[Ervaringen] ASUS EEE PC Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 47.645 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Grappig om een ideetje te krijgen van het OS:

http://www.honeypothack.com/eee/

Wat voor geheugen gaat er trouwens in? Is het gewoon:

- SDRAM
- DDR SO-DIMM
- 1.25 inch or smaller
- 200-pin
- PC2-3200 DDR2 667 MHz Type RAM
?

[ Voor 48% gewijzigd door Jpjedi op 12-11-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Stoere link zeg!!! Echt leuk om het eens te zien!

Wel een vraagje: Ik zie alleen maar een webmail, geen gewone mailclient. Maar als ik de verschillende reviews begreep zat er wel thunderbird in toch?

Edit: @Jpjedi: Ah, inderdaad, bedankt! Ik had niet goed gekeken 8)7. De mail client staat onder 'Work'. Ik had die toch echt onder 'Internet' verwacht. Maar ach, als hij er maar op zit!

[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 12-11-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
GekkePrutser schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:32:
[...]

Wel een vraagje: Ik zie alleen maar een webmail, geen gewone mailclient. Maar als ik de verschillende reviews begreep zat er wel thunderbird in toch?
Was ook mijn gedacht. Tot ik op de andere tabjes klikte, :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
hier Eee Xandros OS kun je (volgens mij, mijn duits is niet super) het Xandros OS van Linux downloaden.
ik weet niet zo heel veel van linux maar volgens mij zou je dit gewoon op zo'n beetje elke andere pc moeten kunnen installeren, toch?

edit: zie nu pas dat het gewoon bij de support/download pagina van Asus staat en dat het de source is, maargoed misschien kan iemand er toch wat mee ofzo Asus naar eee pc en dan Other

[ Voor 25% gewijzigd door Rubu op 12-11-2007 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
GekkePrutser schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:32:
Is al eens langs gekomen. Ik zal em in de OP stoppen :)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 02:36:
http://www.flickr.com/photos/roland/1877130857/

Tot nu toe de beste size-comparison foto tot nu toe. Naar mijn mening. :)
Zegt nog niks, kijk eens naar die dikke vingers van die yank. Nee, ik wil zo een klein Japans meisje er naast hebben. Dan pas zie je hoe groot dat ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:14
XanderDrake schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:24:
[...]

Is al eens langs gekomen. Ik zal em in de OP stoppen :)
Volgensmij is deze veel completer, je kan bijna op alle links klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Mijn laptop is ook aan vervanging toe. Ik twijfel erg tussen een budget-laptop of dit apparaat.

Is er niet ergens een vmware-image om het besturingssysteem met die resolutie uit te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N!co schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:33:
Mijn laptop is ook aan vervanging toe. Ik twijfel erg tussen een budget-laptop of dit apparaat.

Is er niet ergens een vmware-image om het besturingssysteem met die resolutie uit te proberen?
Ik gebruik mn EEE meer als extra laptop. Ik moet er niet aan denken om deze constant te moeten gebruiken omdat het typen er op niet erg snel gaat. Al moet ik langere teksten typen, start ik mn Dell wel op. Om even snel iets op te zoeken op het internet, muziek te luisteren, film te kijken en af en toe te msnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zit ik nu ook aan te denken. 400 euro alleen om te kunnen internetten on-the-go vind ik alsnog een beetje duur. Een vriend mij had ook tegen mij gezegd als ik wil internetten in bed of op de wc kan ik net zo goed een goedkope nintendo ds kopen. Als ik wil downloaden op de universiteit kan net zo goed gebruik maken van de computers daar. Scherm is te klein om duidelijk sheets en pdf files te kunnen lezen. En met zulke gare specificaties kan je weinig programmas draaien. Het nut van zo een laptop is dus wel heel erg klein.

Dus ik twijfel nog. 400 euro alleen voor wat extra luxe vind ik overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:10:
Daar zit ik nu ook aan te denken. 400 euro alleen om te kunnen internetten on-the-go vind ik alsnog een beetje duur. Een vriend mij had ook tegen mij gezegd als ik wil internetten in bed of op de wc kan ik net zo goed een goedkope nintendo ds kopen. Als ik wil downloaden op de universiteit kan net zo goed gebruik maken van de computers daar. Scherm is te klein om duidelijk sheets en pdf files te kunnen lezen. En met zulke gare specificaties kan je weinig programmas draaien. Het nut van zo een laptop is dus wel heel erg klein.

Dus ik twijfel nog. 400 euro alleen voor wat extra luxe vind ik overdreven.
En dit is uit persoonlijke ervaring / video reviews? Het browsen op het web gaat namelijk stukken beter dan op een Nintendo DS, het kijken van powerpoint-sheets gaat prima en PDF-files gaan niet veel anders dan op een normale computer. Programma's draaien hier verder prima op, tot skype aan toe (binnenkort zelfs met webcam support).

Verder heb ik op diverse universiteiten nog nergens een computer in een collegezaal gezien, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N!co
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 15:49
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:02:
[...]

Ik gebruik mn EEE meer als extra laptop. Ik moet er niet aan denken om deze constant te moeten gebruiken omdat het typen er op niet erg snel gaat. Al moet ik langere teksten typen, start ik mn Dell wel op. Om even snel iets op te zoeken op het internet, muziek te luisteren, film te kijken en af en toe te msnen.
Ja, kan ik me voorstellen. Moet ik zeggen dat ik mijn laptop voornamelijk gebruik om thuis een beetje te internetten/muziek luisteren/mailen. Maar daarom lijkt het me leuk dat is een paar avonden te proberen met vmware ofzo, zodat je echt een idee krijgt of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 19:57:
[...]

Zegt nog niks, kijk eens naar die dikke vingers van die yank. Nee, ik wil zo een klein Japans meisje er naast hebben. Dan pas zie je hoe groot dat ding is.
Ik wist dat ik in de review een plaatje was vergeten:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Grrrrrene/Size_comparison.jpg
Asus Eee PC 4G en Nintendo DS Lite

De DS is helemaal tegen de linker- en achterkant aangeschoven. De Eee wordt vandaag opgehaald door UPS :)

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 13-11-2007 10:29 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de grootte op deze foto ook wel goed uitkomen.

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2417/1769612791_55f53e1e2d.jpg?v=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Grrrrrene schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:28:
De Eee wordt vandaag opgehaald door UPS :)
Waar woon je? Ik heb nog wel zo'n UPS-bedrijfs-pak ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:24:
[...]

En dit is uit persoonlijke ervaring / video reviews? Het browsen op het web gaat namelijk stukken beter dan op een Nintendo DS, het kijken van powerpoint-sheets gaat prima en PDF-files gaan niet veel anders dan op een normale computer. Programma's draaien hier verder prima op, tot skype aan toe (binnenkort zelfs met webcam support).

Verder heb ik op diverse universiteiten nog nergens een computer in een collegezaal gezien, jij wel?
Ik zeg alleen 400 euro voor wat gebruikersgemak vind ik iets te overdreven. Want ik zelf zal hem eigenlijk alleen maar gebruiken om sheets van leraren in bed of op de wc te kunnen lezen. En ik vermoed dat een 7" inch scherm toch iets te klein is daarvoor. Nou dan ga ik kijken waar ik hem ergens anders voor kan gebruiken. Dan kom ik op 2 dingen; om op de universiteit films te downloaden en om te kunnen internetten. En daar zijn goedkopere alternatieven voor.

Ik weet precies waarvoor ik hem wil gaan gebruiken. 90% om op wikipedia info te zoeken en om sheets/pdf/powerpoint presentaties te bekijken en 10% voor de rest. Ik zal hem ook vaker thuis gebruiken dan op school. Daarom twijfel ik ook, want om voor 600 euro een echte laptop te kopen vind ik ook iets te duur. Ik gebruik hem toch niet voor zwaar geschut. Hoewel ik toch waar voor mijn geld krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem voor €340 en dan vind ik het nog meevallen. Hij is lekker makkelijk mee te nemen, erg snel opgestart als je snel iets moet opzoeken. Het is een erg compleet apparaat. Informatie opzoeken op Wikipedia gaat allemaal goed en pdfs lezen ook, je moet alleen iets meer scrollen maar dat gaat gemakkelijk met de touchpad of scrollmuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 12:08:
Ik had hem voor €340 en dan vind ik het nog meevallen. Hij is lekker makkelijk mee te nemen, erg snel opgestart als je snel iets moet opzoeken. Het is een erg compleet apparaat. Informatie opzoeken op Wikipedia gaat allemaal goed en pdfs lezen ook, je moet alleen iets meer scrollen maar dat gaat gemakkelijk met de touchpad of scrollmuis.
Waar heb je hem gehaald?

Ach ja..het is geen volwaardige laptop vervanger maar is een leuke gadget en ultra portalble met volledige functionaliteit. Ligt helemaal aan wat je er van verwacht en wat je ervoor wil betalen natuurlijk.

Ik heb een macbook en een acer travelmate terwijl ik onderweg al mijn mail en internet via mijn iphone raadpleeg. Toch wil ik die EEE gewoon als gadget. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gekocht via Ebay. Dit had je ook kunnen lezen op een ander forum. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Doen of niet... 360,- voor 'n 4G'tje bij Informatique:

Gewaardeerde klant,

De afgelopen weken hebben wij bijna dagelijks contact onderhouden met Asus omtrent de Eee PC. Zoals het er nu naar uitziet zullen wij pas tegen het einde van januari voorraad gaan krijgen vanuit Asus Nederland. Om die reden zijn wij op zoek gegaan naar een buitenlandse leverancier die ons de Asus Eee PC kan leveren en dit is gelukt.

Het betreft een Asus Eee PC met onderstaande specificaties, echter met een UK toetsenbord indeling. Wij kunnen u deze Eee PC naar verwachting volgende week al leveren in zowel witte als zwarte uitvoering. De prijs van deze Eee PC bedraagt € 359,00 inclusief BTW. Een kanttekening: wij hebben op dit moment meer reserveringen dan de verwachte levering van volgende week. Ook nu geldt dus dat de eerste bestellingen als eerste worden uitgeleverd.

Indien u gebruik wilt maken van dit aanbod en dus als één van de eerste in NL een Eee PC in het bezit wilt hebben, is enige snelheid geboden. U dient dan voor donderdag 12:00 uur te bestellen via één van de onderstaande links.

@ Hieronder: Muhaha :9

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Edit: Ah net te laat gepost :X

Ik heb dus ook dat mailtje van Informatique binnen. Ik denk dat ik nog even tot morgen afwacht wat Expansys doet met mijn bestelling daar, want dan komt hij direct naar mijn Ierse adres. Zij verwachten hem namelijk morgen binnen (en hij is hier vreemd genoeg wat goedkoper dan in NL)

UK Toetsenbord indeling is trouwens ongeveer hetzelfde als de US Toetsenborden die in Nederland gebruikelijk zijn, met eigenlijk maar een paar kleine verschillen: De @ en " zijn verwisseld, de " zit bij een UK toetsenbord boven de 2. Verder zit er het pond teken boven de 3, en het hekje (#) zit dus ergens anders, meestal links naast de enter. Oh ja en de backslash zit links onderaan in plaats van rechts naast de enter.

Niettemin kan je gewoon je toetsenbord op U.S. zetten en dan gewoon de @ boven de 2 hebben zoals het hoort :P Moet je alleen de toetsopdruk negeren maar de gemiddelde tweaker kijkt vast niet meer naar zijn toetsen :) Doe ik hier ook altijd, met veel gezeur van mijn collega's tot gevolg als die een keer op mijn computer werken.

[ Voor 247% gewijzigd door GekkePrutser op 13-11-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kreeg dat mailtje ook en heb hem maar besteld. Had hem ook al bij PCS in bestelling staan, dus ik zie wel wie er het eerst kan leveren... In het mailtje van informatique staat al wel dat ze al meer reserveringen hebben dan dat er geleverd gaat worden, dus ik moet nog maar zien of het wat wordt... In de UK hebben ze neem ik aan ook geen overschotten van die dingen liggen om alsmaar hierheen te verschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, nu begint het hier ook weer te kriebelen hoor...
Mijn huidige laptop (een Toshiba 220CDS, P1, liefkozend door mijn vriend de stoeptegel genoemd) heeft ook een UK indeling, ik kijk niet naar mn toetsen, ik typ gewoon :P

Nee Puchje, nog even doorsparen, niet zo hebberig zijn. *tikt zichzelf op de vingers*

Eind januari in Nederland. Aan de ene kant is dat al heel vlot, aan de andere kant wil ik m zsm. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hem eenmaal in je handen hebt gehad ..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, houden wij eens even op met plagen ja :P
Heb net pas de OS link gekeken, jaja, schaam me diep, maar dat is wel heel gaaf zeg!
Heeft leuke features!
Wat ik me er wel bij afvraag: zou het op het 7"schermpje er ook zo uit zien? Is het een
regelrechte 'kopie'?
En staat deze op Easy of Advanced? (geen verstand van Linux, dus zou t niet weten.)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De EEE PC is zo sexy he.. Ik heb hem uit Taiwan en let niet eens op de toetsen.. Binnen 15 seconden kan ik mn mail alles checken... Je kan 'm zo overal naartoe meenemen.. Nu oo k Skype geinstalleerd.. Werkt feilloos... :) Ik ben echt ZEER TEVREDEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:23:
Heb net pas de OS link gekeken, jaja, schaam me diep, maar dat is wel heel gaaf zeg!
Heeft leuke features!
Wat ik me er wel bij afvraag: zou het op het 7"schermpje er ook zo uit zien? Is het een
regelrechte 'kopie'?
En staat deze op Easy of Advanced? (geen verstand van Linux, dus zou t niet weten.)
Yep.. Toen ik 'm voor het eerst aandeed vond ik 'm MOOI!! Nu nog steeds hoor.. En hij staat op Easy mode (sneller opstarten) maar je kan 'm heel simpel omzetten naar Advanced..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:23:
Heeft leuke features!
regelrechte 'kopie'?
De breedte is 800px dus even breed als op het 7" scherm. Wat je ziet is de standaard installatie, de Easy-Mode. Met een paar kleine installaties en aanpassingen kan je ook de Advanced-Mode gebruiken. Die ziet er ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://865gv.kornhill.hk/eeepc/snapshot51.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje, dat lijkt wel errug veel op Win XP interface!
Of is de background heel anders?
Het is het proberen waard, denk ik :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker kopen puchje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
CLB schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:22:

Gewaardeerde klant,

De afgelopen weken hebben wij bijna dagelijks contact onderhouden met Asus omtrent de Eee PC. Zoals het er nu naar uitziet zullen wij pas tegen het einde van januari voorraad gaan krijgen vanuit Asus Nederland. Om die reden zijn wij op zoek gegaan naar een buitenlandse leverancier die ons de Asus Eee PC kan leveren en dit is gelukt.

Het betreft een Asus Eee PC met onderstaande specificaties, echter met een UK toetsenbord indeling. Wij kunnen u deze Eee PC naar verwachting volgende week al leveren in zowel witte als zwarte uitvoering. De prijs van deze Eee PC bedraagt € 359,00 inclusief BTW. Een kanttekening: wij hebben op dit moment meer reserveringen dan de verwachte levering van volgende week. Ook nu geldt dus dat de eerste bestellingen als eerste worden uitgeleverd.

Indien u gebruik wilt maken van dit aanbod en dus als één van de eerste in NL een Eee PC in het bezit wilt hebben, is enige snelheid geboden. U dient dan voor donderdag 12:00 uur te bestellen via één van de onderstaande links.

@ Hieronder: Muhaha :9
Slechte ontwikkeling aan de ene kant, Januari is wel echt veel te laat...
Maar wel goede regeling van Informatique _/-\o_ dit getuigd van klant vriendelijkheid!
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:36:
Precies, de kans is aanwezig dat je Xandros lekker laat staan.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Xandros ook lekker laten staan. Je kunt heel gemakkelijk switchen tussen de 2 modes. Het heeft alles wat ik nodig hebt, dus zie niet in waarom ik XP er op zou moeten zetten. Xandros werkt gewoon ideaal. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 22:13
ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar het feit van media afspelen,

Kan deze pc (voor zover je het een pc mag noemen) een beetje fatsoenlijk een film afspelen zonder dat je allerlei codecs voor moet inladen? ik denk hierbij aan de huidige formaten voor films die via internet te "krijgen" zijn.

en weet iemand al meer over win xp draaien op dit apparaat? (zou ook leuk zijn te switchen naar een windows interface onder linux, dus dat mag ook, gaat erom dat ik in een vertrouwde windows omgeving kan werken)

[ Voor 17% gewijzigd door shure-fan op 13-11-2007 14:56 ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:36:
Vloeken in de linuxkerk....

En proberen? Komop, we zitten hier op GoT, niet Beginnersweb. Aanprutsen met die hap als je nog niet met Linux bekend bent. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja baas :P
Ik ga zeker aanprutsen, haha!
Anders krijg ik hier thuis ook met de zweep hoor! (Vriend van mijn vriend doet ALLES onder Linux, je moet m es horen over Microsoft ;) )

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:13
shure-fan schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 14:54:
ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar het feit van media afspelen,

Kan deze pc (voor zover je het een pc mag noemen) een beetje fatsoenlijk een film afspelen zonder dat je allerlei codecs voor moet inladen? ik denk hierbij aan de huidige formaten voor films die via internet te "krijgen" zijn.

en weet iemand al meer over win xp draaien op dit apparaat? (zou ook leuk zijn te switchen naar een windows interface onder linux, dus dat mag ook, gaat erom dat ik in een vertrouwde windows omgeving kan werken)
Misschien handig om de startpost even door te nemen...

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hebben de versies die nu uiteindelijk te koop zijn eigenlijk nog steeds 1 muisknop? Bij reviews van pre-productiemodellen e.d. las je dat aldoor, maar laatste tijd niks meer over gelezen (terwijl dat wel een nadeel kan zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:30:
Hebben de versies die nu uiteindelijk te koop zijn eigenlijk nog steeds 1 muisknop? Bij reviews van pre-productiemodellen e.d. las je dat aldoor, maar laatste tijd niks meer over gelezen (terwijl dat wel een nadeel kan zijn).
Nee, het is wel 1 knop maar je kan hem links en rechts indrukken. Er zit dus alleen geen fysieke scheiding tussen de 2 knoppen maar het zijn er wel gewoon 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09-2021
CLB schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:22:

[i]Gewaardeerde klant,

Indien u gebruik wilt maken van dit aanbod en dus als één van de eerste in NL een Eee PC in het bezit wilt hebben, is enige snelheid geboden. U dient dan voor donderdag 12:00 uur te bestellen via Ã
Ik heb vernomen dat de EEE PC bij de MM voor 249 en 299 komt in januari, helaas konden ze me niet vertellen welke versies dit zullen zijn. Mocht die van 249 de 4G en die van 299 de 8G zijn dan is het mischien het wachten waard. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
249 is de prijs voor de 2GB versie en 299 voor de 4GB versie. In Duitsland wordt de 4GB versie al verkocht voor 299 euro. Ik verwacht geen prijsdaling de komende tijd en zeker niet in januari.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 01:21
Ik had begrepen dat in .de hij ook was uitgesteld voor een paar weken. Heb je een voorbeeld van een (al dan niet) online retailer die ze in duitsland al verkoopt en daadwerkelijk op voorraad heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:01
kiddyl schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:46:Ik verwacht geen prijsdaling de komende tijd en zeker niet in januari.
Waarom niet eigenlijk? Hij is pas net op de markt, de eerste shops vroegen er 399 voor, dan waarschijnlijk 299 is toch al een aardig verschil. Rekening mee houdend dat media markt altijd 10-30% duurder is dan de meeste webshops in de price watch :9

De advanced-mode is trouwens al wel aardig getweaked en optimised by default zie ik. Persoonlijk zou ik -als ik onder Xandros werk- de taakbalk ietje kleiner doen en de tekengrote iets lager (DPI omlaag = kleinere letters, meer ruimte op scherm) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in de Advanced mode de pictogrammen op de taakbalk al op tiny gezet en de klok in een ander en kleiner lettertype. De taakbalk verdwijnt ook na 3 sec als de muisaanwijzer er vanaf is dus zo gebruik je het hele scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 15:59:
Ik heb in de Advanced mode de pictogrammen op de taakbalk al op tiny gezet en de klok in een ander en kleiner lettertype. De taakbalk verdwijnt ook na 3 sec als de muisaanwijzer er vanaf is dus zo gebruik je het hele scherm.
Oh AVV ben jij het.. :+ Had het niet gezien joh.

Loop je hier ook weer mensen jaloers te maken? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetus
Ander nieuws, de 8G krijgt een 10 inch scherm! bron!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sicarius schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:20:
"Asus is managing the upgrade without increasing the Eee's footprint at all, though we're not certain how the upgrade will effect the somewhat large speakers that sit on each side of the current screens."
Dat was ook het eerste wat ik me afvroeg :) Wordt hij groter (niet in GB's, maar fysiek) of verdwijnen de speakers.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetus
Marzman schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:33:
[...]

"Asus is managing the upgrade without increasing the Eee's footprint at all, though we're not certain how the upgrade will effect the somewhat large speakers that sit on each side of the current screens."
Dat was ook het eerste wat ik me afvroeg :) Wordt hij groter (niet in GB's, maar fysiek) of verdwijnen de speakers.
Gezien het om de G8 gaat (en omdat ik het hoop) lijkt het mij dat door het grotere scherm de speakers en een gedeelte van het omringende plastic verdwijnen. De fysiek grotere versie, de 1001, is immers gecancelled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of dit apparaatje 8 Gb SD cards aankan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Laatst online: 10:01
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:33:
weet iemand of dit apparaatje 8 Gb SD cards aankan?
Ja dat doet ie, hij support immers SDHC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Sicarius schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:20:
Nieuw gerucht voor de geruchtenmolen *O*

In ander nieuws:
TV op EEE? Geen ProblEEEm :P Een USB TV unit draait gewoon prima!
Link

En voor de mensen die niet willen wachten op de zwarte EEE:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogeee.net/wp-content/uploads/2007/origameee/origameee-coffeee-lite.jpg
Een bouwpakket :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
XanderDrake schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:06:
[...]

Nieuw gerucht voor de geruchtenmolen *O*

In ander nieuws:
TV op EEE? Geen ProblEEEm :P Een USB TV unit draait gewoon prima!
Link
Denk dat dat ook wel erg afhangt van de driverondersteuning voor Linux van het betreffende usb-tv stickje.... Maar wel positief om te lezen dat ie het qua rekenkracht iig wel aankan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Palomar schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 23:11:
Denk dat dat ook wel erg afhangt van de driverondersteuning voor Linux van het betreffende usb-tv stickje.... Maar wel positief om te lezen dat ie het qua rekenkracht iig wel aankan :)
Dat moet toch kunnen? Ik heb Linux MCE presentaties gezien waarbij de hardware gewoon standaard ondersteund wordt met een standaard driver dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Er is volgens mij echt niet 1 driver voor alle merken/types usb-tv sticks ;) Ik draai al wat langer mee met verschillende linux-distro's en ws. moet je bij aanschaf net als alle andere hardware goed opletten of ie onder linux werkt.

Of je moet gewoon windows xp erop installeren dan ben je ook klaar ;)

Maar voor zulk soort dingen is het erg handig dat er sites zijn als eeeuser.com en dat ook veel mensen hem gaan kopen. Dan kun je uitwisselen welke hardware goed draait op het beestje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh help.
Mn vriend moet en zal er nu ook een hebben :P
Van het weekend rijden we naar Duitsland, kijken wat ze ons daar te bieden hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 00:00:
oh help.
Mn vriend moet en zal er nu ook een hebben :P
Van het weekend rijden we naar Duitsland, kijken wat ze ons daar te bieden hebben ;)
Ik hoop dat jullie weten waar er nog EEE's beschikbaar zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehh, neej :P
We hopen bij saturn (Duitse MM)
Ach, we wonen er een kwartiertje vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:55

4play

-Nintendo- fan

als die 8GB echt 10" krijgt die op 1024x800 draait zoud at geweldig zijn. Kunnen gelijk de early adaptors hun 7" op marktplaats/ebay zetten en een 10" kopen (hoera hoera :) )
Nu maar hopen dat de 8GB ook een hogere resolutie geeft IPV 800x480 op 10" dat zou geen meerwaarde hebben.

Ik had eingelijk al verwacht dat er wel iemand een groter scherm in zijn EEE gezet zou hebben. zo moeilijk kan dat toch niet zijn. Als je complete nintendo spelcomputers in een handheld kan omtoveren moet een 10" 1024x768 schermpje in je 7" EEE modden niet echt moeilijk zijn iMHO...

maar mischien denk ik te simpel.

Ik wacht wel op de officiele euro release (neeeeee duurt lang schiet op) maar ik heb mijn beslissing nu wel gemaakt ik koop een EEE IPV een Packart Bell XS dinges die bied voor mij niets beters waardoor ik 300 euro extra moet uitgeven...

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
4play schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:05:
als die 8GB echt 10" krijgt die op 1024x800 draait zoud at geweldig zijn. Kunnen gelijk de early adaptors hun 7" op marktplaats/ebay zetten en een 10" kopen (hoera hoera :) )
Nu maar hopen dat de 8GB ook een hogere resolutie geeft IPV 800x480 op 10" dat zou geen meerwaarde hebben.
Inderdaad. Ik ga geen 840*480 kijken op een 10" schermpje. Als dat achteraf blijkt, koop ik gewoon een 701.
Ja vet! Maar dat gaat pegels kosten, soooo :+

[ Voor 19% gewijzigd door XanderDrake op 14-11-2007 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Handleidingen vanaf de asus site

volgens mij zijn ze wel geslaagd in hun "makkelijk en ook voor kinderen" opzet.. <-- EEEPC vanuit een 10 jaarige zijn oogpunt

http://eeepc.asus.com/uk/ <-- was deze link al gepost hier ?

[ Voor 46% gewijzigd door 4play op 14-11-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Bedankt voor de link! Erg interessant!

Het viel me trouwens op dat de handleiding ook voor het 8GB model geldt (voor de 4G surf, 4G, en 8G) dus dat lijkt het duitse bericht dat er een 10" scherm in de 8G versie komt, tegen te spreken, want de plaatjes tonen duidelijk een 7" scherm. Het kan ook zijn dat er 2 modellen van de 8G komen natuurlijk (of de handleiding klopt niet, dat kan ook nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
4play schreef op woensdag 14 november 2007 @ 09:05:
Ik denk dat het zowiezo geen 1024x768 zal worden, want dat is immers geen breedbeeld (zelfs als je de zwarte rand meetelt bij het scherm in de EEE heb je ongeveer een 10" breedbeeld). Dan zal het wel 1024x600 worden, of 1280x768.

Ik hoop ook dat die er komt, zou echt geweldig zijn, als de behuizing maar niet groter (en zwaarder) wordt natuurlijk. Ik denk dat ik toch de 701 maar ga halen, als er een 10" uitkomt dan zet ik hem wel op marktplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
  • Laatst online: 18-08 20:32
Ik weet niet of ik dat hier goed post (1e post), maar via Duitsland is het mogelijk om de EEE te bestellen voor totaal 329 euro inclusief verzendkosten. Het gaat hier dan om de 4Gig en de zwarte versie!

www.notebook.de

enige nadeel is dat er 5 weken wachttijd is (van wat ik er van begrijp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Fraaank schreef op woensdag 14 november 2007 @ 14:19:
Ik weet niet of ik dat hier goed post (1e post), maar via Duitsland is het mogelijk om de EEE te bestellen voor totaal 329 euro inclusief verzendkosten. Het gaat hier dan om de 4Gig en de zwarte versie!

www.notebook.de

enige nadeel is dat er 5 weken wachttijd is (van wat ik er van begrijp)
Welkom op GoT,

Ja, je zit hier goed hoor. Dank je voor de link, voor sommige onder ons (Puchje ;) ) is dit allicht goede informatie. Zeker de levertijd zegt boekdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Duitsland is hij nog niet uitgekomen maar in UK kun je hem wel al bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je ergens zit te werken met de EEE heb je wel veel bekijks. Ik moest gister mn broertje ophalen, maar die was nog bezig dus moest even wachten. Even de EEE aangezet en beetje mee gaan lopen spelen. Iedereen die langskwam, moest even kijken wat het nou precies was. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraaank
  • Laatst online: 18-08 20:32
Ik typ wel blind, maar heb toch liever een QWERTY toetsenbord, nog 5 weekjes wachten, want die EEE must be mine....the precious!!

Even nog een ander vraagje: Bestaan er laptop setjes van bv TomTom met een USB(??) GPSstickje en TomTom-navigatie? Ik kan namelijk alleen maar spullen voor een mobiel vinden. Lijkt me wel handig om de EEE ook als navigatie te kunnen inzitten.

[ Voor 48% gewijzigd door Fraaank op 14-11-2007 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Fraaank schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:29:
Ik typ wel blind, maar heb toch liever een QWERTY toetsenbord, nog 5 weekjes wachten, want die EEE must be mine....the precious!!

Even nog een ander vraagje: Bestaan er laptop setjes van bv TomTom met een USB(??) GPSstickje en TomTom-navigatie? Ik kan namelijk alleen maar spullen voor een mobiel vinden. Lijkt me wel handig om de EEE ook als navigatie te kunnen inzitten.
Nope, niet dat ik weet. Je hebt vooral veel Bluetooth GPS modules, maar softwarematig ken ik niets voor op de laptop.

Kan je niet gewoon een el cheapo MediaMarkt klapper kopen met alles erop en eraan voor 99euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raptec
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Mapfactor heeft ook wel leuke setjes. En software is ook niet verkeerd.
Ik ben ook vanplan om m'n toekomstige 4G te gaan gebruiken als carputer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk al gepost, maar aangezien ik het niet vinden kon:

http://www.engadget.com/2...s-the-8gb-10-inch-eee-pc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 15:06:
In Duitsland is hij nog niet uitgekomen maar in UK kun je hem wel al bestellen.
Dat lijkt me wel wat zo'n slappe thee drinkende EEE met een bolhoed. Weet iemand een betrouwbaar adres in de UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

van EEEuser.com
Many websites (engadget, gizmodo) have been reporting over the last several days that there will be an upcoming ASUS Eee PC 8G model with a 10″ screen. The rumors seemed to start with a news post found here on a German website. I contacted ASUS to find out if the rumors were valid and this was the response:

We will have 8G with the same form factor and 7” screen size as the Eee PC 4G now.

There are no plans for 10” at the moment.

Eee PC 8G expected MSRP is $499.99 USD.
[/quote]

Gelukkig het is dus gewoon een 8GB versie die gewoon duurder is dan de 4GB ;)

Maar ik weet niet of Asus van achteren weet wat ze van voren doen maarja...

Echt of nep een OS-X install op een EEE PC
Mijn eerste gedachte is WOW maar ehhh na een tijdje denk ik toch.. kan heel goed nep zijn... maartoch ik hoop dat het echt is dat zou zo gaaf zijn.. Een 299 euro kostend macje...

[aap uit mouw mode] Ahh hij geeft een dikke error aan het einde van de install (die rare tekst in de laatste foto's, dat lijkt me een kwestie van tijd :)[/aap uit mouw mode]

[ Voor 24% gewijzigd door 4play op 14-11-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KUT er komt geen 10" model uit, waren alleen maar geruchten...was ook te mooi om waar te zijn..
:| http://www.eeeuser.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:42:
KUT er komt geen 10" model uit, waren alleen maar geruchten...was ook te mooi om waar te zijn..
Als je goed leest zegt asus "at the moment".

Natuurlijk zeggen ze dat want ze willen niet dat iedereen wacht. Ze hebben liever dat je eerst de 7 koopt en dan later de 10 ook.

Het lijkt mij niet meer dan logisch dat er een 10 inch model komt, er is simpelweg een grote markt voor en de ideale update van de huidige eeepc.

Wel lijkt het me nog even duren. Ik zou gerust rekening op een jaar of langer. Maar dat is puur mijn gok.

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
4play schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:17:
van EEEuser.com
Gelukkig het is dus gewoon een 8GB versie die gewoon duurder is dan de 4GB ;)
Jeuj, nu mag ik de OP weer aanpassen :P
Wel jammer, maar ja.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:57
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 22:42:
Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/11/1-asus_eee_5.jpg
Rumors of a 10-inch Eee PC continue to fly fast and furious, and as we were trying to piece together the various contradictory statements from Asus and other sources, we happened to notice these pictures from Computex that clearly show an Eee PC model "1001," encased in a slightly larger form factor with -- you guessed it -- a 10-inch screen. Now, all the other rumors we've heard involve stuffing that larger screen into the existing 7-inch 701 form factor, so this could be an entirely different branch of the Eee tree, but it's definitely interesting that Asus hasn't been talking about the 1001 much at all -- you'd think that it would at least rate a passing mention during the hoopla of the Eee launch, but we haven't heard a peep. Check some more pics -- including one of the entire Eee lineup at Computex including the 1001, at the read link.
Bron

[ Voor 3% gewijzigd door m3gA op 15-11-2007 08:49 ]

• 4play

4play

-Nintendo- fan

toch blijft de 10" net iets interesanter als die op 1024x nogiets draaid...

Verder hoef ik niets alleen een 1024xnogiets en dan gewoon de rest zo houden Asus.. dat kan niet moeilijk zijn...

Oh en een linux belastingdienstproggie 2008 zou ook fijn zijn... Anders moet er weer windows op :( en ik wilde me nu echt wel eens met linux gaan bezighouden...

• Blaurens
De belastingdienstsoftware draait al een jaar of 2 op linux; zowel de toeslagprogramma's als die voor het opgeven van de inkomstenbelasting.

• cornelixnootje1
Ik denk idd dat de lage resolutie het grootste probleem is van de 7 inch.

Die 10 inch ziet er wel groter uit ook kwa case. Lijkt zelfs wel 12 inch. En als hij ook nog eens een stuk duurder gaat zijn kom je wel weer heel dicht in de buurt van een goedkope 12 inch MSI.

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:13
Ik ga begin december naar de VS. Weet iemand een keten die deze laptop tegen die tijd in de schappen heeft?
Heb ik straks trouwens alleen problemen met de stekker? Of moet ik een volledig nieuwe adapter aanschaffen (~100V tegen over ~230V). Nog andere problemen die ik kan gaan verwachten?

Verder ben ik van plan om de laptop bij terug komst gewoon bij de douane aan te geven, dus daar hoef ik geen tips over.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Blaurens
Paar posten hierboven stond deze link:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=1067

• cornelixnootje1
Sneezzer schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:34:
Ik ga begin december naar de VS. Weet iemand een keten die deze laptop tegen die tijd in de schappen heeft?
Heb ik straks trouwens alleen problemen met de stekker? Of moet ik een volledig nieuwe adapter aanschaffen (~100V tegen over ~230V). Nog andere problemen die ik kan gaan verwachten?

Verder ben ik van plan om de laptop bij terug komst gewoon bij de douane aan te geven, dus daar hoef ik geen tips over.
Dat van die die adapter is al eens besproken in dit topic volgens mij. Dacht dat het geen probleem was.

Ik zou hem bestellen bij newegg.com

Bedenk wel dat je in sommige staten ook sales tax betaalt en dat je als je bij de douane die 19% NL btw aftikt je dus dubbel betaalt. Weet niet of je dit kunt omzeilen. Maar wachten tot hij hier uit komt lijkt me dan goedkoper.

Verwijderd

Of je laat hem overvliegen vanuit Taiwan. :9

Verwijderd

Ja ik wist wel van het 1001 model, wat volgens mij inmiddels gecanceld was, maar het 10" scherm in het 701 model behuizing gaat dus niet werken, en dat zou juist zó relaxed zijn. 800x600 vind ik gewoon kut werken met browsen, en dat de batterij het met een groter scherm minder lang doet vind ik niet zo'n bezwaar; de kleine adapter is toch super portable. Ik vind het dubieus dat het door een Duitse topman van Asus bevestigd zou zijn, en nu door Asus centraal weer ontkend (zie eeeuser.com). Is het echt zo, of zullen ze bang zijn dat de 4G 701 anders weinig verkocht zal worden?

Die 1001 is voor mij geen optie, zoals eerder gezegd neigt het naar een 12" notebook (dus te log naar mijn zin) en zal waarschijnlijk ook te duur worden. Het spreekt een heel andere doelgroep aan, omdat het eigenlijk al te uitgebreid (en te groot) is voor een laptop voor de educatieve- en beginnersmarkt. Bovendien is hij ook gewoon spuuglelijk :N

• 4play

4play

-Nintendo- fan

De intentie was ook initieel om de 7" voor 199 te verkopen en de 10" voor 299 maarja we weten allemaal hoe dat is afgelopen...

7" voor 299 en een 10"(gaat dus waarschijnlijk als het zo zou zijn doorgezer 399 kosten) dus dan is het prijsvoordeel ook een beetje weg met de cheap 12" laptops IDD

En lelijk is hij IMHO niet :)

• JayBigfoot
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-07 07:47
Sneezzer schreef op donderdag 15 november 2007 @ 10:34:

Probeer eens bij Microcenter http://microcenter.com/si....phtml?product_id=0275847 en probeer de store-pickup optie (online bestellen en zelf ophalen). Helaas zit deze winkel niet overal, dus is afhankelijk van waar je naar toe gaat in de USA
Bestbuy is ook een optie maar kan daar vooralsnog alleen online bestellen. Is wel duurder!!

De adapter kan meerdere voltages aan. Zowel USA als Europees. Dus dat is geen probleem. Je moet alleen wel een verloopplug maken/kopen (paar euro) die op de adapter past. Kijk anders eens op schiphol voor vertrek of je ergens een USA -> europees plugje tegenkomt.
Ik zelf ga de komende maanden ook nog een keer naar de USA en probeer er ook een te scoren (dat indien de NL prijzen in vergelijk met de US Dollar) tegenvallen.
Wel opletten dat als je het legaal wilt invoeren je het wel moet aangeven bij de douane! ;)

Laat wel even hier weten of het allemaal gelukt is...kan ik en anderen misschien ook weer lering uit trekken. :)

[ Voor 6% gewijzigd door JayBigfoot op 15-11-2007 12:19 ]

• GekkePrutser
  • Niet online
Laptops Direct in Engeland heeft de zwarte op voorraad, verzendkosten 35 euro naar Nederland. Dan heb je wel het Engelse model natuurlijk.

Ik heb er net een besteld (en mijn preorder van Expansys gecancelled omdat die al sinds zondag op 'in stock within 1 day' staan), maar let wel op dat ze veel slechte reviews hebben. Maar een van mijn collega's heeft er van de week een Lenovo besteld en die was er erg tevreden over dus ik heb het toch maar gedaan.

• Cybot12999
  • Laatst online: 08:14
Is dit plaatje al niet eerder langsgekomen? Ik hoop dat ze deze echt wel verderontwikkelen... Alleen ziet het scharnier er niet echt sterk uit.

• timleferink
  • Laatst online: 16-07 14:05
Ik weet niet of deze serie fotos al langs zijn gekomen.Linkje Je kan hier in hi-res de kleuren zien en ook allerlei aanzichten van de zwarte. Ik vind zelf dat hij er wel erg mat uit ziet, een beetje saai, maar de witte zul je wel snel vlekjes ed. op zien.
Ik hoop wel dat dit ding snel binnenkomt, zowel de witte als de zwarte. Mocht iemand beide bij elkaar zien zou het geweldig zijn als hij/zij daar een foto van zou willen maken. Nu maar hopen dat ie niet nog duurder wordt om wat voor reden dan ook.

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Spank me and call me Charlie: XGL Compiz op een EEE _/-\o_

[YouTube: http://www.youtube.com/v/ZzzhEs9XGuE&rel]

Ultra geyl, dat ga ik ook zeker doen >:)

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Compiz, wat is datnuweer

ziet er toppie uit maar ehh wat heb je d'r aan?? beetje vista achtige pimpzooi :) nutteloos maar ik wil 't wel hebben op mijn EEE :)

draait dat op Linux???

http://uneasysilence.com/archive/2007/11/12654/ <-- weer een OS X knakker die OS X op een EEE kan zetten...

[ Voor 22% gewijzigd door 4play op 15-11-2007 21:49 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
4play schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:43:
Compiz, wat is datnuweer

ziet er toppie uit maar ehh wat heb je d'r aan?? beetje vista achtige pimpzooi :) nutteloos maar ik wil 't wel hebben op mijn EEE :)

draait dat op Linux???
De tegenhanger van Aero dus. Leuk om een keer mee te spelen, maar ik was het persoonlijk al snel zat, zeker als je geen überhardware hebt. :)

• Aetus
In de categorie als we het niet krijgen dan pogen we het zelf wel te maken; heeft iemand al iets gelezen over de modbaarheid voor een groter, zeg 10 inch, scherm? Of anders, heeft iemand ervaring met het vervangen van laptop LCD's, hoe (on)mogelijk zou dat zijn voor EEEpc?

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

Roamor schreef op donderdag 15 november 2007 @ 21:46:De tegenhanger van Aero dus. Leuk om een keer mee te spelen, maar ik was het persoonlijk al snel zat, zeker als je geen überhardware hebt. :)
Een 3D openGL window manager, dacht ik :)
En tegenwoordig draait het erg soepel. Eerder was het nog wel eens traag, maar nu draait het veel beter.

Het nut er van is echter niet zo groot, en ik vind openbox ook prima werken :P

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Een alternatief voor X.org dacht ik, compleet op opengl gebaseerd, soepel, mooi en vrij efficient.

Dit, in combinatie met de EEE zelf, zorgt voor ZEER VEEL "Oehs" "Aahs" en "Oohs" :*)

• GekkePrutser
  • Niet online
XanderDrake schreef op donderdag 15 november 2007 @ 19:33:
Spank me and call me Charlie: XGL Compiz op een EEE _/-\o_
Hee Charlie! (Het spanken laat ik maar zitten) ;)

Het ziet er wel stoer uit, maar ik vraag me wel een beetje af of het wel echt is. Het draait wel heel erg soepel voor een 900Mhz celeron en een niet noemenswaardige geintegreerde chipset. Meerdere videostreams tegelijk afspelen en dan al dat 3D geweld erbij? Ik heb daar zo mijn twijfels bij. En het ziet er uit alsof het op een scherm met een veel grotere resolutie is gedaan (enorm kleine lettertjes in de terminal enzo).

Maargoed ik hoop dat ik het fout heb want dan ga ik dit ook installeren op mijn EEE :) Ik dacht er toch al over om hem flink te gaan modden.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GekkePrutser schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:38:
[...]

Hee Charlie! (Het spanken laat ik maar zitten) ;)

Het ziet er wel stoer uit, maar ik vraag me wel een beetje af of het wel echt is. Het draait wel heel erg soepel voor een 900Mhz celeron en een niet noemenswaardige geintegreerde chipset. Meerdere videostreams tegelijk afspelen en dan al dat 3D geweld erbij? Ik heb daar zo mijn twijfels bij. En het ziet er uit alsof het op een scherm met een veel grotere resolutie is gedaan (enorm kleine lettertjes in de terminal enzo).

Maargoed ik hoop dat ik het fout heb want dan ga ik dit ook installeren op mijn EEE :) Ik dacht er toch al over om hem flink te gaan modden.
Moet wel kunnen. Voor dat soort 3d-geintjes heb je geen recente videokaart nodig. En een divxje spelen kon al op een p3-500, en die 900Mhz Pentium-M is klok-voor-klok een stuk rapper dan een P3.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

brama schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:43:
[...]

Moet wel kunnen. Voor dat soort 3d-geintjes heb je geen recente videokaart nodig. En een divxje spelen kon al op een p3-500, en die 900Mhz Pentium-M is klok-voor-klok een stuk rapper dan een P3.
Voor die transparante effecten en dat snelle schakelen tussen desktops heb je toch wel wat nodig hoor. Ik heb dat eens op een P4 1,8 geprobeerd met onboard VGA en dat liep voor geen meter.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 11:50
Marzman schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:56:
[...]

Voor die transparante effecten en dat snelle schakelen tussen desktops heb je toch wel wat nodig hoor. Ik heb dat eens op een P4 1,8 geprobeerd met onboard VGA en dat liep voor geen meter.
had je accelrated drivers voor die onboard vga ?

Want zover ik weet heeft intel die wel.. dus dat maakt al veel meer mogelijk onder linux.

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.