeggen, ga eens naar een computerwinkel waar ze laptops hebben met beide soorten schermen en vergelijk het. Op zich vind ik persoonlijk glanzend mooier, maar omdat die meer last hebben van reflecties ben ik blij met mijn non-glare scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238257

weet iemand of BTO ook dealers in ZO-brabant of limburg heeft? bijvoorkeur 's avonds open of in het weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notebooker
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-11-2009
We hebben hier getest met een 15V125+ en alle problemen blijken opgelost met 64bit Windows Vista. De problemen die ik in het forum tegenkwam had ik in eerste instantie ook maar nu niet meer, de fabrikant heeft mij nieuwe drivers gestuurd en alles draadt nu goed. Ik kom veel vragen tegen over glanzend versus niet glanzend. Ik ben blij met niet glanzend en veel van mijn collega's ook. Onze TL buizen geven toch veel reflectie op een glanzend scherm. Foto's en video's zijn wel mooier op een GLARE (glans) scherm maar voor kantoor toepassingen is in de praktijk bij ons non-glare prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ROGJA schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 21:29:
waarom adviseert Joep van Doorn BTO boven ZEPTO? Ik zit nog tussen beiden te dubben.
Hij adviseerde mij niet echt een van beiden. Hij adviseerde mij 'sort of' om ook bij BTO een kijkje te nemen.

Ik kan trouwens niet echt iets vinden over mijn vragen hier op dit forum. Alleen dat Crusader het geluid zacht vindt (toch?) en de kijkhoek niet echt groot is bij de 15V125+.
Crusader, zou jij misschien wat van mijn vragen kunnen beantwoorden wat betreft de 15V125+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

<knip>

- Batterij duur
- Warmte ontwikkeling
- lawaai
- kwaliteit in zijn geheel; Ik las dat de 15v125 een behuizing van Vestel had en de ander van Compal. Maakt dat veel uit?
- Ik ben niet echt thuis nog in benchmarks enzo, maar welke is volgens die testprogs beter? Waarschijlijk lastig te beantwoorden deze, aangezien weinig mensen beide hebben, maar goed ik vroeg het me wel af, vandaar ...

Overige vragen:
- Hoe zit het met pixelgarantie bij BTO?

Ik was trouwens van plan gewoon XP 32 bit er op te zetten, als dat wat uitmaakt.
Het geluid was erg zacht inderdaad, maar dat blijkt te liggen aan PowerDVD, in alle andere programma's/websites is het geluid best wel hard. Dus dat is geen probleem meer.

Batterijduur valt tegen, hooguit anderhalf uur bij actief gebruik (voornamelijk webbrowsen).
Warmteontwikkeling valt mee, in de BIOS kun je twee temperatuur thresholds instellen, 55 en 65 graden. Bij de 55 graden draait de ventilator vrijwel continu op een laag en niet-irritant niveau. Bij 65 graden draait de ventilator onregelmatiger en harder. Maar als je niets doet in een OS, staat ie wel de meeste tijd stil in de 65 graden stand.

Lawaai valt dus erg mee, het meeste komt dus van de ventilator in de "65 graden stand", de DVD speler kan ook nog wel wat herrie maken, maar dat doen de meesten. De harde schijf is erg stil, die hoor je echt niet, ook geen zoekacties die geratel veroorzaken etc.

Geluidskaart is een HD Audio van Realtek, met gewoon de standaard twee jackplugs aan de zijkant (hoofdtelefoon en microfoon). In de control panel van Realtek is ook de optie Digital Out aanwezig, maar ik heb me daar niet in verdiept, geen idee hoe ie dat uitstuurt. Ik denk dat de hoofdtelefoon jackplug ook SPDIF data kan uitsturen, maar weet dit niet zeker. Aantal kanalen weet ik ook niet.

Het scherm is prima in orde, kijkhoek is absoluut niet slecht te noemen, als ik het vergelijk met mijn Samsung 203B en 205BW schermen, zie ik geen verschil. Beeldkwaliteit is ook erg goed, ik heb geen dode pixels en ervaar het scherm als superscherp en helder.

Zoals eerder gezegd is de 15V125 een product van Vestel. Ik heb hier gelezen dat Compal behuizingen wat steviger zijn. Ik heb er geen ervaring mee en vind de Vestel ook al erg goed afgewerkt en zit absoluut stevig in elkaar.
Pluspunt vind ik het toetsenbord, dat is van erg goede kwaliteit en typt lekker. Volgens mij hetzelfde toetsenbord als wat in Dell laptops zit, zo voelt het.
Enige nadeel is de lokatie van de blauwe Fn toets en de linker Ctrl toets, die zitten net effe omgedraaid. Een Ctrl-C of Ctrl-V is dan even klooien omdat je steevast Fn-C en Fn-V zit te drukken.

Benchmarks heb ik niet gezien, maar geloof me, de 15V125+ Extreme is bloedsnel, ik denk mede dankzij de 7200 toeren harddisk (van Seagate).

De 9-cell batterij is groter dan de 6-cell, maar die vraag was al eerder beantwoord.

Dode pixelgarantie weet ik niets van, ik heb 'm bij Alternate gehaald zonder dergelijke garantie.
Vergeet niet dat de pixels van een 15" 1680x1050 scherm behoorlijk klein zijn en ik me afvraag hoe goed dat zou opvallen. Een hot pixel kan wel irritant zijn denk ik.

Ik had 64-bit Vista Ultimate er op staan maar kreeg 'm niet lekker stabiel, BSOD's en de slaapstand die een comastand bleek te zijn waar ie niet meer uit kwam.
Nu heb ik 'm dual-boot gemaakt met Windows XP Professional 32-bit en Windows Vista Ultimate 32-bit en heb ik nergens last meer van. Ik "mis" nu wel 1 GB RAM natuurlijk, maar daar merk ik in de praktijk niets van.

Ik hoop dat je geholpen bent met bovenstaande :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enorm! Heel erg bedankt voor het uitgebreide antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 248234 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:30:
Enorm! Heel erg bedankt voor het uitgebreide antwoord.
U'r welcome :)

Kleine wijziging in bovenstaande post: harddisk is van Seagate i.t.t. Western Digital wat ik eerst vermeldde.

[ Voor 23% gewijzigd door Crusader op 12-01-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaat dit over welke Harddisk er in die 15V125 zit? Dat had je namelijk nog niet vermeld :)

Nogmaals bedankt, voor je antwoord Crusader.
Zou iemand met een 15W25+ misschien dezelfde vragen kunnen beantwoorden maar dan voor de 15W25+? Dan zou ik ze beter kunnen vergelijken en dat zou me erg helpen bij de keuze welke van de twee ik neem.

De vragen staan in deze post:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/29396238#29396238

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 248234 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 02:24:
Gaat dit over welke Harddisk er in die 15V125 zit? Dat had je namelijk nog niet vermeld :)
Oh jawel hoor, ik had zijdelings een opmerking gemaakt over het merk, quote:
Benchmarks heb ik niet gezien, maar geloof me, de 15V125+ Extreme is bloedsnel, ik denk mede dankzij de 7200 toeren harddisk (van Seagate).
daar stond eerst Western Digital tussen de haakjes, maar daar lees je zo overheen :)

[ Voor 36% gewijzigd door Crusader op 14-01-2008 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah stom ik had zelfs met ctrl-f gezocht op 'Western' maar ja als je dat al hebt verandert helpt dat weinig haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorted
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07-2024
@Crusader

Waarom heb je de 15V125 verkozen boven de 15W25?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237326

Ik krijg een BTO 15V125+ WSXGA+ HDMI ipv van een Compal IFL90 WXGA+, omdat de Compal backlight bleeding had. Zijn er WSXGA+ schermen die hier last van hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Alle schermen hebben backlight bleeding omdat alle schermen TN zijn (en je vindt helaas geen anderen meer in laptopland). Daar zul je dus altijd last van houden. Backlight bleeding is een minimaal probleem hier, er is enkel op zwarte schermen een hele lichte gele gloed onderaan te zien en een blauwe verkleuring op de rest van het scherm. Ik zou, als je dan toch over beeldkwaliteit gaat neuzelen, me eerder zorgen maken over de kleurechtheid: de kleurtemperatuur is niet geweldig en zowel lichte als donkere halftonen worden wit resp. zwart.

De Vestel zal geen beter scherm hebben dan de Compal gezien beiden hun schermen uit dezelfde series van CMO en LG.Philips halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Sorted schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:46:
@Crusader

Waarom heb je de 15V125 verkozen boven de 15W25?
Ik heb de 15W25 niet echt in overweging genomen. Was al tevreden met de specs van de 15V125+ Extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237326

@ssj3gohan

Natuurlijk heeft elk LCD scherm bleeding.
Ik bedoelde extreme backlight bleeding zoals degene die ik eerst had.
http://www.uks-forums.com...tuff/Afbeelding%20128.jpg
Als het maar beter is dan dit CPT scherm ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 237326 op 15-01-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223915

Hoi hoi,

Na lang kijken wat mijn eisen en wensen zijn ten aanzien van een laptop, en hoeveel ik eraan wilde uitgeven heb ik besloten om 'n BTO 15V125+ Extreme te kopen. De prijs en de toevoeging van de HDMI poort heeft mij uiteindelijk over de streep getrokken, aangezien ik al over een behoorlijke TV beschik die met dit signaal wel raad weet.

Mijn andere opties was de BTO 15W25+ maar, vanwege de behoorlijke TV weer, heb ik weinig aan een tuner en des te meer aan de HDMI aansluiting. Deze viel dus vrij snel af. De andere reële optie was de ZEPTO 6625W maar daar was ik uiteindelijk duurder uit.

Verder vond ik het erg plezierig dat ik heel snel reactie kreeg op de mails die ik richting BTO gestuurd heb.

Als ik de machine heb opgehaald zal ik wat van mijn bevindingen hier posten en eventueel wat foto's mocht daar behoefte aan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 237326 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:17:
@ssj3gohan

Natuurlijk heeft elk LCD scherm bleeding.
Ik bedoelde extreme backlight bleeding zoals degene die ik eerst had.
http://www.uks-forums.com...tuff/Afbeelding%20128.jpg
Als het maar beter is dan dit CPT scherm ;)
De 15V125+ heeft geen extreme bleeding, al helemaal niet zoals op de foto.
Ik moet zeggen dat ik het erg vind meevallen, alleen een klein beetje bleeding aan de onderzijde in de hoeken, maar dat is echt normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249257

edit: Sorry, bericht staat in verkeerde topic, ik verplaats het naar Nvidia 8600M GT Drivers niet installeren

Ik heb een BTO 17w25 met Go 8600M GT. Dit systeem draait met vista ultimate 64 bit. Driver versie is 7.15.11.119 (27-4-2007). Ik heb driver versie 169.25 voor vista 64 bit gedownload van http://www.laptopvideo2go.com/ met de gemodde inf. Installeren van de driver via stuurprogramma bijwerken lukt niet. Ik krijg als resultaat dat de beste/nieuwste drivers reeds zijn geïnstalleerd. 169.25 is echter toch een nieuwere versie?

Hierboven heb ik gelezen dat het wel lukt wanneer dev_id 402 moet worden vervangen door 407. De string dev_id kan ik echter niet vinden in de installatiebestanden. Ik hoop dat iemand kan verduidelijken wat ik nu moet doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 249257 op 17-01-2008 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95513

Mijn 17W25+ TV HDMI komt morgen binnen *O*

(als het goed is....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239179

Hierboven heb ik gelezen dat het wel lukt wanneer dev_id 402 moet worden vervangen door 407. De string dev_id kan ik echter niet vinden in de installatiebestanden. Ik hoop dat iemand kan verduidelijken wat ik nu moet doen.
dat word toch vervangen als je dat inf. bestand in je installatie map plaatst en overschrijft.

je moet eens proberen de oude videokaart driver te verwijderen. dan start je opnieuw op, past de resolutie even aan (hij staat dan standaard op 840 x 600 ofzo)
en dan kun je het installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 95513 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:54:
Mijn 17W25+ TV HDMI komt morgen binnen *O*

(als het goed is....)
Alle GoTters zijn heel blij voor je. Bedankt voor je bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
:+ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdhorst
Hee, ik zie net op ftp.n4all.nl dat er een nieuwe bios beschikbaar is voor de 15v125.
Iemand deze toevallig al geinstalleerd. of iemand die weet wat er precies verbeterd wordt?

Wil namelijk niet onnodig het risico lopen dat het flashen mislukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

svdhorst schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 19:02:
Hee, ik zie net op ftp.n4all.nl dat er een nieuwe bios beschikbaar is voor de 15v125.
Iemand deze toevallig al geinstalleerd. of iemand die weet wat er precies verbeterd wordt?

Wil namelijk niet onnodig het risico lopen dat het flashen mislukt..
Ik wou het net zeggen. Helaas geen release notes.
Misschien dat Vista 64-bit wat stabieler is geworden, vooral de slaapstand. Ga ik nog eens proberen, niet vandaag ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Crusader op 17-01-2008 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
kan iemand wat zeggen over het verschil tussen een 6 en een 9 cell batterij? Ik weet dat de 9 cell versie wat uitsteekt, maar is dit erg hinderlijk?
Ik zal waarschil over het algemeen van netstroom gebruik maken, dus is het dan wel handig om zoeen uitstekende batterij te hebben?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

De 6-cells batterij is ongeschikt voor de versie met 8600GT omdat hij dan (als je voluit op de batterij werkt) de batterij te snel leegtrekt (en een li-ion batterij kan maar met 1C leeggetrokken worden, zelfs dan krijg je al snel veroudering). Heel technisch verhaal, als je wil kan ik het nog wel helemaal uitleggen, maar long story short: als je de 8600GT erin neemt doe je er goed aan een 9-cels batterij te kopen. Hij steekt absoluut niet hinderlijk uit en verlengt je batterijleven behoorlijk. Met de GMA X3100 haal je zelfs ongeveer 4 uur batterijtijd - bijzonder goed voor een 15 incher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

ssj3gohan schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:30:
De 6-cells batterij is ongeschikt voor de versie met 8600GT omdat hij dan (als je voluit op de batterij werkt) de batterij te snel leegtrekt (en een li-ion batterij kan maar met 1C leeggetrokken worden, zelfs dan krijg je al snel veroudering). Heel technisch verhaal, als je wil kan ik het nog wel helemaal uitleggen, maar long story short: als je de 8600GT erin neemt doe je er goed aan een 9-cels batterij te kopen. Hij steekt absoluut niet hinderlijk uit en verlengt je batterijleven behoorlijk. Met de GMA X3100 haal je zelfs ongeveer 4 uur batterijtijd - bijzonder goed voor een 15 incher.
Met de 6-cell en de 8600GT haal ik ruim een uur werktijd. Geen grafisch intense dingen, want dan is ie eerder leeg inderdaad.
Shaodar mag voor zichzelf bepalen of dat voldoende is :)
4 uur op de 9-cell haal je natuurlijk ook nooit. De GMA X3100 is een totaal ander kaliber videokaart, geen snelheidsmonster, dus is het appels met peren vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
Tja zoals ik al zei: ik zal voornamelijk aan netstroom hangen dus op zich maakt de batterylife mij minder uit. Het ging mij meer om of hij in de weg zou zitten of niet. Toch bedankt voor je reply.

Op dit moment zit ik nogal te twijfelen tussen

- óf een BTO 15W25+ (met 1680*1050 scherm + 4GB memory en 200GB 7200 HD) voor dik 1400 euro,
- óf een Acer Aspire 5920G-602G25MN (met 1280*800 scherm, 2 GB memory en 250GB 5400 HD) voor ruim 1000 euro.

De overige specs zijn min of meer hetzelfde.
Heeft iemand een duidelijke mening over of de betere specs ook echt die 400 euro extra waard is?
(hoop dat ik dit überhaubt mag vragen hier?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

BTO! Nee, serieus. De Acer is no competition voor de ifl90 die je daar schetst. Acer heeft aantoonbaar slechtere bouwkwaliteit, een veel slechter scherm en een langzamere hd (hoewel dat laatste erg goedkoop te verbeteren is).

Overigens, ik raad aan om even bij Friesland Computers te kijken voor een betere aanbieding - de 15W25+ die je hier zegt is exact hetzelfde als de mijne en ik heb de mijne in augustus voor 1392 euro gekocht. Dat moet veel goedkoper kunnen nu je een half jaar verder bent. Ik wed dat je de aanbieding van een paar posts terug beter kunt nemen (ca. 1100 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
Hmmm mja ik heb idd al wel eens eerder wat gelezen over Acer loptops.. en dat was ook niet echt positief. Wist alleen niet dat het zo erg was.

Heb inmiddels ook nog wat verder gekeken, en het kan idd nog een stuk goedkoper idd!

BTO 15V125+ HDMI EXTREME met 1680x1050 scherm, 4GB geheugen en 200GB@7200 voor 1200 Euro. Dan wordt het verschil ineens nog maar 200 euro... en dat is een stuk beter! Het enige probleem is dat de verzekering wat beperkter is. Maar misschien kan ik dat nog aanpassen met een telefoontje.

Dus bedankt voor de tip!

[ Voor 12% gewijzigd door Lowroad op 19-01-2008 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb die 15V125+ Extreme en die bevalt mij erg goed. Zeker geen slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
nu zit ik alleen nog wel te twijfelen over het effect van zo'n 9 cells batterij. Heeft misschien iemand een foto van hun laptop met zo'n ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Shaodar: de 15V125+ is een Vestel en geen Compal. Ik heb niemand nog horen beweren dat Vestel slechter is dan Acer, maar het is tenminste tweemaal op tweakers en eenmaal op notebookreviews bevestigd dat de bouwkwaliteit lager is dan Compal. HDMI is echter wel weer een groot voordeel.

Wat dacht je van http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=2083. Kijk eens verder op FC, ze hebben echt goede aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
ssj3gohan; dat ziet er idd ook niet verkeerd uit, alleen zijn de specs wel een stukje minder: 1440x900 ipv 1680x1050, 3GB geheugen ipv 4GB en ook de HD is kleiner (120GB ipv 200). Alleen de CPU is beter (T7700 ipv T7500).

Maakt de bouwkwaliteit tussen Vestel en Compal echt zo'n verschil dan dat dit een behoorlijk verschil in specs rechtvaardigt?

(edit)prijstechnisch vind ik deze dan interessanter trouwens: http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1890 . Als ik besluit dat het iets mindere scherm en de kleinere HD niet onoverkomelijk is dan zou deze hem wel eens kunnen worden (/edit)

[ Voor 28% gewijzigd door Lowroad op 19-01-2008 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik weet het niet, om heel eerlijk te zijn heb je hier puur te maken met mijn voorkeur 'omdat ik de compal gewoon al heb'. Ik ben er blij mee, dus ik kan hem aanraden. Ik heb geen ervaring met de Vestel.

Ik zie HDMI als erg groot pluspunt. Ik zou je zeker niet in de weg staan als je kiest voor de Vestel om die reden. Verder zijn er geen fundamentele verschillen die de keuze voor de een boven de ander zouden rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdhorst
Ik heb zelf nooit een compal gehad, maar ik kan vertellen dat de bouwqualiteit van de 15v125+ gewoon goed is. Heb nergens problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isengrim
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:40
Door een ongeluk is het scherm van mijn BTO 15W25 stuk gegaan. Weet iemand ook waar ik eenvoudig en tegen een redelijke prijs een 1680x1050 scherm kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Isengrim schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:15:
Door een ongeluk is het scherm van mijn BTO 15W25 stuk gegaan. Weet iemand ook waar ik eenvoudig en tegen een redelijke prijs een 1680x1050 scherm kan krijgen?
En wat dan nog past ook in je systeem? Ik zou als eerste BTO zelf eens benaderen met die vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Je moet naar BTO mailen, zij kunnen je een geschikte reseller geven voor onderdelen. Je hebt geluk met deze laptop, hij is er min of meer op gemaakt om door tweakers in elkaar gezet te worden en er zijn genoeg spares te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144586

Heb de 15v125+ HDMI Extreme nu 1 week. Heb er Vista Ultimate x64 opgezet (heb er 4gb ram in zitten) en heb nergens problemen mee. Alle drivers werken (de laatste van de ftp van n4all stonde nook op de driver dvd die meegeleverd werd). Ontwaken van slaapstand gaat binnen enkele seconden. Dus met de laatste drivers zjin in principe alle problemen opgelost.

Een heerlijke race-machine!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 144586 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:33:
Heb de 15v125+ HDMI Extreme nu 1 week. Heb er Vista Ultimate x64 opgezet (heb er 4gb ram in zitten) en heb nergens problemen mee. Alle drivers werken (de laatste van de ftp van n4all stonde nook op de driver dvd die meegeleverd werd). Ontwaken van slaapstand gaat binnen enkele seconden. Dus met de laatste drivers zjin in principe alle problemen opgelost.

Een heerlijke race-machine!!
Jij toevallig BIOS 0.28 al geprobeerd die op ftp.n4all.nl staat? Ik ben er nog niet aan toegekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
Nou ja, ik heb nu toch de knoop doorgehakt en een IFL90 (T7500, 4 gb mem, 1440x900 en 200GB @ 7200). Voor nog geen 1000 euro geen slechte deal denk ik!
Ssj3gohan, nogmaals bedankt voor je advies en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik hoop dat je er veel plezier mee hebt en geen problemen mee krijgt. Ik heb er in ieder geval hoopjes lol aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144586

Crusader schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:24:
[...]

Jij toevallig BIOS 0.28 al geprobeerd die op ftp.n4all.nl staat? Ik ben er nog niet aan toegekomen...
Ja, ik draai op de 0.28 Bios versie. Deze stond er al op, dus heb ik er zelf niet op gezet.
Tot nu toe geen een driver probleem gehad. Alles werkt naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 144586 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:54:
[...]

Ja, ik draai op de 0.28 Bios versie. Deze stond er al op, dus heb ik er zelf niet op gezet.
Tot nu toe geen een driver probleem gehad. Alles werkt naar behoren.
Goed om te weten, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdhorst
Heb gisteren een mailtje naar n4all gestuurd met de vraag waar die bios versie precies voor dient en ik kreeg als antwoord dat deze voor vista 64 bit is en dat er verder geen verschil is.
Weet dus niet precies wat er veranderd is, maar aangezien ik geen vista 64 bit (meer) draai, ga ik mijn bios niet updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Laatst online: 06:21

Flapmo

and back is gigi!

Shaodar schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:16:
nu zit ik alleen nog wel te twijfelen over het effect van zo'n 9 cells batterij. Heeft misschien iemand een foto van hun laptop met zo'n ding?
Zodra ik thuis ben kan ik hem voor je maken.

verdere info:
Op power saver stand haal ik 4+ uur met mijn 9-cell. BTO 15W25+ met 160gb 7200hdd en 2gb ram. Hij was na 3.5 uur op 39% van de batterij, in die uren word (2007) lopen gebruiken en af en toe MS visio.

[ Voor 11% gewijzigd door Flapmo op 22-01-2008 15:52 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

svdhorst schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:25:
[...]

Heb gisteren een mailtje naar n4all gestuurd met de vraag waar die bios versie precies voor dient en ik kreeg als antwoord dat deze voor vista 64 bit is en dat er verder geen verschil is.
Weet dus niet precies wat er veranderd is, maar aangezien ik geen vista 64 bit (meer) draai, ga ik mijn bios niet updaten..
Da's een teken dat er toch known-issues waren met Vista 64, ik hoop dat bij mij de instabiliteit in elk geval verleden tijd is. Ik heb drie weken geleden Vista 32-bit geïnstalleerd en die draait zonder problemen. Gelukkig heb ik die nog niet geactiveerd, kan 64-bit weer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Flapmo schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:51:
[...]

Zodra ik thuis ben kan ik hem voor je maken.

verdere info:
Op power saver stand haal ik 4+ uur met mijn 9-cell. BTO 15W25+ met 160gb 7200hdd en 2gb ram. Hij was na 3.5 uur op 39% van de batterij, in die uren word (2007) lopen gebruiken en af en toe MS visio.
Wow, haal je dat op een 8600GT of X3100? Want op 8600GT is dat echt fenomenaal lang als je het scherm aan hebt. Ik haal 3.5h totaal, dan is de batterij 10%. Althans, ik heb na het heftige downclocken nooit meer opnieuw geprobeerd hem helemaal leeg te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

ssj3gohan schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 23:56:
[...]

Wow, haal je dat op een 8600GT of X3100? Want op 8600GT is dat echt fenomenaal lang als je het scherm aan hebt. Ik haal 3.5h totaal, dan is de batterij 10%. Althans, ik heb na het heftige downclocken nooit meer opnieuw geprobeerd hem helemaal leeg te trekken.
Welk tooltje gebruik jij voor het downclocken? Wil ik ook mee aan de gang, ik had iets dat niet werkte onder Vista 64-bit (ben de naam van dat tooltje even kwijt RMClock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Heel veel werkt niet ondet v64, ik heb gemerkt voor mijn toepassingen, dat xp 32-bit min of meer het besste werkt. RMClock is gewoon een heel fijn tooltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goeidag

ik heb nu ipv vista, xp 32-bit geinstalleerd, maar nu snap ik niet welke drivers ik moet installeren voor mijn easy buttons.
wie kan mij helpen?

groeten,
jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 239179 schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 23:09:
goeidag

ik heb nu ipv vista, xp 32-bit geinstalleerd, maar nu snap ik niet welke drivers ik moet installeren voor mijn easy buttons.
wie kan mij helpen?

groeten,
jeroen
Alle drivers voor XP staan hier (er van uitgaande dat je een 15V125 hebt):
Klik hier voor de FTP locatie
en download daarvandaan de gehele map "11.Easy button" naar een lokatie op je harde schijf.
Zodra alles binnen is, start je setup.exe uit de map die je lokaal hebt opgeslagen. Kind kan de was doen.
Heb je geen 15V125, bezoek dan gewoon even ftp.n4all.nl en kijk onder drivers bij het model dat jij hebt.

P.S.: Goed bedoeld, maar groeten doen we hier op het forum liever niet, zie FAQ ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Crusader op 26-01-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke oke :)
maar ik snap niet wat ik met de Directory's moet doen.
die acpihid, Napa en de Santa Rosa.

ik heb vorige keer wat verkeerd gedaan er er ging vanalles mis met de laptop.
vandaar dat ik het voor de zekerheid vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Gewoon alles downloaden zoals het op de FTP server staat en alleen setup.exe uitvoeren, die doet de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251158

hoe zit het met de hitte en geluid van de 15V125+ ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 251158 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:21:
hoe zit het met de hitte en geluid van de 15V125+ ??
Geluid is niets mis mee, er zit volgens de specs een "subwoofer" in, maar alle ruiten zijn nog heel bij mij thuis. Gewoon gemiddeld, alleen klinkt het iets minder schel.
Hitte heb ik geen last van, in de BIOS kun je twee temperaturen instellen, 55 en 65 graden Celsius, waarop de CPU gehouden wordt. Geen hitteproblemen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en laptop zelf maakt ook geen herrie als je em op zn max draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 251158 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 00:08:
en laptop zelf maakt ook geen herrie als je em op zn max draait?
Vind ik zelf erg meevallen. Natuurlijk hoor je de ventilator, maar ik vind niet niet harder klinken dan een Dell bijvoorbeeld. Acers maken meer herrie. Het is ook geen irritant geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha idd, ik heb een acer nu. en als ik een zwaar grafische game draai gaat ie flink tekeer.
anyway thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Nieuwe BIOS beschikbaar voor de 15V125+

Versie 0.29

edit:
net geïnstalleerd, mijn indruk is dat e.e.a. sneller is geworden, vooral het opstarten van Vista.
Ook het Vista bootmenu wordt in één keer op het beeld gezet, in plaats van dat het door een 2400-baud modem heen leek te komen, wat beeldopbouw betreft.
Kan misschien te maken hebben met het feit dat ik ook de Legacy USB ondersteuning in de BIOS heb uitgeschakeld na de update, maar meld het toch even.
Ik had BIOS versie 0.25.

edit2:
toetsenbord lijkt (in elk geval in XP) erg goed te werken, nu kan ik weer snel typen zonder dat er letters wegvallen. Hopelijk blijft dat zo.

[ Voor 93% gewijzigd door Crusader op 04-02-2008 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208996

Ik heb het wel lichtjes gehad met de driver support van BTO.
Eerst had ik Vista X86 installed maar omdat alles zo sloom als wat liep dacht ik om toch maar even terug over te stappen naar XP.
Was dat even een slechte keuze. Alles loopt zowaar nog trager als ik alle laatste drivers van hun FTP installeer. Om nog maar te zwijgen over de vastlopers die ik al gehad heb op men 15V125+. na een fatale crash (waarover ik 4 uur heb gedaan om hem iets of wat werkende te krijgen) kon ik windows zelfs niet meer booten. nu ben ik nogmaals opnieuw aan het installeren maar aangezien BTO oude drivers had meegeleverd mag ik nu dus alles opnieuw gaan downloaden. En daar wringt het schoentje.

Hun FTP is op zijn minst traag te noemen, incompleet en ook nog eens zeer onoverzichtelijk. Er staan wel honderd directory's in die er niet hoeven te staan. Momenteel heb ik veel zin om de notebook gewoon terug te gaan inruilen. Voor mijn vriend heb ik onlangs nog een 15W25 meegepakt van compal en die werkt pakken beter. eens kijken of er nog een manier is om hem in te ruilen. Zoniet doe ik hem van de hand aan iemand die wel de tijd en zin heeft om hem startklaar te krijgen.

edit: momenteel heb ik hem iets of wat stabiel gekregen. echter werken mij easy buttons nog steeds niet (tenminste de easybutton voor het dimmen van het scherm toch niet, het geluid werkt wel). Ook in de fn+f2 kan ik enkel bleuooth wijziggen en niet de wlan uit of aanzetten (al goed dat hij standaard opstaat). Vastlopers heeft hij tot nu toe nog niet gehad. nu moet ik nog een deftige driver voor men videokaart zien te vinden, daar deze way outdated is. vorige keer had ik de NDA drivers installed maar daar durf ik me al niet meer aan wagen.

Ik heb de volledige XP map van hun server gesleurd en dat heeft me zomaar even 3 uur gekost, dit keer kan ik dus onmogelijk iets fout geinstalleerd hebben. Ik ga me een van deze dagen eens toeleggen op het uploaden van deze drivers naar mijn RS account. Zal simpeler zijn voor andere gebruikers :)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 208996 op 11-02-2008 05:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
Ik ben tot nu toe zeer tevreden over de laptop, zo wel over de service als technisch gezien.

Inmiddels heb ik bios versie 0.29 ook een week draaien, maar irriteer mij nog steeds mateloos (ook na disable USB legacy) aan het soms ontbreken van letters tijdens het typen. Alsof het te snel gaat of iets dergelijks. Ik druk trouwens niet te zacht op de toetsen hij weigerd gewoon onregelmatig.

Iemand een definitieve oplossing? Graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100952

Ik ben van plan om ook een BTO te kopen, maar dan de 15W26(A/+) of 15V125. Zodadelijk ga ik in IJsselstein langs om ze even in het echt te zien.

Heeft een van jullie ervaring met het draaien van linux/Ubuntu op deze machines? Wordt alle hardware goed ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Na lang wikken en wegen en twijfelen tussen verschillende soorten (waaronder de Zepto's) heb ik eindelijk besloten om een BTO 15W26 aan te schaffen! Ik ben erg benieuwd of het echt zo'n superapparaat is :)

Al zal dat vast niet moeilijk zijn vergeleken bij de zwakke Celeron Solo met brakke ATi-kaart die ik nu heb, toch? :+

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Altijd leuk om te zien dat mensen in dit topic misschien iets te enthousiast reageren en nieuwkopers het idee geven dat ze een nieuw wereldwonder kopen - het is een prachtapparaat hoor, daar niet van, maar verwacht er niet al te veel van. Het blijft een 'goedkopere' desktop replacement met slechts een VGA poort aan boord...

(ben er overigens nog wel heel blij mee ondanks dat ik nu ook een tweede 1600x1200 laptop heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ssj3gohan schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:22:..Het blijft een 'goedkopere' desktop replacement met slechts een VGA poort aan boord....
Hoe is de kwaliteit, de stevigheid en duurzaamheid dan in vergelijking met bv een asus of acer laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ssj3gohan schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:22:
Altijd leuk om te zien dat mensen in dit topic misschien iets te enthousiast reageren en nieuwkopers het idee geven dat ze een nieuw wereldwonder kopen - het is een prachtapparaat hoor, daar niet van, maar verwacht er niet al te veel van. Het blijft een 'goedkopere' desktop replacement met slechts een VGA poort aan boord...
Daarom had ik er ook dat zinnetje in het klein onder gezet ;). Het mag dan niet het allerbeste van het beste zijn (ik ga geen E 3000,- uitgeven aan een notebook), maar ik denk dat ik er niet veel naast zit als ik denk dat deze 15W26 toch minstens vier tot vijf keer sneller zal zijn dan wat ik nu heb.

En 3x zoveel werkgeheugen heeft, 8x zoveel geheugen voor de videokaart, 2x hogere resolutie en nog een paar van dat soort veelvouden. In mijn situatie is dat dan toch zeker wel een wereldwonder te noemen, toch? :9

Dat er slechts een VGA-poort aan hangt boeit me niet zoveel. HDMI heb ik niet nodig zonder de beschikking over een extern scherm dat het waard is om er op aan te sluiten :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Anoniem: 100952 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:24:
[...]

Hoe is de kwaliteit, de stevigheid en duurzaamheid dan in vergelijking met bv een asus of acer laptop?
Beter over het algemeen. Acer is sowieso troep - dat moet je niet kopen behalve als je het ergens neerzet en daarna nooit meer verplaatst. Asus produceert op zich mooi spul met de G1S/G2S en AJ-serie maar als je het daar niet mee zou vergelijken is het beter op het gebied van bouwkwaliteit.

Maar ik denk dat hier zoals altijd geldt: je krijgt meestal ongeveer waar je voor betaalt. Als iets goedkoop is is het niet voor niets goedkoop, en als iets duur is is het niet voor niets duur. Een macbook pro heeft slechtere specs dan mijn laptop, oververhit als je fatsoenlijk CAD-werk gaat doen, maar is veel compacter en lichter (en nog steeds goed gebouwd) en heeft een betere kleurenweergave door de LED-backlight. Samen met OS X is dat gewoon 1000 euro extra waard. Aan de andere kant heb je de Asus 52xx-serie waarvan de verf er na een half jaar afslijt en die zoals elke andere acer een brak scherm heeft en allerlei fysieke gebreken krijgt (losse contacten, altijd de powerconnector die uiteindelijk afbreekt). Maar hij heeft dezelfde specs als de 1280x800 variant van de FL90 en is 50 euro goedkoper, maar dan mét vista home premium. En er zit een dvi-poort op.

In dit prijssegment is de IFL90 geen slechte keuze, maar het is zeker momenteel niet meer het beste wat je kunt vinden voor het geld, noch het stevigste of meest uitgebreide in zijn klasse.

• sroebert
Nog even over Ubuntu, bijna alles werkt out-of-the-box, behalve het geluid, dat doet nogal moeilijk,

je kan hier kijken voor een uitleg hoe alles te instaleren:
http://lddubeau.com/avaktavyam/linux-on-a-compal-ifl90/

Dus de 15V125 is de Compal IFL90? En waar is de 15W26(A/+) dan op gebaseerd?

• sroebert
Anoniem: 100952 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:21:
Dus de 15V125 is de Compal IFL90? En waar is de 15W26(A/+) dan op gebaseerd?
Nee, 15W25+ is de Compal IFL90, 15V125 is een Vestel en de 15W26+ is de nieuwe Compal met Intel Penryn processor (als ik me niet vergis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog even N4all daar over gemaild, en het antwoord:

15V125: VESTEL DJR154SP
15W26: COMPAL FL92
15W25: COMPAL FL90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252485

Ik heb sinds gisteren ook de Alternate 15v125 Extreme draaiende op winxp 32 bit draait heerlijk alleen
als ik hem van het stroom aflaat en een liedje of me muis heen en weer beweeg zie je hem blijven haken afentoe, hebben meer mensen hier last van en heeft er iemand een oplossing gevonden hiervoor of is er een oplossing voor? Met het snoer eraan draait hij gewoon goed! :'(

EDIT : heeft iemand hem al vlekkeloos draaien op Vista 64bit?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 252485 op 15-02-2008 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
Ja ik, af en toe nog wel is een blauw scherm met een page fout. Voor de rest rete stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

kropsla schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 18:55:
Ja ik, af en toe nog wel is een blauw scherm met een page fout. Voor de rest rete stabiel.
Dat klinkt best tegenstrijdig... Och af en toe een crash, maar tussen de crashes door rete stabiel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-03 04:13
weet iemand wat die Powercinema doet, en hoe je die .iso file moet instaleren?
hij sinds gistere op ftp server van BTO gepleurd.

EDIT dit zag ik trouwens bij bto 15w25 staan.

[ Voor 16% gewijzigd door RBNPLM op 16-02-2008 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
en nu in normaal ABN :'(

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste