[Ervaringen] BTO 17W24+ / BTO 15W25+ en BTO 15V125+ - Deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 46.290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-04 17:42
Nadat ik partities verwijderd heb idd weer geprobeerd XP te installeren ja (ik dacht, misschien weigert de installtie wel omdat vista er nog opstaat). En ik heb een paar willekeurige cd's op mijn kamer gepakt, waarvan ik zeker weet dat er xp op stond (een paar geslipstreamd met SP2 en patches en unattended, anderen normaal 32bit), en die deed precies hetzelfde.

Ik kan voor de zekerheid later nog een keer proberen om xp 64-bit opnieuw te downloaden via microsoft site, maar ik betwijfel ten zeerste dat die dan wel werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door dj_tjerk op 02-12-2007 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242790

dan betwijfel ik het inderdaad ook, zou ff kijken hoe het zit met je garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

Ik begin nu na 3 maandjes gebruik last te krijgen van een brak toetsenbord... iemand anders daar al last van?

Edit: ligt aan javascript op tweakers.net :+

[ Voor 18% gewijzigd door mux op 02-12-2007 15:23 ]

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oeh ik werdt al bang.. zijn vaak minder leuke dingen om te horen :+

zou de Intel® Core 2 Duo T5250 1,5GHz - 2 Mb (FSB-800MHz) te kort komen bij de huidige nieuwe games? even vanuit gaande een middelmata verdere configuratie?

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 242790 op 02-12-2007 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvoort
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Weet iemand hoe kan ik kijken of hij Readyboost gebruikt want het opstarten gaat soms nogal
moeizaam, soms moet er zelfs de windows dvd erbij te pas komen.

En dan nog iets, ik krijg mijn webcammetje en de easy buttons niet aan de praat. Als iemand hier meer informatie over heeft hoor ik het graag!

Vista Ultimatie 64-bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdhorst
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-05 11:28
Webcam zou gewoon moeten werken, eventueel de laatste drivers via ftp.n4all.nl downloaden. Easybuttons werken nog niet onder Vista x64.. Zit daar zelf ook op te wachten, want kan nu bluetooth niet aanzetten..

Heb zelf ook nog een vraagje. Ik had pas Vista geinstalleerd terwijl de hdd op ide stond. Ik heb op de site van microsoft gelezen hoe je alsnog ahci kunt gebruiken zonder windows opnieuw te installeren, maar daarvoor moet je de ahci driver installeren en ik kan er maar niet achterkomen waar/hoe ik dit moet doen en waar ik die driver vandaan kan halen..
Kan iemand mij daarmee helpen? alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

Het is al verschillende keren langs gekomen hier, maar ook ik krijg nu regelmatig last van het bekende (beruchte?) zwart blijvende scherm. Een enkele keer kan ik mee leven, maar als het zo erg wordt dat het scherm meerdere malen moet worden opengeklapt of zelfs een reboot noodzakelijk is, is het tijd om het een en ander na te vragen bij BTO.
Ik kreeg dezelfde dag netjes als antwoord dat het waarschijnlijk aan het inverterboard lag. Of ik langs wou komen zodat ze het direct kunnen vervangen, of om de notebook op te sturen. Van de week dus maar even richting IJsselstein, hopen dat het daarmee is opgelost. :)

'Reactie merge'

Nee zonder knipperend streepje dus compleet zwart, waarbij de vensters dus nog vaag zichtbaar zijn en dat de backlight niet aangaat. Gaat de backlight wel aan dan zie ik ook regelmatig dat de lamp snel knippert/trilt net als bij een TL lamp die niet aangaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Thandor op 04-12-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-05 14:58
Hoort misschien niet helemaal hier thuis (om maar even nog meer off-topic te gaan :X ), maar heb er al wat topics over gelezen (2002-2005).

Ik heb mijn Compal IFL90/15W25+ eindelijk :+ sinds vrijdag.
Windows XP Prof SP2+alle updates (beetje oldschool aangezien het vista tijdperk) staat er nu op met alle drives zoals ik al eerder heb gepost. Nu de notebook en Windows verder optimaliseren/onderhouden etc.

Voor mn computer thuis heb ik destijds deze stappen gevolgd:
http://members.home.nl/wout.grotenhuis/WinXP.html

Maar er zijn natuurlijk nog legio turorials te vinden erover:Wat ik mij afvraag is voor de mensen die XP nu draaien of hebben gedraaid welke instellingen jullie vervolgens veranderen binnen Windows, tweaken/optimaliseren hoe je het noemen wilt.

[ Voor 17% gewijzigd door nl_umpire op 04-12-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:34

Thandor

SilverStreak

Ik heb even wat replies weggehaald. We zijn geen 'taalforum' dus een taalfoutje mag best voorkomen :). Makkelijk is wel als iedereen zo duidelijk mogelijk en foutloos schrijft (en ieder jaar even de regels voor de Nederlandse spelling doorleest) maar dat is een ideale situatie die alleen in dromen voorkomt ;).

Anyways, back on topic! Ik kan Sinterklaas altijd nog vertellen dat hij morgen maar iemand moet overslaan en dat zou jammer zijn, nietwaar? :P.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-05 07:07
ik ben van plan ook een bto laptop aan te schaffen, maar daarvoor had ik nog wel een aantal vragen, waaronder de vraag die hierboven ook al gesteld werd:

Zou de Intel® Core 2 Duo T5250 1,5GHz - 2 Mb (FSB-800MHz) te kort komen bij de huidige nieuwe games?

en zit er bij de 2 jaar carry-in garantie nog enige tijd pickup and return garantie?

verder: is 1650x1080 niet een wat te hoge resolutie voor een 15.4 inch scherm, worden de letters dan niet onleesbaar klein?

en als laatst, wat zijn jullie ervaringen met de batterijduur bij een 15.4 inch bij normaal gebruik, internet text verwerking en dergelijke en internet met wireless aan?

[ Voor 30% gewijzigd door sroebert op 06-12-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thandor schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 19:56:
Ik kan Sinterklaas altijd nog vertellen dat hij morgen maar iemand moet overslaan en dat zou jammer zijn, nietwaar? :P
Weet je zeker dat je Sinterklaas niks gezegd hebt? Mijn laptop zat gisteren niet in m'n schoen! :| :P

Verwacht hem vandaag binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
BloodDragon schreef op donderdag 06 december 2007 @ 09:41:
Zou de Intel® Core 2 Duo T5250 1,5GHz - 2 Mb (FSB-800MHz) te kort komen bij de huidige nieuwe games?
Te korte komen is misschien een te groot woord, maar hij zal niet de snelste zijn..
Sommige games zijn CPU afhankelijk, andere weer GPU afhankelijk en weer andere RAM afhankelijk.
en zit er bij de 2 jaar carry-in garantie nog enige tijd pickup and return garantie?
Waarom zou 't carry-in heten ;) NEe dus
verder: is 1650x1080 niet een wat te hoge resolutie voor een 15.4 inch scherm, worden de letters dan niet onleesbaar klein?
Tsjaa dat is natuurlijk zeer persoonlijk! M'n moeder vind 800x600 al meer dan zat terwijl vrienden van me een 1920x1200 scherm hebben... 't Is trouwens 1680x1050.. En letters kun je vergroten heh ;)
en als laatst, wat zijn jullie ervaringen met de batterijduur bij een 15.4 inch bij normaal gebruik, internet text verwerking en dergelijke en internet met wireless aan?
Tsjaa ligt eraan wat je ermee doet... En dat kun je best even opzoeken met de search!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
ok bedankt voor je antwoord, ik zit een beetje te twijfelen over zo'n resolutie, aangezien ik zelf al een 22" scherm heb met 1680x1050 (schrijf het altijd andersom :P) en daarbij is alles wel een mooie grote, maar op een 15.4" moet het wel erg klein zijn. Maar zoals je zegt, je kunt natuurlijk de letters vergroten.

Wat betreft de CPU, ik denk dat ik toch maar voor de 15W25+ ga met een 2ghz proc. Vind de laptop zelf er namelijk ook wat mooier uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BloodDragon schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:52:

Wat betreft de CPU, ik denk dat ik toch maar voor de 15W25+ ga met een 2ghz proc. Vind de laptop zelf er namelijk ook wat mooier uit zien.
Zover ik weet, is elke BTO laptop die nu in omloop is ook uit te voeren met de Intel® Core 2 Duo T5250 1,5GHz - 2 Mb (FSB-800MHz). Al staat dit niet als keuze optie bij n4all, ik heb daarvoor ook eventjes moeten bellen.

misschien dat je er iets aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
bedankt voor de hulp, heb mijn laptop nu besteld, het wordt de 15W25+, aangezien deze ook op voorraad is een snellere processor met hogere fsb en ik vind het uiterlijk er beter uit zien. Had natuurlijk ook de betere processor in de andere laptop kunnen laten zetten, maar dan werd het geheel weer duurder en had mezelf de grens van 1100 euro gesteld (wat nu gelukkig gelukt is :P). Helaas heeft deze geen hdmi, maar denk niet dat ik dat echt nodig ga hebben.

Nog een andere vraag. Is het mogelijk om de harddisk van deze laptop zelf te vervangen, mocht ik in de toekomst een grotere nodig hebben? En zou dit dan ten koste van de garantie gaan?

[ Voor 17% gewijzigd door sroebert op 09-12-2007 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239179

goeiedag,

ik heb nog steeds een probleem met de drivers van mijn 15V125+, ik kan mijn webcam niet vinden en heb nog problemen met het draadloos netwerk en de bleutooth en sneltoetsen werken nog niet.

ik heb dus even gebeld en het schijnt dat het aan de vista 64-bit ligt...
nog meer mensen met dit probleem?

die man wist niet wanneer er nieuwe drivers komen maar ze zijn er wel mee bezig.
en kan het zijn dat de update van vista mijn draadloos internet kan oplossen.
thuis heb ik wel verbinding maar op school niet. ik kan alle verbindingen vinden maar niet connecten.

heeft iemand al een oplossing daarvoor?

groeten,
jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• le mastre
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:15
Anoniem: 239179 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:16:
goeiedag,

ik heb nog steeds een probleem met de drivers van mijn 15V125+, ik kan mijn webcam niet vinden en heb nog problemen met het draadloos netwerk en de bleutooth en sneltoetsen werken nog niet.

heeft iemand al een oplossing daarvoor?
De drivers voor de webcam staan op op de ftp van n4all. Haal het mapje camera2 af. Dan moet je maar, via device manager, de drivers opzoeken in deze map. Heb zelf ook vista 64-bit en bij mij werkt het prima.

Wat uw draadloos betreft. Ik denk eerlijk gezegd dat je instellingen voor het netwerk in school verkeerd zijn en dat het dus niet ligt aan uw drivers. Gebruik zelf ook mijn laptop op verschillende draadloze netwerken met verschillende beveiligingsinstellingen en tot nu toe geen problemen gehad.

Vraag het misschien eens aan de netwerkbeheerder in je school.

Anoniem: 244884

Hallo allemaal.

Ik volg tweakers al enige jaren maar had eigenlijk nooit een account aangemaakt. bij deze dus.

Ik heb 2 weken geleden ook een systeem bij BTO gekocht.
15v125+
T7700 4 gig ram inclusief die turbo 1 gig module.
200 gig hd 7200rpm.

de rest van de configuratie is bekend.

Vorige week heb ik hem ontvangen en heb vista 64 ultimate erop gezet. Alles draait goed maar mis dus nog de driver voor die 5 knoppen en dus voor bluetooth. Hoop dat hier snel een oplossing voor komt. Want ik heb dus eigenlijk een systeem dat niet op vista 32 maar ook niet op 64 volledig te gebruiken is.

Ook heb ik een sticker met lightscribe erop. Betekend dit ook echt dat ik lightscribe heb? want krijg het niet werkend onder nero 8 en ik kan het in de configuratie nergens terug vinden vinden.

En het andere probleem is dat ik mijn printer niet kan installeren. Terwijl de drivers wel voor vista 64 gemaakt zijn. Vista vind hem wel maar het blijft als een error onder mijn device manager. USB MFP device driver not installed.

Voor de rest draait het redelijk goed. wel met vastlopers zo nu en dan drivers voor de webcam stonden bij mij gewoon op de dvd die erbij kwam en de nieuwste bios zat er ook al op zelfs al met de juiste instellingen.

Prima systeem . 4.5 windows experiance index. (klinkt toch laag 4.5)

Groeten.

• CLB
  • Niet online
Anoniem: 244884 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 01:34:
Prima systeem . 4.5 windows experiance index. (klinkt toch laag 4.5)
Wat zijn je uitgebreidere scores dan?

Dit de mijne, specs staan in m'n sig:

Windows Vista Indexscoretabel CLB
Processor 5,1
Geheugen (RAM) 4,8
Grafisch 5,3
Grafische weergave voor spellen 5,4
Primaire vaste schijf 5,3

Gemiddelde van 5,2 *O*

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Ja mijn gemiddelde ligt wel hoger ja. 4.5 is de laagste behaalde score.

Processor 5,3
Geheugen (RAM) 4,5
Grafisch 4.5
Grafische weergave voor spellen 5,2
Primaire vaste schijf 5,4

Ietsjes lager dus.

• sroebert
heb mijn laptop ook binnen. Erg blij dat ik voor deze ben gegaan, ziet er erg strak uit. Gelijk Vista erop gezet, maar denk dat ik na de vakantie toch weer terug ga naar xp, zie de voordelen toch niet echt in en af en toe heb ik nog wat problemen met drivers die ik in xp echt niet heb.

Ik vroeg me nog af waar je kunt zien of je de meest recente drivers hebt voor je video kaart, zie namelijk niet echt een versie nummer wat ook maar in de buurt komt van het nummer op de ftp site.

• LZF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

LZF schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 15:07:
Het is al verschillende keren langs gekomen hier, maar ook ik krijg nu regelmatig last van het bekende (beruchte?) zwart blijvende scherm. Een enkele keer kan ik mee leven, maar als het zo erg wordt dat het scherm meerdere malen moet worden opengeklapt of zelfs een reboot noodzakelijk is, is het tijd om het een en ander na te vragen bij BTO.
Ik kreeg dezelfde dag netjes als antwoord dat het waarschijnlijk aan het inverterboard lag. Of ik langs wou komen zodat ze het direct kunnen vervangen, of om de notebook op te sturen. Van de week dus maar even richting IJsselstein, hopen dat het daarmee is opgelost. :)
Intussen langs IJsselstein geweest, netjes en vlot het inverterboard vervangen, maar helaas hielp het dus niet tegen het zwart blijvende scherm na openklappen. :|

Na wat onderzoek kwam ik hier op uit: kb917332 en kb923232. beide bestanden bevatten in principe het zelfde bestand (Videoprt.sys), maar die uit de 2e link was net even rrn paar maanden nieuwer dus die had ik geïnstalleerd.

Reboot en een paar keer het scherm dicht geklapt en elke keer (zeker 15x getest) een paar minuten gewacht, de backlight sprong iedere keer weer netjes aan zoals het zou moeten. Werkt uitstekend tot nu toe _/-\o_

Dus voor diegene die XP hebben is dit zeker de moeite waard om te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luck
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-03 17:11
hoi CLB jou score is beter als die van mij

Processor 5,1
Geheugen (RAM) 4,8
Grafisch 4,6
Grafische weergave voor spellen 5,3
Primaire vaste schijf 5,4

Vreemd, ik heb een 17W25+ met dezelfde grafische kaart, 3 GB, 7200 rpm en T7500:
uit nvidia- config scherm
Geforce 8600M GT
toegewezen video = 512MB
videogeheugen sys = 0MB
gedeeld sys geh. = 1279

Ik heb niks in de bios aangepast, kan je me zeggen.
versie 167.45 via laptopvideo2go gedownload. kan je mij het geheim vertellen. :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Je videokaart OC'en en dan nog 'n x de Windows Vista Prestatie-index draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luck
beetje blond maar wat is oc'en?
:? is dat tweaken in de bios of in de nvidia softw.enzo ja wat pas je precies aan? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
OC'en is OverClocken!

Je zorgt ervoor dat je meer 'kracht' uit je kaart kan halen, wat je kunt zien in:
Hogere 3D Mark scores, hogere Vista prestatie-index en bovendien meer frames/ seconden in games!

Je zet de standaard clocks van je videokaart hoger, waardoor je kaart betere prestaties levert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luck
oke oc'n.

kan je aangeven waar ik dat moet doen? progie, tab blad? en waar setje het dan naar?
misschien kan je een screendump maken wat je heb veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245091

Heb sinds gisteren een BTO 15V125+ in bezit. De specs zijn:
- Intel Core2 Duo 7700 2,4 GHz
- 2 GB geheugen in 1 bank
- 200 GB 7200 rpm HD (met shock protectie)
- HDMI, bluetooth en wifi A/G/N
Super specs dus.

De laptop is aangeschaft om Ubuntu Linux te draaien. Heb geprobeerd met Ubuntu 7.04/7.10/8.04 (herd3) en OpenSuse 10.3 Live CD's te starten, maar in alle gevallen loopt het opstarten vast.

Ook geprobeerd met de volgende kernel parameters onder Ubuntu 8.04 herd3 zonder succes:
- acpi=off: IRQ problemen met USB en SATA, loopt vast bij taalselectie
- noapic: frees op checking TSC synchronisation [CPU#0 -> CPU#1]
- acpi_osi=!linux noacpi: frees op PCI: Transparant bridge 0000:00:1e.0
- generic.all_generic_ide=1: frees op ..TIMER: vector=0x31 apic1=0 pin1=2 apic2=-1 pin2=-1

Om zeker te zijn dat er geen hardware problemen zijn ik een Vista versie geinstalleerd zonder problemen.

Naar twee dagen diepgaand testen en zoeken ben ik bang dat deze laptop retour gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

al proberen te installeren ipv livecds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
luck schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 14:11:
oke oc'n.

kan je aangeven waar ik dat moet doen? progie, tab blad? en waar setje het dan naar?
misschien kan je een screendump maken wat je heb veranderd.
Daarvoor moet je een apart programmaatje installeren! Ikzelf gebruik meuk: RivaTuner 2.06
Dat start je op en dan zie je dit schermpje:
Afbeeldingslocatie: http://aycu34.webshots.com/image/38873/2000940992699392502_rs.jpg

Dan klik je op het driehoekje bij 'customize' en dan zie je dit schermpje:
Afbeeldingslocatie: http://aycu33.webshots.com/image/38632/2000981849782256819_rs.jpg

en dan klik je op het eerste icoontje (van het videokaartje) dan zie je dit schermpje:
Afbeeldingslocatie: http://aycu21.webshots.com/image/37020/2000966246454352187_rs.jpg

Let erop dat je precies 't zelfde insteld als op bovenstaand plaatje!
(met nadruk op 'performance 3D' en 't vinkje bij 'enable driver-level hardware overclocking')
(waarschijnlijk wordt er gevraagd om even te rebooten als je dat vinkje aanvinkt, gewoon doen!)

Daarna kun je Rivatuner weer opstarten en naar 't laatste schermpje gaan..
Daar zie je dus de standaard clocks van de GO8600M GT: 475MHz/ 950MHz/ 400MHz!

Met behulp van de sliders kun je dit aanpassen! Let erop dat je niet in 1x te grote stappen neemt en dat je na elke OverClock kijkt of je drivers nog steeds stabiel zijn (bijvoorbeeld in 3D Mark of tijdens 'n game)
Ikzelf zou de limiet opzoeken met stapjes van 25Mhz, gewoon rustig aan alles proberen!!

Aangezien elke videokaart andere OC's aankan, kan ik niet voorspellen hoe hoog je jouw kaartje kunt clocken! Mijn hoogste stabiele OverClock is: 600Mhz/ 1200MHz/ 475Mhz... Best lekker vind ik!

Afbeeldingslocatie: http://aycu20.webshots.com/image/36339/2000932977725662018_rs.jpg

Videokaartdriver- , Benchmark- en OverClockingtabel CLB
Driver
Clock1
3D Mark '062
UT3 fps3
Crysis fps 4/5/6
101.08
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3329
X7
X
158.45
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3339
X
X
163.44
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3321
25fps
17 / 12fps
167.26
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3483
27fps
18 / 14fps
167.26
500Mhz/ 1000Mhz/ 425Mhz
3673
29fps
19 / 14fps
167.26
550Mhz/ 1100Mhz/ 450Mhz
3878
30fps
20 / 14ps
167.26
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4007
31fps
22 / 15fps
169.02
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3489
27fps
18 / 14fps
169.02
500Mhz/ 1000Mhz/ 425Mhz
3666
29fps
19 / 14fps
169.02
550Mhz/ 1100Mhz/ 450Mhz
3932
30fps
20 / 14ps
169.02
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4146
32fps
22 / 15fps
169.13
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3491
31fps
X
169.13
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4015
33fps
X
169.17
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3489
32fps
X
169.17
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4147
34fps
X
169.21
475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz
3493
X
X
169.21
600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz
4155
X
X

1 ==> Core Clock/ Shader Clock/ Memory Clock
2 ==> Getest op een resolutie van 1280x854
3 ==> Getest op een resolutie van 1440x900 met object- / worddetail op level 3 (vd 5)
4 ==> Getest op een resolutie van 1280x800 met alle instellingen op medium en AA niet aan
5 ==> 1ste fps is in de jungle/ 2de fps is tijdens gevechten
6 ==> Crysis is op DX9 en op DX10 getest en gaf dezelfde framerates.
Na aandachtig het Crysis topic gelezen te hebben kwam ik erachter dat DX10 pas merkbaar is vanaf 'very high'
instellingen en aangezien ik alles op medium heb staan, heb ik dus helemaal geen DX10 kunnen testen eigenlijk!
7 ==> X = Is niet gebenched, omdat ik deze drivers maanden terug gebruikt heb.

* Test-device:
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900/ nVidia GO 8600M GT 512MB/ Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 2048MB DDR2 - 800MHz DC/ 100GB @ 7200 rpm HD/ DVD+-RW/ Integrated BT & Wi-Fi/ Windows Vista Home Premium x86

** Alle tests gedraaid op energieschema 'hoge prestaties'

163.44 is niet te OC'en en heeft wel slaapstand
167.26 is wel te OC'en en heeft geen slaapstand
169.02 is wel te OC'en en heeft wel slaapstand
169.13 is wel te OC'en en heeft wel slaapstand
169.17 is wel te OC'en en heeft wel slaapstand
169.21 is wel te OC'en en heeft wel slaapstand

Verder dan 600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz kom ik niet :)
Als ik bijvoorbeeld 625/ 1250/ 475 instel of juist 600/ 1200/ 485 kan ik nog wel 3D Marken,
maar krijg ik maar 1100 puntjes ofzo dus ga ook niet kijken wat m'n precieze maximum is :)

* CLB mompelt wel iets over alles op eigen risico!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ssj3gohan schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 15:47:
al proberen te installeren ipv livecds?
De Ubuntu alternate desktop CD is een installer versie, welke ook bij het laden van de daemons/hardware blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luck
CLB een top uitleg, thanks. _/-\o_ _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo. Ik wou dat dus doen met rivera maar als ik bij het het overclocking tab kom dan heb ik daar niet de zelfde keuzes. Ik mis de shader clock. Andere drivers misschien? voor de rest is het wel het zelfde.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Zo, CLB had eens genoeg van alle vragen hoe je moet oc'en?

Mijn laptop heb ik helaas ergens vergeten mee te nemen, anders zou ik even snel gaan kijken hoe mijn scores zijn. Ik weet dat ik een dagje of wat met 625/450 heb rondgelopen (lees: UT3 gespeeld) dus het lijkt erop dat dat vrij oké loopt. Helaas nog geen urenlange tests erop gedaan. Hopelijk kan ik een 4200-score ermee halen, eerder bleef hij een stuk onder de 4000 hangen (oude drivers).

Ohja, en rivatuner deed raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Your Welcome! Ik heb 't ook weer via anderen en anderen... enjoy it!
Anoniem: 244884 schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 23:07:
Hallo. Ik wou dat dus doen met rivera maar als ik bij het het overclocking tab kom dan heb ik daar niet de zelfde keuzes. Ik mis de shader clock. Andere drivers misschien? voor de rest is het wel het zelfde.
Ik denk aan een andere (lees: oudere) RivaTuner-versie?
ssj3gohan schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:12:
Zo, CLB had eens genoeg van alle vragen hoe je moet oc'en?
Ach ik heb 't altijd maar stoer over OC'en en dit en dat, maar heb 't ook maar zelf moeten leren met aantekeningen en uitleg van anderen. Als iemand 't weer vraagt kan ik ze zo op deze post wijzen :)
Hopelijk kan ik een 4200-score ermee halen, eerder bleef hij een stuk onder de 4000 hangen
Boven de 4200 moet wel lukken als je je clocks nog net iets hoger kan zetten dan de mijne!
(vooral de memory-clock heeft veel invloed op de score) Dus hoger dan 600/ 1200/ 475 is > 4200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uiteindelijk is het dan toch gelukt om Linux op de BTO 15V125+ te installeren. De oorzaak van het vastlopen is terug te voeren op de USB legacy setting welke default aan staat (BIOS 0.25 van 25/10/2007).
Na deze setting uitgeschakeld te hebben, boot het systeem (Ubuntu 7.10). De Nvidia videokaart, beeldschermresolutie, netwerkkaart, wifi, bluetooth, etcetera worden direct herkent en goed ingesteld.
Afgezien van deze hobbel, ziet het er dan toch weer goed uit voor dit complete low-cost notebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-05 15:32

Pindamann

Human

CLB schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 23:54:
Je videokaart OC'en en dan nog 'n x de Windows Vista Prestatie-index draaien :)
Wat zijn de temps van je videokaart trouwens? :)

Mijn videokaart haalt standaard al 80 graden als ik aan het gamen ben dus oc`en lijkt me minder verstandig :P

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ooohw mijne zit tijdens games rond de 95 graden ofzo! Als ik ga OC'en wordt die misschien 100 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121250

En 169.25 is alweer uit, maar wéér updaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja klopt al 'n 'tijdje' maar ik lees dat hij veel laptops en instellingen vern**kt dus install 'm zelf niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is m`n score met 129.25 op 650/475 Mhz

http://service.futuremark...pe=14&XLID=0&UID=12761439

Niet echt bijzonder dus. Ik ga weer terug naar 129.21 :) ( heb ook niet echt het idee dat hij heel stabiel is, kreeg al een keer een melding dat de driver vastgelopen was. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124333

Ik wil morgen graag de beslissing nemen tussen de Lenovo T61 (surfspot aanbieding) en de BTO 15w125+. Ik vroeg mij af welke van de twee de beste bouwkwaliteit heeft en hoeveel dit dan scheelt.

Wat betreft de garantie, is deze wereldwijd of geldt deze alleen in NL, en hoe duur is het om deze te verlengen tot en met 3 jaar? Sorry dat ik het vraag, maar ik kon het nergens vinden :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

De 15V125+ is een stuk minder dan de T61, maar voor alle praktische toepassingen vind ik de 15W25(+) heel goed gebouwd. Je krijgt alleen geen leuke gadgets zoals thinklight en gummetje-muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit net even te kloten in mijn device manager. en alles wat eerst niet herkend werd wilde hij nu wel installen met windows vista 64X dus volgens mij heb ik nu alles werkend. zal straks even echt testen heb nu geen tijd.

Groete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
ssj3gohan schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:44:
De 15V125+ is een stuk minder dan de T61, maar voor alle praktische toepassingen vind ik de 15W25(+) heel goed gebouwd. Je krijgt alleen geen leuke gadgets zoals thinklight en gummetje-muis.
Dacht ergens gelezen te hebben dat de 15V125+ een Vestel is, dit is Turks. En dat de 15W25 van Compal een stuk steviger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
even nog een vraagje over overclocken, ik heb een 15W25+ bto laptop en heb er Windows XP op staan, met de nVidia 156.83 driver. Heb ook RivaTuner 2.06 geïnstalleerd. Deze geeft aan dat ik kan overclocken en ik heb geprobeerd dit te doen. Echter telkens als ik op ok klik, het venster sluit en weer terug ga, staan alle settings weer op hun standaard waarde.

Heb ook 3DMark06 tests gedaan en die zit rond 3160 met en zonder overclock, dus het overclocken lijkt niet echt gelukt, iemand een idee? of ervaring met XP en rivatuner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ligt toch echt aan je driver dan :) Gewoon 'n andere installen (169.xx) en dan lukt 't zeker weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
mag ik vragen welke jij gebruikt? Ook al heb je Vista, ik zie dat vele ook moeten werken op XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
CLB in "[Ervaringen] BTO 17W24+ / BTO 15W25+ en ..."

Download wel de XP-versie heh ;) @ Hieronder: Succesjes!

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 19-12-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
ik had al eerder de 169.21 geprobeerd, maar daarbij kon ik helemaal niks aanpassen. Nu de 169.04 gepakt, omdat daar wel goede dingen over stonden en het werkt =D. Tijd om te gaan testen, bedankt voor je hulp en duidelijke uitleg over het overclocken.

EDIT: Nou dat scheelt idd wel, 3dmark geeft nu een score van 3912. De test liep in ieder geval stabiel.

EDIT 2: UT3 Demo gespeeld, gemiddeld 40fps met settings op 2 vd 5. Loopt ook stabiel :) Maximale temperatuur is nu iets van 89 graden.

[ Voor 33% gewijzigd door sroebert op 20-12-2007 00:05 . Reden: toevoegingen ]

• mux

mux

99% efficient!

Xiquena schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 11:08:
[...]

Dacht ergens gelezen te hebben dat de 15V125+ een Vestel is, dit is Turks. En dat de 15W25 van Compal een stuk steviger is.
CLB of ik heeft/heb dat ergens gezegd ja. Schijnt te kloppen, maar moet eerlijk zeggen dat ik een bron daarvoor even kwijt ben. Je kunt even rondgooglen.

• CLB
  • Niet online
Was jij ja ;) BTO is voor mij BTO, ongeacht de behuizing :)

[ Voor 62% gewijzigd door CLB op 20-12-2007 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de bios kan ook op 2 talen, namelijk engels en turks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo.

Als je gewoonin je system info kijkt zie je ook dat het een vestel is.

Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

Collega van me heeft de 15V125+ Extreme gekocht, ik ga 'm vanmiddag halen, maar het is mijn collega niet gelukt om de sticker zonder beschadigingen te verwijderen. Eerder las ik in dit topic iemand die met lijmoplosser aan de slag is gegaan, ook geen succes (begrijpelijk).

Wat is de beste methode om die afzichtelijke stickers te verwijderen?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Gewoon zoveel mogelijk wrijving veroorzaken met je vingers! Geen oplosmiddeltjes gebruiken idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

wd-40 voor de lijmresten! Ik heb afgelopen maand een laptop binnengekregen van drie jaar oud met tientallen stickers erop, alle resten weggekregen met wd-40.

Geen oplosmiddelen anders dan alcohol en water. Alcohol werkt soms ook nog wel. GEEN KETONEN! (o.a. aceton)

Je kunt (zoals ik dat heb gedaan) vragen bij de bestelling of ze de stickers er niet op willen plakken tijdens assemblage. Informatique bijvoorbeeld honoreerde dit verzoek en hield zich eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb het schoongemaakt met wasbenzine, de alternate sticker heb ik eraf gehaald met een beitel. kun je hem er zo uit wippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-05 14:58
dat is idd het verfijnde werk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

* Crusader legt moker weer weg en pakt beitel...

Ik heb trouwens alle stickers zonder enig probleem kunnen verwijderen, alleen de nVidia sticker liet wat resten achter en dat heb ik met wat water en voorzichtig boenen weg gekregen.

Verder tevreden over het apparaat (15V125+ Extreme), het valt mij alleen op dat de batterij indicator in het begin rood of oranje heeft gebrandt, maar nu angstvallig uit blijft. Volgens Windows laadt hij wel op en zie ik de lading ook oplopen, maar deze ervaring komt niet overeen met wat er in de handleiding staat. Tijdens het laden hoor je volgens mij hoe dan ook een lampje te zien branden, maar hij is echt uit.

Nu weer wat verder, ik denk echt dat er iets mis is met de aansturing van het ledje van de accustatus. Met geen mogelijkheid krijg ik die aan het branden, tijdens het laden ook niet.
Verder laadt ie wel goed op en lijkt er niets aan de hand te zijn. Weet nog niet zeker of ik er mee terug ga naar m'n leverancier (zakelijke aankoop bij m'n dealer, wat lastiger dan particuliere aankoop, dan zou ie waarschijnlijk direct omgeruild worden, wordt nu opsturen denk ik en ik kan 'm niet missen voor m'n werk).

[ Voor 111% gewijzigd door Crusader op 22-12-2007 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxdutchXx
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:37
Ik snap niet wat ik nodig ben voor de connectie tussen laptop en tv.
Als ik kijk naar men laptop dan zie ik 7 gaten (7 pins neem ik aan?)
En bij de tv 4 gaatjes (4pins)

Nou zit ik dus te twijfelen wat ik nou echt nodig ben.
Las ook nog wat over female/male, wat daar het verschil tussen is...

Graag een reactie, wanneer mogelijk ook een linkje naar een webwinkel die deze kabel verkoopt (gericht naar het product)

mvg,
Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Volgens mij volstaat een S-Video kabel. Die heeft ook maar vier pinnetjes en dat past in de 7-gaats connector van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XxdutchXx schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:43:
Ik snap niet wat ik nodig ben voor de connectie tussen laptop en tv.
Als ik kijk naar men laptop dan zie ik 7 gaten (7 pins neem ik aan?)
En bij de tv 4 gaatjes (4pins)

Nou zit ik dus te twijfelen wat ik nou echt nodig ben.
Las ook nog wat over female/male, wat daar het verschil tussen is...

Graag een reactie, wanneer mogelijk ook een linkje naar een webwinkel die deze kabel verkoopt (gericht naar het product)

mvg,
Richard
Wat voor een tv heb je en wat voor een laptop? Er zijn 3 manieren om je tv aan te sluiten, via HDMI, S-video en via de VGA uitgang. Heb je nog een "oude" tv, dus geen LCD of Plasma dan moet je hem hoogstwaarschijnlijk aansluiten via S-video ( dat is die ronde aansluiting met 7 gaatjes en een gleuf onderin )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-05 16:00

DMP.cc

They call me DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

ik krijg op mijn 15V125+ Extreme met Vista Ultimate x64 bluetooth niet aan de praat.
Fn+F2 reageert niet, het wireless ledje blijft vrolijk knipperen. In configuratiescherm heb ik onder Hardware en Geluiden geen optie voor bluetooth.
Welke drivers zijn hiervoor nodig?
In apparaatbeheer heb ik alleen een geel uitroeptekentje bij AcpiHidMapper, wat volgens mij te maken heeft met energiebeheer of die softbuttons waar nog geen drivers voor zijn.

Mijn batterijstatusledje doet het overigens weer prima. Batterij verwijderd en teruggeplaatst was voldoende. Was eerder niet in de gelegenheid om dat te doen, vanwege het gebrek aan een schroevendraaier op de lokatie waar ik zat.

[ Voor 51% gewijzigd door Crusader op 24-12-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxdutchXx
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:37
Anoniem: 121250 schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:54:
[...]

Wat voor een tv heb je en wat voor een laptop? Er zijn 3 manieren om je tv aan te sluiten, via HDMI, S-video en via de VGA uitgang. Heb je nog een "oude" tv, dus geen LCD of Plasma dan moet je hem hoogstwaarschijnlijk aansluiten via S-video ( dat is die ronde aansluiting met 7 gaatjes en een gleuf onderin )
Ik heb een s-video kabeltje besteld
4pins naar 4pins (male to male)
Heb al een iets oudere tv maar werkt nog zeer goed. Lekker groot ensow... was vroeger een dure tv.
Nu is het alweer ingehaald door alle dunne modelletjes. Maar goed beschikt niet over een hdmi of vga uitgang. Komt van de week wel binnenrollen via de post als het goed is.
En het geluid dat moet ik nog maar even zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XxdutchXx schreef op maandag 24 december 2007 @ 12:34:
[...]

Ik heb een s-video kabeltje besteld
4pins naar 4pins (male to male)
Heb al een iets oudere tv maar werkt nog zeer goed. Lekker groot ensow... was vroeger een dure tv.
Nu is het alweer ingehaald door alle dunne modelletjes. Maar goed beschikt niet over een hdmi of vga uitgang. Komt van de week wel binnenrollen via de post als het goed is.
En het geluid dat moet ik nog maar even zien.
Voor geluid gebruik ik een jack naar tullip aansluiting. Je tv heeft hoogstwaarschijnlijk wel een tullip aansluiting en anders je versterker wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Wat is het geluid wat uit de speakertjes komt verschrikkelijk zacht zeg, om maar te zwijgen over die zogenaamde subwoofer die er in zou zitten. Volgens mij zit er gewoon lucht achter die gaatjes.
Is daar iets aan te doen? Volume staat natuurlijk overal op 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
heb de bto 15W25+ nu een paar maanden in bezit en hij bevalt nog steeds perfect, wat een product _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Laptop is weer terug uit reparatie, hij start dus weer op.. maar nog steeds ben ik onsuccesvol met het installeren van XP x64. Vista installeert zonder enige moeite, maar ik ben nu al door mijn cd's heen door dat xp.

Bijzonder echter is dat een officieele XP Home Edition CD (met van die mooie glinsterende kleurtjes/hologrammetjes erop) wel gewoon, na het laden van de drivers en bestanden (als laatste NTFS), de setup start. Windows XP x64 echter, blijft maar herstarten. Ik heb hem van nieuwsgroepen geprobrobeerd (geslipstreamd met SP2), Microsoft site en zelfs MA3D, op dvd's en cd's, allemaal zonder succes :(

Is iemand hier er wel in geslaagd xp x64 te installeren op een 15V125+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
dj_tjerk schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 17:47:
Even zoeken in de topics op XP werkt ook niet?

nl_umpire in "[Ervaringen] BTO 17W24+ / BTO 15W25+ en ..."
Wel een andere laptop, maar zoveel zal de hardware toch niet verschillen...

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 25-12-2007 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
Wat je wil zeggen is dat ik al die drivers op de cdrom voor x64 moet slipstreamen op de installatie CD en dat deze dan niet na het laden meer opnieuw opstart? Toch vraag ik me dan af waarom een x32 XP (officiele home) het wel gewoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_tjerk
dubbelpost (ik dacht dat ik dit al had gepost.. hopelijk geen crosspost ook >_>)..

Ik heb weer iets vaags :) Mousepad doet het niet... noch de usb poorten aan de rechterkant; ik tref het wel zeg :P Iemand enig idee waarom dat nou weer is... :|

• svdhorst
dj_tjerk schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 17:47:
Laptop is weer terug uit reparatie, hij start dus weer op.. maar nog steeds ben ik onsuccesvol met het installeren van XP x64. Vista installeert zonder enige moeite, maar ik ben nu al door mijn cd's heen door dat xp.

Bijzonder echter is dat een officieele XP Home Edition CD (met van die mooie glinsterende kleurtjes/hologrammetjes erop) wel gewoon, na het laden van de drivers en bestanden (als laatste NTFS), de setup start. Windows XP x64 echter, blijft maar herstarten. Ik heb hem van nieuwsgroepen geprobrobeerd (geslipstreamd met SP2), Microsoft site en zelfs MA3D, op dvd's en cd's, allemaal zonder succes :(

Ja mij is het (na heel veel kloten) gelukt. Je moet eerst de bios updaten.. Staat in dit of het voorgaande topic al ergens vermeld hoe..

• svdhorst
Crusader schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:17:
ik krijg op mijn 15V125+ Extreme met Vista Ultimate x64 bluetooth niet aan de praat.
Fn+F2 reageert niet, het wireless ledje blijft vrolijk knipperen. In configuratiescherm heb ik onder Hardware en Geluiden geen optie voor bluetooth.
Welke drivers zijn hiervoor nodig?
In apparaatbeheer heb ik alleen een geel uitroeptekentje bij AcpiHidMapper, wat volgens mij te maken heeft met energiebeheer of die softbuttons waar nog geen drivers voor zijn.

Mijn batterijstatusledje doet het overigens weer prima. Batterij verwijderd en teruggeplaatst was voldoende. Was eerder niet in de gelegenheid om dat te doen, vanwege het gebrek aan een schroevendraaier op de lokatie waar ik zat.
Bluetooth doet het niet omdat er nog geen drivers zijn voor de functietoetsen voor Vista x64. Als het goed is werken die 5 knoppen bovenaan je toetsenbord (oa volume) ook nog niet. Hoop dat er snel drivers voor komen, maar er wordt aan gewerkt heb ik te horen gekregen via mail..

Anoniem: 246490

Hi

Ik heb het al enkele users zien opmerken, maar ik heb nog geen oplossing gezien of gevonden. Als je met een 15V125+ op batterij werkt, heb ik enorm last van storing.. Beeps en bleeps all over the place bij het afspelen van muziek, de muis die even blijft hangen, ... allemaal kort maar enorm vervelend.

Al deze problemen zijn er niet (al blijft het geluid toch een van de minte zaken aan deze laptop) als ik met stroom in werk.

Iemand dezelfde problemen?

• dj_tjerk
Ik werd er zelf ook al een beetje gek van, en kwam uiteindelijk hier terecht, maar kon helaas RM CPU Clock niet opstarten, en de credits daarvoor gaan naar vista (x64).

EDIT:
linkfix (thank @hieronder)

[ Voor 19% gewijzigd door dj_tjerk op 27-12-2007 19:13 ]

Sorry, vergeten vermelden, ik gebruik XP SP2.

@dj_tjerk, check je link ff?

Thx, helaas lost het niet het 'freezing' op als ik op batterij werk.
In ieder geval wel geen geruis meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Er zijn eergisteren Vista drivers geplaatst voor de EasyButtons van de 15V125+.
Downloadlink bij N4All: klik hier.

Weet niet of het ook 64-bits drivers betreft en of er voor andere modellen ook updates zijn, maar dacht laat ik het even melden voor de mensen die er op zitten te wachten.

edit:
knoppen functioneren nu, zij het karig op Vista x64. Volumecontrols doen het. Het meest linker knopje geeft een menu weer waarin slechts twee knoppen zijn terug te vinden: anti-theft (heb ik uit staan dus doet niks bij mij) en een knop met een vraagteken die de Media Player start.

Helaas nog steeds geen Bluetooth ondersteuning op Vista x64 met de 15V125+.

Herstel, de Fn+F2 toets werkt nu eindelijk, dus wél bluetooth ondersteuning :)

[ Voor 35% gewijzigd door Crusader op 30-12-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247052

helaas geld de update die hierboven genoemd is niet voor een x64 systeem. :(
(althans voor de mijne)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 247052 schreef op maandag 31 december 2007 @ 19:42:
helaas geld de update die hierboven genoemd is niet voor een x64 systeem. :(
(althans voor de mijne)
Op mijn Vista x64 systeem doet ie het anders prima.
Moet wel zeggen dat mijn systeem wat instabieler is geworden, blue screens bij afsluiten en gewoon keihard vastlopen waarbij alleen nog maar het enkele seconden indrukken van de powerbutton helpt.
Kan niet met zekerheid zeggen dat het aan deze nieuwe drivers ligt, want daarvoor was ie ook al niet echt stabiel te noemen, maar het komt nu wel vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Hoe zit dat eigenlijk met de 1 GB Intel TurboMemory op de 15V125+?
Ik zie enkel een volume NVCACHE van 512 MB waar een bestand ReadyBoost op staat. Dat is geen 1 GB. Iemand die weet hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238257

is dit nu een COMPAL barebone of niet?
Ik zit te denken om een COMPAL te kopen maar leees minder verhalen over het scherm. Hoe bevalt het scherm van de 15V125+? metname qua backlight bleeding, kijkhoek, niet-glanzend scherm ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 238257 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 16:49:
is dit nu een COMPAL barebone of niet?
Ik zit te denken om een COMPAL te kopen maar leees minder verhalen over het scherm. Hoe bevalt het scherm van de 15V125+? metname qua backlight bleeding, kijkhoek, niet-glanzend scherm ed.
Nee, de 15V125+ komt uit de Vestel stallen.
Ik ben erg tevreden over het scherm, backlight bleeding lijkt zelfs minder te zijn dan mijn Samsung 205BW monitor. Het is wel aanwezig, maar minimaal. Kijkhoek is niet bijzonder groot maar is ook niet storend, het scherm blijft goed leesbaar als je er niet recht voor zit. Het lijkt voornamelijk de helderheid te zijn die minder wordt naarmate je meer van het scherm wegdraait. Ik heb erger meegemaakt.
Non-glare is voor mij een plus, ik heb een hekel aan reflecties en die heb ik nu dus niet. Totaal niet de indruk dat de scherpte er onder lijdt, beeld is superscherp. Ook geen enkele dead/hot pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 16:13
Kan iemand mij uitleggen waarom de Forceware drivers 169.21 niet compatibel zijn met mijn hardware?

Ik heb gewoon de BTO 15w25+ met de 8600M GT. Doe ik iets fout of vergeet ik iets?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

peerke1987 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:37:
Kan iemand mij uitleggen waarom de Forceware drivers 169.21 niet compatibel zijn met mijn hardware?

Ik heb gewoon de BTO 15w25+ met de 8600M GT. Doe ik iets fout of vergeet ik iets?

groetjes
Drivers voor de videokaart moet je downloaden bij de fabrikant, in dit geval op ftp.n4all.nl.
nVidia stelt geen drivers ter beschikking op hun website voor mobiele videokaarten.
Je kunt de nieuwste drivers wel installeren, maar dan moet je de setup.inf handmatig aanpassen zodat jouw hardware id wel wordt geaccepteerd.

Zie daarvoor dit topic: Nvidia 8600M GT Drivers niet installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke1987
Oke bedankt! Ik ga het direct proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ook al is het geen compal; waarom installerenmensen dan wel drivers en bios van compal ? is dat niet vragen om problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is ergens een winkel waar je de BTO kunt bekijken? ik zou graag het scherm een keer zien voordat ik iets koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peerke1987
peerke1987 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:54:
Oke bedankt! Ik ga het direct proberen!
Oke het is gelukt!! Ik heb gewoon de DEV_ID in de .INF aangepast van 402 naar 407 en nou pakt hij de setup wel.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

You're welcome :)

@ROGJA: ik denk omdat de meeste BTO modellen wel van Compal zijn, echter de 15V125+ is een uitzondering voorzover ik begrepen heb. Het is inderdaad riskant om een BIOS te flashen die niet van de fabrikant afkomstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238257 schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:59:
ook al is het geen compal; waarom installerenmensen dan wel drivers en bios van compal ? is dat niet vragen om problemen?
Omdat dit topic ook over de 17W24+ gaat en over de 15W25+ en deze laaste heeft sowieso een compal barebone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:03

Flapmo

and back is gigi!

Crusader schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 20:46:
[...]

Drivers voor de videokaart moet je downloaden bij de fabrikant, in dit geval op ftp.n4all.nl.
nVidia stelt geen drivers ter beschikking op hun website voor mobiele videokaarten.
Je kunt de nieuwste drivers wel installeren, maar dan moet je de setup.inf handmatig aanpassen zodat jouw hardware id wel wordt geaccepteerd.

Zie daarvoor dit topic: Nvidia 8600M GT Drivers niet installeren
of via http://www.laptopvideo2go.com/ :)

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Marcuzz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-05 16:10
Hier ook een eigenaar van de 15W25+ maar ik heb een raar probleempje: als ik een cd af speel dan bromt hij als een gek, en als je dan een beetje tegen de cd speler aan duwt stopt het, of als de cd snel gaat draaien stopt het ook.
Hoe kan ik dit verhelpen, want het is echt storent.

mvg, Marcus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdhorst
Ik heb ineens ook een probleem. Ik heb dus die 15v125 met vista x64 erop geinstalleerd. Ik merkte vandaag dat mn cd/dvd speler het ineens niet meer deed en toen ik ging kijken waarom bleek dat de driver ineens niet goed meer geinstalleerd is.
Zou dit kunnen komen doordat ik de drivers voor die easybuttons heb geinstalleerd? Lijkt me raar, maar verder heb ik eigenlijk niks veranderd.
Ik kan overigens ook niet de driver voor de cd/dvd speler vinden.. Heeft iemand hier toevallig ook last van, of nog beter, een oplossing hiervoor?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

svdhorst schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 22:29:
Ik heb ineens ook een probleem. Ik heb dus die 15v125 met vista x64 erop geinstalleerd. Ik merkte vandaag dat mn cd/dvd speler het ineens niet meer deed en toen ik ging kijken waarom bleek dat de driver ineens niet goed meer geinstalleerd is.
Zou dit kunnen komen doordat ik de drivers voor die easybuttons heb geinstalleerd? Lijkt me raar, maar verder heb ik eigenlijk niks veranderd.
Ik kan overigens ook niet de driver voor de cd/dvd speler vinden.. Heeft iemand hier toevallig ook last van, of nog beter, een oplossing hiervoor?
Alvast bedankt!
Ik heb ook Vista x64 geïnstalleerd en de drivers voor de EasyButtons, maar mijn CD/DVD speler doet het gelukkig nog prima. Geen idee waar de drivers vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdhorst
Hmm okeej, kunnen we dat iig wegstrepen ;) trouwes nog een leuk detail is dat de virtuele drives van daemon tools ook niet meer herkend worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

svdhorst schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 11:06:
Hmm okeej, kunnen we dat iig wegstrepen ;) trouwes nog een leuk detail is dat de virtuele drives van daemon tools ook niet meer herkend worden..
Jij hebt écht een uitdaging, ook daar heb ik geen last van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdhorst
Haha ja daar was ik ook al achter :p
Is er niet een of andere wazige optie in windows of in die bios ofzo waarmee alle zo'n driver mee gedisabled worden ofzo? Ik roep maar wat..
Naja als ik echt niet eruit kom dan herinstalleer ik vista wel weer.. Wou toch al upgraden van home premium naar ultimate, maar de partitie was te klein :')
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste