sluiting 'wat te upgraden'-topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Ik liep net weer tegen een upgrade-topic aan en besloot, na het lezen van de SP, TS door te verwijzen naar het grote 'wat kan ik hier het beste aan upgraden'-topic, of hoe je dat dan precies schrijft.
Na ijverig de search te gebruiken (omdat ik het topic niet kon vinden) kwam ik alleen bij oude topics aan. OK, de search en ik zijn nog steeds geen vrienden, maar daar klaag ik wel over in een andere post. Via myReact toch in het topic aangekomen, zie ik dat het gesloten is. De reden: de vragen waren van een te laag peil.

Ik heb hier toch wel mijn vraagtekens bij. Na de policy-change is het al retemoeilijk om een (goed onderbouwde) upgrade / aanschaf vraag te stellen, maar het betrefffende topic was toch altijd een plek waar je even een kleine vraag kon stellen over de bottlenecks en houdbaarheid van je systeem.

Ik heb het topic eens nageplozen en idd, er zijn een aantal no effort, no brainers bij, maar ook zat redelijke vragen. Verder lijkt het RoD niet te deren, hij geeft vrolijk antwoord (hulde) en helpt een hoop mensen. Verder ook geen modbreaks kunnen waarnemen.

Nu word je voor een upgrade verwezen naar de CSL FAQ, waar echt een voor upgraders nuteloze link staat naar de BBG.

Is dit het nieuwe GoT? Bij elk topic met een vraag zie ik TS'en openen met honderd excuses, dat ze wel de search hebben gebruikt, dat ze wel tien reviews hebben gelezen, maar er nog niet uit zijn. 'We' willen een tech forum met een hoog niveau, maar ik heb niet het idee dat het op deze manier erg opschiet. De drempel wordt zo hoog getrokken, dat de toegankelijkheid van GoT voor een nieuwkomer inmiddels nihil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heb je dit al in [Feedback] CSL FAQ / Beleid gemeld? Want daar is het topic o.a. voor :)

Ik lees in CSL Beleid het volgende:
Na enige tijd te hebben doorgemodderd met een verschrikkelijke toename aan 'Wat moet ik kopen' topics, hebben we besloten het beleid omtrent deze topics te veranderen. Concreet is hierbij het grootste deel van de systeemvragen niet meer gewenst en zullen deze topics, ongeacht de onderbouwing en gestelde vragen op slot gaan.
en ik snap na je opmerkingen nog steeds niet helemaal wat het probleem daarmee is. Je zegt
dat ze wel tien reviews hebben gelezen, maar er nog niet uit zijn.
en dan denk ik dat het voor deze mensen tijd wordt een bril te kopen. Als je de moeite al hebt genomen zoveel reviews te lezen, mag je er ondertussen ook wel een conclusie aan verbinden ;) Lukt dat nog steeds niet, dan is ondanks dat dilemma een topic in CSL alsnog niet gewenst. Het heeft immers ook weinig zin als anderen voor gaan kauwen wat iemand moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verder lijkt het RoD niet te deren, hij geeft vrolijk antwoord (hulde) en helpt een hoop mensen. Verder ook geen modbreaks kunnen waarnemen.
Tsja ik geef wel antwoord, maar vrolijk werd ik er niet van :P Kijk mijn posts in het hierboven aangehaalde feedbacktopic maar eens.

Er werden constant vragen geplaatst die echt GoT-onwaardig zijn, waarbij ik de vragenstellers op weg probeerde te helpen om het zelf uit te zoeken, in plaats van kant en klare antwoorden te geven. Het was echter een constante stroom van simpele vraagjes zonder eigen inzet en dus gewoon GoT-onwaardig. Daardoor werd het topic een stuk minder interessant, en bleven de mensen met kennis weg. Eerst zag je een boel frequente posters, nu was ik eigenlijk alleen nog bezig met posten, tesamen met wat mensen die zo nu en dan langskwamen.

Jammer, want ik vind dat je wél leuk kunt discussiëren over upgrades. Het is het niveau van de vragenstellers wat het topic de das om doet.

Tsja, dan gooien de mods hem dicht, logisch gevolg imo. Duidelijk voorbeeld van wat er gebeurd als je simpele vraagjes toestaat*, de mensen met kennis blijven weg en het topic vervalt tot iets waar het niveau onder het nulpunt geraakt.

*niet dat het toegestaan werd, maar het topic werd niet gemodereerd waardoor simpele vraagjes veel de kans kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Goed, ik begrijp idd wel dat het er niet altijd even GoT-waardig aan toe ging, maar het gevolg is dat er weer topics geopend gaan worden als:
GPU of CPU upgrade?

Is het dan niet beter om het 'grote' topic open te houden en wel te modereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

In een groot topic is de drempel om een vraag te stellen lager, dus zul je posts met een laag niveau alleen maar in de hand werken. Bovendien waren er ook tijdens dat het topic open was van dit soort topics. Ook strookte het topic niet echt meer met het beleid wat er op dit moment gevoerd wordt in CSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Topicstarter
Goed, goed, * Edmin geeft zich gewonnen.

Maar mag ik dan wel vragen om topics als GPU of CPU upgrade? gewoon te modereren cf. CSL policy? Want ook deze is niet van al te hoge qual.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Is ie ook niet inderdaad. Ook hoort het topic er niet thuis. Vraag me af waarom ie niet dichtgegooid is, maar anders kan een topicreport waarschijnlijk wonderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ed_L, kijk eens naar Invulling en behandeling Grote Topics aangepast :)

Grote topics is juist iets wat we willen tegengaan. Daarbij speelt dat RoD al zegt ook een rol, zo'n topic verlaagd te drempel om "even" een vraag te stellen zonder de zo gewenste inspanning te verrichten.
Edmin schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 02:13:
Maar mag ik dan wel vragen om topics als GPU of CPU upgrade? gewoon te modereren cf. CSL policy? Want ook deze is niet van al te hoge qual.
Daar mag je wel om vragen maar mogelijk is dit topic nog niet gespot door de moderators van CSL. Een melding via een TR (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) is dan een goed plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

SmartDoDo schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 02:17:

Daar mag je wel om vragen maar mogelijk is dit topic nog niet gespot door de moderators van CSL.
Dat zou heel goed kunnen, aangezien het topic in TCA staat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Dat krijg je ervan als je zo laat post ;)

In ieder geval werkt het plaatsen van een TR prima om de aandacht te trekken van de locale crew.
Pagina: 1