Ah, dat lucht op, alvast iemand die het wel sowieso op prijs stelt
Ben al hard bezig met 'de preview', in al m'n enthousiasme had ik gisteren al een domeinnaam aangevraagd
Met hacken bedoel ik wel echt hacken, geheugen vervangen/upgraden is dus niet hacken.
Zelf je eigen stukjes hardware eraan hangen, hoewel dat wel echt voor de gevorderde gebruiker is. Aan het begin bijvoorbeeld dingen als een paar extra usb-poortjes, maar misschien kunnen we er zelfs een ata connector aan solderen

(ik noem maar wat, de mogelijkheden zijn eindeloos)
Ghost images, nee, het gaat iets dieper dan dat, met dd een je complete ssd back-uppen. Het word niet pak tooltje dit of tooltje dat, maar meer 'wat doet zo'n tooltje nou eigenlijk?',' wat heb je allemaal nodig en hoe bereid je die benodigdheden voor?'

Educatiever dan de meeste tutorials dus. Hoewel de doelgroep voornamelijk Eee PC gebruikers zullen zijn, kunnen mensen ook leren over linux en andere dingen binnen de open source wereld.
Ik zal het in zo begrijpbaar mogelijke taal proberen te maken, al heb je zelf nog maar nauwelijks een computer gewerkt, het moet te volgen zijn. Dat is het voordeel van de Eee is dat de hardware nagenoeg identiek is waardoor gebruik- en configuratie-specifieke problemen zelden tot nooit zullen voorkomen. De Eee pc vind ik daarom de ideale bouwspeeltuin, je leert dingen die je later ook in andere situaties kunt toepassen. Echter moet het wel je hobby zijn. Je kunt instappen wanneer je wilt maar als jij principieel tegen linux, open source of weet ik wat bent, dan gaat het nooit lukken natuurlijk
Overigens moet je het niet opvatten dat ik dit tegen mensen als XanderDrake en CLB persoonlijk heb. Ik antwoord op hun vragen/opmerkingen zodat het idee wat duidelijker word. Daarnaast vind ik het ook leuk dat er -zo snel al- gereageerd word want nu weet ik al veel beter waar ik op moet letten als ik m'n aankomende plannen wil presenteren.
Van het weekend zal het wel wat harder gaan en krijgen jullie 'de eerste stukjes werkelijkheid' te zien.

Precies! Ze zijn dan al in aanraking met linux en kunnen na het behandelen van die vragen zo doorbladeren en verder lezen over alle mogelijkheden.