[Ervaringen] ASUS EEE PC Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 47.642 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Waar laat je dan de hdd? En als extern, wat is het voordeel tov usb? Snelheidsverschil lijkt me op deze machine niet heel relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

larsie, ik ben nogal een linux-enthousiast ivm de rest van de topic bezoekers hier :p (nofi). Ik vind het dus wel een gaaf idee! Als je die previeuw hebt, wil ik wel even kijken wat ik er van vind :).

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:39
Erg leuk idee ja, Een nederlandse "infosite". Als ik ergens een steentje kan bijdragen zeg maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het idee ook erg gaaf hoor. Ben alleen bang dat het een kopie gaat worden van eeeuser.com maar ik ga het afwachten. Wie weet ben ik zo verrast door de nieuwe site. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24
Kan iemand mij zeggen of dit soort laptops ook snel bij groothandels als Makro, Office Centre etc verkrijgbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:55

4play

-Nintendo- fan

la_fusion schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:59:
Kan iemand mij zeggen of dit soort laptops ook snel bij groothandels als Makro, Office Centre etc verkrijgbaar zijn?
We weten niet eens wanneer hij in de reguliere handel is komt...

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:53

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
la_fusion schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:59:
De Makro... Dat zou wel geniaal zijn!
* XanderDrake heeft een pas!

Er komt ongeveer volgende week weer een nieuwe shipment van EEE's aan. Gaat vooral naar de VS, en allicht een paar grote Europese landen. Het zal nog wel even duren dus. In 2008 kan je pas volume verwachten.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Larsie schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:26:
Ah, dat lucht op, alvast iemand die het wel sowieso op prijs stelt :)
Ja tuurlijk :) Linux moet allemaal easy en erg gebruiksvriendelijk zijn volgens goede vrienden van me.
Naja das leuk en aardig, maar ik ken echt 't gehele besturingsysteem niet, met z'n tig varianten en dergelijke... Xandros/ Ubuntu en weet ik veel wat 't allemaal is!? Dus ik stel 't zeker erg op prijs ja :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
CLB schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 00:02:
[...]

Ja tuurlijk :) Linux moet allemaal easy en erg gebruiksvriendelijk zijn volgens goede vrienden van me.
Naja das leuk en aardig, maar ik ken echt 't gehele besturingsysteem niet, met z'n tig varianten en dergelijke... Xandros/ Ubuntu en weet ik veel wat 't allemaal is!? Dus ik stel 't zeker erg op prijs ja :)
Toch geen P-Bell? :P :+

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn EEE net binnengekregen hier op mn werk. Nadeel is dat ik er vanavond er pas mee kan spelen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

gevonden
meer Asus EEEPC gedoe...
marketing at Asus, promises an Eee in 2008. Like the simple, cheap Eee Laptop, it'll probably have the Eee linux interface and it won't have a monitor
Als ik dat zo lees gaan ze dus desktops maken met een EEE principe... (100 euro PC's??)

Mischien een soort Homecomputer (amiga achtig) met een toetsenbord en een PC in ineen???

geinig of stom you say it..

[ Voor 10% gewijzigd door 4play op 09-11-2007 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik say iets anders; ik vind het hele EEE initiatief echt geweldig! Ze maken op deze manier het computergebeuren voor iedereen bereikbaar. Psychologisch gezien heeft dat denk ik wel een positief effect op de samenleving, zelfs de mensen die het met minder moeten doen kunnen op deze manier een stap in de laptopwereld zetten :P

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

ahh youtube is je vriend

http://nl.youtube.com/watch?v=xghZXI2PWqU

Vista boot op EEE [o.O]

http://nl.youtube.com/watch?v=Peb8VHSck0o

EeePCでN-BenchDemo ik ken deze bench niet maar het produceert wel leuke effecten zo te zien...

OOPS ik ben niet goed in frans (lees kan er niets van) maar dit lijkt me niet goed

[ Voor 26% gewijzigd door 4play op 09-11-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:24
4play schreef op donderdag 08 november 2007 @ 23:28:
[...]
We weten niet eens wanneer hij in de reguliere handel is komt...
Ik bedoel het meer of de EEE 'snel' bij groothandels te verkrijgen zijn nadat deze uit zijn bij de speciaalzaken. Natuurlijk snap ik dat er niet gezegd kan worden hoe snel maar meer dus een algemene vraag. Hoelang duurt het voordat een product met grote 'bulk-voorraden' verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Ik ben aan het twijfelen om deze laptop aan te schaffen, ik doe nu Informatica en werk met Office, Photoshop, Internet. Ik heb al een laptop (zie sig), maar hij is best zwaar en groot om steeds mee te nemen naar school (3.18kg).

Nou zoek ik dus meer iets van de richting portable en had deze laptop op het oog:

http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=2006

Maar, de ASUS EEE PC is dus 7 inch en nog lichter dan de laptop die in de link staat.
Dit is een voordeel om mee te reizen en simpel op te internetten, office. (photoshop?)

Kunnen jullie mij advies geven wat ik zou doen?

Bedankt alvast

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:22

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik vind het wel een mooi ding, leuk voor gewoon wat te browsen of zo.

Even afwachten wanneer deze in een leuke aanbieding voorbij komt.

Powered By: Lenovo Thinkpad T61p & IBM Thinkpad X21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Photoshoppen op 'n 800x480 scherm lijkt me niet echt te doen...
Tevens weet ik niet of er Photoshop bestaat voor Linux of 'n walkaround ofzo.. :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:05:
[...]

Tevens weet ik niet of er Photoshop bestaat voor Linux of 'n walkaround ofzo.. :)
Ik ga vanavond proberen GIMP te installeren. Dit komt volgens mij het dichtst in de buurt bij Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Gimp moet wel werken IDD maar een beetje plaatje zal wel een probleem worden het werkt denk ik best goed alleen is het scherm te klein daarvoor..

weer een revieuw

[ Voor 20% gewijzigd door 4play op 09-11-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 10:56
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:15:
[...]

Ik ga vanavond proberen GIMP te installeren. Dit komt volgens mij het dichtst in de buurt bij Photoshop.
Hoi AVW1982,
Waar heb je de EEE gekocht? Ebay? was het snelle levering?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneezzer schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:58:
[...]

Hoi AVW1982,
Waar heb je de EEE gekocht? Ebay? was het snelle levering?
Ik heb hem inderdaad gekocht via Ebay. Ik was € 335 euro kwijt incl. levering. Ik had maandag besteld en betaald en vanmiddag heb ik hem ontvangen, dus lekker snelle levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:30

dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
lol, vista op een eeepc. Dat wil je toch niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een EEE importeert uit bijvoorbeeld de VS heb je toch het probleem dat je hem niet op het stopcontact aan kunt sluiten? Hebben jullie daar een verloopstekkertje ofzo voor gekocht bij een bouwmarkt. En vind je het met garantie niet lastig, of kun je dat ook gweoon in NL bij Asus regelen? En je linux is dan ook helemaal in het engels, inclusief spellincorrectie oid in een tekstverwerker...Zijn er verder nog nadelen aan importeren uit andere landen, want als het tot januari gaat duren voor hij in NL beschikbaar is ga ik hem toch echt buiten onze grenzen zoeken... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:45:
Als je een EEE importeert uit bijvoorbeeld de VS heb je toch het probleem dat je hem niet op het stopcontact aan kunt sluiten? Hebben jullie daar een verloopstekkertje ofzo voor gekocht bij een bouwmarkt. En vind je het met garantie niet lastig, of kun je dat ook gweoon in NL bij Asus regelen? En je linux is dan ook helemaal in het engels, inclusief spellincorrectie oid in een tekstverwerker...Zijn er verder nog nadelen aan importeren uit andere landen, want als het tot januari gaat duren voor hij in NL beschikbaar is ga ik hem toch echt buiten onze grenzen zoeken... :/
Ervanuitgaande dat de voeding wel 230volt aan kan heb je voor een paar euro een convertje van de rechte naar een ronde stekker. (3 euro op e-bay toen ik het laatst keek, maar dat is eigenlijk nog veel. Ik denk dat je ze voor de helft ook nog wel kan vinden).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg er een convertertje bij. Ik ben hem nu thuis beetje aan het testen. Video's er op kijken gaat inderdaad erg goed.:D Toetsenbord is net iets te klein voor mn vingers, maar denk dat het een kwestie van wennen is. Nu maar verder spelen met het apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

We willen wel 'n stuk of 80 reallifefoto's natuurlijk!
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 18:45:
En je linux is dan ook helemaal in het engels, inclusief spellincorrectie oid in een tekstverwerker...
Je kan gewoon verschillende talen instellen! Zo heeft Effem 'n Taiwanese versie gekocht en die staat gewoon op Engels ingesteld! Zodoende heb ik ook al Duits (en Spaans) de revue zien passeren :9
En kom op dude: NL's OS :| Je bent toch niet voor niets een Tweaker :9

[ Voor 81% gewijzigd door CLB op 09-11-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook erg geintreseerd in dit laptopje, maar wat moet ik van de prestaties verwachten? Is deze instaat om een torrentprogramma, een muziekprogramma , MSN en internet tegelijk te draaien, of is dat echt te veel. Ik zou ooknog kunnen uitbreiden naar 2 gig als dat nodig zou zijn. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik zou er dan Ubuntu op willen zetten, ik heb al gelezen dat dat gewoon mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EevvBB
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 11:37
Bij PCS Computers staat nu ook de 1Gb Ram / 8Gb SSD versie op de site. Prijs 4Gb SSD is daar nu 299,- en de 8Gb 349,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:39
EevvBB schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:12:
Bij PCS Computers staat nu ook de 1Gb Ram / 8Gb SSD versie op de site. Prijs 4Gb SSD is daar nu 299,- en de 8Gb 349,-
299 vindt ik niet verkeerd voor de 4g. Maar voor 51 euro meer heb je al de 8g :o . Kan je toch beter voor de 8g gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
CLB schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 15:05:
[...]

Photoshop heb ik niet echt altijd nodig voor school, kan dan ook thuis eraan werken.
Maar voor de andere dingen die ik had opgenoemd, is deze laptop er geschikt voor denk je?

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er op internetten kan zeker. Alleen op sommige sites moet je ook horizontaal scrollen. OpenOffice 2.0 staat voor geinstalleerd dus je kunt er ook allerlei office-toepassingen mee doen.

En licht is de EEE zeker. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Cybot12999 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:03:
[...]

299 vindt ik niet verkeerd voor de 4g. Maar voor 51 euro meer heb je al de 8g :o . Kan je toch beter voor de 8g gaan.
idd, voor dat bedrag ga ik ook zeker weten voor de 8G. Het is alleen dat ik dat PCS niet vertrouw qua leverdatum e.d. Ze zeggen dat ze in december leveren, terwijl veel andere bronnen pas januari 2008 noemen. Ook meen ik ergens gelezen te hebben dat hier alleen de 4G maar geleverd gaat worden. PCS biedt ook de 2G en 8G aan. Vraag me echt af of dit allemaal wel klopt, of dat ze uiteindelijk alleen maar een 'sorry, levering is idd net als bij alle 1000000 andere webshops pas in januari' verkopen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EevvBB schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 20:12:
Wow, dat is in nederland en daar kan je die eee al in december krijgen :o ik dacht dat je hem in nederland pas rond januari kon krijgen?! is die winkel wel legaal?? Als het okee is koop ik hem sowieso daar, de 8G versie in het zwart :D :9~

aan de andere kant, waarschijnlijk hebben al meer mensen hem besteld, en ze worden in volgorde van bestelling verzonden...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 8G en de zwarte uitvoering zijn nog niet uit in Azie dus dan komen ze al helemaal niet eerder uit in Nederland. We moeten blij zijn als we hier dit jaar nog de witte 4G kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 21:59:
Wow, dat is in nederland en daar kan je die eee al in december krijgen :o ik dacht dat je hem in nederland pas rond januari kon krijgen?! is die winkel wel legaal?? Als het okee is koop ik hem sowieso daar, de 8G versie in het zwart :D :9~
We twijfelen een beetje aan de echtheid van die winkel. Maar hey, er zijn al tig bestellingen geweest, we horen wel of het een dubieuse toko is of niet.

In ander nieuws:
WinXP in December en er komt dus ook een EEE Computer
Ik ben erg benieuwd naar de prijs van die XP EEE. Hoe goedkoop hebben ze MS kunnen maken?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:20
Eindelijk, de preview is kijk-rijp :)

De inhoud is natuurlijk nog verre van af, het is een preview inelkaar geflanst in een paar uur. Er staan alleen wat voorbeelden van de belangrijkst features. Iedereen die kan meehelpen mag meehelpen, hoe en wat heb aldaar ik uitgebreid beschreven. In een later stadium kunnen ook journalisten, moderators, et cetera zich ook melden. :)

De tekst is nog erg kort (hoewel kwaliteit voor kwantiteit gaat natuurlijk O-) ) en er worden teveel termen gebruikt. Ik probeer er langzaam aan te werken, de lappen tekst overzichtelijker en fijner te lezen te maken. Uiteindelijk moet alles gewoon te begrijpen zijn voor de leek die al met moeite heeft met naar een website surfen. Die paar termen die dan nog worden gebruikt zijn aan te klikken waarna je word doorverwezen naar een verklaring.

Als het goed is werkt de site onder vrijwel alle browsers. Ik heb zelf getest met Firefox, Iceweasel, Epiphany, IE 7 (IE 6 en lager werken niet goed), Lynx.

Owja, het belangrijkst de url: 3epc.nl

Mocht je glitches/fouten vinden in welke browser dan ook (behalve IE 6 of lager) en dat aan mij willen melden doe dat dan via mail. Info daarover is op de site te vinden, dat houdt dit topic schoon ;)
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:40:
goed idee! zorg er dan wel voor dat je website goed te zien is op 800x480 ;)
Had ik al aan gedacht, maar bedankt voor het meedenken :) . De site is zelfs nog te lezen bij een breedte van ongeveer 520 Pixels (hangt een beetje af van je fonts)

Maar verder houd ik eigenlijk m'n mond. Jullie zijn weer aan zet nu ;)

edit:

P.S.: Kijk sowieso de 'preview FAQ' even door, geeft meer uitleg over wat ik nou precies wil wat het gaat worden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Larsie op 10-11-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st18
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-09 18:07
Op de pagina van Informatique is de EEE helemaal verdwenen, zowel zoeken op naam als artikel nummer levert niets meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Een nieuwsbericht over de desktopvariant op de frontpage van T.net
http://core.tweakers.net/...rsie-van-zijn-eee-pc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Nieuwe Versie EEE PC in April 2008!

Goed nieuws, een duidelijke aanduiding van wanneer we iets nieuws kunnen verwachten _/-\o_
Maar wat zijn de verbeteringen? Dat is de hamvraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
XanderDrake schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:37:
Nieuwe Versie EEE PC in April 2008!

Goed nieuws, een duidelijke aanduiding van wanneer we iets nieuws kunnen verwachten _/-\o_
Maar wat zijn de verbeteringen? Dat is de hamvraag!
Dat was toch al bekend?

Vermoedelijk wordt het een Eee met een 10 inch tft en een intel Merom cpu ;)

edit: Vreemd de link heeft het over de LAPTOP, maar als je naar hun bron gaat hebben ze het over de DESKTOP :?
Oeps foutje, moet eens beter lezen :$

btw: tweakers.net zelf was sneller dan fudzilla zoals whizchris al meedeelde in de reactie boven je

[ Voor 20% gewijzigd door Larsie op 10-11-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Larsie schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:00:
Btw: tweakers.net zelf was sneller dan fudzilla zoals whizchris al meedeelde in de reactie boven je
Ik had het T.net artikel niet goed gelezen, whoops ;)

Verder is het niet zo handig dat Asus nu een EEE PC notebook heeft en een EEE computer. Die computer zou ik een PC noemen, niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:13
inderdaad haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet ik eigenlijk van de prestaties van deze laptop verwachten? Kan ik hiermee een torrentprogramma, msn, een muziekprogramma en internet tegelijk draaien? Dat is eigenlijk het enige wat ik met mijn computer doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:27
Ja, dat kan makkelijk. Voor dat soort dingen is deze laptop ideaal :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 14:31
hij bedoelt wel tegelijk. Ik denk dat dit op randje zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:27
Hmm, als je geen winamp en een zwaar torrent programma gebruikt, moet dit echt wel lukken hoor. Ook een leuke lichte client voor MSN zoeken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Weet iemand hoe CS source hierop draait? (zal wel niet hoog zijn :P )

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
De oude CS draait er wel redelijk op (zie ergens anders in dit topic), maar Source kun je denk ik 99% zeker wel vergeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik 2 Gb in de eee pc ga zetten ( wat ik zeker doe met deze ram prijzen ) moet het toch wel een beetje soepel draaien al die programma's tegelijk? Ik denk dat ik dan ubuntu instaleer, daar werk ik nu een half jaar mee en het bevalt me zeer goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Laatst online: 05-10-2024
Komen deze ook met AZERTY?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Wat is dat nou voor loze vraag...
Google even, gebruik de search, verzin wat.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
zezke schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:34:
hij bedoelt wel tegelijk. Ik denk dat dit op randje zal zien.
Moet gewoon lukken. µtorrent (bijv.) verbruikt alleen maar wat echt strikt noodzakelijk is om te kunnen torrenten. Winamp draaide al prima op mijn Pentium 90mhz. Surfen? Zie de Pentium 90 :P geen probleem.
Eitje :)
Greyh0und schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 21:31:
Weet iemand hoe CS source hierop draait? (zal wel niet hoog zijn :P )
Wat denk je nou :P
Goh.... Zou een Chinese Acer een AZERTY tobo hebben? En een NL Acer?

Is er een verschil als je het vergelijkt met de EEE PC die in China of NL uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

XanderDrake schreef op zondag 11 november 2007 @ 02:32:
[...]

Moet gewoon lukken. µtorrent (bijv.) verbruikt alleen maar wat echt strikt noodzakelijk is om te kunnen torrenten. Winamp draaide al prima op mijn Pentium 90mhz. Surfen? Zie de Pentium 90 :P geen probleem.
Eitje :)

[...]

Wat denk je nou :P

[...]

Goh.... Zou een Chinese Acer een AZERTY tobo hebben? En een NL Acer?

Is er een verschil als je het vergelijkt met de EEE PC die in China of NL uitkomt?
Ik denk dat het met alles op low en een aantal tweaks misschien wel zou kunnen... de minimale specs zijn 1.2 GHz Processor, 256MB RAM, DirectX 7 level graphics card.
dus het is denk ik wel mogelijk :) (want je moet tegenwoordig toch niet naar hz-en kijken)

Ik vraag me af of ze deze laptop misschien ooit eens met 2 procs uitbrengen!
dan heb je meteen 2x (theoretisch) zoveel snelheid :P

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn EEE ingesteld zodat ik de Advanced Desktop kan gebruiken. Hiermee is echt veel meer mogelijk dan in de Easy-Mode. Ik gebruik nu ook een Transcend 4G SDHC waardoor de opslagruimte met 2x is vergroot. :D

Het toetsenbord blijft nog wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Greyh0und schreef op zondag 11 november 2007 @ 09:05:
Ik denk dat het met alles op low en een aantal tweaks misschien wel zou kunnen... de minimale specs zijn 1.2 GHz Processor, 256MB RAM, DirectX 7 level graphics card.
dus het is denk ik wel mogelijk :) (want je moet tegenwoordig toch niet naar hz-en kijken)
Er is een thread op EEEusers forum waar ze verschillende games uit proberen of ze werken. Counterstrike Source is nog niet voorbij gekomen. Waarom? Te groot. En als je een andere bron van opslag gaat gebruiken dan verlies je zeer belangrijke snelheid.
Ik vrees dat je het zal moeten doen met Counterstrike 1.6 :P Tis al een klein wonder dat die soepel werkt.
Ik vraag me af of ze deze laptop misschien ooit eens met 2 procs uitbrengen!
dan heb je meteen 2x (theoretisch) zoveel snelheid :P
In april komen er dus nieuwe varianten van de EEE PC. Het zou kunnen dat er dan een Menlow of Merom cpu in komt te zitten. Volgens mij zijn Merom's native dualcores, dus wie weet :*)
(grote kans dat ze dan alsnog 1 core eraf snijen om de prijs en verbruik laag te houden, maar goed.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
In ander nieuws:
http://www.youtube.com/v/vUPxetUrjXw

Filmpje van de zwarte EEE pc die opstart en functioneerd. Wat een Beauty :) Ook wordt er geshowd hoe makkelijk je kan opstarten vanaf een USB key. Goed filmpje dus.

http://tonyocruz.com/?p=401
Goed overzichtje van online informatie bronnen. De reviews zal ik verwerken zodra ik de volgende OP ga maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
XanderDrake schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:27:
In ander nieuws:
http://www.youtube.com/v/vUPxetUrjXw

Filmpje van de zwarte EEE pc die opstart en functioneerd. Wat een Beauty :) Ook wordt er geshowd hoe makkelijk je kan opstarten vanaf een USB key. Goed filmpje dus.
Wouw, mooi ding, ziet er een heel stuk minder plastic uit.

Zie ik het nou goed? Heeft ie een ander logo op de 'Super key' dan de witte versie? Een soort cirkeltje lijkt het wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tofu
  • Laatst online: 05-10-2024
CLB schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 23:41:
Wat is dat nou voor loze vraag...
Google even, gebruik de search, verzin wat.. :)
Had ik reeds gedaan. Er wordt nergens melding van gemaakt of het product ook in België gelanceerd zal worden. Er is zelfs geen officiële Belgische Asus website. Ook in de Press release kan ik daar niks over terug vinden. Het is volgens mij niet vanzelfsprekend dat dit product dus ook in België gelanceerd zal worden, en dan nog, er zijn zat producten die hier uitkomen zonder AZERTY toetsenbordindeling.
Maar toch bedankt voor je hulpvaardig antwoord, CLB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Tofu schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:46:
Had ik reeds gedaan. Er wordt nergens melding van gemaakt of het product ook in België gelanceerd zal worden. Er is zelfs geen officiële Belgische Asus website. Ook in de Press release kan ik daar niks over terug vinden. Het is volgens mij niet vanzelfsprekend dat dit product dus ook in België gelanceerd zal worden, en dan nog, er zijn zat producten die hier uitkomen zonder AZERTY toetsenbordindeling.
Maar toch bedankt voor je hulpvaardig antwoord, CLB.
Hoewel CLB misschien wat kortaf was, is het niet compleet onlogisch dat ie zo reageert. Ja er komt een AZERTY variant, want de EEE wordt zeer binnenkort in Frankrijk gelanceerd. Dat moet te vinden zijn via de search.
Ik moet nog wel zeggen dat ik nog geen AZERTY EEE's gezien heb, ook niet op franse blogs.
Even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
XanderDrake schreef op zondag 11 november 2007 @ 11:14:
[...]
Er is een thread op EEEusers forum waar ze verschillende games uit proberen of ze werken. Counterstrike Source is nog niet voorbij gekomen. Waarom? Te groot. En als je een andere bron van opslag gaat gebruiken dan verlies je zeer belangrijke snelheid.
Ik vrees dat je het zal moeten doen met Counterstrike 1.6 :P Tis al een klein wonder dat die soepel werkt.
De originele counterstrike stamt uit 1999, minimum systeemeisen zijn een 500mhz processor en een 16mb videokaart (en draait natuurlijk op de GoldSrc engine, met als minimumspecs in HL1 een 133mhz p1 en een "niet 3D accelerator" videokaart). Niet echt wat ik een klein wonder zou noemen.

edit @Geqxon

Daarom refereer ik ook aan het feit dat XanderDrake het een klein wonder noemt dat CS1.6 draait, mij heb je geen Source in de mond horen nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door mark_vb op 11-11-2007 14:56 ]

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark_vb schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:28:
[...]

De originele counterstrike stamt uit 1999, minimum systeemeisen zijn een 500mhz processor en een 16mb videokaart (en draait natuurlijk op de GoldSrc engine, met als minimumspecs in HL1 een 133mhz p1 en een "niet 3D accelerator" videokaart). Niet echt wat ik een klein wonder zou noemen.
Maar als wij dan naar Counter-Strike: Source kijken:
Minimum: 1.2 GHz Processor, 256MB RAM, DirectX 7 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection

Recommended: 2.4 GHz Processor, 512MB RAM, DirectX 9 level graphics card, Windows 2000/XP, Mouse, Keyboard, Internet Connection
..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mannekino
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 21:12
Ik ga hm ook halen, samen met Fonzi...

Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/mannekino/eee.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag een paar keer opmerkingen langskomen over de webcam icm skype. Webcams werken dus momenteel niet onder skype op linux computers. Dit omdat skype een lange tijd niet meer door-ontwikkeld werd voor linux.
Zelf gebruik ik de meest recente beta van skype (ubuntu 7.10) en die werkt perfect.... maar geen video ondersteuning.

Ik ben wel zeer blij met de komst van de eee want wellicht dat deze als een stok achter de deur kan functioneren voor skype om zo snel mogelijk video support toe te voegen :*)

Trouwens wacht ik zelf op de eee versie met 8" scherm... :P
En voor iedereen die al bij voorbaat van plan is windows te installeren: geef linux eens de kans. Het bijt je niet hoor en is uitermate geschikt voor office/internet/multimedia toepassingen. Ook zijn er voor linux meer dan genoeg games beschikbaar die mij juist voor de eee ideaal lijken (lage systeem eisen, weinig schijfruimte en freeeeee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:11:
Ik zag een paar keer opmerkingen langskomen over de webcam icm skype. Webcams werken dus momenteel niet onder skype op linux computers. Dit omdat skype een lange tijd niet meer door-ontwikkeld werd voor linux.
Zelf gebruik ik de meest recente beta van skype (ubuntu 7.10) en die werkt perfect.... maar geen video ondersteuning.
Dat is inderdaad jammer. Zeker gezien het feit dat dingen als video input onder linux heel goed geregeld zijn, v4l doet al het werk. Skype hoeft alleen maar te zorgen dat het in de goede codec gecodeerd word (Gstreamer, anyone?). :X

Het verbaast me trouwens dat er na al die jaren nog steeds geen alternatieve (open source) skype clients zijn.
En voor iedereen die al bij voorbaat van plan is windows te installeren: geef linux eens de kans.
Ik heb juist het gevoel dat Windows installeren voor de meesten het grootste struikelblok zal zijn: Geen cd speler, weinig ruimte, lage resources. Iets waar je onder Linux veel minder last mee hebt :).

Het is jammer dat de versie van Xandros die er standaard op staat nog zo beperkt is. Het voelt imo 'leeg' en kaal. Maar het is dan ook meer gericht aan mensen die nauwelijks met een pc hebben gewerkt dan overstappende windows gebruikers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Larsie schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:25:

Het is jammer dat de versie van Xandros die er standaard op staat nog zo beperkt is. Het voelt imo 'leeg' en kaal. Maar het is dan ook meer gericht aan mensen die nauwelijks met een pc hebben gewerkt dan overstappende windows gebruikers ;)
Als je de Advanced Desktop gebruikt, heb je niet meer het gevoel dat het zo leeg is. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Gaat die advanced desktop dan ook ten koste van iets? Ws. kost het wat meer schijfruimte (?), maar start ie er ook langzamer door op bijv.?

Ik zou er zelf denk ik een wat lichtere window manager opzetten als xfce, enlightenment, window maker oid.. Lekker minimalistich, waardoor het sneller is en ook minder ruimte inneemt op het kleine schermpje. Probleem bij KDE en Gnome vind ik nl. dat het zulke lompe fonts en window decorations gebruikt, waardoor ik zelfs mn 20" scherm klein vind in verg. met de windows classic interface...

[ Voor 58% gewijzigd door Palomar op 11-11-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruler-Nrg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 11:50

Ik ben wel zeer blij met de komst van de eee want wellicht dat deze als een stok achter de deur kan functioneren voor skype om zo snel mogelijk video support toe te voegen :*)

Trouwens wacht ik zelf op de eee versie met 8" scherm... :P
En voor iedereen die al bij voorbaat van plan is windows te installeren: geef linux eens de kans. Het bijt je niet hoor en is uitermate geschikt voor office/internet/multimedia toepassingen. Ook zijn er voor linux meer dan genoeg games beschikbaar die mij juist voor de eee ideaal lijken (lage systeem eisen, weinig schijfruimte en freeeeee)
hier: meuk: Skype for Linux 2.0.0.13 beta zie ik tog heele andere dingen staan... ? heb nu even geen linux dus kan het niet testen.. maar het betekend wel dat skype dus gewoon door-ontwikkeld word voor linux.. met video support

Dell Precision, T9550, 8gb, 64GB ssd, 1920x1200RGB led.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:49:
[...]

Als je de Advanced Desktop gebruikt, heb je niet meer het gevoel dat het zo leeg is. _/-\o_
Uiteraard, maar dat bedoel ik dus. Zoiets had vanuit de standaard opties moeten kunnen. De beginnend linux/computer gebruiker gooit op een dag echt niet zomaar even een terminal open en tikt daar een paar commando's in ;)

Laten we hopen dat dat met een komende update gefixt word.

Trouwens, het valt me op dat dit een van de weinige topics op GoT is waar Linux en Windows gebruikers gebroederlijk samen discussiëren over dingen betreft Windows en Linux zelf, hulde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jaa. bedankt voor de vriendelijkheid hoor,
ik heb hier op tweakers alle topics al doorgelezen, maar blijkbaar hebben jullie m nog niet zelf, anders hadden jullie me fatsoenlijk antwoord kunnen geven.
Bij deze de vraag aan degene die m al wel hebben, zijn die taiwaneesjes op Ebay te vertrouwen, hoe is PCS, of de andere levermaatschappijen?

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 17:51:
ik lees al een tijdje mee en lees ook her en der dat mensen m al hebben.
Ik zou de EEE laptop ook dolgraag willen hebben, gewoon precies wat ik zoek.
Welke versies zijn al te verkrijgen en waar?
Ik heb de site van PCS al bekeken, maar die straalde nou niet echt veel vertrouwen uit...
Behalve de versies op PCS is er verder nergens wat leverbaar uit Nederlandse (web)winkels. Ik vrees dat je via een handels site als ebay moet werken wil je er eentje op korte termijn krijgen.
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:13:
Bij deze de vraag aan degene die m al wel hebben, zijn die taiwaneesjes op Ebay te vertrouwen
Volgens mij heeft Paypal een leuke regeling dat als je opgelicht word je je geld terug krijgt tot ongeveer $300 of zoiets ;)
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:13:
Nou jaa. bedankt voor de vriendelijkheid hoor
Ik snap ook niet waarom mensen zo bot reageren. De search is niet erg handig omdat er gewoon geen recente informatie te vinden is. Het is erg onduidelijk wanneer en welke modellen je kunt bestellen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, thx, daar heb ik wat aan!
Super :D
Het is erg onduidelijk wanneer en welke modellen je kunt bestellen
Ja precies, dit is erg lastig.
Ze zijn volgens mij nog in de reclame-maak-fase, maar voor snelle jongens kan ASUS misschien een site maken met leveradressen?

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
Larsie schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:24:
[...]

Ik snap ook niet waarom mensen zo bot reageren. De search is niet erg handig omdat er gewoon geen recente informatie te vinden is. Het is erg onduidelijk wanneer en welke modellen je kunt bestellen |:(
Kom op, als iedereen gewoon even de openingspost zou lezen en de laatste 2/3 bladzijdes dan is iedereen op de hoogte ;) Ik word het namelijk ook wel zat dat je onderhand constant mensen hebt die dit topic invallen en steeds dezelfde vragen stellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom op, als iedereen gewoon even de openingspost zou lezen en de laatste 2/3 bladzijdes dan is iedereen op de hoogte ;) Ik word het namelijk ook wel zat dat je onderhand constant mensen hebt die dit topic invallen en steeds dezelfde vragen stellen 8)7
Ik héb dit hele topic doorgelezen :P
En lees al zeker 4 dagen mee, omdat ik niet gelijk lastig binnen wilde komen vallen ;)
Xcuus daarvoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 20:42
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:38:
[...]

Ik héb dit hele topic doorgelezen :P
En lees al zeker 4 dagen mee, omdat ik niet gelijk lastig binnen wilde komen vallen ;)
Xcuus daarvoor...
Aanvaard, maar laat het niet nog een keer gebeuren! :+

Trouwens Ubuntu opstarten vanaf USB gaat wel erg makkelijk als ik dat filmpje zie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OEH, bij Amazon hebben ze m voor 399...
IS toch wel wat anders dan de beloofde 250 ;)
Ach ja, presale, inschepen, overvliegen, enz.

Net een bod op Ebay gezien: Je krijgt er een Win XP CD bij, want 'Linux is not to be liked.'
Zou hij weten dat de eee geen CDspeler heeft :P ?

Even de vrouw uithangen: hij is er ook in het rooooooze :P
Bleuh.. Geef mij maar wit hoor. Ze spelen hiermee wel goed in op de markt: kinderen, vrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie ik dat nou goed, is 399 dollar gelijk aan 271 euro? Dan is het wel heeeel aantrekkelijk om hem bij amazon te kopen!

http://finance.yahoo.com/...USD&to=EUR&submit=Convert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry SoCom, ik bedoel 399 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:58:
Even de vrouw uithangen: hij is er ook in het rooooooze :P
Bleuh.. Geef mij maar wit hoor. Ze spelen hiermee wel goed in op de markt: kinderen, vrouwen.
De roze versie moet nog uitkomen. Wit is de enige kleur op dit moment. Op dit moment is alleen de 4G beschikbaar, en nog moeilijk te verkrijgen in de EU. Ik raad ook aan om, als je em gaat importeren, het gewoon vanuit europa te doen. Scheelt een boel gedoe aan de grens en verzendkosten. Duitsland heeft vaak goede prijzen.

En over het lichtelijk geirriteerde gebeuren:
We doen echt moeite om alles zo overzichtelijk en spamvrij te houden. En als dat niet lukt kan je je voorstellen dat je dit soort opmerken op je dak krijgt :P
Verder, ik weet niet precies hoe je het voor elkaar krijgt om alles van het topic, inclusief startpost, te hebben gelezen en toch je gezochte informatie niet vond :) ? Iedereen weet voor de rest dat de EEE pc nog erg schaars is, wereld wijd. Tevens is hij niet beschikbaar in NL. Ik zal er misschien wat meer nadruk op leggen in de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij ne laptop kunt ge ook de toetskes voorzichtig deruit halen, en op de azerty volgorde trugsteken, mss gaat het met den eee ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB signaleert Br33z4h-B3lG :X

Vriend van me heeft vannacht Asus Eee besteld vanuit Duitsland: 280 euro inc. verzending! :)
Als die 'm heeft zal ik 'm ook weleens fotograferen/ beschrijven en 't hier in dit topic plaatsen!
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:34:
bij ne laptop kunt ge ook de toetskes voorzichtig deruit halen, en op de azerty volgorde trugsteken, mss gaat het met den eee ook...
Lijkt me een risico. Misschien is blind leren typen een oplossing voor iedereen :P .
Dat is niet Breezer, dat is fonetisch vlaams. Nog nooit gehoort :P ?
Vriend van me heeft vannacht Asus Eee besteld vanuit Duitsland: 280 euro inc. verzending! :)
Als die 'm heeft zal ik 'm ook weleens fotograferen/ beschrijven en 't hier in dit topic plaatsen!
Ben benieuwd :)
Hmmmm, inclusief verzending, het begint dichterbij te komen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 21:52
Vriend van me heeft vannacht Asus Eee besteld vanuit Duitsland: 280 euro inc. verzending!
Weet je toevallig waar die vriend hem heeft besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap t XanderDrake, ik had ook meegekregen dat t erg lastig is om ze te krijgen, maar als ik eenmaal iets in mn kop heb, wil ik t ook zo snel mogelijk hebben! :D
Ik denk dat ik -en de rest van Nederland- gewoon nog even geduld moet hebben.
/me is ook wel geinteresseerd in t antwoord van CLB :D

Ga volgend weekend, weekendje naar DLD, misschien dat ik m daar al kan kopen!

En de 4G, wit, is gewoon precies goed. Ik heb niet meer geheugen nodig dan 256 voor tekstverwerken, chatten en surfen.
En.. ben stiekem benieuwd naar de Linux interface!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ruler-Nrg schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:54:
[...]

hier: meuk: Skype for Linux 2.0.0.13 beta zie ik tog heele andere dingen staan... ? heb nu even geen linux dus kan het niet testen.. maar het betekend wel dat skype dus gewoon door-ontwikkeld word voor linux.. met video support
Ahh, deze update was me nog niet ter oren gekomen... Beter dat het eindelijk is toegevoegd!!
Ik bedoelde trouwens niet te zeggen dat de ontwikkeling van skype voor linux momenteel stil ligt maar dat dit enige tijd geleden wel zo was. Vandaar de achterstand die skype op linux had opgelopen tov windows. Ik zal deze laatste versie binnenkort maar eens installeren en kijken of het een beetje werkt. Bedankt voor de tip! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Topic aardig omgespit. Leuke gadget. "Enig" kritiek puntje dat voor mij naar voren komt is dat het niet echt een ramplank is. En dat lijkt mij juist een gemis bij zo'n portable dingetje. Het zou namelijk een ideale vervanging zijn van mijn collegblok :) Ongeveer de grote van een dvd-hoesje en nog geen kilo. hij gaat 3 uur mee. Eigenlijk zou ik daar wel eens een wat uitgebreide userreview van willen zien. Uiteraard de review op t.net gezien en gelezen, en datgene wat Grrrene hierover nog heeft opgemerkt. Maar heel veel verder dan dat het niet ideaal is voor dikke vingers en om een beetje te e-mailen voldoet hij ben ik niet gekomen. Maar waarschijnlijk kan daar pas echt wat over gezegd worden na een paar weekjes intensief gebruik. Niettemin heb ik er maar 2 gepre(-)orderd, 1 voor mezelf en 1 voor de altere(g)cho. (En die ch is geen typefout ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.flickr.com/photos/roland/1877130857/

Tot nu toe de beste size-comparison foto tot nu toe. Naar mijn mening. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Laatst online: 24-08 16:41
Hoe lang zou het duren voordat de eerste run op die machines voorbij is zodat hij redelijk beschikbaar komt? Ik woon zelf in India en heb vanwege veel reizen de mogelijkheid het ding te kopen in Singapore of Nederland. Normaal is in Singapore alles wel te krijgen maar ik kan er op het internet geen bevestiging van vinden en over 4 weken reis ik naar NL en zou hem dan dus graag daar mee pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LXSJason
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-08 10:55
Ik denk te weten waarom ze de EEE PC hebben genoemd...
PC as in: Portable Computer :) zou volgensmij de beste beredenering zijn....
helaas ook de verwarrendste ivm: PC = Personal Computer....

Failure is the mother of success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrug
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
LXSJason schreef op maandag 12 november 2007 @ 07:18:
Ik denk te weten waarom ze de EEE PC hebben genoemd...
PC as in: Portable Computer :) zou volgensmij de beste beredenering zijn....
helaas ook de verwarrendste ivm: PC = Personal Computer....
Dat vind ik toch wel heel scherp van je... :)

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Laatst online: 24-08 16:41
Heb er toch maar gewoon eentje besteld bij Excaliburpc.com.. daar waren ze op voorraad.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Palomar schreef op zondag 11 november 2007 @ 16:52:
Gaat die advanced desktop dan ook ten koste van iets? Ws. kost het wat meer schijfruimte (?), maar start ie er ook langzamer door op bijv.?

Ik zou er zelf denk ik een wat lichtere window manager opzetten als xfce, enlightenment, window maker oid.. Lekker minimalistich, waardoor het sneller is en ook minder ruimte inneemt op het kleine schermpje. Probleem bij KDE en Gnome vind ik nl. dat het zulke lompe fonts en window decorations gebruikt, waardoor ik zelfs mn 20" scherm klein vind in verg. met de windows classic interface...
Voor de Advanced Desktop moet je inderdaad wat extra programma's installeren. Hoeveel schijfruimte dit kost weet ik niet precies. Het opstarten duurt wat langer omdat hij eerst opstart in de Easy-mode en halverwege verder gaat met de Advanced mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jpjedi schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:13:
Heb er toch maar gewoon eentje besteld bij Excaliburpc.com.. daar waren ze op voorraad.

8)
Dat lijkt me stug. Da's een spamsite :)

Een beetje googlen en gokken leert dat je excalibErpc.com bedoelt!

Ik zag dat je daar niet eens met credit card kunt betalen? Maar moet via wire transfer..wat weer een week extra kost (en 20 dollar). Waarom niet via ebay gekocht?

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brama schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:17:
[...]

Dat lijkt me stug. Da's een spamsite :)

Een beetje googlen en gokken leert dat je excalibErpc.com bedoelt!

Ik zag dat je daar niet eens met credit card kunt betalen? Maar moet via wire transfer..wat weer een week extra kost (en 20 dollar). Waarom niet via ebay gekocht?
Ook PayPal is een optie, just so you know. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Jpjedi schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:13:

8)
Precies, gewoon bestellen nu je het kan :P Wij moeten wachten met zn alle.
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 02:36:
http://www.flickr.com/photos/roland/1877130857/

Tot nu toe de beste size-comparison foto tot nu toe. Naar mijn mening. :)
Komt in de OP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 10:27:
[...]

Ook PayPal is een optie, just so you know. :)
Ik heb een bestelling ingevoerd, maar bij betaling kreeg ik alleen de 'wire transfer' optie.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu maar hopen dat je hem snel binnen hebt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-06 19:25
Ik heb zelf net een aanvraag gedaan om te kijken hoe snel hij leverbaar is in .nl bij de grote leveranciers en wat de prijs gaat zijn. Zodra ik hierover meer weet post ik het hier ook wel even, ik ben zeer benieuwd naar deze machine. (4G surf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanuit Taiwan duurde het 4 dagen voordat ik hem had. Het moet dus snel kunnen.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.