[Ervaringen] ASUS EEE PC Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 47.549 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/11/asus-eee-pc-leopard.jpg
Leopard on Eee: A match made in heaven?

Leopard bleek toch makkelijker te hacken zijn dan ik had verwacht. (slechts een paar dingen hoeven te worden aangepast. Maar dat zal verder niet op GoT besproken te worden. ;)
Daarnaast vraag ik me nog inderdaad de bruikbaarheid af i.v.m. de resolutie.
De bijgeleverde Linux is gewoon geheel passend gemaakt voor het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:52

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Ik begin me af te vragen wat de EEE niet kan, ipv andersom :P

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:26
Crysis? ;)

Voor mij is het toch wel alweer wat minder als dat het eerst was maar goed dat komt bij mij vooral door de prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140263

De kerel waarbij ik mn EEE had gekocht heeft nu ook zwarte EEE's binnen. In dit topic (http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=2374) staan er veel foto's van. Ik vind de witte veel mooier dan de zwarte. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Anoniem: 140263 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:13:
De kerel waarbij ik mn EEE had gekocht heeft nu ook zwarte EEE's binnen. In dit topic (http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=2374) staan er veel foto's van. Ik vind de witte veel mooier dan de zwarte. :P
Maar goed dat dat persoonlijk is, want van de zwarte variant krijg ik een fors harde muiscursor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 07:01

4play

-Nintendo- fan

Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 11:35:
[...]

Maar goed dat dat persoonlijk is, want van de zwarte variant krijg ik een fors harde muiscursor.
Ik heb ook een oogje op een zwarte... alhoewel dat wit beter bij mijn Wii past :) en hij is ook nog evengroot als mijn Wii...
Black eee pc doesn't have cam
Das wel raar IMHO.
EDIT: No cam from Taiwan? That's weird...raph's post of his black UK EEE shows a cam (from this thread)
Hij heeft dus de andere EEE701 binnen en niet de über versie

[ Voor 26% gewijzigd door 4play op 16-11-2007 11:45 ]

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

iemand een idee wanneer die 10 inch versie komt met 8Gb ? en wat die gaat kosten?

die lijkt me net een tikkeltje interesanter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
Anoniem: 66797 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:43:
iemand een idee wanneer die 10 inch versie komt met 8Gb ? en wat die gaat kosten?

Die versie zit nog in het geruchten stadium op dit moment (zie ook de TS).

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 08:42
@4play, hij heeft geen cam nee, en er staat iets onder dat hij een 4400mah batterij heeft, dus het moet haast wel de 4g surf zijn.

hij staat scheduled op de asus site voor een mid-november release, dus dat zou heel goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 10:00
Rubu schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:59:
@4play, hij heeft geen cam nee, en er staat iets onder dat hij een 4400mah batterij heeft, dus het moet haast wel de 4g surf zijn.

hij staat scheduled op de asus site voor een mid-november release, dus dat zou heel goed kunnen.
Mooi, dat is de versie waar ikzelf het meeste voor voel. Die cam en grotere accucapaciteit heb ik namelijk niet nodig. Als deze nu eens 50 euro/dollar minder gaat kosten dan is er iig meteen ééntje aan mij verkocht :P .
Ik hoop echt dat ik hem dan in de USA kan halen (of NL als ik nog niet vertrokken ben op wereldreis... 8) ). Lijkt me een perfect systeem om een dagboekje op bij te houden cq het bijwerken van een foto site (werkt jalbum eigenlijk op linux?).

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Anoniem: 66797 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:43:

Die ziet waarschijnlijk nooit het levenlicht. Zie een pagina of wat terug...

Er komt trouwens meer concurrentie van de Via Nanobook. De Nanobook is een oem artikel, en veel producenten (zie Packert Bell) verkopen em onder eigen naam. Daardoor kan Via erg grote volumes verkopen, meer dan Asus. Dat is ook goed voor de prijs natuurlijk.
Ook komt er een Linux Nanobook uit in 2008 en staan er 9" en 11" modellen op de lijst.

Asus is niet langer alleen!

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit weekend ga ik proberen om er een paar emulators en GIMP op te zetten. Het blijft leuk speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107510

hier nog een paar fotootjes van de kleurtjes:

http://www.pocketables.net/2007/11/asus-eee-pc-in-.html

btw, waar kopen/kochten jullie hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107510 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 14:29:
hier nog een paar fotootjes van de kleurtjes:

http://www.pocketables.net/2007/11/asus-eee-pc-in-.html

btw, waar kopen/kochten jullie hem?
Ik had hem gekocht via Ebay (http://stores.ebay.com/asources-apple-computer) en had hem voor $485 met levering binnen 4 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Eigenlijk best wel interessant via Ebay, want hij kost daar 500 dollar incl. verzenden, wat komt op ong. 350 euro. Waarom hebben niet meer mensen dat al gedaan? :P Ik ben nl. niet echt bekend met Ebay en al helemaal niet uit Taiwan. Zitten er nog risico's aan oid? (even er vanuit gaande dat de verkoper zo te zien wel betrouwbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Palomar schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:44:
Eigenlijk best wel interessant via Ebay, want hij kost daar 500 dollar incl. verzenden, wat komt op ong. 350 euro. Waarom hebben niet meer mensen dat al gedaan? :P Ik ben nl. niet echt bekend met Ebay en al helemaal niet uit Taiwan. Zitten er nog risico's aan oid? (even er vanuit gaande dat de verkoper zo te zien wel betrouwbaar is).
Mja, dan heb je natuurlijk wel het Taiwanese model met chinese tekens op je toetsenbord... En een Amerikaanse stekker aan je adapter (Taiwan is 110V met Amerikaanse stekkers maar gelukkig kan die adapter wel 100-240V dus qua voltage maakt het niet uit).

Risico's: Je moet natuurlijk goed op de feedback score letten... Ik ben zelf niet zo dol op ebay, ze doen ook vaak moeilijk dat ze alleen op een paypal confirmed adres willen bezorgen (dus niet op je werk) enzo. Plus dat je nog het risico neemt dat de douane je pakje onderschept en er invoerheffingen bovenop gooit (maar dat onderwerp is hier al besproken en is offtopic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het risico van de douane heb je altijd inderdaad. Ik liet het pakketje bezorgen op mn werk en dat was geen enkel probleem. Ik had thuis nog een opzetstukje voor de adapter dus dat was geen probleem en mn verkoper had er ook nog een omvormstekker in de doos gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-12-2024

Kul

XanderDrake schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 13:56:
Ook komt er een Linux Nanobook uit in 2008 en staan er 9" en 11" modellen op de lijst.

Asus is niet langer alleen!
Heb je daar bronnen voor?
Ik ben wel benieuwd naar 9 en 11" modellen, maar heb er tot nu toe nog niks over gelezen :/

Omdat de nanobook en de EEEpc nu al meer in dezelfde prijsklasse vallen is het misschien geen gek idee om de threads samen te voegen? Het gaat in beide gevallen over (relatief) goedkope, ultra-portable laptops..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Kul schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:40:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar 9 en 11" modellen, maar heb er tot nu toe nog niks over gelezen :/

Omdat de nanobook en de EEEpc nu al meer in dezelfde prijsklasse vallen is het misschien geen gek idee om de threads samen te voegen? Het gaat in beide gevallen over (relatief) goedkope, ultra-portable laptops..
Dat iedee is dacht ik al eens geoppert maar de Via(PB in europa) en de EEE zijn dan wel weer zo verschillend, dat ze door elkaar gebruiken (in een treath) een beetje verwarrend zou zijn.

Eingelijk is de Via een EEE met een HD erop en BT erin voor de rest zijn ze gelijk. Evensnel en zelfde schermpje enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104653

Wat gebeurt er eigenlijk als hem dichtklapt? Stand-bymode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-04 11:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

heeft iemand op pagina 36 al gepost :)

maar alsnog wel vet :D

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Spuit 11 :)
Kul schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 18:40:
[...]

Bron

En nee, het is geen goed idee om ze samen te voegen.... :) Wat een rare gedachte, je gaat toch ook geen MSI en Asus notebooks in een en dezelfde topic plaatsen omdat ze allebei een C2D cpu en 8600GT gpu hebben en ongeveer rond de 1000€ kosten?? Verder zijn de verschillen tussen de Nanobook en de EEE groter dan jij denkt.

In Ander Nieuws:
AsusEEE Hacks vermeldt ook dat nieuwe generatie Asus EEE's geen pci-e mini slots meer hebben! Er is nog geen bevestiging, dus stay tuned!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul

Kul

XanderDrake schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:52:
Wat een rare gedachte, je gaat toch ook geen MSI en Asus notebooks in een en dezelfde topic plaatsen omdat ze allebei een C2D cpu en 8600GT gpu hebben en ongeveer rond de 1000€ kosten?? Verder zijn de verschillen tussen de Nanobook en de EEE groter dan jij denkt.
Dat is niet onligisch, maar in bijvoorbeeld [Fotografie] zijn er wel draden als Spiegelreflex tot 1000 euro, en wat dacht je bijvoorbeeld van " de ultieme TFT 19" " in V&B? Het geeft alleen wel een andere insteek aan de discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
XanderDrake schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 11:52:
[...]
In Ander Nieuws:
AsusEEE Hacks vermeldt ook dat nieuwe generatie Asus EEE's geen pci-e mini slots meer hebben! Er is nog geen bevestiging, dus stay tuned!
Dit is al bevestigd door gebruikers van een zwarte EEE PC die gekocht zijn Engeland. Het is nog niet zeker of elke zarte EEE deze poort mist. Veel gebruikers maken het klepje niet open vanwege het vervallen van de garantie, maar degenen die dat wel hebben gedaan merken inderdaad het ontbreken van de poort. De soldeer banen zitten echter wel op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-03 12:43
Kul schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:22:
[...]

Dat is niet onligisch, maar in bijvoorbeeld [Fotografie] zijn er wel draden als Spiegelreflex tot 1000 euro, en wat dacht je bijvoorbeeld van " de ultieme TFT 19" " in V&B? Het geeft alleen wel een andere insteek aan de discussie.
Misschien is het een idee om een derde draadje te openen, genaamd zoiets als "UMPC's tot 600 euro", en dan daar de verschillen en overeenkomsten te bespreken, zodat deze bij elkaar komen te staan en niet zoals nu verspreid over twee threads.

* Alex Picard heeft geen probleem met het volgen van twee threads, maar mocht er nog een derde (vierde, vijfde) speler op deze markt komen vind hij het te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224172

Ik zag iemand op het eeeuser.com forum zeggen dat hij een 4g eeepc heeft met 1gb ram ( en hij heeft het zelf niet geupgrade ). Hij heeft hem gekocht bij asuslaptop.co.uk ( http://asuslaptop.co.uk/proddetail.php?prod=Asus_Eee_PC_L )

Voor mij niet interessant want ik ga denk ik toch voor de 8g variant, maar ik had de -L variant hier nog niet voor bij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Alex Picard schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:41:
Misschien is het een idee om een derde draadje te openen, genaamd zoiets als "UMPC's tot 600 euro", en dan daar de verschillen en overeenkomsten te bespreken, zodat deze bij elkaar komen te staan en niet zoals nu verspreid over twee threads.
Mwahja... Dan moet je in de algemeenheid over die UMPC's gaan babbelen..
Over de functies en dingen waarvoor je 'm kunt gebruiken.. Over de resolutie enzovoorts!
Zelf denk ik dat 't toch zal uitmonden in een chaos over Eee / EasyNote vragen en gespam...
Er zijn ook geen grote topics over: '1000 euro laptops' '14 inch laptops' en dergelijke :)
Ik heb in de TS van Packard Bell EasyNote XS20 gewoon 2x verwezen naar 't Eee topic...
Als er weer een topicje wordt gestart over 'n UMPC kan ik die ook gewoon simpeltjes toevoegen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Over extreme overbodige generalisatie gesproken!! Je gaat toch ook geen topic maken voor alle CPU's tot 300€?
Wat is dat toch met alles willen samenbinden?? Ik ben ook het V&B forum uitgejaagd toen mijn 7800GS topic werd gesloten omdat ie leek op andere videokaarten van de 7800 serie. Ja, de GPU is hetzelfde, maar voor de rest is alles anders! Het PCB, de layout, de voltages, het geheugen, stroom toevoer en verwerking, echt alles! Maar nee, alle moeite die ik had gedaan om 7800GS specifieke info te verzamelen was voor niets :N
Als een moderator hetzelfde doet met dit topic ga ik hevig demonstreren!!
Kul schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 12:22:
Dat van die spiegelreflexen vind ik niet slim! Alle modellen verschillen zeer significant! Alle expertice voor bepaalde modellen verdwijnt door alles op 1 hoop te gooien!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125661

GekkePrutser schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 17:30:
Mja, dan heb je natuurlijk wel het Taiwanese model met chinese tekens op je toetsenbord... En een Amerikaanse stekker aan je adapter (Taiwan is 110V met Amerikaanse stekkers maar gelukkig kan die adapter wel 100-240V dus qua voltage maakt het niet uit).
Ik importeer niet al te vaak spullen uit Taiwan :) .... maar ik heb dus alleen een US stekker-opzet-stukje nodig om de Taiwanese EEE te kunnen draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Hoe is performance van een USB harddisk icm deze laptop? Met die paar gig kun je natuurlijk niet leven, maar met een trage externe harddisk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

XanderDrake schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:05:
Als een moderator hetzelfde doet met dit topic ga ik hevig demonstreren!!
Gebeurt niet hoor :) Protesteer ik wel mee Afbeeldingslocatie: http://cache2.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_protest.gif

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
REDFISH schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:32:
Hoe is performance van een USB harddisk icm deze laptop? Met die paar gig kun je natuurlijk niet leven, maar met een trage externe harddisk ook niet.
Wat zou je willen doen op deze eeepc wat je niet kan met een trage externe hard drive? Ik kan namelijk

*niets*

bedenken. :)

Ken je het woord bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cornelixnootje1 schreef op maandag 19 november 2007 @ 01:50:
[...]

Wat zou je willen doen op deze eeepc wat je niet kan met een trage externe hard drive? Ik kan namelijk

*niets*

bedenken. :)

Ken je het woord bottleneck?
Het booten van een operating system?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Anoniem: 37526 schreef op maandag 19 november 2007 @ 02:06:
[...]

Het booten van een operating system?
Ik heb het vermoeden dat hij gewoon wil blijven booten van de normale SSD en de externe schijf voor andere doeleinden wil gebruiken. (Waarom zou je willen booten van extern? 4gb lijkt me genoeg ruimte)

En voor welke andere doeleinden heb je nou een snelle schijf nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cornelixnootje1 schreef op maandag 19 november 2007 @ 02:31:
[...]

Ik heb het vermoeden dat hij gewoon wil blijven booten van de normale SSD en de externe schijf voor andere doeleinden wil gebruiken. (Waarom zou je willen booten van extern? 4gb lijkt me genoeg ruimte)

En voor welke andere doeleinden heb je nou een snelle schijf nodig?
In dat geval: Het uitpakken van RAR-files? Games? Multitasking? Netwerktransfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50
Het blijft een cool apparaat! Op het forum van eeeuser.com was er al een tooltje om hem over te klokken. Alleen wanneer komt dat ding een keer in NLD beschikbaar. Wil er 1tje hebben maar hoop niet dat het pas januari wordt. Iemand al nieuwe bronnen?

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Anoniem: 37526 schreef op maandag 19 november 2007 @ 02:35:
[...]

In dat geval: Het uitpakken van RAR-files? Games? Multitasking? Netwerktransfers?
Maakt de snelheid van een externe schijf nou echt een relevant verschil op een 900mhz machine met klein schermpje?

Als je daar moeilijk over doet is de eeepc uperhaupt niet "jouw ding." Of prijscategorie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cornelixnootje1 schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:30:
[...]

Maakt de snelheid van een externe schijf nou echt een relevant verschil op een 900mhz machine met klein schermpje?

Als je daar moeilijk over doet is de eeepc uperhaupt niet "jouw ding." Of prijscategorie...
Als ik een gedownload bestand aan het uitpakken ben, dan heb ik liever niet dat dat met maximaal 40 megabit gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
XanderDrake schreef op zondag 18 november 2007 @ 14:05:
[...]
Dat van die spiegelreflexen vind ik niet slim! Alle modellen verschillen zeer significant! Alle expertice voor bepaalde modellen verdwijnt door alles op 1 hoop te gooien!!
Dat spiegelreflexen tot 1000 euro topic is alleen maar bedoeld voor vergelijkende vragen, in de trant van 'welke camera zal ik eens gaan kopen'. Elke model camera heeft ook gewoon zijn eigen topic in FGA voor specifieke vragen over dat model.

Misschien zou hier hetzelfde gedaan kunnen worden: Een extra vergelijkend topic voor mensen die nog moeten kiezen welke UMPC ze willen hebben. Maar niet als vervanging voor dit topic vind ik, dit topic is erg goed qua informatie. Je kan er echt alles vinden wat tot nu toe over de EEE bekend is!

[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 19-11-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Anoniem: 37526 schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:34:
[...]

Als ik een gedownload bestand aan het uitpakken ben, dan heb ik liever niet dat dat met maximaal 40 megabit gaat. :)
Mjah, wat is het alternatief, zijn daar benchmarks van? En hoeveel scheelt dat in prijs?

Mijn gokje: kom je toch uit op een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
De Zwarte EEE 4G wordt NU geleverd!

De eerste gebruikers zijn erg positief, het voelt alsof je een ultra-mobile laptop krijgt die normaal 4 keer zo duur kost! En ja, hij zit er ge-wel-dig uit :>
Thread

Die wordt van MIJ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-06 16:32
XanderDrake schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:17:
De Zwarte EEE 4G wordt NU geleverd!

De eerste gebruikers zijn erg positief, het voelt alsof je een ultra-mobile laptop krijgt die normaal 4 keer zo duur kost! En ja, hij zit er ge-wel-dig uit :>
Thread

Die wordt van MIJ >:)
Ik doe met je mee! :*) Let me know waar je besteld en misschien kunnen we verzendkosten delen enzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79970

Anoniem: 224172 schreef op zondag 18 november 2007 @ 02:11:
Ik zag iemand op het eeeuser.com forum zeggen dat hij een 4g eeepc heeft met 1gb ram ( en hij heeft het zelf niet geupgrade ). Hij heeft hem gekocht bij asuslaptop.co.uk ( http://asuslaptop.co.uk/proddetail.php?prod=Asus_Eee_PC_L )
Bij Notebook.de kun je 'm upgraden naar 2GB RAM!!!
http://www.notebook.de/in...&group=734&productid=9474

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79970

Ik zie alleen dat ie daar nog een levertijd heeft van 6 weken. Verder vraag ik me af hoe het zit met het toetsenbord. Als dat Duits is, dan valt ie weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Mijn EEE (4G) is nu net binnen gekomen, besteld bij Laptops direct in Engeland :9~ Vreemd genoeg is het de witte terwijl ik de zwarte besteld had. Niettemin ben ik toch blij want ik wilde juist de witte maar ik had de zwarte besteld omdat de witte niet op voorraad was.

Bovendien schijnt de zwarte geen mini-PCI-E slot te hebben. Dus ik ben blij met deze!

Hij is kleiner dan ik verwachtte (ook de doos is zeer klein), en het typen is inderdaad even wennen. Sommige toetsjes zijn wel erg klein. Maar het scherm is juist groter dan ik verwachtte, het is prima te lezen eigenlijk. Opstarten is inderdaad erg snel en de software ziet er gelikt uit. Het starten van sommige applicaties (File Manager met name, maar ook firefox) duurt wel redelijk lang, een seconde of 20. En ik heb de Unix shell al gevonden! >:)

Het toetsenbord is inderdaad een Engels model met de " boven de 2, pond boven de 3, en de @ en # ergens aan de rechterkant.

Maargoed de Engelse versies komen nu dus echt binnen druppelen, ik verwacht dat die van informatique nu ook wel snel binnen gaan komen, want die komen ook uit Engeland. Die zullen ook wel dit toetsenbord hebben denk ik. Maar geen probleem, je kan hem gewoon op US zetten voor de typische Nederlandse indeling, heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 17:50
Gefeliciteerd! Wanneer had je besteld, en welke verzendmethode heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Blaurens schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:23:
Gefeliciteerd! Wanneer had je besteld, en welke verzendmethode heb je gebruikt?
Ik had hem afgelopen donderdag besteld, maar ik woon in Ierland dus misschien gaat dat wat sneller dan als je vanuit Nederland zou bestellen. Ik heb de standaard verzendmethode gekozen (20 euro maar naar Nederland was het 35 geloof ik). Alles bij elkaar was het 335 euro.

Oh ja, wel iets om rekening mee te houden is dat er een Engelse stekker aan de adapter zit (zo'n grote joekel), dus in Nederland zal je een stekkeradapter moeten gebruiken... En het toetsenbord is dus net even iets anders. Voor de rest zal het hetzelfde model zijn.

Ze hebben ze bij die winkel nu trouwens niet meer op voorraad helaas :'( De 27e krijgen ze ze weer, staat er. Dus het zal niet meer zo snel gaan als je er nu een bestelt.

Edit: En, zoals ik al eerder zei, veel mensen hebben klachten over deze zaak met name met producten die op backorder staan! Ik zou er zelf alleen bestellen als er staat dat ze voorraad hebben.

Edit2: Foto van de UK toetsenbordindeling voor wie er een wil importeren:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/000a67b11a825c5b8edb80c592943145/thumb.jpgKlik voor grote versie. Sorry voor de kwaliteit, heb geen betere camera hier.

Edit3: Nog iets leuks: Voor de unix commandline-freaks: mc (midnight commander) is al voorgeinstalleerd, inclusief muisondersteuning. Ik wou net al gaan uitzoeken hoe ik die er op kon krijgen maar dat was niet nodig. Had ik niet verwacht omdat ze natuurlijk nogal voorzichtig met de diskruimte om moesten springen. (En bedankt voor de felicitaties allemaal! :*) )

[ Voor 33% gewijzigd door GekkePrutser op 19-11-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Tomino schreef op maandag 19 november 2007 @ 12:37:
Ik doe met je mee! :*) Let me know waar je besteld en misschien kunnen we verzendkosten delen enzo!
Goed om te weten dat ik niet alleen ben :) maar ik ga nog wel even wachten. Vooralsnog tot april, wie weet wat er dan komt!

GekkePrutser gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234435

Ook gefeliciteerd, er zijn behoorlijk wat mensen jaloers denk zo :P

ik weet niet of deze al is langs gekomen maar ik post het wel gewoon

Witte(re) eee

hier zijn echt alleen nog de boxjes zwart...zou het een reference model zijn? :?

ik vind zelf nog steeds de zwarte t mooist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynxathon
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04-2023
Ik zit erover na te denken om hem te bestellen bij http://qbitonline.com/. Je krijg dan voor 400$ + 40$(shipping) = 440$ = 300 €, er eentje toegestuurd vanuit Taiwan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215814

Mooie link is dat uit Thailand. Op het plaatje zie je een Europees model, maar volgens mij moet je er wel vanuit gaan dat je Aziatische indeling hebt.

En hoe kom je trouwens aan 40 dollar verzendkosten?
Ik kom uit op 15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Lynxathon schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:51:
Ik zit erover na te denken om hem te bestellen bij http://qbitonline.com/. Je krijg dan voor 400$ + 40$(shipping) = 440$ = 300 €, er eentje toegestuurd vanuit Taiwan...
Helaas loop je dan wel risico om eruit gepikt te worden door de douane. Ook een chinees tobo spreekt me wat minder aan, hoewel ik blind typ :P.

BTW: EEE 4G Surf Black = 360$ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynxathon
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04-2023
Anoniem: 215814 schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:04:
Mooie link is dat uit Thailand. Op het plaatje zie je een Europees model, maar volgens mij moet je er wel vanuit gaan dat je Aziatische indeling hebt.

En hoe kom je trouwens aan 40 dollar verzendkosten?
Ik kom uit op 15
Taiwan :)

Verder krijg je inderdaad een toetsenbord met gewone letters én Chinese tekens. Ik vind dit zelf niet storend. Wat de verzendkosten betreft: Voor economy is het inderdaad maar 14$, maar dan duurt de shipping 60 tot 65 dagen >:) . Ik denk niet dat je zo lang wilt wachten? :p De standaard duurt 21 dagen en is 28$. De priority duurt 10 tot 13 dagen en kost 41$.
Klinkt leuk.... máár ik heb dan toch liever de complete versie voor die paar tientjes extra... als je dan toch je portemonnee open trekt... Verder heb ik liever wit dan zwart O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn EEE heeft ook een chinees toetsenbord. Ik stoor me er niet aan want de qwerty indeling staat er ook gewoon op. Het ziet er wel leuk uit, zo'n gezellig vol toetsenbord. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul

Kul

Anoniem: 140263 schreef op maandag 19 november 2007 @ 20:40:
Mijn EEE heeft ook een chinees toetsenbord. Ik stoor me er niet aan want de qwerty indeling staat er ook gewoon op. Het ziet er wel leuk uit, zo'n gezellig vol toetsenbord. :D
Heb je d'r een foto van?
Lijkt me wel grappig eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215814

Oeps lekkere dom:P

*Misschien handig om te weten*

Laptop-toetsenborden zijn altijd vrij gemakkelijk te vervangen en kosten niet echt veel.
Of dat voor de Asus EEE ook geld geen idee.. Iemand ervaring mee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
;)
Anoniem: 215814 schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:46:
[...]Laptop-toetsenborden zijn altijd vrij gemakkelijk te vervangen en kosten niet echt veel.
Of dat voor de Asus EEE ook geld geen idee.. Iemand ervaring mee??
Ik denk het wel, ik las laatst dat de Packard Bell XS en de via nanobook hetzelfde toetsenbord gebruiken dus het zal wel te krijgen zijn (desnoods tweedehands). Je kan het bovendien makkelijk uit de eee halen door de 3 metalen clipjes bovenaan weg te drukken. Het toetsenbord zit maar met 2 lintkabels vast dus is makkelijk te vervangen.

Vervangen is dus geen probleem, maar er eentje vinden kan wel een beetje lastig worden tot de EEE en de andere umpc's die dit toetsenbord gebruiken echt in grote hoeveelheden op de markt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ik zou de EEE willen gebruiken als NAS, maar aangezien hij alleen maar USB 1 heeft is dat geen optie. Helaas, echt een misser als je het mij vraagt.

Ideale optie voor een thuisserver met MYSQL, PHP, Apache, utorrent.

[ Voor 19% gewijzigd door REDFISH op 19-11-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

REDFISH schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:24:
Ik zou de EEE willen gebruiken als NAS, maar aangezien hij alleen maar USB 1 heeft is dat geen optie. Helaas, echt een misser als je het mij vraagt.

Ideale optie voor een thuisserver met MYSQL, PHP, Apache, utorrent.
Daar zijn wel goedkopere oplossingen voor.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH

REDFISH

Ah ik heb me vergist. Het is toch USB 2.0, maar helaas maar een 100Mbit verbinding. Heb je er nog niet zo heel veel aan. Bespaart wel stroom.

Bedankt voor de link zal er eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 14:58
Het apparaat is natuurlijk ook niet bedoeld voor NAS-doeleinden.
En daar zou ik hem zelf ook niet voor gebruiken, zoals eerder aangegeven zijn daar wel "betere" oplossingen voor. Het direct beschikbaar hebben van I/O is natuurlijk wel een voordeel van de EEE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kul schreef op maandag 19 november 2007 @ 21:43:
[...]

Heb je d'r een foto van?
Lijkt me wel grappig eigenlijk :)
Afbeeldingslocatie: http://www.doeje.nl/kb3.jpg

Het enigste nadeel blijf ik vinden de rechtershift-toets. Ik druk telkens op het pijltje omhoog. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 140263 op 20-11-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

haha das heel chique!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Dat ziet er wel heel erg sexy uit inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LXSJason
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 15:30
wordt nu toch langzamerhand wel moeilijk om me geld op mn rekening te laten staat tot ze "echt uit in NL zijn".... ben eigenlijk wel heel erg aan het kijken of ik em niet eventjes (net over de grens) in duitsland kan halen....

Failure is the mother of success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237873

gewoon bestellen uit Taiwan..heb er zelf ook een uit Taiwan.. echt sexy :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144387

Hoe lang gaat de batterij van zo'n ding mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Anoniem: 144387 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 12:06:
Hoe lang gaat de batterij van zo'n ding mee?
Verschilt per model, max uurtje of 3 - 3,5. Ik zal het vermelden in de OP :)

[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 20-11-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238426

GekkePrutser schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:28:
[...]

Oh ja, wel iets om rekening mee te houden is dat er een Engelse stekker aan de adapter zit (zo'n grote joekel), dus in Nederland zal je een stekkeradapter moeten gebruiken... En het toetsenbord is dus net even iets anders. Voor de rest zal het hetzelfde model zijn.
Weet iemand of er een beetje handzame adapters te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Anoniem: 238426 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 14:28:
[...]

Weet iemand of er een beetje handzame adapters te krijgen zijn?
Als je een UK stekker in een Europees stopcontact wil stoppen: redelijk, maar niet superklein. De UK stekker is enorm fors (het is een van de grootste) en die moet er toch helemaal in passen. De kleinste adapters die ik heb gezien zijn zo groot als een randaarde stopcontact, met een dun plaatje erbovenop (dikte +/- 1cm)

Alleen, als je hem in een stopcontact zonder randaarde steekt dan steekt hij echt flink uit, wel een cm of 4. Maar in eentje met randaarde is het wel te doen.

Bij de EEEPC zit er trouwens een clip op de netvoedingsadapter met de juiste stekker voor het land waar hij verkocht is, als je die er af haalt zit er een Amerikaanse stekker onder! Dus als je een stopcontact zonder randaarde hebt kan je beter die Amerikaanse stekker gebruiken want de adapters daarvoor zijn veel kleiner.

Edit: Dit is een plaatje van de adapters die ik meestal gebruik om van een UK stekker naar Nederlands te gaan. Volgens mij zijn ze niet kleiner te krijgen. Maar als je de Amerikaanse stekker van de EEE gebruikt heb je aan zoiets genoeg.

[ Voor 18% gewijzigd door GekkePrutser op 20-11-2007 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Hieeeeer dit is leuk:

http://wiki.eeeuser.com/list:games

Link naar wiki waar alle speelbare spellen op staan *O*
Er zitten veel opvallende tussen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 17:50
inderdaad :) Ik persoonlijk was nogal verbaast door Final Fantasy XI :) Heeft helaas wel een externe disk nodig, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Er is een linux client van EVE-Online iemand al die geprobeerd op de EEE (whoohoo de EEE als portable EVE client duizeld me ;)(alhoewel ik nu geen EVE meer doe... maar alleen LOTRO))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4play schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:27:
Er is een linux client van EVE-Online iemand al die geprobeerd op de EEE (whoohoo de EEE als portable EVE client duizeld me ;)(alhoewel ik nu geen EVE meer doe... maar alleen LOTRO))
Dat zou inderdaad helemaal geweldig zijn, had er nog niet aan gedacht 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

offtopic:
Iemand al foto's/reviews gevonden op internet van Asus Eee en de PackardBell EasyNote XS...?
Ben wel benieuwd wat ze verschillen qua grootte, stevigheid, schermkwaliteit and so on and so on

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kul

Kul

LXSJason schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 11:09:
wordt nu toch langzamerhand wel moeilijk om me geld op mn rekening te laten staat tot ze "echt uit in NL zijn".... ben eigenlijk wel heel erg aan het kijken of ik em niet eventjes (net over de grens) in duitsland kan halen....
Tenzij je wil wachten tot april '08, zou ik gewoon uit taiwan bestellen (of een taiwanse uit de VS)

Ik ik ga, net als XanderDrake, nog wat wachten, waarschijnlijk tot april, ik ben wel benieuwd naar 9"-11" nanobooks (net vandaag de PB easynote XS geprobeerd in de Dixons!) en EEEpc's met meroms er in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Eve-Online is te hoog gegrepen vrees ik... Dat leunt erg zwaar op de videokaart. Ik heb het wel eens geinstalleer op een Pentium III-1.0Ghz laptop met 16MB dedicated GPU (Radeon Mobility, typenummer ben ik even kwijt) en die trok het al niet eens, het spel startte wel maar draaide zo traag dat het totaal niet te spelen was.

Het gebruikt trouwens ook heel veel schermruimte voor alle windows die het opent als je dingen aan het instellen bent op je schip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
4play schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 16:27:
LOTRO draait trouwens ook 8)

Net als Call of Duty, Q3A, UT:GOTY en Age of Mythology! Geniaal, spellen die ik nog graag speel.

Wat een heerlijk ding is het toch he? Mensen hebben ook HL2 Episode 2 geprobeerd, maar die draaide niet soepel. **verrassing** :P
CLB schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 17:37:
offtopic:
Iemand al foto's/reviews gevonden op internet van Asus Eee en de PackardBell EasyNote XS...?
Ben wel benieuwd wat ze verschillen qua grootte, stevigheid, schermkwaliteit and so on and so on
Nee, raar genoeg worden die niet head-to-head vergeleken...
GekkePrutser schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 18:22:
Eve-Online is te hoog gegrepen vrees ik...
Je weet het pas als je het probeerd, doe een aanvraag op het EEEusers forum zou ik zeggen!
Mensen zijn al vrolijk bezig met overclocken (de 1,0ghz grens is al gepasseerd >:) ), dus wie weet wordt het draaibaar ook!

[ Voor 3% gewijzigd door XanderDrake op 20-11-2007 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is de thread over eve-online op de eeepc op het eeeuser.com forum :

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=2818

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Ik weet het ik heb er speciaal een login voor aangemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardmeester
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 23:35
XanderDrake schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 15:51:
Hieeeeer dit is leuk:

http://wiki.eeeuser.com/list:games

Link naar wiki waar alle speelbare spellen op staan *O*
Er zitten veel opvallende tussen!
Wel zuur dat starcraft het niet goed doet op linux. Daar van zou je juist zeggen dat hij dat makkelijk aan kan. Ik wil wel een spelletje kunnen spelen als ik 4 tussen uren heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-06 19:10

Dima_2005

T.net-verslaafde

Leuk ding, alleen heel spijtig dat het geen DVD-speler heeft, en dat betekent dat een externe nodig is, wat extra veel kost en extra weeegt

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Dima_2005 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:39:
Leuk ding, alleen heel spijtig dat het geen DVD-speler heeft, en dat betekent dat een externe nodig is, wat extra veel kost en extra weeegt
Waar heb je een DVD speler voor nodig?

Een externe 2,5 hd lijkt me een beter idee. Weegt ook nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-06 21:47
cornelixnootje1 schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 20:51:
[...]

Waar heb je een DVD speler voor nodig?

Een externe 2,5 hd lijkt me een beter idee. Weegt ook nix.
Lijkt mij ook wel handig hoor een externe DVD speler. Even snel software installeren, Windows XP, Een DVDtje kijken... Ik koop hem er zeker bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Voor die enkele keer dat ik software via een cd/dvd installeer mount ik wel even een dvd-speler van een andere pc via het netwerk. Ik verwacht iig niet een dvd-speler nodig te zijn... Misschien alleen een kee rom windows xp te installeren, maar volgens mij moet dat ook wel via een sd-kaartje kunnen. En zo niet dan heb ik nog wel een externe hd-behuizing liggen waar vast wel een dvd-speler op is te modden ;)

[edit] Ok, om een dvd'tje kijken is het idd wel handig. Al voldoen divx'jes ook wel ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 20-11-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Palomar schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 21:35:[edit] Ok, om een dvd'tje kijken is het idd wel handig. Al voldoen divx'jes ook wel ;)
Op een 7" schermpje lijkt zelfs een youtube filmpje er supper scherp uit :) dus Divx is meer dan genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:45

Q-bone

Dusss...

kan iemand mij misschien vertellen of het mogelijk is om freelancer werkend te krijgen? of rose online ofzo ;)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-06 20:09
Hoe zit het met de robuustheid van die toestelletjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En iemand paar screenshotjes met GoT ingesteld op 800 pixels?

Afbeeldingslocatie: http://aycu12.webshots.com/image/34011/2003375596269712254_rs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/8bz45zn.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ben ik drie jaar bezig om al m'n icons op m'n desktop weer te replacen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Gelukkig heb ik een cleane desktop met slechts 3 icoontjes :P

Afbeeldingslocatie: http://i4.tinypic.com/89j5buf.png

Dit is op 800x600 met die instelling van GoT om te versmallen voor 800 breedte. Ziet er netjes uit vind ik. En dan heb ik verder niks aan mn oorspronkelijke firefox gewijzigd om meer ruimte te creeren (zoals bookmarks-bar weglaten oid).

Alleen is het op de EeePC nog wat minder hoog vanwege de 800x480 ipv. 800x600.

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 20-11-2007 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Ik kwam dit stukje tegen:
Asus 10-inch Eee PC Rumors are False

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/28352.jpg

This is not a 10" screen Asus Eee PC, nor will there be one anytime soon -- says Asus (view large image)

There has been a lot of discussion going around the web recently that Asus is going to ship a 10-inch screen Eee PC at the beginning of 2008. Having just reviewed the Asus Eee PC 4G 7-inch screen notebook we decided to reach out to our contacts at Asus and ask why they wouldn't have told us about this upcoming version. Our question to Asus was:

NotebookReview.com: "Several different sites are picking up on the following story and running with it. We don't recall hearing anything about a 10-inch Eee PC at that press event on Monday.

Apparently, a German Asus PR rep said that the 8G is going to have a 10-inch screen. If this is true, that's news to us. The last "official" word we received was that the 8G will be available in late November with a 7-inch screen just like the 4G.

Please let us know if Asus is indeed planning to launch a 10-inch version of the Eee PC and please keep us informed about other news from Asus."

The response we got from our contact at Asus in California was:

Asus: "I have just spoken to our product manager for the Eee PC and he said so far there has been no plan to introduce the Eee PC with another screen size for the North American market. I don't think other regions will have them either. As you know the demand for the existing Eee PC is already overwhelming, they can't make them fast enough."

Asus is usually not shy about telling the world what they have coming, so the fact they're denying these rumors and pretty much acting clueless as to what it's about is a probable sign we won't see a 10" screen Asus Eee PC anytime soon.
Geen idee of het klopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

ASUS: maak die EEE PC nu ff wat goedkoper, gewoon voor $199 en $249. Want kijk eens wat je voor $399 kunt kopen

http://www.engadget.com/2...tro-1000-laptop-hits-399/

Ik weet het, het is geen 7 inch maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
-DG- schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:57:
Ik kwam dit stukje tegen:
Geen idee of het klopt...
Is al bekend. Helaas maar waar, ik hoop dat ze wel een 8" schermpje gaan introduceren in 2008.
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:29:
ASUS: maak die EEE PC nu ff wat goedkoper, gewoon voor $199 en $249. Want kijk eens wat je voor $399 kunt kopen

Als je ziet dat alle EEE's nu gewoon uitverkocht raken op de huidige prijs, is het duidelijk dat Asus ze dit jaar niet gaat afprijzen. Simpel, vraag -> aanbod, ik denk niet dat die Vostro daar verandering in gaat brengen.
Verder is die 400$ wel écht een goede deal! Een freaking dual-core nog ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:10

polthemol

Moderator General Chat
Anoniem: 87302 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 09:29:

en dat is ook precies de rede waarom je ze niet mag vergelijken. Doelgroepen lijken me nogal verschillend. En dan hebben we het nog niet over toestanden als gewicht en afmetingen. Imo is de prijs MEER dan fair voor wat er geboden wordt. Zodra de eee hier te koop is in NL ga ik er meteen mijn bankrekening voor "plunderen". Bye bye dell-mobiele-herniakweker :)

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

Kijk, de winstmarge op dat ASUS ding is stukken hoger dan de winstmarge op die Dell.
Je zou verwachten dat als ASUS er miljoenen van verkoopt en dat lijkt te gaan gebeuren dat de concurrentie met exact hetzelfde komt en dat de prijs dan zal dalen tot een niveau met normale marges (ca. 20-30%) wat gebruikelijk is in deze branche.

Over een jaar zijn er dus 4 of 5 fabrikanten met dit soort mini pc's voor $249 met 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-06 15:39
ik zie hem hier nog niet staan, maar er is een inkoop actie bezig voor deze laptop.

Dus voor degene die hem snel willen hebben: http://www.samenkopen.net/action/794357

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinjoTweaker
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
klikje op ebay

Deze verkoopt ze al met 1 gb memory. Maar het is geen 8G want er zit maar 4G SSD in.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.