Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Zorg er dan op zijn minst voor dat die deur naar de terminals op zijn minst een tijdje open blijft. En dat ik niet na 5 sec. weer klem kom te zittenOxiMoron schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:07:
Sjit.. events stoppen zodra de server leeg is..
Om de stoplichten weer te starten zit er in m'n kelder achter glas drie terminals, om er bij te komen eerst even op de knop rechts op de vloer drukken.
Dan kun je van rechts naar links de panelen af om eerst alle events te stoppen, dan alles op rood te zetten en vervolgens het hele proces weer te starten.

En kan iemand een korte uitleg geven over hoe die Events kan gebruiken voor een deur ofzo?
En die toolbars. schuiven die ook al zo langzaam in en uit bij jullie.
Damn wat irri...
[ Voor 23% gewijzigd door AW_Bos op 20-09-2008 15:33 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Deurs mod zou wel wat handiger en mooier zijn...
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
je kunt deuren dus tegelijk open laten gaan of alleen door jouw/admin/mensen met build thrust.
Verder heb je naast de gewone deuren ook de garage deur (rolt naar boven) en het onderzeeeluik achtige ding
If it aint broke, fix it till it is!
Nakebod in "Return to Blockland - Met z'n allen aan ..."
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
event plus:
http://forum.blockland.us/index.php?topic=40948.0
edit:
OxiMoron schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:45:
Paar handige addons:
setPlayerTransform: http://www.blockland.us/smf/index.php?topic=41178.0
SpaceGuy's bricks: http://www.blockland.us/smf/index.php?topic=41320.0
SetEventTimeout: http://www.blockland.us/smf/index.php?topic=41107.0
Event Plus: http://www.blockland.us/smf/index.php?topic=40948.0
onEnterWaterBrick: http://www.blockland.us/smf/index.php?topic=40830.0
[ Voor 65% gewijzigd door Borgoth op 21-09-2008 16:22 ]
Nu nog weten hoe ze open kunnen, met die events

Edit: Zit al een shitzooi aan Events in

[ Voor 31% gewijzigd door AW_Bos op 21-09-2008 19:03 ]
De stoplichten werken niet goed op 1 of andere manier als ik geen owner ben.
Build trust wordt als het goed is ook gesaved (IIG na server restart gister leek alles nog in orde) dus eenmaal iedereen build trust heeft, kan iedereen gewoon zijn eigen blocks behouden, zonder dat het fout gaat.
hier nog een handige addon:
http://forum.blockland.us/index.php?topic=43131.0
Is om makkelijk events te wisselen. Hoef je niet met set event enabled te kloten.
Edit:
Server is idd leeg
Kan iemand met admin ff inladen?
[ Voor 61% gewijzigd door OxiMoron op 22-09-2008 19:31 ]
Venxhoeah had een vrouwmens die niet kan slapen met een server naast zich... Raar toch
Mijn resize-o-matic gebouw en de brandweerkazerne zijn verdwenen...?
Ben dan bang van niet, of nakebod moet nog iets gefixed hebben. Is er geen auto-save script oid?Ariën Clay schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 00:25:
Ik geloof dat vrouwlief de vorigemap vast niet heeft gesaved voordat ze de server even 'afsloot'?
Mijn resize-o-matic gebouw en de brandweerkazerne zijn verdwenen...?
P.S. server-update:
- Event_ShiftEventEnabled added
- Meest recente en beschikbare save-file geladen
[ Voor 12% gewijzigd door Venxir op 23-09-2008 00:36 ]
Whatever that means
Ok, nice. Als je iets kwijt wilt over de server kan je het hier dumpen.OxiMoron schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:37:
Mja.. nu doet ie het weer, vanochtend dus niet..
Zouden nog wel leuk zijn
Vooral de brick owner optie lijkt me handig
Ik ben overgens nu bezig met een vuurtoren.
-Added Multitool
-Added Event Set_PlayerTransform(teleport)
-Alle limits verhoogd, hopelijk gaat het nu beter.
-Laatste save-file geladen met ownships en events saved, zoals voor de update.
Jammer genoeg geen echte ingame beelden, maar meer een algemene indruk.
Nu nog de download
Die methode om RTB mods te installeren lijkt me wel erg handig, en een stuk makkelijker dan handmatig een download te zoeken, de zip in je blockland dir te zetten, en te activeren. Tenzij je uiteraard een server joined en de add-ons al gelijk geïnstalleerd worden. (Hoewel dat niet altijd even goed gaat.)
Met de RTB methode heb je bij nieuwe versies ook gelijk een automatische update.
Ik heb zo een vermoeden dat je straks met een schone Blockland V9 en RTB 2.0 eigenlijk de basis hebt voor alles wat je wilt hebben
Ik heb RTB al een tijd niet meer gedaan (joh..
Hopelijk brengt RTB er weer verandering in.
En, blocks hadden zover ik mij kan herinneren ook een resize functie, dus een block van 1x1 was genoeg voor een muur van 100x1
Mja, niet dat het er dan mooi uit ziet ofzoNakebod schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:34:
RTB had toch ook meer slots voor bricks? ipv 10 een stuk of ehm, veel
En, blocks hadden zover ik mij kan herinneren ook een resize functie, dus een block van 1x1 was genoeg voor een muur van 100x1
is Venxir's server offline?
Eerder een bugfix release, v9.1 zou dan logischer zijn
Niet echt bugs waar ik zelf last van had, dat dan weer niet.
Als de server vanavond weer online is kan ik wel even een begin kaan maken ana de fundering van mijn kantoor gebouw... (die hoog zal worden).
[ Voor 127% gewijzigd door AW_Bos op 09-10-2008 16:58 ]
Iemand met Blockland ID 3596 heeft de wegen al eigenaar? Wie o wie
Alleen wordt het nu wel erg lastig omdat alles weg is en de map helemaal leeg is
Zeg maar wanneer je tijd heb, ik ben vanavond denk ik wel online.
Nu nog bedenken wat me volgende bouwwerk wordt.
edit:
euhm, juist. Sorry dat ik er niet was. Niet helemaal mijn schuld. Dat ziggo word je ook niet goed van. Het werkt nooit wanneer het moet.
[ Voor 56% gewijzigd door Borgoth op 27-10-2008 19:49 ]
/care
Trouwens, wat doet dat glazen gebouw op de map met Block Corporation?
Die lift is wel leuk bedacht door omhoog te jumpen en wat vloertjes even ontzichtbaar en collission uit zet zetten. ga ik ook inbouwen in mijn kantoor...
[ Voor 20% gewijzigd door Borgoth op 04-11-2008 15:35 ]
Hoop dat er wel een safe is was net bezig met een zeer arbeidsintensief project..
Mist dacht ik alleen een stukje van mijn gebouw. (denk ik)
Edit: Die van mij is iig nieuwer dan wat nu op de server staat...
http://ogoranuorder.com/files/GoT.bls staat ie
[ Voor 41% gewijzigd door OxiMoron op 11-11-2008 20:01 ]
Return to Blockland 2 is ondertussen uit gekomen, dus als het meezit zijn er heel veel beperkingen die er voorheen waren nu eenvoudig op te lossen door RTB mods te gebruiken
Een server is ook wel handig, zal proberen hem zoveel mogelijk online te houden als de interesse er weer voor is.
nakebod.xs4all.nl, met het inmiddels antieke wachtwoord die hier bekend is
De mods die ik momenteel draai via RTB: HUGE Brick pack van Lolz (Niet de Mega 700 pack), JVS Doors Pack, en uiteraard JVS Doors zelf.
Het is nu nog leeg op de server, ook nog geen idee wat ik wil bouwen, komt gok ik nog wel
Edit: Heb even iets ouds geladen, dan staat er iig wat
[ Voor 4% gewijzigd door Nakebod op 22-02-2009 11:26 ]
Bricks:
Inverted Corner Ramps v1
Svennes Bricks v1
Prints:
Alle 4 de print packs van Demian.
En non-RTB:
Brick_Print_Icons
En als het goed is heb ik nu een server mod draaien waardoor build trust, hopelijk, geen effect meer heeft, voor alle acties heb je geen rechten nodig. Het zou dus altijd moeten werken.
Mis nog steeds de water bricks.
En het kan ook aan mijn savegame liggen, maar alle huidige printbricks zijn nu allemaal dezelfde print geworden (Het heeft wel wat
Als je een download link geeft voor RTB2 dan zet ik em wel in de startpost.Nakebod schreef op zondag 22 februari 2009 @ 11:12:
Even een grote kick, misschien (tijdelijk) weer wat leven in blazen.
Return to Blockland 2 is ondertussen uit gekomen, dus als het meezit zijn er heel veel beperkingen die er voorheen waren nu eenvoudig op te lossen door RTB mods te gebruiken
Is dit trouwens een gratis versie?
Jammer dat op andere servers het niveau zo laag is. Overal 1 brick met een wapen er op of een vehicle spawn. en dan af en to een vierkant huisje. Er zijn wel 1 of 2 servers met betere bouwwerken maar dan moet je weer met zo'n geld systeem werken. Iedereen vraagt je om admin. (terwijl ik dat ook niet ben daar) kijk je bij F2, zie je alleen maar 12000+ id's. Jammer dat de betere mensen (8000 en lager) geen open server hebben.
Zo nee, welke dan wel? Zo ja, dan kan ik die er wel op zetten. Jammer dat server een restart nodig heeft voor zoiets.
IRC kanaal is ook weer "levend"
irc://tweakers.net/#Blockland
Zie dat er ook meer event mods zijn.. dat vind ik toch het leukste.. kloten met events
[ Voor 51% gewijzigd door OxiMoron op 19-07-2009 17:10 ]
Altijd lachen, een fire element op een brick toepassen, met een 'player_burn' event eraan bij een 'on step'OxiMoron schreef op zondag 19 juli 2009 @ 17:01:
Ah cool.. versie 12.. zal weer eens kijken
Zie dat er ook meer event mods zijn.. dat vind ik toch het leukste.. kloten met events
Verder is JVS Content ook erg nice.
Zelfs de Savesgame van de Alpen heb ik weer teruggevonden met het prachtige hotel, het appartementencomplex, de Apres-ski-hut, het restaurant, het zwembad etc....
Als er iemand zin heeft om een server te starten (Heb jij nog zin sPENKMAN
Ik heb de oude server nog wel ergens hangen, die kan ik zo weer aanslingeren
Ik zeg: irc://irc.tweakers.net/blockland !
Eve char: Warock <TEST>
Verwijderd
Zou ik de server details mogen? Naam/password...dan kom ik jullie ook lastig vallen
Oh my, moet wel weer even helemaal in het spel komen. Ben nu zo'n 3aar verder (heb het hele begin van't spel meegemaakt).
[GoT] Blockland server
IP: 85.158.251.213
Pass: got
[ Voor 11% gewijzigd door sPENKMAN op 11-09-2010 11:06 . Reden: snellere server ]
Als je even niets te doen hebt, join deze server (Kalphiter's
City): http://blockland.us/detai...6.71&port=28500&blid=6643
Mega stad in het klein
Trouwens, is de Bed-room map van sPENKMAN nu leeg? Had wel wat meer verwacht dan dat
[ Voor 155% gewijzigd door AW_Bos op 23-09-2010 16:20 ]
Ben benieuwd of er nog wat leven in de brouwerij komt? De map is nog steeds angstvallig leeg...
Hij lijkt het ook zonder Rtb te doen
[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 23-09-2010 16:21 ]
Rtb zou erin moeten zitten, die zorgde er toch voor dat je lampjes kon maken enzo?
Als het goed is moet ik hem nog wel hebben. Kan ik hem mailen anders?sPENKMAN schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:20:
Hehe, mooi filmpje, heb jij die save nog toevallig van de slope?
Rtb zou erin moeten zitten, die zorgde er toch voor dat je lampjes kon maken enzo?
DM dan even je mailadres...
of kan je mij Admin maken ofzo, dat ik ze dan inlaad? Wel is die map echt f*cking volgebouwd, en duurt het eventjes voordat alles gerenderd is. Uit mijn hoofd iets van 25k aan steentjes?
[ Voor 21% gewijzigd door AW_Bos op 24-09-2010 10:36 ]
Volgens mij waren het veel meer dan 25k blokjes, in v8 was het ook een grote lag zooi. Hopelijk is dat tegenwoordig een stuk beter
Ik hoop alleen dat ik de deuren nog heb, en dat de 'JVS door-mod' nog werkt in Blockland V16.
Oh ja, in de slaapkamer heb ik enkele dagen geelden een begin gemaakt aan een heuze uitkijktoren.
Iemand enig idee hoe ik een lift maak, met welke events, of anders een trampoline? Mij lukt het niet...
Ik heb ook opties voor RTB onder Options > RTB Options, dus dat lijkt wel aanwezig te zijn
De map is geladen 57.000 blokjes, lag valt reuze mee / niet aanwezig. Ik ben weg tot morgen middag/avond!
[ Voor 42% gewijzigd door sPENKMAN op 25-09-2010 15:03 ]
En de deuren downloaden via de RTB Mod Manager: JVS Content, JVS Doors Pack 0, 1 en 2.
En niet vergeten die te enablen door Blockland zelf te starten, of door ze in de ADD_ON_LIST.cs toe te voegen. Als ik het goed heb;
$AddOn__Content_PackerDoors = 1;
$AddOn__JVS_Content = 1;
$AddOn__JVS_DoorsPack0 = 1;
$AddOn__JVS_DoorsPack2 = 1;
En als je toch bezig bent, in prefs.cs: $pref::Server::FallingDamage = 0; Ga nu iets te vaak dood bij het landen
Editje: Ik meen mij te herinneren, en ik denk dat dat met de oude RTB kon, dat je ieder block kon resizen, dat kan niet meer of wel?
[ Voor 11% gewijzigd door Nakebod op 25-09-2010 16:30 ]
In RTB kon je vroeger heerlijk kutten met 0-values waarna je flink kon glitchen en buggen
Ik ga ook even op onderzoek uit hoe ik JVS doormod installeer als client.
[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 26-09-2010 01:21 ]
16 to 17
Fixed console errors if client sends bogus trust invite data
Fixed memory corruption case when objects are deleted from within a script callback
Improved error detection on bad connection attempts
Fixed some particle emitter objects not being deleted on disconnect from server
Fixed jpg screenshots
Fixed memory corruption when changing GuiTextEditCtrl.historySize, you must now call .updateHistorySize() for changes to take effect
Network type selection reduced to "Dial-Up" and "Broadband"
Miscelaneous bug fixes
JVS Addon's staan erin, RTB staat nu ook op yes met behulp van dit topic:Nakebod schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 16:29:
Volgens mij is RTB niet enabled, in de serverlijst staat er iig No.
En de deuren downloaden via de RTB Mod Manager: JVS Content, JVS Doors Pack 0, 1 en 2.
En niet vergeten die te enablen door Blockland zelf te starten, of door ze in de ADD_ON_LIST.cs toe te voegen. Als ik het goed heb;
$AddOn__Content_PackerDoors = 1;
$AddOn__JVS_Content = 1;
$AddOn__JVS_DoorsPack0 = 1;
$AddOn__JVS_DoorsPack2 = 1;
En als je toch bezig bent, in prefs.cs: $pref::Server::FallingDamage = 0; Ga nu iets te vaak dood bij het landen
Editje: Ik meen mij te herinneren, en ik denk dat dat met de oude RTB kon, dat je ieder block kon resizen, dat kan niet meer of wel?
http://forum.returntobloc.../viewtopic.php?f=5&t=2102
De savefile is weer aan het laden, met 20 minuutjes moet die weer ok zijn.

Het verbeterde zwembad, nu wel met echt water (en een zinkende waterbal

[ Voor 53% gewijzigd door AW_Bos op 26-09-2010 23:39 ]
Zelfs een human-knikkerbaan zit erin, en een gaaf kantoorgebouw, en een toffe kerk, en de Golden Gate...
http://forum.blockland.us/index.php?topic=116160.510
Elevators
[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 29-09-2010 00:14 ]
En gelijk weer wat suggesties sPENK:
Window Brick Pack
Round Corner Bricks
Extra Ramps
Fence Bricks
En, graag de limieten hoger, bijv JVS content, 50 per player, daar zit ik al lang aan
Als het goed is heb ik net geen geluidsoverlast
Oh wacht, dat is dat kantoor die eerst in ehm.. juni 2008? klaar zou zijn, en nu jan 2011?
[ Voor 44% gewijzigd door Nakebod op 30-09-2010 10:52 ]

Nu eens uitzoeken hoe die switches werken.
[ Voor 48% gewijzigd door AW_Bos op 30-09-2010 15:14 ]
De bouw van mijn geweldige kantoorgebouw is nu een stuk gevorderd. Alle verdiepingen zitten er zowat in, en het dak laat ik nog een verdieping geven denk ik. Ik zit te denken aan een uberl33t penthouse.
maar ja, het logo van Claij B.V. dan nog he, daar wil ik niet tegenaan kijken...
* AW_Bos verder gaat met uitdenken.
[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 11-10-2010 21:26 ]
Ik heb nog een up2date map liggen van de Alpen, disco, après-ski hut, appartement, restaurant en weet ik veel wat nog meer.
Alleen de deuren ontbreken
Als er weer een server de lucht in gaat kom ik zeker een kijkje nemen. En misschien ook nog wel een gebouwtje neerzetten.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Of er voor een server ook een licentie nodig is weet ik zo even niet. Als ik een PC vrij had dan had ik die wel aangezet voor een server, maar helaas, er wordt verbouwd op mijn kamer...
[ Voor 53% gewijzigd door AW_Bos op 23-11-2011 13:32 ]
Aaah, BlocklandAW_Bos schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:24:
Even een gigantische rot-kick.... Zijn er mensen die nog Blockland spelen? Misschien weer eens leuk om in dat geval een server op te starten.
Misschien start ik het binnenkort weer ns op. Bedankt voor de schop, brengt mooie herinneringen terug
Dat spel is op zoveel manieren superieur tov Blockland.
Het verbaast me nog steeds dat er, afgezien van mijn topic, er verder geen topics lopen over dit Blockland/Minecraft alternatief.
Verwijderd
Ik ben vandaag begonnen met het repareren van Return To Blockland om zo ook de irritante 'lag' weg te halen.

Ik ben hiervoor bezig geweest met een ander groot project, Blockland Classic Mod. Een 'port' en bewerkte versie van Blockland 0002. Je kan hem >> hier << downloaden.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2016 23:04 . Reden: Link toegevoegd ]