Toon posts:

[Q6700] Bomen en een bos: welk geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Jaren geleden wist ik vrijwel alles van hardware. Geheugen, moederborden, CPU's, het maakte allemaal niet uit. Nu ben ik er een paar jaartjes uit geweest, en direct zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe machine, ik wil daar graag een Intel Core2 Quad Q6700 inzetten, maar welk geheugen moet daar nu bij? Het moederbord wordt een Asus P5K-v, dus ik heb DDR2-geheugen nodig. Maar welk: 667 of 800?

Naast dit concrete punt: hebben jullie nog andere adviezen? Alvast hartelijk dank!

Verwijderd

Wat heb je zelf al uitgezocht qua geheugen merken en snelheden?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:01
't Is heel simpel, kijk welke FSB die cpu heeft en deel dat door twee voor je geheugensnelheid. Heeft je cpu een fsb van 1066 dan heb je aan DDR2 533 in dual channel in principe genoeg. Ga je overklokken en wil je je geheugen 1:1 laten dan zit je met 667 of 800 veiliger, helemaal omdat dat nauwelijks duurder is.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:52:
't Is heel simpel, kijk welke FSB die cpu heeft en deel dat door twee voor je geheugensnelheid. (...)
Ah, dat was het laatste duwtje in de rug dat ik nog nodig had: gewoon delen door 2!

De CPU heeft in principe een FSB van 1066, dus dan neem ik DDR2-667 voor de zekerheid. Bedankt voor de tips!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24

Thandor

SilverStreak

Gevalletje 'PMG FAQ'. HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen? kan wellicht ook interessant zijn hierbij :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.