Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!
Een soort Acrologie, als in SimCity 2000 soms
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Trouwens, mijn rechten zijn weg om aan mijn Clay HQ te werken in de Alpen
Enne, wat is die slang onder de trap op de eerste verdieping van Borgoths huis? Moet dat een brandblusser voorstellen, of l33te stofzuigerslang...?
[ Voor 53% gewijzigd door AW_Bos op 05-03-2008 19:43 ]

Ik heb gemerkt dat mijn got-inbox na 4 dagen niet gekeken te hebben ineens vol zat.
En Clay, waar zie jij een slang/l33t stofzuiger staan?
dat is 'n touw waar je aan moet trekken als je klaar bent met naar de wc gaan, dan spoelt de boel weg. (jij heb zeker alleen een gat in de vloer
[ Voor 11% gewijzigd door Borgoth op 07-03-2008 08:57 ]
Heb net even een mailtje getypt, ben niet zo'n ster in engels maar het ziet er naar mijn mening goed uit:
ja hij is al de deur uithello erik,
On our server we got veveral problems with the trust system. Every now and then our trust settings are dissapeared. We have to set back everyones trust again. But becouse not everyone can come online at the same time, we almost always have to reload maps. (and then someone els got the problem of not being able to build)
Now I thought it would be usefull that we could disable the trust system. We are a small clan with 6 people and we trust eachother that we won't break eachothers stuff. Is it possible to dissable the trust system? Or otherwise can you try to make an option in v9 to disable it in the server?
Also, me and my brother both play blockland and on the clan server the other people got problems with who is who. becouse you only can see the clan tag in the chat. Is there an option to make it able to show your clan tag above your head? this would make it less confusing to see that your walking to the right person.
many thanks,
borgoth. (and our clan: Gathering Of Tweakers)
edit:
heb een reactie terug, maar volgens mij begreep hij m'n vraag/idee niet.
The list of people that you trust is uploaded to the server overwritten when you connect. The server only keeps track of trust lists by Blockland ID so what's probably happening is that your brother is connecting with your key and his trust list is uploaded which overwrites the current one on the server.
Mijn landschap bug is nu echt opgelost. Ati heeft nieuwe drivers uitgebracht.

[ Voor 17% gewijzigd door Borgoth op 09-03-2008 13:13 ]
Bijna goed, gat in de zitting in mijn houten toilet-huisjeBorgoth schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 08:54:
dat is 'n touw waar je aan moet trekken als je klaar bent met naar de wc gaan, dan spoelt de boel weg. (jij heb zeker alleen een gat in de vloer)
Oh ja, voor de geinteresseerden. Er is een nieuwe map geopend op de server i.p.v. de Alphen-map waarin er een stad wordt gebouwd. Er wordt gebouwd op een fundering, waarmee je ook e.v.t de mogelijkheid hebt om kelders te maken.
Inmiddels wordt er al een Appie Heijn gebouwd, een parkeergarage en nog een aantal dingen.
Screenshots volgen wel as soon.
http://www.xs4all.nl/~nakebod/block/Stad/ voor de algemene dump
Hoe het begon

Huidig bovenaanzicht:

Ruim 6k aan blocks alweer.
Zoals is in de pm al zij, ik zal even kijken of ik de anti-too-far kan vinden als ik thuis ben.

Sorry, ik en tr0tle konden het even niet laten

nee, ik kan het geintje wel waarderen.
If it aint broke, fix it till it is!
en damn, wij zouden er nog een puntje aan kunnen zuigen.
http://www.thelemmo.com/screens/bl/Cybercity_01.png
http://www.thelemmo.com/screens/bl/Cybercity_02.png
http://www.thelemmo.com/screens/bl/Cybercity_03.png
Wij hebben ook allemaal een eigen bouwstijl, en dat is ook wel prima.
Heilige shitBorgoth schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:45:
Was eens benieuwd wat voor een server team nougat is. (staat vrijwel altijd bovenaan de server lijst)
en damn, wij zouden er nog een puntje aan kunnen zuigen.
http://www.thelemmo.com/screens/bl/Cybercity_01.png
http://www.thelemmo.com/screens/bl/Cybercity_02.png
http://www.thelemmo.com/screens/bl/Cybercity_03.png
Ik vind het heden vele leuker
Og ja, de Albert Heijn is wat uitgebreider en het wordt de Albert Heijn XXL2GO, tevens ben ik een bank begonnen.
Wel eens in een echte supermarkt geweest?
Ook is ie niet echt XXL te noemen, hetzelfde als gister, of je moet nog heel veel gaan verbouwen.
Die heeft die kassa's wel ongeveer zo geplaatst
Hoewel het magazijn best wel XXL is, vind ik
[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 26-03-2008 21:13 ]
Dan kan ik mijn hele gebouw in de Slate-map weer plaatsen en er aan verder werken.
Wordt wel leet
Lijkt me wel leuk om een lift te bouwen in mijn kantoor.
Verwijderd
Ik krijg steeds de melding (waar ik ook wil bouwen) dat nakebod me niet genoeg vertrouwd.
Terwijl ik op lege plaat bouw..een andere admin wist het ook niet dus moest hier even me mond open trekken
en ben er tot...straks een keer
Weet alleen niet of ik hem laat staan, hoewel ik geen idee heb wat ik er wel wil hebben staan
En wat zijn de requirements voor een beetje server?
Heb nog een oude PIII die ik best aan het serveren kan zetten..
Afgelopen weekend vooral op Apples Freebuild gezeten, helaas alleen online als Apples dat zelf ook is, maar daardoor wel een goed geadminde server.. in tegenstelling tot sommige andere server waar een of andere idioot met admin rechten elke 10 minuten de map switchte van bedroom naar bedroom-dark en weer terug zodat hij dag en nacht had met z'n rpg
En iedere keer weer 2 minuten wachten totdat hij de save geupload had en je weer verder kon..
Uiteindelijk maar gekapt daar.. iedereen had build trust dus er zaten aardig wat lui m'n build te verneuken
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Heb hem zojuist weer gestart, en de map is geladen met de laatste versie die ik had.
Zitten we denk ik wel weer ff met dat gezeur over build trust wat niet klopt, maar goed, dat overleven we wel
Kon echter niks bouwen vanwege de trust
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
Ik denk dat je hem even opnieuw moet startenNakebod schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:57:
spenkman's server stond uit dit weekend ivm onderhoud
Heb hem zojuist weer gestart, en de map is geladen met de laatste versie die ik had.
Zitten we denk ik wel weer ff met dat gezeur over build trust wat niet klopt, maar goed, dat overleven we wel
Eve char: Warock <TEST>
Loading blocks + doors, blijf nog ff ingame idlen, als iemand build trust moet hebben moet ie nu snel zijn
Zou leuk zijn om eindelijk eens te kunnen bouwen op een server die
veel online is,geen admin heeft die elke 10 minuten switched van day naar night maps voor z'n stomme rp en je gebouwen paars gesprayed worden als je even offline bent
Ben vanavond wel online. Nu ook twouwens niet waar... ik ben offline de map aan het uitbrijden. Kunnen we nog verder bouwen
Edit:
Ok, Ik kan nu serieus verdwalen.

Ik heb de map met zo'n 20x20 64 platen aan alle kanten breder gemaakt. Ik denk dat we weer even vooruit kunnen.
edit2:
ok, ik viel van de map af met baseplates neerleggen. Ik denk dat ik maar even stop met neerleggen tot we echt ruimte gebrek hebben.
[ Voor 46% gewijzigd door Borgoth op 18-04-2008 16:33 ]
edit:
wow. ik dacht dat wij veel bricks hadden. Er is een server online met 130K bricks. (wel met pass jammergenoeg.)
[ Voor 25% gewijzigd door Borgoth op 19-04-2008 20:13 ]
Ben ook ergens een eindje verder wat aan het testen (kon niet op de plates bouwen)
Er is een teleport op zolder in m'n huis daar naar toe..
Moet ik nog meer bricks macro-enBorgoth schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 20:11:
Die tunnel is dacht ik van OxiMoron. Is meestal ook te zien via de wrench. Er staat boven in het balkje van wie de brick is. (werkt overigens alleen als de map niet pas herstart is)
edit:
wow. ik dacht dat wij veel bricks hadden. Er is een server online met 130K bricks. (wel met pass jammergenoeg.)
Ik ben even verder gegaan met mijn bouwput
Dan maar weer op onze eigen server.
Ik ga zo even verder in Blockland met mijn building, en de AH
Nee, ben niet gebanned.
Vanmorgen mijn treinstation afgemaakt, iig, de buitenkant dan. Stond er ook nog steeds half bij
Zag ook dat we weer een nieuwe berg hadden met een weg erover
Ja, is een grot van iemand. We hebben een holbewoner in the cityBorgoth schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:32:
Ah, dus die AH is van jouw. Ik dacht al dat de tent fait was.

En waarom wordt ik op de spoorrails gespawned als ik de map open

[ Voor 17% gewijzigd door AW_Bos op 26-04-2008 11:54 ]
Ik ben inderdaad bezig met een soort grot.
Ik bedoelde:
Failliet. (Moeilijk zoeken hoe je het schrijft als je niet weet hoe je het schrijft. Nee heb geen woorde boek.)
edit:
Ik spawn meestal ergens naast de brandweerkazerne. Wat ik wel merk is dat je gelijk op de goede hoogte spawnt. Niet dat je "onder de grond" neergezet wordt.
[ Voor 23% gewijzigd door Borgoth op 26-04-2008 19:48 ]
Heb mijn screenshots ook maar even verplaatst, de xs4all link zal gok ik niet meer geupdate worden, kan ik nu tenminste wel php scripts gebruiken voor automatische album weergaves.
http://nakebod.sa-mp.nl/Blockland/Stad/
Edit: Ohja, 38770 blocks.
Heel mooi ook, in een vrij leeg gedeelte zit mijn FPS over de 500 heen, kijk je richting alle bouwwerken, 25 FPS
[ Voor 22% gewijzigd door Nakebod op 27-04-2008 10:50 ]
Bedankt! Ziet er nog steeds erg gaaf uit. Werkt die kabelbaan ook echt?Nakebod schreef op zondag 27 april 2008 @ 10:49:
U vraagt wij draaien
Heb mijn screenshots ook maar even verplaatst, de xs4all link zal gok ik niet meer geupdate worden, kan ik nu tenminste wel php scripts gebruiken voor automatische album weergaves.
http://nakebod.sa-mp.nl/Blockland/Stad/
Edit: Ohja, 38770 blocks.
Heel mooi ook, in een vrij leeg gedeelte zit mijn FPS over de 500 heen, kijk je richting alle bouwwerken, 25 FPS

Ow, spenk. Kan jij de duplicator tool ook op de got server zetten. hij is wel verekt handig.
Ik zweer dat ik op edit heb geklikt.
[ Voor 16% gewijzigd door Borgoth op 27-04-2008 13:31 . Reden: dubel post? ]
Klopt nu weer als het goed is
Je kan ook spawnpoint aanmaken toch, bij de special bricks? Maar die werken niet, of alleen in RPG game modus?Borgoth schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 19:47:
/me meldt.
Ik ben inderdaad bezig met een soort grot.Maar wat m'n idee is:
spoiler:zeg ik nog lekker niet.
Ik bedoelde:
Failliet. (Moeilijk zoeken hoe je het schrijft als je niet weet hoe je het schrijft. Nee heb geen woorde boek.)
edit:
Ik spawn meestal ergens naast de brandweerkazerne. Wat ik wel merk is dat je gelijk op de goede hoogte spawnt. Niet dat je "onder de grond" neergezet wordt.
Verder is de AH niet Failliet, maar de bouw loopt achter op schema
Ik heb even de map opnieuw geladen. Dan kan Oximoron ook op de fundering bouwen. Ditmaal zijn ook alle deuren en portals geladen.
De grote en de kleine staan naast elkaar.. de kleine kan ik zo uit m'n hoofd bouwen, nu probeer ik dus hem te supersizen (alles keer 2).
Je kunt de spawnpoints best gebruiken hoor.. gewoon een default mini game aanmaken dan spawnt iedereen op de geplaatste spawnpoints
Een Sphere? Leg uitOxiMoron schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:02:
Yup... als iemand saved neem ook even de portal naar m'n very far away please.. ben daar een sphere aan het bouwen...
De grote en de kleine staan naast elkaar.. de kleine kan ik zo uit m'n hoofd bouwen, nu probeer ik dus hem te supersizen (alles keer 2).
Je kunt de spawnpoints best gebruiken hoor.. gewoon een default mini game aanmaken dan spawnt iedereen op de geplaatste spawnpoints
En ik heb nu inspiratie om mijn eigen Blockland-huis af te maken).
Typisch Amerikaans huis wordt het
[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 30-04-2008 13:39 ]

Trouwens, ik heb als Admin geen buildrights meer
ZO kan ik toch niet spelen
Focus on the journey, not the destination. Joy is found not in finishing an activity but in doing it.
Er staat in de prepurchase faq van blockland dat als ik een full version heb en mensen in een lan de demo hebben dat ze op mijn server kunnen genieten van de volledige versie.
Is dit ook zo via hamachi?
Die JVS elevator mod misschien?
Maar al heb je persoonlijke vrienden, kan je altijd nog een extranet opzetten met middelen zoals OpenVPN.Borgoth schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:15:
De Hamachi ip reeks is geblokeerd ik blockland. Juist om deze praktijken te voorkomen.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Waarschijnlijk = niet zeker, niet getest en speculatie (=FUD). Het lijkt mij sterk, aangezien OpenVPN als een netwerkadapter werkt en niet als een 'netwerk over internet programma'.Borgoth schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:30:
Een hele hoop netwerk over internet programma's zijn geblokkeerd. OpenVPN dus heel waarschijnlijk ook.
OpenVPN kan zelfs laag 2 tunnelen. Al maakt Blockland gebruik van non-TCP/IP-based verkeer, dan kan dat er zelfs overheen.
En anders zijn er nog genoeg andere trucs om een netwerk-over-internet compleet transparant te maken voor computers aan beide kanten van de verbinding.
Misschien ga ik wel een licentie kopen op dit spel om hier een handleiding voor te schrijven. Met een sniffer en wat andere tools kom je een heel eind.
[ Voor 23% gewijzigd door The Zep Man op 15-05-2008 19:47 ]
Doe niet moeilijk en lees gewoon de post waarop je een antwoord schrijft.Borgoth schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:24:
Doe niet moeilijk en koop gewoon het spel. Het spel is echt z'n geld waard en niet duur ook.
Volgens mij gaf ik in mijn post ook aan dat ik misschien een licentie van dit spel ga kopen. Als echter de gehele community uit mensen bestaat uit mensen die niet lezen wat een ander schrijft, laat dan maar zitten.
Ik lees gewoon.The Zep Man schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:33:
[...]
Misschien ga ik wel een licentie kopen op dit spel om hier een handleiding voor te schrijven. Met een sniffer en wat andere tools kom je een heel eind.
Jij wil het spell alleen maar kopen om te zorgen dat je het voor een ander gratis kan maken. (in mijn ogen is dat hetzelfde als het spel cracken en te download aanbieden.)
Je doet je best maar en ik hoop dat je er veel plezier aan mag beleven met je vriendjes. Ik ga hier verder niet m'n tijd aan verdoen.
Is het spel dan ook voor een ander gratis? Kan die andere persoon dan (met de shareware-versie) een eigen server opzetten? Dacht het niet. En een spel 'kraken' en ter download aanbieden zit toch echt op een ander niveau. Aan het spel zelf wordt totaal niets gewijzigd.Borgoth schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:42:
[...]
Jij wil het spell alleen maar kopen om te zorgen dat je het voor een ander gratis kan maken. (in mijn ogen is dat hetzelfde als het spel cracken en te download aanbieden.)
Verstandige keuze van je. Als je hier al van over de rooie gaat, moet je inderdaad weten wanneer jij moet stoppen.Je doet je best maar en ik hoop dat je er veel plezier aan mag beleven met je vriendjes. Ik ga hier verder niet m'n tijd aan verdoen.
Opzig is het niet zo'n ramp. Ik heb hier een verse instal en ben dus niks kwijt. Alleen wil ik wel referentie screens kunnen maken. (makkelijker om ideeën te onthouden)
Weet iemand waar het aan kan liggen?
edit:
opgelost.
your problably working with vista?
When your in the screenshots folder, click on the small button that says "Compatibility Files"
Bada bing, bada boom.
[ Voor 19% gewijzigd door Borgoth op 07-06-2008 21:09 ]
Leuk idee ?
Lijkt mij een cool plan.
Mischien dan bouwen op realistische groote. Dust dat 1 traptree 20 blokjes hoog is of zoiets.
[ Voor 29% gewijzigd door Borgoth op 18-06-2008 14:32 ]
Soort HabboHotel dan (niet dat ik daar kom
Elevator mod als dat nog nut heeft en goed werkt zou helemaal top zijn.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
[ Voor 10% gewijzigd door Borgoth op 29-07-2008 10:44 ]
De nieuwe events zijn best cool !
Dit weekend eens updaten en weer even wat aanklooien, als het goed is is het wel een stuk beter geworden (Ook server sided, build trust gezeur enzo...)
@ Snowwie, RTB is en blijft vol lag, de commerciële Blockland is vrijwel lagloos, en kan ook veel meer blocken aan.
Late edit
Net even zitten spelen met v9, en het is
Die events werken best mooi, je kan best veel, instellen, meeste via een paar muisklikken, en enkele anderen vereisen wat handmatige waardes, zoals bijv de richting waarin iets moet gaan.
Wat ik jammer vind: Lampen, ze schijnen nog steeds door alles heen. Je kan nooit een ruimte maken met daarnaast een andere kleur verlichting, via de vloeren/plafonds schijnt het door. (Niet via de muren zelf als het goed is)
Ook zijn de lampen nog steeds veel te fel.
Had ook gehoopt dat er iets meer soorten blokken in zouden zitten, en al helemaal wat deuren, dat is denk ik nog wel het grootste gemis.
Hoop dat RTB nu ook vrij snel komt met hun nieuwe versie, dat zijn toch een hoop verbeteringen die Blockland eigenlijk standaard zou moeten hebben.
[ Voor 55% gewijzigd door Nakebod op 14-08-2008 17:45 ]
setPlayerTransform: http://www.blockland.us/smf/index.php?topic=41178.0
SpaceGuy's bricks: http://www.blockland.us/smf/index.php?topic=41320.0
SetEventTimeout: http://www.blockland.us/smf/index.php?topic=41107.0
Event Plus: http://www.blockland.us/smf/index.php?topic=40948.0
onEnterWaterBrick: http://www.blockland.us/smf/index.php?topic=40830.0
Met CTRL < kan je als je ingestapt bent voorin doorwarpen naar IN de tank om achter het kanon te zitten en met de muis te schieten.
Ik kom morgen wel even een kijkje nemen op de nieuwe server.
edit:
Dat nieuwe add-on systeem is handig. Geen gekloot meer met wat waar moet.
[ Voor 20% gewijzigd door Borgoth op 19-08-2008 09:04 ]

zo te zien staat er een nu een password op.
edit:
Zo. Net als vorige keer ligt er nu weer zo'n vloer. Wel kleiner dit maal, maar wel effectiever. Het zijn nu 32x32 platen. Zo kun je makkelijker een kelder bouwen zonder de omliggende huizen te slopen. Ook zit er geen vloer meer onder. (in de kelder dus) Zo is hij voor andere ook wat makkelijker uit te breiden.
Zitten we gelijk niet meer met die spam troep. Aka, alles gaat weg behalve wat de GoT groep heeft gebouwd op de platen.
[ Voor 59% gewijzigd door Borgoth op 20-08-2008 14:59 ]
http://forum.blockland.us/index.php?topic=43084.0
http://forum.blockland.us/index.php?topic=41669.0
http://forum.blockland.us/index.php?topic=41107.0
http://forum.blockland.us/index.php?topic=41178.0
http://forum.blockland.us/index.php?topic=40948.0
Verwijderd
Ej, lege map zonder vloer..Venxir schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:44:
Server is weer up, sorry voor de downtimePass enzo zijn bekend en ik heb een oude save geladen, dus de vloer is er ook weer.
Is er nou toch nog een zwart gat geweest die alles (behalve gravity) heeft opgezogen?
Anyway, anyhow.. ben maar eens begonnen met...
een Pyramide... \o/ Wie helpt er mee....
[ Voor 11% gewijzigd door AW_Bos op 11-09-2008 18:20 ]
Ik denk even te zorgen dat iedereen op de baseplate kan bouwen door de map te saven zonder ownership. Alleen niet bij nagedacht dat na het uploaden dan alles van mij is.

Ik weet niet wanneer iedereen online is dan kan ik trust geven. Anders moet je even de map opnieuw laden. (ook zonder ownership)
* Borgoth bied zijn excuses aan.