[Ervaringen] ASUS EEE PC Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 47.641 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik het laat zitten bij 512Mb.

Het hangt er nl erg veel cvanf wat je er mee doen gaat, maar ik wil mijn EEE voor 80% gebruiken in Word en Excel of het OpenOffice equivilent (nog nooit mee gewerkt overgens) en e-mail checken. Een DivX film kijken in VLC is het zwaartse wat ik er echt mee doen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 10:56
Cybot12999 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:24:
Als je het geheugen wilt upgraden, vervalt wel je garantie.(het werkgeheugen) Gaan jullie je 512 mb upgraden??
Dit is in nederland toch niet zo? Vroeger probeerden fabrikanten dit nog wel eens, maar volgens mij is dat in het verleden als onredelijk bestempelt omdat het upgraden van geheugen onder normaal gebruik valt.

Iemand met meer duidelijkheid hierover?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:53

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Sneezzer schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:41:
Ja, dat moet gewoon mogen. Op het (part time) werk doe ik het wekelijks, en we hebben het al eens goed opgezocht in de garantie voorwaarden. Er zit ook geen zegel ofzo om aan te duiden dat je em daar hebt open gemaakt.
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:17:
Dank je wel voor jullie reacties, zal er naar zoeken.

Ze kosten daar $300 wat omgerekend 209 euro is volgens www.xe.com.
Weet je zeker dat het zo goedkoop is? En over welk model hebben we het dan precies?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zegt die net:
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:59:
Ik moet voor werk eind deze maand naar Housten, Texas. Ik ben van plan em daar te kopen,
de 4G kost er nl $300 icl een 4Gb SD kaart. IS er nog iets waar ik goed op moet leten?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
to Surf or not to Surf ;) Volgens mij was de non-Surf toch echt duurder dan die 299$.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:21
Bij welke winkel is het volgens jou $300 dan, want ik kan alleen de 4g vinden, en wel voor $399.

oeps, sorry, was al gevraagd, zat op de verkeerde pagina te replyen

[ Voor 62% gewijzigd door Blaurens op 06-11-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 21:26
Sneezzer schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:41:
[...]

Dit is in nederland toch niet zo? Vroeger probeerden fabrikanten dit nog wel eens, maar volgens mij is dat in het verleden als onredelijk bestempelt omdat het upgraden van geheugen onder normaal gebruik valt.

ik heb het van de plaatjes van de onderkant van de Eee, daar zit zo'n stickertje over het schroefje om het geheugen te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na informeren bij een online computerwinkel over de verwachte prijs en beschikbaarheid kreeg ik een mailtje waarin ze me vertelden dat er nog geen prijs en levertijd bekend zijn. Voor de duidelijkheid, ze hadden er ook niets over op hun site staan, maar omdat het een winkel is waar ik wel vaker iets bestel wilde ik even informeren.
Echter wisten ze me wel te vertellen dat er "twee richtlijnen zijn afgegeven", deze zijn echter puur indicatief en uiteraard konden er geen rechten aan ontleend worden. Maar goed, to the point :) deze richtlijnen zijn:

• ASUS Eee PC 1001 32GB NB10"WVGA 512DDRII4 32G W C FP SD MMC L Modem 3USB VGA 3Hours Battery Life Express Card Linux: ca. € 450
• ASUS Eee PC 701 PC 4GB, 512MB, 7: ca. € 285

Nu weet ik niet hoe up to date deze "richtlijnen" zijn maar vooral de informatie over de 1001 vond ik interessant en heb ik niet eerder gezien in dit topic. Hierbij heb ik het met name over de 32GB en het prijskaartje.
Ze konden me dus geen verwachte leverdatum geven, maar ik wilde dit toch even met jullie delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:16:
Nu weet ik niet hoe up to date deze "richtlijnen" zijn maar vooral de informatie over de 1001 vond ik interessant en heb ik niet eerder gezien in dit topic. Hierbij heb ik het met name over de 32GB en het prijskaartje.
Ze konden me dus geen verwachte leverdatum geven, maar ik wilde dit toch even met jullie delen :)
WVGA oftwel 854x480! Dat vind ik wel weer beetje brak zeg 8)7 :?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja 't is niet heel veel, maar wel nog steeds meer DPI dan 1280x1024 op een 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Tsjaa voor mij scheelt 't nogal :/

840x480 op 'n 7" schermer is wel heel wat scherper dan op 'n 10" schermpje... :X
Daarom heb ik bv. een telefoon met 'n klein schermpje die toch 320x240 pixels heeft...
Daarom heb ik 'n laptopje met 'n klein 14" scherm die toch 1440x900 pixels heeft...

Als ze de 10" versie werkelijk met 854x480 schermpje gaan verkopen, vind ik dat 'n gemis :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:55

4play

-Nintendo- fan

die 1001 is eingelijk een stille dood gestorven en blijkt niet meer in ontwikkeling te zijn. er was een demo model voor (nooit heeft iemand die on power gezien) en alleen de 7" versie is doorontwikkeld (dacht ik)

Vind ik erg jammer ik vond de 10" 1001 erg mooi maar ik was een van de weinigen hier ;)...

Volgens mij is deze info heel erg ouderwets nu zijn er 4 versies van de 7" (700 serie) maar alleen de 701G (4GB, 512 MB, webcam, 7") komt hier/in europa uit momenteel...

maar er zijn verhalen over een 8"of zelfs een 9" maar dat is allemaal speculatie en asus heeft er niets over gezecht (een 801 heeft even op hun website gestaan maar is toen weer weggehaald)

het is een zooi met alle door elkaar gaande info maar nu is er alleen een 7" voor waarschijnijk 350 tot 400 euro binnenkort...

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja het is wel jammer dat je dan nog steeds gezeik hebt met vensters (en knopjes) die half buiten het scherm vallen. Een andere belangrijke factor vind ik of ze de laptop zelf groter maken, of in ieder geval of de verhouding tussen het scherm en de laptop groter is geworden. Dus no more lelijke grote luidsprekers aan de zijkant :) Dan nog liever geen luidsprekers en alleen een audio output voor externe speakers of een hoofdtelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:16:
Na informeren bij een online computerwinkel over de verwachte prijs en beschikbaarheid kreeg ik een mailtje waarin ze me vertelden dat er nog geen prijs en levertijd bekend zijn. Voor de duidelijkheid, ze hadden er ook niets over op hun site staan, maar omdat het een winkel is waar ik wel vaker iets bestel wilde ik even informeren.
Echter wisten ze me wel te vertellen dat er "twee richtlijnen zijn afgegeven", deze zijn echter puur indicatief en uiteraard konden er geen rechten aan ontleend worden. Maar goed, to the point :) deze richtlijnen zijn:

• ASUS Eee PC 1001 32GB NB10"WVGA 512DDRII4 32G W C FP SD MMC L Modem 3USB VGA 3Hours Battery Life Express Card Linux: ca. € 450
• ASUS Eee PC 701 PC 4GB, 512MB, 7: ca. € 285

Wow... Zo veel informatie over de 1001 heb ik nog nooit gezien. Maar euh, ik twijfel er een beetje aan... Ik heb tot nu toe nog nooit een 10" WVGA scherm gezien. Veel bronnen vermeldde ook een hogere resolutie, terwijl dit meer een verslechtering is (mbt de scherpte).
Ook die 32gb SSD, dude, dat kost ongeveer de helft van de 1001... Gezien Asus al moeite had om het geheugen van de huidige modellen bij elkaar te schrapen, is dit een beetje extreem...
Ik wacht wel tot de 801 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de betreffende computerwinkel gevraagd wanneer ze die richtlijnen ontvangen hebben. Ik had eerlijk gezegd iets van 6 maanden geleden verwacht. Maar tot mijn verbazing was het antwoord 2 weken geleden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybot12999
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 21:26
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:50:
Ik heb de betreffende computerwinkel gevraagd wanneer ze die richtlijnen ontvangen hebben. Ik had eerlijk gezegd iets van 6 maanden geleden verwacht. Maar tot mijn verbazing was het antwoord 2 weken geleden!
Maar 450 euro is wel erg veel voor die laptop. Voor 500 euro heb je een laptop die 10 keer beter is.( en 10 keer groter :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Cybot12999 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:03:
[...]

Maar 450 euro is wel erg veel voor die laptop. Voor 500 euro heb je een laptop die 10 keer beter is.( en 10 keer groter :) )
Een 70" laptop? Die wil ik wel voor 500 euro al is het niet erg mobiel meer, je hebt dan wel een wreed scherm ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 19:10
wel interessant die 1001 :-)

ben eens benieuwt hoe dit verder gaat...

ben trouwens ook benieuwt naar de 12,1inch aldi laptop die binnenkort te koop is, hopelijk maken ze die ook eens voor een budget prijs zonder al teveel poespas, maar dat is natuurlijk offtopic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

StraightOn.NL schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:59:
ben trouwens ook benieuwt naar de 12,1inch aldi laptop die binnenkort te koop is, hopelijk maken ze die ook eens voor een budget prijs zonder al teveel poespas, maar dat is natuurlijk offtopic :P
http://www.inkoopacties.net/ia/gg420v6q/1/mw684fkw
http://samenkopen.net/action_product/379172/285198

Ik twijfel zelf nog :)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 06-11-2007 22:14 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
StraightOn.NL schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:59:
wel interessant die 1001 :-)

ben eens benieuwt hoe dit verder gaat...

enig idee wanneer die bij de aldi te koop komt? Vind het wel een goed alternatief, omdat dit echt een full-specs laptop is. Alleen weet je niet hoe het zit met de bouwkwaliteit/stevigheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Palomar schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:24:
[...]

enig idee wanneer die bij de aldi te koop komt? Vind het wel een goed alternatief, omdat dit echt een full-specs laptop is. Alleen weet je niet hoe het zit met de bouwkwaliteit/stevigheid...
Om even offtopic verder te gaan dan...helaas weet ik niet wanneer hij komt, maar bij ons zat in de wekelijkse aldi folder nu nog een extra advertentie met daarin Binnekort bij de Aldi, maar ik heb de folder helaas niet meer dus ik kan niets zeggen over de specs (die er volgens mij ook niet bijstonden) maar hij leek op die akoya of hoe dat ding ook hete die ze 30 okt. hadden maar dan in 12.1 formaat. En de medion kwaliteit en stevigheid is volgens mij best redelijk, ze geven in ieder geval 3 jaar garantie op alle producten dacht ik.

Bij de duitse aldi hebben ze deze week wel een aantal van de andere dingen die in de folder stonden, http://www.aldi-essen.de/OFFER_D_DO/index45.shtml

Dus waarschijnlijk laat het bij ons dan ook niet meer al te lang op zich wachten :) Ik wil toch een kleine draagbare laptop voor kerst :P En de Asus EEE heeft erg lang mijn voorkeur gehad, maar al dat gerommel over die prijzen doet me nu twijfelen.

Trouwens die samenkoop 12.1 laptop ziet er ook wel leuk uit, maar hoe zou het met die stevigheid en garantie zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
StraightOn.NL schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:27:
Om even offtopic verder te gaan dan...helaas weet ik niet wanneer hij komt, maar bij ons zat in de wekelijkse aldi folder nu nog een extra advertentie met daarin Binnekort bij de Aldi, maar ik heb de folder helaas niet meer dus ik kan niets zeggen over de specs (die er volgens mij ook niet bijstonden) maar hij leek op die akoya of hoe dat ding ook hete die ze 30 okt. hadden maar dan in 12.1 formaat. En de medion kwaliteit en stevigheid is volgens mij best redelijk, ze geven in ieder geval 3 jaar garantie op alle producten dacht ik.

Bij de duitse aldi hebben ze deze week wel een aantal van de andere dingen die in de folder stonden, http://www.aldi-essen.de/OFFER_D_DO/index45.shtml

Dus waarschijnlijk laat het bij ons dan ook niet meer al te lang op zich wachten :) Ik wil toch een kleine draagbare laptop voor kerst :P En de Asus EEE heeft erg lang mijn voorkeur gehad, maar al dat gerommel over die prijzen doet me nu twijfelen.

Trouwens die samenkoop 12.1 laptop ziet er ook wel leuk uit, maar hoe zou het met die stevigheid en garantie zitten?
Ik vind het goed dat Medion een beetje experimenteerd. Ze hebben ook een UMPC he!
Het punt is, meestal is het gewoon rebranded shizzle. Qua specs, markt, functionaliteit enz zijn er al lang alternatieven van andere merken tegen goede (web)prijzen. Die 3 jaar garantie maakt wel veel goed, dat weet ik uit eigen ervaring :*) 8)

Over die 801, ik denk dat ie wel gaat komen. Hoort bij het plan van Asus om een groot deel van de markt te veroveren. Ik bedoel, webben op de EEE is dankzij de reso nog steeds geen feest.
Die 1001 is waarschijnlijk gewoon gestorven. Geen blog heeft het er meer over. Politics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 12:38

x-man

Proud newbie!

XanderDrake schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 11:51:
In ander nieuws:

BlogEEE laat ons zien wat de verschillen zijn tussen de prototype en de retail versie van de 701. Het betreft vooral een verschil in koeling. Let dus op, hou de luchtgaten aan de onderkant open.

Ik heb trouwens eindelijk het Forbes artikel gelezen over Asus en de EEE PC. Blijkt dus dat de vertragingen komen door het verbeteren van de GUI... Beetje overbodig: de EEE date zichzelf up. De vertragingen zijn volgens mij slechter voor het imago van Asus dan een paar bugs in de Xandros linux.
Je zou kunnen zeggen dat de EEE is bedoelt voor een groep mensen die niet weten hoe ze hun laptop moeten updaten, en daarom moet het vanaf het begin goed zijn. IK ben het daar niet mee eens: de eerste kopers zijn voornamelijk tweakers, hobbyisten en "road-warriors" met minder geld. Die weten wel wat ze moeten met de interface. Zodra de mensen waar de EEE voor bedoelt is, de laptop ook daadwerkelijk gaan verkopen, kan Asus al weer patches uitgebracht hebben.
Hier ben ik het dus niet mee eens. Ik had in een eerdere review gezien dat de webcam standaard uit stond in de bios en dat de webcam niet werkte in de meegeleverde programma's zoals Skype. Dit vind ik toch een must-have.

Mijn ouders zouden zonder probleem op zo'n laptop moeten kunnen werken. Daar is de interface eigenlijk ook op gericht, op gemak. En hoewel je altijd wel een groep early adopters hebt, is het juist belangrijk om een degelijk product met zo min mogelijk software problemen op de markt te krijgen. Uiteindelijk wordt de laptop niet alleen gemaakt voor die groep early adopters die maar geen geduld op kunnen brengen. Scheelt veel aan aftersales support en ze zijn nog ruim op tijd voor kerst.

[ Voor 7% gewijzigd door x-man op 07-11-2007 03:16 ]

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

smak smak smak smaakvol stukje plastic is dat ook... Ohhh don't temp me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 16:02
XanderDrake schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:49:
[...]

Ja, dat moet gewoon mogen. Op het (part time) werk doe ik het wekelijks, en we hebben het al eens goed opgezocht in de garantie voorwaarden. Er zit ook geen zegel ofzo om aan te duiden dat je em daar hebt open gemaakt.
Er zit wel een zegel op. Over een van de schroefjes is een sticker geplakt met warranty void if removed of zo. Of dat legal is is een andere vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
effem schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:31:
Er zit wel een zegel op. Over een van de schroefjes is een sticker geplakt met warranty void if removed of zo. Of dat legal is is een andere vraag.
Wat vaag zeg. Betreft dat een EEE waarbij je het geheugen kan vervangen of eentje waar het zit vastgesoldeerd? Misschien maakt dat uit.
x-man schreef op woensdag 07 november 2007 @ 03:11:
Hier ben ik het dus niet mee eens. Ik had in een eerdere review gezien dat de webcam standaard uit stond in de bios en dat de webcam niet werkte in de meegeleverde programma's zoals Skype. Dit vind ik toch een must-have.
Dat van die webcam begrijp ik ook niet helemaal... Ik heb het ook maar één keer gelezen, in die review. Dus ik weet zelf niet wat ik er van moet denken. Volgens mijn heeft Skype em niet goed kunnen installeren omdat hij sowieso uit stond in de BIOS. Meer een fout dan een bug. Dat is niet iets om de laptop 3 maanden voor te vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
En waarom staat dat ding überhaupt uit in het BIOS? Omdat ik verwacht dat veel n00bs (in mijn geval, mijn oma ;)) deze dingen in handen zullen krijgen, gaan ze hier nog wel wat over horen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

En niet even het ding helemaal mishandelen en danhier de bevindingen neerzetten.. Gemenerts...

Fijn ook dat de nl.asus.com gewoon nog niets weet van het apparaat terwijl het toch over een paar dagen leverbaar moet zijn...

[ Voor 16% gewijzigd door 4play op 07-11-2007 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
Mooie review, hopelijk komt er in de EEE v2 van volgend jaar een grotere SSD schijf of word de EEE goedkoper gezien de alsmaar groeiend capaciteit van SSD en hun dalende prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Vooral 't afspelen van elk getest videobestand en de lange accuduur spreken me aan :9

Euro'tje of 300,- en ik koop 'm er wel bij..
Als die duurder word maak ik toch de stap naar 'n 'veel' betere UMPC die dan ook gelijk 2x/ 3x zoveel kost,
maar dat ook qua hardware veel meer biedt... Naja we zien 't allemaal wel, misschien importeren ofzo >:)

Hmm $500,- inclusief verzending... oftwel 350,- Heb je 'm wel 'n stuk eerder dan andere NL'ers... B)

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 07-11-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
XanderDrake schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:36:
[...]

Ik vind het goed dat Medion een beetje experimenteerd. Ze hebben ook een UMPC he!
Het punt is, meestal is het gewoon rebranded shizzle. Qua specs, markt, functionaliteit enz zijn er al lang alternatieven van andere merken tegen goede (web)prijzen. Die 3 jaar garantie maakt wel veel goed, dat weet ik uit eigen ervaring :*) 8)

Over die 801, ik denk dat ie wel gaat komen. Hoort bij het plan van Asus om een groot deel van de markt te veroveren. Ik bedoel, webben op de EEE is dankzij de reso nog steeds geen feest.
Die 1001 is waarschijnlijk gewoon gestorven. Geen blog heeft het er meer over. Politics...
Als dit ook die Aldi laptop word wat hier uitkomt dan is hij echt kut :P hoewel op het nederlandse plaatje geen kristalletjes te zien waren gelukkig...dus ik heb nog hoop.

http://www.aldi-sued.de/de/html/offers/1213_6258.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:59:
Vooral 't afspelen van elk getest videobestand en de lange accuduur spreken me aan :9

Euro'tje of 300,- en ik koop 'm er wel bij..
Als die duurder word maak ik toch de stap naar 'n 'veel' betere UMPC die dan ook gelijk 2x/ 3x zoveel kost,
maar dat ook qua hardware veel meer biedt... Naja we zien 't allemaal wel, misschien importeren ofzo >:)

Hmm $500,- inclusief verzending... oftwel 350,- Heb je 'm wel 'n stuk eerder dan andere NL'ers... B)
Zie http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=1462. Bij deze kerel heb ik ook mn EEE besteld. Deze is gisteren verstuurd. Hij levert ze nu met 1GB geheugen voor $500 incl. verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Lachen zeg, van hem zag ik ook de eBay-advertentie die ik aanhaalde :) Namelijk deze :)

Staat nog wel 512MB RAM bij, maar 't is dezelfde user :)

Maar momenteel heb ik echt geen geld, moet vandeweek schoolboeken kopen *hell yeahhh* :X
Ik heb 'm wel even als linkje opgeslagen, want is imho wel een mooie advertentie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StraightOn.NL schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:01:
[...]

Als dit ook die Aldi laptop word wat hier uitkomt dan is hij echt kut :P hoewel op het nederlandse plaatje geen kristalletjes te zien waren gelukkig...dus ik heb nog hoop.

Ben ik nou blind of kost hij 800 piek? Waarom zou je het daar nog over hebben als je 12" laptops voor goedkoper op pricewatch te koop zijn. Of ook bijvoorbeeld hier

http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=197

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:26:
Lachen zeg, van hem zag ik ook de eBay-advertentie die ik aanhaalde :) Namelijk deze :)

Staat nog wel 512MB RAM bij, maar 't is dezelfde user :)

Maar momenteel heb ik echt geen geld, moet vandeweek schoolboeken kopen *hell yeahhh* :X
Ik heb 'm wel even als linkje opgeslagen, want is imho wel een mooie advertentie!
Klopt, via Ebay zijn ze duurder dan dat je ze 'direct' koopt bij hem. Ik had mijn EEE voor $485 via hem besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Wat een stiekemerts dat ze em al hebben >:)
Ik moet zeggen dat t.net veel meer tijd en geld heeft voor dit soort goede reviews, sinds ze zijn overgenomen door VNU. Goede zaak!
StraightOn.NL schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:01:

Dat is inderdaad niet echt super... Hij ziet er uit als een compal, maar je betaalt meer. Specs zijn ook niet bijzonder. Ik koop veel liever die naamloze 12" van inkoopactie.net.

Verder:
Dit staat op de Ebay site van die knakker die de EEE's aanbied:
Attention!

We replaced the original 512 MB ram with a 1 GB ram, so there will be NO Asus warranty,
but we provide 3 months Ayi45tw warranty.
Dusch, als je je RAM upgrade, viod je wel vrolijk je garantie :/ Goed dat we dat van te voren weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
XanderDrake schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:53:
[...]
Dusch, als je je RAM upgrade, viod je wel vrolijk je garantie :/ Goed dat we dat van te voren weten!
Dan zet je dat reepje toch weer terug?

Het lijkt mij duidelijk dat deze verkoper denkt meer winst te maken door die reepjes elders te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

cornelixnootje1 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:01:
Dan zet je dat reepje toch weer terug?
Dan is je warranty-zegel toch verbroken ;)
Jij boort even 5 schroeven door je LCD-behuizing aan de muur en hij gaat kapot...
'Ja maar ze kunnen toch niet zien dat ik wat verkeerds heb gedaan, want de schroeven zijn eruit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
[...]

Dat is inderdaad niet echt super... Hij ziet er uit als een compal, maar je betaalt meer. Specs zijn ook niet bijzonder. Ik koop veel liever die naamloze 12" van inkoopactie.net.
Medion laptops zijn gewoon MSI laptops met een medion sticker hoor. Vergelijk hem maar eens met een 12" s271 of s260. In vroeger tijden had de aldi ze nog wel eens een stuk goedkoper dan msi met de zelfde specs, toen waren ze wel interressant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dus hebben die gasten die die tweakers review hebben geschreven ook duidelijk geen garantie meer ;)

Edit: Leuk Sci-Fi-achtig fontje op het toetsenbord trouwens, was me nog niet eerder opgevallen!

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 07-11-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer

Gaat niet op, je hebt in NL (als je hem in NL koopt natuurlijk bij een winkel) gewoon te maken met de NL wetgeving, Asus kan nog zulke mooie regels bedenken, als ze niet voldoen aan de wet hebben ze pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:32
Deze vraag is gesteld bij de review op tweakers.net, maar daar is geen antwoord op gekomen, dus stel ik hem ook nog hier:
hrm, als er bij de 4 GB versie nog maar 1.3 GB over is vanwege het besturingssysteem, hoe zit het dan met de 2 GB versie? Past daar uberhaupt nog iets op naast het (verkleinde) besturingssysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb die review dus gedaan. We hadden het 4G-model ter beschikking gesteld gekregen, dus ik weet echt niet wat er met de 2G-uitvoering gaat gebeuren qua software. Er is 1,3 - 1,4GB vrije ruimte op een aparte partitie, dus dat gaat sowieso niet allemaal passen. Ik vrees dat het ff afwachten is :)

Mocht er iets zijn wat getest moet worden, laat het maar ff weten. Moet wel iets simpels zijn, want ik ben totaal geen Linux-expert. Software compilen enzo is niet mijn ding :X Eind van deze week moet hij retour (jammer :+)
Sneezzer schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:21:
[...]

Gaat niet op, je hebt in NL (als je hem in NL koopt natuurlijk bij een winkel) gewoon te maken met de NL wetgeving, Asus kan nog zulke mooie regels bedenken, als ze niet voldoen aan de wet hebben ze pech.
Bedenk je goed dat wij de Engelse versie hebben getest. Misschien dat Asus Nederland minder moeilijk doet over dit soort dingen, maar goed... Het is voor het eerst dat ik zo'n garantiezegel over een geheugenklepje zag :o

[ Voor 63% gewijzigd door Grrrrrene op 07-11-2007 14:39 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
Grrrrrene schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:23:
Ik heb die review dus gedaan. We hadden het 4G-model ter beschikking gesteld gekregen, dus ik weet echt niet wat er met de 2G-uitvoering gaat gebeuren qua software. Er is 1,3 - 1,4GB vrije ruimte op een aparte partitie, dus dat gaat sowieso niet allemaal passen. Ik vrees dat het ff afwachten is :)

Mocht er iets zijn wat getest moet worden, laat het maar ff weten. Moet wel iets simpels zijn, want ik ben totaal geen Linux-expert. Software compilen enzo is niet mijn ding :X Eind van de week moet hij retour (jammer :+)

[...]

Bedenk je goed dat wij de Engelse versie hebben getest. Misschien dat Asus Nederland minder moeilijk doet over dit soort dingen, maar goed... Het is voor het eerst dat ik zo'n garantiezegel over een geheugenklepje zag :o
Als je hem eind volgende week pas terug hoeft te geven... kan er nog even een usb dvb-t tuner op getest worden???
Deze werkt op mijn centrino laptop prima wanneer ik hem op 600 mhz zet ondanks de minimale systeemvereisten van 2.4 ghz :X
Als het op die 900 mhz celeron van de EEE pc ook zou werken is het een mooie mobiele tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, hij moet eind _deze_ week terug, net na het weekend, maar ik ben dit weekend niet thuis (verjaardag van m'n vader). En ik heb geen dvb-t tuner, zijn er vrijwilligers in Enschede die er ff een uit willen lenen? ;)

Er is trouwens nog wat onduidelijkheid over de beschikbaarheid in Nederland. Informatique staat in de PW met de melding op de site dat hij medio januari 2008 komt. Expansys verwacht hem echter binnen 9 dagen 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Grrrrrene op 07-11-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
Grrrrrene schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:38:
Nee, hij moet eind _deze_ week terug, net na het weekend, maar ik ben dit weekend niet thuis (verjaardag van m'n vader). En ik heb geen dvb-t tuner, zijn er vrijwilligers in Enschede die er ff een uit willen lenen? ;)

Er is trouwens nog wat onduidelijkheid over de beschikbaarheid in Nederland. Informatique staat in de PW met de melding op de site dat hij medio januari 2008 komt. Expansys verwacht hem echter binnen 9 dagen 8)7
Ik zie hem bij vijf grote asus distributeurs nog niet in de lijst staan vooralsnog, dus binnen 9 dagen lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
whiteguy schreef op woensdag 07 november 2007 @ 14:51:
[...]

Ik zie hem bij vijf grote asus distributeurs nog niet in de lijst staan vooralsnog, dus binnen 9 dagen lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk.
Misschien uit Duitsland geimporteerd?

Overigens, de medion laptop (met die link hierboven) heeft Swarovski kristal wat het waarschijnlijk ook duurder maakt. Niet iets waarvoor ik zou gaan, maar goed....

[ Voor 21% gewijzigd door cc12 op 07-11-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 21:52
Net Media Markt Bergen op Zoom aan de telefoon gehad en die melde mij daar ze pas waarschijnlijk medio Januari 2008 de EEE pc`s binnenkrijgen i.v.m. vertragingen :'(

@ Grrrrrene: Hopelijk komen er in Duitsland QWERTY versies. O+ Woont er toevallig iemand in de buurt van Duitsland die dan een zooitje EEE pc`s zou willen kopen en versturen (zijn genoeg mensen zoals mij hier die er 1 willen) :9

[ Voor 47% gewijzigd door Jeroen797 op 07-11-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Jeroen797 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:15:
Net Media Markt Bergen op Zoom aan de telefoon gehad en die melde mij daar ze pas waarschijnlijk medio Januarie 2008 de EEE pc`s binnenkrijgen i.v.m. vertragingen :'(
Hoppa wat een domper :( Gewoon een vertraging van 2-3 maanden alsof het niets is.
Mocht er iets zijn wat getest moet worden, laat het maar ff weten. Moet wel iets simpels zijn, want ik ben totaal geen Linux-expert. Software compilen enzo is niet mijn ding :X Eind van deze week moet hij retour (jammer :+)
Toch flex dat je je aanbiedt :) Plus punten.
Maar op dit moment weet ik niets. Ik las in de review dat je gewoon 1600*1200 kan doorvoeren via de VGA poort? Dat is getest en klopt gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Uiteraard. Ik heb m'n Sony GDM FW-900 eraan gehangen (24" CRT) en de Eee PC gaf 1600x1200 @ 83Hz als maximale resolutie. Die Sony kan nog wat verder (o.a. 2300nogwat ofzo breed in widescreen), dus de Eee PC was daarin de beperkende factor.

Overigens kan dat dus alleen in clone mode, waarbij het laptopscherm gewoon het beeld cropt naar 800x480 en vervolgens meeschuift met je muisaanwijzer (meen ik me te herinneren).
Jeroen797 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:15:
Net Media Markt Bergen op Zoom aan de telefoon gehad en die melde mij daar ze pas waarschijnlijk medio Januarie 2008 de EEE pc`s binnenkrijgen i.v.m. vertragingen :'(
Daar was ik al bang voor. Als Duitsland ze wel per 9 november krijgt, heeft Asus inderdaad formeel een Europese launch, alleen Nederland doet niet echt mee :/ Jammer, laten we dan hopen dat die Eee PC's in Duitsland ook met QWERTY-tobo leverbaar zijn.

[ Voor 71% gewijzigd door Grrrrrene op 07-11-2007 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 11:26:
[...]

Ben ik nou blind of kost hij 800 piek? Waarom zou je het daar nog over hebben als je 12" laptops voor goedkoper op pricewatch te koop zijn. Of ook bijvoorbeeld hier

http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=197
Met een beetje gelijke specs en vista home premium zit je toch over de 1000 euro (1008 kwam ik op uit).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Grrrrrene schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:28:
Uiteraard. Ik heb m'n Sony GDM FW-900 eraan gehangen (24" CRT) en de Eee PC gaf 1600x1200 @ 83Hz als maximale resolutie. Die Sony kan nog wat verder (o.a. 2300nogwat ofzo breed in widescreen), dus de Eee PC was daarin de beperkende factor.

Overigens kan dat dus alleen in clone mode, waarbij het laptopscherm gewoon het beeld cropt naar 800x480 en vervolgens meeschuift met je muisaanwijzer (meen ik me te herinneren).
Noted, OP aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik voorzie een gouden handel in imitatie garantie zegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Het geheugen was ddr2-667 en geen ddr2-400 zoals nu in de OP staat. Alleen de 256MB module in de 2G zou ddr2-400 worden, vastgesoldeerd op het mobo. Er zat geen bluetooth op de 4G iig, tenminste, in het OS was het niet te vinden ;)

Oh, enneuh: pricewatch: Asus Eee PC 4G Pearl White O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 07-11-2007 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik de Asus Pc kopen in nederland en dan heb ik eht over de 200 of 300 euro versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:04:
Waar kan ik de Asus Pc kopen in nederland en dan heb ik eht over de 200 of 300 euro versie.
Begin eerst eens de startpost te lezen... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Grrrrrene schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:55:
Het geheugen was ddr2-667 en geen ddr2-400 zoals nu in de OP staat. Alleen de 256MB module in de 2G zou ddr2-400 worden, vastgesoldeerd op het mobo. Er zat geen bluetooth op de 4G iig, tenminste, in het OS was het niet te vinden ;)
Hehe, hij kan wel leuk DDRII-667 zijn, maar op die snelheid draait ie toch niet :) Als het goed is, dan draaien alle EEE's op 900mhz/100mhz FSB/400mhz DDR2.
Woei :) Daar ga ik mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Nederlanders moeten nog tot januari wachten"... staat er. Weten zij iets dat wij niet weten..?

EDIT: Sorry.. in de haast niet alles hiervoor gelezen... Kennelijk toch weer onduidelijkheid over release. Jammer..!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

@Grrrrrene

Je was vrij positief over de EEE in de revieuw (hulde) maar jij als niet linux gebruiker heb jij intente d'r een te gaan kopen nadat je met deze hebt lopen spelen ???

Of ben je afgeknapt "het ding"...

edit:
heeft er al iemand Mac OS X op weten te zetten ??

[ Voor 13% gewijzigd door 4play op 07-11-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

4play schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:03:
edit:
Dat zal niet gaan zonder een gehackte OSX-versie te gebruiken.
En denk o.a. daardoor dat het groepje gebruikers dat het gaat doen, heel klein is.

Qua internet en office behoeften voldoet dit beestje volgens mij de gemiddelde gebruiker wel.

maar zoals ook vermeldt in de T.net review mis ik enkel Bluetooth nog. Dan zou je hem bijvoorbeeld kunnen gebruiken i.c.m. een bluetooth GPS muisje. (als er navigatie programma's voor Linux of XP zijn.) En natuurlijk het internetten via je mobiel en uitwisselen van bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
T-Junkie schreef op woensdag 07 november 2007 @ 23:36:
[...]
Dat zal niet gaan zonder een gehackte OSX-versie te gebruiken.
En denk o.a. daardoor dat het groepje gebruikers dat het gaat doen, heel klein is.
Nog afgezien van de illegaliteit: OSX is trouwens al erg lastig te draaien op 800x600. Ik heb een tijdje een iBook G3 (model schelp/handtas) gehad met een scherm met die resolutie. Dat is echt krap. OS X is gemaakt op lekker grote schermen, zeker de nieuwere versies.

Zelfs met de versie van toen (Panther) kwam ik soms gewoon niet uit met mijn menubalk bovenaan, daar paste niet alles meer op. En vanaf de andere kant beginnen een hele rits icoontjes. Dat zit elkaar dan in de weg en dan is er van alles niet meer bereikbaar. Verder zal op een 800x480 scherm een aantal niet-verkleinbare applicaties vertikaal niet passen, zoals System Preferences.

Wat betreft de bluetooth: Die mis ik inderdaad ook. Ik zie niet veel in een PCI-Express kaart voor bluetooth vanwege de prijs en de lokatie in de EEEPC (onderop, geen handige plaats voor een antenne), zeker bij gebruik op een metalen tafel.

Ik ben van plan om hem open te schroeven en een kabeltje van een van de USB poorten intern naar het scherm te trekken waar ik dan deze bluetooth stick in wil bouwen. Moet achter 1 van de speakers wel kunnen denk ik, de speaker zelf is veel kleiner dan de het zwarte vlak daar. En deze stick is zo dun dat dat vast wel gaat passen. Nadeel is wel dat je de garantie kwijt bent, goed moet kunnen solderen, en 1 USB poort kwijtraakt. Maar ik denk toch wel dat ik dit ga doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)

[...]

Amiga's hadden dat vroeger ook hoor. als je t klepje aan de onderkant openmaakte voor een geheugenuitbreiding was je garantie foetsie. en dat was bij een in nederland gekochte computer.
Was wel in 1992, ik weet niet of de wetgeving ondertussen veranderd was. In die tijd zaten dus aardig wat mensen met een computer met behoorlijke beperkingen omdat niemand dat klepje open wilde maken. Ik heb t risico maar genomen...

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verleemen
  • Niet online
(overleden)
GekkePrutser schreef op donderdag 08 november 2007 @ 02:24:
[...]

Nog afgezien van de illegaliteit: OSX is trouwens al erg lastig te draaien op 800x600. Ik heb een tijdje een iBook G3 (model schelp/handtas) gehad met een scherm met die resolutie. Dat is echt krap. OS X is gemaakt op lekker grote schermen, zeker de nieuwere versies.

Zelfs met de versie van toen (Panther) kwam ik soms gewoon niet uit met mijn menubalk bovenaan, daar paste niet alles meer op. En vanaf de andere kant beginnen een hele rits icoontjes. Dat zit elkaar dan in de weg en dan is er van alles niet meer bereikbaar. Verder zal op een 800x480 scherm een aantal niet-verkleinbare applicaties vertikaal niet passen, zoals System Preferences.

Wat betreft de bluetooth: Die mis ik inderdaad ook. Ik zie niet veel in een PCI-Express kaart voor bluetooth vanwege de prijs en de lokatie in de EEEPC (onderop, geen handige plaats voor een antenne), zeker bij gebruik op een metalen tafel.

Ik ben van plan om hem open te schroeven en een kabeltje van een van de USB poorten intern naar het scherm te trekken waar ik dan deze bluetooth stick in wil bouwen. Moet achter 1 van de speakers wel kunnen denk ik, de speaker zelf is veel kleiner dan de het zwarte vlak daar. En deze stick is zo dun dat dat vast wel gaat passen. Nadeel is wel dat je de garantie kwijt bent, goed moet kunnen solderen, en 1 USB poort kwijtraakt. Maar ik denk toch wel dat ik dit ga doen ;)
intern usb? zou je zo ook flink wat interne opslagcapaciteit kunnen maken? Hoe minder kaartjes en usbsticks aan de buitenkant des te liever namelijk..

The freedom of saying E=MC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
4play schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:03:
@Grrrrrene

Je was vrij positief over de EEE in de revieuw (hulde) maar jij als niet linux gebruiker heb jij intente d'r een te gaan kopen nadat je met deze hebt lopen spelen ???

Of ben je afgeknapt "het ding"...

edit:
Ik zou voor de Linux-versie gaan, zonder twijfel. Ik zie het wat dat betreft wat meer als een apart apparaat ipv echt een laptop waar ik m'n eigen OS + software op zet. Je voelt je heel erg afgeschermd in het OS, terwijl je wel degelijk alles in kunt stellen wat je (ik iig) wil. Denk hierbij aan je netwerk, scherm, uitgebreide opties voor je touchpad, enzovoorts...

Ik heb er alleen het geld momenteel niet voor, maar als ik het had, had ik er een besteld. Waarschijnlijk is de tweede versie (Merom) uit tegen de tijd dat ik het geld bij elkaar zou hebben en die zou met dezelfde accu misschien wel 5 uur video kunnen spelen, ongelofelijk he? :)
GekkePrutser schreef op donderdag 08 november 2007 @ 02:24:
[...]

Nog afgezien van de illegaliteit: OSX is trouwens al erg lastig te draaien op 800x600.
800x480 :)
verleemen schreef op donderdag 08 november 2007 @ 05:59:
[...]

intern usb? zou je zo ook flink wat interne opslagcapaciteit kunnen maken? Hoe minder kaartjes en usbsticks aan de buitenkant des te liever namelijk..
Waarom geen grote, snelle sd/mmc-kaart?
verleemen schreef op donderdag 08 november 2007 @ 05:55:
[...]

Amiga's hadden dat vroeger ook hoor. als je t klepje aan de onderkant openmaakte voor een geheugenuitbreiding was je garantie foetsie. en dat was bij een in nederland gekochte computer.
Was wel in 1992, ik weet niet of de wetgeving ondertussen veranderd was. In die tijd zaten dus aardig wat mensen met een computer met behoorlijke beperkingen omdat niemand dat klepje open wilde maken. Ik heb t risico maar genomen...
Ongetwijfeld, maar ik heb het op de doorsnee laptops (Dell, Asus, IBM, Acer...) nog nooit gezien de afgelopen jaren.

[ Voor 46% gewijzigd door Grrrrrene op 08-11-2007 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Grrrrrene schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:28:

[...]
Ik neem aan dat dit een beperking is van de Linux applicatie/driver. In XP lijkt me DualView geen probleem.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skelt0r
  • Laatst online: 02-08-2024
Kan je beter proberen er eentje van deze op de kop te tikken: http://www.engadget.com/2007/08/24/princetons-itty-bitty-usb-bluetooth-2-0-edr-module/

Asus a7v kt133, AMD Thunderbird 800@911, Asus V7100 64 Mb tv out , 896 Mb RAM @ 143 Mhz, 2x Ilyama Visionmaster 17"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Grrrrrene schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:01:
Ik heb er alleen het geld momenteel niet voor, maar als ik het had, had ik er een besteld. Waarschijnlijk is de tweede versie (Merom) uit tegen de tijd dat ik het geld bij elkaar zou hebben en die zou met dezelfde accu misschien wel 5 uur video kunnen spelen, ongelofelijk he? :)
My thoughts exactly :) 5u accu tijd, fanloos, met waarschijnlijk een 8" scherm op hogere resoluties: kortom ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Zou het mogelijk zijn om het PCI-E slot te gebruiken voor een DVB-T kaartje icm een smartcard? Of zou de ruimte daarvoor te beperkt zijn?

Verder aan iedereen die over de garantie inzit (icm het upgraden van het geheugen). Zoek eens op de site van de consumentenbond. Geheugen upgraden valt in NL onder normaal gebruik en kan niet ten koste gaan van de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste EEE PC asus wordt al aangeboden op marktplaats.

Klik HIER voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Sneezzer schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:39:
Zou het mogelijk zijn om het PCI-E slot te gebruiken voor een DVB-T kaartje icm een smartcard? Of zou de ruimte daarvoor te beperkt zijn?
De ruimte is ongeveer even groot als een so-dimm, dus dat wordt krap (zeker die smartcard, of zijn die er ook in simkaartformaat? Ik wil vanavond wel even een fotootje maken als dat helpt?
Verder aan iedereen die over de garantie inzit (icm het upgraden van het geheugen). Zoek eens op de site van de consumentenbond. Geheugen upgraden valt in NL onder normaal gebruik en kan niet ten koste gaan van de garantie.
Leek mij ook al niet :)
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 10:50:
De eerste EEE PC asus wordt al aangeboden op marktplaats.

Klik HIER voor de link.
Kansloze actie IMO, 325 euro voor een 2e hands Eee PC is gewoon teveel geld, ook al is hij een paar dagen oud. Ik zou er dan lekker een in Duitsland halen, met garantie enzo :)

[ Voor 55% gewijzigd door Grrrrrene op 08-11-2007 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
verleemen schreef op donderdag 08 november 2007 @ 05:59:
Nou, er zit geen interne USB hoor (verwacht ik niet in elk geval) maar je kan wel een draadje aan de aansluitpennetjes van 1 van de bestaande USB connectoren solderen. Dan kan je alleen die USB connector niet meer gebruiken want USB kan er niet tegen als je 2 USB apparaten in dezelfde aansluiting prikt (zonder hub). Maar nogmaals: Als je nooit zoiets gedaan hebt dan zou ik er niet aan beginnen! En zoals Grrrrrene al zegt: voor opslag kan je beter gewoon een SD kaartje gebruiken.
Ja, maar ik bedoelde dat het op een Apple laptop van 800x600 al amper te doen is, laat staan op een EEEPC met 800x480..
Skelt0r schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:18:
[...]
Kan je beter proberen er eentje van deze op de kop te tikken: [link]
Edit: Hee, die is lekker kort, dus geschikt om hem er gewoon in te steken, in plaats van in te bouwen! Ja dat is wel een goed idee! Die steekt ook echt amper uit dus kan je er gewoon in laten zitten. Bedankt, ik ga die gelijk zoeken!

[ Voor 43% gewijzigd door GekkePrutser op 08-11-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 16:02
XanderDrake schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:52:
[...]

Wat vaag zeg. Betreft dat een EEE waarbij je het geheugen kan vervangen of eentje waar het zit vastgesoldeerd? Misschien maakt dat uit.

[...]

Dat van die webcam begrijp ik ook niet helemaal... Ik heb het ook maar één keer gelezen, in die review. Dus ik weet zelf niet wat ik er van moet denken. Volgens mijn heeft Skype em niet goed kunnen installeren omdat hij sowieso uit stond in de BIOS. Meer een fout dan een bug. Dat is niet iets om de laptop 3 maanden voor te vertragen.
Ik neem aan dat het geheugen gesocket is. Heb het ding nog niet opengemaakt.
Geen idee hoe het met skype staat; niet gebruikt.
De webcam app doet het bij mij wel.

en wat betreft bluetooth:
op eeeuser.com staan een paar posts van mensen die heel kleine mooie BT dongles gevonden hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door effem op 08-11-2007 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

SgtStrider schreef op donderdag 08 november 2007 @ 09:08:
[...]

Ik neem aan dat dit een beperking is van de Linux applicatie/driver. In XP lijkt me DualView geen probleem.
dude, op linux kan dat ook gewoon hoor.... Als het technisch wel kan, en softwarematig niet kan, moet er even wat veranderd worden in de xorg.conf van de laptop, en zou het mogelijk moeten zijn.

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
icyx schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:53:
dude, op linux kan dat ook gewoon hoor.... Als het technisch wel kan, en softwarematig niet kan, moet er even wat veranderd worden in de xorg.conf van de laptop, en zou het mogelijk moeten zijn.
Succes ermee zou ik zeggen :)

Ik vind het ook een beetje een gemis dat je maar weinig keus hebt mbt externe monitoren onder Xandros. Volgens mij kan je alleen maar clone screen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icyx
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

icyx

chown -R us ./base

Ja, het zou kunnen dat je standaard alleen maar clone kan, maar het is een kwestie van xorg.conf configgen om voor elkaar te krijgen wat je wilt. Zo moeilijk is dat niet. Hier heb je ook gelijk de reden waarom er bij mij gelijk debian of gentoo op komt te staan; ik wil gewoon alles zelf kunnen kiezen :).

When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st18
  • Laatst online: 06-09 18:07
In duitsland komt hij volgens het persbericht pas in december: http://www.heise.de/newsticker/meldung/98537/from/rss09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Grrrrrene schreef op donderdag 08 november 2007 @ 11:41:

Kansloze actie IMO, 325 euro voor een 2e hands Eee PC is gewoon teveel geld, ook al is hij een paar dagen oud. Ik zou er dan lekker een in Duitsland halen, met garantie enzo :)
Blijkbaar niet! Er wordt al 380 euro geboden. Schaarste he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
icyx schreef op donderdag 08 november 2007 @ 12:58:
Ja, het zou kunnen dat je standaard alleen maar clone kan, maar het is een kwestie van xorg.conf configgen om voor elkaar te krijgen wat je wilt. Zo moeilijk is dat niet. Hier heb je ook gelijk de reden waarom er bij mij gelijk debian of gentoo op komt te staan; ik wil gewoon alles zelf kunnen kiezen :).
Ja, het gaat over een linux distro, dus hacken en modden moet altijd lukken.

Maar hoeveel mensen van de bedoelde markt gaan dat doen??? Daarom is het nogal jammer dat het er niet standaard opzit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:44
Volgens mij ondersteunt de i910 chip die op het moederbord zit helemaal geen dualscreen. Onze oudere kantoor PC's bevatten een aanverwant desktop broertje en die kan dat ook niet. Dus dat is geen Xandros beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 22:20
Hmmz.... sinds de uitgebreide preview van Grrrrrene _/-\o_ zijn mijn handen wel gaan jeuken om ook wat met de Eee PC te doen.

Ik heb al een aantal ideeën om een leuke site op te zetten rond de Linux/open source kant van de Eee PC, met wekelijks een leuke tutorial. Dingen als:

"Hoe maak ik een complete back-up image van m'n Eeetje?"
"Debian/Ubuntu op je Eee pc"
"Snelheids-tweaks voor je Eee pc
"Compiz achtige goodies"
"(Hardware)hacks"
etc.

Voor de beginnende Linux/Eee PC enthousiast, alles uitgebreid beschreven (veel plaatjes, foto's, misschien zelfs video's) zodat je precies weet wat je aan het doen bent. Wiki erbij zodat iedereen zijn eigen tuts kan delen, forum voor discussie en problemen betreft de tutorials.

Zijn er hier mensen die daar interesse in hebben (of zelfs mee willen helpen)? Het is niet de bedoeling om mensen weg te stelen van GoT. Het wordt meer een extra informatiebron en gaat dus specifiek over de mogelijkheden van de Eee, niet ervaringen, specs en prijzen zoals hier. De (ingekorte) tutorials kunnen dan bijvoorbeeld ook in de start post van dit topic :)

De mogelijkheden zijn eindeloos, erg leuk apparaatje omdat alle hardware open drivers heeft. Kan niet wachten tot ie hier een beetje verkrijgbaar is. :9
llevering schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:51:
Volgens mij ondersteunt de i910 chip die op het moederbord zit helemaal geen dualscreen. Onze oudere kantoor PC's bevatten een aanverwant desktop broertje en die kan dat ook niet. Dus dat is geen Xandros beperking.
Misschien onder de oude i810 driver niet, maar heb je de Intel (xorg-video-intel dus) drivers al geprobeerd?

edit: niet relevant trouwens, de Eee heeft een GMA 900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

cornelixnootje1 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:36:
[...]

Blijkbaar niet! Er wordt al 380 euro geboden. Schaarste he? :)
Nee. Marktplaats. Daar zijn veel fakebids en Jan-met-de-petten :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet leren lezen :-)

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:46
Larsie schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:05:
Hmmz.... sinds de uitgebreide preview van Grrrrrene _/-\o_ zijn mijn handen wel gaan jeuken om ook wat met de Eee PC te doen.

Ik heb al een aantal ideeën om een leuke site op te zetten rond de Linux/open source kant van de Eee PC, met wekelijks een leuke tutorial. Dingen als:

"Compiz achtige goodies"
"(Hardware)hacks"
etc.
Misschien onder de oude i810 driver niet, maar heb je de Intel (xorg-video-intel dus) drivers al geprobeerd?

Goed initiatief, ik hoop dat je wat aanhang kunt vinden! :)

[ Voor 33% gewijzigd door Tomino op 08-11-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Compiz achtige goodies"
"(Hardware)hacks"
etc.

Voor de beginnende Linux/Eee PC enthousiast, alles uitgebreid beschreven (veel plaatjes, foto's, misschien zelfs video's) zodat je precies weet wat je aan het doen bent. Wiki erbij zodat iedereen zijn eigen tuts kan delen, forum voor discussie en problemen betreft de tutorials.

Zijn er hier mensen die daar interesse in hebben (of zelfs mee willen helpen)? Het is niet de bedoeling om mensen weg te stelen van GoT. Het wordt meer een extra informatiebron en gaat dus specifiek over de mogelijkheden van de Eee, niet ervaringen, specs en prijzen zoals hier. De (ingekorte) tutorials kunnen dan bijvoorbeeld ook in de start post van dit topic :)

De mogelijkheden zijn eindeloos, erg leuk apparaatje omdat alle hardware open drivers heeft. Kan niet wachten tot ie hier een beetje verkrijgbaar is. :9

[...]

Je idee is erg leuk maar op www.eeeuser.com kunnen gebruikers ook alle tweaks en tutorials vinden. Ik denk dat het een beetje dubbel werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Volgende maand ga ik naar Singapore om er 2 te halen. Kan iemand me helpen aan de prijzen die ik daar mag verwachten voor de 4G en 8G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:21:
[...]

Je idee is erg leuk maar op www.eeeuser.com kunnen gebruikers ook alle tweaks en tutorials vinden. Ik denk dat het een beetje dubbel werk is.
Die ben ik ook weleens tegengekomen. Maar dat is niet helemaal wat ik in gedachte had, het zijn meer tips en tweaks daar en gericht aan de Eee in het algemeen. Daarnaast houd ik het denk ik bij een Nederlandse community voor de gezelligheid.

Om het een beetje te verduidelijken:

Ik wil er geen doorsnee nieuwssite van maken, echt originele kwalitatieve inhoud/tutorials waar je zelf daarna mee aan de slag kunt. Doorbordurend op jouw eerder opgedane ervaring (misschien bij elke tutorial een paar aanbevolen eisen stellen "snap je het niet? Lees eerst dit..." etc.)

Gewoon erg voorgekauwd, ik probeer om deze week nog een paar werkende voorbeelden online te zetten. Uiteraard sta ik open voor verdere ideeën, suggesties, commentaar of hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Jpjedi schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:37:
Volgende maand ga ik naar Singapore om er 2 te halen. Kan iemand me helpen aan de prijzen die ik daar mag verwachten voor de 4G en 8G?
De NL prijs min btw plus Singapore btw. En dan een marge van 5%. Ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Topicstarter
Larsie, je enthousiasme is aanstekelijk :) Maar het grote probleem is... Mensen zijn jou al lang voor... Nu nog een keer voor je zelf beginnen is zwaar overbodig:
Ghost software?
Is al gedaan, zie EEEUser en Fora.
Dat kan wel in de startpost :)
"Compiz achtige goodies"
Gaat een tikkeltje ver...
"(Hardware)hacks"
etc.
Tja... Naast het upgraden van het geheugen is er voor de rest niet veel wat je kan doen.
Leuk en aardig, maar dat is allemaal al gedaan. Ook de wiki, fora, the whole nine yards.

Dus volgens mij kan je veel beter bestaande initiatieven ondersteunen dan compleet opnieuw beginnen :) Gezamelijk zijn we veel groter en staan we sterker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
cornelixnootje1 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:03:
[...]

De NL prijs min btw plus Singapore btw. En dan een marge van 5%. Ongeveer.
Tnx

ik laat het weten als ik ze heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

XanderDrake schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:11:
Nu nog een keer voor je zelf beginnen is zwaar overbodig:
Naja allemaal in 't Nederlands is net ietsiepietsie handiger vind ik! (CLB is Linux-n00b)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynxathon
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04-2023
Jpjedi schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:37:
Volgens mij is de EEE PC nog helemaal niet beschikbaar in Singapore :/. Ik kan er tenminste niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

CLB schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:21:
[...]

Naja allemaal in 't Nederlands is net ietsiepietsie handiger vind ik! (CLB is Linux-n00b)
Ja een Nederlandse how to site is altijd welkom en veel handiger voor EEE PC newbie's, want lees echt niet lekker al die termen door het engels heen als je dat niet gewent ben. (spreek uit ervaring ben zelf nog lerende linux gebruiker :) )

En ik denk dat er veel newbie's zo denken en dat ze erg blij zijn met zo een site waar ze vragen en info in het Nederlands kan vinden en kan stellen, klein forumpje erbij en hij is kompleet.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larsie
CLB schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:21:
[...]

Ah, dat lucht op, alvast iemand die het wel sowieso op prijs stelt :)

Ben al hard bezig met 'de preview', in al m'n enthousiasme had ik gisteren al een domeinnaam aangevraagd :P

Met hacken bedoel ik wel echt hacken, geheugen vervangen/upgraden is dus niet hacken.

Zelf je eigen stukjes hardware eraan hangen, hoewel dat wel echt voor de gevorderde gebruiker is. Aan het begin bijvoorbeeld dingen als een paar extra usb-poortjes, maar misschien kunnen we er zelfs een ata connector aan solderen >:) (ik noem maar wat, de mogelijkheden zijn eindeloos)

Ghost images, nee, het gaat iets dieper dan dat, met dd een je complete ssd back-uppen. Het word niet pak tooltje dit of tooltje dat, maar meer 'wat doet zo'n tooltje nou eigenlijk?',' wat heb je allemaal nodig en hoe bereid je die benodigdheden voor?' ;)
Educatiever dan de meeste tutorials dus. Hoewel de doelgroep voornamelijk Eee PC gebruikers zullen zijn, kunnen mensen ook leren over linux en andere dingen binnen de open source wereld.

Ik zal het in zo begrijpbaar mogelijke taal proberen te maken, al heb je zelf nog maar nauwelijks een computer gewerkt, het moet te volgen zijn. Dat is het voordeel van de Eee is dat de hardware nagenoeg identiek is waardoor gebruik- en configuratie-specifieke problemen zelden tot nooit zullen voorkomen. De Eee pc vind ik daarom de ideale bouwspeeltuin, je leert dingen die je later ook in andere situaties kunt toepassen. Echter moet het wel je hobby zijn. Je kunt instappen wanneer je wilt maar als jij principieel tegen linux, open source of weet ik wat bent, dan gaat het nooit lukken natuurlijk

Overigens moet je het niet opvatten dat ik dit tegen mensen als XanderDrake en CLB persoonlijk heb. Ik antwoord op hun vragen/opmerkingen zodat het idee wat duidelijker word. Daarnaast vind ik het ook leuk dat er -zo snel al- gereageerd word want nu weet ik al veel beter waar ik op moet letten als ik m'n aankomende plannen wil presenteren. ;)

Van het weekend zal het wel wat harder gaan en krijgen jullie 'de eerste stukjes werkelijkheid' te zien. :)
mad_max234 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 15:57:
[...]
En ik denk dat er veel newbie's zo denken en dat ze erg blij zijn met zo een site waar ze vragen en info in het Nederlands kan vinden en kan stellen, klein forumpje erbij en hij is kompleet.
Precies! Ze zijn dan al in aanraking met linux en kunnen na het behandelen van die vragen zo doorbladeren en verder lezen over alle mogelijkheden. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed idee! zorg er dan wel voor dat je website goed te zien is op 800x480 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Larsie schreef op donderdag 08 november 2007 @ 16:26:
[...]

Zelf je eigen stukjes hardware eraan hangen, hoewel dat wel echt voor de gevorderde gebruiker is. Aan het begin bijvoorbeeld dingen als een paar extra usb-poortjes, maar misschien kunnen we er zelfs een ata connector aan solderen >:) (ik noem maar wat, de mogelijkheden zijn eindeloos)
http://cgi.ebay.nl/IBM-MI...PRO_W0QQitemZ230187726552

Mooi spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het mee zit, heb ik morgen mn EEE. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil er ook 1 hebben bij voorkeur koop ik hem het liefst in nederland echter de 349,- vind ik te hoog dus moet nog langer wachten :( maar ik wil um!!! oh jaaaaa :P 8)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.